1. juni 2009

‘Irakere tager på sommerferie i Bagdad’

Netop hjemkommet fra Søhøjlandet. I morgen er jeg tilbage på fuld styrke. Fra dagens Ekstra Bladet – Irakere tager på sommerferie i Bagdad.

“Hver uge flyver tre rutefly med feriegæster til Iraks hovedstad Bagdad… Irakerne er ikke bange for deres sikkerhed i Bagdad.

– Alle medier viser et forvrænget billede af sandheden i Irak. Vi har snakket med familien i Bagdad, og de siger, der er sikkert at komme derned nu, fortæller den ældste datter i familien Alshara, der består af far, mor og seks børn til Ekstra Bladet…

Hos Dansk Flygtningehjælp har de ikke hørt om ruteflyvningerne til Bagdad.

– Det er nyt for mig, at irakere tager på ferie i Irak. Jeg ved ikke, om det hænger sammen, og jeg har selvfølgelig lidt svært ved at forstå det, siger generalsekretær Andreas Kamm.

Han er forbløffet over, at irakere er begyndt at tage på ferie i deres tidligere hjemland…

Generalsekretæren har på det seneste været fremme med kritik overfor tvangshjemsendelse af de afviste asylansøgere. Ifølge Dansk Flygtningehjælp er det nemlig alt for farligt. Derfor kommer Ekstra Bladets afsløring lidt på tværs af argumentationen.”

Mere.

  • 25/5-09 Sappho – Menighedsrådsmedlem: – Folkekirken tages som gidsel.
  • 26/5-09 Nomos blog – Til ‘Initiativet til støtte for afviste irakiske asylansøgere’ (åbent brev).
  • 31/5-09 Jyllandsposten – Irakere rejser hjem på ferie.
  • “EuroSky Aviations direktør, Mohammad Arshad, forventede allerede ved åbningen af flyruten, at flyene hurtigt ville være fuldt bookede, da mange irakere i Københavnsområdet og den sydlige del af Sverige anså situationen i deres hjemland for at være så stabil, at de kunne rejse på ferie i deres hjemland.”

  • 2/6-09 Ekstra Bladet – Irakernes farlige luftbro.
  • Oploadet Kl. 18:08 af Kim Møller — Direkte link38 kommentarer

    The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/6858/trackback

    38 Comments »

    1. Velkommen hjem.

      Historien om ferieturen er pinlig, og må nok være det værst tænkelige for den massive kampagne som der er sat i værk til fordel for irakerne.
      Desuden er Andreas Kamm’s reaktion pinlig. JP skrev om det en uge tidligere, uden at han åbenbart har sanset det. Og desuden er det jo en flere måneder gammel nyhed at der blev sat rutefly ind til bagdad. Det ved enhver der følger lidt med, så hvordan det kan være gået over hovedet på ham er svært at forstå. Måske lyver han dog også bare ???
      Desuden blev han taget på sengen og ved tydeligvis ikke hvad han skal sige i starten til EB. Senere på dagen hvor propaganda afdelingen har besluttet sig for en strategi er han tilgengæld klar i mælet i alle medier; det er ligegyldigt med denne historie, det betyder ingenting og siger intet som helst om sikkerheden i irak.

      Ja faktisk for de den drejet så markant at det handler om irakere som drager sydpå en kort tur for lige at inspicere forholdene og vurdere om de kan vende hjem permanent. Og det er jo smukt, irakere i sverige som for egen regning og på eget initiativ overvejer at vende hjem til ørken-landet helt frivilligt – der er faktisk ikke noget de hellere vil. Helt sikkert, det er lige præcist det der foregår. Det er nemlig sådan vi har lært de mange flygtninge fra mellemøsten at kende.

      Det er latterligt, og enhver tale om hvorvidt de kan blive her burde forstemme fuldstændigt.

      Kommentar by Superman — 1. juni 2009 @ 18:55

    2. Sjovt at DDR faktisk bakkede op om historien, ved at vise en ung knægt der netop havde bestilt en tur derned (eller havde været der, kom ind midt i klippet) hvor han fortalte at det var meget nemmere at komme rundt end han regnede med. Knægten fortalt også at han lige skulle have en uddannelse og arbejde et par år, så var det ellers hjem og starte familie i hjemlandet….. Men de knægt er selvfølgelig ikke en af dem fra kirken, for der er luksus perler man ikke bare kan sende ud af landet.

      Når vi nu har fået særloven, skal vi så ikke håbe på at DF får tilføjet i bunden at alle der rejser til hjemlandet eller begår kriminalitet inden for 5 år straks mister alle rettigheder for at være i DK, samt deres familier må ALDRIG få familiesammenføring.

      Læste på avisen.dk (vist nok) en der mente at ALLE fly bare var diplomater på vej hjem og så skulle de ellers afstede tilbage til deres diplomatiske poster igen, hvis det er sandt har Irak sygt mange siplomater når man tænker på at alle fly er udsolgt flere måneder frem

      Kommentar by Broholm (ordblind) — 1. juni 2009 @ 19:25

    3. Og de irakiske feriegæster kan takke 4306 amerikanere (og andre nationaliteter) som gav deres liv for at befri og sikre landet.

      Nu er det deres tur til at hjælpe med at opbygge deres land.

      Saa en enkelt-billet til Irak vil være nok.

      Kommentar by Marius — 1. juni 2009 @ 20:06

    4. For een gangs skyld gik journalisterne på TV2 Knuzz i kødet på Kamm, der dog nægtede at svare på spørgsmålene.

      Han fremholdt dog den bizarre holdning, at denne nye og bedre sikkerhedssituation i landet betød, at … *wait for it* … at Flygtningenævnet skulle genbenhandle sagerne, ikke udvisningerne, næh, realitetsbehandle asylansøgningerne igen-igen. Han lod sig ikke mærke af, at journalisten spurgte ham tre (3) gange om hvorfor.

      De samlede medier burde jo i morgen gøre op med den her sag de facto, idet den har vist sig i bedste fald at være rygsvømning fra ansøgernes side og i værste fald bedrageri (næsten). Men jeg gætter på, at DR straks går igang med direkte transmissioner fra kirken mhp at få enkelte “ofres” vurderinger af, hvorfor Irak er alt for farligt. Alt imens Politken måske graver en RUC professor eller 2 frem til lejligheden.

      Kommentar by DaLi — 1. juni 2009 @ 20:09

    5. Her har vi så et strålende eksempel på, hvor dum og uvidende man kan fremstå, hvis man kun får sine oplysninger via politiske korrekte medier såsom (D)DR, Pølletiken og de øvrige statstøttede aviser(måske undtaget Jyllands Posten) og dette vil jeg tro den uvidende lettere naiv retarderede Andreas Kamm er offer for!
      Misinformation og socialistist og islamisk propaganda, som vildleder befolkningen, som tåber som Andreas Kamm sluger råt i sig!

      Ligeledes burde Dansk Flygtningehjælp øjeblikkelig fyre den så åbenlyse ukompetente, noget tilbagestående virkeligheds fjerne Andreas Kamm, da han åbenlyst ikke fatter hvad flygtninge er, og derfor ufrivilligt dumt(for dum er han jo) misbruger flygtningehjælpen på ikke flygtninge og derved skider! på de rigtige flygtninge, føj for et møj foretagende, hvis de ikke med det samme udviser! Andreas Kamm for misrøgt og sabotage af goodwill til Dansk Flygtningehjælp.

      Kommentar by li — 1. juni 2009 @ 20:53

    6. Hvorfor i alverden er det et fly til Paris der styrter ned og ikke den lortemaskine med ferierende bistandsnyltere/wannabe-terrorister til Irak?

      Havde der bare været en lille smule retfærdig karma i denne verden, så var deres flys bagagerum blevet proppet med skinke ved en fejl og overvægten havde fået flyet til at knalde ned i mekka.

      oh well….

      Kommentar by Mike Olsen..(Onion).. — 1. juni 2009 @ 21:35

    7. Den mand, Kamm, burde ikke slippe godt fra dette her !

      Men naturligvis gør han det.

      Hvem husker forøvrigt ikke Jørn Poulsen dengang I ved nok med den der indsamling som viste sig ikke at være helt så presserende som den var lagt op til – men som havde fået så meget vind i sejlene at DR lavede en hel lørdag aften ud af det med alt hvad der plejer at stille op af såkaldte kunstnere på scenen og Gode Mennesker ved telefonerne ?

      Da det viste sig at Røde Kors faktisk havde udført en form for førende folk bag lyset ved gemen manipulation – da blev jeg enig med mig selv om, at jeg aldrig mere ville give som meget som een øre til indsamlinger som de store organisationer står for .

      Og angående disse kirkebesættende irakere – så se da for pokker at få dem sendt hjem, danske myndigheder !

      For hvad nøler I efter ?

      Kommentar by Vivi Andersen — 1. juni 2009 @ 22:39

    8. Hvem overrasker det egentligt at bekvemmelighedsflygtningene rejser på ferie i Irak. Se på alle de “livstruede” libanesere og palæstinensere der hvert år rejser ned i familiens skød og som Staten igenigen skal hente hjem når kuglerne flyver.

      Hvem overrasker det egentligt, at de første der hyler op over “flygtningenes” ufattelige farer er godhedsindustrien, med flygtningeimportøren Jørgen Chemniz og den radigale Andreas Klam som de toneangivende ?

      Gad vide hvor mange af “flygtningene” der i virkeligheden er krigsforbrydere og kriminelle, og som de første flygter på grund af deres ugerninger i hjemlandet. Den udlægning giver god mening hvis man ser på araberne og somailernes overrepræsentation i kriminalstatestikkerne.

      Jeg græmmes over de snyltere der på et falsk grundlag udnytter et relativt humant system, men jeg foragter de godhedstosser der medvirker til og ligefrem fremmer snylteriet. Det hele har kun eet formål – de radikales vådeste ønske – ødelæggelsen af Danmark.

      Kommentar by Tolder — 1. juni 2009 @ 22:56

    9. Gud, er villy bladet pludselig vågnet op efter 20-30 år med fupflygtninge som tog hjem på skatteyderfinansieret ferie lige så snart at de havde stemplet ind hos de røde landsforrædere i sandholmlejren.
      PS.
      Jeg mener at have hørt, at en af disse fupflygtninge tog hjem og var målmand der hvor han var flygte fra, men jeg håber sku at det bare er en and.

      Kommentar by Fritz — 1. juni 2009 @ 23:10

    10. > 7
      Det er nogle spørgsmål Danmark skal have afklaret med Irak før hjemsendelse kan ske, og Irak har næppe travlt. Måske kan man presse os for flere penge.
      Men i øvrigt er der masser af skurke i denne sag. En af dem må være FN’s organ for flygtninge, UNHCR, der til hver en tid er leveringsdygtig i rapporter om den farlige situation i Irak og i kritik af hjemsendelser.
      I Danmark er der mange indflydelsesrige medier, politikere, præsteinitiativer og andre pressionsgrupper der ukritisk accepterer og viderebringer FN’s henstillinger. De ønsker at danske myndigheder ikke skal bygge på dansk lov og ret, men at Danmark skal rette sig efter FN. Det er det samme som at tage afstand fra folkets styre, demokratiet.

      Kommentar by Niels P. — 1. juni 2009 @ 23:37

    11. 10.Niels P

      Hvilke spørgsmål er det Danmark skal have afklaret med Irak før hjemsendelse kan ske ?

      Mig bekendt er der truffet aftaler med Irak om hjemsendelser af irakiske flygtninge, så hvad kan de uafklarede forhold dreje sig om ?

      Kommentar by Vivi Andersen — 2. juni 2009 @ 00:15

    12. Niels P.
      “Det er nogle spørgsmål Danmark skal have afklaret med Irak før hjemsendelse kan ske”
      Jeg tror det ville gå hurtigere hvis vi forhandlede med en faldskærmsproducent i stedet.

      Velkommen tilbage Kim. Som du ser, går det stadig ned af bakke for vores lille land.

      Kommentar by RettenTilSelvforsvar — 2. juni 2009 @ 00:54

    13. Er det ikke på tide at få sparket ham den klamme Andreas ud og nedlagt Dansk Flygtninge A/S, hvis hovedformål er at rage til sig selv ved at importere flygtninge nok, hvadenten disse er reelle flygtninge, lykkeriddere eller kriminelle.

      Det er da yderst pinligt, at chefen ikke ved noget som helst om, hvor lykkeridderne kommer fra.

      Kommentar by Janette Lund — 2. juni 2009 @ 00:55

    14. Vi burde fjerne ethvert offentligt tilskud til Dansk Flygtninghjælp.

      I Irak har man igennem flere år haft et Turistministerium.

      Den irakiske turistminister har endda for et par år siden været på officielt besøg i Danmark og andre europæiske lande.

      Og så viser det sig at Andreas Kamm intet aner.
      Jamen læser han slet ikke aviser ?

      Kommentar by Morten Dreyer — 2. juni 2009 @ 04:52

    15. Off topic: Hænger tallene sammen? Jeg tænker her på en EU-undersøgelse som viser, at over 30% af muslimerne føler sig diskriminerede i Danmark og at 79% af disse ikke har anmeldt diskriminationen. Det må betyde, at 21% af disse over 30% af muslimerne har anmeldt diskriminationen. Det svarer til, at ca. 6% af de danske muslimer har anmeldt diskrimination. Hvis vi har 300,000 muslimer i Danmark svarer det til, at vi skulle have 18,000 anmeldelser af diskrimination. Og det tal har jeg ikke hørt tale om, har I?

      http://jp.dk/indland/krimi/article1711051.ece

      Sagen er naturligvis, at jeg ikke har tillid til at EU’s undersøgelse viser noget som helst om virksomheden og at den bør diskrediteres hvis den er oplagt fejlagtig.

      Kommentar by JR — 2. juni 2009 @ 05:47

    16. virksomheden -> virkeligheden

      Kommentar by JR — 2. juni 2009 @ 05:48

    17. Ville det ikke, med afsløringerne i mente, være relevant at tale om Dansk Flytningehjælp?

      Kommentar by Winston — 2. juni 2009 @ 07:35

    18. Andreas Kamm er en løgner.

      Kommentar by Preziosi — 2. juni 2009 @ 07:58

    19. @8 Tolder
      Enig.
      Den samfundsnedbrydende flygtninge!!industri, burde ses grundigt efter, det kan ikke være rigtigt at de ansvarlige importører af flygtninge!! der har betalt en formue for at rejse kloden rundt for at kommer herop, enten er langt mindre oplyste og opdateret end den samlede befolkning eller ligefrem snot hamrende ubegavet eller det der er værre, nemlig, bevidst samfunds skadelige elementer der bevidst misbruger flygtningene, så det kun er luksus lykkeridderne og afskummet fra islamlandene vi modtager.
      Er Andreas Klam mindre bemidlet i hoved eller er Hr.Klam en bevidst samfunds omvæltnings skadelig socialist/islamist eller er Hr.Klam en simpel pengepure som Poul fhv kors i røven! Poulsen???
      Et eller andet er galt! og hvad er sandheden???

      Hvis vi ikke kun havde statstøttede politiske korrekte medier, så kunne vi måske få sandheden og få ryddet lidt op i disse noget underlige flygtninge!! importør virksomheder!

      Kommentar by li — 2. juni 2009 @ 08:03

    20. Andreas Kamm kan ikke undskylde sig med uvidenhed om turistrejserne til Bagdad. I det job, han beklæder, har han PLIGT til at vide sådan noget af hensyn til meget kostbare dispositioner i Dansk Flygtningehjælp.
      Igen en grov manipulatorisk handling fra de frelstes urørlige lejr.

      Kommentar by Purellif — 2. juni 2009 @ 08:04

    21. Skulle have stået Jørgen fhv røde kors i røven! Poulsen.
      Ham der, der stjal de fattige børns penge og stak dem lige i egen lomme UDEN nogen som helst anklagede ham for i utide at forlade Røde Kors til fordel for at tjene flere penge i Folketinget!
      I ved, den nu Radigale hjemkomne penge forfaldne søn! der startede hos Khader for at udråbe DF som årsagen til alle integrations problemer, som alle lande har med muslimer!
      Nej, jeg vil ikke skrive mere om båthornet Jørgen von And pengepure Poulsen, jeg får kvalme!!!!!!

      Kommentar by li — 2. juni 2009 @ 08:12

    22. “Det er nogle spørgsmål Danmark skal have afklaret med Irak før hjemsendelse kan ske”.
      Irak skal have dokumenter om de afviste irakere, identificere dem og sige god for dem. Aftaler med flyselskaber skal på plads. De vil sjældent have mere end en tvangshjemsendt af sted af gangen osv.

      Ting tager tid. Sverige har haft en tvangshjemsendelsesaftale med Irak i mere end et år, men har fået hjemsendt under 200. Langt over 1000 er rejst frivilligt.
      Men Birthe Rønn Hornbech har været usædvanlig klar i mælet med hensyn til behandlingen af de afviste asylansøgere fra Irak og afvisning af oppositionens anfægtelser. Sagen vil gå sin gang.

      Kommentar by Niels P. — 2. juni 2009 @ 09:25

    23. Er løsningen på en stor del af Danmarks flygtningeproblemer ikke, at fjerne enhver indflydelse fra den private organisation, Dansk Flygtningehjælp, på dansk nødhjælp ?

      Med lederen, Andreas Kamm i spidsen evner de ikke at forholde sig til virkeligheden, men lever i en drømmeverden, hvor de selv skaber omgivelserne.

      Allerede den 8. august 2007 kunne dagbladet Politiken meddele, at den danske regering netop havde den iranske turistminister på officielt besøg. ”Der er brug for flere turisthoteller i Irak. ”

      Det fastslog turistministeren. Og byggekranerne knejser allerede over byerne for at opføre nye hoteller og indkøbscentre til de besøgende, området gerne vil tiltrække.

      »Vi har brug for tre-fire gange så mange hoteller, som vi har nu. Og vi har behov for, at flere flyselskaber opretter ruter til os«, forklarer Nimrud Youkhana ifølge nyhedsbureauet Reuters.

      Proppede fly fra Europa
      Det eneste europæiske flyselskab, der befløj til Nordirak i 2007, var Austrian Airlines. Ruten har givet så mange kunder, at selskabet har øget antallet af afgange, så der i dag er fire om ugen til Wien. Det var i 2007.
      Det har ændret sig væsentligt siden – i dag er der faste flyforbindelser fra mange flere steder og direkte til Bagdad. Også fra Malmø med 3 ugentlige afgange – og ruten har fuldt udsolgt til langt hen i september måned.
      Turistbyggerier skyder op
      I dag er myndighederne i gang med opsigtsvækkende projekter, der skal gøre området mere attraktivt.

      Blandt andet er et indkøbscenter med 6.000 butikker på vej, nye hoteller, bygget af blandt andre den tyske kæde Kempinski, skyder op, og nye boligkvarterer efter amerikansk mønster er i støbeskeen.
      At det går forrygende illustreres af salget af luksusbiler:
      »Vi sælger flere af topmodellerne til 750.000 kroner end af de mindre modeller«, oplyser Lezan Shafeaa, der er salgschef for Mercedesforhandlerne.

      Kommentar by Morten Dreyer — 2. juni 2009 @ 09:54

    24. Hvordan stopper man mest effektivt yderligere pengeoverførsler fra staten til Dansk Flygtningehjælp?
      Foregår det med borgerlige stemmer?
      Hvis ja, så er der nogen der skal have det røde kort.

      falkeøje

      Kommentar by falkeøje — 2. juni 2009 @ 09:57

    25. -> #14 Morten Dreyer

      “Og så viser det sig at Andreas Kamm intet aner.
      Jamen læser han slet ikke aviser ?”

      Selvfølgelig gør han det. Ellers bliver han opdateret af en af sine højtbetalte kommunikations-rådgivere. Andreas Kamm har simplethen en helt anden dagsorden end regeringen, Folketinget og udlændingestyrelsen. Han har et generelt ønske om at nedbryde de få barrierer der stadig måtte være for fri indvandring til Danmark, så om hvorvidt Irak er et sikkert land og at herboende Irakere tager på ferie hjemlandet er sådan set uvedkommende for hans dagsorden. Argumentet om, at ‘Irka ikke sikkert’ er bare et af dem han slynger ud på TV, og så håber han det argument kan gøre udslaget. Hvis ikke opfinder Kamm og hans kommunikations-rådgivere blot nye argumenter for at en hjemsendelse er helt ‘umulig’.

      Hvis Osama Bin Laden mødte op i Kastrup lufthavn og bad om asyl, så ville du opleve Andreas Kamm argumentere for, at det ikke ville være sikkert at sende ham til hverken USA eller bjergområdet mellem Pakistan og Afghanistan.

      Kommentar by JensH — 2. juni 2009 @ 10:45

    26. Der er ingen flygtninge i Danmark. Dem, der kalder sig flygtninge, er kommet herop for at berige sig på vores bekostning. Ellers var de jo blevet i f.eks Jordan, Libanon, Syrien eller Tyrkiet, fordi de skal søge asyl i det første land de kommer til. Det gjorde de ikke, men de købte en dyr rejse og så er de turister. De krævede alligevel asyl i DK efter at have smidt rejsepapirerne væk og det gav kassen og nu skal de selvfølgelig hjem for at prale med deres rigdom overfor fattigrøvene i landsbyen – ligesom dansk-amerikanerne i sin til: Very, very Welcome Home Mr. Svenson! Jeg så et postkortet fra drømmeferien i Irak: Vi har det fantastisk! – send flere penge!

      Kommentar by anti-marx anno dazumahl — 2. juni 2009 @ 10:50

    27. @25JensH: “Hvis Osama Bin Laden mødte op i Kastrup lufthavn og bad om asyl” STORT!- HA, HA, det er en god idé til en film/et teaterstykke! Hvem skal interviewe ham i lufthavnen? Skal han til Sandholm? Politibeskyttelse? Asyl? Og hans 12 børn og tre koner, hvad med dem? Familiesammenføring? Og hvor meget skal han have i understøttelse? Sprogkursus? Svejsecertifikat? Vi kan jo ikke udlevere ham for 9/11 til USA eller til de andre lande, han har lavet forbrydelser i for han risikerer jo dødsstraf. Sikken komedie. En skam vi mangler ordentlige forfattere i DK!

      Kommentar by anti-marx anno dazumahl — 2. juni 2009 @ 13:54

    28. Lige et par ting, tag selv og læs EU undersøgelsen
      http://fra.europa.eu/fraWebsite/eu-midis/index_en.htm
      Og I vil se, at journalisterne ikke har haft til at læse andet end summary.
      Med henyn til en del af irakerne i kirken, så ved jeg godt jeg vil blive hånet, men jeg er lidt blød; nogle af de familier, der er flygtet i Saddams tid, har været ude af ‘cirkulation’ i mange år, det er altså ikke den bedste baggrund, at tage tilbage til et på mange måder nybyggersamfund på.
      Men vi kan give den så mnage penge med, at de får en rimelig chance for at klare sig selv (og ikke alle pengene på en’ gang)

      Kommentar by Niels C — 2. juni 2009 @ 14:12

    29. -> #27 anti-marx anno dazumahl

      “Vi kan jo ikke udlevere ham for 9/11 til USA eller til de andre lande, han har lavet forbrydelser i for han risikerer jo dødsstraf.”

      Uha nej, et med sådant skridt ville vi sandsynligvis overtræde de første 5-6 af de internationale konventioner, som vore politkere i al deres visdom har bundet os på hænder og fødder med.

      Men iøvrigt, selvom vi ikke overtrådte nogle konventioner, så tror jeg faktisk ikke de hjemlige ‘gut-menschen’ ville mene vi skal udlevere slynglen til hans retfærdige straf i New York. Nej, disse godheds-apostle vil se Osama Bin Ladens tilstedeværelse i landet som en god mulighed til at vise at ‘dialogens vej’ er den eneste rigtige. De vil givetvis tilbyde ham et sommer-ophold på Krogerup Højskole, og så der søge at få en meningsfyldt dialog med “dette i vesten så dæmoniserede og misforståede menneske”. For husk: “En fjende er blot en ven du ikke har gjort nok for” :-)

      Kommentar by JensH — 2. juni 2009 @ 15:21

    30. 28.Niels C

      Nej, du bliver ikke hånet, Niels.

      De mennesker har da udvist en betydelig evne for kreativ tænkning og handling for at kunne ende her i landet.

      Uden midler som de har skaffet sig enten gennem arbejde eller på anden måde havde de ikke kunnet betale en flybillet til Danmark.

      De mennesker er jeg ikke særlig bekymret for ikke vil kunne klare sig al den stund at det ER deres hjemlande de skal tilbage til.

      Endvidere kan man da formode at de også har familier dernede i Irak, ikke, en formodning som ikke er taget ud af den blå luft, men fordi muslimske familier er store, meget store.

      Nu har vesten gjort det beskidte, ubehagelige og for mange vesterlinge dødbringende arbejde for bl.a. disse irakere – og NU er det deres tur til at gøre en indsats !

      De skal hjem og hjælp til med at opbygge deres land, Irak, det uanset om de er kristne eller muslimer eller noget helt andet, men fordi de ER irakere !

      Længere er den ikke.

      Kommentar by Vivi Andersen — 2. juni 2009 @ 19:22

    31. OG forøvrigt kan det samme siges om Palaraberne her i landet !

      De skal tilbage og hjælp til i deres områder. De kan så tage med sig hvad de har lært heroppe af måden at styre et demokratisk land på og forsøge at implementere dette i deres land/område.

      Der er ingen grunde til for at vi skal fortsætte med at acceptere deres tilstedeværelser her i landet.

      Og det gælder også selvom de er fødte her i landet .

      Her vil min begrundelse for deres afrejse fra Danmark være, at disse Palarabere ofte lader til at være meget mere Palarabisk orienteret end orienteret mod Danmark og hvad det vil sige at være dansker.

      Håbet om at de, indvandrergeneration 2,3,4 osv. nogensinde vil blive så danske at de vil trække på samme hammel som resten af befolkningen for på alle måder og områder at sikre Danmarks fremtid er så lille at det næsten er ikke-eksisterende.

      Grunden for denne opfattelse er ganske enkelt disse Palaraberes egne måder at opføre sig på !

      Der burde arbejdes for sagen, Folketing.

      Kommentar by Vivi Andersen — 2. juni 2009 @ 19:30

    32. Det er også farligt at tage på pilgrimsrejser til Mekka. Mange bliver trampet ihjel under udfoldelserne
      Andreas Kamm skulle prøve at få de pilgrimme til ikke udsætte sig for en så stor fare.

      Kommentar by Menig 442 — 2. juni 2009 @ 20:57

    33. @23

      Sovjet havde også en turistindustri. Det betød vel ikke, at flygtninge derfra var sikre i deres hjemland – endsige alle andre ?
      Til gengæld rejste de færreste flygtninge derfra tilbage på ferie og det er her vor tids flygtningefilmen knækker – ikke at Irak er ved at opbygget en turistindustri. Det er vel kun naturligt for at skaffe kapital til landet.

      Kommentar by Tolder — 2. juni 2009 @ 21:22

    34. Bare fordi nogle Irakere godt kan tage sikkert hjem, betyder det ikke noedvendigvis, at det er sikkert for alle. Det kan vel afhaenge af mange ting, inklusive ens velstand, forbindelse, etniske/relligioese gruppering, politiske profil osv. Man kan jo godt f.eks. som enkelt-individ blive betragtet som maal for militante mennesker og derfor have behov for beskyttelse et andet sted.

      F.eks. ville det formodentlig vaere relativt sikkert for mig at tage til Pakistan og gaa frit rundt paa gaden (hvilket jeg i oevrigt planlaegger at goere), men maaske noget mindre sikkert for Kurt Westergaard at goere det samme.

      Trusselsniveauet kan altsaa variere vaesentligt fra person til person, hvilket jeg ikke synes artiklen ovenfor forholder sig til.

      Kommentar by Esben — 3. juni 2009 @ 07:42

    35. Nej, det kan godt være artiklen ikke forholder sig til trusselniveauet eller alleginiveauet! eller sygdomsniveauet osv af ligegyldigheder, når de AFVISTE asylansøger har fået enkeltvis behandlet deres sag op til flere gange og stadig er AFVISTE, så er det nok fordi de ikke er mere truet end alle andre turister i Irak.
      De er og bliver uønskede fup-flygtninge, der heller vil gå med hænderne i lommen og få checken ind ad døren her i Danmark.

      Kommentar by li — 3. juni 2009 @ 10:51

    36. Gang på gang afsløres de mellemøstlige flygtninge som det de er: Lykkeriddere, med snablen nede i velfærdens bundløse dyb.

      Vi så det også i Libanon, under Hizbollahs krig mod Israel i 2006: Da var der pludselig 5-6000 “danskere”, der skulle hjælpes “hjem” fra det land, de oprindelig flygtede fra (men nu holdt ferie i), “hjem” til kuvøsestaten Danmark. Som ikke er så uanstændig at kræve noget til gengæld (såsom en arbejdsindsats) for de mange velfærdskroner, som vi punger ud med. Penge, opkrævet fra arbejdsomme danskere, der står tidligt op hver morgen, og kommer trætte hjem fra arbejde…

      Kommentar by Henrik — 3. juni 2009 @ 21:41

    37. @Esben,

      Meget skarpt set!. Det er præcis derfor, de danske myndigheder undersøger hver enkelt sag for at vurdere om man er personlig forfulgt, hvilket er definitionen på en flygtning ifølge FN’s flygtningekonvention.

      De danske myndigheder er kommet til det resultat at de meget omtalte mennesker IKKE er flygtninge og derfor IKKE kan opnå asyl. Sagerne har været appelleret utallige gange over 10 år, nogle af sagerne har været behandlet 20 gange. De flygtede i Sadamm Husseins tid, han er væk og borte, og der er absolut intet der hindrer deres hjemrejse – bortset fra dem selv. De skal ganske enkelt tages i vingebenet og til Kastrup. Den naive præst kunne man så anklage for at forhindre myndighedernes arbejde.

      Er der logistikproblemer, du nævner at luftfartsselskaberne kun vil have en tvangshjemrejse pr fly, formodentlig af frygt for tumult i luften, så har forsvaret adskillge fly der kan flyve dem hjem. Jeg vil da hellere have at flyvevåbnet bruger mine skattepenge til det, end at flyve selvovervurderede politikere hjem fra ferie.

      Kommentar by PeterK — 4. juni 2009 @ 08:48

    38. “Flygtninge” fra middelalderøsten har passeret flere sikre lande på vejen til Danmark. De danske myndigheder bør derfor ekspedere de såkaldte flygtninge tilbage til det nærmest sikre land, helst omgående. Det vil spare samfundet for mange omkostninger, både sociale og økonomiske.

      Kommentar by Poul — 6. juni 2009 @ 20:49

    RSS feed for comments on this post.

    Leave a comment

    Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

    Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

     

    

     

    Vælg selv beløb



    Blogs


    Meta
    RSS 2.0
    Comments RSS 2.0
    Valid XHTML
    WP






    MediaCreeper