20. august 2015

Ekspert Thomas Bigum om islamkritikere: Ytringsfriheden gør det umuligt at ‘trampe kakerlakkerne’

Da medierne gik i selvsving over en række kommentarer i en islamkritisk Facebook-gruppen, tog Facebook affære og lukkede siden. Enhver gruppe med en vis størrelse vil inkludere hadefulde kommentarer, så reelt var det medierne der lukkede siden. Det er også medierne der finder en ekspert i Facebook, der omtaler hadefulde islamkritikere som kakerlakker der skal trampes på. Fra BT – Islam-kritisk gruppe genopstår efter lukning – medie-ekspert: ‘Kakerlakkerne kravler altid op igen’.

“Facebook smækkede døren i for siden, efter at en række af dets medlemmer skrev hadefulde kommentarer i kølvandet på søndagens brandattentat mod Islamisk Trossamfunds lokaler i København. … Sagen kommer ikke bag på social medie-ekspert Thomas Bigum, der rådgiver virksomheder i brugen af bl.a. Facebook gennem Bigum&Co.

‘Facebook har rakt os et fænomenalt univers med ytringsfrihed i den vildeste grad, men der er revner i gulvbrædderne, hvor det kravler op med det hadefulde og det voldelige. Facebook kan så prøve at trampe kakerlakkerne ned igen, men de kan ikke stoppe, at brugerne opretter en ny gruppe. Det er jo det værktøj, de har givet os i hænderne,’ siger han. …

‘Jeg ser ikke noget, som Facebook kan gøre for helt at løse problemet. De kan kun gøre det svært for kakerlakkerne. De kan jo se, hvem der reelt opretter grupperne, og dem kan de forholdsvist nemt jorde ved at blokere dem fra Facebook. Men så er der jo bare nogle andre, der opretter de grupper,’ siger Thomas Bigum.”

(Thomas Bigum som ekspert på dansk tv, 2015)

Oploadet Kl. 06:19 af Kim Møller — Direkte link62 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/68370/trackback

62 Comments »

  1. det var dog en ond dæmonisering.

    Kommentar by nationalkonservativ — 20. august 2015 @ 06:25

  2. “Og hvem skriver dog sådan noget? På hans profil fandt jeg et billede af ham i kørestol og en kommentar, der oplyste, at manden er lam i halvdelen af kroppen. Andetsteds læste jeg mig til, at hans nabo og tidligere kollega melder, at manden har haft en hjerneblødning og ikke har været sig selv siden. Manden er desuden den samme, som i en kommentar til en artikel om en kvinde, der var dødeligt syg og samlede ind til sin egen aktive dødshjælp, skrev: »Jeg kan kneppe hende ihjel«. Så der er med andre ord tale om en tosse.

    Alligevel blev hans kommentar fremhævet af Radio24syv, hvor værten Asger Juhl ringede og interviewede ham. Resultatet var forudsigeligt: en shitstorm af forargelse, næsten som bestilt.

    Folk for op og kaldte ham farlig. Flere krævede en anmeldelse til politiet eller sågar PET, og der blev skrevet op og ned ad stolpe om væmmelse:

    »Jeg VÆMMES ved denne Racistiske syge mentalitet der finder sted FØJ! I burde skamme jer. Jeg Flover mig helt selv, bare ved at bo her! På trods at jeg er født og opvokset her og har en dansk mor. Tog da hellere end gerne, med glæde imod en gratis flybillet, til at forlade dette usle land og ALDRIG vende tilbage!«.

    Både etniske danskere og danskere med anden etnisk baggrund end dansk afskriver sig i denne debat og lignende rask væk deres danskhed. Ene og alene på grund af denne mand.”
    http://politiken.dk/debat/ECE2801011/stop-freakshows-med-racister/

    Kommentar by BE — 20. august 2015 @ 07:42

  3. De rene mennesker har altid haft et besynderligt sprogbrug når de skulle beskrive folk de ikke var enige med.

    Kommentar by Jacob Andersen — 20. august 2015 @ 07:42

  4. Hvis han er uvildig ekspert i nogetsomhelst, så er jeg Kongen af Spjald.
    Men hvorfor tager MSM aldrig fat på de muslimske hadesider, som vitterligt er legio? Det er helt ufatteligt, hvad de flyder over med af had og utilslørede tilkendegivelser om død og ødelæggelse. Og hvorfor interesserer man sig ikke i højere grad for, at knap 1.000 muslimer ærer dobbelt-drabsmanden fra Krudttønden og Synagogen, ved at følge ham til graven og hylde hans minde på Facebook..? Det er der da uendeligt meget mere substans i.

    PS: Hvad er det for en mode, der har bredt sig, med at man konsekvent skal have en eller anden fedtet hat på indendørs – er det ikke bare totalt pattet..?

    Kommentar by Bror Lerbror — 20. august 2015 @ 07:48

  5. Jeg havde en ven, der engang sagde (om Svend Auken): Stol aldrig på en mand med hentehår. Ham har går med kaset, for at skjule sin skaldede isse. Det er vel lidt i samme afdeling.

    Kommentar by BB — 20. august 2015 @ 07:49

  6. Foreløbige tal: Blå bloks stramninger sænker asyltallene med 36 % på to måneder

    https://ksdha.wordpress.com/2015/08/20/foreloebige-tal-blaa-bloks-stramninger-saenker-asyltallene-med-36-paa-to-maaneder/

    Kommentar by KSD — 20. august 2015 @ 07:50

  7. #2 – BE: Helt enig i dine betragtninger. Hvis ikke det er den groveste udstilling af en mindrebemidlet person for at fremme egen politisk agenda, ved jeg fandme ikke hvad det er.

    Kommentar by Bror Lerbror — 20. august 2015 @ 07:52

  8. Den kreative ekspert Thomas Bigum må have set sig selv i spejlet den morgen han opfandt det nye face book udtryk, kakerlakkerne, han håber at udtrykket kan dække over kælder mennesker, og optræde i Go,morgen TV2 med en god forklaring.

    Kommentar by emmagad — 20. august 2015 @ 08:00

  9. Hvordan i alverden er det lykkedes Thomas Bigum at finde sin vej ud af H.C. Ørstedsparken?

    Kommentar by - by Proxy - — 20. august 2015 @ 08:05

  10. Lige mine ord: “De rene mennesker har altid haft et besynderligt sprogbrug når de skulle beskrive folk de ikke var enige med.”

    Det de rene mennesker ikke kan forstå, er, at deres egne ord ligeså hadefulde og ondskabsfulde.

    Men mange rene mennesker forstår den retoriske kunst at pakke deres ondskab ind i pæne vendinger, selvom beskrivelsen “kakerlakker der skal trampes på” godt nok lyder grimt.

    Det er gerne dem med magt igennem medier, i den offentlige mening og politisk, der også har definitionsretten på hvad der rigtig og forkert sprogbrug.

    Men rigtig sprogbrug og pæne, men falske ord fra aktivister, eksperter og politikere – ord der medfører alvorlige konsekvenser for mange almindelige menneskers hele liv, tryghed og økonomi er langt værre end de afmægtiges vrede ord, der defineres som forkerte og endda måske strafbare.

    Kommentar by traveler — 20. august 2015 @ 08:05

  11. Overvejer at skifte mit nick ud med Kakerlakken….

    Kommentar by redneck — 20. august 2015 @ 08:31

  12. Hans inhumane udtryk siger alt.
    En kakerlak træder man gerne ihjel.
    Han er jo gakkelak!

    Kommentar by Klaus j — 20. august 2015 @ 08:39

  13. OT.
    En Stikker har været på vej.

    Våbenfund i “Spøgelseshuset” slår alle rekorder
    Et anonymt tip ledte politiet på sporet af kæmpe våbenlager, og fundet skriver historie ifølge politiet.

    Kommentar by Sindsro — 20. august 2015 @ 08:40

  14. Under folkemordet i Rwanda kaldte hutuerne deres ofre tutsierne for kakelakker. Får de røde nogensinde magt som de har agt, så bliver vi klaasefjender udryddet. Ikke som fjender af den arbejdende klasse, men som fjender af den kvidrende klasse.

    Kommentar by Martin Kasler — 20. august 2015 @ 08:56

  15. Og med Leninkasket.

    Kommentar by AN — 20. august 2015 @ 09:33

  16. Ser man det.
    Han har valgt side… trist, han virkede ellers så fornuftig.

    Kommentar by mættehågen — 20. august 2015 @ 09:35

  17. Hvad er det helt præcist idioten er ekspert i? Han taler nedsættende, ekskluderende og fordomsfuldt om nogle mennesker han aldrig har mødt eller kender. Jeg troede ellers at en fremmed var en ven du ikke havde mødt, men KasketKarl må jo vide bedre. Han ligner godt nok en kegle.

    Kommentar by Olé — 20. august 2015 @ 09:50

  18. Engang kalde de totalitære dem, de ikke kunne li’, for rotter og tegnede dem som sådan. Nu hedder rotterne i stedet kakerlakker. Trods det stupide ydre, har han nok alligevel været klog nok til at indse, at rottemetaforen vil afsløre hans rette sindelag for selv den sløveste kniv i skuffen.

    Kommentar by Margrethe — 20. august 2015 @ 09:56

  19. Har snablen i de offentlige kasser http://thomasbigum.dk/admin/wp-content/uploads/2014/08/6-ugers-kursus-i-online-marketing-og-sociale-medier.jpg

    Kommentar by Johnson — 20. august 2015 @ 10:12

  20. Jeg kunne godt være interesseret i at vide, hvilke firmaer, der – udover medievirksomheder – gør brug af ydelser fra en person, der forener denne sprogbrug samt menneskeforståelse med titlen ‘ekspert’.

    Er han andet end et betalt ‘vidne’ for journalisterne? Er der virkelig firmaer, der hyrer ham? Og ved de da besked med hans analytiske niveau?

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 20. august 2015 @ 10:13

  21. @ 2.
    Jeg er usikker på hvem du hentyder til som siddende lam i den ene side, siddende i en kørestol og skrive hadefulde indlæg.
    Er det hadefulde racistiske indlæg?
    Er det eksperten med Leninkasket du mener?
    Jeg er ikke på Face Book og kan derfor ikke følge med der.
    Utroligt med disse “eksperter” – især Radio 24syv er ekspert i at finde de “rigtige” mennesker med de “rigtige” meninger når der skal interviewes.
    Hvordan kan 24syv mon vide hvem der skal interviewes?
    Men det skyldes måske at “journalisterne” fra 24syv har de “rigtige” meninger.
    Undskyld mit ofte brug af “”.
    I øvrigt ser jeg på en spiseseddel at FISFIS er sendt ud af Danmark.
    Han skulle være blevet afhentet i løbet af natten og sat på et fly.
    Han er nok snart retur til det land han, og hans familie, fortæller han elsker.
    Men det er nok en anden tråd dette emne skal debatteres på.
    Er det noget for dig Kim Møller?
    Må jeg, som e – mail, sende dig forslag til tråd(e)?
    I så fald, send mig igen din e – mail adresse, jeg har forlagt den du benyttede ifm. sagen fra Middelaldercenteret på Bornholm.
    I øvrigt er jeg, fra 3. mand, informeret om at det forholdt sig som jeg skrev.
    Og at ham du spurgte om sagen, naturligvis beskytter sin virksomhed.
    God dag til alle.

    Kommentar by AK JA — 20. august 2015 @ 10:16

  22. Hans hovedbeklædning minder faktisk lidt om noget, jeg har set på billeder af renæssancen. Måske er det ikke et tilfælde: Så forklaret og selvsikker så datidens heksejægere faktisk ud. De, for hvem det hele var såre enkelt, når blot man så det i “Evangelii klare Lys”, som de udtrykte det.

    Brænd heksene. Og træd på kakerlakkerne. Så ligetil er det at bekæmpe ‘det onde’.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 20. august 2015 @ 10:19

  23. @ AK JA

    Radio 24/7’s behandling af emnet var totalt sober. Det var den intelligente, modige, og moralsk velfunderede Asger Juhl, der stod for programmet. Radio 24/7 er danmarkshistoriens bedste radioprodukt. Hvis konceptet er en dansk opfindelse, skal vi være taknemmelige over, at vores kultur har fostret det. Alternativt skal vi være taknemmelige over, at vores kultur har kunnet implementere det.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 20. august 2015 @ 10:26

  24. AK Ja

    Hr. Møllers e-mail ses på:
    http://www.uriasposten.net/hetitten

    Kommentar by Peter Buch — 20. august 2015 @ 10:33

  25. @ BE

    Det var ikke Asger Juhl, der eksponerede den sølle stakkel til en invalidepensionist, men Özlem Cekic, hvis opdatering var blevet delt foreløbig 400 gange, da Radio 24/7 besluttede at undersøge tilfældet nærmere.

    Dét, Radio 24/7 gjorde var tværtimod at sætte sagen i perspektiv, og give manden mulighed for genmæle. – At det som bivirkning har haft, at han er blevet yderligere eksponeret var ikke tilsigtet. Om denne yderligere eksponering er til skade eller til gavn for hans sag, står tilbage at se. Jeg satser på: Til gavn. Meget af hadet mod ham er blevet opløst, nu da der er blevet sat lys på omstændighederne.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 20. august 2015 @ 10:46

  26. Kig i spejlet Bigum, du beskriver dig selv og ikke bare fysisk.

    Kommentar by LarsB — 20. august 2015 @ 10:48

  27. Endnu er der stor efterspørgsel på eksperter i plat, dumhed og total blottet for den mindste reflektion over, at fremtiden kan tage en anden retning end hvad mangfoldihedens apologeter tror.

    Kommentar by Menig 442 — 20. august 2015 @ 10:53

  28. Det er da satans med den ytringsfrihed. Hvis det ikke var for den, ville os kakkerlakker ikke kunne rende rundt og sige vores mening om landsforrædere, som Thomas Bigum, ekspert i røv og nøgler.

    Kommentar by Nielsen — 20. august 2015 @ 11:44

  29. Thomas Bigum aka Sméagol er et levende bevis på at danmark er totalt færdigt.

    Kommentar by Fritz — 20. august 2015 @ 12:13

  30. David Trads kaldte i Radio 24/7 Pia Kjærsgaard for ‘Pøbeldronningen’….. nedsættende??

    Kommentar by Martin — 20. august 2015 @ 12:18

  31. #30 Martin: David Trads er simpelthen et ekskrement på to ben.
    Ufatteligt at han slipper afsted med at fremføre sådan en påstand om en af folkestyrets øverste poster, uden bliver bannet fra samtlige medier. Men Jyllands Posten, f.eks., må jo åbenbart mene, at han har det der skal til, for at få de svigtende oplagstal vendt.

    Kommentar by Bror Lerbror — 20. august 2015 @ 12:33

  32. Jamen, hvorfor sidder thomas BIGdum i kørestol, nå det er så tydeligt, at han er totalt lam i den øverste halvdel af kroppen.
    Man må da sige, at thomas bigdum lever helt op til udtrykket fis i kasketten.

    Sikke dog en fin tone gakkelakken bigdum anvender om mennesker, der ydmygt ytre sine bekymringer, over isislams kvindeundertrykkelse og umenneskelige sharialov.

    Efterhånden har “ekspert” ordet fået ny betydning, så når jeg høre ordet ekspert, så ved jeg, at nu skal jeg høre på en ekstremist med indbygget jødehad og modbydelige rødfascistiske holdninger.

    Kommentar by li (islamonausea træt amatør DIGTER) — 20. august 2015 @ 13:07

  33. Jer er næsten færdig med at at læse den nye bog fra den gamle historiker Hans Kirchhoff: At Handle Med Ondskaben – Samarbejdspolitikken Under Besættelsen (Gyldendal 2015).

    Den er meget letlæselig og giver et godt indblik i og forklaring på hvordan og hvorfor datidens “elite” solgte Danmark til nazisterne.

    Flere af de mange myter om de historiske hændelser, politikerne osv., herunder nogle af mine egne mytedannelser om emnet og om den tid er under pres. Forfatteren evner virkeligt skarpsindigt at sammefatte det det komplicerede historiske forløb i det landsforræderi mod landet og dets befolkning, som især socialdemokratiet og de radikale var eksponent for.

    Når man læser denne bog, ser man de helt tydelige paralleler til nutiden og det landsforræderi der folder sig ud for vores øjne i disse tider på alle planer – ikke kun islam-indvandringen, men også ledelsen af mange områder i landet – eller mangelen på samme (skat, kontrol, bøder, regler og love, EU, ufokusering og vanvittig prioritering af problemer og opgaver som er legio).

    På en måde forstår man nu hvorfor det er gået galt de sidste 40 år og hvorfor der ikke ændres noget betydningsfuldt og konsekvent trods anledningerne hertil er enorme i omfang – Man aner hvorfor man har en fornemmelse af, at der er tale om noget helt andet man fra politisk/”elite”mæssigt hold ønsker der skal ske eller snarrere ikke skal ske – derfor styres alle samfundsforhold – eller man prøver på det – sådan at demokrati osv. ikke virker efter hensigten.
    Jeg synes bogen giver svar på hvorfor man siger, handler og gør fra “elitens” side også i disse grumme tider – vi er på vej mod et nyt 9. april 1940…Fupmagerne har frit spil og de ved det…!

    Kommentar by Black Watch — 20. august 2015 @ 13:17

  34. Hmmm Nu nævnes Lenin p.g.a. kasketten. Havde Lenin ikke for vane at kalde sine modstandere for insekter?

    Kommentar by Sorte Smølf — 20. august 2015 @ 13:29

  35. 32. li,

    Hvad fanden, sidder idioten spasserjeep? det giver jo slet ingen mening, for det er jo den øverste del af idioten der lam.

    Kommentar by Fritz — 20. august 2015 @ 13:36

  36. @ #2
    Jeg beklager, hvis mit muligvis mangelfulde citat og link til Politiken har skabt forvirring.

    Thomas Bigum er ikke “manden i kørestolen”. “Manden i kørestolen” er en af deltagerne i den nu lukkede FaceBook-gruppe. Debatindlægget beskriver reaktionerne efter Radio24syv’s fokusering på ham.

    Kommentar by BE — 20. august 2015 @ 14:02

  37. Selvom det ikke er sjovt at blive kaldt en kakerlak, så pas nu alligevel på med at feje for andres dør. Vi sammenligner jo selv nordafrikanere og arabere med aber når lejligheden passer til det.

    Kommentar by Erik Jørgensen — 20. august 2015 @ 14:06

  38. # 37 Erik Jørgensen. Tal for sig selv!

    Kommentar by Santor — 20. august 2015 @ 14:08

  39. #38 Santor

    Jeg er ikke ene om at have gjort det, hvis det er det du tror.

    Kommentar by Erik Jørgensen — 20. august 2015 @ 14:11

  40. @36 BE
    Nåh….. men det forklarede dog langt hen ad vejen Bigdums underlige labile følelses udbrud, hvis der var den fysiske forklaring på total lammelse af hjernen.

    Mon “eksperten” Bigdum turde anvende udtrykket kakelakker som skal trampes på, om de utallige imamer og muhammedaner, som bogstaveligt ønsker Danmark omkaliferet. Der tror jeg “eksperten” Bigdum tier af frygt for at starte tredje verdenskrig og aller vigtigst for kujonen, sin egen sikkerhed.

    Kommentar by li (islamonausea træt amatør DIGTER) — 20. august 2015 @ 14:31

  41. @34
    Sovjetkommunisterne kaldte også dem, de fyldte i deres gulag-lejre, for “forhenværende mennesker”.

    Kommentar by AN — 20. august 2015 @ 14:38

  42. jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7950203/Muhammed-udstilling-aflyst-af-frygt-for-sikkerheden/

    Kommentar by Liva — 20. august 2015 @ 15:24

  43. Hej alle
    Med udgangspunkt i mit indlæg (21), siger jeg hermed tak for diverse informationer.
    Mht. 24syv erindrer jeg at have læst dette program, på Uriasposten, som ringe omtalt.
    Jeg kan dog huske forkert.
    Ham eksperten med Leninkasket, synes at være en kommende superstar.
    Mht. omtalte kørestolsbruger, er det afgjort ikke i orden at nedgøre andre befolkningsgrupper, eller at ytre sig racistisk.
    Hvilket Kim Møller ved forskellige lejligheder, og andre med ham, har slået fast.
    Tak for e – mail adressen, på et tidspunkt vil jeg foreslå emner der, set med mine øjne, bør debatteres her.
    Dog tror jeg at disse allerede er i tankerne hos KM.
    Jeg læser på en anden tråd at SD står godt i det svenske politisk landskab.
    Det bliver interessant at læse grovheden hos de “korrekte” i forsøgene for at bremse fremgangen.
    Pudsigt nok forsvarer “de korrekte” ytringsfriheden, dog med den pointe at samme ytringsfrihed ikke gælder modparten.
    Nå, vi vælgere er en stor del af problemerne i ytringsfrihedens hellige navn.
    For mange stemmer på disse “korrekte” i hvert fald indirekte.

    Kommentar by AK JA — 20. august 2015 @ 15:47

  44. Har du en pointe Erik Jørgensen?

    Kommentar by Nielsen — 20. august 2015 @ 15:48

  45. Erik har ret. Vi er en del kommentatorer der gerne betegner afrikanere og muslimer generelt som aber. Og det er helt ok. Det er jo ikke os der hævder at være humanismens og anstændighedens vogtere. Og ovennævnte afrikanere og muslimer opfører sig da også ofte som en flok unge chimpansehanner. Min samvittighed er ren. … Og så er jeg jo også selv bare en abe med tøj på ;-)

    Særligt med muslimerne er det ok, at bruge betegnelser som aber og svin. Folk der kender til islam véd udemærket godt hvad det betyder.

    Kommentar by Hr. Naturli' — 20. august 2015 @ 16:04

  46. Ja, det har jeg, Nielsen. Min pointe er at hvis man selv har sammenlignet en bestemt gruppe mennesker med dyr, så bør man tænke på det først inden man klager over at blive kaldt en kakerlak.

    Kommentar by Erik Jørgensen — 20. august 2015 @ 16:06

  47. Den erfarne og neutrale observatør og ekspert kunne aldrig drømme om at anvende dyriske betegnelser, hvis emnet måtte være rabiate muslimers udskejelser på FaceBook. Han ville sandsynligvis snakke om, at man ikke må generalisere – og at vi må finde ud af, hvordan vi radikaliserer udsatte mennesker.

    Han praktiserer “Det Gode Had” – og det har umiddelbart ingen negative konsekvenser for ham.

    Kommentar by BE — 20. august 2015 @ 16:11

  48. #43 AK JA, jeg forsøgte for et par dage siden, at forsvare Radio47syv.

    “A-mad, 24syv kan godt anbefales, men ikke uden forbehold. Jeg lytter selv til programmer som Cordua & Steno, Fodbold FM og Flaskens Ånd. Hvis du er til politisk ukorrekt humor, så er Bæltestedet langt under bæltestedet – men de rigtige værter kommer ikke fra ferie før 1. september (og dem, der vikarierer er ikke værd at høre på). Og så er der godnathistorier læst af Karsten Pharao – Pharaos Cigarer.

    Jeg har forlængst droppet P1 som primære radiokanal.”

    “Martin (og A-mad), radio24syvs sendeflade er meget mere varieret end P1 – også mht. hvilke holdninger der udtrykkes. Reporterne f.eks. kan være ganske forfærdeligt at lytte til, men det var også dem der sendte en mand afsted med kippa på hovedet … op ad Nørrebrogade. Der gik ca. fem minutter, så blev han omringet af agressive, truende muslimer. Live, og helt ufiltreret. Det ville P1 ALDRIG gøre. Aldrig!

    Og Fodbold FM er nok det mest nationalistiske radioprogram, jeg nogensinde har hørt :-) Der er altid fokus på danske hold, danske trænere og danske spillere – uanset om de er aktive i Danmark eller udlandet.”

    Kommentar by Hr. Naturli' — 20. august 2015 @ 16:14

  49. Jeg ved ikke hvad facebook har slettet, men sikke et ramaskrig hvis nogen herinde kalder muslimer for kakerlakker eller noget andet nedladende. Jeg vil gerne se hvilke firmaer der betaler for hans såkaldte ekspert viden, det må være nogle grimme karle, siden de tolererer at han betegner sine landmænd/medmennesker for kakerlakker.

    Kommentar by k.m. — 20. august 2015 @ 16:24

  50. Hermed endnu en stolt kakkerlak. Flot argumentationsniveau Thomas Bigum.

    Kommentar by CommonSenseNow — 20. august 2015 @ 16:43

  51. # 49 k.m.

    Som Johnson viser i # 19 er det selvfølgelig staten ( Skatteyderne ) der betaler hans “løn”.

    Kommentar by Santor — 20. august 2015 @ 17:38

  52. >46 Erik Jørgensen
    Ved ikke hvem der beklager sig.

    Kommentar by Nielsen — 21. august 2015 @ 02:14

  53. jyllands-posten.dk/international/mideast/ECE7952401/Islamisk-Stat-har-smadret-syrisk-kloster-med-bulldozere/

    Kommentar by Liva — 21. august 2015 @ 08:10

  54. Netop fordi islamkritikere/religionskritikere umenneskeliggøres, som vist ovenfor af Bigum, er islamkritik nødvendig.

    Kommentar by Liva — 21. august 2015 @ 09:16

  55. Erik Jørgensen:

    Er det koranens betegnelse af ikke muslimer som aber og svin, du kommer til at tænke på? For med din logik, så er der vel nogen – dig selv inklusiv åbenbart – der kalder muslimer for selvsamme, fordi muslimerne har kaldt os andre for det i mange tusind år.

    Kommentar by cicero — 21. august 2015 @ 11:32

  56. #56 Cicero

    De par gange jeg har sammenlignet muslimer med aber har været når de rent faktisk opførte sig som aber, ikke fordi de har kaldt ikke-muslimer for aber.

    Kommentar by Erik Jørgensen — 21. august 2015 @ 22:35

  57. At sammenligne muslimer med aber, er at undervurdere abers evner og intelligens. Sammenligningen med skadedyr finder jeg mere rammende, skønt nogle vil hævde, at dyr ikke nærer onde hensigter.

    Kommentar by Nielsen — 22. august 2015 @ 10:18

  58. Jeg er fejlciteret her på Uriasposten. Tak for at tage den ene ende af mit citat og klistre det sammen med den anden – uden at bruge midten.

    Tak til resten for bare at have en holdning.. der så ender med at være irrelevant :-)

    Kommentar by Thomas Bigum — 22. august 2015 @ 19:42

  59. – Thomas Bigum

    Hvad mener du jeg burde have medtaget?

    I hvilken kontekst er det rimelig at kalde mennesker for kakerlakker?

    Kommentar by kimmobil — 22. august 2015 @ 19:49

  60. Thomas Bigum:

    Nu har du platformen, er vi kakkerlakker? Det vil jeg meget gerne have svar på.

    Kommentar by nationalkonservativ — 22. august 2015 @ 20:12

  61. 58 Bigum,

    Hele smøren:

    “»Facebook har rakt os et fænomenalt univers med ytringsfrihed i den vildeste grad, men der er revner i gulvbrædderne, hvor det kravler op med det hadefulde og det voldelige. Facebook kan så prøve at trampe kakerlakkerne ned igen, men de kan ikke stoppe, at brugerne opretter en ny gruppe. Det er jo det værktøj, de har givet os i hænderne,« siger han.

    »Det er set ofte, at både religiøse, men også f.eks. kommercielle sider, der er ufine i kanten, er blevet lukket for senere at åbne på ny. Facebook kan ikke forhindre det, og det begrænser sig ikke kun til religion og politik,« siger han.

    Læs også: 34-årig fængslet for brandstiftelse mod moske

    At lukkede sider genopstår er altså et generelt problem for Facebook – et problem, der tilmed er svært at dæmme op for.

    »Jeg ser ikke noget, som Facebook kan gøre for helt at løse problemet. De kan kun gøre det svært for kakerlakkerne. De kan jo se, hvem der reelt opretter grupperne, og dem kan de forholdsvist nemt jorde ved at blokere dem fra Facebook. Men så er der jo bare nogle andre, der opretter de grupper,« siger Thomas Bigum.

    Han forklarer, at Facebook ikke som sådan holder øje med, hvad der oprettes. Men hvis nok personer anmelder noget bestemt indhold, der f.eks. er racistisk, bliver der kigget på det af mediets ansatte, som herefter kan vurdere, hvad der skal ske.”

    Og det ændre hvad i forhold til, at folk med forkerte holdninger, skal trampes ned som karkelakker? Du mente måske kulakker?

    Kommentar by Hans Und — 23. august 2015 @ 08:11