10. juni 2009

Margrethe Vestager: “… Venstre og Konservative har været smittet med Messerschmidt.”

På valgaftenen kunne man høre radikale Margrethe Vestager fortælle, at hun ville have en omfattende grundlovsrevision, så ytringsfrihed blev skrevet ind i Grundloven. Hvad mon har hun imod §77, “Censur og andre forebyggende forholdsregler kan ingensinde påny indføres”.

“Noget af det, jeg er meget skuffet over, er, at Venstre og Konservative har været smittet med Messerschmidt og en skepsis, der siger, at der skal sættes hegnspæle rundt om Danmark. De ser mere sig selv som stakitmontører end som politikere, der har en politisk sag for vælgerne.” (Margrethe Vestager til Ritzau)

Oploadet Kl. 15:07 af Kim Møller — Direkte link25 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/6883/trackback

25 Comments »

  1. <blockquote cite=Ӥ 77
    Paragraf fra Grundloven

    LOV nr 169 af 5/6/1953

    Enhver er berettiget til på tryk, i skrift og tale at offentliggøre sine tanker, dog under ansvar for domstolene. Censur og andre forebyggende forholdsregler kan ingensinde påny indføres.”>

    Personligt ville jeg intet have imod at revidere grundloven, så vi fjernede den irriterende “dog under ansvar for domstolene”-del. Det er denne lille sag, der gør det muligt for folketinget at vedtage noget så absurd som en blasfemiparagraf. Eller for den sags skyld at have en racisme-paragraf, som også omfatter, at man ikke må diskriminere folk pga. deres meninger, så længe de kalder meningerne for deres “religion”.

    Kommentar by Poeten — 10. juni 2009 @ 15:23

  2. Jeg beklager, at min blockquote ikke virkede. Kan du rette det, Kim?

    Kommentar by Poeten — 10. juni 2009 @ 15:24

  3. Under og lige siden krigen har de radikale været Danmarks landsforræder partie par eccellence. Deres uendelige lidenhed i enhver henseende til trods, har de lidt af et kolonormt storhedsvanvid, der i de sidste dødskramper bla. manifesterede sig i, at hønserøven Jelved skulle være statsminister.

    Ikke kun ligner Jelved en hønserøv. Hun taler som en. Hun tænker som en. Hun er en. Og Vestager er en. De radikale er dybest set hønserøvspædagogernes landsforening.

    Mvh. Børge.

    Kommentar by Børge — 10. juni 2009 @ 15:40

  4. Well. Hun er en dårlig taber. Men man kan tolke dette som en af de sidste krampetrækninger fra en fra Margrethe og co. Partiet er en synkende skude. Det vil ikke eksistere til næste folketingsvalg.

    Kommentar by Dr. Doom — 10. juni 2009 @ 15:46

  5. De sidste krampetrækninger – – – -?

    Kommentar by Purellif — 10. juni 2009 @ 15:51

  6. Purellif.

    Jep. De Radikale er dømt aftageren for Kristendemokraterne. Som var aftageren for CD. De vil ryge ud til næste valg.

    Kommentar by Dr. Doom — 10. juni 2009 @ 15:57

  7. DF og SF vil spise yderligere af S ved næste folketingsvalg. Det kunne godt tænkes at den samlede venstrefløj udelukkende vil eksistere på SF. Men det er dog flere folketingsvalg fra at blive en realitet. Muligheden for at SF overhaler S næste gang er stor.

    Kommentar by Dr. Doom — 10. juni 2009 @ 16:01

  8. Nej, De Radikale ryger ikke ud ved næste valg, det er helt sikkert, men om to valg – og hvis de ikke i mellemtiden har været i regering – vil deres tid være kommet.

    Kommentar by Jan Christensen — 10. juni 2009 @ 16:03

  9. Muligvis. Men nu hvor partiet, som er det mest erklæret EU-begejstret, ikke engang kunne hamle et mandat op, så tror jeg de får svært ved det. De radikale sofa-vælgere er af få. Også ved et EU-valg. Og der var som sagt kun knap 60% der stemte.

    Jeg tror “the next breed of radicals” vil være til at se i partiet Venstre. De vil manifestere sig der, og deres fløj vil komme til at udgøre 10-20% af partiet. Er de taktiske burde de allerede begynde at øjne den mulighed.

    Kommentar by Dr. Doom — 10. juni 2009 @ 16:15

  10. 1.
    Den sætning åbner også for injurielovgivning. Nok er du interesseret i ytringsfrihed, men under ansvar for at du taler sandt! Tænk bare på Ullums nederdrægtige bagvaskelsesforsøg på Messerschidt. Jeg er helt enig i racisme og blasfemilovgivning i skal væk.

    Kommentar by Lotte — 10. juni 2009 @ 16:22

  11. Et ikke usandsynligt scenarie:

    Ved næste valg får Rad V. 4 mandater.
    S+SF+Ø får 86.

    I så fald er der mulighed for at de Radikale igen får en urimeligt stor indflydelse, i forhold til deres størrelse.

    Skræmmende, men ikke usandsynligt.

    Mht. Vestagers udtalelse om Messerschmidt, så sammenligner hun ham retorisk med en sygdom der “smitter”.
    Pia K. var “bitchy”

    Vestager er fandme en dårlig taber. På valgaftenen hidsede hun sig voldsomt op og smed om sig med “new speech”. Latterlig, men underholdende.

    Kommentar by Peter R — 10. juni 2009 @ 16:54

  12. Jeg elsker det billede.
    Om et år fra nu, så viser det nemlig den forhenværende parti-“leder”.
    – hun har ikke format til at gå selv og hun bliver vippet af pinden af intern ballade, bare vent :-) :-)

    Kommentar by Mike Olsen..(Onion).. — 10. juni 2009 @ 17:19

  13. Sandt Lotte

    Men injurier kunne der vel også nøjes med at lovgive om i straffeloven.

    Kommentar by Peter Buch — 10. juni 2009 @ 17:21

  14. Jamen HOV! Hun er jo selv blevet smittet! Hun har DF’s “mærke” i halskæden.. Eller er det noget andet, når det er hende det sidder på?

    Sjovt nok ville det gøre borgerne tryggere på mange måder, hvis politikernes primære opgave var at plante hegnspæle i stedet for at have politiske projekter til vælgerne.. Især den slags projekter som brygges sammen fra Radikale Venstre og lige ud over afgrunden.

    Kommentar by Andreasen — 10. juni 2009 @ 18:15

  15. Stakitpæle? Hendes halskæde ligner også noget man hænger havelamper op i. Hun har nok lige været en tur i Silvan.

    Kommentar by Casper | Borgerlig bums — 10. juni 2009 @ 18:52

  16. -> #14 Andreasen

    “Jamen HOV! Hun er jo selv blevet smittet! Hun har DF’s “mærke” i halskæden”

    Du har ret!!! Der må være en radikal spindoktor der har meget røde ører i disse dage. Dannebrog er vel det mest foragtede symbol man overhoevdet kan tænke sig i det parti. Var det ikke Elsebeth Gerner Nielsen der som kulturminister på et offentligt møde udtalte, at hun var ved at brække sig når hun kørte forbi et kolonihave-kvarter med alle de vajende Dannebrogs-flag. Uha, uha, der er nogen der står til spanking i det Radikale Venstre, og det er ikke den tabende EP-kandidat Sofie Carsten Nielsen.

    Kommentar by JensH — 10. juni 2009 @ 20:23

  17. Margrethe Vestager er en elendig selvsmagende pissevisker, der klandrer andre for det hun selv gør. Den dag de radikale ryger ud af Folketinget sender jeg hende en buket tidsler og/eller giftig efeu og holder fest et par dage. Det elendige lille højrøvede parti har skadet Danmark mere end alle de andre tilsammen. Altid har de stået last og brast med Danmarks fjender. De plejede mere end intim omgang med DDR og Stasi, og under den nazistiske besættelse havde de også problemer med hvilken side de skulle være på. Få vil savne dem når de forsvinder.

    NU må jeg have en kop kaffe…

    Kommentar by PeterK — 10. juni 2009 @ 21:24

  18. Vis de Radikale engang skulle være så heldige at ryge ud engang, burde vi holde en fejringsdag!

    Kommentar by Dr. Doom — 10. juni 2009 @ 21:56

  19. Jeg formelig savlede af fryd, da jeg overværede hendes desperate og halstarrige udfald – hun var tæt på at græde, ligesom Svend.

    Aldrig har nogen deroute været mere selvforskyldt.
    Dumme, nedladende ko.

    Er der i øvrigt nogen der ved, hvorfor hun kaldes “Grønlænderen” ?
    Jeg har set hende omtalt som sådan flere steder, men har aldrig kunnet finde en forklaring.

    Kommentar by Prins Danmark — 10. juni 2009 @ 22:20

  20. Margrethe Vestager og Jelved er en sand og ægte hyldest til demokratiet i et gammelt landbrugsland.

    Her til lands får selv de dummeste, mest egoistiske, mest uansvarlige, mest naive, mest akademikerkrejlende, lov til at stemme vraltende bjældekvæg ind i parlamentet.

    Mooouuuuu!.. hønserøvhønserøvhønserøv… Mooouuuu… EUf EUf..

    Mor er ikke vred, mor er skuffet! – luk skuffen, mosefund af vestager, knyt brødfissen og skrub a hjelved te.

    Kommentar by Rendegraveren — 11. juni 2009 @ 00:58

  21. http://blogs.jp.dk/politiskkrabask/2009/06/10/radikal-dobbeltmoral/

    Kommentar by BE — 11. juni 2009 @ 02:43

  22. Prins Danmark, Vestager kaldes grønlænderen p.g.a. sit udseende.

    Kommentar by Jan Christensen — 11. juni 2009 @ 05:40

  23. Jan; Tusind tak for den information.

    Jeg synes faktisk ikke hun ser særlig grønlandsk ud – men måske lidt forbenet og læderagtig her på det sidste.
    Gud ved om hun er påbegyndt en selvmumificeringsproces ?

    Kommentar by Prins Danmark — 11. juni 2009 @ 07:01

  24. Der er vel kun ét ord, der igennem de sidste 100 år helt kan dække begrebet: Det radikale Venstre: LANDSSVIGERE.

    Kommentar by Bodil — 11. juni 2009 @ 08:45

  25. Det radikale udsagn viser hvor meget dobbeltstandard der desværre er i Danmark nu, for ville hun sige det samme til en ikke-hvid mand med oprindelse i en ikke-vestlig del af verden? Næppe..

    Kommentar by Janne — 11. juni 2009 @ 17:39

RSS feed for comments on this post.