3. juni 2009

Carsten Jensen i Deadline: “Nu er den pædofile onkel så blevet chef for Nato…”

I forrige udgave af Deadlines 2. Sektion var DR’s Jes Stein Pedersen taget til Ærø for at tale med forfatter Carsten Jensen. Her talte han om mulighederne der lå i det multikulturelle, og angreb flere gange landets tidligere statsminister i et sprogbrug af en anden verden.

Carsten Jensen, forfatter: … Nu er Obama kommet til magten i USA, og USA betyder meget, og det er en helt helt anden vind, som de fleste danske politikere, jo ville kalde udansk. Det er en helt anden konjunktur der er nu, og vi ligger som i en tidslomme.

Skal man overfor udlændinge beskrive hvordan der er i Danmark, så bliver man jo næsten ligeså flov, som hvis man skulle indrømme man havde en pædofil onkel i familien. Nu er den pædofile onkel så blevet chef for Nato, det synes jeg ikke gør tingene meget bedre.

Jes Stein Pedersen, DR2: – Det er…

Carsten Jensen, forfatter: – Anders Fogh Rasmussen.

Jes Stein Pedersen, DR2: Det er meget stærke ord – (om) den tidligere statsminister for Danmark. En pædofil onkel.

Carsten Jensen: Det er en metafor.

  • 24/5-09 DR Online – Danskerne bedøver sig med selvgode løgne (kortfattet referat).
  • “Hvordan kan det være, at det kun er indvandrerne der skal opdrages?” (Carsten Jensen)

    Opdate 5/6-09. Kasper Støvring kommenterer, bl.a. med brug af Botho Strauss – Carsten Jensen – et fortidslevn.

    The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/6863/trackback

    41 Comments »

    1. Det du citerer er taget fra Deadline 2. sektion. Der får Jensen fri taletid i ca. 30 min, uden at Jes Stein på noget tidspunkt går til ham. Blandt andet får han sammenlignet Anders Fogh med en pædofil onkel. Jes Stein siger at det er “stærke ord”, og Carsten Jensen fastholder.

      Det er DR’s kultur-flagskib hvor den slags perfide udgydelser får plads. Hele programmet var en lang tour de force i pinligheder, fordomme og ureflekterede følelser fra en mand som DR omtaler som en skarp intellektuel. Og der kan vi andre jo så undre os over at en intellektuel ikke kan finde på andet end nazi-associationer og pædofil og pis og lort som argumentation.

      Kommentar by Superman — 3. juni 2009 @ 13:16

    2. De tålmodige kan læse med og stadig kommentere på:
      http://blogs.jp.dk/setfrahoejre/2009/05/31/sadan-gør-man-i-sverige/

      Der er fascismestigmatiseringen af eksempelvis undertegnede også fremme.

      Poul Friis på P1 i morges nåede jeg ikke at udtale mig verbalt men nåede under udsendelsen at skrive lidt på chatten, dog vist ikke med megen effekt på selve udsendelsen.
      Poul Friis chatten:
      http://www.dr.dk/p1/p1formiddag/

      Kommentar by Peter Buch — 3. juni 2009 @ 13:32

    3. -> Superman

      Havde helt glemt CJ’s 2. Sektion-deltagelse. Fik en sms under ferien. Har ændret posten.

      Kommentar by Kim Møller — 3. juni 2009 @ 14:33

    4. Carsten Jensen er pinlig, slet og ret. Det er blodig ironi, at han er én af de “intellektuelle”, der har krævet en mere “anstændig” tone i debatten.
      Men hans omtale af Fogh som “den pædofile onkel” er interessant. Hvorfor bruger han lige netop dette billede? Hvad er det en metafor for? Jamen, for pokker! Manden er så håbløs, at han ikke engang kan finde en egnet metafor, men må forfalde til brug af den værste fornærmelse, han sikkert kan komme på.
      Sjovt nok i betragtning af, at Carsten Jensen er med i støttegruppen bag en aggressiv religiøs minoritet, hvis religionsstifter – i modsætning til Fogh – er certificeret pædofil.
      Mon er er tale om en “Freudiansk smutter” her? Nå, jeg skal undlade at besvære folk med mine lomme-psykologiske betragtninger. Desuden mistænker jeg efterhånden ikke Carsten Jensen for at være i besiddelse af et intellekt, der er i stand til at producere “a freudian slip”. Han er et håbløst tilfælde, og DR TV er et håbløst medie, der lader ham slippe af sted med det.

      Kommentar by polinos — 3. juni 2009 @ 15:20

    5. @ Kim: Det lyder altså ondt, hvis folk har SMS’et dig carsten Jensen-citater under din ferie.

      Manden er en nar. Jeg savner en Jakob Martin Strid til at hive den selvhøjtidlige nar ned på jorden – Carsten Jensen-bashing var en af de ting Strid var god til.

      Kommentar by WilliamJansen — 3. juni 2009 @ 15:29

    6. […] Carsten Jensen: Det er en metafor. DR 2 Deadline via Uriasposten […]

      Pingback by Snaphanen » Wilders i BBC´s orangefilter — 3. juni 2009 @ 16:23

    7. Det er de samme mennesker der angriber “tonen” i den offentlige debat som er de mest uhyrlige mennesker til at tale som svin. Eksemplifiseret af Carsten Jensen, den lede grimme hykler.

      Kommentar by Jesper Jakobsen — 3. juni 2009 @ 16:38

    8. @ Kim Møller og William

      Jeg er enig med William. Det lyder som selvplageri at modtage sms’s om Carsten Jensen når man er på ferie.

      Det jeg finder mest mærkværdigt her er sådan set at Deadline 2. sektion får et pinligt program i kassen som de sender. Lad os sige at det er fair nok – de vidste ikke hvad han ville sige og når man først har brugt penge på at optage så sender man selvfølgelig. Det er naturligvis dumt når hvis man kender Jensens hysteriske udfald, men lad os godtage Jes Stein’s præmis.
      Der hvor det bliver fuldstændigt uacceptabelt er når DR vælger at gøre hans bizare og hadske og ivørigt forvrøvlede udfald, til ikke bare et interview i et enkelt program, men til en historie der også skal på skrift og have en central placering på DR’s website over flere dage, sågar også som en nyhed der var tikket ind. “danskerne er for selvfede” (eller hvad overskriften nu var) – som om der var tale om et interessant, nuanceret, dybsindigt synspunkt af nogen interesse for nogensomhelst.
      Det er fuldstændigt utænkeligt at man ville lave et halvt times interview uden kritiske spørgsmål og hvor man accepterede så hadsk tale, hvis det var fra en borgerlig. Og at forestille sig at det så ville blive udlagt som et værdigt bidrag til samfundsdebatten og få en lang historie på web-siden, hvor det loyalt bliver genfortalt.
      Det er aldrig sket, og kommer næppe nogensinde til at ske.
      Jeg savner at DR evaluerer deres egne programmer, herunder gæsternes performance.

      Jeg er enig med William i at manden er en nar. Jeg kan ikke forestille mig mange der mener andet. Men hvorfor får han så igen igen igen fri taletid på DR. Han har jo deltaget i 2.sektion før. Han bliver interviewet som “civilisation-kritiker” over flere sider i både berlingske og JP – og uden andet end den hadske tale. Hvorfor er der ikke nogen fra venstrefløjen der tør sige fra overfor den slags ??
      Hvorfor tør de ikke sige at han er en opblæst nar der ikke har andet end skælsord at byde på – og så iøvrigt hans barnagtige fascination af at have besøgt soldater med 15 tons tunge ild-maskiner (sjældent har jeg krummet mine tæer så meget som da han sad og viste billeder fra afghanistan og talte om tons, ildkraft og navne – det var en lille dreng der endelig havde fået lov til at røre et gevær.

      Kommentar by Superman — 3. juni 2009 @ 17:31

    9. Den lille usling af en “forfatter” kan give enhver nationalelskende Dansker kryb.
      Sådan en skide værnemager !

      Kommentar by Whodares (Islam skaber tabersamfund) — 3. juni 2009 @ 18:03

    10. Carsten Jensens ‘optræden’ på DR2 siger virkelig alt om hvor slemt det rent åndeligt står til i det kulturradikale Danmark.

      Kommentar by JensH — 3. juni 2009 @ 18:15

    11. “Carsten Jensens ‘optræden’ på DR2 siger virkelig alt om hvor slemt det rent åndeligt står til i det kulturradikale Danmark”

      Netop – og heldigvis – for det betyder, at et magtskifte i dansk politik ligger langt, langt ude i fremtiden.

      Jeg orker ikke at lytte til eller læse Redepisser Jensens udgydelser. Man ved, hvad der venter.

      Man behøver jo heller ikke at gå gennem en kloak for at vide, at den lugter…

      Kommentar by Henrik — 3. juni 2009 @ 18:49

    12. Carsten Jensen muligvis en spasser, men ingen kan dog benægte, at han siger noget rigtigt om os danskere; at vi har den her selvopfattelse af at være andre sydligere folkeslag moralsk overlegne. Jensen glemmer blot at nævne, at han selv er en af dem.

      Kommentar by Hr. Mand — 3. juni 2009 @ 19:00

    13. Hvis man ikke ved hvad Carsten Jensen kan lukke ud af munden, har man ikke fulgt med.

      Manden er så bizar, at han er intellektuel parallel til flygtningevenner der demonstrerer uden for en dommerbygning mod udvisning af en kriminel flygtning.

      Sammenhæng mellem tale og praksis? Kun i yderst dobbeltmoralsk forstand.

      Kommentar by Thomas Bolding Hansen — 3. juni 2009 @ 19:00

    14. 12.Hr.Mand

      Er din udtalelse at regne for en projektion ?

      Mig bekendt er der ingen hverken i min familie, i min vennekreds eller hos de mennesker jeg har knap så megen tilknytning til, som har den selvopfattelse at være ” sydligere folkeslag moralsk overlegne.”

      Hvor har du gjort denne erfaring ?

      Kommentar by Vivi Andersen — 3. juni 2009 @ 19:19

    15. @12:

      Jeg har boet i Australien. Jeg synes at de er os overlegne på et par punkter: Skattelovgivning, FOI-lovgivning, mindre stat osv… Med andre ord: Mere individuel frihed!

      Kommentar by Rammu — 3. juni 2009 @ 19:42

    16. Så meget som det indbefatter, at de ikke evner at være moralske som os, er det forkert. Ved gud evner de det, det er spørgsmålet om det opdragelsesmæssige og kulturelle input.

      Til gengæld, er vores kultur demokratisk og retfærdighedsmæssigt og ligestillingsmæssigt overlegen deres, det er et faktum. Altså muslimer, ikke Sydeuropæere.

      Det er det, der skal skelnes mellem.

      Så jo Danmark er et bedre land, end disse melloemøstlige lande, eller var.
      Det er dem som vil flygte, men det bliver i stigende grad også os, eftersom man er i fuld færd med at ødelægge grundlaget for et godt land.

      Kommentar by Thomas Bolding Hansen — 3. juni 2009 @ 19:42

    17. Ja og DF synes Schweiz på nogle områder er vores demokratisk overlegent – retten til at udskrive folkeaftemninger og vil i øvrigt gerne forblive i EU, på mindre centralistisk udemokratiske vilkår.

      Det er med nationalisme og en formodet supremacistisk, insulær dansk mentalitet, er med andre ord en potte pis, vi skal skille os af med.

      Kommentar by Thomas Bolding Hansen — 3. juni 2009 @ 19:46

    18. Carsten Jensen, den gamle nekrofile spastiske Brøndby-fan med hang til dyresex :)
      Selvfølgelig er dette kun en metafor ;)

      Kommentar by Den Kutteklædte Hævner — 3. juni 2009 @ 19:53

    19. Nu har jeg ikke set/hørt indslaget, men alene den citerede bid …… ‘Nu er Obama kommet til magten i USA, og USA betyder meget, og det er en helt helt anden vind, som de fleste danske politikere, jo ville kalde udansk. Det er en helt anden konjunktur der er nu, og vi ligger som i en tidslomme.’ Jamen, hvad mener Carsten Jensen? Volapyk, som alt andet han fremfører. Han forekommer at være en stakkel!

      Kommentar by synopsis-olsen — 3. juni 2009 @ 20:06

    20. Det er vel naermest en beundrende kommentar fra manden der i en af hans rejseboeger skriver om sin hede flirt med en ladyboy.

      Kommentar by Es — 3. juni 2009 @ 20:08

    21. Carsten Jensen har altid været en flab,andet er der ikke at sige
      om ham,det skulle da lige være hans arrogante behandling af andre
      efter hans mening tilbagestående personer (danskere) med et
      intellekt der er hans eget underlegent,-stadig efter egen mening.’
      Dog kan tilføjes samtidig med hans flabede opførsel er han et skvat…
      Mvh.bernadotte36
      3´juni 2009

      Kommentar by erik pedersen — 3. juni 2009 @ 20:52

    22. Det eneste der er interessant ved CJ er at han får så meget opmærksomhed af DR & co. – i realiteten er han så gabende ligegyldig og forudsigelig som de gammeldaws pausefisk i fjernsynet

      Kommentar by Winston — 3. juni 2009 @ 21:27

    23. Et billede siger tusinde ord. Kig paa det.

      Saa hvorfor overhovedet kommentere mandens bræk.

      Kommentar by Marius — 3. juni 2009 @ 22:06

    24. Har hørt nogle ganske kiksede historier om CJs besøg hos soldaterne i Afghanistan, og om hvor forbløffende stor forskel der var på, hvad han gav udtryk for under besøget, og hvad han skrev i Information.

      Det er måske ok at være uenig, men ret usympatisk at dolke de mennesker i ryggen, der netop har holdt ham i live i en uges tid i Helmand. Motivation for den opgave er nok mindre næste gang.

      Kommentar by RM — 3. juni 2009 @ 22:53

    25. Jeg har også hørt, at Carsten Jensen har hang til dyresex, vist noget med grisebasser…

      Kommentar by Henrik — 3. juni 2009 @ 23:47

    26. 17 > Folkebevægelsen synes skam også at Svejts er et forbillede :-)

      Kommentar by Casper | Borgerlig bums — 4. juni 2009 @ 01:47

    27. Jeg er mest flov over at bo i land med et så hadefuldt og realitetsfjernt menneske som Carsten Jensen. Med lidt held smutter han til et land som passer bedre til hans temperament. Saudiarabien eksempelvis.

      Kommentar by RettenTilSelvforsvar — 4. juni 2009 @ 03:11

    28. Må jeg erindre om denne glimrende karakteristik, skrevet af professor i skandinavisk litteratur, Sven Hakonj Rossel, der i Berl. 27. jan 2008 bl.a. skrev: ” …de to mundrappe men kunstnerisk mindre betydelige Carsten Jensen og Hanne-Vibeke Holst,”
      http://www.tinyurl.dk/7772

      Kommentar by Als — 4. juni 2009 @ 07:27

    29. Det undrer mig meget at forfatteren bringer pædofili på banen i denne sammenhæng – for det er der vel egentlig ikke nogen saglig grund til.

      Kommentar by Janne — 4. juni 2009 @ 08:02

    30. Jeg så godt udsendelsen ved et tilfælde. Carsten Jensen er jo en hykler. Mere er der sådan set ikke at sige i den sag. Han postulerer og beklager at regeringen og DF dæmoniserer dem de er uenig – og fortsætter så med at betegne Fogh som en pædofil onkel (metafor forstås). AT Carsten Jensen er en hykler er dog ingen metafor, men præcis beskrivelse.

      Kommentar by Rune — 4. juni 2009 @ 09:02

    31. “Danskerne bedøver sig med selvgode løgne ”

      Helt sikkert, alle de venstresnoede tror, at de bliver bedre mennesker af at forære skatteborgernes (andres) penge væk. Og der udover at brændemærke alle, de ikke er enige med som nazister, fascister osv.

      Jamen det bliver de jo.

      Kommentar by Janette Lund — 4. juni 2009 @ 09:12

    32. Mandslingen carsten jensen er en vaskeægte rendyrket IDIOT, og dette er ikke en metafor, for det mener jeg!

      Kommentar by li — 4. juni 2009 @ 09:14

    33. CJ var engang tilbage i 80’erne en Vred Ung Mand, der sagde nogle ting, der var både nyttige og nødvendige. Jeg læste ham med stor glæde dengang.

      I dag er han reducereret til en gnaven gammel mand, der længes tilbage til dengang, han havde en vis indflydelse. Men han har fundet ud af, at medmindre han kommer med barnlige provokationer, så er der ingen der gider høre på ham længere.

      Han bryder sig ikke om den borgerlige regering, fair nok, det er er han i sin fulde ret til, men at sammenligne Fogh – med alle hans fejl og mangler – for “en pædofil onkel” er fuldkommen ude i hampen.

      Bemærk også,at han kalder sit eget ordvalg for en metafor. Hermed sørger han for, at han ikke blotter sig for en injuriesag. Ikke engang dét tør han risikere.

      Han er end ikke stor nok til at lide af BDS, han nøjes med at lide af FDS, Fogh Derangement Syndrom.

      Ak ja, Sic Gloria Transit og så videre. Det er sgu sørgeligt at se en engang stor mand mand styrte brændende til jorden på den måde.

      Kommentar by Mikael — 4. juni 2009 @ 09:34

    34. Kom til at tænke på den snak om italesættelse der har været. Påstanden om at indvandrerproblemer har sin årsag i den måde vi italesætter dem på. Nu har CJ italesat sit had. Det er vel en opfattelse af magtens balance der retfærdiggør den slags opportunisme. Så længe man kritiserer magten er det i orden, ellers ikke. Kritiserer man mindre grupper repræsenterer man automatisk og principielt magten i stedet. En sygelig tankegang båret af mistillid. Tåbelig vred mand. Tidslomme. Dinosaur. Nar.

      Kommentar by Joiker — 4. juni 2009 @ 10:33

    35. Har lyst til at skrive noget svinsk om Carsten Jensen, men undlader. I modsætning til Carsten Jensen har jeg nemlig i lighed med de fleste danskere pli.

      Kommentar by Preziosi — 4. juni 2009 @ 11:41

    36. > 33, Mikael
      Sic transic gloria mundi!
      Jeg er nu ikke så sikker på at Carsten Jensen er styrtet til jorden. Det er kun en måned siden at han af parnasset var udpeget til at tale med Salman Rushdie i en fyldt sal på Diamanten (Kgl.Bibliotek) – omend Rushdie ved den lejlighed reducerede Jensen til en ubetydelighed.

      Kommentar by Niels P. — 4. juni 2009 @ 13:42

    37. Hvem har udnævnt Carsten Jensen som “INTELLEKTUEL” ??
      Det er han langtfra.
      Når manden åbner munden, kommer der kun lort og skidt ud. Uartikuleret
      ondskabsfuldt bundskrab.
      “Intellektuel” ??
      Vorherrebevares, manden bør opsøge en psykiater, hurtigst muligt.
      SYGT

      Kommentar by ramses-2 — 4. juni 2009 @ 14:15

    38. “Carsten Jensen harcelerer over danskernes moralske bedrevidenhed”

      Øh – skulle der ikke stå “sin egen bedreviden”!??

      Kommentar by Arild — 4. juni 2009 @ 19:55

    39. Hvor og hvad ville carsten jensen være, hvis han ikke fik alle de offentlige midler??

      I stedet for at være en kendt nobody..
      så ville han være en ukendt nobody…
      ligge skæv af stoffer i rendestenen ude på Christiania, iført våde og hullede bukser fordi han har pisset i dem og med store gamle brækpletter på t-shirten, brækpletter fordi, som den alkoholiker han er, så kan han ikke holde den flydende væske indenbords – leveren er simpelthen stået af.
      Han ville tjene sine penge ved at få den månedlige bistands check fra mareRitt´s kommune og supplere den med at sælge narko til 10-12årige samt tilbyde blowjobs og ubeskyttet analsex med hans mørklødede og kriminelle venner ude fra BlåGårds Plads..

      Godt for hans familie, at han har fået udgivet en art bøger, som står i det obskure hjørne på biblioteket..

      Asshole!

      Kommentar by Mike Olsen..(Onion).. — 4. juni 2009 @ 21:56

    40. Ja, det er imponerende.

      Ikke alene får han på helt antidemokratisk, svinet en valgt statsmand til under bæltestedet, han pisser også på lederen af hele vestmagternes samlede styrker og de ledere der har valgt ham.

      Han får også pisset på alle ofre for incest og pædofili, ved at styrke tabuet og skammen omkring disse forfærdelige overgreb som ødelægger folks liv og for øvrigt gøres af meget syge mennesker, der skal i behandling, så han pisser også på de syge i samfundet.

      -Meget elegant, hr. ø-bonderøv Jensen.

      Mon ikke det mest er ham selv han egentlig snakker om?

      Kommentar by Rendegraveren — 5. juni 2009 @ 00:16

    41. @36 Niels P.
      Tak for rettelsen af det latinske. Du har selvfølgelig ret.

      Læste godt et referat i WA (tror jeg det var) fra omtalte møde, hvor CJ fik tørt på. Øjensynlig prøvede Jensen at afholde Rushdie i at tale om sine erfaringer med den faktisk eksisterende Islamisme.

      Kommentar by Mikael — 5. juni 2009 @ 05:38

    RSS feed for comments on this post.