15. august 2015

Lidt om mandagens dobbeltdrab på Carola & Emil i blå-gule Ikea, symbolet på det inkluderende sverige

Det bliver sværere og sværere at undetrykke virkeligheden i multikulturelle Sverige, og system-tro journalister taler nu åbent om højredrejning af landsdækkende dagblade. Højreorienteret er et andet ord for velorienteret, men bevares – virkeligheden kan vitterlig ‘bruges’ af Sverigedemokraterna. Jeg lader normalt Snaphanen om det svenske, men mandagens dobbeltdrab har det hele.

Scenen er en af landets mange blå-gule Ikea-varehuse, symbolet på svensk kulturrelativisme. To asylansøgere fra et nærliggende asylcenter myrder to tilfældige svenskere med knive i afdelingen for køkkenudstyr: 55-årige Carola Herlin og hendes 28-årige søn Emil Herlin. “Varken mamman eller hennes son tros ha försvarat sig mot attacken…”, skrev en lokalavis, og således illustrerer de fint Sverige i mikrokosmos.

Gerningsmændenes er 23-årige Yohannes Mahari og en unavngiven 35-årig, begge eritreanere, den ene stod til udvisning. Motivet er uklart, men næppe terror, som dele af bloggosfæren naturligvis spekulerer i, når nu medierne filtrerer i virkeligheden. I skrivende stund kunne det ligeså godt være kristne asylansøgere, der forsøger at undgå udvisning med fængselsdom. Sikkert er det dog, at Sverige ville være et bedre sted uden masseindvandring.

(Ikea i Västerås, efter mordene: “Varuhuset är STÄNGT på grund av tekniskt fel.”; Snaphanen: I, II)

“I disciplinen ‘Hvad skete der, hvem gjorde hvad, hvordan og hvorfor’ er svenske medier absolut førende. Hver gang noget kriminelt er sket med relation til indvandring, asyl eller integration, sænker mørket sig over medierne. Alting forvanskes, bestemte detaljer udelades, de afgørende opklaringsspørgsmål stilles simpelthen ikke. … At læse svenske medier er som at se om natten. Derfor kom det heller ikke som nogen overraskelse, at en intern advarsel i går ilede gennem nyhedsbureauet TT, der leverer stof til flere svenske medier, om, at gerningsmandens etniske baggrund ville blive kendt. ‘Alle nyhedsredaktioner, der ikke vil have det frem, må manuelt fjerne oplysningen fra teksterne’. Så var redaktionerne advaret. Mod den konkrete virkelighed.” (Mikael Jalving, 12. august 2015)

(“Vila i frid Carola & Emil – 10/8 2015”; Fotos: I, II, III)

“Det kan godt være, at en mor og hendes søn blev stukket ned i køkkenafdelingen i Ikea, men antallet af mord i Sverige har været faldende siden 1990. Sådan lød budskabet i svenske medier to dage efter de tilsyneladende tilfældige drab i byen Västerås nordvest for Stockholm.

Den landsdækkende avis, Dagens Nyheter, var en af dem, der bragte historien sammen med en artikel om, at Sverige generelt var blevet et tryggere land. … Senere bragte avisen en historie om, hvordan sikkerheden på landets asylcentre nu ville blive øget. (Berlingske, 14. august 2015)

Oploadet Kl. 23:08 af Kim Møller — Direkte link22 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/68255/trackback

22 Comments »

  1. Den ene stod til udvisning. Åh ja, javel ja.

    Svinet tænkte således: Nu stikke jeg de to ned, så bliver min udvisning udsat, og så kan jeg fede den af i spjældet i nogle år.

    Tror I ikke svinet har tænkt således. ?

    Kommentar by Sindsro — 15. august 2015 @ 23:20

  2. De nordiske mordstatestikker er ikke seriøse , da mange mord her klassificeres som uagtsomme manddrab.– Den igennem mange år meget høje svenske abortrate, betyder at nationale svenskeres andel af etniske svenskere er stærkt stigende også politisk. Hvilket igen er forklaringen på at over halvdelen af befolkningen i skånelandene ønsker tilbagevenden til Danmark.

    Kommentar by dansker — 15. august 2015 @ 23:26

  3. It`s coming your way…

    Kommentar by - by Proxy - — 15. august 2015 @ 23:41

  4. De vilde få mest omtale i verdenspressen, hvis de gennemførte mordene i et kendt varehus eller lignende. IKEA er sikkert det mest kendte svenske firma på kloden…..

    Kommentar by Gertrud — 16. august 2015 @ 00:19

  5. Der er flere dunkle punkter.
    Blev Carola Herlins hoved skilt fra kroppen? (billedet)
    Blev der råbt Allahu Akbar?
    Hvor var de to eritreanere i Ikea i Västerås 60 km fra asyllejren?
    Var de taget sammen til Ikea i Västerås?
    Kendte de hinanden fra Eritrea?
    Hvorfor var det kun den ene, der stod til udvisning?
    Var det med sikkerhed fastslået, at de kom fra Eritrea eller var det kun deres egne påstande?
    Var den en kniv der blev anvendt én gerningsmanden umiddelbart inden havde købt eller taget i den afdeling mordene fandt sted i?
    Hvad var gerningsmandens begrundelse for drabene?

    Kommentar by A-mad — 16. august 2015 @ 00:22

  6. Hvorfor var de to eritreanere i Ikea i Västerås 60 km fra asyllejren?

    Kommentar by A-mad — 16. august 2015 @ 00:24

  7. Tragedien er ubeskrivelig.
    Skiltet med “Varuhuset är STÄNGT på grund av tekniskt fel” siger dog noget symbolsk rammende om situationen.
    Sverige styres af folk, som er forblændede af en utopisk drøm om et multikulturelt paradis på Jord med trancendentale, universelle menneskerettigheder.
    Det er et patognomonisk træk hos utopister, at de til enhver tid vil afvise, at der er noget som helst i vejen med deres utopi, at enhver menneskelig katastrofe deres utopiske stræben udløser blot er en teknisk fejl i gennemførelsen af den ubesmittede gode ide.
    Teknisk fejl. Igen, igen. Beklageligt, men ideen er stadig god nok, lyder utopistens mantra.
    Carola og Emil er døde. Utopien leve!

    Kommentar by monse — 16. august 2015 @ 02:37

  8. For lige at præcisere:
    Der er en person anholdt og mistænkt for to drab, og det var ham der stod til udvisning. Den anden tidligere mistænkte er løsladt.

    http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vastmanland/haktningsforhandling-pagar-1

    Kommentar by Jan — 16. august 2015 @ 02:41

  9. Det var asylanter der udførte mordet, men de egentlige bagmænd er den korrekte elite i Sverige der har lukket de sindssyge personer ind i Svenskernes land, et naboland til Danmark.

    Kommentar by emmagad — 16. august 2015 @ 08:22

  10. Der er kun én gerningsmand, nemlig den ældste af de to.

    Kommentar by Nils — 16. august 2015 @ 08:35

  11. Sverige er lidt af et mikrokosmos hvor virkeligheden omskrives.

    Kommentar by jens r — 16. august 2015 @ 08:47

  12. Den mordrutine, gerningsmanden tilsyneladende havde, kunne rejse spørgsmålet, om han også havde myrdet hjemme i sit eget land. Er han her oppe for at slippe for gengældelse?

    Kommentar by Søren — 16. august 2015 @ 08:51

  13. #12

    Han har været inspireret af IS…
    Eller han har prøvet det før….

    Kommentar by jens r — 16. august 2015 @ 09:06

  14. Det er ikke ligetil, at komme til bunds med de mord i Sverige. BRÅ kan man ikke stole på: “Det är katastrof överallt på BRÅ”http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10269696.ab

    Min mavefornemmelse efter daglig læsning, siger cirka et svensk mord om dagen. BRÅ får det til 92 om året, hvilket må være alt for lidt.
    Jeg har gravet mere i det her
    http://snaphanen.dk/2012/12/23/hvor-mange-myrdes-i-sverige/

    Kommentar by Snaphanen — 16. august 2015 @ 11:45

  15. Tak for link Jan — 16. august 2015 @ 02:41
    Jeg ved ikke om vi bliver meget klogere?
    Frygter at myndighederne ikke fortæller om motiverne til drabene for ikke at skade integrationen/gavne Sverigedemokraterne.
    Deres PR-strategi virker suspekt på mig og ligner ‘damage control’.

    Kommentar by A-mad — 16. august 2015 @ 13:07

  16. Jeg forstår nu ikke rigtigt, at der i artiklen skrives, at ‘det ligeså godt kunne være “kristne asylansøgere, der forsøger at undgå udvisningsdom”…! Er der pludselig lighedstegn ml. kristne og muslimer?? Mærkeligt, når muslimer så ihærdigt forsøger at udrydde netop de kristne! Jeg har ikke hørt om kristne fra Syrien eller Irak, som benytter sig af halshugning af fjender, for deres familier og venner halshugges netop i stor stil af muslimer! Jeg tror næppe, du kan finde én lignende historie, hvor kristne står bag – og i så fald er de ikke sande kristne.
    Her om islams praksis med halshugning:
    http://myislam.dk/articles/en/richardson%20r14-end-time-martyrdom.php
    Det er højst sandsynligt blot to muhammedanere, som tager deres syge religion, islam, alvorligt, og som har hørt ISIS opfordre til jihad i Europa: http://www.barenakedislam.com/2015/08/06/despite-chancellor-angela-merkel-taking-in-more-muslim-illegal-aliens-than-anyone-the-islamic-state-isis-calls-for-lone-wolf-attacks-against-germans/

    På en eller anden måde har de to udyr vel sikret sig, at de myrder netop ‘infidels’, og dette har de kunnet afgøre på flere ting. Min fornemmelse vil jeg ikke engang skrive her.
    Dejligt, at vi fylder vores land med sådanne udyr.

    Kommentar by Løsriv Jylland! — 16. august 2015 @ 16:32

  17. -> Løsriv Jylland!

    Det med halshugningen er baseret på et utydeligt foto, der ikke kan stå alene. Jeg hører intet Allah-akbar-råb på den meget omtalte video.

    Islam har fanden skabt, men folkevandringen til Europa handler ikke kun om Islam. Desperate afrikanere vil gøre hvad som helst for statsborgerskab.

    Kommentar by Kim Møller — 16. august 2015 @ 17:03

  18. @ 17. Ja, men du skrev jo ikke ‘desperate afrikanere’ (men ‘kristne asylansøgere’), hvilket i sig selv også er misvisende, selvom der har været ét eksempel i Norge for få år siden, hvor en afrikaner myrdede for at komme i fængsel. Desperation gør ikke nødvendigvis folk til mordere, men det gør islam per se! Den, som vover, se nedenstående video!

    http://shoebat.com/2015/08/15/if-you-cant-cut-it-off-twist-it-off-warning-very-graphic-footage/

    citat: Shoebat:
    “BEHEADINGS’ have everything to do with Islam and Islam has everything to do with ISIS. Beheadings are the way of Mohammed and don’t let any Muslim tell you otherwise.

    Kommentar by Løsriv Jylland! — 16. august 2015 @ 17:12

  19. Det er i øvrigt ikke ‘kun’ halshugning, muslimer opfordres til iflg. koranen. De opfordres til at ‘give hug over halsen’, ’stening’, ‘brændes levende’ osv. Mordmanualen er så fuld af alskens ondt og slangegift, at man ikke engang gider finde de syge citater frem længere… For mig er det helt ligegyldigt, om de to i IKEA råber på deres djævel, men det er sikkert, at de er muslimer.

    Kommentar by Løsriv Jylland! — 16. august 2015 @ 17:18

  20. -> Løsriv Jylland!

    “… det er sikkert, at de er muslimer.”

    Sådan kan du skrive som anonym kommentator. Sådan kan man ikke blogge, og hvorfor ødelægge gode argumenter mod Islam med spekulationer.

    Kommentar by Kim Møller — 16. august 2015 @ 17:27

  21. @ 20 – ja, Kim, okay så. Jeg forstår vist din pointe, men hvem forventer egentlig, at den svenske, sølle presse nogensinde vil lade sandheden nå ud til offentligheden, hvis vi nu forestiller os, at jeg har ret i, at det er grundet helt og holdent i islams forestillinger om knægtelse/eliminering af de vantro eller er en blanding af hævn, mål og islam..?

    Kommentar by Løsriv Jylland! — 16. august 2015 @ 17:43

  22. -> Kim Møller.

    Jeg er enig med ‘Løsriv Jylland!’, men vil nu formulere det lidt anderledes:

    Når du skriver “I skrivende stund kunne det ligeså godt være kristne asylansøgere, der forsøger at undgå udvisning med fængselsdom.”, hvor har du så den viden/empiri fra?

    Du plejer normalt at have styr på fakta og argumentation, men lige præcis ovenstående sætning, har du ikke belæg for.

    Kommentar by Per747 — 16. august 2015 @ 22:28

RSS feed for comments on this post.