18. august 2015

Mere om den sigtede: 34-årig mand fra Moldova, psykisk syg, har ikke været en del af Islamdebatten

I går skrev jeg her på siden, at den anholdte gerningsmand til brandattentatet mod Islamisk Trossamfund var en 34-årig serber. Flere kilder pegede i den retning, før en anonym kommentar her på siden postulerede at manden var fra Moldova. Intet medie har til dato nævnt gerningsmandens etniske ophav, og som sådan er han en racistisk dansker i den brede offentlighed. Alene derfor må sandheden frem.

For at gøre en lang historie kort: Den sigtede E.J. er fra Moldova, og har ikke været en del af den danske debat. Han er tidligere dømt for at knuse ruder i flere pizzariaer og en slagterforretning, men omvendt også for hærværk mod en vinhandel, en købmand, andre ejendomme, og en række biler. Flere forhold indikerer, at moskébygningen var tilfældigt udvalgt, men der er ingen grund til at gå tættere på. Der er nedlagt navneforbud, og ligeså væsentligt – manden er ’sindsyg’ i retspsykiatrisk forstand.

(34-årige E.J., sigtet for brandattentat mod Islamisk Trossamfund)

Oploadet Kl. 22:55 af Kim Møller — Direkte link36 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/68342/trackback

36 Comments »

  1. Han ser en kenne mørklødet ud af en østeuropæer at være. Jeg gætter på at han er sigøjner.

    Kommentar by Erik Jørgensen — 18. august 2015 @ 23:11

  2. Vi kan så vente på hvor lang tid der går inden denne oplysning kommer ud i offentligheden og hvor lang tid endnu vi skal høre på at det er en racistisk dansker’s værk.

    Kommentar by Greyarea — 18. august 2015 @ 23:13

  3. Og hvad pokker laver han i dk efter al den kriminalitet?

    Kommentar by Peter Larsen — 18. august 2015 @ 23:17

  4. Personlig samler jeg frimærker, hva fan samler Danmark på?

    Kommentar by Klaus j — 18. august 2015 @ 23:43

  5. Hvis manden havde været kendt som læser af Uriasposten, havde det skabt store overskrifter. At han er udlænding, ja det er jo ikke relevant, vel?

    Kommentar by Jakob — 19. august 2015 @ 00:13

  6. Info: EU afskaffede visumpligten for Moldova, Colombia og 20 østater i Stillehavet og Caraibien fra 1. maj 2014. 100 000 af sigøjnere strømmede derefter ind i Eu. Dk har derudover modtaget et utal af såkaldte uledsagede børn fra Columbia. Kim Møller du har ” værktøjet” til politisk at ændre på dette !!!! Colombia: 1940 c8 mill indb.2015 c46 mill indb.

    Kommentar by dansker — 19. august 2015 @ 00:44

  7. Hvad koster en psykiatrisk patient fra Moldova 1.200 km borte danske skatteydere? Hvad har han kostet bare i udgifter til retsvæsnet? Hvad laver han her?

    Kommentar by BB — 19. august 2015 @ 01:00

  8. Det bliver mere og mere tydeligt hvad “EU” (skygge usa ledet) går ud på… Nemlig at nedbryde alle nationalstater i Europa…..

    Dette skal der oplyses om, men med stats medier…..er det op til os ! dig og mig.

    Jeg personligt giver aldrig op.

    Og den største kamp (inden tidevandet trækker sig, som klart kan ses) er yet to come ..valg om Retsforbeholdet !..den kamp må vi national konservative/alle danskere ikke tabe …..den SKAL vindes endnu er rungende NEJ til EU ikke folkevalgte på de bonede gulve.

    derefter er det ikke mere op af Alpe d’Huez på epo….så skal “sejeren bare rulles sikkert hjem”.. og ja så kommer det medfølgende problem ved, ingen grænser at have…den løses…

    Danmark gennem 1000år.

    Kommentar by john m — 19. august 2015 @ 01:09

  9. Han ligner sgu da en muslim, med Der Führe skæg.
    Måske kunne han være en krydsning af en muslim og en ged.

    Sindsforstyrrelser – jai jai ja.

    8. john m
    Danmark gennem 1000år. Helt enig.

    Det ender nok snart med at der hverken findes Gud eller Allah og hans korandyrkere. Der vil kun være danskere tilbage. :)

    Kommentar by Sindsro — 19. august 2015 @ 01:52

  10. OT:

    Er jeg den eneste der oplever at Tweets-boksen til højre på siden ser bredere ud?

    Kommentar by Erik Jørgensen — 19. august 2015 @ 01:52

  11. Forsigtigt spørgsmål – for jeg betvivler ikke, at han er den person du siger, Kim – men billedet ser lidt mystisk ud. Som om der er skåret et omrids om ham og kontrasten er øget. Resultatet er at han ser lidt mørklødet ud, i hvert fald på armene. Er der gået kuk i billedredigeringen eller er det med vilje, og er der nogen særlig grund til det?

    Kommentar by Q — 19. august 2015 @ 01:53

  12. Sindsro

    Man indhenter viden om EU og går ud i den virkelige verden og fortæller om EU, venner og endda tilfældige i “nær området”.

    Det hjælper ikke ,at skrive her …tror vi der frekventere Kim Møllers blog er meget enige.

    Ud i den virkelige verden, enhver der indhenter information om EU, som jeg har gjort i årevis( lige fra mastik traktaten, jeg hentede på biblioteket, og læste) vil vide det er et totalitært projekt.
    Nu er jeg håndværker og har aldrig fået en bolig uddannelse.

    Men det holder mig ikke tilbage ,at snakke med alle jeg møder på min vej. mine talegaver og mine faktuelle beviser er gode og 110% korrekte

    Kommentar by john m — 19. august 2015 @ 02:10

  13. https://www.change.org/p/k%C3%B8benhavns-teknik-og-milj%C3%B8udvalg-stop-islamisk-trossamfunds-mega-mosk%C3%A9?recruiter=251123381&utm_source=share_petition&utm_medium=email&utm_campaign=share_email_responsive

    Kommentar by john m — 19. august 2015 @ 02:37

  14. *bolig uddannelse… BOGLIG …siger vel alt ..tak duckduckgo

    Men kampgejsten er stor

    Kommentar by john m — 19. august 2015 @ 02:39

  15. <Er jeg den eneste der oplever at Tweets-boksen til højre på siden ser bredere ud?<

    Nej ,det har jeg også lagt mærke til.

    Kommentar by Spinner — 19. august 2015 @ 02:42

  16. John, jeg har det på samme måde. Jeg vil, rent ud sagt, skide på hvilke konsekvenser det får i dagligdagen – og om jeg mister “venner”. Min arbejdsplads kan ikke undvære min intelligens og mine gode, fremsynede idéer. Og mine kunder (ved siden af det almindelige lønslaveri) synes at acceptere/billige mine velbegrundede holdninger. Vi er dog rationelle mennesker :-) – smede og ingeniører.

    Kommentar by Hr. Naturli' — 19. august 2015 @ 03:29

  17. Hr. Naturli’ jeg har mistet meget for min politiske korrekte holdning gennem årtier . og er bare blevet bekræftet at mine forudsigelser har holdt stik.

    Jeg afgiver ikke min stemme ved valg , for egen vinding som mange andre.
    Danmark er no1.

    det er nu det gælder ! folkens … vi bliver seriøst nødt til at lave en raund up” en fælles front …MSM er ikke …lader den ligge . arbejder på en større tekst .. husk jeg er håndværker så .. kan ikke skrive fjolse misledende tekster som David Trads

    Kommentar by john m — 19. august 2015 @ 03:52

  18. 11, john m

    Så sandt, så sandt

    Med 1 måneds personlig informations virksomhed optil valget 2011 fik jeg vel flyttet cirka 20 stemmer væk fra rød blog, til sofaen inklusive.

    Det kan jeg umuligt præstere med egen blog og kommentarere.

    Men jeg fik selv utrolig meget ud af, at have læst og skrevet på blogs. Så jeg ser sådan på det, at ved at læse og skrive er jeg, med et mikroskopisk bidrag, med til at kvalificere debatten og hvad andre i deres personlige møder kan komme op med.

    Folk flytter sig ikke rigtigt, medmindre de har en rigtigt levende person foran sig, og helst en de kan snakke med igen om et par dage.

    Derfor er kantinen, stambordet, hundelufter turen hvor man taler med den samme anden hundelufter igen og igen, taxaen, den faste plads i toget osv, nok de allervigtigste steder.

    Kommentar by Hans Und — 19. august 2015 @ 04:14

  19. hans godmorgen. jeg mødte folk (i jylland ofc.) . der har stemt EL . den smukke johanne, stalins søster…på 2 min . ! har jeg fået dem overbevist at de er kommunister.(EL parti program).og de er stærkt chokeret…. det er klart OS ! Danske der skal ud på gaden og lade Folket forså !.
    Vi har alle satstikker bakker os op alle fakta modsat Severigestan !

    OPRÅB til den danske .. KOM UD

    At vi kun ” “staller” udviklingen Islamiseringen , den skal vi nok overkomme
    det er nu vi skal snakke med naboen, fortælle fremlægge fakta.
    http://www.dst.dk det er nu vi Danske skal finde næstekærlighed”

    Danmark gennem 1000 år . gutter ud og kæmp

    Kommentar by john m — 19. august 2015 @ 05:41

  20. Hvad en muslim siger, er ALTID sandheden for MSM, og det skal der ikke rokkes ved.

    Man kan ikke forvente journalister indrømmer fejl

    “… jeg mødt ham selv igår der han kom kørende på en cykel og peget mod wakif med en F-finger hele vejen indtil han kørt forbi wakif, jeg råbte efter ham at han var syg i hoved og skulle søge hjælp, idag der jeg kørt forbi wakif finder jeg ud af de billeder som blev taget af gernings manden var den samme dansk høj bred dansk mand som jeg mødte igår” (Khalid Al-Subeihi, 16. august 2015)

    Kommentar by tavsen — 19. august 2015 @ 07:20

  21. Den Danske Forening kunne rejse erstatningskrav på danskernes vegne. Det er jo uhyggelig tit, vi bliver hevet igennem nutidens inkvisition. MDM domstolen, uden at der kommer nogen berigtigelser fra journalisterne.

    Her blev der tilkendt en fin erstatning

    http://www.dr.dk/nyheder/indland/terrorfrifundet-faar-millionerstatning
    En ung mand, der to gange blev frifundet for en terrormistanke i Glostrupsagen, fik torsdag tilkendt 1,4 mio. kr. Det er 300 procent over normal takst.

    Dermed kom hans forsvarsadvokat, Thorkild Høyer, igennem med det krav, som Rigsadvokaten i første omgang havde nægtet at gå med til. Landets øverste anklager ville kun give 1,1 millioner kroner.

    Kommentar by tavsen — 19. august 2015 @ 07:55

  22. MSM domstolen

    Kommentar by tavsen — 19. august 2015 @ 07:56

  23. # 20 tavsen.

    Du har helt ret. Højrefløjen burde drive lawfare og kræve erstatning hver gang MSM belyver Danskerne.

    Gid vi var bedre organiseret!

    Kommentar by Santor — 19. august 2015 @ 08:34

  24. til santor

    det har den danske forening gjort adskillige gange med stor succes

    Kommentar by Dinesen — 19. august 2015 @ 09:35

  25. 11 . John m
    “Man indhenter viden om EU og går ud i den virkelige verden og fortæller om EU, venner og endda tilfældige i “nær området”.

    Det hjælper ikke ,at skrive her …” enig, men frustationerne skal jo ud.

    Det er lige det jeg benytter mig af ved enhver lejlighed der byder sig.

    Kommentar by Sindsro — 19. august 2015 @ 10:36

  26. “Det hjælper ikke ,at skrive her …” enig, men frustationerne skal jo ud.”

    Jo, men som Hans Und skriver, så samler vi herinde (og på Snaphanen Steens blog) informationer – argumenter – som kan bruges face to face.

    De færreste kan fastholde deres PK-lort, når de bliver konfronteret med fakta. Vi har vel alle oplevet idioter, som maler sig selv op i en krog, med selvmodsigelser og urigtige MSM-løgne. Men de fleste er faktisk modtagelige for saglig information. Det er kun et spørgsmål om, hvordan realiteterne serveres for dem.

    Kommentar by Hr. Naturli' — 19. august 2015 @ 11:18

  27. – Q

    Jeg kan godt lide at grafikken på Uriasposten er i orden, så jeg lavede et tydeligt omrids af manden og redigerede lidt i farverne (kurver, mætning, i Gimp). Det gør nogle gange billederne mere dystre (mørke). Formålet var ikke at få ham til se mørk ud, så havde jeg eksempelvis ikke i min første post skrevet at den anholdte udlænding ’så lys ud’ (baseret på armene, her: http://www.uriasposten.net/archives/68299 ). Jeg kunne godt have noteret at fotoet var redigeret, men det virker unødvendigt, når nu hovedet tydeligvis er pixelleret.

    Er i øvrigt glad for du spørger. Næste gang jeg redigerer tilsvarende, vil jeg have det i tankerne.

    Kommentar by Kim Møller — 19. august 2015 @ 13:17

  28. Svenske massemedier måtte indrømme det var en asylsøger fra Eritrea bag IKEA-mordene efter internetafsløringer. Nu må vi se om danske medier også lader sig presse til at indrømme gerningsmandens baggrund i denne sag.

    Hvadenten han er sigøjner eller kristen skal man ikke undervurdere hans kendskab til Muhamedanismen. I modsætning til danskere er han sikkert opvokset med sit hjemlands historiske traumer, og Moldavien hed tidligere Besarabien.

    Kommentar by perhag — 19. august 2015 @ 13:32

  29. Tak for svar Kim! Og al mulig ros for sober brug af billeder lige så længe jeg har læst med (mange, mange år nu) – det er bogstaveligt talt første gang jeg overhovedet har haft noget at sige om billedbehandlingen. Den eneste grund til at jeg siger noget er, at jeg let kan forestille mig at det kan blive misbrugt. Jeg tænker en nævenyttig rød cherrypicker kunne have en masse sjov med at flette stråmænd på det billede (og i næste åndedrag forsvare, når fx svenske medier med fuldt overlæg leger med hudtoner).

    Og tak for alt dit fantastiske arbejde! Hvis jeg vil vide mere om noget, der er sket, checker jeg her før jeg checker MSM. Bliv endelig ved! ;)

    Kommentar by Q — 19. august 2015 @ 15:41

  30. Jeg er ikke selv på Facebook, er der ikke nogen der kan spamme islamluderen og landsforæderen Stampes facebook side med disse oplysninger? Alle de røde og radikales facebooksider ville være endnu bedre. Det nytter ikke noget vi brokker os herinde, det skal spredes vidt og bredt, dagligt og konstant.

    Kommentar by Fuckderadikaleforræddere — 19. august 2015 @ 16:07

  31. Det er svært at vide hvad en fyr som ham tænker, om branden var planlagt anti-islam – eller bare resultat af total forvirring på øverste etage.
    Mange psykisk syge slår personalet og laver hærværk på institutioner,
    det er vel ikke under terrorparagraffen ?

    muslimerne spiller straks offerkortet og søger hævn over det de kalder terror

    Kommentar by k.m. — 19. august 2015 @ 16:24

  32. Hvor det er træls at han ikke var en ægte dansker. Det er næsten ikke til at holde ud.

    Kommentar by Erik — 19. august 2015 @ 16:59

  33. Ham Moldova fyren er meget syg. De har været nød til at bæltefiksere ham.

    http://politiken.dk/indland/ECE2800831/mistaenkt-brandstifter-er-for-syg-til-at-blive-afhoert/?ref=eblistermest

    Kommentar by Martin — 19. august 2015 @ 17:31

  34. “Moskebygningen var tilfældigt udvalgt”: vælger man en tilfældig bygning ud i København er der også høj sandsynlighed for at det er en moske. Eller en muslimsk friskole, eller en koranskole eller en bazer..

    Kommentar by VE-day in Europe — 19. august 2015 @ 22:01

  35. Historierne om masseindvandringens utilsigtede konsekvenser bliver mere og mere bizarre. Fx historien i Den korte avis i dag om den somalier som Viborg Kommune betalte 110.000 kr. for at repatriere. Pengene blev bla brugt til et antal computere, som skulle bruges til at starte en virksomhed op. Disse blev dog foræret til venner og familie i Somalia. Manden vendte kort efter tilbage til Danmark. De fleste har sikkert læst historien. Det der dog kan undre, er hvordan vi på den ene side kan repatriere flygtninge til Somalia, imens vi på den anden side modtager flygtninge fra selv samme land. Begge dele kan jo ikke være rigtigt. Enten er Somalia et land vi kan sende flygtninge tilbage til (uden betaling), eller også er det ikke. Kort sagt hvordan kan vi give asyl til hertil kommende somaliere med den ene hånd, imens vi med den anden sender “flygtninge” retur på såkaldt repatriering til selvsamme land? Måske Røde Kors eller Stine Bosse kan uddybe?

    Kommentar by VE-day in Europe — 19. august 2015 @ 22:29

  36. Er der nogen der ved hvilken bil han kørte i, hvilket pensionsselskab han brugte, om han normalt foretog sine indkøb i fakta eller Netto, eller andre, for sagen, relevante ting?

    Kommentar by Morten Jensen — 20. august 2015 @ 00:12

RSS feed for comments on this post.