4. maj 2009

Ekstra Bladet om “det meningsløse drab” i Sabro

Dagens mediehistorie må være selvtægtshistorien fra Sabro – en lille rolig by beliggende lidt for tæt på byens multikulturelle bebyggelser i vest. Ekstra Bladets gennemgang tager prisen – Dødelig selvtægt: Dræbt for at pille ved legebil (ved Torben Rask Laursen; ikke online).

“En 35-årig familiefars vrede over at se en håndfuld tyveknægte på 15-17 år forsøge at stjæle hans firehjuls-crosser fik i går fatale konsekvenser. 35-årige H., der bor med sin familie i et nyt parcelhuskvarter i Århus-forstaden Sabro, var vågen, da fire-fem drenge tidligt i går morges angiveligt var i gang med et regulært tyvetogt på flere adresser i området.

Togtet fik en brat ende, Da H. ved sekstiden så drengene i gang med at stjæle hans firehjuls-crosser. da H. råbte drengene an, stak de af over stok og sten. Det forhindrede dog ikke den ophidsede familiefar i at lede efter dem i sin bil…

Få minutter senere – cirka 500 meter fra bopælen -fik h. igen færten af drengene På Vistoftvej. Han satte prompte efter dem, Og da de forsøgte at flygte via en 15-20 meter bred græsrabat mellem vejen og en række træer, snublede 16-årige hassan. Faldet blev skæbnesvangert, idet h. sekundet senere påkørte drengen, der blev fastklemt under bilen.

– Den 35-årige mand kunne ikke nå at bremse, da drengen faldt, siger vagtchef ved Østjyllands Politi, Mikael Larsen. Da Politiet nåede frem få minutter senere, lå hassan stadig fastklemt, mens livet langsomt sivede ud af ham. Fire timer senere fik Hassans hårdt pressede familie- og venneflok, som var hastet til Århus Sygehus, den tragiske besked om drengens død.

Solariebrun og iklædt en hvid dynejakke, Jeans og hvide tennissko blev den tætbyggede H. i går varetægtsfængslet i 14 dage ved et lukket grundlovsforhør. Inden dørene blev lukket, syntes H. ikke synderligt påvirket af situationen, da dommeren læste sigtelserne for uagtsomt manddrab og hensynsløs kørsel op i retten i Århus.”

Spredte citater.

“Jeg havde gjort nøjagtig det samme, hvis jeg havde opdaget dem…” (Martin Ribergaard, Sabro; Ekstra Bladet, 4/5-09)

“Han gjorde det helt rigtige og er så meget, meget uheldig, da drengen snubler. Selv om sagen endte i en tragedie, så fortjener H. et stort skulderklap. Han og vi andre gider ikke finde os i at blive til grin, hver gang vi anmelder et indbrud. Politiet gør jo ingenting.” (anonym midaldrende håndværker, Sabro; Ekstra Bladet, 4/5-09)

“Der må ligge racisme bag. Ellers gør man ikke noget så vanvittigt som at jagte en flok løbende drenge i en dødsensfarlig bil… Jeg vil vide, hvorfor den mand gjorde, som han gjorde. Han kan ikke have tænkt fornuftigt. Tankerne må have kortsluttet oppe i hans hoved… Jeg håber, han skal sidde bag tremmer resten af sit liv… Der er intet formildende i, hvis min søn var på tyvetogt. Det tror jeg ikke på… Jeg er sikker på, at der sad en racist bag rattet. (Aden Mohamud Jimale, afdødes fader; Ekstra Bladet, 4/5-09)

“Den 17-årige mand, der bor i Gellerupparken, var nærmeste øjenvidne. Han forklarer, at han sammen med tre venner – blandt andre den 16-årige, som senere blev dræbt -var på tyvetogt i Sabro den pågældende morgen. Af samme årsag ønsker han at være anonym. Igen og igen taler han om hævn. Han er overbevist om, at den 35-årige mand påkørte og dræbte hans kammerat med vilje. »Det er blod for blod« , hvisler han

Den 17-årige forklarer, at gruppen tidligt søndag morgen efter en fest tog til Sabro for at stjæle en fire hjulet motor crosser, som en af de fire nogle dage forinden havde set ved et hus. De forsøgte at trænge ind i husets garage for at få fat på den. »Men inden vi kunne nå at stjæle den, opdagede en mand i huset os. Han løb efter os råbte og skreg, og vi løb alt, hvad vi kunne. »Hvad råbte han?« »Han råbte: »Kom her i møgperkere! Jeg skal tage jer alle sammen« og alt sådan noget. Han råbte og skreg.« De fire tyveknægte løb fra manden…

Derefter kommer han med to opsigtsvækkende påstande: Den første er, at der var to personer i bilen. Den anden er, at han er helt overbevist om, at manden påkørte hans kammerat med vilje. »Han faldt lige her« , siger han og peger på nogle overskårne småtræer, der stikker 10-15 centimeter op af græsset. »Så kørte manden over ham. Derefter prøvede min kammerat at rejse sig op. Så blev han kørt over igen…« (Århus Stiftstidende, 4/5-09)

Opdate.

  • 5/5-09 Århus Stiftstidende – Dødsbilist tidligere dømt for vold (ikke online).
  • “Ifølge avisens oplysninger har den 35-årige familiefar flere lovbrud i bagagen. Han har adskillige gange overtrådt færdselsloven og har flere klip i kørekortet. Desuden er han to gange ved retten dømt for vold og har afsonet voldsstraf i fængsel, erfarer avisen.”

  • 5/5-09 TV2 Østjylland – Konflikt ulmer (somaliere er enige om racistisk motiv).
  • Loay Ikhtiar, ven til afdøde: Han skal få samme tur. Han tog vores vens sjæl. Vi tager også hans sjæl.

  • 6/5-09 Århus Stiftstidende – Trafikdrab uden racistisk motiv.
  • “Vi forstår udmærket, at man i en følelsesladet situation kan tænke i mange baner. Men absolut intet i vores efterforskning peger på racistiske undertoner i bilistens handlinger.” Peter Grove Munk, Østjyllands Politi)

  • 6/5-09 Århus Stiftstidende – Trafikdrab skaber frustration i Gellerup.
  • “Andre hævder hårdnakket, at den 35-årige ikke bare kørte over sit offer én gang eller to gange. Men hele tre gange.”

    Oploadet Kl. 14:59 af Kim Møller — Direkte link113 kommentarer

    The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/6797/trackback

    113 Comments »

    1. Man kan håbe at de 3 som slap derfra med livet i behold har fået en eftertrykkelig lærerstreg og tænker sig meget grundigt om inden de en anden gang forsøger at tilrane sig noget der ikke er deres.
      Det kan være Holger er ved at vågne :-)

      Kommentar by Jesper J. — 4. maj 2009 @ 15:32

    2. “Solariebrun og iklædt en hvid dynejakke, Jeans og hvide tennissko blev den tætbyggede H. i går varetægtsfængslet i 14 dage ved et lukket grundlovsforhør.”

      Signalement af et typisk racistisk dansk svin – prototypen af en rocker. Dynejakken er med garanti fyldt med dun plukket af levende gæs.

      Og så har EB endda undladt at fortælle, at han med den store co2 kvørmende 4-hjulstrækker lavede hjulspin i det uskyldige offer for racismehadet.

      Mvh. Børge.

      Kommentar by Børge — 4. maj 2009 @ 15:53

    3. Bad Luck! 35-årige H., der bor med sin familie i et nyt parcelhuskvarter i Århus-forstaden Sabro, var vågen, da fire-fem drenge tidligt i går morges angiveligt var i gang med et regulært tyvetogt på flere adresser i området. En sørgelig udgang på et sørgeligt tyvetogt. Forbrydelse betaler sig ikke (altid). Lad retten afgøre i hvor høj grad H. overreagerede og lad os høre hans forklaring. Tyvene har selv været ude om det. Desværre troede de det var risikofrit. Synd for drengens familie og for H.

      Kommentar by anti-marx anno dazumahl — 4. maj 2009 @ 15:55

    4. How’s My Driving? Dial 1-800-eat-shit!

      Kommentar by Michael Sjøberg — 4. maj 2009 @ 15:55

    5. Det problem løses ikke før, at danskerne får frihed til at forsvare sig og sit.
      Som loven er i dag, opfatter sådanne møgunger det som deres ret at stjæle, hvad der falder dem ind.

      De mange hjemmerøverier taler også deres eget sprog.
      Derfra venter offentligheden også flere skændselsdomme, som mod den københavnske urmager.

      Over-Danmark har længe haft en skæv moral.

      falkeøje

      Kommentar by falkeøje — 4. maj 2009 @ 15:57

    6. Var det så også racisme da en rocker blev kørt ned i KBH? Er det racistisk når div. perler stiger ud af deres bil og truer folk efter cikanekørsel???

      Men tilbage til emnet, skulle de ikke spørge ham gøgleren hvorfor de var på tyvetogt, istedet for at bruge ham som sandhedsvidne???? men de 3 drenge er forhåbentligt eftersøgt og vil blive pågrebet, så de kan få deres straf, ligesom H også vil få lovens bud på en straf

      Kommentar by Broholm (ordblind) — 4. maj 2009 @ 15:59

    7. H. lavede kun en fejl, han fik kun ram på den ene af tyveknægtene fra de rødes import af affald.

      Kommentar by Fritz — 4. maj 2009 @ 16:05

    8. Ja, puuuuuha, ring hellere efter politiet, de skal nok opklare det. NOT.

      Kommentar by a-ha — 4. maj 2009 @ 16:36

    9. […] Uriasposten har også taget denne sag under […]

      Pingback by Zonka På Dansk » Blog Archive » Endnu en ny definition af racisme… — 4. maj 2009 @ 16:58

    10. Det er en tragisk hændelse som man bør være yderst tilbageholdende med at kommentere.

      Kommentar by Niels P. — 4. maj 2009 @ 17:07

    11. racisme – nej det er bare sharia : dk-style.

      Velbekommen !

      Kommentar by kpetersen — 4. maj 2009 @ 17:17

    12. #3
      Der kommer nok en “folkelig” modstand mod straf til tyveknægtene.

      http://www.asylbørneneudnu.dk

      Kommentar by Ole — 4. maj 2009 @ 17:56

    13. 10. Enig. Men jeg synes alligevel faderen til den dræbte tager prisen med sin ynkelige kommentar. Hvis det ikke er at slå politisk plat så ved jeg ikke… Og jeg læste et andet referat af retsmødet der beskrev manden som forstenet og meget påvirket…

      At dømmer efter interwievet med en af drengene har de ikke lært noget som helst. Det handler bare om os mod dem. Sygt. Meget, ekstremt patetisk sygt og frastødende, nedrigt, stupidt, .. fortsæt selv…

      Kommentar by Joiker — 4. maj 2009 @ 18:02

    14. Lad retten tale inden vi giver udtryk for sympati og antipati.

      Men politi og domstole bærer sandsynligvis den største skyld i denne ulykkelige sag. Politiet rykker sjældent ud til den slags forbrydelser, og domstolene undlader konsekvent at hjemsende de udenlandske kriminelle, der står bag disse forbrydelser.

      Kommentar by Preziosi — 4. maj 2009 @ 18:15

    15. Hvad der er tragisk i denne sag er, hvis forurettede har fået buler i sin bil.
      Man burde lave en indsamling for at dække evt. skader på bilen og under alle omstændigheder burde den 35 årige få en stor pose penge af kommunen som tak. En 16 årig kriminel banan-gnasker ville blot udvikle sig til en 18 årig kriminel banan-gnasker, der ville kræve en stor bistands check ind ad døren.
      problem solved..

      Kommentar by Mike Olsen..(Onion).. — 4. maj 2009 @ 18:18

    16. Det er ulykkeligt for familien der har mistet en søn. Forfærdeligt.

      M.h.t. racismebeskyldningen, så er der snart så mange anklager af den art der kastes efter danskere, at det snart ikke kan tages alvorligt mere. Begrebet racisme tømmes efterhånden for betydning, desværre.

      Kommentar by Janne — 4. maj 2009 @ 19:04

    17. Ingen tvivl om at kriminalitet blandt de fremmede ville falde, hvis flere gjorde som “H” og statuerede et eksempel….mange danskere har efterhånden fået nok af de fremmedes massive kriminalitet og deres røde danske lakajers feberfantasier….

      Sagen dækkes også af andre mere seriøse medier herunder Jyllands-posten (hvem kan overhovedet tage kloakavisen Ekstra Bladet seriøst??). Ekstra Bladets forsøg på at victimisere de fremmede tyveknægte og deres tyveriforsøg som blot ville “pille” ved Hs crossmaskine beskrives anderledes på Jyllandspostens hjemmeside:
      (
      http://jp.dk/indland/aar/kriminalitet/article1682174.ece)

      “Tidligt søndag morgen opdagede en 35-årig mand fra Sabro, at en gruppe drenge forsøgte af stjæle en crossmaskine fra hans garage.

      Da drengene stak af, fulgte manden ifølge Østjyllands Politi efter i sin bil. Jagten endte i en ulykke, hvor en 16-årig dreng blev påkørt og senere døde af sine kvæstelser.”

      Der burde organiseres en indsamling til H til støtte for hans familie!

      Kommentar by Peter — 4. maj 2009 @ 19:48

    18. Jamen det må da være racisme for alle har åbenbart noget imod somaliske drenge:

      En mand i Århus forfølger en bande røvere og kører en af dem ihjel.

      Præsident Obama giver ordre til at skyde og dræbe nogle teenage-drenge der har taget en amerikansk kaptajn som gidsel.

      Og nu blander franskmændene sig også og narrer nogle kalashnikovbevæbnede somaliske børn til at angribe et fransk krigsskib så de kan tage dem til fange:

      http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-22118257.html

      Jamen, hvad er det dog alle disse racister har imod de stakkels somaliske børn?

      Kommentar by Jens Hansen — 4. maj 2009 @ 20:06

    19. Synes at det er noget pjat at sådan noget skal ske i vores lille by.
      Folk er blevet bestjålet (og ved det med sikkerhed da jeg bor her)

      De skulle bare have lært fra starten at der er noget der hedder dit og mit….ikke vores!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Hvis de havde respekteret det, ville han stadig have levet.

      Misforstå mig ikke…det er altid tragisk når nogen dør, men håber sådan at de andre har fået sig en lærestreg.

      MHT. racisme, så tvivler jeg kraftigt på det, men omvendt mht. til hævn, som der jo er blevet lovet fra den 17 årige, så er jeg mere i tvivl om ikke det skulle gå hen og være rigtigt.!????

      Noget andet er at de skulle have været hjemme i deres seng og sove på det tidspunkt!!!

      Der er nogle forældre som mangler at blive sat ind i opdragelsens kunst!

      Kommentar by Angryme — 4. maj 2009 @ 20:07

    20. Sagen er selvsagt meget kedelig. Der er vel ingen, der går ind for dødsstraf for brugstyveri, selv ikke de værste sharia-tilhængere.

      Kims mening var vel også især at udstille Ekstra Bladets sleske vinkling af historien med sympatien placeret hos forbryderne. Hvorfor gør de det? Sælger de flere aviser på den måde? Hvad om de havde spurgt faderen, hvorfor han lod sin 16-årige søn tage på tyvetogt søndag morgen? Han er jo selv medskyldig i, at sønnen kom i ulykke. Racisme min bare!

      Kommentar by GB — 4. maj 2009 @ 20:16

    21. 16:
      “Det er ulykkeligt for familien der har mistet en søn. Forfærdeligt”

      Maaske nok. Men moralen som familie, venner og bekendte burde drage fra historien er, at kriminalitet ikke betaler sig.

      Hvis de gør det, bekræfter det kun sandheden “at intet er saa galt, at det ikke er godt for noget”

      Kommentar by Marius — 4. maj 2009 @ 20:22

    22. Den 35-årige H. er en god mand, som sætter eksempel for os andre.

      Det ville desværre ikke undre mig, hvis manden blev straffet for uheldet. Det er skammeligt, at man i dag ikke kan forsvare sig fuldt ud mod de onde og kriminelle, og nogen burde gøre noget mod de fanatiske humanister, som sidder og trækker i trådene.

      Kommentar by K — 4. maj 2009 @ 20:44

    23. Hejsa, jeg er ven til denne fyr her.
      Hassan var en rigtig god ven, og han ville altid mindes for hvert år.

      den rigtig historie er: Han kiggede på den firhjulscrosser med nogle af sine venner ( ved ikke om de har planlagt om at stjæle den). men så efter gik de nogle få meter væk fra stedet. Så var det at den 35 årig mand kørte efter dem. Han kørte Vores hassan ned 2 gange, og derfor kunne han ikke leve. og døde af sine kvæstelser…

      Hassan, vi ville aldrig glemme dig ligemeget hvad.
      du vil blive mindet hvert år der går.

      Minderne med dig var det bedste, men nu som vi alle kan se. lever du ikke mere.

      Vi Elsker dig Hassan ):

      Vorrevangskolen — Århus

      Kommentar by .... — 4. maj 2009 @ 21:22

    24. Endnu et eksempel på multikulturens loose – loose situation.

      De virkeligt skyldige De Radikale og Socialdemokraterne, SF og Enhedslisten har fået endnu en død på deres samvittighed.

      Vi er nu meget, meget langt fra dengang da en ung dansk mand blev knivdræbt uden for Århus Hovedbanegård og hele Århus troppede i tilgivelsens navn og den ulykkeligt omkomnes søster holdt tale.

      “It will never be known what acts of cowardice have been committed for fear of not looking sufficiently progressive.”

      Kommentar by Limewoody — 4. maj 2009 @ 21:43

    25. http://fjern-fremmedfrygten.dk/

      Kommentar by a-ha — 4. maj 2009 @ 22:39

    26. Til 10 (Niels P).
      Helt uenig, selvom der ikke skal være dødsstraf for tyveri, ligger forbryderen at dømme ud fra sagsforløbet som han har redt. Jeg kan ikke se, at drengens død er spor tragisk. Hvis han virkeligt har været hvor han ikke burde, har han haft flere muligheder for at undgå sin skæbne op til dødsøjeblikket.

      1: Han kunne have holdt nallerne væk fra andres ejendom; 2: Han kunne have overgivet sig, da han blev overrasket; 3: Han kunne når som helst have stoppet biljagten ved at tone det hvide flag.
      På det moralske plan er det eneste tragiske, at et tyverioffer skal tilbringe tid i fængsel, og det kan vi sagtens have en mening om, uden at vi skal afvente rettens afgørelse. Retten kan nemlig kun fælde dom i den juridiske straffesag men ikke gøre forkert til rigtigt eller rigtigt til forkert. Lige så lidt som at retten ved dekret kan tvinge os til at acceptere menneskeofringer som et moralsk imperativ. Jeg må derfor opfordre alle til ikke at ligge under for misforstået respekt for retssystemet som moralskabende. Det er retstilstanden nemlig ikke nødvendigvis.
      Man må derfor håbe, at drengens familie foretager noget selvransagelse i stedet for at spille på offerkortet. Jeg kan ikke fordrage politisk korrekthed eller feel good humanisme.
      Kriminelle, der udfordrer skæbnen og naturlovene får sommetider mere spænding, end de beder om. I Frankrig fik en gruppe unge faktisk en meget spændende oplevelse, da de påkørte en elmast.
      Det forstyrrer ikke min samvittighed og burde ikke give anledning til andet end uddeling af en Darwin Award.
      Hvis H derimod har overtrådt loven, skal han naturligvis retsforfølges, for at lovens (og ikke moralens) retfærdighed kan ske fyldest.

      Kommentar by PerH — 4. maj 2009 @ 22:40

    27. Hvordan kan det være, at nogle selv her synes, at andre end drengen er ansvarlige for hans død. Den eneste, som bærer et moralsk ansvar er drengen selv. Hverken S eller R var skyld i, at drengen som uafhængig moralsk aktør traf det skæbnesvanger valg, eller for at familien valgte en bestemt opdragelse frem for en anden. Moral agency burde helt og holdent tilskrives drenge selv og subsidiært familien – og ikke det tossegode danske samfund. At inddrage tidligere regeringer er faktisk at frikende somalierne eget moralsk ansvar.

      Kommentar by PerH — 4. maj 2009 @ 22:45

    28. Hver EVIG ENESTE gang ordet falder på “somaliere” er der ballade, dovenskab og kriminalitet indblandet. Hvem helvede har inviteret det luddovne khattyggende pak herop ?

      Der er kun eet offer i denne sag – den 35 årige mand der gjorde hvad myndighederne ikke formår/gider/evner, at forsvare almidnelige menneskers ejendom mod kulturfremmede tyvebander.

      Næste gang kunne de da bryde ind hos Marianne Jelved, Morten Kjærum, Niels Erik hansen eller andre landsforræddersvin.

      Kommentar by Tolder — 4. maj 2009 @ 22:52

    29. En somalier, jajada. En kammerat sagde til mig i humoristisk tone, at da han var i Knuttenborg safaripark sidst, kunne aberne heller ikke lade være med at pille ved køretøjet.

      Kommentar by Dan Blueberry — 4. maj 2009 @ 23:11

    30. 22. Den video kunne evt. have været morsom i The sketch show. Her er den bare dum.

      Kommentar by Joiker — 4. maj 2009 @ 23:16

    31. Jens Hansen # 18

      Obama gav ikke nogen ordre til at skyde nogen som helst.

      Men der BLEV sendt nogle forbandet dygtige skarpskytter, der landede med faldskærm. At de skød hoveder af nogle pirater i en gyngende redningsbåd fra et skib, der selv gyngede lidt, er lidt af en præstation. De har muligvis øvet sig lidt hjemmefra :-)

      Men det var kaptajnen på krigsskibet, der gav tilladelsen til at fyre. Og det fordi, at det blev skønnet, at gidslet var i livsfare.

      Det er den officielle forklaring. Men hvad, der er mange, der heller ikke godtager den officielle forklaring om, at 19 hijackere/massemordere/mega hærværksfolk osv. lavede et terrorangreb 911.

      Under WW2 kunne man godt finde ud af, at lave konvojer, der blev beskyttet af krigsskibe. Mon ikke det er på tide, at danne konvojer i farvandene omkring Østafrika og beskytte dem mod pirater af alverdens krigsskibe ? Piraterne er jo ligeglade med hvilket flag, skibene sejler under.

      Kommentar by Janette Lund — 5. maj 2009 @ 01:25

    32. Det er tragisk, at en stor dreng har mistet livet. Somaliere har tilsyneladende visse problemer med dit og mit lige som ved Afrikas kyster.

      Og nu er en familiefar bag tremmerne for at beskytte sin ejendom, hvilket jo også var politiet opgave, hvis de ellers havde haft tid, lyst og lejlighed. Jamen, det kan jo kun gå galt, hvis politiet og domstolene ikke kan klare deres jobs. Men manddrab er nu en gang manddrab – og på en græsplæne !

      Vi har nogle venner, der bor et par hundrede meter fra os. De har et lille stykke land omkring sig, og vi er MERE end velkomne til at komme og lufte vore tre store hunde der. De havde sidste år indbrud, hvor mandens våben blev stjålet med masser ammonition samt andre ting.

      Politiet fik fat i en 17-årig som en af gerningsmændene. Han sidder inde uden mulighed for kaution. Han kommer formentlig til at tilbringe resten af sin ungdom med udsigt til fængselsmurene indefra, og han kan nok se frem til, at se dem ude fra igen i en moden alder.

      Hvad med nogle amerikanske tilstande :-)

      Og jeg er overhovedet ikke trigger happy. Vi har vores vovser. Et sted, hvor vi boede til leje, kom der noget uventet tilsyn. En af gutterne havde pludselig vores store Pretty Boy hængende på ryggen. Hvad herregud, det er kun en 50kg hund…

      Er der alrig nogen, der går tur med en schæfer på ryggen :-) :-) :-)

      Kommentar by Janette Lund — 5. maj 2009 @ 02:08

    33. Til 28 (Janette Lund).
      “Hvad med nogle amerikanske tilstande ”

      Jotak, og det kan kun gå for langsomt. I tråden om drengen der tilkaldte et tæskehold til skolen, fordi han angiveligt følte sig presset, var reaktionen på dit forslag desværre meget lunken. Selv blandt flere naationalkonservative florerer der desværre en usund provinsialisme, der enten forudsætter, at Danmarks humanisme er bedst, eller at vi ikke skal have “amerikanske tilstande”, fordi det er synd for forbryderen.

      Kommentar by PerH — 5. maj 2009 @ 04:13

    34. Hvis nu den somaliske bandit havde fået fingrene i køretøjet og fået startet det, og i sin khatbrændert havde kørt et hvidt barn ihjel, hvad så?. Var der så blevet råbt op om racisme?

      Hvorfor skriver pressen først ret sent i forløbet, hvad der rent faktisk er sket? Det første jeg læste (DR text-tv), var at en mand med sin bil havde forfulgt end person på en græsplæne, og til sidst have kørt ham ned. Altså en stupid idiot, der bruger sin bil som våben. Sandheden er en helt anden, og den dukker som sædvanlig først frem drypvis når det ikke kan undgås. Når det handler om muslimer, fejlagtigt betegnet som indvandrere, dukker sandheden aldrig op, men skal stykkes sammen af småbidder fra mange forskellige kilder.

      Selvtægt er noget juks, men jeg forstår godt at manden der afbrød et indbrud, handlede som han gjorde, politiets dokumenterede interesse i den slags taget i betragtning. De ville bare have bekræftet at køretøjet var væk, og bede den bestjålne om at henvende sig til forsikringsselskabet. En af de skjulte integrationsomkostninger.

      Kommentar by PeterK — 5. maj 2009 @ 06:57

    35. […] som jeg glæder sig over befrielsesdagen, checker jeg lige bloggen “Uriasposten“, for at se, om man der har lært noget. Men nej, som sædvanlig løber kommentarposterne […]

      Pingback by Ydmyghed » Blog Archive » Nazismen lever i bedste velgående — 5. maj 2009 @ 07:49

    36. OT og dog:
      http://www.memritv.org/clip/en/2063.htm

      Kommentar by Peter Buch — 5. maj 2009 @ 08:10

    37. 15.
      Haha, ja den er jeg med på.

      Kommentar by Fritz — 5. maj 2009 @ 08:17

    38. Som jeg ser det, sætter den forurettede H. efter tyveknægtene i sin bil for at foretage en civil anholdelse. Desværre, eller hvad man skal sige, snubler den ene af tyveknægtene, hvorefter H. uværgerligt kommer til at køre ham over.

      Hvis det i stedet for H. havde været en politibil der satte efter tyveknægtene, og havde kørt den ene af tyveknægtene over, var der helt sikkert ikke sket mere i den sag.
      Men nu er det så en sagesløs dansk familiefar, der må se sig tiltalt som drabsmand og udskreget som racist i en landsdækkende dansk avis. Danmark anno 2009.

      Kommentar by Henrik — 5. maj 2009 @ 10:34

    39. Til 38 (Henrik ).
      Du skrev:
      “Hvis det i stedet for H. havde været en politibil der satte efter tyveknægtene, og havde kørt den ene af tyveknægtene over, var der helt sikkert ikke sket
      mere i den sag.”

      Det skal man aldrig sige. Faderen ville stadig have råbt racisme, og måske indklaget Danmark for overtrædelse af menneskerettighedskonventionen. I en sag fra Frankrig kom der uroligheder, fordi to unge, der var på flugt fra politiet kørte índ i en højspændingsledning. H er i en uheldig situation, for politiet og Anklagemyndigheden har ingen institutionel grund til at se med milde øjne på hans handlemåde, modsat hvad der ville have været tilfældet, hvis påkørslen var foretaget af etatens egne ansatte.
      Samtidig råber den humanistiske venstrefløj samt den anstændige lunkenborgerlige højrefløj på retfærdighed og besindelse. Og i baggrunden viftes der med racismekortet. H kan derfor kynisk set være Overdanmarks “blodoffer” til somalierne og andre klynkeminoriteter.
      Vær vis på, at de nok skal vide at malke sagen til sidste dråbe. Der er sikkert allerede et fakkeltog undervejs.

      Kommentar by PerH — 5. maj 2009 @ 11:02

    40. Manden har overreageret, hvorved han har udsat et andet menneske for livsfare. Han har ikke selv været truet, så selv om det formentlig ikke havde ført til noget, så ville det eneste rigtige have været, at ringe til politiet. Især da drengene ikke længere befandt sig på hans jord.

      Kommentar by Henriksen — 5. maj 2009 @ 11:10

    41. Jeg er rystet over, at nogen overhovedet forsøger at forsvare, forklare eller blot relativere det vanvittige trafikdrab. Ulykke eller ej, tyveri eller ej, en dreng er kørt ihjel af en vanvittigt agressivt mand, der tydeligvis er helt ude af stand til at styre sit raseri.

      Uanset hvad børn i den alder har gjort eller været i færd med at gøre, så kan ingen med minimum af moral og fornuft i behold tilgive den galning, der ikke er i stand til at styre sig selv, men i stedet jagter rundt i sin bil og kører folk ned.

      Enhver juridisk diskussion af hans eventuelle ret til selvforsvar eller civil arrest er udtryk for en relativering af en handling, der bedømt på enhver etisk målestok er utilgivelig.

      Den dræbte drengs handlinger, hans baggrund, hans hudfarve og herkomst er i den grad ligegyldig, og den ulykkelige fars reaktion er nærmest selvopfyldende forståelig på baggrund af nogle af posterne her på bloggen.

      Den eneskyldige er billisten, magen til agressiv idiot skal man forhåbentlig lede længe efter. Gid han må blive dømt hårdt, – han fortjener det.

      Kommentar by Poul Højlund — 5. maj 2009 @ 11:14

    42. 27.->PerH.

      Naturligvis er den unge mand selv ansvarlig for sine handlinger. Såvel som manden der forfølger ham er ansvarlig for sine handlinger.

      Men overordnet set må der ligge et ansvar hos DE politiske partier der med vold og magt – og vel at mærke uden befolkningens godkendelse endsige accept – har villet indføre det multikulturelle samfund, som noget “man bare må acceptere”. Desuden har denne politik påført befolkningen en grad af økonomisk og social konsekvenser, som i ringe grad deles af de i eliten som har ansvaret for den førte politik på dette område. Jeg tænker på de mindst 30 mia. der årligt kostes på “integration” og på voldsstatistikker der taler deres eget sprog..

      Kommentar by Limewoody — 5. maj 2009 @ 11:28

    43. Når nu politiet ikke har resurser til at passe deres arbejde, med at beskytte og opklarer og fange kriminelle indbrudstyve, fordi alle politiets resurser går til at være skydeskive for de fascistiske racistiske vensterfløjs autonome og agere sikkerhedsvagter for brand-og ambulance folk der som bekendt, stenes af islams jihadkriger.
      Så da dette uudførte arbejde ufrivilligt bliver lagt i hænderne på de civileborger, så må de kriminelle indbrudstyve vel også påregne en vis selvrisiko, ved at dette arbejde nu i nødværge, bliver varetaget af ukyndige borgere.
      Det kan ikke være rigtigt, at de islamiske jihadkrigere samt deres fascistiske racistiske vensterfløjs autonome tilhængere, først hærger, brander og laver uro i gaderne for dernæst at have fri adgang til hjemmerøverier, fordi politiet er overbelastede af førstnævnte jihadkrig i vores gader.

      Derfor har jeg lidt svært ved at forstå den højtråbende racistiske fader, der ikke har gjort sit afkom opmærksom på denne risiko, der er ved hjemmerøverier, da denne fader åbenbart overlader opsynet af sit afkoms adfærd sent om natten til politiet og de ukyndige borgere der ufrivilligt får besøg! af hjemmerøveren. Jeg vil gå så vidt, så jeg vil kalde det groft ansvars- og omsorgssvigt af mindreårig hjemmerøver fra familiens side.

      Kommentar by li — 5. maj 2009 @ 11:33

    44. PS. Lad dog være med at blande barnets race ind i det, det kunne sagtens have været et hvidt dansk barn, og så havde det været værre, eller hvad? Der er mange i denne tråd, der er langt, langt ude…

      Kommentar by Henriksen — 5. maj 2009 @ 12:53

    45. PPS. Jeg får også kvalme over mutikulturen, men det her er sgu et nummer for groft. Manden må ind og ruske tremmer. Så kan han lære det…

      Kommentar by Henriksen — 5. maj 2009 @ 13:10

    46. ->41 Poul Højlund

      Jeg er enig i at man ikke skal relativere skyldsspørgsmålet, hvilket jo netop er hvad venstrefløjen og muslimer rutinemæssigt gør: ‘Danmark’ som sådan anses for skyldigt fordi en avis her trykte nogle tegninger; hvis man krænker andres tro bliver de jo vrede, osv. Bilisten er ansvarlig for sine handlinger, hvad de så viser sig at være. Kun sindssyge i gerningsøjeblikket kan fritage ham for ansvar – sådan er det for os alle.

      Derimod vil jeg gerne forsvare at sagen også giver anledning til politisering fra ‘vores’ side, fordi faderen allerede inden drengen er kold går ud og snakker om racisme, og fordi medierne rutinemæssigt går ind i offervinklen, hvilket de ikke ville have gjort på samme måde ved overfald eller bandevoldtægt osv.

      For mit vedkommende er det begrænset hvor meget betydning jeg tillægger bilistens rolle, for dette er under alle omstændigheder endnu en sag med langt større og mere alvorlige perspektiver end drengens død, efter min ringe mening.

      Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 5. maj 2009 @ 13:22

    47. Til 41 (Poul Højlund).
      Det, at H måske eller måske ikke har overtrådt loven, er jo ingen grund til ikke at bemærke, at samfundet derved er blevet fritaget for en unge med et sikkert stort potentiale for stor kreativitet. At der er fundet en lovovertrædelse sted kan ikke vende op og ned på, hvad der er gavneligt for samfundet og sagesløse mennesker. Selvfølgelig skal H have sin straf, hvis han faktisk har overtrådt loven, men selv hvis det han har gjort er helt forsætligt, er resultatet ikke begrædeligt i moralsk henseende.
      Man kan sagtens glæde sig over, at to forbrydere hãr slået hinanden ihjel, uden at man nødvendigvis skal bifalde den proces, ved hvilken det er sket. På den antagelse at H og drengen er moralsk ækvivalente aktører, kan vi derfor godt glæde os over, at to kriminelle har neutraliseret hinanden. Hvis drengens synderegister og fremtidige potentiale er større end Hs, er det om ikke andet en god byttehandel. ´
      Den eneste grund til at drengen befandt sig der, hvor han gjorde var hans eget valg.

      Kommentar by PerH — 5. maj 2009 @ 13:34

    48. > 41.
      Du skriver:
      “Jeg er rystet over, at nogen overhovedet forsøger at forsvare, forklare eller blot relativere det vanvittige trafikdrab.”
      Det er ellers det, retssystemet nu er i gang med.
      “Uanset hvad børn i den alder har gjort eller været i færd med at gøre,”
      Det var da en flot bemærkning! Det mener du vist ikke.

      “Enhver juridisk diskussion af hans eventuelle ret til selvforsvar eller civil arrest er udtryk for en relativering af en handling, der bedømt på enhver etisk målestok er utilgivelig.”
      Nu dømmer du vist bilisten på forhånd. Ved nogen allerede, hvad der faktisk skete? Er det sikkert, at han kørte tyven ned med vilje?

      “Den dræbte drengs handlinger, hans baggrund, hans hudfarve og herkomst er i den grad ligegyldig,”
      Det er vel ikke ligegyldigt, om det var en kriminel på tyvetogt eller en sagesløs, der blev kørt ned?
      “Den eneskyldige er billisten,”
      Jeg mener, at både den afdøde, hans far og hans kammerater er meget skyldige i overhovedet at have skabt situationen.

      “magen til agressiv idiot skal man forhåbentlig lede længe efter. Gid han må blive dømt hårdt, – han fortjener det.”
      Noget tyder på, at du har ret. Men er det passende for dig at udtale dig så kategorisk, før sagen er blevet undersøgt?

      Kommentar by GB — 5. maj 2009 @ 14:15

    49. Til alle der har kommenteret denne artikel, istedet for at puste jer oppe og retfaerdigor hvad der ligner en klart og tydelige racestisk paakorsel af den 16 aarige drenge (uanset hands nationalitet eller ej) skulle I ikke vente med jeres beskyttelske af denne 35 dansk familefar endtil retsagen er afsluttet. Hvis vi begynder og slaa hinanden ned fordi vi der er nogle som har andet etnisk baggrund saa bliver ikke laenge enden vi alle tager loven i egen haand. Jeg syntes personlige at, den der har lavet mandsdrab skal dommes ved lov.

      Jeg har kun dette og sige: Min stotte gaar til familen, til den dode som maa havde det skidt , Sabri iyoo amiin Farah Jamac

      Kommentar by Farah Jamac — 5. maj 2009 @ 15:11

    50. Er der ingen der tager de trusler, som den somaliske kammerat sender ud i luften, alvorligt ?

      Den Somaliske islamiske kultur har som bekendt tradition for blodhævn.

      Så hvem kommer mon til betale for kammeratens død, når bilisten sidder bag tremmer ?

      At Somalieren slipper godt fra at sende dødstrusler ud i æteren er betegnende for et samfund som bl.a. lader sig afpresse.

      Kommentar by Vivi Andersen — 5. maj 2009 @ 15:41

    51. til 47, 48 og måske flere:

      Dødsstraf ved selvtægt for ubegåede forbrydelser, – er det dét, man agiterer for?

      Tag nu lige og kom ned på jorden igen, den gode danske jord, hvor der ikke er fanatisme og ufordragelighed indbygget i kulturen, men netop alt det modsatte.

      Kommentar by Poul Højlund — 5. maj 2009 @ 15:48

    52. 21

      Marius

      En familie betaler nu den ultimative pris for at lade et stort barn blive ude hele natten.

      Kommentar by Janne — 5. maj 2009 @ 17:01

    53. @ Farah Jamac

      Dine trusler er uklædelige.

      Om der er tale om en “racistisk” påkørsel, bør du lade retten om at dømme.

      Men der er sandsynligvis tale om et “racistisk” tyveriforsøg, da indvandrerbanden og den 16-årige er gået på tyvetogt i et dansk kvarter. Her har indvandrerbanden så været så uheldig at møde en af de få danskere, der rent faktisk slår fra sig, når vedkommende bliver udsat for noget kriminelt, hvor de fleste danskere højst ville have ringet efter politiet og ikke have foretaget sig yderligere.

      Du skriver endvidere:

      “Hvis vi begynder og slaa hinanden ned fordi vi der er nogle som har andet etnisk baggrund saa bliver ikke laenge enden vi alle tager loven i egen haand.”

      Til din oplysning:

      Danskere slås ned og røves så godt som hver eneste dag af indvandrede kriminelle.

      Kommentar by Preziosi — 5. maj 2009 @ 17:30

    54. @ Vivi Andersen

      Jeg er ikke sikker på, at kammeraten er somalier. Jeg formoder, at han er araber.

      Kommentar by Preziosi — 5. maj 2009 @ 17:35

    55. Ifølge Dagbladet-Holstebro-Struer er trafikdrabet ikke racistisk:

      “Trafikdrab uden racistisk motiv

      Efterforskningsleder ved Østjyllands Politi nedtoner rygter om hævn og racisme efter weekendens trafikdrab i Sabro ved Århus.
      Påstande om racistiske motiver bag den dødsulykke, der i weekenden kostede en 16-årig dreng livet i Sabro, har ikke hold i virkeligheden.
      Den melding kommer fra Østjyllands Politi, der samtidig maner til besindighed ovenpå trafikdrabet i en græs-rabat ved Vistoftvej/Larixvej i Århus-forstaden Sabro.
      Efterladte til den 16-årige skoleelev har i deres sorg i flere medier udtrykt, at påkørslen efter deres mening skete med vilje og bunder i racisme.

      (…)

      Nej til hævn
      »Vi forstår udmærket, at man i en følelsesladet situation kan tænke i mange baner. Men absolut intet i vores efterforskning peger på racistiske undertoner i bilistens handlinger,« siger lederen af efterforskningen, politikommissær Peter Grove Munk fra Østjyllands Politi.
      Der har også været talt om en kommende hævn mod den sigtede bilist og hans omgangskreds?
      »Ja, vi har læst og set det i medierne. Vi opfatter det som retorik, en følelsesmæssig reaktion fremfor konkrete planer. Heldigvis.« siger Peter Grove Munk.”

      Kommentar by Preziosi — 5. maj 2009 @ 17:39

    56. @ Limewoody

      Det var i 1996 at Tarek El-Banna sparkede Michel Scharling Jørgensen ihjel foran Århus Hovedbanegård. Michel stod forrest i køen og ville ikke upåtalt overlade sin taxi til Tarek. Reaktionerne på mordet er helt rigtigt et studie værd. Dræbtes søster stod frem dagen efter og udtalte nogle relativerende og apologetiske multikulti-floskler. Tænk. Hun har været godt dresseret.

      Kommentar by Mallebrok — 5. maj 2009 @ 18:45

    57. Jeg havde gjort nøjagtig det samme
      Han gjorde det helt rigtige
      Der må ligge racisme bag
      Det er blod for blod

      Vi ser den uundgåelige dynamik i et multikulturelt område. Og vi vil komme til at se meget mere af den slags. Da politikerne åbenbart ikke vil gøre noget ved problemerne, endsige erkende dem – og da politiet, for alle praktiske forhold, er fraværende.

      De debattører, der maner til besindighed og vil se sagen fra begge sider, hænger fast i fortiden. I har ingen plads i fremtidens Danmark. Desværre.

      Kommentar by Mallebrok — 5. maj 2009 @ 18:50

    58. Reality check:

      Hassan er død. Gerningsmanden er arresteret. Retten vil gå sin gang, uanset hvad der bliver skrevet af uanstændige ting her. Synspunkterne her har ingen som helst konsekvenser, og intet vil kunne standse den frie debat.

      Det interessante og relevante er hvad sagen siger på et mere overordnet plan. Foreløbig kan man altså konstatere:

      1) Mainstreammedierne går refleksmæssigt ind i sagen med det udgangspunkt at der er tale om en “dreng” som er blevet offer for en eller anden danskerbåtnakke.

      Dette er faktuelt korrekt, men medierne skaber også en sag ud fra disse præmisser som har en politisk vinkel. Man kunne alternativt have vinklet den ud fra det forhold at langt det meste kriminalitet begås af muslimske unge der aldrig vil kunne passe ind i det danske samfund, og at dette er et kæmpestort, og voksende, problem for de danskere der lider under det, menneskeligt og økonomisk.

      Mediernes politisk korrekte vægtning af problematikken er måske det mest forræderiske svigt man oplever lige nu.

      2) I den aktuelle sag kørte den for fuld Kleenex med rørstrømske jeremiader i aviserne, og man agerede villigt mikrofonholder for somalifatter der dog var fattet nok til at udtale sig til pressen, nys hjemkommet fra dødslejet.

      3) Hassans kammerater i #23 og #49 bidrager på deres side med utilsigtet perspektivering: Ubehjælpsomt 2. g’er-sprog som det kan høres på gader og stræder. Let indpakkede trusler. Den ene bedyrer at han var en god klassekammerat, men tiden i skolen er åbenbart ikke gået med at tilegne sig det danske sprog. Retssagen vil sikkert vise om denne gode kammerat også var en gemen kriminel.

      Er det ikke fantastisk – hver eneste sag om muslimske unge der af den ene eller anden grund bliver gjort til ofre kører nu efter nogle helt faste skabeloner, sikkert som et resultat af den polarisering som området ligger under for, men ingen mainstreamjournalister tør eller evner at anlægge dette metaperspektiv. Blogosfæren – hvis De vil vide mere.

      Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 5. maj 2009 @ 19:16

    59. Til 58 (Lars Findsen På Crack ).
      “Hassan er død. Gerningsmanden er arresteret. Retten vil gå sin gang, uanset hvad der bliver skrevet af uanstændige ting her.”
      Undskyld, men mener du noget skrevet her i debatten er “uanstændigt”? Uanset hvilken sympati man kunne have næret for drengen, dersom man ikke kendte sagens omstændigheder, bevidner familiens reaktion, at dansk humanisme kun avler foragt. Uanset hvilke humanistiske spilleregler vi accepterer, bliver de brugt imod os selv. Om det så er misbruget af racismekortet, eller skamløs spekulation i retsstatens værdier.

      Kommentar by PerH — 5. maj 2009 @ 19:27

    60. ->59

      Nej, når jeg bruger ordet uanstændigt er det altid noget jeg holder ud mellem to fingre. Her var det bare en markering af at jeg mener det er et vildspor at begynde at pege moralske pegefingre af debatten, og at jeg personligt er langt mere optaget af de større perspektiver som denne, den seneste i en endeløs række, blotlægger. Både ved mediernes bevidstløse fokusering ud fra en fastlagt skabelon, og ved deres udeladelse af en afdækning af de ændringer til det værre som enhver kan se at Danmark undergår i disse år.

      Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 5. maj 2009 @ 19:47

    61. Som jeg ser det, ville en dansk familiefar aldrig have taget loven i egen hånd på den måde, hvis ikke han havde været helt sikker på, at politiet ikke vil røre en finger for at skaffe ham retfærdighed i forhold til nogle gemene muslimske tyveknægte.

      Og det er DET der er kernen i denne historie.

      Det er tragisk, at en stor knægt er blevet kørt ihjel og det er lige så tragisk at en familiefar nu formentligt skal i fængsel for at have gjort det, men det aller mest tragiske er sku hvad det fortæller os om den glidebane retsstaten er ude på.

      Kald mig bare racist, men intet civiliseret land kan i længden holde til masseindvandring fra barbariske primært muslimske tredjeverdenskulturer.

      Kommentar by Mackety — 5. maj 2009 @ 20:34

    62. Hej igen .

      Vivi du skriver
      – At Somalieren slipper godt fra at sende dødstrusler ud i æteren er betegnende for et samfund som bl.a. lader sig afpresse.

      Hor nu her, jeg laver ike trulser mod hverken dig eller samfund, saa tage lige og slap af. Hvad vi har at gore med her er ikke en OS mod Dem sag.

      Hvad vi har at gore med en 35 aarige mand der korer en 16 aarige dreng ned, endda too gange( ifolge medier). Hvad der skete helt praecist kan hverken du eller jeg vide, men vi kan kommentater hvad andre har fortalt os( medier).
      Det jeg har sagt, er lad retsagen gaar dens gang og lad familien sorge i fred. Mere er der ikke i det.

      At der saa er andre der blander , Islam, Dansker der bliver slaaet end af indvandrer i 1996 , og deres lyst til at forsvare en mand der har lavet drab, ja det maa vaere for deres egen regning.

      Det jeg har mente med min tidligere kommentar var simpelt. Skal almindlige bruge deres blier og tage loven i egen haand.Fordi hvis det er normen, jaa saa er det en farlige udvikling.
      Og hvad jeg har least af familen-faren saa har han jo ogsaa haft problemer med politet for dvs sager.

      Kommentar by Farah Jamac(somali) — 5. maj 2009 @ 21:17

    63. Du Lars Findsen På Crack (islamofob) skriver dette om mig :
      2) I den aktuelle sag kørte den for fuld Kleenex med rørstrømske jeremiader i aviserne, og man agerede villigt mikrofonholder for somalifatter der dog var fattet nok til at udtale sig til pressen, nys hjemkommet fra dødslejet.

      3) Hassans kammerater i #23 og #49 bidrager på deres side med utilsigtet perspektivering: Ubehjælpsomt 2. g’er-sprog som det kan høres på gader og stræder.

      , og jeg kan kun tilfoeje, dette: At en mand der havde brugernavnet Paa Crack og islamofob kan man vist ikke forvente andet af.
      Manden er jo trodsalt paa Crack og derefter Islamofob:-).

      Kommentar by Farah Jamac(somali) — 5. maj 2009 @ 21:27

    64. 56-Mallebrok

      Tak for præciseringen:O)

      Kommentar by Limewoody — 5. maj 2009 @ 21:55

    65. “De debattører, der maner til besindighed og vil se sagen fra begge sider, hænger fast i fortiden. I har ingen plads i fremtidens Danmark. Desværre.

      Kommentar af Mallebrok — tirsdag 5. maj 2009 @ 18:50”

      Det skal du dæleme ikke få lov at bestemme!

      Poul Højlund

      Kommentar by Poul Højlund — 5. maj 2009 @ 22:16

    66. Henrik # 38

      Du har en rigtig god pointe der. Hvis det nu var en politibil

      :-)

      Og hvis det var, er det stadig tragisk, at en stor dreng mistede livet. Og betjentene ville nok blive sat til kontorarbejde et stykke tid.

      Og jeg vil give dem ret, der mener, at nyhedsmedierne blæser historien op i forkert retning. Hvis politiet udtrykker, at der ikke er skyggen af bevis for noget racistisk**, er der jo nok ikke. De har jo snakket med manden og formentlig hans familie, om han har tendenser i den retning.

      Der er, som Vivi har udtrykt andet steds, brug for journalister, der kan gengive verden, som den er. Vi har ikke brug for deres venstredrejede overhumanistiske pladder og syge forestillinger.

      ** Alle nulevende mennesker er samme art / race. Racisme er noget skingre venstredrejede laller kaster om sig med for at puste sig selv op til egotripperi, hvor de tror, at de bliver bedre mennesker af det. Og race er noget om biologi, mens tro er noget med religion. Hvis nogen ikke kan fatte det, skal de nok have skolepengene igen.

      Kommentar by Janette Lund — 5. maj 2009 @ 23:16

    67. Hvis nu vi forestiller os at det var en flok etnisk Danke drenge det drejede sig om,hvad der jo ikke er usansynligt, og den ene af dem blev kørt ihjel af en Dansker med anden etnisk baggrund som de måske havde forsøgt at stjæle fra.Ville alle jer alternativt begavede der
      buldrer løs her så også mene at det var han i sin fulde ret til ?

      Selvtægt er altså forbudt her i landet og det er der absolut ingen grund til at ændre på.
      Selvfølgelig har man ret til at forsvare sig selv og skulle man i nødværge ved et uheld slå et andet menneske ihjel så er der i den Danske lovgivning også taget højde for det.
      Det var der altså ikke tale om her.
      Manden blev ikke truet.
      Der blev heller ikke stjålet noget.
      Så styr lige jeres racistiske svinehund eller benyt jer af lovgivningen om nødværge og begå selvmord.

      Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 6. maj 2009 @ 00:42

    68. Jeg nægter at tro på, at den mand har kørt drengen ned med fuldt overlæg. Han beskrives som en type, der kan tage vare på sig selv, og har nok flere gange haft indbrudsforsøg. Han har vel besluttet sig for, at nu skulle det være sidste gang, og sætter efter dem. Det får desværre fatale konsekvenser – men jeg har fuld forståelse for hans raseri over sådan en gang møgungers opførsel.

      Jeg har igår aftes været nede i vores firma for at aflevere sodavand til folkene, som arbejdede over. Jeg er i et industrikvarter efter lukketid, er maksimalt derinde i 5 minutter. Da jeg skal hjem, er min fine nye bil (8 dage gammel) blevet smadret i flere af ruderne, og min taske stjålet!

      Folkene kører så rundt i kvarteret for at finde enten gerningsmanden eller tasken, men uden held. Og jeg var lidt smånervøs for om de fandt gerningsmanden, for der var nogen ophidselses indover.

      1 time senere – efter at have talt med politiet, spærret visakortene og benzinkortene – bliver jeg ringet op af en mand i Rosenhøj (v/Viby J) som har fundet min pung smidt ind i busken.

      Vi lukker så firmaet og skal til at køre afsted, og da vi står udenfor porten, kommer der en knallert kørende med to unge fyre på. Ingen nummerplade-id men begge drengene havde styrthjelm på. Jeg giver dem fingeren, for det var tydeligt, at de var ude og rekognosere området. Da de ser os, skynder de sig at drøne videre. Min mand siger, skal jeg ikke køre efter dem. Men heldigvis er jeg selv faldet så meget ned over det, at jeg siger, NEJ vi skal ikke have en sabro-sag over sådan en latterlig ting som ødelagt bil og stjålet taske.

      Det jeg egentlig forsøger at sige, når man står i situationen, bliver man så vred, at man “mister kontrollen” når adrealinet pumper. Når det når at manifestere sig og man får ro på, så tænker man mere rationelt.

      Og kunne familiefaren fra Sabro gøre det om, er jeg ikke i tvivl om, at han ikke havde kørt efter dem. Ingen slår andre mennesker ihjel over indbrud med vilje – det nægter jeg simpelthen at tro på. Han har nok blot ville give dem en velfortjent lærestreg – som så endte i noget helt andet med den tragiske udgang.

      En rigtig trist situation for alle – og prøv at forestil jer den frygt, som resten af huset må have nu da der er udtalt hævn og blod for blod. Det er den slags holdning fra såvel den dræbte drengs far som fra hans venner der gør, at det danske samfund får nogle ekstreme holdninger til andre nationaliteter – og vice versa. Træls Træls Træls.

      Kommentar by Annelise Dagø — 6. maj 2009 @ 03:50

    69. @ 65 Per Henrik Rasmussen

      Der er noget du ikke har forstået. Når en kulturberiger truer en dansker, så er situationen per definition livsfarlig. Vi er jo ikke tilfældige ofre for deres kriminelle tendenser. Tværtimod myrder, tæver, voldtager og bestjæler de os fordi de hader og foragter os.

      Hvorfor gør de det? Det gør de bl.a. fordi de kan se, at i blandt os får typer som dig lov til at så splid mellem danskerne, og vi kommer som folk derfor til at fremstå som tvivlende og ubeslutsomme.

      Hvis nogen burde begå selvmord er det altså snarere dig. Ikke af fortvivlelse. Men af skam.

      Men inden det kommer så vidt, så kunne du sone din brøde ved at tale for, at loven om nødværge blev liberaliseret. Det trænger den nemlig til. Politi og domstole har hverken viljen, beføjelserne eller ressourcerne til at beskytte os mod disse primitive menneskers racehad. Nød bryder som bekendt alle love, men det var dog bedre om politikerne i stedet gav os lovlydige borgere mere vide rammer for nødværge, så vi indenfor lovens rammer kan beskytte os selv.

      Kommentar by Dog of God — 6. maj 2009 @ 04:39

    70. 58

      Lars Findsen

      “Mediernes politisk korrekte vægtning af problematikken er måske det mest forræderiske svigt man oplever lige nu.”

      Det synes jeg at du har ret i.

      Kommentar by Janne — 6. maj 2009 @ 06:31

    71. ->63 Farah Jamac

      Du er velkommen til at afvise det jeg skriver alene ud fra mit brugernavn her. Det står dig frit for. Men det har bare ikke noget at gøre med om det er rigtigt eller forkert hvad jeg skriver.

      Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 6. maj 2009 @ 07:11

    72. Farah Jamac:

      Her er forresten en somalier der fortjener respekt – hatten af for Ayaan Hirsi Ali:

      “In reality, if Europe falls, it’s not because of Islam. It is because the Europeans of today – unlike their forbears in the Second World War – will not die to defend the values or the future of Europe. Even if they were asked to make the final sacrifice, many a post-modern lily-livered European would escape into an obscure mesh of conscientious objection. All that Islam has to do is walk into the vacuum”.

      Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 6. maj 2009 @ 07:13

    73. -> #50 Vivi Andersen

      “Den Somaliske islamiske kultur har som bekendt tradition for blodhævn.”

      Det har du helt ret i, og ifølge JP.dk idag så syder Gellerupparken af ønsker om hævn over den 35-årige mand. TV 2 News har været derude og interviewe nogle ‘unge’:

      http://jp.dk/indland/aar/kriminalitet/article1684707.ece

      Kommentar by JensH — 6. maj 2009 @ 08:33

    74. @ Farah Jamac

      Hvor var din fordømmelse, da tre af dine landsmænd voldtog en retarderet dansk kvinde?

      Jydske Vestkysten 26.01.2001:

      “Tre dømt for gruppevoldtægt af retarderet kvinde

      AF NIELS GANDRUP

      Tre somaliere tvang 21-årig stækt retarderet pige til kælderrum i Kolding, hvor de på skift voldtog hende. Idømt langvarige fængselsstraffe og to af mændene blev udvist af Danmark i 10 år.

      AF NIELS GANDRUP Den 34-årige somalier Mohamed Hussen Ali, Kolding, blev i går ved retten i Kolding idømt et år og ni måneders fængsel for sammen med to landsmænd på skift, at have voldtaget en 21-årig stærkt retarderet pige i et kælderrum under boligbebyggelsen Skovparken i Kolding. Den 20-årige Sayid-Ali Jama Ali, Kolding, fik et år og seks måneders fængsel, mens den kun 16-årige Rashid Abdi Shariff, Kolding, blev idømt et år og seks måneders fængsel. I hans dom indgår otte måneders betinget fængsel for to kioskrøverier, som han blev dømt for i september sidste år. De to ældste somaliere blev desuden udvist af Danmark i 10 år og samlet skal de betale den 21-årige pige en erstatning på 85.000 kroner.”

      Kommentar by intel — 6. maj 2009 @ 10:00

    75. @ Farah Jamac

      Du glider af på spørgsmålet, ligger der ikke racisme bag, at din landsmand Hassan og hans kumpaner valgte at gå på tyvetogt i et dansk kvarter og forsøge at stjæle fra danskere?

      Er det ikke netop et eksempel på, at du og mange af dine landsmænd og muslimer i det hele taget ringeagter de danskere, der har givet jer husly og i mange tilfælde forsørger jer?

      Kommentar by intel — 6. maj 2009 @ 10:20

    76. @ Limewoody og Mallebrok

      Ekstra Bladet 16.09.1996:

      “Drabet på min bror gør mig ikke til racist

      Af Kurt Simonsen

      Stærk følelsesladet anti-volds-tale af den dræbte Michels tvillinge-søster Med socialminister Karen Jespersen og borgmester Thorkild Simonsen i spidsen demonstrerede tusind århusianere – deraf mange fra byens etniske minoriteter – i går mod den rå og tilfældige vold, der i sommer har kostet to af byens unge mænd livet.

      På et efterfølgende borgermøde på amfi-scenen ved Musikhuset greb en ung kvinde mikrofonen. I et usædvanligt stærkt, følelsesladet indlæg, sagde hun:

      – Jeg hedder Janet Scharling Jørgensen og er tvillinge-søster til Michel Scharling Jørgensen , der blev slået ihjel nede ved banegården den 1. september. – Der skal selvfølgelig ikke være nogen tvivl om, at jeg hader min brors drabsmand, uanset hans hudfarve. Men jeg kan og vil ikke bruge drabet på min bror som en undskyldning for at blive racist. Tvillinge-søsteren fortsatte:

      – Både drabet på min bror og på Thor Ian Dueholm er forfærdeligt. Deres død må ikke være forgæves. Vi må stoppe volden. Men jeg får en dårlig smag i munden, når jeg ser hvordan drabet på min bror har fremprovokeret en debat, hvor det væsentligste er blevet spørgsmålet om hudfarve.

      – Det bruges til en racistisk hetz mod alle indvandrere, fordi min brors formodede drabsmand er indvandrer, mens Thors formodede drabsmand er dansker. Men drabet på min bror gør mig ikke til racist.

      ÅRHUS SIGER NEJ TIL VOLD

      Janets bevægede indlæg blev besvaret af spontane klapsalver fra hele forsamlingen. Tusind mennesker rejste sig andægtigt og klappede, mange med tårer i øjnene.”

      Kommentar by intel — 6. maj 2009 @ 10:26

    77. @ Limewoody og Mallebrok

      At søsteren ikke er blevet racist efter drabet på hendes bror er beundringsværdigt, men drabsmanden Tarek El-Banna har i hvert fald intet lært af sin fængselsdom. Han begik ny vold kort efter udstået straf og har siden lavet falske penge:

      Ekstra Bladet 25.01.2001:

      “Fængslet for at lave falske penge

      20-årig fra den arabiske familieklan El-Banna igen spærret inde

      Af Peter Bresemann

      Tarek El-Banna , 20, blev i et grundlovsforhør ved retten i Århus i går fængslet fire uger, sigtet for at have fremstillet falske tusindkronesedler.

      (…)

      Anklagen mod Tarek El-Banna lyder på fem tilfælde af pengefalsk, hvilket er en ny og hidtil ukendt type lovovertrædelse i den 20-årige mands lange synderegister.

      (…)

      DØDSVOLD

      – De falske tusindkronesedler er utroligt vellignende, men er selvfølgelig uden sikkerhedstråde, oplyser kriminalkommissær Allan Lund fra Århus Politi. Tarek El-Banna lavede allerede som 12-årig et røveri. Fire år senere bragte han sig i centrum af en ophedet debat om indvandrerbander, da han i en taxi-kø foran banegården i Århus slog og sparkede en jævnaldrende dansker til døde. Efter to års fængsel for dødsvold fik den 20-årige i 1999 en ny voldsdom på ni måneder. Da Tarek tirsdag kl. 12 blev anholdt i Brabrand, ventede han samtidig på at komme til at afsone en dom på fire måneders fængsel for hæleri.”

      Lillebroren deltog i massevoldtægten af en dansk pige:

      Ekstra Bladet 21.01.2001:

      “Forbryder-klanen: Familie-klan bag grove forbrydelser

      De sociale myndigheder har spillet fallit over for kriminelle medlemmer af den palæstinensiske indvandrer-familie El-Banna i Århus, som har kostet samfundet millioner.

      Af Torsten Ruus og Peter Bresemann

      Medlemmer af den palæstinensiske indvandrer-familie El-Banna er ikke kun dømt i de senere års store og opsigtsvækkende sager om dødsvold og massevoldtægt. Næsten alle mandlige medlemmer af klanen har tilsammen modtaget et svimlende antal domme for røveri, tyveri, hæleri, narkotika-forbrydelser, brandstiftelse og forsikringssvindel.

      Siden klanen, der består af tre brødre, deres koner og børn, begyndte indvandringen til Danmark i 1986, har slægten El-Banna kostet samfundet millioner af kroner. De sociale myndigheder spillede fallit og evnede ikke at standse familiens forbryderbane.

      Politiet er rystet over, at denne ene familieklan gennem de seneste ti år har sendt korpset på overarbejde, mens det magtesløst ekspederer sag efter sag videre til byretten.

      (…)

      LINJEN LAGT

      Mahmoud Said El-Banna, 53, var den første af brødrene, der i 1981 slog sig ned i Århus. Han var indtil sommeren i fjor gift med Ahlam Ahmad Afiouni, 40. Han lagde som daværende familieoverhoved linien og blev dømt for butikstyverier og socialt bedrageri. Kvinden er sigtet for diskriminerende ytringer, da hun i flæng kaldte danske kvinder for ludere. Det skete i landsretten umiddelbart efter dommen i massevoldtægtssagen over blandt andre hendes ene søn og to nevøer.

      (…)

      Ældste søn, Mohammed, 23, er registreret for mindst 100 sager hos politiet. Drengen blev første gang anholdt som 15-årig i 1992, hvor han blev taget i flere sager om stjålne kreditkort, tricktyverier mod tankstationer, og hvor der ellers var pengekasser at tømme.

      100 SAGER

      Mohammed førte sig frem, da unge palæstinensiske drenge terroriserede unge danskere på stranden Bellevue i det nordlige Århus sommeren 1994.

      Han er registreret for mindst 100 kriminelle forhold. Den 23-årige har fået 42 domsafgørelser. Alene i året 2000 har Mohammed otte verserende sager, de tre handler om narkotika.

      (…)

      Tarek, 20, blev idømt to års fængsel for dødsvold mod en jævnaldrende på banegårdspladsen i Århus 1997. To år senere fik han en dom på ni måneder for en ny voldssag. Senest er han idømt fire måneders fængsel for hæleri. Desuden er der adskillige uafklarede sager fra år 2000.

      Rabia, 16: Blev sidste år idømt ni måneders fængsel i massevoldtægtssagen fra Bispehaven.

      PAR MED NI BØRN

      Den anden bror, der slog sig ned i Århus, Samir Said El-Banna , 55, er gift med Salma Al Hussein, 48. Parret, der har ni børn, er ustraffet i Danmark.

      Den ældste søn Fadi, 26, fik sin første dom for tyverier i 1996. En tiltale for brandstiftelse året efter blev frafaldet. Fadi var mistænkt for at stå bag branden, der udslettede 23 lejligheder i en boligblok i Langkærparken. Motivet skulle være jalousi. Til gengæld blev han i 1999 i en ny sag idømt et år og tre måneders fængsel for brandstiftelse i sit eget hjem og for forsikringssvig.

      Tilbage i 1997 blev Fadi idømt ti måneders fængsel for handel med narkotika. Året efter fik han en måneds fængsel for vold og igen samme år fire måneder for vold mod en tjenestemand.

      Sahid, 19: Han blev dømt et halvt års fængsel som medskyldig, da storebror satte ild til sin lejlighed. I efteråret fik han 12 måneders fængsel for sin andel i massevoldtægten af en 14-årig pige i Bispehaven.

      Mahmoud, 17: Han blev idømt ni måneder for sin medvirken i massevoldtægt.

      Den tredje bror Mohammed Said El-Banna , 45, gift med Rasmie Ali El-Assi, 42, valgte at indvandre til Odense. I denne gren af familie-klanen er det i højere grad lykkedes at holde sig fri af kriminalitet. Men ikke fuldstændigt.

      Faderen blev i 1999 idømt 30 dages fængsel for hæleri.

      Sønnen Wassim, 21, tidligere superliga-spiller for OB, fik 14 dages betinget fængsel for vold i 1996.

      Klan-medlemmernes voldsomme synderegister har fået utilsigtede konsekvenser for 24-årige Amina, datter af Samir Said El-Banna . Sidste forår blev hun fyret fra sit job af en århusiansk Opel-forhandler, der ikke ‘ville give arbejde’ til den ellers dygtige og vellidte pige, fordi hun er i familie med voldtægtsforbrydere.

      Amina lagde sag an, og forklarede i sidste uge i byretten i Århus, at hun ‘føler sig hængt ud’ og udsat for en uberettiget fyring. Om fem uger afgør en dommer, om bilforhandleren skal have en bøde på op imod 20.000 for ærekrænkelse.

      – Jeg troede, at Danmark var et frit land, hvor man ikke bliver hængt ud for, hvad ens familie foretager sig.

      20 ÅR OG FARLIG VANEFORBRYDER

      Tarek El-Banna ligner med sit kønne babyfjæs en kernesund arabisk teenage-dreng. Men inde bag det drengede ydre gemmer der sig en livsfarlig vaneforbryder, der allerede som 12-årig var involveret i sit første røveri.

      Den nu 20-årige Tarek, der opholder sig på forskellige adresser i Gellerupparken, har siden udviklet sig til det mest uberegnelige og storkriminelle medlem af den berygtede El-Banna-klan i Århus.

      (…)

      Tarek El-Banna er i forvejen dømt for bl. a. dødsvold, flere tyverier, trusler og vold og venter i øjeblikket på at komme til at afsone en fængselsdom for hæleri.

      SPARKEDE MAND IHJEL

      I 1996 var det den unge tysk-fødte palæstinenser, der for alvor fyrede op under debatten om de kriminelle indvandrer-bander i landets store byer, da han efter et skænderi om retten til en taxa slog og sparkede den 20-årige Michel Scharling Jørgensen ihjel på banegårdspladsen i Århus. Den ugerning kostede Tarek to år bag tremmerne.

      I gerningsøjeblikket var Tarek stærkt påvirket af sprut, hash og det kemiske stof speed. Men speciallæger i psykiatri har fastslået, at den svært karakterafvigende, egoistiske, asociale og aggressive unge mand ikke er sindssyg.

      Tarek er præget af en kaotisk og barsk opvækst i et miljø, hvor selv mindre konflikter ifølge øjenvidner fra El-Banna-klanens omgangskreds blev fulgt til dørs med rasende trusler, hævede økser og knive.

      Samtidig har han ladet sig påvirke af sin dominerende og væsentlig mere intelligente storebror Mohammeds tidlige erfaringer med trick-tyverier, vold og narkotikamisbrug i det kriminelle drengebande-miljø.

      HADER DANMARK

      Lillebror har været en god lærling. I forbindelse med transporten til en retssag i Odense truede Tarek med at forårsage en trafikulykke og lemlæste de tre politibetjente, der måtte bruge håndjern og lægge alle kræfter i for at pacificere den uregerlige dreng.

      – I er nogle politi-svin, nogle tøsedrenge. Jeg hader Danmark. Hvis jeg møder jer, vil jeg stikke jer ned og drikke jeres blod, råbte Tarek ifølge den ene betjents vidneforklaring.

      Tarek El-Banna tonede sidste år efter den meget omtalte byretssag om massevoldtægt mod en 14-årig pige, hvor hans lillebror Rabia og de to fætre Mahmoud og Sahid var blandt de dømte, frem på landsdækkende tv.

      På trappen foran retten spyttede Tarek efter en fotograf og gav fuck-fingeren, så ingen fjernseere kunne være i tvivl om hans mening:

      ‘Skråt op, Danmark!’

      BRANDSTIFTEREN

      Næste gang kan han nok ikke undgå udvisning.

      Det konstaterede forsvarsadvokat Jørgen Schouby, da hans klient Fadi El-Banna forrige jul blev dømt for at have sat ild til sin egen lejlighed i Århus i et forsøg på at snyde sig til en større forsikringssum.

      Nogle år tidligere var den 26-årige Fadi, der i dag er dybt afhængig af rygeheroin, tiltalt i en anden sag om brandstiftelse, hvor 23 lejligheder udbrændte i en boligblok i Århus. Motivet skulle angiveligt have været jalousi. Men sagen blev frafaldet på grund af manglende bevis.

      Fadi El-Banna er gift med en tyrkisk kvinde. Ekstra Bladet erfarer, at det skete meget imod forældrenes ønske.

      DIREKTØRENS SVIGERSØN ER STORTYV

      El-Banna-klanens kriminelle lederskikkelse Mohammed El-Banna Eriksen giftede sig sidste år ind i en velhavende århusiansk familie.

      Den 23-årige palæstinensers kone Christina Eriksen er datter af en succesrig direktør i bilbranchen, og arven efter hendes afdøde mor har været med til at sikre parret økonomisk.

      Mohammed har med sit charmerende væsen, gode talegaver og en evne til at vinde folk for sig haft en stærk position i det kriminelle miljø.

      Som 17-årig deltog han i de blodige bande-uroligheder på Bellevue Strand ved Århus tilbage i 1994, og Mohammed er stadigvæk en karismatisk faderfigur for sine yngre brødre og fætre.

      (…)

      GROFT SVIGT I SYSTEMET

      Familier kan gå i hundene, uden det sociale system opdager noget, før det er for sent, mener byrådsmedlem i Århus kommune Jens Winther (V).

      Han har personligt fulgt indvandrerfamiliers manglende trivsel i den vestlige bydel Gellerup og Bispehaven.

      – Der skal en politisk ændring til. Kommunen har et mantra, der lyder, at forældre skal have lov til at opdrage deres børn. Men somme tider bør vi vende spørgsmålet om og sige, at vi skal frelse børnene fra forældrene.

      Han forstår ikke, at socialforvaltningen lod det gå så langt med klanfamilien El-Banna , hvis børn har kostet samfundet mange millioner kroner og en række ulykker.

      Jens Winther mener, det sociale system har kendt problemerne gennem mange år og for længst skulle have gjort noget effektivt.

      DE TAV OM VOLDTÆGT

      – Jeg er lidt famlende over for, hvor meget samarbejde, der er mellem 1. og 4. afdeling her i byen. Altså mellem skole- og socialforvaltning. I det øjeblik, noget går galt i skolen, bør der gå besked til socialforvaltningen. Men jeg tvivler på, det sker. Jeg har set, at skoleforvaltningen har haft kendskab til de syv drenge i massevoldtægtssagen, uden at socialforvaltningen umiddelbart blev underrettet.

      Jens Winther, der er handelsskolelærer, synes det er ærgerligt, at børnene i El-Banna-familierne skulle blive 15 år, før myndighederne reagerer.

      – Jeg er overbevist om, man kunne have grebet ind meget tidligere, hvis man ville. Når man får henvendelser om, at 10-12-årige børn har lavet noget skrammel, bør man tage fat. Men vi kører til mindste bogstav reglen om, at familier skal straffes mindst muligt. Vi ender derfor med nogle familier, der skulle have haft noget hjælp tidligere. Vi skulle have sagt stop for længst. I dag er det for sent med den familie, siger Jens Winther.

      Han understreger det triste i, at El-Banna-klanen ikke er den eneste familie med store problemer.

      NYT REDSKAB

      I Århus socialforvaltning siger souschef Kirsten Frandsen til Ekstra Bladet:

      – Jeg kan jo ikke sige noget om den konkrete familie. Men den nye lovgivning fra 1. januar går i retning af, at vi skal se på helheden og ikke den enkelte. Det kan få betydning i familiesager.

      – Skal I til at tvangsfjerne børn hyppigere? – Hele det område er styret og regelbundet, som det næsten kan være med klar lovgivning. Fremover er der måske mindre tvivl om, at vi skal se familien som helhed.

      – Er det så slut med, at en enkelt familie får lov at udvikle sig så negativt? – Det kan vi aldrig sige. Området er så vanskeligt, og der er ting i livet, vi ikke kan forudsige. Går jeg over vejen, kan jeg blive kørt over, siger Kirsten Frandsen opmuntrende og nævner dog Folketingets beslutning i efteråret om at bevilge penge til flere sikrede institutionspladser til besværlige unge.

      Flere af de unge dømte i massevoldtægtssagen fra Bispehaven er i dag anbragt på de sikrede institutioner.”

      Kommentar by intel — 6. maj 2009 @ 10:55

    78. ja godt folket har nogen gode synsvinkler!!!!!
      og han var virklig en der ville skide på det danske samfund(hassan på 16) lad være med at gå op i om faren tænker at det er rasistisk det han har gjort,det er en selvfølge,han har lige mistet sin søn…..er det nogen af jer der ved hvordan det føles,jer med børn prøv at forstil jer det,hvis du mister din søn i noget så meningsløs en drengestreg,(om det var en dansk eller gul dreng)for alle mennesker på denne jord,grøn gul hvid blå,HAR SELVFØLDIG FORAGT FOR DEN TANKE AT NOGEN I DETTE DEJLIGE LAND KUNNE FINDE PÅ at gøre sådan noget BEVIDST…….

      (fra i mine ungdoms år lavet vi ik andet en meget mere alvolige drengestreger lige fra stjæle biler og alt der var værdi i)som ville få lille hassans gerning til at ligne en drengeudflugt for 3 klasse ;) og til jeres info var vi alle dansker fra alle bydele i aarhus og vi var meget værre………
      men gør det at alle de gamle rødder fra sabro/tilst,calmergade,trøjborg,lystrup,vorrevangen,viby,rundhøj,bispehaven osv osv skulle dø,nej hassan var 1%skyldig fordi de så en fed 4 hjulcrosser som de kigget på(inegn ved om de nogen sinde har lavet noget før+plus sådan en koster ik mere en par 20 tusind,som selvføldig er mange penge…..men ik flere penge en det koster og sidde inde,og forsøge sin famillie som han har lovet troskab til,så HAN SKULLE HA TÆNKT SIG MEGET MERE OM DET FJOLS,OG JEG HÅBER HAN FÅR EN HÅRD DOM,SÅ ANDRE TÆNKE LAD POLITIET OM DET OG GI MIG SÅ MIN FORSIKRING FOR DE STJÅLEN TING “RASIDST ELLER EJ”

      LAD RETTEN AVGØRE,VAD DER VAR BEVIDST OG VAD DER IKKE VAR BEVIDST?????

      HILSEN EN BEKYMRET BORGER :(

      PS.OG HVIS HAN ER SÅ HELDIG OG SLIP BILLIGT VILLE “FORHÅBNLIGT” VÆRE I SIT EGET HELVEDE RESTEN AF SIT LIV(LIGESOM FRANK BLÅBJERG)

      OG HVIS HAN IKKE ANGRE FORTJENER HAN IK OG VÆRE DANSKER LOL

      Kommentar by john nielsen — 6. maj 2009 @ 13:06

    79. Tænk på, hvad vi kan lære af muslimerne, jeg synes, at vi skal lade verdens flygtninge vælte ind over vore grænser, og labbe al deres kultur i os.
      Dirckinck-Holmfeld, TV-vært, EkstraBladet 3/10 1986

      Den islamiske verden er blevet en mangfoldig del af vores hverdag med spændende butikker og smilende folk. Uden denne påvirkning ville Danmark være farveløs.
      Jytte Hilden (Socialdemokratiet), Århus Stiftstidende 26/3 1996.

      Den danske andel af dem kan efter min opfattelse ikke komme under de ca. 4000, vi modtager om året. Det magter vi , og hvis jeg yderligere skal udfordre, vil jeg tilføre, at jeg også tror, at denne tilgang af fremmed kultur ikke vil være nogen fare, men tværtimod berige vort danske særpræg.”
      Mimi Stilling Jakobsen (CD), Jyllands-Posten 20/11 1991

      Men faktum er jo, at indvandrere og flygtninge er med til at berige den danske kultur, og ikke, som nogle mener, dominere den og sætter sig på den.
      Ritt Bjerregaard (Socialdemokratiet), Jyllands-Posten 27/10 1991

      Og det er ganske vist, at kan vi ikke hamle op med invasionen, er det såmænd nok fordi, vi ikke er bedre værd. Vi burde med entusiasme tage imod tilskudet på et tidspunkt, hvor vi – ærlig talt – ikke har så forfærdelig meget at byde på selv.
      Klaus Rifbjerg, forfatter og forlagsdirektør, Politiken 24/4 l988)

      Hvad er den danske traditionsrige kultur…andet end selvbedrag…selvglad i sin egen usselhed, fedladen…pylret…Indbyd alle og hvemsomhelst…lad os se, hvor langt vor vidunderlige kultur i grunden holder.
      Johannes Sløk, professor, Jyllands-Posten 16/2 1985

      Idiotiske danskere…de helt store, blafrende tåber og idioter..et grænseland, hvortil kloge, dygtige mennesker kom rejsende fra syd for at udvikle og hjælpe de primitive nordboere…selv vort nationalsprog er et mixmask af påvirkning fra plattysk, hollandsk og en masse europæiske sprog. Hvad er en dansker? Og hvad er det dog, vi bilder os ind? – Hva’faen er det for et land, mit skib er fortøjet til?
      Erik Wedersøe, skuespiller og forfatter, fhv. formand for Socialdemokratiets kulturudvalg, Berlingske Tidende 3/3 1985

      Man kan ikke leve, og slet ikke som lille nation, af indavl.
      Arne Melchior, Folketingets åbningsdebat 8/10 1987, Folketingstidende spalte 175).

      Uanset hvor mange stramninger, vi laver for at bremse strømmen, så kan ingen modificere folkevandringens realitet…Jeg tillader mig at sætte spørgsmålstegn ved, om det (Danmark) overhovedet er vores…Man kan ikke eje et land, og slet ikke Danmark..
      Suzanne Brøgger, forfatter, B. T. 21/3 1990

      Vi skal ikke tro, at vi i al evighed kan bevare Skandinavien for skandinaverne. Andre lande har deres Chinatown – jeg kan udmærket forestille mig, at Danmark en dag har sit Little Turkey.
      Nils Foss, formand for Dansk Flygtningehjælp, Berlingske Tidende 10/12 1991

      Det er forkert at spørge, om Danmark bliver et multi-etnisk samfund. Der er ingen grund til at tale i gådefuld fremtid. Danmark er allerede nu i mini-format et multi-etnisk samfund, og den udvikling vil fortsætte.
      Birte Weiss (Socialdemokratiet), Jyllands-Posten 18/12 1994

      Den aften var jeg af den overbevisning, at Danmark ville være et dejligt land uden danskere. Jeg ville elske det, hvis det var fuldt af tyskere, arabere, italienere, englændere, amerikanere, afrikanere, kinesere, japanere, polynesere, grønlændere og lapper. Jeg tror også de ville synes Danmark var et dejligt land uden danskere. Man kunne flytte danskerne op til Grønland, der ville være masser af plads og alt for koldt til at trække bukserne ned og vise den store hvide røv frem.
      Morten Sabroe, Politiken 20/6 1999

      Kommentar by Limewoody — 6. maj 2009 @ 13:47

    80. Tak for citatsamlingen, Limewoody. Det er rystende læsning.

      Jeg foreslår, at vi putter alle disse multikulturalister i en stor sæk, ryster den, og giver den nogle spark. Uanset hvem der bliver ramt, har de fortjent det…

      Kommentar by Henrik — 6. maj 2009 @ 15:29

    81. @69
      Kære lille Dog of God.
      Bare det at du kan finde på at kalde dig det siger da vist alt.
      At der i invandrerkredse også findes alternativt begavede på samme lave stade som dig selv er der nok ingen tvivl om.
      En del af dem tror så sikkert også at alle Danskere er som dig.
      Det er vi så heldigvis ikke.
      Så gå du nu ud og køb et stærkt reb.
      (Ikke fordi at det skal holde til vægten af dine sindsforvirrede argumenter)
      Og be` så en stille bøn til din svinehundegud inden du tar` det i anvendelse.

      Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 6. maj 2009 @ 17:08

    82. intel skriver at :

      Du glider af på spørgsmålet, ligger der ikke racisme bag, at din landsmand Hassan og hans kumpaner valgte at gå på tyvetogt i et dansk kvarter og forsøge at stjæle fra danskere?

      Hor nu her, jeg fordoemmer en hver der laver kriminalitet her i landet, uanset hvem det er brunt eller bleg, hoj eller lav.
      Naar det er sagt, saa syntes at folke lige skulle til at hidse sig ned og lade vaere med at skrive om andre sager der intet har med denne. Andre deltager her i siden skulle ogsaa lige taenke sig om hvad har nogle 16-arige drenge der lavet en kriminal handling at gore med debatten om religion, intet. Den dreng er dod og hans familie har klart og tydeligt sagt at at de folger den retssag der vil starte. Hvis der er nogle herinde som boer sabro eller omegns og syntes jeg i skulle deltage i mindehojtidligheden soom er i aften.
      Her er en artikel om det paa eb.dk

      Dræbte Hassan mindes i aften

      Somaliere i Danmark tager afstand fra trusler om hævnaktioner efter 16-årige Hassan Mohamud Jimales død

      11:43 – 06. maj. 2009 | Piet Baunø

      16-årige Hassan Mohamud Jimale mindes i aften klokken 18 på græsarealet på Vistoftevej i Sabro, hvor han søndag mistede livet.

      16-årige Hassan Mohamud Jimale, der søndag mistede livet i Sabro ved Århus, da han blev kørt over af en 35-årig mand i bil, der jagtede Hassan og nogle af hans venner, bliver klokken 18 mindet ved en højtidelighed på Vistoftevej i Sabro, hvor hans liv endte søndag morgen.

      Det er Somalisk Samfund i Danmark, der inviterer til mindehøjtideligheden, hvor alle er velkomne.

      ‘Mindehøjtideligheden er ikke kun for familie og det somaliske samfund, men for alle, som kendte og holdte af Hassan Mohamud Jimale. Vi mødes på det sted, hvor han sidst var i live for at mindes ham og sige farvel til ham som den søn, bror og gode ven han var for rigtig mange mennesker. Og for at ære hans minde.

      Vi håber, at deltagerne i mindehøjtideligheden vil være med til at vise respekt for Hassan Mohamud Jimale og hans efterladte familie’, skriver Somalisk Samfund i Danmark i en pressemeddelelse.

      Af pressemedelelsen fremgår det desuden, at Hassans familie ikke ønsker at tale med pressen ved aftenens mindehøjtidelighed.

      Tager afstand fra trusler om hævn
      TV2 har idet seneste døgn bragt udtalelser fra en person fra Århus med anden etnisk oprindelse end dansk, der truer med at hævne Hassans død.

      Men formanden for Somalisk Samfund i Danmark, Abdirashid Sheikh Mohamud, tager skarpt afstand fra udtalelserne.

      – Jeg har ikke set en eneste somalier tale om hævn, og det er jeg glad for. Hassan skal ikke hævnes – den del af sagen tager politiet sig af, og det har vi fuld tillid til. Vi accepterer ikke hævn som løsning på denne sag, og synes, at de, som har udtalt sig sådan, skal møde frem ved mindehøjtideligheden og sige undskyld for udtalelserne, som er skadelige for Danmark som samfund. Dette er ikke et særskilt somalisk anliggende – det kunne lige så godt have været en hvid dreng, der hed Niels, der blev kørt ned søndag. Vores fokus gælder familien – vi hjælper dem og støtter dem i deres sorg – det er der vi kan gøre gavn, siger Abdirashid Sheikh Mohamud til ekstrabladet.dk

      Kommentar by Farah Jamac(somali) — 6. maj 2009 @ 17:32

    83. Janne:
      En familie betaler nu den ultimative pris for at lade et stort barn blive ude hele natten.

      Maaske kan man godt sige, at den betaler den ultimative pris. Men det er nu ikke for at lade et stort barn blive ude om natten. Men for ikke at have lært det store barn i tide forskellen mellem “mit og dit”

      Kommentar by Marius — 6. maj 2009 @ 17:56

    84. @ Farah Jamac(somali)
      At der saa er andre der blander […] Dansker der bliver slaaet end af indvandrer i 1996 […], ja det maa vaere for deres egen regning.

      Det interessante er ikke danskeren som blev “slået ned” (sparket ihjel), og egentlig heller ikke morderen, men derimod reaktionerne på mordet. Danskerne reagerede nemlig helt tosset. Du tror det er løgn, men de lavede fakkeloptog og fortalte hinanden at de ikke var racister. Helt tosset. Men lad os foretage tankeeksperimentet at de århusianske muslimer reagerede på samme måde på Hassans død. Det ville gå nogenlunde sådan for sig:

      Efter Hassans død arrangerer århusianske muslimer et fakkeloptog under parolen ÅRHUS SIGER NEJ TIL VOLD. Da fakkeloptoget, med tusinder af deltagere, og med Ahmed Akkari og Bashy Quraishy i spidsen, når frem til Bazar Vest griber en somalisk mand mikrofonen. I et usædvanligt stærkt, følelsesladet indlæg siger han: “Jeg hedder Aden Mohamud Jimale og er far til Hassan Mohamud Jimale, der blev slået ihjel i Sabro. Der skal selvfølgelig ikke være tvivl om at jeg hader min søns drabsmand, uanset hans hudfarve. Men jeg kan og vil ikke bruge drabet på min søn som en undskyldning for at blive racist. Hans død må ikke være forgæves. Vi må stoppe volden. Men jeg får en dårlig smag i munden, når jeg ser hvordan drabet på min søn bruges til en racistisk hetz mod alle danskere, fordi min søns formodede drabsmand er dansker. Men drabet på min søn gør mig ikke til racist.” Denne tale besvares med stående klapsalver fra hele forsamlingen. Mange med tårer i øjnene.

      Tilbage til virkeligheden. Det første som Hassans far siger, er at “Der må ligge racisme bag“, så det er diametralt modsat. Hvis han holdt en tale som i tankeeksperimentet, så ville det nok være fordi han var bange. Det ville osse være sådan muslimerne ville opfatte det. Men hvorfor skulle han være bange for danskerne? Det er jo tosset. Det mest interessante er dog hvorfor mon danskerne reagerede som de gjorde i 1996…

      Kommentar by Mallebrok — 6. maj 2009 @ 19:53

    85. @ Poul Højlund
      Det skal du dæleme ikke få lov at bestemme!

      Prøv nu at forstå hvad jeg skriver. Det er jo ikke noget jeg bestemmer.

      Udviklingen skrider stille og roligt den vej i de multikulturelle områder. Jeg kan ikke gøre noget ved det. Du kan ikke gøre noget ved det. Politikerne kunne, men de er passive. Mødet med multikulturen vil ændre os danskere, og på mange områder vil det være i en retning som vi, år 2009 danskerne, ikke vil bryde os om.

      Kommentar by Mallebrok — 6. maj 2009 @ 19:58

    86. “HAN SKULLE HA TÆNKT SIG MEGET MERE OM DET FJOLS,OG JEG HÅBER HAN FÅR EN HÅRD DOM,SÅ ANDRE TÆNKE LAD POLITIET OM DET OG GI MIG SÅ MIN FORSIKRING FOR DE STJÅLEN TING “RASIDST ELLER EJ””

      Politiet prioriterer næppe den slags sager, og det er ikke alle, der har en forsikring.

      Kommentar by Preziosi — 6. maj 2009 @ 23:24

    87. @ Per Henrik Rasmussen

      Er du egentlig ikke lidt plat?

      Kommentar by Preziosi — 6. maj 2009 @ 23:27

    88. @ Farah Jamac(somali)

      Du fordømmer al kriminalitet, skriver du, men vil du afvise, at der var et racistisk motiv bag tyvetogtet i Sabro?

      Hvorfor valgte gerningsmændene at gå på plyndringstogt i et dansk kvarter?

      Kommentar by Preziosi — 6. maj 2009 @ 23:31

    89. @ Farah Jamac(somali) skriver: “Naar det er sagt, saa syntes at folke lige skulle til at hidse sig ned og lade vaere med at skrive om andre sager der intet har med denne.”

      De andre sager har rent faktisk noget med denne sag fra Sabro at gøre. Danskere udsættes dagligt for vold, voldtægt og tyveri fra indvandrede kriminelle. Danskerne er frustrerede over, at vores politikere ikke gør noget for at dæmme op for disse indvandrede kriminelles overgreb på den danske befolkning. Derfor har enkelte danskere sandsynligvis mistet tålmodigheden og reagerer overdrevent, når de udsættes for kriminelle indvandreres hærgen. Det var sandsynligvis det, der skete i Sabro.

      Kommentar by Preziosi — 6. maj 2009 @ 23:37

    90. @ Farah Jamac(somali) skriver: “Andre deltager her i siden skulle ogsaa lige taenke sig om hvad har nogle 16-arige drenge der lavet en kriminal handling at gore med debatten om religion, intet.”

      Det har masser med religion og etnicitet at gøre, for tyveknægtene fra Sabro valgte helt bevidst at gå på tyvetogt i et dansk (og kristent) kvarter. Det understreger tyveknægtenes grundlæggende racistiske motiv.

      Dine somaliske landsmænd valgte at voldtage en dansk, kristen, hvid kvinde. Det er udover at være en afskyelig forbrydelse, en afskyelig racistisk handling, som du burde tage afstand fra. Men det gør du ikke, fordi du åbenbart mener, at det kun er danskerne, der kan være racistiske. Men hvis du gransker dit hjerte, så ved du godt, at mange af de forbrydelser, som kriminelle indvandrere begår mod danskere, bunder i racisme og sikkert også i had til kristne.

      Kommentar by Preziosi — 6. maj 2009 @ 23:43

    91. @ Farah Jamac(somali) skriver: “Jeg har ikke set en eneste somalier tale om hævn, og det er jeg glad for.”

      En af Hassans medgerningsmænd fra tyvetogtet i Sabro taler om hævn (“blod for blod”) i Ekstra Bladet. Men måske er medgerningsmanden, der udtaler sig i Ekstra Bladet, ikke somalier?

      Kommentar by Preziosi — 6. maj 2009 @ 23:47

    92. Per Henrik Rasmussen # 67

      Det er stadig kriminelt, at trænge ind på privat ejendom, hvadenten man når at tage noget med sig eller ej.

      Privatlivets fred er en grundlovssikret rettighed.

      Kommentar by Janette Lund — 6. maj 2009 @ 23:49

    93. @ Per Henrik Rasmussen

      Tag nu ikke sådan på vej. Jeg prøvede såmænd blot at hjælpe dig til at blive et ordentligt og redeligt menneske, der tænker på sine landsmænds tarv. Det var ikke min mening at formærme dig.

      Men hvad ville du selv gøre, hvis en bande farvede trængte ind på din ejendom? Krybe i skjul som en skikkelig humanist og vente på politiet og pædagogen? Det er selvfølgelig hvad velfærdstaten ønsker af dig, men, som jeg påpegede, så hverken kan eller vil samme stat beskytte dig og dine mod sit importerede rakkerpak.

      Kommentar by Dog of God — 7. maj 2009 @ 06:40

    94. ja godt folket har nogen gode synsvinkler!!!!!
      og han var virklig en der ville skide på det danske samfund(hassan på 16) lad være med at gå op i om faren tænker at det er rasistisk det han har gjort,det er en selvfølge,han har lige mistet sin søn…..er det nogen af jer der ved hvordan det føles,jer med børn prøv at forstil jer det,hvis du mister din søn i noget så meningsløs en drengestreg,(om det var en dansk eller gul dreng)for alle mennesker på denne jord,grøn gul hvid blå,HAR SELVFØLDIG FORAGT FOR DEN TANKE AT NOGEN I DETTE DEJLIGE LAND KUNNE FINDE PÅ at gøre sådan noget BEVIDST…….

      (fra i mine ungdoms år lavet vi ik andet en meget mere alvolige drengestreger lige fra stjæle biler og alt der var værdi i)som ville få lille hassans gerning til at ligne en drengeudflugt for 3 klasse og til jeres info var vi alle dansker fra alle bydele i aarhus og vi var meget værre………
      men gør det at alle de gamle rødder fra sabro/tilst,calmergade,trøjborg,lystrup,vorrevangen,viby,rundhøj,bispehaven osv osv skulle dø,nej hassan var 1% skyldig fordi de så en fed 4 hjulcrosser som de kigget på,om de så har stjålet en scooter før er der ingen der ved,(ingen ved om de nogen sinde har lavet noget før + plus sådan en koster ik mere en par 20 tusind,som selvføldig er mange penge…..men ik flere penge en det koster og sidde inde,og skulle forsøge sin famillie fra en mørk fængsel celle!!! nej det går lige så meget ud over hans egen famillie,som han har lovet troskab til,så HAN SKULLE HA TÆNKT SIG MEGET MERE OM DET FJOLS,OG JEG HÅBER HAN FÅR EN HÅRD DOM,SÅ ANDRE TÆNKE LAD POLITIET OM DET OG GI MIG SÅ MIN FORSIKRING FOR DE STJÅLEN TING “RASIST ELLER EJ”

      LAD RETTEN AVGØRE,VAD DER VAR BEVIDST OG VAD DER IKKE VAR BEVIDST?????

      HILSEN EN BEKYMRET BORGER

      PS.OG HVIS HAN ER SÅ HELDIG OG SLIP BILLIGT VILLE han “FORHÅBNLIGT” VÆRE I SIT EGET HELVEDE RESTEN AF SIT LIV(LIGESOM FRANK BLÅBJERG)

      OG HVIS HAN IKKE ANGRE FORTJENER HAN IK OG VÆRE DANSKER LOL

      Kommentar by john nielsen — 7. maj 2009 @ 08:03

    95. Das ist doch kein Rassismuss gewesen. Diese Art von lieben Muslimischen Kids haben wir in Deutschland doch auch…

      Kommentar by Stephan — 7. maj 2009 @ 16:42

    96. Udpluk fra en reportage fra mindehøjtideligheden igår:

      Abdirashid Sheikh Mohamud tager ordet, mens de efterladte står skulder ved skulder. Mændene for sig, og kvinderne for sig.

      Formanden for Somali Community har manet til besindighed, og til at højtideligheden foregår med ære og værdighed.

      En ældre somalier tager ordet. Nu er stilheden forbi. Der bliver klappet og kommenteret højlydt.

      »Han taler om, at vi somaliere skal stå sammen, og om at det er uretfærdigt, at en far, der tog sin søn væk fra Somalia for, at han ikke skulle dø i krigen, nu har mistet ham på den her måde,« fortæller et par somaliske kvinder, der for egen regning fortsætter:

      »Det her var ikke en ulykke. Vi håber, at bilisten får en stor straf!«

      Den ældre mand benytter lejligheden til et par politiske meldinger om, at somalierne nu skal stå sammen, for der kan komme flere ulykker af samme slags.

      »Det var racisme,« råber han.

      Nogle tysser, mens andre begejstret lytter til ham. De sørgende skændes nu højlydt. Beroligende hænder bliver lagt om skuldrene på de aggressive, og de mest ophidsede bliver ledt bort. Diskussionen fortsætter om selvtægt, om uagtsomt manddrab og om chokket over at miste et barn. Langsomt forsvinder biler, busser og taxaer fra stedet og lader Hassans blomster om at fortælle historien om en tragisk søndag morgen.

      Århus Stiftstidende: Somaliere sørgede i fællesskab

      Politiet sigter 16-årig dreng, med mellemøstlig baggrund, efter dødstrusler i TV2Østjylland.

      Århus Stiftstidende: 16-årig sigtet for dødstrusler i tv

      Kommentar by Mallebrok — 7. maj 2009 @ 17:47

    97. @87
      Helt ærligt nej !!!!!
      Men jeg er knivskarp når det gælder om at afsløre platheder.
      Når alle de tumber der cruiser rundt herinde endnu engang
      prøver at vende tingene på hovedet og forsøger at bruge det at en 16 årig dreng er blevet slået ihjel af en af “vore egne” til at det skulle være endnu et bevis på at det er “dem” eller “os”,
      se så er det en plathed uden sidestykke som selv Låsby Svendsen ville krumme tæer over.
      Så nu ved du det

      Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 8. maj 2009 @ 00:38

    98. Til 97 (Per Henrik Rasmussen ).
      Det er da fuldstændigt ligemeget, om det var en 16-årig dreng. Jeg forstår ikke, hvorfor hans alder var relevant. En 16-årig kan begå voldtægt, stikke med kniv og stort setforvolde samme fysiske skade som en voksen.
      Jeg kan ikke føle et grant af medlidenhed eller empati med en forbryderaspirant, som bare var uheldig at få lidt mere spænding, end han var ude efter. Noget andet er så, at selvtægt ikke er lovlig efter dansk ret. Men det skal så sandelig ikke afholde os fra at bruge sagen politisk, når den bliver det af modparten.

      Kommentar by PerH — 8. maj 2009 @ 18:14

    99. @ Farah Jamac(somali)

      Er det her mon racisme i din optik? Eller er det bare, hvad hvide vantro kvinder skal finde sig i:

      Somalier forlanger sex på øde stisystem

      “Kvinde antastet på sti ved Humlebæk
      Helsingør, søndag /ritzau/
      En 56-årig kvinde blev søndag eftermiddag antastet af en dreng på et øde stisystem ved Humlebæk. Drengen ville have sex.

      Nordsjællands Politi efterlyser en dreng med somalisk udseende, som søndag eftermiddag tilsyneladende havde til hensigt at voldtage en 56-årig kvinde.
      Drengen fulgte cirka kl. halv fem efter kvinden fra Humlebæk Station. De var begge på cykel, og da kvinden på et tidspunkt trækker cyklen op ad en bakke i et øde stisystem, standser drengen hende og spørger, om hun vil have sex.
      Da kvinden takker nej, bliver han aggressiv og griber fat i hende. Samtidig kommer der en anden kvinde cyklende på stien. Hun registrerer, hvad der er på færde og råber om hjælp, hvilket får drengen til at flygte fra stedet. Han beskrives som 16 til 18 år, 170 til 175 cm høj, somalisk udseende og kort hår. Han var iført en skrigende grøn sweater.

      /ritzau/”

      Kommentar by intel — 11. maj 2009 @ 09:10

    100. Er trusselsmageren Loay Ikhtiar iraker?

      Kommentar by intel — 11. maj 2009 @ 09:19

    101. En Loay på Arto siger i sin profil: “jeeg skulle sige fra alle kriminele fuccck politi”

      Under beskæftigelse står der: RAP-A-LOT MAFIA

      Kommentar by intel — 11. maj 2009 @ 09:33

    102. Trusselmageren Loay Ikhtiar er iraker.

      Trusselmageren sigtes:

      “Trusler mod dødsbilist får følger

      7. maj 2009, kl. 07:11

      Dødsrusler rettet mod den mand, der påkørte og dræbte teenager i Sabro får følger for 16-årig (Loay Ikhtiar). Se tv-indslag her.
      Dødstrusler for åben skærm i TV | ØSTJYLLAND mod den bilist, der sad bag rattet ved dødsulykken søndag morgen i Sabro får følger.

      Politiet har prompte sigtet den 16-årig dreng, der kom med truslerne, skriver Århus Stiftstidende torsdag.

      Tragedien, der søndag morgen, kostede en teenage-dreng livet har affødt en skarp retorik og giver debat over hele landet om nødværge og selvtægt. Med sigtelsen for dødstrusler er endnu et aspekt føjet til.

      – Nu er det hans tur. Han tog min kammerats sjæl. Vi vil også tage hans, svovlede en 16-årig dreng – med mellemøstlig baggrund – i TV | ØSTJYLLAND’s udsendelse tirsdag aften. Drengens udtalelser fik onsdag politiet i Århus til at rejse den usædvanlige sigtelse.

      – Bilisten og hans familie skal ikke generes ved at føle sig truet. Udtalelsen fra teenageren var alvorlig. Derfor handlede vi, siger chefpolitiinspektør Bent Preben Nielsen fra Østjyllands Politi til Århus Stiftstidende.

      Jens Peter Stehr fra forebyggelsesafdelingen hos politiet oplyser, at den 16-årige har erkendt sig skyldig.

      – Han mente det, mens han udtalte sig. Bagefter kan han godt se, det var forkert, siger Jens-Peter Stehr, der har afhørt teenageren. Den trafikdræbte er af somalisk herkomst.”

      http://www.tv2oj.dk/vis_nyhed.asp?AjrDcmntId=24492

      Kommentar by intel — 11. maj 2009 @ 10:14

    103. Hejsa…

      Kan i sende mig ALT vedrørende sagen om Michel Sharling Jørgensen???

      Kommentar by Gitte Faber — 10. oktober 2009 @ 03:15

    104. WHAT THA FUCK LUK RØVEN DANSKERE. det er ham den onde mands skyld, hvem fuck tror han at han er? den klamme racist. RIP til ahm der døde :(

      Kommentar by anonym — 9. november 2009 @ 22:21

    105. TIL ALLE DER DER SIGER DE HADER SOMALIER FUCK AF, KLAMME BLEGFIS. Vi har i det mindste en smuk hudfarve, vi har faktisk FARVE i forhold til jer der er lige så hvide som et styk papir. fuck af klamme racister. I LOVE SOMALIA

      Kommentar by anonym — 9. november 2009 @ 22:24

    106. ej okay mente det ik, kedede mig bare i: , heheh bare glem kommentaren :’D. Men jeg synes stadig manden er racist osv..
      hehe i:

      Kommentar by anonym — 9. november 2009 @ 22:25

    107. han var en af mine bedstevenner, og je tænker på ham hver eneste dag. det stadig forfærdelig for mig, efter så lang tid.
      de der som tror det er dem det handler om, skal bare glemme det helt. de feste der snakker var der knap nok, og havde mødt hassan 2 gange er helt forarvet over hvordan sagen er blevet vist i medierne, det er fordefærdeligt.
      det værste var faktisk, at han ikke mindst var en fantastisk person, men han faktisk havde en mulighed for at blive til noget. han skulle have været på efterskole, og det havde været sådan en god ting for hassan. et liv er spildt, og han havde på ingen måde fortjent det!

      Kommentar by Anonym — 24. november 2009 @ 00:10

    108. Jeg var kæreste med Michel Scharling Jørgensen, der i 1996 blev slået i hjel, af den dengang 16 årige tarek el-banna. dengang var der ingen der, råbte op om at der lå et racistisk motiv bag. det er som om at, hver gang personer med en anden etnisk baggrund, bliver holdt ansvarlig for deres ugerninger, så råber de racist, det er snart det eneste de kan sige, men tage konsekvenserne af deres egne handlinger, det kan de ikke! jeg ved ikke hvad det er, men så sanrt ordet racist bliver nævnt, så træder folk et skridt tilbage. Jeg husker tydligt retsagen mod Tark El-Banna, jeg havde min og Michel’s datter i en bæresele, og alligevel blev jeg og andre fra Michel’s familie kaldt racister og diverse skældsord, bare fordi vi var der, og ville følge sagens gang. Der blev kastet rundt med trusler, det var så slemt at, Michel’s kammerat der skulle vidne, måttet have politibeskyttelse både inde og udenfor retsalen. Da retsagen sluttede, kom faderen til Tarek El-Banna hen til mig og sagde om Michel’s død “det var Guds vilje”
      Det er tragisk hvad der skete med den 16 årige fra sabro, men hvad ville der ske hvis vi sagde: det var Guds vilje at han skulle dø??

      Kommentar by Charlotte C. — 28. november 2009 @ 04:21

    109. Kan slet ikke forholde mig til den smerte familien til den dræbte må føle, og selvfølgelig afstumpet i en uhyr grad hvis det er begået bevist.
      Og kan se der er flere dumsmarte bemærkninger, som sharia lov DK style.!! og i den dur..

      og ja desværre er det sådan i andre lande, ikke mange måneder siden hvor 2 uskyldige unge mennesker på 15 år blev kraniedræbt af hele landsbyen i Pakistan, fordi en havde fået en ide om de havde lavet indbrud, hvad de ikke havde..
      og små børn rendte rumdt om imens de blev flækket og hængt op på torvet..
      Danmark er Danmark og vi har vores værdier..

      Kommentar by 2200 N — 23. november 2010 @ 01:35

    110. Håber der er flere der vil gøre som den 35 årig….

      Kommentar by B.D — 4. april 2012 @ 21:46

    111. Jeg håber Kim Møller for hans fingre klippet af så han aldrig kan skrive på et tastatur mere det lede møg svin!

      Kommentar by yoldas — 30. maj 2013 @ 05:51

    112. Feje hunde feje hunde i rotter jer altid sammen herinde bag jeres trygge computerskærme og tastaturet imens i lufter den indre svinehund. Jeres storhedstid er forbi feje hunde feje hunde. Kim Møkker har fortjent de dummeflade han har fået for hans ulækre racistiske propaganda apparat. DANSKHEDEN NEDSMELTER OG BLIVER OPSLUGT AF DET MUÆTIKULTURELLE SAMFUND. OG ALLE JER ÆRKE NATIONALISTER I KAN FÅ ET DANSKER RERSAVAT HVOR I KAN ÆDE MEDISTER PØLSE DAGEN LANG OG PLEJE JERES ÅRGJJ SÅ SELVRETFÆRDIGE OG DANSKE KORREKTHED. Det er som Cv Jørgensen synger på costa del sol, i vores asociale og nynazistiske sammenhold. I har intet at holde sammen om ud over imod det fremmede og de fremmede. National socialisme er ligesom et homogent og indavlet styresystem. Man holder sig til sine egne. Indavlen er meget skadelig i længden. Specieæt hvis den er intens. Selvfølgelig kan man fremavle nogle stærkere og mere markante træk ved indavl, men i længden er den en fiasko. Og det homogene, ja der er ingen reproduktion i det. Så pak sammen med Urias lorte posten og jeres bræk herinde evig og altid fucking feje hunde!!

      Kommentar by yoldas — 9. oktober 2013 @ 00:25

    113. Feje hunde feje hunde i rotter jer altid sammen herinde bag jeres trygge computerskærme og tastaturet imens i lufter den indre svinehund. Jeres storhedstid er forbi feje hunde feje hunde. Kim Møller har fortjent de dummeflade han har fået for hans ulækre racistiske propaganda apparat. DANSKHEDEN NEDSMELTER OG BLIVER OPSLUGT AF DET MULTIKULTURELLE SAMFUND. OG ALLE JER ÆRKE NATIONALISTER I KAN FÅ ET DANSKER RERSAVAT HVOR I KAN ÆDE MEDISTER PØLSE DAGEN LANG OG PLEJE JERES ÅRGRghh SÅ SELVRETFÆRDIGE OG DANSKE KORREKTHED. Det er som Cv Jørgensen synger på costa del sol, i vores asociale og nynazistiske sammenhold. I har intet at holde sammen om ud over imod det fremmede og de fremmede. National socialisme er ligesom et homogent og indavlet styresystem. Man holder sig til sine egne. Indavlen er meget skadelig i længden. Specieæt hvis den er intens. Selvfølgelig kan man fremavle nogle stærkere og mere markante træk ved indavl, men i længden er den en fiasko. Og det homogene, ja der er ingen reproduktion i det. Så pak sammen med Urias lorte posten og jeres bræk herinde evig og altid fucking feje hunde!!

      Kommentar by yoldas — 9. oktober 2013 @ 00:27

    RSS feed for comments on this post.