23. juli 2015

Alfa Romeos logo: Et Korsfarer-flag og en muslim-spisende slange, “all about the.. defeat of the infidels”

For nogle år siden lagde en tyrkisk advokat sag an mod fodboldklubben Inter Milan, der lejlighedsvis erstattede sit normale logo med et rødt kors på hvid baggrund, det såkaldte Milan-flag, kendt fra Korstogene. Samme flag er i øvrigt en del af AC Milans officielle logo. Herunder det officielle logo for Alfa Romeo…

“…. the owners of Alfa Romeo… wanted a logo that was associated with the city of Milan, so they used symbols that Milan had used since the Crusades. The red cross is typical Christian symbol of medieval heraldry and used extensively throughout the crusades. …

The man in the serpents mouth is a bit more controversial. It’s a symbol called a biscione, and the man in the image is alternatively described as a child (the modern interpretation) or a Saracen or Moor (aka: a Muslim). So the whole serpent motif is all about the Christians Crusaders’ defeat of the infidels.” (Adsavvy.org)

(Alfa Romeo logo med korsfarer-flag og muslim-spisende slange)

Oploadet Kl. 06:28 af Kim Møller — Direkte link26 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/67784/trackback

26 Comments »

  1. “The man in the serpents mouth is a bit more controversial”.
    Alt hvad der kan anses som kritisk overfor islam får mærkatet kontroversielt.

    Kommentar by Frank Hagmann — 23. juli 2015 @ 07:28

  2. Slangen symboliserer ikke Kristendommen eller ‘de kristne’. Så hvorfor denne udlægning?

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 23. juli 2015 @ 07:36

  3. Alfa Romeo er min yndlingsbil.

    Kommentar by Dinesen — 23. juli 2015 @ 08:58

  4. Morten, læs Alfa officielle forklaring her:

    http://jalopnik.com/alfa-gives-us-the-official-line-on-whats-up-with-their-1627173581

    Kommentar by Hr. Naturli' — 23. juli 2015 @ 09:35

  5. Klubben med det engelske flag i logoet er ikke Inter Milan, men AC Milan :-)

    Kommentar by MK — 23. juli 2015 @ 09:54

  6. Flaget i AC Milans logo er i øvrigt til ære for klubbens grundlægger som var englænder :-)

    Kommentar by MK — 23. juli 2015 @ 09:55

  7. Slangen symbolisere Satan. Og ham ved vi hvem er, vi har ham tæt inde på livet.
    Politikerne elsker ham, særlig Zenia Stampe. Godt Gud nåede at tage Olga først, så det blev ikke Allah denne gang, for Olga kunne jo ikke selv vælge.

    Er jeg for hård kære venner, så sig til.
    Morten Storm er og bliver min idol, han gør da noget for landet.

    Kommentar by Sindsro — 23. juli 2015 @ 10:04

  8. Det er dybt urimeligt at den Vestlige kultur og symbolik skal forsvares over for islamisterne, der er ingen der tvinger islamisterne til at glo på Vestlige frihedsidealer, korandyrkerne bør selvfølgelig forlade Vest Europa og flytte tilbage til deres sandkasse, hvor sandstorme vil blinde deres sarte øjne, forbyd islam i Danmark og befri Danskerne fra lavintelligente politikere.

    Kommentar by emmagad — 23. juli 2015 @ 10:20

  9. – Morten

    Sp vidt jeg husker har korsfarer-Greven af Milano slangen i sit våbenskjold. Så det giver god mening.

    Kommentar by kimmobil — 23. juli 2015 @ 10:44

  10. – MK

    Har du kilde til den udlægning. Ville undre mig meget hvis en Milan-klub har byens flag i sit logo, og det så intet har med byen at gøre.

    Kommentar by kimmobil — 23. juli 2015 @ 10:47

  11. Muslimædende slanger? Glimrende ide, jeg vil gerne have to, en han og en hun

    Kommentar by Frimand — 23. juli 2015 @ 10:50

  12. Har ellers altid sværget til amerikanerbiler…
    Måske man sku støtte italienerne næste gang der skal skiftes bil.

    Kommentar by Jesper J. — 23. juli 2015 @ 11:20

  13. – Kimmobil

    Min fejl – der var et gabende hul i min almen viden, den tro jeg altid har gået med har været forkert. Det er Klubbens stavemåde, som er beholdt siden englænderne var der. Dog blev den kortvarigt ændret til A.C. Milano under det fascistiske styre. Tak Google :-)

    Kommentar by MK — 23. juli 2015 @ 11:27

  14. Når man har fundet den virkelige betydning af dette symbol (altså ikke den forklaring, som producenten kommer med, som hoben blindt tror på), så kunne man jo meget nærliggende begynde at undersøge alle de andre bilmærkers betydning (Sindsro har vist fat i noget…).

    Næste skridt bliver så at finde betydningen af en masse andre symboler; f.eks. for en masse store firmaer. De fortæller nemlig også noget via deres symboler.

    Kommentar by Objektiv — 23. juli 2015 @ 11:29

  15. ren islam

    Fuld dokumentar.

    https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=snuFPuDxQ_E

    Kommentar by Sindsro — 23. juli 2015 @ 11:42

  16. Er de folesomme, fredelige, hvad det nu er for nogen, kraenkede igen?
    tsk tsk

    Kommentar by Dunk — 23. juli 2015 @ 11:53

  17. @ kimmobil

    Hvad mener du giver god mening? Det jeg gør gældende er, at slangen ikke repræsenterer hverken Kristendommen eller de kristne. Den repræsenterer Fortabelsen – ikke som følge af kristnes handlinger, men som følge af muslimers egne handlinger.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 23. juli 2015 @ 12:27

  18. Så bliver Alfa forbudt i Sveristan, med mindre man fjerner logoet.

    Kommentar by vanez — 23. juli 2015 @ 13:17

  19. Før jeg kan tage et sådan krav seriøst, så skal de selv fjerne koranen, den bog er dybt diskriminerende mod anderledes troende.

    @6 – sindsro: Jeg finder din kommentar om Zenia Stampe yderst usmagelig, jeg bryder mig ingen lunde om hendes synspunkter, men ingen fortjener det du skriver.

    Kommentar by Jens Jensen — 23. juli 2015 @ 13:34

  20. Slangen kan vist betyde mange ting f.eks. den snoede:
    wiki
    Æskulapstav er opkaldt efter lægeguden, som på græsk hedder Asklepios og på latin Aesculapius. Det er en stav omsnoet af en slange og er symbol på lægekunsten.

    Slangen er knyttet til lægeguden, fordi slangen ved at skifte ham genvandt sin ungdom. I Asklepios-templerne var der hellige slanger, som helbredte de syge ved at slikke på dem.

    Desuden har staven en tydelig bibelsk allusion, idet en kobberslange på en stang ifølge 4. Mosebog 21,8 kunne redde israelitterne fra at dø af slangebid. [1]

    Men spiser den muslimer her, ja så spiser den muslimer.

    Kommentar by mb — 23. juli 2015 @ 13:37

  21. Fn´s flygtningekonvention skal skrives om ifølge DF, Venstre vil overveje det på sigt.

    https://www.youtube.com/watch?v=pSN5n0QnuVs

    Kommentar by Dinesen — 23. juli 2015 @ 14:30

  22. Hvis vi skærer helt ind til benet, er der vel ikke noget i Vesten,
    som tilhængere af Islam bryder sig om. De ser jo alt ikke-muslimsk som noget der skal bekæmpes så Islam bliver altdominerende.

    Camilla Scwalbe har det ikke godt oven på Ütoya massakren, hun fortrænger bare, at i Syrien alene har muslimer dræbt titusinder, og sendt millioner på flugt.
    Hun snakker meget om demokrati, dog ikke uden det lille -men-, der viser hun pønser på noget andet.
    http://jyllands-posten.dk/debat/blogs/camillaschwalbe/ECE7882626/22.-juli-ændrede-mit-verdensbillede/
    “Jeg er blevet bevidst om, at vi aldrig – aldrig – er færdige med at kæmpe for demokratiet i vores del af verdenen, selvom det synes at have sværere kår andre steder. Vi skal bryde mure, både her og der. Vi skal sætte pennen til papiret og skrive, hvad vi mener, både her og der.

    Men vi skal samtidig også være bevidste om, hvornår vi lader blækket flyde, blot for at provokere, eller om vi har et budskab. For mig bliver en rendyrket provokation aldrig et budskab. Vi skal være varsomme og altid arbejde henimod det mest gunstige afsæt for at styrke demokratiet.” citat slut

    Hun mener demokrati er skidegodt, og vi skal kunne debattere alt, undtagen når det gælder de 1,6 milliard Islamtilhængere. Her hører hendes åbenhed op, måske fordi hun inderst inde frygter reaktionen. Der er ingen i Danmark der provokerer, men Camilla Schwalbe sætter lighedstegn mellem satire/humor og provokation.
    Manden bag Rokoko-posten udøver selvcensur, han siger han ikke vil skyde i hovedet. Danske revyer gør grin med Kongehuset, Anders Fogh Rasmussen, Familien Danmark(cirkusrevyen med Lisbeth Dahl og Claus Ryskjær) og meget andet men ALDRIG noget med Islam.

    Kommentar by k.m. — 23. juli 2015 @ 16:25

  23. Et fantastisk visuelt logo. Korset og slangen som bibelske symboler. Meget stærkt.

    Imens vi taler om islam, så har USA en lidt anderledes indvandring. primært mexikansk, sikkert langt bedre end muslimsk, men trods alt forandrende og ikke lige så god som europæisk (eller asiatisk indvandring).
    Ann Coulter i studiet på et mexikansk-amerikansk tv program og forsvarer en restriktiv immigrationspolitik.
    https://www.youtube.com/watch?v=ypsw6cE8IUs

    Kommentar by Dinesen — 23. juli 2015 @ 17:15

  24. Slangen er en metafor for omkostningerne forbundet med at holde en Alfa på vejen, de ender op med at æde ejeren :-)

    Fødderne først!?

    Kommentar by Systex — 23. juli 2015 @ 17:36

  25. Alfaen vil ruste bort under dig inden den når at gå i stykker. Alternativt får du et apoplektisk tilfælde når du skal købe den første reservedel til den. Men logoet er fedt.

    Kommentar by Bror Lerbror — 23. juli 2015 @ 20:53

  26. 19. Jens Jensen
    Ville du ønske at dine enge børn blive kulturberiget. ??

    Nej vel. Det er her humlen ligger begravet.
    Zenia S. var og er, jo ligeglad men Olga, det siger hendes politik alt om. IKKE ?
    Det er heri jeg ser det gode ved at GUD tog hende.

    Det der med Usmagelig ligger hos nogle personer der kun ser medaljen fra een side.
    Du ved jo godt at den har to, derfor skal du lære at se side to, og drage nytte af det.

    Jeg mener jeg ser realistisk på det.

    Kommentar by Sindsro — 23. juli 2015 @ 21:48

RSS feed for comments on this post.