11. juni 2009

Ole Hyltoft om ‘Kulturkompagniet’

Kronik af Ole Hyltoft i dagens Jyllandsposten – Det ensrettede kulturkompagni.

“De kulturradikale klager over tonen hos os islamkritikere. Deres egen tone er ikke til at tage fejl af. Bettina Heltberg har i Politiken skrevet, at Søren Krarup har »et psykoinfantilt ansigt«, og at han i det hele taget er et psykiatrisk tilfælde, rede til indlæggelse. Carsten Jensen har udnævnt Pia Kjærsgaard til at være »dronning af en skraldespand«. Politikens politiske redaktør, Kjeld Hybel, mener at vide, at når Pia Kjærsgaard skriver i avisen, foregår det ved, at »hun hælder en sjat af sin hjernebetændelse ned på noget papir.« Mogens Lykketoft er mindre opfindsom, mener bare, at Flemming Rose er »en af de største tåber«.

Lidt i skyggen af disse superintellektuelle præstationer kommer så det faste kor af journalister, billedkunstnere, skuespillere, forfattere, der altid finder undskyldninger for de forbrydelser, der begås i Koranens navn… Jeg har lyst til at spørge mine journalist- og forfatterkolleger: hvad er værst – at vi er et par forfattere med Ayaan Hirsi Ali og Salman Rushdie i spidsen, der siger kritiske ord om koranen, eller at man hænger 16 års drenge i koranens navn, fordi de er gået i seng med hinanden? Som det sker i Saudi-Arabien.

Ja, hvad er kammertonen? At tale floromvundet og dermed lægge slør over ufriheden og umenneskeligheden, eller tale sandt?

Er det religionshad når lærer Gitte Kongstad skriver i avisen, at hun har hørt en muslimsk dreng fra 4. klasse på sin skole sige: »Jeg vil dræbe mine klassekammerater, hvis Allah siger det«?

[…]

Kulturkompagniet opfatter sig selv som venstreorienteret. Hvordan kan dette kompagni så støtte en kultur, der er brutalt højreorienteret, mandsdomineret, kvindeundertrykkende, seksualforskrækket, feudalistisk og, lad os bare sige det ligeud, barbarisk?

Oploadet Kl. 17:34 af Kim Møller — Direkte link47 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/6888/trackback

47 Comments »

  1. 4. gang jeg sige dette. Man kan klage, ja. Men vil man handle, nej? Der er intet gjort for at stoppe kulturelitens medietrone. De får forsat lov at herske, uden nogen som helst tiltag (f.eks underskriftindsamling) for at stoppe dem. Licensen, portostøtten, statsstøtten, statsejerskabet, osv. joines nu af en medielicens. Og folk virker bare ligeglade, selvom de er voldsomt uenige.

    Kommentar by Dr. Doom — 11. juni 2009 @ 18:09

  2. Jeg vil også gerne lige understrege at der findes konservative kunstere, selvom venstrefløjen nok ikke vil kalde dem kunstnere. Primært i actiongenren, her kan nævnes;

    Arnold (selvfølgelig)
    Sylvester Stallone
    Jean Claude Van Damme
    Clint Eastwood
    Chuck Norris
    ham der spiller Fraiser
    Kurt Rusell
    Mickey Rourke (har også udtalt sig kritisk om islam, og multikulturen i Europa, jeg kan lige finde interviewt her lidt senere)
    Robert Duvall
    James Caan
    + De fleste af de afdøde skuepillere for 30-40-50’ernes filmepoke;
    James Stewart
    Cary Grant
    John Wayne
    Sinatra
    Bob Hope
    Dean Martin

    Altså generelt primært alle de maskuline. Metroerne som Pitt, Damon, og Clooney er alle sammen ultra-venstreorienteret.

    Kommentar by Dr. Doom — 11. juni 2009 @ 18:55

  3. Kulturkompagniet opfatter sig selv som venstreorienteret. Hvordan kan dette kompagni så støtte en kultur, der er brutalt højreorienteret, mandsdomineret, kvindeundertrykkende, seksualforskrækket, feudalistisk og, lad os bare sige det ligeud, barbarisk?“

    Tjah..hvorfor?

    Gad vide om det kunne være for at være imod. Især mod det de kalder “højrefløjen”. Hvis “højrefløjen” mener sådan eller sådan, reagerer venstrefløjen med sit sædvanlige barnlige pjat. Ved at være imod – for det at være imod er nemlig progressivt og eksklusivt. Og allermest dejligt er det være imod sammen med nogle andre der er imod. Og man lader sig hellere end gerne bruge af selv de mest barbariske kræfter. Eksemplerne er mange – Pol Pot, Mao, Che & Fidel, Stalin, Lenin, ANC, Tito, Ho Chi Mihn, Honecker…….og nu allierer de sig – i bedste mening naturligvis – med islamister i alle afskygninger – og kalder andre for racister og nazister.

    Men de kan aflive alle konservative meninger, afskaffe kapitalismen og tilbage vil de alligevel i sidste ende sidde med et diktatur og gulag og det er værre….

    Kommentar by Limewoody — 11. juni 2009 @ 19:11

  4. Bruce Wills vil jeg også lige tilføje til listen. Og udover det er der mange konservative musikere. Især i USA, hvor de ikke bliver fødet op med statstøtte.

    Kommentar by Dr. Doom — 11. juni 2009 @ 19:27

  5. Det er fanme et godt spørgsmål, gid de ville spørge sig selv om dette.

    Jeg stillede nogle meget aktive apologeter nogle spørgsmål her i slutningen af kommentatorsporet:

    http://blogs.jp.dk/setfrahoejre/2009/05/31/sadan-g%C3%B8r-man-i-sverige/

    Eftersom de ikke svarede, må det jo skyldes de ikke har noget svar.

    Kommentar by Thomas Bolding Hansen — 11. juni 2009 @ 19:28

  6. Af samme grund som de støttede USSR dengang… gab!

    Kommentar by Mads — 11. juni 2009 @ 20:09

  7. Hyltoft gør ret i sin konstatering af at Islam er højreorienteret.

    Hyltoft bør iøvrigt berolige sig selv med den viden at de kulturelle koryfæer han kan identicere i det danske kultur-landskab ingen større relevans har for de yngre generationer.

    Ingen af mine jævnaldrende (30’erne) har bekendte har nogensinde udtrykt glædesfuld forventning til en kommende Rifbjerg-udgivelse.

    Hvis Hyltoft ønsker at bedrive en fremdarettet kritik af kulturelle koryfæer, så foreslås han at starte sin udforskning af det 21. århundredes kulturelle landskab med Chris Andersons bog ‘The Long Tail’.

    @ Dr. Doom, du skriver: *…folk virker bare ligeglade, selvom de er voldsomt uenige.’

    Jeg foreslår at du finder lidt inspiration i en af Obamas vendinger: We are the change we’ve been looking for. Men hvad du vil om manden (det gør jeg ihvertfald), men den ene bemærkning bør du tage til hjerte.

    Det er dig som kan skabe alle de forandringer du ønsker. Du kan gøre det. Sæt igang, gå foran, rusk i dine venner, rusk i dine bekendte. Skab den forandring som du ønsker.

    @ TBH, du skriver: Eftersom de ikke svarede, må det jo skyldes de ikke har noget svar.

    WJ. Så hvis folk ikke svarer, så kan man konstatere at de ikke har noget svar. Den vil jeg smide i hovedet på Jalving her: http://blogs.jp.dk/frontalt/2009/06/10/obama-som-svensk-blondine/#comment-1723

    Nah… Ved nærmere eftertanke, så er det vist en non-sequitur at tolke så meget ind i tavsheden.

    Kommentar by WilliamJansen — 11. juni 2009 @ 20:34

  8. Thomas Bolding Hansen

    Det er jo sjovest når man selv sætter dagsordenen. Ikke at svare på seriøs kritik, når man ikke – som jeg ser det- har noget fornuftigt at forsvare sine synspunkter med.
    “Ingen kommentar” er også- et svar.

    Kommentar by Peter Buch — 11. juni 2009 @ 20:39

  9. Er helt enig i den sætning, William. Jeg er træt af at folk er så konservative, og selvom de kritisere, aldrig kæmper/eller prøver at gøre noget ved deres sag. Og det gælder for alle på det politiske spektrum. Problemet er bare at jeg ikke kan finde ud af det. Det tekniske har aldrig været min stærke side.

    Kommentar by Dr. Doom — 11. juni 2009 @ 20:57

  10. +

    Når vi taler om at lave underskriftindsamlinger og lign. Kunne jeg det, havde jeg gjort det med det samme.

    Kommentar by Dr. Doom — 11. juni 2009 @ 21:10

  11. Nej William.

    Det manglende svar skal ses i forhold til at de personer ellers er meget aktive i kommentatorsporet.

    Jalving er vist ikke specielt aktiv i kommentatorsporet, vel?

    Kommentar by Thomas Bolding Hansen — 11. juni 2009 @ 21:12

  12. I rækken af kunstnere eller kendisser der ikke er røget på venstrevognen, skal vi vel heller ikke glemme Kim Larsen.

    Kommentar by PeterK — 11. juni 2009 @ 21:36

  13. PeterK
    Er han ikke venstreorienteret? Han er hader bare de grønne og anti-rygerne? Sådan en proletar-rød.

    Af musik kan jeg fremhæve Johnny Ramone (fra the Ramones) som var en hardcore konservativ, Iggy Pop (fra the Stooges) som støttede Reagan politisk, og var meget kritisk af de nye “DIY anti-kapitaliske” punkere, han skabte kontoverser ved at nævne ordet “parki” på BBC, men det skal tages mildt, han mente ikke ikke hårdt – det samme gjorte Prince, Morrissey er en nationalist, de fleste fra KISS og Aerosmith er konservative, Ted Nugent (meget konservativ), Metallicas forsanger James Hetfield (medlem af NRA) er konservativ på våbenrettigheder, skatter, og krig, Gary Numan, den elektroniske guro, som var en massiv støtter af Margaret Thatcher, Bob Dylan og Neil Young på trods af at være anti-krig er meget libertæriske og Bob Dylans poltiske favorit er Barry Goldwater, de fleste fra punk-bandet the Misfits er konservative, Megadeths forsanger Dave Mustaine er en republikaner, han var engang demokrat, men nu støtter han republikanerne, fra bandet Slayer er de alle konservative, Lemmy fra Motörhead som er en konservativ anarkist og har sagt at han hader racister i alle farver, 90% af country-genren i USA er nomineret af konservative.

    De er af få. Men de er der. Og dem jeg nævnte er meget gode. Havde vi ingen kunstner-støtte vil vi se en ti-doubling af kunstnere på den borgerlige fløj ligesom i England og USA. Hårdere rock og metal er generelt domineret af konservative, mens art-rock og andet kunstnerisk er domineret af ventrefløjen.

    Kommentar by Dr. Doom — 11. juni 2009 @ 22:24

  14. og de fleste fra Beach Boys er konservative.

    Kommentar by Dr. Doom — 11. juni 2009 @ 22:30

  15. >1

    Det er lidt hurtigt dømt, synes jeg. Der er masser, der går og gør en daglig indsats. Jeg tror bare ikke du har indset at næsten hele medieverdenen i DK er ræverød, eller skræmt til tavshed. Vi lever i et Rusland, uden at erkende det.

    Og kunstnere, der ikke slikker sozi-røv ( venstrefløjen ), bliver ret hurtigt ensomme. Da venstrefløjen ligesom muslimerne, ikke går af vejen for at smadre knoglerne på anderledes tænkende og heller ikke lægger skjul på deres kameratlige trusler offentligt, så bliver det meget fristende for kritikere at opgive lille sozi-DK og forsøge sig i det store favnende udland, hvor mulighederne og menneskene er meget større – nogen steder.

    Ikke at jeg ikke kan lide Danmark, men hjerneflugten fra Danmark, de sidste 15 år, taler sit tavse uhyggelige sprog. Vi bliver dummere og dummere i gennemsnit, både fordi hjernerne flygter og fordi dem der bliver tilbage ikke får nogen kritik.

    Men handlet bliver der, det er helt sikkert. Umærkeligt, i baggrunden.

    Min egen oplevelse er at sozi-folket er så hysterisk besat af deres egen sozi-utopi, at det eneste de forstår, er det sprog de også selv bruger, nemlig rå umaskeret indiskutabel ultravold.

    Og det holder vi andre os jo for gode til.

    Så ender vi jo som dem og hvad har vi så opnået?

    Og det er jo også der fællesskabet mellem Sozi og muslimerne starter:

    Væbnet oprør mod “den store onde far”, vi andre bare kalder staten.

    Kommentar by Rendegraveren — 11. juni 2009 @ 22:31

  16. Phil Collins fra Genesis er også MEGET konservativ. Frank Zappa var måske den største støtter af ytringsfriheden nogensinde plus han har kritikseret islam. Han gik ind for kapitalisme, og frihed. Dog kan jeg kun nævne konservative fra England og USA. De lande hvor de IKKE har kunstner-støtte er der ofte konservative i blandt. De lande hvor de har er det umuligt at finde en konservativ.

    Kommentar by Dr. Doom — 11. juni 2009 @ 22:32

  17. Husk nu. Jeg er ikke vred. Jeg vil bare give jeg lidt opløft vis i tror alle kunstnere er røde, for det er de IKKE!

    Kommentar by Dr. Doom — 11. juni 2009 @ 22:41

  18. @Hr. Undergang

    http://onlineunderskrift.dk/Vis/Opret%20Indsamling/

    Så let er det.

    Kommentar by LWB — 11. juni 2009 @ 23:04

  19. @ Dr. Doom

    Manden der spiller Frazier hedder Kelsey Grammer!

    Hvad har Jon Voight (Midnight Cowboy) gjort siden han ikke er med på din liste..

    Har du set filmen An American Carol?

    Kommentar by Kaj Jensen — 11. juni 2009 @ 23:25

  20. Jeg ved godt Jon Voight er konservativ. Og Dennis Hopper! Han er også konservativ. Og John Malkovich! Og James Woods!

    Kommentar by Dr. Doom — 11. juni 2009 @ 23:34

  21. Har ikke set filmen dog.

    Kommentar by Dr. Doom — 11. juni 2009 @ 23:34

  22. Det er sjovt at alle de maskuline er konservative, mens alle metroerne er venstreorienteret.

    Kommentar by Dr. Doom — 11. juni 2009 @ 23:40

  23. Doom;
    Det er jo klart at Clooney og de andre ikke er konservative. Prøv at kik på manden. Han bruger mere makeup end min kone.

    Kommentar by John — 11. juni 2009 @ 23:43

  24. Hvorfor er det egentligt højrefløjens knee-jerk reaction at karakterisere venstrefløjen som “feminin”? Det er specielt latterligt når vi taler om skuespillere: Deres alpha-omega er nu engang at være noget andet end det de egentligt er.

    Selve artiklen er uinterresant. Endnu et patetisk forsøg på at tilskrive sig en offerrolle som handler om hvordan de onde venstreorienterede medier holder de brave konservative nede. Endnu et forsøg på at sige at enten holder man med Pia og kompagni, eller også holder man med terroristerne. Endnu et forsøg på at slå Pias modstandere i hartkorn med halshuggere, homofober, religiøse galninge og terrorister. Prøv lige at tale om en logisk fejlslutning.

    Kommentar by Robert — 12. juni 2009 @ 01:10

  25. John/Robert. Men hvorfor er maskulinisme en negativ ting? Bob Geldorf er for den. Og mange mænd er efterhånden for den? Selv Bono er begyndt at være for den. Har vi mænd ikke ogsp rettigheder?

    Kommentar by Dr. Doom — 12. juni 2009 @ 01:33

  26. Påpegning af at venstrefløjen er selvmodsigende er intet andet end en påpegning af at venstrefløjen er selvmodsigende.
    Det er ikke en logisk fejlslutning. Det er en logisk slutning foretaget på baggrund af begivenheder observeret foregå.
    Set herfra.

    Kommentar by Peter Buch — 12. juni 2009 @ 05:11

  27. @ TBH, du skriver: Det manglende svar skal ses i forhold til at de personer ellers er meget aktive i kommentatorsporet.

    WJ: Hvis man er aktiv i kommentatorsporet, så får man mange spørgsmål og modargumenter. Man kan ikke svare på dem allesammen, og det er en non-sequitur at tolke på den ‘tavshed’ der er en prioritering af indvendingerne mod ens debat-aktivitet.

    TBH: Jalving er vist ikke specielt aktiv i kommentatorsporet, vel?

    WJ: Det er han faktisk lige netop. Så Lex Bolding om at tolke tavsheden vil også ramme Jalving.

    Kommentar by WilliamJansen — 12. juni 2009 @ 05:15

  28. @ TBH: For en god ordens skyld. Jeg er ikke nødvendigvis uenig i din konklusion (de mangler svar), men jeg synes bare at din argumentation halter…

    @ Dr. Doom: Hvis jeg var dig ville jeg starte med at prøve at arangere et eller andet fysisk møde eller tilslutte mig en gruppe. Når det kommer til handling og forvandling, får man meget mere ud af at sidde omkring et bord og skyde idéer frem og tilbage ned man gør af at skrive i et kommentatorspor.

    Don’t go mixin’ politics with the folk songs of our land
    Just work on harmony and diction
    Play your banjo well
    And if you have political convictions, keep them to yourself.

    Johnny Cash: The One on the Right Is on the Left.

    Sakset fra denne anbefalesesværdige artikel:

    http://www.newenglishreview.org/custpage.cfm/frm/23945/sec_id/23945

    Kommentar by WilliamJansen — 12. juni 2009 @ 06:45

  29. Hvis dette land ikke havde været så inficeret med dette tykke røde slam man har hjernevasket generationer med, så var de såkaldte “superintellektuelle” for længst blevet landsforvist eller i det mindste anholdt for landsskadelig virksomhed, det er næsten tragikomisk at der var nogle ting man var bedre til for flere hundrede år siden.

    Kommentar by Fritz — 12. juni 2009 @ 07:21

  30. “Kulturkompagniet opfatter sig selv som venstreorienteret. Hvordan kan dette kompagni så støtte en kultur, der er brutalt højreorienteret, mandsdomineret, kvindeundertrykkende, seksualforskrækket, feudalistisk og, lad os bare sige det ligeud, barbarisk?”

    Jeg er enig så langt, at store dele af venstrefløjen er blevet dybt kulturkonservativ – islam-konservativ – hvorfor ellers netop have så travlt med at indføre kønsapartheid i klubber for bl.a. indvandrerbørn, særlige baderegler for nogle børn hvis forældre tilfældigvis har en bestemt trosretning, lændeklæder til mænd i baderummet i svømmehaller, svømmetider i offentlige svømmehaller for kun indpakkede kvinder, bederum på uddannelsessteder, højskoler, sygehuse og på arbejdspladser, hijab til piger og kvinder som del af arbejdsdresscode, religiøst godkendt (rent modsat urent) halal mad i offentlige institutioner, halal fester på rådhuse, halal slagtning af de allerfleste dyr, selvom vi lever i et moderne land hvor det er fornuft og saglighed der burde have det afgørende ord og ikke religiøse fordomme og vaner.

    Tag f.eks. et kig på Københavns Kommunes hjemmeside – særligt den del der handler om integration og se hvor massivt travlt den røde kommune har med at reklamere for konservativ religiøs hijab til voksne kvinder og små piger. Det ser jeg ikke som udtryk for integration og modernitet, men som udtryk for venstrefløjens voksende islam-konservatisme og bagstræberiskhed. Dele af venstrefløjen holder mange steder hånden under og over dybt konservative og forstokkede islam normer og dogmer i offentlige institutioner i Danmark. Dele af venstrefløjen er gået i frø. De kalder det moderigtigt for multikultur og mangfoldighed, men det er religiøs konservatisme dele af venstrefløjen har lavet et arrangeret ægteskab med.

    h t t p://www.kk.dk/PolitikOgIndflydelse/IPolitiskFokus/Integration.aspx

    Kommentar by Janne — 12. juni 2009 @ 07:24

  31. -> #4 Dr. Doom

    “Og udover det er der mange konservative musikere”

    Du glemmer vist helt ‘Mr. Conservative’, Rockmusikeren Ted Nugent. Her et link fra YouTube hvor fornærmer han Obama og Clinton:

    http://www.youtube.com/watch?v=zYmFAwhmqaU

    Og her et link fra YouTube , hvor han i et ‘post 9/11’ interview, hvor han gør helt klart hvad han mener Bush og USA bør gøre ved islamisterne:

    http://www.youtube.com/watch?v=akpkO22O4V8&videos=ckr4VlboMjU&playnext_from=TL&playnext=1

    Kommentar by JensH — 12. juni 2009 @ 08:59

  32. Slet bare “Governator” fra den liste…han bliver regnet for at være en RINO i USA.

    Kommentar by Michael Sjøberg — 12. juni 2009 @ 09:31

  33. 14-Dr Doom

    “og de fleste fra Beach Boys er konservative.”

    Brian Wilsons grundlag for at stemme på McCain var at han syntes han
    havde et rart smil.

    Men OK,det I sig selv er jo også en grund,(og så fik Obama da ikke
    den stemme)

    Selvfølelig er der også borgerlige danske musikere.
    De tør bar ikke sige det i en naiv omgangskreds,presset på friheden
    af den politiske korrekthed.

    Kommentar by Henrik -patriot — 12. juni 2009 @ 09:34

  34. 20–> Dr Woods

    Har ikke set filmen dog.

    Det er garanteret heller ikke en film der vil blive vist i danske biografer ;o), men prøv alligevel at finde den på en torrent tracker, for den er hylende skæg.

    Den laver tykt grin med Hollywoods venstrefløj, UCLA og specielt Michael Moore.

    Kommentar by Kaj Jensen — 12. juni 2009 @ 09:46

  35. Dirch Passer var en meget markant og dygtig borgerlig kunstner. Det gav han udtryk for engang – altså at han var borgerlig, og han blev straffet meget hårdt.

    Mvh. Børge.

    Kommentar by Børge — 12. juni 2009 @ 10:23

  36. Nu er en del af de nævnte libertarianere, ikke konservative, men så længe vi snakker højre/venstre, så ryger de for det meste med til højre.

    Blandt skuespillere skal man have nyligt afdøde Ron Silver med – han har også været med til at financiere og deltage i en del dokumentarer, blandt andet for at pille Michael Moores løgne fra hinanden.

    En komiker som Drew Carey skal også nævnes. Han skal til gengæld holde sig fra Reason´s nyheds-indslag. Han er langt bedre som funnyman end som nyhedsvært.

    Blandt musikere skal vi da også have Elvis-drengen med – ud over at være republikaner tilbød han Nixon at agere som FBI-agent. Og folkene fra Stuck Mojo – sangen “Open Season” (om at jagtsæsonen på muslimske terrorister er gået ind) er stadig en favorit hos mig (http://www.youtube.com/watch?v=ymLJz3N8ayI – pas på ørerne)

    I Danmark er der straks længere mellem snapsene.

    Jodle-Birge var Fremskridtsmand, og Richard Ragnvald både Fremskridtsmand og DF´er.

    Nå ja, og så er der Dich Passer, der kom for skade at sige han støttede Fremskridtspartiet.

    Kommentar by Den anden Henrik — 12. juni 2009 @ 12:18

  37. Et ps om Drew Carey: han er gammel marinesoldat – det er der han har frisure og briller fra.

    Henrik

    Kommentar by Den anden Henrik — 12. juni 2009 @ 12:19

  38. Det er rart via internettet at kunne smutte over Dammen og hente lidt opmuntring.

    Men hvad med narcissisten Obama som jeg ikke ville blive forundret over om han begyndte på projekt Mundkurv-på-amerikanerne a la EU-stil?

    Det vi mangler herhjemme er såmænd kun at EU får præciseret og nedfældet hvilke ord og ordsammensætning der vil kriminalisere OS hvis vi anvender dem.

    Straframmen har EU jo på plads nemlig fra 1 til 3 års fængsel.

    I den forbindelse er det måske unødvendigt at skrive, at det der skal beskyttes er Islam og dens muslimer.

    At de samme muslimer ikke skal være nervøse for at de kommer i spjældet for at sende deres trusler og had ud i æteren er nok også unødvendigt at skrive.

    Det er dybt kritisabelt, for ikke at sige forbryderisk, at EU politikerne, som vores hjemlige, i den grad bøjer sig for Islam.

    Hele miseren skyldes jo de aftaleforhold som blev indgået engang i 70´erne, efter oliekrisen, med de arabiske olielande, hvor Saudierne spillede hovedrollen overfor Europa.

    Aftaleforhold som de europæiske politikere skrev under på og som blandt mange andre aftalepunkter bl.a. omhandlede at Europas lande skulle overtage en god del af det befolkningsmæssige “overskud” i de arabisk-islamiske lande.

    Det er de aftaleforhold vi begynder at kunne mærke for alvor nu. Og efter 2010, hvor aftalerne som blev udbygget i EuroMed-projektet, kan vi forvente mange, mange flere vil indvandre fra de arabisk-islamiske Middelhavslande + Nordafrika + Tyrkiet, som også er omhfattet af EuroMed projektet.

    Alt sammen noget vores politikere har glemt at informere os om.

    Når vi tror vi kan sige nej tak til Tyrkiet i EU er det at bilde os noget på ærmet.

    Men undersøg selv hvordan og hvorledes – og måske forstår vi så bedre hvordan det kan være at diverse folk, fra de Radikale og hele vejen ud gennem venstrefløjen, herhjemme siger som de gør, når det omhandler muslimer og Islam.

    De mener de er fremme i skoene hvad angår fremtiden : vi skal være venlige og imødekommende og inkluderende overfor Islam og muslimer for den dag de bestemmer vil de sikkert behandle os lige som vi har behandlet dem.

    En anden ting i den forbindelse er, at man fortsætter med at tale om multikultur vel vidende at det ikke er hvad det drejer sig om, men om at vi får implementeret en ” ny” og dominant monokultur, nemlig islam.

    Kommentar by Vivi Andersen — 12. juni 2009 @ 12:58

  39. Vivi har ret, men vi må huske, at kærligheden til araberne og nordafrikanerne kommer af 2 væsensforskellige mekanismer.

    Den første opstod i forbindelse med Poul Nielssons salg af Danmark for olie. Vi frøs røven dengang tilbage i 70’erne, og det klarede de altid opfindsomme socialakrobater. Den nødvendighed, der udspringer heraf, er nu overtaget (af nød) af de borgerlige, der primært svigter ved ikke at fortælle os sandheden, og i stedet bilder os ind, at hvis vi bare alle anskaffer en strømspareskinne og 2 elsparepærer, så går alt over.

    Den anden mekanisme finder vi på venstrefløjen, hvor politikerne hader danskerne, fordi de traditionelle arbejdere er gået til højre, og hvor de intellektuelle hader danskerne, fordi de giver shit i deres ligegyldige udgydelser. Det rager da Maren i kæret, Ballelars og jeg, hvad narrehatte som Rifbjerg og Carsten Jensen mener. Asger Jorn og kolleger har vi forlængst gennemskuet. Vi vil langt hellere have kopier af rigtige kunstnere derhjemme på væggene.

    Mvh. Børge.

    Kommentar by Børge — 12. juni 2009 @ 13:35

  40. Nødvendighed og nødvendighed Børge
    – det nedenstående er citat om Gammel Estrups kommende udstilling udsendt 11 august 2008, udstillingen er lukket og siden ikke til at se på nettet, i hvert fald ikke for mig:

    “Det var nye EU-regler, dr førte til, at det mest fornuftige var at bortforpagte det meste af jorden. Børge var da 78 år gammel og havde egentlig tænkt sig at fortsætte det landbrug, som var blevet det sidste af sin slags i landet. Nu er han holdt, og der er dermed skrevet Danmarkshistorie. Historien om Børge og Aase Jørgensen handler også om, at det er muligt at gå mod strømmen og sige nej til udviklingen- og alligevel klare sig fint. Med et- set med nutidens øjne- meget lille jordareal, 10 malkekøer, et par grisesøer og en flok høns er det lykkedes ægteparret art brødføde seks børn. Hverken Aase eller Børge har nogensinde haft lønarbejde.”.
    Citatudsnit slut.

    Kommentar by Peter Buch — 12. juni 2009 @ 14:24

  41. William Jalving er meget lidt aktiv, i forhold til dem, jeg tænker på og dig svarede han faktisk.

    Kommentar by Thomas Bolding Hansen — 12. juni 2009 @ 19:24

  42. @ TBH: Han skrev til mig. Han svarede mig ikke. Læs hele tråden.

    Kommentar by WilliamJansen — 12. juni 2009 @ 19:52

  43. @ William

    Et citat, jeg forøvrigt holder af, kommer fra Abby Hoffman, provo-hippie i slut-60erne og start-70erne:

    “If you dont like the news, go out and make your own”.

    Henrik

    Kommentar by Den anden Henrik — 12. juni 2009 @ 22:20

  44. Stop dog kunstnerstøtten. Hvis folk ikke kan leve af deres kunstneriske evner, kan de finde sig et job og lave det kunstneriske som hobby.

    Kommentar by Janette Lund — 13. juni 2009 @ 08:04

  45. 44. Janette

    Lige præcist !

    Mange af dem er vel egentlig hellere ikke så vanvittig meget bedre end hobbykunstnerene ?

    Tænker bl.a. på Ingahild Gratmer´s livløse billeder.

    Til gengæld er hun en glimrende oversætter !

    Kommentar by Vivi Andersen — 14. juni 2009 @ 21:00

  46. 32.

    Ja, og? Han er konservativ på dit ægte sager. Bare fordi han er mod social ultra-konservative som abort og homoægteskaber er han stadig konservativ. Han vil afvikle “social security” :p

    Kommentar by Dr. Doom — 22. juni 2009 @ 14:17

  47. de*

    Kommentar by Dr. Doom — 22. juni 2009 @ 14:18

RSS feed for comments on this post.