23. august 2015

Jyllands-posten fandt en islam-apologetisk vinkel i rapport: “Muslimer bør ikke have ytringsfrihed.”

Et helt fantastisk eksempel på politisk korrekt fokusflytteri i dagens Jyllands-Posten. En undersøgelse foretaget for Undervisningsministeriet under ‘Skolevalg 2015’, viser at selvom langt de fleste 8. og 9. klasses elever støtter ytringsfriheden, så mener under hver fjerde i undersøgelsen at ‘nazister’ og ‘racister’ bør have forsamlingsfrihed. Flere landsdækkende bringer den som citathistorie med samme overskrift, selvom Jyllands-Posten den fordrejer – Hver anden 8. og 9. klasses elev mener, at muslimer ikke bør have ytringsfrihed.

Muslimer bør ikke have ytringsfrihed. Det samme gælder for homoseksuelle og buddhister. Det mener i hvert fald en stor del af landets folkeskoleelever i 8. og 9. klasse.

I januar i år blev der afholdt skolevalg, hvor 75.000 8. og 9. klasses elever fra hele landet skulle stemme, som hvis det var et rigtigt folketingsvalg. … I den forbindelse undersøgte en forskergruppe fra Institut for Statskundskab ved Københavns Universitet via en omfattende spørgeskemaundersøgelse, hvordan de tre ugers undervisning ville påvirke eleverne. I undersøgelsen spurgte man, hvorvidt alle har ret til ytringsfrihed.

Det mente 86 pct. før valget og 84 pct. efter valget.

Men da eleverne blev spurgt ind til, hvorvidt forskellige folkegrupper skulle have ytringsfrihed, svarede 55 pct. før valget, at muslimer bør have ytringsfrihed, mens 51 pct. svarede ja efter valget. Det efterlader knap halvdelen af eleverne, som ikke mener, at muslimer skal have ytringsfrihed på lige fod med alle andre.

(Jyllands-Posten, 22. august 2015, s. 9)

“Eleverne er blevet spurgt, hvorvidt de er enige i, at ytringsfriheden bør gælde for alle, og så er de blevet spurgt, hvorvidt de er enige i, at visse befolkningsgrupper bør have ret til at demonstrere og holde offentlige møder for at markere deres synspunkter. Spørgsmålet er, hvad eleverne har forstået ved de sidste spørgsmål, men forskerne kæder uproblematisk de to spørgsmål sammen i rapporten.” (Helle Hedegaard Hein på Facebook, 23. august 2015)

(UVM.dk, Skolevalg 2015, En kvantitativ evaluering…, 22. august 2015, s. 54)

“De er stadig for ytringsfrihed på et generelt niveau, men når de bliver spurgt til de forskellige grupper, er de i stand til at se det på en mere pragmatisk og nuanceret måde.” (Kasper Møller Hansen, forsker)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/68427/trackback

50 Comments »

  1. Hvad er der galt med jøder, hinduer, asatroende, satanister, spaghettimonstertilhængere osv???

    Kommentar by Hodja — 23. august 2015 @ 12:10

  2. Selvfølgelig skal muslimer have ytringsfrihed. De skal bare ikke være i Danmark med mindre, de er etniske danskere – Og den slags muslimer er der ikke ret mange af, da de fleste danskeres højere funktioner trods hjernevask er tændt

    Kommentar by DanskMand — 23. august 2015 @ 12:13

  3. I de Danske skoler går det hurtigt op for børnene hvad muslimer står for, muslimer er anderledes indstillede ballademagere der skider på Danskerne og det Danske samfund, de ved at de vil blive forsørget uanset hvor dårlig deres opførsel er, Mette With Hagensen ser ingen problemer med de unge, de er kun i en udviklingsfase hvor de efterhånden vil ændre deres indstilling, ja når de går videre til gymnasiet og senere RUC, de Danske mødre synes at det er godt at deres børn møder de nye tilvandrere i nærmiljøet så børnene vænnes til særsynet, forbyd islam i Danmark

    Kommentar by emmagad — 23. august 2015 @ 12:35

  4. Ordet “forsker”, er det ikke bare et andet navn for “Balle-Lars”?

    Kommentar by - by Proxy - — 23. august 2015 @ 12:38

  5. Hvor meget koster indvandringen egentlig Danmark sådan pr år netto? Findes der noget beløb for det?

    Kommentar by Niels O — 23. august 2015 @ 12:50

  6. Fortæller undersøgelsen noget om HVEM det er der vil fratage muslimer deres ytringsfrihed?

    Kommentar by Santor — 23. august 2015 @ 12:52

  7. Kan du ikke gøre en undtagelse Kim Møller, og slette Niels Nul’s indlæg?

    Kommentar by Træt — 23. august 2015 @ 13:38

  8. Mon ikke rubrikken “Ved ikke/ forstår ikke spørgsmålet” har været for svær, siden flertallet ikke har krydset af i den.

    Kommentar by Menig 442 — 23. august 2015 @ 13:53

  9. -> Flere

    Jeg sletter ikke kommentarer blot fordi nogen mener han er træls, en troll eller har en forhistorie. Ignorerer ham. Han har ret til at skrive, og alle andre har ret til at være fløjtende ligeglade.

    Ender det i spam eller lignende, så forholder jeg mig til det når det bliver aktuelt.

    Kommentar by Kim Møller — 23. august 2015 @ 13:54

  10. Og de kalder sig “forskere”…. og så endda fra “Institut for Statskundskab”

    De stiller et spørgsmål til ytringsfriheden som omfattet af grundlovens
    § 77
    Enhver er berettiget til på tryk, i skrift og tale at offentliggøre sine tanker, dog under ansvar for domstolene. Censur og andre forebyggende forholdsregler kan ingensinde på ny indføres.

    for derefter at stille et spørgsmål om forsamlingsfriheden som omfattet af
    § 79
    Borgerne har ret til uden forudgående tilladelse at samle sig ubevæbnede. Offentlige forsamlinger har politiet ret til at overvære. Forsamlinger under åben himmel kan forbydes, når der af dem kan befrygtes fare for den offentlige fred.

    Og så kæder de gudhjælpe mig de to resultater sammen som var de begge om ytringsfriheden….

    Mage til klaphatte. Selvfølgelig kan Nazi-Johnny skrive et læserbrev i Køge Amts Folkeavis, Jihadist-Muhammed stå og udtale sig om ISs fantastiske nye stat på DR eller Anarkist-Hanne skrive et læserbrev om hvor ond storkapitalen måtte være i Politiken.
    Men det øje blik Nazi-Johnny, Jihadist-Muhammed og Anarkist-Hanne drager hærgende ud i byen med hele deres bande af medsammensvorne er det sædvanligvis med det mål at intimidere de almindelige borgere og det kan jeg godt forstå mange unge synes er mindre fedt.

    Det resultatet mest siger er at forskerne ikke fatter forskellen imellem ytringfrihed og forsamlingsfrihed samt at de krampagtigt forsøger at finde en vej til at fremstillle over halvdelen af skoleeleverne som skringe anti-demokrater som trænger til et ordentligt læs projektuger med tvangsfodring af multikulti-ideologi og anti-facisme (uden dog at forklare begrebet nærmere for så kunne man jo risikere at nogen af de unge kunne regne ud at Antifacismen såvel som Enhedsliste-kommunismen og Islam selv er facistiske ideologier)

    Kommentar by Hans Gruber — 23. august 2015 @ 14:02

  11. 9. Har du et svar på mit spørgsmål, Kim Møller?

    Kommentar by Niels O — 23. august 2015 @ 14:39

  12. @11 Niels O — 23. august 2015 @ 14:39:
    Rockwool Fonden lavede en raport herom for ca. to år siden. De kom frem til, at ikke-vestlige indvandrere dengang kostede os netto 16,x mia kr./år. Søg og du skal finde

    Kommentar by DanskMand — 23. august 2015 @ 15:21

  13. Spørgsmålet er vel aktuelt nok, eftersom Hisb-ut-Tahrir blev anklaget og faktisk også fik en dom for at citere fra koranen.

    Så man kan vel godt diskutere om muslimer overhovedet har ytringsfrihed som det er i dag. Heraf spørgsmålets relevans.

    Altså: Bør muslimer have ret til at citere fra koranen?

    Ytringsfrihed? Ja eller nej?

    Kommentar by jesper hansen — 23. august 2015 @ 15:21

  14. DanskMand

    Hvorfor mener du at etniske Danskere, der er konverteret til Islam skal fritages for ansvar i en eller anden grad (evt. have retten til at blive)? Det kan jeg ikke se nogen grund til! Når man som etnisk Dansker konverterer til Islam træffer man et bevidst valg om at holde op med at være Dansk. Og konvertitter er som regel fanatikere i den grad!

    For en god ordens skyld vil jeg gerne sige, at jeg faktisk mener at det er og skal være muligt for mellemøstlige personer at blive Danskere (Cheriffen er et eksempel).

    Kommentar by Sigwar — 23. august 2015 @ 15:54

  15. Islam betyder underkastelse.
    Flere går ind for underkastelse, så du hellere det var betydeligt færre?

    Kommentar by Peter Buch — 23. august 2015 @ 16:19

  16. @14 Sigwar — 23. august 2015 @ 15:54:
    Etniske danskere, der konverterer til islam, skal have lov at blive, da de trods alt er af egen avl. Jeg er meget sikker på, at der aldrig bliver ret mange af dem, da hovedet trods alt er tændt hos majoriteten af danskerne.
    Muslimer af fremmed herkomst skal derimod nægtes indrejse, og de der allerede er her skal smides ud

    Kommentar by DanskMand — 23. august 2015 @ 17:40

  17. 12. Netop, DanskMand. Og hvor mange procent udgør det tal af de samlede sociale omkostninger?

    Kommentar by Niels O — 23. august 2015 @ 17:48

  18. I øvrigt morsomt at det er segmentet ( omkring de 16 år ) enheilslizten vil give stemmeret!

    Kommentar by Santor — 23. august 2015 @ 18:12

  19. @17 Niels O — 23. august 2015 @ 17:48:
    Det ved jeg ikke, men jeg ved, at der er andet, jeg hellere vil bruge 16 mia. kr./år på.
    Det korte af det lange er, at de ikke-vestlige også på det økonomiske område er en unødig belastning af vort allerede overbefolkede samfund. Og da vi intet skylder dem, skal hovedparten af dem ud.

    Kommentar by DanskMand — 23. august 2015 @ 19:35

  20. 19. 2,65%

    Så der burde i den grad være andre ting at diskutere i dette samfund, hvad vi bruger vores penge til.

    Kommentar by Niels O — 23. august 2015 @ 19:45

  21. 12 -20
    100.000 indvandrere på almindelige overførselsindkomster koster ca. 13 milliarder netto, så tallet 16 milliarder fra rockwool-fonden holder ikke en meter.
    Det rigtige tal er nærmere 100 milliarder.
    PS. Vi mangler i den grad et godt dansk ord for ‘junk-science’.

    Kommentar by fidibus — 23. august 2015 @ 21:43

  22. 1. DanskMand
    Muslimer bliver aldrig danske.
    For dem er der dog een mulighed, nemlig at de konverterer.

    Deres Sharia og koranlort vil aldrig nogen sinde vinde indpas.

    Muslimer bør ikke have ytringsfrihed, for islam er ikke for ytringsfrihed: Derfor

    Der skal konverteren fra denne beskidte ideologi, før ytringsfriheden opnås for deres vedkommende.

    §77 gælder kun for danskere. :)

    Kommentar by Sindsro — 23. august 2015 @ 21:49

  23. 21. Det tal dokumenterer du bare.

    Kommentar by Niels O — 23. august 2015 @ 22:11

  24. @ 5 Ja, det findes selvfølgelig, men det beløb bevogtes og kommer ikke sådan lige ud til offentligheden. I 2009 faldt jeg over en norsk artikel, hvor norske journalister skrev, at en dansk tenketank kopm med et estimat over indvandrernes ‘bidrag’ til Danmark, og det forsigtige skøn lå da på ml. 30-50 MILLIARDER DKK!!! Hvad tror I ikke, at det ligger på i dag?? Dobbelt op, sikkert. SE denne: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/politikk/NHO-Hele-oljeformuen-kan-ga-tapt-6402762.html

    Endnu værre ser det ud for Sverige: En professor mener, at indvandrere suger 250 Milliarder SKK ud af statskassen hvert år!! http://denkorteavis.dk/2014/en-faelles-europaeisk-politik-for-indvandring-og-asyl-vil-bringe-danmark-til-tiggerstaven/

    Skandinavien er en saga blot, om blot 10 år.

    Kommentar by Løsriv Jylland! — 23. august 2015 @ 22:21

  25. 24. Men intet dokumenteret som med Rockwoolfonden altså.

    Kommentar by Niels O — 23. august 2015 @ 22:31

  26. I forlængelse af @ 24: Her en artikel fra sidste år, hvor Hedegaard udtaler, at han mener, at indvandrere og asylanter koster DK 100 MIA. om året. http://www.bt.dk/politik/lars-hedegaard-indvandrere-koster-100-mia.-om-aaret

    Det tal er nok mere rammende. Det er meget, meget suspekt, at vi ikke får noget at vide af politikerne, og det er meget, meget suspekt, som de – vanvittigt – forsøger at finde kroner og ører ved at spare på de svageste i samfundet og ved at lade politiet indkassere bøde på bøde. Something’s rotten in Denmark!

    Danske hjemløse stakler hutler sig igennem tilværelsen og bor på gaden, men terroristsvin fra Syrien kan komme lige lukt herop og få hyggelige boliger med fladskærme, ping-pong-borde, mad og drikke og tøj!! Det er simpelthen for sygt!

    Kommentar by Løsriv Jylland! — 23. august 2015 @ 22:32

  27. @ 25 Prøv du bare at finde dokumentation, Niels O.. Pointen er, at politikerne ikke vil ud med tallet, fordi det er sindssygt højt!!

    Kommentar by Løsriv Jylland! — 23. august 2015 @ 22:38

  28. I vesten lider vi under den illusion at alle folkeslag bør stræbe efter at få vores værdier og vores typer af samfund, men der er bare dele af verdenens befolkninger, der IKKE vil være som os.

    De vil have deres egen model, og det kan vi ikke indse.

    Vesten universalisme er et kendetegn på en civilisation, der nærmer dens undergang.

    https://www.youtube.com/watch?v=ASz50VP03YU

    Kommentar by nationalkonservativ — 23. august 2015 @ 23:17

  29. @26 Løsriv Jylland! — 23. august 2015 @ 22:32:

    Det tal er nok mere rammende. Det er meget, meget suspekt, at vi ikke får noget at vide af politikerne, og det er meget, meget suspekt, som de – vanvittigt – forsøger at finde kroner og ører ved at spare på de svageste i samfundet og ved at lade politiet indkassere bøde på bøde. Something’s rotten in Denmark!

    Danske hjemløse stakler hutler sig igennem tilværelsen og bor på gaden, men terroristsvin fra Syrien kan komme lige lukt herop og få hyggelige boliger med fladskærme, ping-pong-borde, mad og drikke og tøj!! Det er simpelthen for sygt!

    Aldeles enig

    Kommentar by DanskMand — 24. august 2015 @ 00:04

  30. @Flere: Det eneste tal, der gælder pt er Rockwoolfondens. Det er almindeligt anerkendt. Så kan der være nok så mange andre, der “mener noget andet”. Det er også helt i orden. Hvis de kan få økonomerne til at anerkende deres regnestykker. Ellers er man bare tendentiøs.

    Når det så er sagt, så ser jeg i den grad gerne, at RF nu genoptager sit arbejde, som FARVEL-regeringen dengang stoppede.

    Men selv hvis RF skulle komme frem til det dobbelte beløb, så er der stadig tale om peanuts i forhold til det helt store regnskab.

    Derfor beder jeg stadig om, at man vil angribe alle andre sociale omkostninger ud af de 620 mia. kr (små 2/3 af samtlige skatter og afgifter) end kun de få relative omkostninger til F&I.

    Kommentar by Niels O — 24. august 2015 @ 01:20

  31. Tallet må være uhyggeligt højt, siden det er så magtpåliggende at holde det hemmeligt.

    Desuden er hver en krone brugt på en MENAP i 1-5. generation spildt.

    Kommentar by Træt — 24. august 2015 @ 07:08

  32. Niels Nul tror sikkert også på eventyret om de åh så veluddannede syrere der skal komme og redde os alle.
    https://www.youtube.com/watch?v=KOTarOTSfUk

    Kommentar by Den Kutteklædte Hævner — 24. august 2015 @ 08:15

  33. #5 / #11 / #12 m.v.

    https://danmark.wordpress.com/2010/03/31/fremmedudgifterne-er-200-300-mia-kr-i-2010/

    Kommentar by Winston Churchill — 24. august 2015 @ 10:23

  34. 33. Denne tendentiøse (og ude i hampen) beregning kan du jo prøve at overbevise Rockwoolfonden om.

    “Jørn Ebbe Vig”, et medlem af Den Danske Forening. Har vi egentlig fra ham siden 2011?

    Kommentar by Niels O — 24. august 2015 @ 12:32

  35. Norge plejer at blive kaldt sammenligneligt:

    Fra stortingets talerstol spurte Siv Jensen i dag hva statsministeren ville foreta seg på bakgrunn av tallene som viser at den ikke vestlige innvandringen med dagens takt vil koste 4.100 milliarder kroner, eller verdien av Statens Pensjonsfond og Statoil til sammen.

    Statsministeren fjaset spørsmålet bort med at Norge har innvandringsstopp og at han ikke hadde til hensikt å regne på asylsøkere…han henviste også til EØS avtalen, som om den hadde noe med saken å gjøre….

    NRK maj 2013

    Kommentar by Hodja — 24. august 2015 @ 13:30

  36. Med sosiale stønader og kursavgifter har staten brukt til sammen 56 milliarder kroner på kursing av 56.000 innvandrere i perioden 2004 til 2010.

    Resultatet er at 33.000 var i jobb eller utdanning ett år etter endt kurs. Og trenden er fallende, kan Finansavisen avsløre.

    Baksiden av introduksjonsprogrammets medalje er også at staten har brukt 23 milliarder kroner på 23.000 personer som i dag ikke foretar seg noe samfunnsnyttig. I tillegg har regjeringen satset på den såkalte “Jobbsjansen”, der regjeringen bruker 290 millioner kroner på å få 360 ikke-vestlige innvandrere ut i jobb.

    Hegnar.no maj 2013

    Kommentar by Hodja — 24. august 2015 @ 13:31

  37. Indvandringen koster hver eneste nordmand i arbejde 14.000 kr/år

    Kommentar by Hodja — 24. august 2015 @ 13:32

  38. Det norske Statistisk Sentral Byro har netop offentliggjort prisen for en ikke-vestlig indvandrer i hele hans/hendes levetid i Norge.

    Prisen er 4.100.000 NKr.

    Wikipedia opgiver den danske befolkning til (2012 – afrundet) 5.600.000.

    Envidere opgives andelen af indvandrere i 2010 til 7,5%, og heraf er ikke-vestlige 61%.

    Regnestykket bliver da: 5.600.000 * 0,075 * 0,61 * 4.100.000 = 1.050.420.000.000 kr, og vi kan være stensikre på, at de norske tal er minimumstal, og de danske også.

    1.050.420.000.000 kr.

    Kommentar by Hodja — 24. august 2015 @ 13:33

  39. Indvandringens pris i Frankrig: 71 milliarder Euro (ca 532 milliarder kroner) om året: Galliawatch

    Kommentar by Hodja — 24. august 2015 @ 13:34

  40. Således har Nykredit på baggrund af tal fra Danmarks Statistik fornylig beregnet, at den uproduktive ikke-vestlige indvandring koster det danske samfund ca. 24 milliarder kr. om året, forstået på den måde, at det beløb ville være til rådighed for samfundsøkonomien, hvis de ikke-vestlige indvandrere arbejdede i samme grad som danskerne og vestlige indvandrere i Danmark gør det.

    Peter Skaarup 2010

    Kommentar by Hodja — 24. august 2015 @ 13:36

  41. Og mærkværdigvis ønsker ingen europæiske lande at oplyse officielle tal for indvandringens pris. Karen Hækkerup aflyste som bekendt en dansk undersøgelse af samme.

    Links til ovenstående kan findes på Hodjanernes blog. Søg på ‘indvandringens pris’ – der er mere end eksemplerne her.

    Kommentar by Hodja — 24. august 2015 @ 13:40

  42. Håber Kim, vil lukke af for Niels O her på siden, så vi ikke skal til at høre om ham i hver eneste tråd.

    Kommentar by Winston Churchill — 24. august 2015 @ 14:14

  43. 42. Hvorfor dog det?

    Kommentar by Niels O — 24. august 2015 @ 15:19

  44. Jeg har kun udtalt mig om de officielle omkostninger på 16,6 mia ved indvandringen til Danmark. Det foreløbig eneste anerkendte tal.

    Så jeg vil bare foreslå, at man OGSÅ diskuterer de andre sociale omkostninger, som i alt ligger omkring de 620 mia kr.

    Kommentar by Niels O — 24. august 2015 @ 15:23

  45. 43 Fordi du efter du har fået adskillige svar i adskillige tråde bliver ved med at spamme om det samme, og sandsynligvis vil gøre det i alle fremtidige tråde indtil alle bliver mere end irriterede.

    Når du nu har spurgt og fået et svar, og ikke selv kan regne efter på de svar du har fået, eller kan acceptere et af svarene, eller kan argumentere for hvorfor du ikke kan acceptere svarene, så er det det. Så gider vi ikke diskutere det mere. Så skal du ikke komme med det fis i indlæg efter indlæg.

    Kommentar by Winston Churchill — 24. august 2015 @ 16:31

  46. 42/2 .. og fordi du er en trold, dit indlæg er egentlig ikke relevant for denne tråd. Du forplumrer debatten ved at indlæg efter indlæg handler om dig og dine diskussioner, fremfor artiklen ovenfor. Det sidste du nogensinde hører fra mig her, det er kun til Kims info.

    Kommentar by Winston Churchill — 24. august 2015 @ 16:38

  47. Her noget om Sveriges statsgæld, som vokser sekund for sekund, og gæt 1 gang, hvad det skyldes! Virkeligt foruroligende at se på: http://www.statsskuld.com/ Jeg er i tvivl om, hvorvidt det kan være sandt…

    Kommentar by Løsriv Jylland! — 24. august 2015 @ 16:42

  48. 45. Og de svar var forkerte. Så jeg har efterfølgende givet det rigtige.

    Prøv at forholde dig til det, i stedet for primitivt at angribe min person.

    Kommentarsporet på dette site er formentligt åbnet for, at folk kan debattere, går jeg ud fra.

    Kommentar by Niels O — 24. august 2015 @ 17:05

  49. 47. Fordi eksporten går trægt?

    Kommentar by Niels O — 24. august 2015 @ 17:06

  50. @33 Winston Churchill — 24. august 2015 @ 10:23:
    Tak

    Kommentar by DanskMand — 24. august 2015 @ 18:52

RSS feed for comments on this post.