9. september 2015

Uroligheder i Rødby, tirsdag aften: ‘Venligboere’, Nationalpartiet mfl. ville sætte illegale indvandrere fri

Selvom det er ulovligt, så går flere medier langt for at rådgive herboende der ønsker at bistå illegale indvandrere i deres videre færd. Borgerlige Jyllands-Posten henviser blandt andet til ‘Venligboerne’, men fortæller selvfølgelig ikke, at gårsdagens forsøg på at overmande politiet i Rødby, blandt andet var en udløber af et samarbejde mellem venstreorientede ‘venligboere’, Nationalpartiet og herboende udlændinge. Fra Ekstra Bladet – Kaos ved grænsen: Demonstration udviklede sig til stenkast.

“Sent tirsdag aften var en stor gruppe mennesker samlet foran Rødbyhavn Sportshal, hvor en stor del af de flygtninge, der er ankommet til Danmark, er samlet. De fleste er mødt op for at hjælpe, men det udviklede sig hurtigt til et større kaos. …

– En masse mennesker var mødt om ved den hal, hvor flygtningene er indkvarteret. Der var en del uro med stenkast, hvorefter politiet måtte gribe ind og fortælle, at demonstrationen var ulovlig, siger kommunikationskonsulent Anne Dorte Hopper til Ekstra Bladet. …

Fotografen har talt med to kvinder fra Vesterbro, der er taget ned til Rødby for at hjælpe flygtninge til København. De fortæller om en fidus, der skal hjælpe flygtninge til at komme væk. …

– De to kvinder fortæller, at der bliver startet nogle små fiktive slagsmål, der skal lokke politiet væk. Når det sker, så kan flygtningene komme væk, og så bliver der ringet rundt til biler, der kan fragte dem væk, fortæller Per Rasmussen.

(Maiken Ingvordsen på Facebook, 8. september 2015: “Vi mødtes… efter initiativ fra Nationalpartiet.”)

“Der er en masse jeg ikke kan fortælle. Vi skal passe på med hvad vi deler på Facebook og telefoner, fordi politiet følger med.” (Maiken Ingvordsen)

“Jeg har lagt mærke til, at mange i Venligboernes koordinationsgrupper deler oplysninger her på Facebook, som det ikke er hensigtsmæssigt, at myndighederne kan følge med i…” (Freja Wedenborg fra Kommunistisk Parti på Facebook, 8. september 2015)

Jeres såkaldte ‘mure’ mod politiet i Rødby, jeres tilstrømning til Hovedbanegården, skaber opmærksomhed som gør at politiet og journalisterne sætter ekstra styrker ind, der gør det svært for flygtninge at komme videre.” (‘Kristina’ via Nynne Mikka Frederiksen, ‘Venligboerne giver væk til flygtninge’, 9. september 2015)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/68867/trackback

52 Comments »

  1. @Kim.

    “Borgerlige Jyllands-Posten”..??

    Det var vist før Muhammed-krisen og før det blev “Politiken light”.

    Kommentar by Per747 — 9. september 2015 @ 18:50

  2. De her aktiviteter viser hvordan meget forskellige mennesker med meget forskellige dagsordener kan finde hinanden og samarbejde. Revolutionære venstrefløjsere, værdiliberale globalister og muslimske indvandrere. Borgerlig kapitalisme og monokulturel nationalstat og vestlig kulturel hegemoni skal smadres.

    Kommentar by BE — 9. september 2015 @ 18:50

  3. Nationalt indstillede danskere burde også køre indvandrere til hovedbanegården.

    Kommentar by Helmut Kohl — 9. september 2015 @ 19:24

  4. Jeg er en smule undrende overfor modstanden mod at de hurtigst muligt bliver skippet over til Sverige – bortset fra selvfølgelig at det er synd for Sverige, men Sverige skal jo nok på den ene eller anden måde få masser af migranter alligevel, a det jo tilsyneladende er det de gerne vil.

    Det må da være bedre end at de strander her ?

    Kommentar by For mangfoldighed — 9. september 2015 @ 19:41

  5. Igår var det “Det Islamiske Trossamfund” der var tilstede i Rødby, med deres oppassere i ‘trafiksikre veste’…

    I dag er det så de autonome der er troppet op, men Lise Dissing fra Syd- og Sønderjyllands Politis kommunikationsafdeling, kan ikke få sig selv til at fortælle hvem der møder op, og laver ballade.

    “En gruppe på cirka 50 unge mennesker er trængt ind på Padborg Station og har kastet flasker efter politiet.

    De politibetjente, der onsdag aften er på Padborg Station, er blevet angrebet af en gruppe unge. Betjentene er blandt andet i gang med at håndtere de migranter og flygtninge, der er ankommet med tog fra Tyskland.”

    “.. beskriver gruppen som værende unge – “nogle med hanekam og ring i øre og næsen.”

    http://www.dr.dk/nyheder/indland/unge-kaster-flasker-efter-politiet-paa-padborg-station

    Kommentar by Polka Charlie — 9. september 2015 @ 19:53

  6. Ha,ha. Venligboere er det det nye ord for Feltmadrasser? :-)

    Kommentar by A-mad — 9. september 2015 @ 19:59

  7. “Mødes i Hvidovre”….

    Hvis jeg havde set én eneste af de biler her, eller ser én eneste bil af deres “flygtningeexpresser”, så skærer jeg dækkene op PÅ STEDET. Så kan de råbe og skrige, ringe til pølletiet – jeg er bedøvende ligeglad. Jeg regner Danmark for et land uden nogen som helst form for ledelse,et land uden lov og ret og indretter mig derefter.

    Jeg kigger bare efter en ny “Stjerne Radio” eller “Holger Danske”

    Kommentar by - by Proxy - — 9. september 2015 @ 20:14

  8. #3, jeg har faktisk overvejet det. At køre i pendulfart mellem sydmotorvejen og København. Jo flere vi kan få læsset til Sverige, desto bedre. Og som “flygtningeven” er man åbenbart urørlig.

    Nogen der ved hvor i København man skal sætte dem af?

    Kommentar by Hr. Naturli' — 9. september 2015 @ 20:19

  9. Proxy, så skal du nok hellere hive finskytteriflen frem, og sende et par stykker af muslimerne op til deres elskede Allah. Så vil det hurtigt rygtes, at man virkelig IKKE er i sikkerhed i Danmark.

    Kommentar by Hr. Naturli' — 9. september 2015 @ 20:21

  10. Rettelse: … ned til deres elskede Allah.

    Deres Gud er vores Satan.

    Kommentar by Hr. Naturli' — 9. september 2015 @ 20:23

  11. Hvor er Dansk Folkeparti? Gad vide, om de har opdaget, at de er centrum/højres største parti, at de er regeringens parlamentariske grundlag, og rent faktisk har magt – og folkelig opbakning – til at slutte denne “flygtningkrise” i Sdr.Jylland og på Lolland..

    Kommentar by Martin — 9. september 2015 @ 20:23

  12. Mødes i Hvidovre, jamen det er jo også dér Nationalpartiets moské ligger…

    Kommentar by Johnson — 9. september 2015 @ 20:25

  13. Vi skal ikke tage fejl af at diverse kommunistiske partier, dvs. fraktioner inden for Enhedslisten og dem lngere ude til venstre, har en interesse i at være med til at skabe kaos. Det skulle i følge deres ideologi give dem mulighed for st lave den revolution de går og drømmer om! De bliver klogere, de bliver selv islamisternes første ofre!

    Kommentar by Robert R — 9. september 2015 @ 20:36

  14. @ – Hr. Naturli’

    Ja, det er NED :-)…

    Finskytteriflen, kan tids nok komme i brug….

    Kommentar by - by Proxy - — 9. september 2015 @ 21:03

  15. Sidste nyt i DR-radioavis kl. 21.00 “Flygtningene” på den jyske motorvej løb pludselig fra politiet op på en motorvejsbro, hvor folk stod klar til at hjælpe dem over i ventende biler og som forsvandt i alle retninger. Interviewerens eneste spørgsmål: Er motorvejen så åbnet igen!!!!!!!!!!!!!!!?

    Kommentar by Ivan — 9. september 2015 @ 21:08

  16. En vellykket ankomst til Sverige blev fejret med en gruppevoldtægt af en svensk pige. Det er sådanne folk man kan risikere bliver smuglet ind i Sverige.

    http://avpixlat.info/2015/09/09/ensamkommande-barn-gripna-for-gruppvaldtakt-i-stockholm/

    Kommentar by SMJ — 9. september 2015 @ 21:12

  17. Det er helt efter bogen, at muslimer skal udvandre og fortroppen er forpligtiget til at hjælpe de næste, der kommer. Sura 8.74 og 75.
    Men det har selvfølgelig ikke noget at gøre med islam.

    Kommentar by menig 442 — 9. september 2015 @ 21:16

  18. Ok Proxy, men kan vi så blive enige om, at vi har en fælles interesse med muslimerne og godhedstosserne – at det faktisk er bedre for Danmark (og i idioternes øjne, for muslimerne) at vi hjælper dem væk fra Danmark?

    Kommentar by Hr. Naturli' — 9. september 2015 @ 21:23

  19. http://jyllands-posten.dk/indland/ECE8008027/Islamisk-Trossamfund-tager-afstand-fra-religiøse-råb-ved-demonstration/

    “Islamisk Trossamfund tager afstand fra religiøse råb ved demonstration”

    De taler – som sædvanligt – med to tunger…

    Kommentar by Polka Charlie — 9. september 2015 @ 21:37

  20. Synd det ikke lykkedes at få dem ud.

    Var det lykkedes, var de nu på vej til regnbuerepublikken øst for os. Nu bliver vi i stedet regnbuerepublik, for “togkorridoren” ender nemlig i Danmark. Vi er sidste stop på ruten. For vi er det første, der tvangsregistrerer. Ergo: Her slutter rejsen. “Velkommen til Danmark!”

    “Togkorridoren”s endestation ligger i Danmark. Jeg ved ikke hvorfor, men jeg ved, at det gør den. Og det er der åbenbart enorm opbakning til i befolkningen.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 9. september 2015 @ 21:51

  21. Morten – Det er pest eller kolera. Kommer de til Sverige får de opholdstilladelse og må rejse frit til Danmark derefter.

    Kommentar by Ivan — 9. september 2015 @ 22:00

  22. FUCK DANMARK.

    “Islamisk Stat har taget nordmand som gidsel” kan vi ikke bytte fjeldaben med helle thorning eller en af den andre landsforrædere fra Mohammedanmark.

    Kommentar by Fritz — 9. september 2015 @ 22:04

  23. Venligboerne =FJENDTLIGBOERNE.—Politi “ÅNDEN” fra 1940 stortrives i “politiet”.DE danske aviser = REINFELDTSPRØJTER. Jyllandsposten har i mange år været Frederiksbergradigal.–Men de bedst egnede overlever.- F.eks. Tyrkerne– meget, meget smartere end resttyskerne.

    Kommentar by dansker — 9. september 2015 @ 22:08

  24. Man ved ikke om man skal grine eller græde: Det vælter ind med illegale flygtninge der skulle have være registreret i deres første transit-land. Men det blev de ikke, nok fordi de ikke gad hænge på dem. Og gudhjælpemig om Danmark ikke ligger sig fladt ned på maven for EU og de virkelige magthavere her i landet, og tillader flere tusinde at vade rundt på motorveje, gemme sig, og flygte fra der hvor de har opholdt sig, og se igennem fingre med danske borgere der hjælper disse illegale med biler og transport.

    Har man nogensinde set et mere passivt politi? Det jeg VIRKELIGT godt kunne tænke mig er nogle ærlige politikere der direkte fortæller at de ikke har en SKID at skulle have sagt, når Tyskland først dikterer hvad der skal ske med disse horder af barbarer der vælter ind over grænsen. For det er jo hvad det er. Grækenland har også været bundet på hænder og fødder pga EU. Hvor er det sørgeligt, men man har jo nok ikke andet valg.

    Kommentar by Endnu en vantro — 9. september 2015 @ 22:15

  25. Måske politiet skulle sende deres fotovogne til Rødby, så de kan indgå i det dialogbaserede arbejde med de “unge”. Så kan de sikkert hjælpe med at “forventningsafstemme og finde en fælles løsning”.

    Kommentar by VE-day in Europe — 9. september 2015 @ 22:50

  26. Politiet håndterer det stupidt! De tror naivt, at det er traumatiserede mennesker, og de ved det reelt ikke. De har stoppet lufttrafikken nede i nogle områder i Sønderjylland for ikke at forstyrre de traumatiserede!! Man skulle tro, det var lyvn!

    Mit gæt er, at langt størstedelen kommer direkte fra Tyrkiet (og så fra Afrika), hvor de har boet i længere tid. Kvindernes tøj så meget tyrkisk ud; stramme bukser og nogle endda i smarte, korte støvler med meget høje stiletter. Sådan noget går ingen kvinder i i Syrien. Vent og se, om ikke jeg får ret.

    Kommentar by Andersine — 9. september 2015 @ 22:56

  27. @ 7 Ja, jeg giver dig ret! Dette er et land uden ledelse, og EU er en synkende skude, styret af Aladdin! Løkke er ikke en værdig leder, når han ikke kan banke i bordet og lukke de forbaskede grænser!

    Kommentar by Andersine — 9. september 2015 @ 23:00

  28. “… i smarte, korte støvler med meget høje stiletter. Sådan noget går ingen kvinder i i Syrien.”

    Jeg har en persisk kollega, som går (mindst) sådan klædt til hverdag.
    Hun er SÅ lækker at vi hanner går med savlet løbende ud af munden … til hverdag. Og hun vil skide islam et stykke :-)

    Kommentar by Hr. Naturli' — 9. september 2015 @ 23:15

  29. @ #21 Ivan

    Det er en elendig undskyldning for at forsøge at beholde dem her.

    For det første er sandsynligheden for, at de kommer tilbage, praktisk taget = 0. Vil de hertil, søger de bare asyl med det samme og -vupti – så er de danskere!

    For det andet har de ingen krav at gøre gældende her, hvis de imod al rimelig forventning alligevel kommer hertil.

    Det er IKKE et valg mellem pest eller kolera. Slet ikke. Den ene udgang på problemet er hundredefold bedre end den anden.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 9. september 2015 @ 23:17

  30. Er det meningen, at vi nu skal tømme Syrien for syrere fordi der er borgerkrig. Og er den normale reaktion i et folk ramt af disse omstændigheder bare at forsøge at flytte sig væk fra problemerne på denne facon. Hvis IS nu kommer til det område man bor i, hvorfor vælger de mange unge mænd så ikke side til fordel for fx Assad eller Kurderne for dermed at kunne bekæmpe IS og skabe en form for fremtid i deres eget land. Er det ikke det de burde gøre i stedet for at rende rundt på E45 mellem Tappernøje og Guldborg Sund, imens de har ladt kvinder og børn i stikken derhjemme?
    Har vi ikke også en ret til at afgrænse en konflikt til et nærmere bestemt geografisk område. Jeg tænker på, at selvfølgelig skal vi tage et ansvar og hjælpe på sin vis, men det er jo helt ude af proportioner at vi i Danmark 4000 km fra Syrien skal inddrages så konkret og omfattende i en konflikt, som vi intet har med at gøre. Hvis det skal have meget omfattende konsekvenser for alle samfund på hele jorden eller på et helt kontinent, at der er en lokal konflikt i et land, så bryder Verden jo sammen med hver enkel lokal konflikt, som opstår.

    Kommentar by VE-day in Europe — 9. september 2015 @ 23:17

  31. Jeg er dødtræt af alle de søgte begrundelser for, at politiet skal registrere dem her. Det er til at blive helt mismodig af.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 9. september 2015 @ 23:20

  32. Migranterne kunne jo bare have taget færgen til Sverige fra Rostock, så havde løst deres eget problem! De forstår hellere ikke at vores asylsystem er en slags gerningsretfærdighed hvor man yder før man kan nyde!

    Kommentar by de Hemmer — 9. september 2015 @ 23:30

  33. “Venligboere” – fuck hvor er det dog bøvet.

    Kommentar by Johnson — 9. september 2015 @ 23:31

  34. #32 Johnson, ja hvor mange af disse hyklere stiller mon så meget som en enkelt m2 til rådighed for de stakkels, stakkels syrere (fra Afrika)?

    Kommentar by Hr. Naturli' — 9. september 2015 @ 23:49

  35. # 29 Morten – Det er ikke som undskyldning for at de skulle blive her, selvom man frygter de strander her. Og jo, tror man deres ord, så skal de til Sverige hos familien, men den tror jeg ikke en skid på. Lige nu skal de til Sverige fordi vejen til en forjættet fremtid ligger som en snotklud om deres næse, men har de lyst en dag at berige Danmark med kriminalitet, vold, voldtægter, sort arbejde, terror osv. så er porten åben Helsingborg-Helsingør eller broen, illegal eller ej. Da jeg boede i Helsingør for 14 dage siden, så jeg om aften hvordan 80% af de rejsende på færgen, begge veje var arabere og østeuropæere og jeg nægter at tro det var for at besøge tante Fatma eller shoppe billig sprut. Det er ikke nok at de kommer til Sverige. De arabere skal ud af Europa.

    Kommentar by Ivan — 9. september 2015 @ 23:55

  36. Der skal anmeldes mindst to.!

    En oplægger sag for politiet, de skal bare have anmeldelsen.

    Annika Holm Nielsen, Lisbeth Zornig og hendes mand, bør straffes.

    Er politianmeldelsen indgivet ??????

    Kommentar by Sindsro — 9. september 2015 @ 23:56

  37. Jydepotten:
    Politiet ser passivt til: Private kører flygtninge mod Sverige
    Efter mange timers udmattelseskamp lader politiet til at have opgivet at stoppe flygtninge i at forlade Rødby.

    Hvad fanden er det for et land vi lever i.
    vor herre bevares. !

    Kommentar by Sindsro — 10. september 2015 @ 00:18

  38. Et svagt og ynkeligt, latterligt, uselvstændigt, Danmark er det blevet til!

    Kommentar by Ivan — 10. september 2015 @ 00:22

  39. landsforræderi giver minimum livstid i straf, sværere er det ikke for politiet og det gælder hele sværmen, venligboerne, kommunistisk parti, national partiet samt de voldlige demonstranter, kære politikere vis nu en gang for alle at man ikke gøre som det bare passer en uden at det får konsekvenser, hvad har landet ikke tabt i indtægter pga. halal hippiernes opførsel, stop anarki og lovløshed i Danmark nu, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 10. september 2015 @ 00:38

  40. Hør nu her, Ivan: De kan kun sendes ud, hvis de ikke har krav at gøre gældende her. Det har vi jo set til hudløshed! Alternativet er ‘tålt ophold’ … Det du siger, er desværre ikke andet end en dårlig undskyldning for at beholde dem her. Det skyldes, tror jeg, en ubevidst og irrationel trang hos nogle. Måske fordi de vil opleve, at politiet behandler dem som forbrydere. Men det er som at pisse i bukserne i frostvejr! Vi er allerede blevet 3.000 flere “danskere” siden i søndags! Og du presser på for at øge det antal! For SATAN … Det gør dig til min antagonist …

    Det værste vi kan vælge at gøre, er at beholde dem her! Absolut INTET er værre! Og jeg hylder det politikorps, der har modet til at gøre, som de gør lige nu. Jo flere de kan lade rende, desto meget – uendeligt meget – bedre!

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 10. september 2015 @ 01:01

  41. For mangfoldighed og Hr. Naturli’

    Gudskelov – så er der da stadig lidt sund fornuft tilbage i Danmark. Jeg tror, det er klogest at sætte dem af ved Hovedbanegården. Med en advarsel om at undgå politiet, hvis muligt. Man kan også simpelthen kontakte de mennesker, der præsenteres i denne opdatering, fordi de har styr på “overfarter”. Og ja: De må gerne agere nyttige idioter for os!

    I øvrigt kan de let selv finde broen. De har alle GPSer på deres smart-phones.

    Pas på landsforrædere, der vil sabotere jeres biler! De er åbenbart også derude, skal man tro erklæringerne her på siden.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 10. september 2015 @ 01:04

  42. Morten, er det ikke kun, hvis man ikke samarbejder?

    Kommentar by Hr. Naturli' — 10. september 2015 @ 01:27

  43. https://www.facebook.com/mikael.r.lindholm?pnref=story

    Kommentar by Michael Sjøberg — 10. september 2015 @ 04:05

  44. Jeg er forbløffet…Europas politikere svigter totalt!

    Alle åbner op, opgiver. Kun i Østeuropa kan man høre lidt modstand.

    Kommentar by Martin — 10. september 2015 @ 05:18

  45. Politikerne og politiets håndtering af hele denne sag, gør at respekten for regler og lovgivning, efterhånden er smuldret.

    Hvis der kan foregå menneskesmugling for øjnene af politiet, uden at de arrestere smuglerne, så er alt jo ligegyldigt. Hvorfor fanden må jeg så ikke køre for stærket, køre over for rødt, køre på tunet knallert, undlade at betale skat og undlade at betale bøder?

    Politiet og politikerne er faldet den oprindelige befolkning i ryggen, så de skal ikke forvente nogen former for nåde, når de ansvarlige skal dømmes, efter borgerkrigen! Bare lige så det ikke kommer som et chok for dem! Satans forrædere!

    Kommentar by jesper — 10. september 2015 @ 06:58

  46. Meget belejliget Hjemmeværnet blev afvæbnet 6 mdr før invasionen.

    Richard Chamberlain “Peace in our time…” har fået en efterfølger i fadbamsen

    Kommentar by redneck — 10. september 2015 @ 08:38

  47. Retur til Tyskland med velfærdsshopperne/bekvemmelighedsflygtningene. Det er der velfærdsmigranterne kommer fra. Luk derefter de danske grænser og lufthavne for bekvemmelighedsflygtningene. Og iværksæt repatierings-programmer.

    Kommentar by F. Jensen — 10. september 2015 @ 10:22

  48. @ – Hr. Naturli’

    Nej. Jeg forstår din tankegang. Men når disse “flygtninge” ankommer til Sverige,og finder ud af at de forhold som de er blevet lovet f.eks af menneskesmuglere ikke er som de troede, tror du så at de slår ud med armene og tager tilbage til deres hjemlande? Eller tænker “vi tager squ til Norge”?
    Nix,mange vil vende “tilbage” til DK, som vil tage imod dem med åbne arme – Lur mig.

    Kommentar by - by Proxy - — 10. september 2015 @ 10:24

  49. Præcis som 9. April 1940 var forholdsreglerne at der kun måtte ydes symbolsk modstand inden landet blev overgivet til nazisterne. Vi lægger os fladt ned, og overgiver det hele til de invaderede horder, der tilmed også er nazister. De kalder sig bare noget andet, men de kunne meget vel være Islamisk stat iblandet et passende antal kvinder og børn for at give det hele et skær af flygtninge – og deres mål? Måske er det at åbne en europæisk front i Sverige og Tyskland. Og vinder de ikke denne krig med våben og terror, så vinder de den gennem deres koners gravide maver.

    Kommentar by VE-day in Europe — 10. september 2015 @ 11:04

  50. Retur til Tyskland med menap-velfærdsspekulanterne. De er kommet derfra, og de har intet at gøre i Danmark, heller ikke på gennemrejse til andre nordiske lande. Luk grænserne og lufthavnene.

    Kommentar by F. Jensen — 10. september 2015 @ 11:22

  51. redneck

    Arthur Neville Chamberlain.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Neville_Chamberlain
    Richard C. er måske en fætter.

    Kommentar by Peter Buch — 10. september 2015 @ 16:32

  52. EU må indføre den australske model, og Danmark må have samme udlændingepolitik(herunder asylpolitik) som Japan. På den måde kan der findes en løsning på masseindvandringen af menap-velfærds-shoppere/bekvemmelighedsflygtninge.

    Kommentar by F. Jensen — 10. september 2015 @ 17:59

RSS feed for comments on this post.