5. august 2015

Atter problemer ved Århus havbane: Idyllen forstyrres af ‘en flok unge mennesker på vandscootere'”

Så er den galt igen med dem der i 2012 blev betegnet som ‘Vandscooter-entusiaster’. Når medier omtaler ‘unge mennesker’ der er ’svære at komme i dialog med’, chikanerer piger, og truer forældre, så ringer erfaringskataloget. Der var ro ved slæbestedet, da jeg lavede en stikprøve her til eftermiddag, men i 2015 har alle en mobiltelefon, og så kan de trykte medier sådan set skrive hvad de har lyst til. Fra Stiften.dk – Vandscootere hærger i havnen.

“Når sommeren smiler, og århusianerne samles ved og på vandet for at bade, surfe, sejle eller bare nyde roen og stilheden ved havet, forstyrres idyllen ofte af en flok unge mennesker på vandscootere. Aarhus Sejlklub har problematikken helt tæt på, da klubbens slæbested, der ligger lige ved lystbådehavnens indsejling, benyttes af de unge mennesker både til ophold og til at skifte chauffør på vandscooterne.

‘… nogle af dem er meget svære at komme i dialog med,’ fortæller Torben Houborg fra Aarhus Sejlklub. …

‘Problemet er, at de ikke overholder reglerne. Ofte rundes havneindsejlingen i fuld fart, hvorefter der bremses op ved at lave en hurtig vending med tilhørende store bølger. Jo større bølge desto større applaus fra de andre unge, der står forsamlet på molen og ved slæbestedet,’ siger Torben Houborg. …

Vi har været ude for, at forældre er blevet truet med tæsk, når de bad vandscootersejlerne om plads til at søsætte optimistjollerne, og om de ikke godt ville sejle lidt længere ud til havs. Flere gange har vores elitesejlere, der for de flestes vedkommende er piger, også følt sig så generet af hurtig sejlads og truende adfærd, at de har opgivet træningen,’ fortæller Torben Houborg.

Havnemester Ejvind Nielsen kan godt genkende vandscooterproblematikken men vil ikke pege på en bestemt gruppe af brugere.”

(Mole ved luksusbyggeriet Lighthouse, tæt på Aarhus Havbane, 4. juli 2015, Foto: Facebook)

“… selvfølgelig kommer der en hurtig bil forbi. Længere fremme, ved bådrampen, holder der allerede en BMW – stationcar i 5-serien med Sea-doo trailer bagpå… bilen der fløj forbi mig længere tilbage havde ligeledes en Sea-doo på anhængeren. Og jeps, en somalisk udseende mand sat tre-fire arabere.” (tilsendt, 4. august 2015)

“VIGTIG INFO Hvis nogle af jer skulle have billeder af den Jetski der var på Havbanen i går omkring kl. 18, vil vi meget gerne have disse hurtigst muligt!” (Aarhus Havbane på Facebook, 17. juli 2015)

“Folkens – pas på jer selv derude! Vi har lige fået endnu en henvendelse om en episode med en vandscooter, som var meget tæt på at ramme en svømmer. Hvis I selv skulle komme ud for eller ser andre komme ud for sådan en situation – så ring til politiet med det samme!
Vi skal have stoppet det her galskab!”
(Aarhus Havbane på Facebook, 24. juli 2015)

Oploadet Kl. 17:47 af Kim Møller — Direkte link37 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/68045/trackback

37 Comments »

  1. Tag jeres vandscootere og smut hjem ! Vi gider jer ikke !

    Kommentar by Spinner — 5. august 2015 @ 18:11

  2. Det kan da være, at der er sparet op af Kontanthjælpen.

    Men en Sea-Doo koster fra kr 50.000 og opad hvis motoren skal være kraftigere.

    Det er efter min mening et legetøj i den dyre ende for 2 måneders brug en sommer.

    Kommentar by Morten Dreyer — 5. august 2015 @ 18:36

  3. Hver evige eneste guddommelige dag hører man om disse “lystige svende” der, for det første, dræner kommunekassen og dernæst gør livet uudholdeligt for skaffedyrene. Smid dem ud af landet…..NU!

    Kommentar by centerpoint — 5. august 2015 @ 19:13

  4. Hvor dybt går skruen på sådan en vandscooter. ?
    Der må da kan spændes en line ud, så svinene bliver saboteret.

    Derefter kan Bimmerne springes i luften med indhold, bagefter.

    Kommentar by Sindsro — 5. august 2015 @ 19:18

  5. http://jyllands-posten.dk/indland/ECE7910355/Støjberg-går-i-rette-med-arbejdsløs-muslimsk-tandlæge/

    Støjberg er gået i rette med en såkaldt Muslimsk tandlæge.

    Kommentar by Sindsro — 5. august 2015 @ 19:20

  6. @sindsro. De har ingen skrue. JetSki og vandscootere er drevet af en dyse der sprøjter vand ud, en jet.
    https://www.youtube.com/watch?v=JCpg369q_fA

    Kommentar by Helmut Kohl — 5. august 2015 @ 19:41

  7. Fra artiklen i stiften: “Som havnemester er Ejvind Nielsen myndighed på havnen. Hvis han ser ulovligheder, kan han påtale dem. »Det kan være svært at afgøre, om der sejles ulovligt. Jeg kan ikke bare sige, at den, der har sådan et fartøj eller sådan en farve, overtræder loven,« siger han.”

    Jo det kan du faktisk godt. Måske tager du fejl i 1% af tilfældene, men hvis du siger “unge mænd med mellemøstlig baggrund” så kan du være 99% sikker på at ramme indenfor skiven.

    Udover det: Hvor svært kan det være at vente på at de kommer op af vandet når man ved hvor de har sat jetski’en i vandet og man står ved siden af deres bil med traileren på?? Sådan en jetski for fulde omdrejninger sejler nok ikke særligt langt på en tank benzin, men at vente 20 minutter på at de kommer i land har ingen åbenbart ressourcer til..

    Kommentar by Per — 5. august 2015 @ 19:47

  8. Mon de bruges til at smugle narko når de ikke leger? Det kan forklare deres store biler og dyre vandlegetøj.

    Kommentar by Helmut Kohl — 5. august 2015 @ 19:53

  9. Er der mon egentlig nogen der har undersøgt om de er stjålet? De er temmeligt dyre sådan nogle jetski. Ja det var et reotirisk spørgsmål, jeg jeg regner ikke med at århus politi selv har fået tanken..

    Kommentar by Per — 5. august 2015 @ 19:58

  10. Fremsynede mennesker, der advarer mod faren mod det multikulturelle samfund i hhs 1968 i Uk og i 1986 i DK

    https://www.youtube.com/watch?v=LQG5D4-n8Cw

    https://www.youtube.com/watch?v=QI9QR2MTSzc

    Kommentar by Dinesen — 5. august 2015 @ 20:31

  11. Kulturberigerne opfører sig i forvejen som sindsyge på veje, cykelstier og fortove, så hvorfor ikke også på vandet.

    Kommentar by M.P. — 5. august 2015 @ 20:33

  12. Hvad har de egentligt gang i? Mo kunne overhovedet ikke gå på vandet, det var kun Jesus, der kunne det. Er de frafaldne eller hva’?

    Kommentar by bastardo — 5. august 2015 @ 20:36

  13. #11 ej at forglemme en fantastisk køredygtig “kulturberiger” : https://www.youtube.com/watch?v=c7lThiSb5NY

    18 kørelærere, tolke og elever er blevet anholdt i en sag, der handler om snyd ved teoriprøver

    http://nyhederne.tv2.dk/krimi/2015-07-06-koerelaerere-og-elever-anholdt-for-fusk-med-koereproever

    Kommentar by bjarne — 5. august 2015 @ 20:42

  14. 6. Helmut Kohl
    Ok. Jeg er ikke for klog på det område, hvordan de er lavet.
    Men Bimmerproblemet kan da løses ad den vej.

    Sukker i Benzinen kan jo osse være Sabotage. For karamel sejler de ikke langt. :)

    Man må formode at både Bimmere og Scootere er skatteyderbetalt.!

    Kommentar by Sindsro — 5. august 2015 @ 21:23

  15. Vandscooter og BMW, det er ting der koster KASSEN.
    Det kan man ikke ha`råd til på bistandshjælp.

    Ergo så må disse “fartbøller” jo mindst være uddannet hjernekirurger
    for at få råd til disse ting.Så de må jo høre til de så påståede “veluddannede” – og altså Danmarks fremtid.

    Kommentar by - by Proxy - — 5. august 2015 @ 21:26

  16. Det må være i danskernes interesse at der vendes hver en sten hos disse berigere der fremturer med deres dyre biler og lignende.

    Kommentar by NulTolerance — 5. august 2015 @ 21:28

  17. Så slår de indavlede retarderede korandyrkere til igen, det er løgn i Hanemesterens hals at han ikke kan gøre noget, pga. den retarderede opførsel han observerer, kan han bede de hensynsløse sejlere om at se deres bevis for speedbådsprøve som er lovpligtig og udstedes af Søfartsstyrelsen, er myndighederne også retarderede, eller er det kun kartoflerne der skal betale ekstra for at krydse eget farvand, skatteyderne er til grin for deres opkrævende elite, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 5. august 2015 @ 21:28

  18. 4. Sindsro,

    Hæhæhæ…jeg ville have foreslået en wire i hals højde, det ville med garanti give skattelettelser med det samme :).

    Men bortset fra det, så var det skønt at høre, at den muslimske kulturberigelse endelig har ramt områder med luksusbyggerier, meget mere af det.

    Kommentar by Fritz — 5. august 2015 @ 21:48

  19. Hvor mange mon der er i DK af denne model….
    Seadoo RXP-X RS (Stjålet)juli 2013
    http://www.baadgalleri.dk/galleri/9575-seadoo_rxp_x_rs_stjaalet

    Kommentar by bjarne hansen — 5. august 2015 @ 22:09

  20. 19. Bjarne,

    “Hvor mange mon der er i DK af denne model” Sikkert den du ser på billedet :)

    Kommentar by Fritz — 5. august 2015 @ 22:24

  21. Sjålne, eller købt for penge fremskaffet ved kriminalitet.

    Kommentar by Træt — 5. august 2015 @ 22:27

  22. http://arkiv.radio24syv.dk/attachment/10820436/11917898/c93ae659e351034782293509e523e042/audio/aflyttet-uge-31-2015-audio.mp3

    Kommentar by Nielsen — 5. august 2015 @ 22:40

  23. Folk må da snart indse der er for mange ulemper (eller kun ulemper) ved det multikulturelle.

    Selv en professor i statskundskab, Søren Hviid Pedersen. Det kan jeg ikke forestille mig, en nationalkonservativ professor i statskundskab, 1970´erne eller 1980´erne.

    Så der er en udvikling i gang over hele Europa.

    her er nogle fine ord fra professoren søren hviid Pedersen

    https://www.youtube.com/watch?v=eDx8wzIl02Q

    Kommentar by Dinesen — 5. august 2015 @ 23:07

  24. Løsningen er ligetil, men lidet lovlig.
    Politiet har jo ikke ressourcer, når de skal prioritere at afgiftpålægge fredelige på vej til og fra arbejde.

    Kommentar by Jakob — 5. august 2015 @ 23:11

  25. Der er osse en anden ting der kan gøres.
    Ser man en v-scooter hos een af disse skatteyderbetalte nassere, skal man forsyne scooteren med en lille flaske lattergas men en tidsstilling til aktivering, hvilket kan gøres med en varmeføler.

    Når så maskinen er varm nok, aktiveres gassen i turboens luftindtag.
    Jeg vil hermed gerne være tilskuer. for svinet ryger til himmels som Elias´es ildvogn.
    Ja. Det burde medføre skattelettelse.

    Kommentar by Sindsro — 5. august 2015 @ 23:51

  26. #Sindsro

    Rolig makker , du gavner ikke Danmarks beståen ved , at skrive om dine tanker om vold. Kampen” skal tages på den “rigtige/korrekte måde” men vær klar vær beredt !……

    Kommentar by Bjarne hansen. — 6. august 2015 @ 01:18

  27. Dinesen mirillis.com

    Kommentar by Bjarne hansen. — 6. august 2015 @ 02:24

  28. Myndighederne bør standse det!
    Hvis ikke myndighederne standser adfærd som helt åbenlyst er uacceptabel, og til gene og fare for andre, så risikerer de at folk tager loven i egen hånd.
    Vi bør ikke finde os i sådan en dominanskultur, hvor bavianer helt åbenlyst prøver grænser af med provakationer og trusler!

    Kommentar by Robert R — 6. august 2015 @ 06:51

  29. En vandscooter egner sig ikke til andet end bøllesejlads.

    Københavns Vestegns Politi er ikke så bange som Århus’, for de lavede razzia i Brøndby Havn sidste år, et sted med stor risiko for at “kunderne” er perler.

    Kommentar by Træt — 6. august 2015 @ 07:49

  30. Svære at komme i dialog med. Overtræder reglerne konsekvent. Truer med vold og udviser generede adfærd overfor piger. Det lyder ellers slet ikke som indvandrerdrenge. Dette må være nogle af de ganske ganske få, der ikke er velintegrerede og passer deres arbejde og uddannelse. Det ved vi jo….

    Kommentar by VE-day in Europe — 6. august 2015 @ 08:43

  31. 26. Bjarne hansen.
    Jo Bjarne hansen vi er jo også nød til at køre tankerne igennem, når bare grundloven overholdes.
    Jeg opfordrer jo ikke til vold, jeg giver bare nogen lyse ideer til en løsning på problemet Islam i det heletaget.

    Ideerne kunne jo også få folk til at trække på smilebåndet, så hvorfor skal det være så sørgelig det hele. Det er jo sørgelig nok i forvejen.

    “Kampen” skal tages på den “rigtige/korrekte måde” men vær klar vær beredt !……” helt enig Bjarne.

    Jeg er fuld beredt til at tage kampen. “rigtige/korrekte måde” hurtig og lydløs, når de er trygge.

    Kommentar by Sindsro — 6. august 2015 @ 10:41

  32. Hverdagsterrorisme, dårlige køre- og sprogfærdigheder, seksuel chikane og voldtægt, samt generel bespottelse og intimidering af danskere er det første og eneste der går gennem hovedet på mig når jeg ser arketypen på AEHere med måtte-klip og halvgammel BMW på narkofælge. Same shit, every time.

    Kommentar by Olé — 6. august 2015 @ 12:08

  33. “Vandscooter eksploderede: Mand kastet flere meter op i luften” Er der nogen der er frisk på et lille væddemål? :)

    Kommentar by Fritz — 6. august 2015 @ 18:49

  34. Det vil være fornuftigt at stoppe ikke-vestlig indvandring(primært menap-indvandring). Ingen har inviteret dem, der er ikke brug for dem, og de er en stor økonomisk og social omkostning for landet. Desuden er der behov for en effektiv grænsekontrol. Velfærdsshoppere fra menap-lande kommer til Danmark gennem mange sikre lande.

    Kommentar by F. Jensen — 6. august 2015 @ 19:36

  35. Hvad blev der egentlig af havnepolitiet?? Og hvorfor ikke blot et forbud mod disse terrorvandscootere?
    En mortergranat mod en sådan skulle kunne løse problemet. Ryger negrene med, er det blot en ekstra bonus.

    Kommentar by Henrik Petersen — 6. august 2015 @ 21:19

  36. Hvor får de tabere pengene fra?

    Kommentar by Kim Serritslev — 7. august 2015 @ 02:10

  37. Gentagelse, denne gang med et dødsfald til følge: http://ekstrabladet.dk/112/vidne-vandscooter-sejlede-i-fuld-fart-mod-baad-med-unge-piger/6645786

    Kommentar by Quark — 6. maj 2017 @ 20:56

RSS feed for comments on this post.