20. juni 2009

Demonstration for et demokratisk Iran – uden tørklæder

Der sker ting og sager i Iran i disse dage, og selvom Mousavi-alternativet næppe er lykken, så er det nemt at forstå herboende iraneres begejstring og bekymring. Lørdag blev der demonstreret foran den iranske ambassade og senere på Christiansborg Slotsplads. Flere hundreder var mødt frem, og ser man billeder fra demonstrationerne, så stikker det i øjnene at der stort set ikke var tørklædeklædte på pladsen. Hvis tørklædet ikke er islamismens flag, men blot 30 gram stof, så må man undre sig over, at de tørklædeklædte ikke fandt det værd at demonstrere mod Khomeinis islamiske stat. Når shiiterne afholder deres årlige optog, så er der altid flere tusinde på gaden – kvinderne helt tildækkede.

Beretning ved A. Bonnevie.

Vejret var med de flere hundrede demonstranter, der her til eftermiddag samledes til protest på Christianborgs Slotsplads. Mange af de fremmødte kom direkte fra en anden protest foran Den Iranske Ambassade. Arrangørerne var i sidste øjeblik blevet nægtet at demonstrere på Rådhuspladsen, hvilket forsinkede demonstrationen et kvarters tid. I ventetiden blev der spillet iransk musik og sunget sange fra tiden før den islamiske revolution. Deltagerne stod med rank ryg og panden højt imens de sang.

En ung dansk-iransk kvinde greb mikrofonen og dagens program gik igang.

TV2news gav slip på Villy Søvndal, der hastede op på podiet, hvor han gav en klassisk Villy-performance. Han udtrykte sympati for det Iranske folk, både ude og hjemme. Dernæst svovlede han af præstestyret. Hans tale fik store klapsalver med på vejen.

Den unge kvinde greb igen mikrofonen og takkede de mange fremmødte. I særdeleshed var hun taknemmelig over, at se så mange etniske danskere slutte op om sagen, En SMS tikkede ind på hendes telefon, og hun bragte grådkvalt nyheden om at fem demonstranter i Teheran var blevet dræbt. De nærmere omstændigheder kendte hun ikke.

Den tragiske nyhed lagde en dæmper på stemningen, og det blev besluttet at holde to minutters stilhed for de omkomne. Pludselig skøjtede Johanne Schmidt-Nielsen ind på scenen, og Uriaspostens udsendte medarbejder kaldte det en dag.

(anti-islamisk eller bare demokratisk – døm selv)

(Søvndal med en klar vindersag)

(håret flagrende)

(udover konvertitten her, sås alt ialt to iranere med tørklæder)

Mere.

  • 20/6-09 Snaphanen – ‘Frit Iran’ på Christiansborg Slotsplads.
  • 20/6-09 Youtube – Villy Søvndal taler til ‘Initiativet for reelt demokrati i Iran’...
  • Oploadet Kl. 22:36 af Kim Møller — Direkte link74 kommentarer

    The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/6919/trackback

    74 Comments »

    1. Jeg var der selv, hvad fanden laver Søvndal og dullen fra enhedslisten der, ventrefløjen er åbenbart uden hæmninger, når man ser bort fra de to idioter var det en fed demo.

      Kommentar by Anonym — 20. juni 2009 @ 23:18

    2. […] Jeg ser et glimt af et YouTube klip, hvor iranske demonstranter i selveste Iran råber »Ned med den islamiske republik«. Det er nu tydeligt, at dette oprør ikke længere handler om Mousavi eller Ahmadinejad. Det handler ikke længere om, hvilken mullah-dukke der skal blive en såkaldt ’præsident’. Mousavi er ikke så anderledes end Ahmadinejad. De tror begge på den islamiske republik. Iranernes krav er meget større. Kravet er at indføre ægte demokrati uden Vogternes Råd. De siger »Down with the Dictator« og mener Khamenei, den øverst leder og den reelle magthaver. De massive demonstrationer cementerer dette faktum. Det iranske folk har fået nok. De har fået nok af islamisk diktatur, religiøst politi, kønsapartheid, politiske fanger og af Vogternes Råd. Det iranske folk har fået nok af had, overtro, dødskultur, offentlige hængninger og sharia-steninger af kvinder og mænd. De kræver frihed. Farshad Kholghi kronik: Azady.Se også: Demonstration for et demokratisk Iran – uden tørklæder. […]

      Pingback by “Frit Iran” på Christiansborg Slotsplads « Snaphanen — 20. juni 2009 @ 23:46

    3. Uden yderligere anledning: http://www.youtube.com/watch?v=pKUZuv6_bus

      Kommentar by Fantomas — 21. juni 2009 @ 02:05

    4. “TV2news gav slip på Villy Søvndal, der hastede op på podiet, hvor han gav en klassisk Villy-performance. Han udtrykte sympati for det Iranske folk, både ude og hjemme. Dernæst svovlede han af præstestyret. Hans tale fik store klapsalver med på vejen.”

      Jeg tror ikke, at præstestyret er bange for Villy.

      Kommentar by BE — 21. juni 2009 @ 06:06

    5. De iranere til demostrationen burde tage ned til deres land, genintegrere sig, og kæmpe for deres sag. I stedet for at kigge med på sidelinien i Danmark, fyldt op med velfærd og popcorn.

      Kommentar by Dr. Doom — 21. juni 2009 @ 06:13

    6. 4.

      Søvngængeren var vel bare på ude på den sædvanlige stemmeudflugt som altid. Han skal lige pudse den del som udgøre en 1/3 af hans stemmer. Det er det eneste Villy tænker på, stemmer.

      Kommentar by Dr. Doom — 21. juni 2009 @ 06:28

    7. 6. Dr.Doom.

      Helt rigtigt set.

      De fleste fra mellemøsten forbinder demokrati med det store, socialistisk ta-selv-bord, mælk og honning og hornmusik – et system, hvor ingen behøver arbejde eller betale skat og alt er “gratis”.

      Kommentar by T. Klitgaard Fuur — 21. juni 2009 @ 07:44

    8. Vi er måske nogle der stadig husker hvordan den hysteriske danske venstrefløj tordnede mod den iranske shah – han var jo støttet af USA – og SAVAK – hvis ugerninger blev ligeså hysterisk overdrevet.

      Så kom Ayatollaerne til Det iranske styre gik fra undertrykkelse light til fuld turbo – og den danske og vesteuropæiske venstrefløj, som jo elsker eksotiske politistater og mystiske folkeforførere trak sig tilbage i salonen og lukkede, og legede med med forbehold og usikkerhedspolitik i de respektive parlamenter.

      Kommentar by Limewoody — 21. juni 2009 @ 08:13

    9. Mens iranske kvinder kæmper for ligestilling og frihed fra tørkludene møder der en dansker op svøbt i muslimagtig tørklud om hovedet.

      GAKKGAKKK

      Kommentar by Janette Lund — 21. juni 2009 @ 08:54

    10. @9 Janette Lund
      Ja, det er ikke det store IQ tal der trykker i de kvindelige hovedaffaldssække klædtes hoveder!

      Kommentar by li — 21. juni 2009 @ 09:23

    11. Men dejligt at se dogmatiske muslimer stadig er tættest på EL :)

      Kommentar by Broholm (ordblind) — 21. juni 2009 @ 10:13

    12. Kender man slet ikke begrebet Generalstrejke i Iran?
      Under Folkestrejken kom vi langt med dette våben.

      falkeøje

      Kommentar by falkeøje — 21. juni 2009 @ 10:53

    13. @ Dr. Doom

      De iranere til demostrationen burde tage ned til deres land, genintegrere sig, og kæmpe for deres sag. I stedet for at kigge med på sidelinien i Danmark, fyldt op med velfærd og popcorn.

      Man kunne også vælge at glæde sig over, at der befinder sig en gruppe indvandrere i Danmark, der er verdslige, velintegrerede, demokratiske og selvforsørgende. Men OK, det er så ikke lige din stil … ;)

      Kommentar by Jørgen Laursen — 21. juni 2009 @ 10:59

    14. Iranerne i Danmark virker generelt uendeligt meget mere symptatiske og velintegrerede end resten af indvandrerne fra mellemøsten

      Kommentar by Nosferatu — 21. juni 2009 @ 11:17

    15. 13.

      Ja ok. Jeg havde ikke forstået konceptet ved demoen. Og jeg læste ikke artiklen ordenligt igennem. Min fejl. Jeg må til at styrer min næver inden jeg slår ud verbalt nogle gange. Det indrømmer jeg. Selvfølgelig er det godt med demokratiseret indvadrende. Men der er for langt mellem snapsene, desværre.

      Hende konvertitten og ekstremerne fra Enhedslisten pryder dog ikke billedet.

      Kommentar by Dr. Doom — 21. juni 2009 @ 11:30

    16. @ Dr Doom

      :)

      Kommentar by Jørgen Laursen — 21. juni 2009 @ 11:34

    17. Jeg har nu også en fornemmelse af, at de iranere vi ser på billederne her; dem behøver vi ikke være så kede af at have boende i landet.

      Kommentar by Peter R — 21. juni 2009 @ 11:39

    18. @ 9 Janette

      Fuldstændig enig. Jeg synes faktisk også at det virker meget ulækkert og frastødende, når frie danske kvinder gør sådan noget. Millioner af kvinder og småpiger i den muslimske verden bliver gennemtævet dagligt og voldtaget pga. denne kvindeundertrykkende og pædofile ideologi, og så viser det sig gu’hjælpeme at største parten af de danskere, der konverterer til islam, er kvinder. Direkte smagløst, deres bedstemødre kæmpede for stemmeret og adgang til universiteterne og i dag smider de det hele i skraldespanden og reducerer frivilligt sig selv til et stykke “mande-legetøj” uden rettigheder.

      Men man kan jo “desværre” ikke forbyde dem at gøre det, selvom de håner og latterliggører deres køn på den måde. Jeg har forgæves søgt efter forklaringer på det smukke køns til tider noget særprægede og modsætningsfyldte handlemønstre. Man kommer jo nok ikke udenom, at der er en del kvinder her i landet med en del uheldige egenskaber om inderst inde at ønske at underkaste sig en dominerende muslimsk han. Men om det er et gennemgående træk ved kvindekønnet er svært at sige, fakta er dog, at de fleste indvandringsglade venstrefløjspartier (der fremmer islamiseringen) har overvejdende kvindelig vælgerskare. Kvinderne baner, så at sige, vejen for deres egen undertrykkelse.

      Så hvis du (eller en anden) har en forklaring på disse til tider uheldige handlemønstre hos dit køn, vil jeg være taknemmelig.

      Kommentar by Carl — 21. juni 2009 @ 11:41

    19. Hun ligner nu ikke noget tab.

      Kommentar by Hans L — 21. juni 2009 @ 12:09

    20. Det er vigtigt at det her intiativ også bakkes op af borgerlige polikere, herunder statsministeren, og ikke bare ventrefløjspolitikere.

      Så Farshads klumme hvor han opfodrede partilederne til moralsk opbakning. Det burde de alle gøre. Pia burde nævne det i sit kommende ugebrev.

      Kommentar by John — 21. juni 2009 @ 12:48

    21. Det får også Rune E, Jørgen B, og andre stamkunder hos islamisk trosamfund til at ligne det de er: Religiøse højreekstremister.

      Kommentar by John — 21. juni 2009 @ 12:57

    22. Præstestyrets stående hær på 800.000 mand plus russiske kampvogne, kinesiske mellemdistancemissiler og franske mirage-jagerfly må VIRKELIG være bange når ikke bar Villy’ og Kaffe-Johanne kommer og … taler !!!

      Det skal nok få dem til at opgive deres fascistiske imperiedrømmeri om det regionsomspændende storkhalifat.

      Sådan, Villy, sådan, Johanne !

      Vi har brug for mere dialog !!!!

      Kommentar by DaLi — 21. juni 2009 @ 13:52

    23. 9

      Janette

      Ja det er et frastødende og trist syn.

      Hvor var i øvrigt alle de mange hijab og burka uniformerede kvinder og mødre med hijab uniformerede umyndige piger henne under demonstrationen for demokrati og mod mullah-vælde? I den by hvor vi bor er der efterhånden mange små piger der har fået hijab uniform på. Uanset hvad de laver så skal de fordi de er piger iføre sig en hæmmende og ensrettende klud som det ses at voksne kvinder bruger (hvis de ikke vil straffes) i Iran og i andre tilsvarende lande. Ikke engang når kvinder demonstrere i Iran tør de at tage tørklæde eller burkaen af, for så vanker der afstraffelse praktiseret af det religiøse politi.

      Iranere (og danskere) i Danmark har ikke blot som opgave at demonstrere for modernitet og frihed i Iran, men også for modernitet, ligestilling og frihed i Danmark, som desværre i stigende grad formørkes af feudale og bagstræberiske religiøse og kulturelle dogmer og særkrav.

      14

      Nosferatu

      Det er også mit indtryk.

      Kommentar by Janne — 21. juni 2009 @ 14:53

    24. Er vi så også klar til at modtage de iranske flygtninge der her uvægerligt vil medføre?
      Det er vi, ikke?

      På forsiden af weekenavisen er der en interessant analyse: at det vi ser er nationalgardens forsøg på at kuppe sig til magten med alle midler.

      Kommentar by mb — 21. juni 2009 @ 15:12

    25. Er vi så også klar til at modtage de iranske flygtninge der her uvægerligt vil medføre? Det er vi, ikke?

      ;)

      Kommentar by Jørgen Laursen — 21. juni 2009 @ 16:05

    26. Man skulle tro, at folk, der flygter fra “Arabistan”, flygter til Vesten for at forbedre leveforholdende. Men NEJJJJDA, godt hjulpet af “frihedssøgende” venstresnoede skal de da holdes i kort snor med masser af kvindeundertrykkende beklædningsgenstande.

      De venstresnoede ELSKER at bestemme over andre og især deres penge. Deres ideologi bygger pa millioner af mennesker, der er ofret for deres vnvittigheder. Det sover de fint med om natten. Bare de kan snylte på andre, har de det helt fint.

      Jeg kan godt forestille mig, at de magtliderlige i andre araberlande ryster i bukserne. Hvad nu hvis deres egne befolkninger får lyster i retning af det, vi ikke må se for de magtliderlige i Iran ?

      Jeg ønsker det iranske folk og særligt kvinderne alt muligt held og lykke. Bliv endelig en del af verden og smid de ækle gamle religiøse diktatorer ad H til.

      Kommentar by Janette Lund — 21. juni 2009 @ 17:04

    27. @25 Jørgen Laursen
      Nej, hvorfor skal vi være forpligtiget til at modtage alverdens problemer, hvem har pålagt os det?
      Vi kan moskè tale om en udvekslingsordning, hvor allahs modbydelige bogstavstro tilhængere bliver ombyttet med normale mennesker der ikke ønsker at efterleve iSLAM idelogien.
      Vi kan fx tilbyde den hårforskrækkede islamist ASSma, et Iransk ønskesamfund med affaldssække undertrykkelse af kvinder, her vil møgsækken sikkert stortrives blandt ligesindet affaldssække!
      Og vi andre vil nok kunne trives med de frihedssøgende Iranske kvinder med udslået hår, der ønsker affaldssækken afskaffet.
      Jeg ser med glæde frem til denne ‘byttehandel’
      Fri mig for kludeskræmslet, det islamiske andenrangs menneske ASSma!
      Lad apartheids mennesket ASSma få sit ønske opfyldt i et islamisk kønsopdelt samfund, så hendes små hænder ikke kommer i berøring med liderlige mandshænder!(selvom, forhåbentligt, de fleste mænd nok mister sexlysten, ved dette kludeskræmsel!)
      Om ikke andet så mister de nok lysten til disse telt volume omfangsrige kvinder, som ses omvraltrende pga manglende bevægelses muligheder pga stofbegrænsningen!
      Bekæmp iSLAM og stofmisbruget blandt tykke motions hæmmede kvinder!

      Kommentar by li — 21. juni 2009 @ 17:19

    28. 14 – Det er osse mit indtryk, jeg tror, jeg kender forklaringen (eller noget af den), mange af de indvandrere fra Iran har været meget intelligente(mange læger, og i Hamborg har man et decideret high-class society af oprindelige iranere),
      det er i mange tilfælde det modsatte med tyrkere og andre som dårligt nok viste at der var skolegang efter man rundede de 7 år, før de kom til Danmark..

      Kommentar by Eidnes — 21. juni 2009 @ 17:49

    29. @ Peter R
      Jeg har nu også en fornemmelse af, at de iranere vi ser på billederne her; dem behøver vi ikke være så kede af at have boende i landet.

      @ mb
      Er vi så også klar til at modtage de iranske flygtninge der her uvægerligt vil medføre?
      Det er vi, ikke?

      Jo, hvis vi må bytte så de får to burka-familier for hver vestligt orienteret familie vi får.

      Men ellers: Nej.

      Iran har selv brug for dem. Hvis alle vestligt orienterede iranere flygter, så er der ikke nogen tilbage til at påvirke Iran i vestlig retning. Tager vi imod dem, hjælper vi med at fastholde Iran i et autoritært teokrati.

      Danmark kan kun have en vis del uassimilerede indbyggere, og vi ligger langt over det ønskelige. Derfor bør vi ikke tage flere ind. Hvis vores demografiske situation bedres, så kan det komme på tale. Men ikke før.

      Kommentar by Mallebrok — 21. juni 2009 @ 18:09

    30. Hvor er Søvndal dog usmagelig. Ved Geert Wilders besøg i København havde han ‘vigtigere tin at foretage sig.’ Nu hvor folkestemningen er for Irans lidende folk stiller han sig op og svovler mod præstestyret. Wilders udtalelser er ikke når så fordømmende, men alt for gode TV-billeder og letkøbte stemmer. Minder om dengang han bad Hizb-ut-Tahrir gå ad Helvede til og lovede en kæmpedemonstration – som han efterfølgende ikke mente kunne gennemføres – fis i en hornlygte.

      Kommentar by synopsis-olsen — 21. juni 2009 @ 18:39

    31. Jeg håber Iranerne vil være sig bevidste at de er PERSERE – og ikke har noget til fælles med Araberne.

      At det er islam der dominerer i Iran er uendelig trist – for Persernes egen kultur og historie er så fabelagtig at det burde være den der satte kursen for landet og dets befolkning og ikke Islam.

      Islam er et fremmedlegeme i Iran, som i andre gamle kulturer, der blev undertvunget af Islam.

      Islam kan ikke vinde i længden da udviklingen her på kloden, uanset hvad Islam´s topdogs mener og vil have folk til, fortsætter uden deres hjælp!

      Verdenens befolkninger og lande kan ikke bruge Islam til formålet udvikling- og det tror jeg faktisk dens Topdogs ved !

      Måske er det Islams kamp for livet vi p.t. ser billedliggjort i Iran ?

      Jo mere uddannede og vidende mennesker bliver jo mindre lyst har de vel til at lade sig dressere og tvinge af en ideologi som Islam.

      Ganske mange ved i dag at det f.eks. præsident Obama forleden stod og fortalte i Cairo i sin tale om, hvad den hele verden skylder Islam i forbindelse med DENS gaver til menneskeheden i form af videnskab, litteratur osv. er en sandhed med modifikationer !

      Islam har ikke “givet” verden noget, INTET har den selvstændigt opfundet, men den har stået på skuldrene af andre kulturer og stjålet fra dem med arme og ben.

      Obamas tale var en skændsel og den falske stolthed over noget som ikke er deres er ikke til gavn for denne verdens muslimer !

      Håber Perserne får sig slidt løs fra de skide Ayatollahere og de øvrige af Islams Koransoldater.

      Desuden

      Kommentar by Vivi Andersen — 21. juni 2009 @ 19:00

    32. @31Vivi Andersen
      Jeg er glad fordi du nævner Perserne, fordi netop Perserne tager stærkt afstand fra den arabiske tilbagestående adfærd.
      Når jeg møder mellemøstlige ‘afhoppere’ af Persisk oprindelse, så udtrykker de et desideret had mod araberne og understreger deres Pesiske ophav.
      Derfor ser vi mange Persere Iranere til demonstration imod præst diktaturet i Iran og dermed også modstanden imod iSLAM’s infame menneskeforbrydelser imod Perserne.
      Iran’s arabiske undertrykkelse af Perserne nævnes desværre ikke i den vensterfløjs sympati kryben for de simple dummis underkastede allha djævle tilbederes idelogi.
      Befri Perserne for den arabiske idelogi med forfølgelse af jøder og andre ikke arabiske analfabeter!
      Befri os fra islamisk dumhed, bekæmp iSLAM

      Kommentar by li — 21. juni 2009 @ 19:33

    33. Maz Jobrani – Persians vs. Arabs
      http://www.youtube.com/watch?v=Z65ZuggghEs

      Iran består også af Kurdere, Aserbadjanere, Arabere, m.fl.

      Kommentar by mb — 21. juni 2009 @ 19:52

    34. Kære Uriasposten, det kunne jo så være forfriskende, hvis du i her på posten også overvejede, hvor mange af de kvinder, der var mødt op, også var muslimer. Dette kunne være at det ville bidrage til et lidt mere nuancerede syn på islam her på bloggen, andet end det hvor alle muslimer skæres over én kam som islamister og kvindeundertrykkere.

      Det skal siges, at jeg er meget enig i kritik af indvandringspolitikken før 2001 og støtter stærkt op om den nuværende indvandringspolitik, så der er vi sikkert enige. Men den generalisering af muslimer, der finder sted synes jeg er bekymrende. Din kritik af islamister er skam retfærdig nok, men manglende evne til at holde den adskilt fra de individuelle muslimer er problematisk.

      Kommentar by Jacob — 21. juni 2009 @ 19:53

    35. 34. Jacob

      Det er måske for meget forlangt at bede dig om at forestille dig, at folk der skriver på Uriasposten om emnet islam- muslimer har så megen indsigt og viden at de er helt bevidste om mangfoldigheden indenfor Islam.

      Men da det er ikke er de af dig omtalte muslimer der er fremtrædende i debatterne rundt omkring med deres syn og opfattelse af Vesten og om hvad Islam er for en størrelse, så bliver de altså ikke hver eneste gang medtaget når der skrives om og diskuteres Islam og muslimer.

      De der har ordet er folk som f.eks. The Muslim Brotherhood og for Mellemøstens vedkommende Fatah, Hizbollah og ups, nu kan jeg ikke huske hvad den tredie organisation hedder.

      Det er bl.a. desuden også Ayatollaherne i Iran og de ledende i SaudiArabien og Erdogan i Tyrkiet der er med til at lægge retningen.

      Når de fredsommelige, de moderate og hvad de ellers benævnes som ikke fremhæves er det fordi de IKKE er fremme i skoene !

      Kommentar by Vivi Andersen — 21. juni 2009 @ 20:12

    36. Kritik af højrefløjen er også kedelig. Kan i dog ikke finde ud af at adskille enkeltindivider på højrefløjen fra mainstream, i stedet for al den generalisering?

      Skal al kritik suppleres med en lang liste over det man ikke kritiserer, hver gang man kritisere, og før man kan kritisere?

      Kommentar by Thomas Bolding Hansen — 21. juni 2009 @ 20:15

    37. 34
      “Din kritik af islamister er skam retfærdig nok, men manglende evne til at holde den adskilt fra de individuelle muslimer er problematisk.”
      Jacob, Hvad er forskellen på islam og islamisme?
      Det problematiske ligge i den kendsgerning, at muslimen må narre vantro, hvis det er til islams fordel. Derfor kan man aldrig vide, om man er offer for begrebet taqija.

      Kommentar by Menig 442 — 21. juni 2009 @ 20:24

    38. @ 34 Menig 442

      Hvad er forskellen på ‘Opus Dei’ og katolikker som helhed?

      Hvad er forskellen på amerikanske protestantiske evangelister og danske folkekirke protestanter?

      Hvad er forskellen på det Hindunationalistiske Bharatiya Janata Party parti i Indien, der inciterede til en massakre på 2.000 muslimer i 2002, og resten af Indiens hinduister?

      Hvad er forskellen på benhårde Calvinister i de hollandske landområder og hollandske calvinister?

      Og så videre og så videre. Det er vel ikke svært at forstå, at det er irriterende at blevet taget til indtægt for noget som man ikke støtter, bare fordi nogle mennesker har et lidt fortegnet og sort/hvidt billede af det.

      Kritikken af fundamentalistisk islamisisme er fuldstændig korrekt og retfærdig, for det er en frygtelig ting. Ligesom kritikken af al fundamentalistisk religion er. Problemet er når denne kritik kammer over, som f.eks. Gert Wilders, der tegner et billede af alle tilhørende den religion som værende en del af den ekstreme del af religionen – og så tilmed foreslå totalitære og frihedsindskrænkende idéer som at forbyde koranen.

      Kommentar by Jacob — 21. juni 2009 @ 20:51

    39. Det ses ofte (læs: Altid), at kvindelige konvertitter, er mere end almindeligt optaget af ISLARM, mere LARM end IS, og jeg ved godt at det hedder ISLAM. Jeg har mødt et par stykker af slagsen. Willy Søvndal, er som altid ude med budskaber de rigtige steder. Disse bunder dog ikke dybt. Hvem husker ikke Willy´s bud på en demonstration imod MØRKETS KRÆFTER. Ej heller denne blev til noget.
      S = SÆRLIG
      F = FORURENENE

      Kommentar by Vagn Jensen — 21. juni 2009 @ 20:56

    40. @ 36 Thomas

      Jeg er selv på højrefløjen og stemmer konservativt, bare lige så du ikke automatisk tror, at jeg er venstreorienteret. Desuden er alle i DF’er jo bare socialdemokrater i forklædning, så hvis jeg endelig skal kritisere jer må det være noget med at adskille de venstreorienterede. ;)

      Problemet er, at folk nu er ved at gå væk fra at kritisere islamisme, hvilket jo er den politiske og lidt mere ekstreme del af religionen, og til at kritisere muslimer og islam som helhed. Selvfølgelig skal man ikke nævne alle dem man ikke kritisere, men man skal da for hulen sige, hvem det er man kritiserer. En udtalelse om, at islam er en trussel/kræftknude/whatever rammer i flæng 1,5 milliarder mennesker, uanset deres eventuelle syn på islamisme. Inklusiv, forresten, de mange iranske studerende, der i øjeblikket kæmper i gaderne for en sekulær republik. Er det ikke forståeligt, at de bliver ophidset, når de bliver beskyldt for holdninger de ikke har?

      Jeg siger jo heller ikke, at alle kristne synes at oplysningstiden er noget møg og menneskerettighederne burde skrottes, bare fordi at Krarup siger det.

      Kommentar by Jacob — 21. juni 2009 @ 20:59

    41. @ Vivi Andersen

      “Men da det er ikke er de af dig omtalte muslimer der er fremtrædende i debatterne rundt omkring med deres syn og opfattelse af Vesten og om hvad Islam er for en størrelse, så bliver de altså ikke hver eneste gang medtaget når der skrives om og diskuteres Islam og muslimer.”

      Det må jeg stille mig noget uforstående overfor. Alle de muslimer, der sidder i det danske Folketing, er moderate.

      Det kan vel ikke undre dig, at når man udspørger imamer og andre trosoverhoveder, så falder der noget mere religiøs tale? Jeg behøver vel ikke at minde dig om den katolske biskops udtalelser om abort og kvinder for nyligt.

      Kommentar by Jacob — 21. juni 2009 @ 21:05

    42. @ Jacob

      Hvis man kalder sig muslim, så må man også stå ved alt det, som det indebærer. Desuden må man identificere sig, ikke kun med de retningslinjer, der er udstukket af koranen, men også den måde, hvorpå disse er blevet (mis)brugt op gennem historien til meiningsløse grusomheder og myrderier.

      Selvfølgelig er det rigtigt, at en morderne dansk præst ikke er medansvarlig for heksefofølgelserne, men det er alligevel vigtigt at skelne: Hvis du bekender dig til islam, så bekender du dig også til det, der er kommet ud af islam, uanset om det er deig, der har gjort det personligt. Kend træet på dets frugter, syge frugter kan kun betyde, at træet er sygt (og bør hugges ned).

      Kommentar by Carl — 21. juni 2009 @ 21:06

    43. @ Carl

      Så hvis man er luteransk protestant, så bekender man sig også til voldsom anti-semitisme? Jeg går ud fra, at du er bekendt med Luthers ekstreme had mod jøder, siden du er parat til at pådutte folk meninger de ikke har, bare fordi at det er din opfattelse, at man skal være bogstavtro for at være en del af den religion? En definition, der forresten ville udelukke langt størstedelen af verdens befolkning fra religion.

      Skal kristne, og i jøder i det gamle testamentets tilfælde, også absolut bekende sig til det, der står i følgende link? http://www.evilbible.com

      Din holdning er ret ensporet og skaber fuldstændig unødig splittelse og polarisering, og ikke mindst harme, hos dem i den befolkningsgruppe, der ikke er bogstavtro. Hvorfor vil du insistere på, at de moderate muslimer er bogstavtro ekstremister, hvis de selv siger, at de ikke er? Alle der kender til den danske form for folkekirkekristendom ved jo udemærket, at folk kan betragte sig selv som religiøse uden at gå ind for alle dele af de hellige skrifter.

      Jeg ser heller ikke mange kristne, der giver alt de har væk, jvf. Jesus’ opfordring.

      Kommentar by Jacob — 21. juni 2009 @ 21:27

    44. @ Carl

      Der skal selvfølgelig bare stå “jøder i det gamle testamentets tilfælde”, og ikke “i jøder i det gamle testamentets tilfælde”. :)

      Slutteligt vil jeg lige nævne, at der også at kultur også spiller en stor rolle for, hvorfor nogle betragter sig som værende del af en religion. Jeg nævner igen folkekirkedanmark. Dette spiller selvfølgelig også ind for tyrkere, iranere, marokkanere, indonesere osv. som det gør for os danskere.

      Kommentar by Jacob — 21. juni 2009 @ 21:30

    45. @ Jacob

      Du drager nogle sammenligninger mellem folkekirke-danskere og muslimer fra de arbiske ørkenlande, som nok ikke er helt hensigtsmæssige. Det springende punkt (og det som jeg ser som den største forhindring af en reformation af islam sådan som Luther reformerede kristendommen) er, at muslimer opfatter koranen som guds ord. Dette indebærer i praksis, at hvis du prøver at omfortolke et eneste komma i den bog, så gør du dig skyldig i Allahs fordømmelse på dommedag, fordi koranen er Allahs sidste og udtrykkelige vilje. Som muslim skal man følge koranen bogstav for bogstav, også de hadefulde og magtliderlige vers, ellers er man ikke muslim. Og det er det der gør at man ikke umiddelbart kan sammenligne islam og kristendom. Førstnævnte er et åndeligt fængsel, der styrer din hjerne fra vugge til grav, sidstnævnte er retningslinjer til at orientere dig i livet.

      For en god ordens skyld er jeg altså ikke religiøs, skal det nævnes. Men jeg vil 1000 gange foretrække kristendommen frem for islam.

      Kommentar by Carl — 21. juni 2009 @ 21:44

    46. Så lad os tage den på en anden måde.

      Hvis jeg foreksempel gik ud og generaliserede, at en tilbagevenden til en regering til venstre for midten, ville betyde offentligt overforbrug.

      Så ville det da heller ikke være pænt over for de socialdemokrater som faktisk har et pragmatisk forhold til økonomi, sådan at blive generaliseret med alle Auken – Anker typerne.

      Når man kritiserer, kritiserer man tilbøjeligheder og fællestræk, ikke absolutte og entydige størrelser.

      Det du gør, er at bare at bukke dig for en strategi som helst skal gøre kritik af Islam så nær umulig som muligt, ved at stille særkrav til denne kritik som andre former for kritik ikke skal leve op til.

      Vi ved da godt, at muslimer er en broget skare. Jeg er så uheldig at bo i en by med mange indvandrere. Jeg møder da både de mange venlige uden tørklæder, som er nogle harmoniske, gode almindelige middelklasse mennesker, der forkæler deres børn og ikke kunne drømme om at gå med tørklæder eller begå kriminalitet osv.
      og så de andre, de mere konservative der ser på os med afsky og afstandtagen.
      De unge som truer og kaster glas i ryggen på umotiveret, overfalder en på gaden uden grund. Som hader Danmark og danskere af et ondt hjerte.

      Kommentar by Thomas Bolding Hansen — 21. juni 2009 @ 22:16

    47. Er man muslim fordi man er født som muslim? Nogle vil sige de er det, selv om de ikke lever op til et eneste muslimske dogme.

      Man er reelt muslim når man tager det ideologiske tankegods til sig i større eller mindre omfang og i det øjeblik skal man kritiseres.

      Kommentar by Thomas Bolding Hansen — 21. juni 2009 @ 22:20

    48. @ Carl

      Jeg forstår ikke helt din måde at ræsonere på. Fordi det er doktrin, at koranen er Guds ord, så skal alle muslimer tro dette – og ikke mindste følge dette. Men hvad så med alle de muslimer, der ikke gør? De er trods alt størsteparten. Vil du ignorere deres eksistens, eller i stedet klassificere dem som ikke-muslimer? Ligeledes kunne man jo med din måde at ræsonere på konkludere, at de katolikker, der ikke følger Pavens doktriner til punkt og prikke – manden er trods alt guddommeligt ufejlbarlig – ikke er katolikker.

      Din måde at klassificere på er alt for begrænsende. Derudover gør du det lidt besynderlige, at du i stedet for at se på hvordan verden er og ræsonere derudfra, så indukterer du ud fra din egen definition af hvad en muslim er, og tilskriver dermed en hel masse muslimer holdninger som de ikke har. Det pudsige er, at du jo selv nævner dem. Du har jo mødt dem. De vil jo højst sandsynligt selv sige, at de er muslimer, men du ved jo så også efter at have mødt dem, at de ikke lever op til din egen definition af hvad en muslim er.

      Jeg forstår ikke selv, hvordan du får din argumentation til at hænge sammen. Med dine argumenter må du jo enten konkludere, at 1) alle muslimer – også dem du udemærket ved er moderate – er bindegale, bogstavtro fundamentalister, eller; 2) en meget stor del af den befolkningsgruppe, der betragtiger sig selv som muslimer, slet ikke er muslimer, da de ikke er bogstavtro Koranlæsere.

      Hvilken konklusion vælger du?

      Kommentar by Jacob — 21. juni 2009 @ 22:56

    49. @ Carl

      Jeg skal måske også lige selv sige, at jeg ikke er religiøs. Jeg er faktisk meget skeptisk indstillet overfor religions indflydelse på de frihedsrettigheder jeg holder så kært, hvilket selvfølgelig også betyder at Wahid Pedersen jo ikke ligefremst er en superstjerne i mine øjne. ;) – men ligeledes er alle de autoritære tosser som DF befinder sig i gruppe med i EU-parlamentet også en trussel.

      Kommentar by Jacob — 21. juni 2009 @ 23:00

    50. @ Carl

      Hov, jeg blandede lige lidt af dit indlæg sammen med Thomas’. Det er ham, der selv har mødt muslimer, som han jo beskriver. Det er hvad man får ud af at skrive indlæg så sent… :)

      Kommentar by Jacob — 21. juni 2009 @ 23:20

    51. 41. Jacob

      Alle de muslimer der sidder i Folketinget, jamen, det er da muligt at de er fredelige og rare mennesker !

      Ved du hvordan de forklare deres forhold til Islam ?

      At de i det øjeblik de anerkender at gå ind for f.eks. menneskeskabte love og regler har gjort sig til frafaldne – for sådan erklærer Allah det forholder sig .

      Jeg beklager altså at måtte sige det, men selv du aner ikke hvorvidt vi har at gøre med Taqiyya og Kitman.

      Det jeg tror på er den frafaldne muslim – der åbent, ærligt og udadtil erklærer sig som en sådan.

      Islam kan takke sig selv( dens tekster) for den mistro, der ombølger den og dens tilhængere.

      PS

      Hvilke truende, autoritære tosser er det DF befinder sig i gruppe med i EU-parlamentet ?

      Kommentar by Vivi Andersen — 21. juni 2009 @ 23:31

    52. Here we go again …

      Jacob, din argumentation står og falder med om dine præmisser er korrekte. Således falder dine forsøg på parallellisering mellem islam og kristendommen fra hinanden med det samme, fordi du ignorerer/fortier at islam er en lovreligion, mens kristendommen ikke er. At der i virkelighedens verden findes et udlevet spektrum af rettroenhed med den konsekvens at ikke alle muslimer opfatter hvert ord i Koranen som absolut, er ikke ensbetydende med en varians i denne religions dogmatik. Du taler i stedet om menneskelig natur.

      Luthersk kristendom står og falder derimod ikke med en bekendelse til alt i Luthers liv og skrifter, heller ikke i teorien. Faktisk er det ikke så lidt chokerende at du kan opstille så dårlig en parallellitet. Kernen i lutheranismen er tolkningen af Bibelen med de konsekvenser dette har for f. eks. forholdet mellem øvrigheden og kirken, eller kirkens rolle som mediator mellem mennesket og Gud.

      Behøver jeg virkelig fortælle dig at Luthers samlede skrifter ikke er hellige eller normgivende i den danske folkekirke? At Martin Luther ikke var Guds sidste profet, hvis ’sunna’ vejleder os om det rette liv?

      Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 22. juni 2009 @ 00:12

    53. -> Jacob

      “Kære Uriasposten, det kunne jo så være forfriskende, hvis du i her på posten også overvejede, hvor mange af de kvinder, der var mødt op, også var muslimer.”

      Det ved hverken du eller jeg, og derfor konstaterer jeg blot, at tørklædeklædte muslimer stort set ikke var repræsenteret.

      “Dette kunne være at det ville bidrage til et lidt mere nuancerede syn på islam her på bloggen, andet end det hvor alle muslimer skæres over én kam som islamister og kvindeundertrykkere.”

      Det må du nok uddybe.

      Kommentar by Kim Møller — 22. juni 2009 @ 02:54

    54. Jeg er en muslimsk pige og jeg demonstrerede – UDEN tørklæde. Det er vigtigt at forstå, at på trods af at mange piger i DK vælger at bære tørklædet “frivilligt”, så er dette langt fra tilfældet for de iranske kvinder. Når en iransk kvinde bære tørklædet i Iran, er dette ikke et religiøst symbol, men nærmere et udtryk for 30 års undertrykkelse og kønsdiskriminering – det er bestemt ikke frivilligt!Mange af os iranere er muslimer på samme vis som de fleste dansker er kristne…

      Kommentar by torang — 22. juni 2009 @ 09:59

    55. -> Torang

      Godt at høre.

      Min pointe var dog ikke, at muslimerne blev væk, men at tørklædeklædte muslimer der har sit etniske ophave fra den del af verden, stort set ikke var repræsenteret. Det kan der være flere forklaringer på, men det det sender ikke desto mindre et signal om at gruppen af moderate tørklædeklædte muslimer, ikke gider støtte op om modstanden mod den islamiske stat Iran.

      Du pointerer, at muslimske kvinder herhjemme går frivilligt med tørklæde – i modsætning til kvinder i Iran. Det samme sagde den iranske nobelprisvinder Sherin E. for nogle år siden, men for mig at se, så indikerer de tørklædeklædtes manglende deltagelse, at ‘den helt vildt store moderate gruppe’ (/ironi) næppe skal findes blandt dem – om de bære tørklædet frivilligt eller ikke.

      – tørklædet er ikke blot 30 gram stof. Frivillighed er der først når man kan tage det af uden konsekvenser.

      Kommentar by Kim Møller — 22. juni 2009 @ 11:39

    56. # 48 Jacob

      Det virker som om du tror at det jeg gør er at tage en papkasse, hvor der står “hjernedøde muslimer” udenpå og derefter proppe en mase uskyldige mennesker ned i den, hvilket er åbenlyst forkert. Hvis man kalder sig muslim ar egen fri vilje (dvs. man er ikke blevet banket af sin far til at sige det gennem sin barndom), så medtager man alt det som dette indebærer. Og hvad indebærer det? Ja, det ser ud som om du tror, Jacob, at jeg har lavet min helt egen personlige definition på en muslim og prøver at presse den ned over de sagesløse “moderate” muslimer.
      Her er fra
      :
      Muslims believe that God revealed his final message to humanity through the Islamic prophet Muhammad via the archangel Gabriel (Jibrīl). For them, Muhammad was God’s final prophet and the Qur’an is the revelations he received over more than two decades.
      Og du kan regne med at muslimer er enige i dette, ellers ville det blive redigert af muslimske wikipedia-brugere. Prøv at betvivle at koranen er en åbenbaring fra Allah overfor én af dine “moderate” muslimer, Jacob, så får vi se hvad der sker.

      Jacob: Lad os prøve at se lidt nærmere på dine såkaldte “moderate” muslimer. Hvis det var sandt, at volden, terroren, pædofilismen og undertrykkelsen blev begået af et lille mindretal af fanatiske aber og at de fleste muslimer tager afstand fra de ovennævnte ting, hvorfor gør de det så ikke i praksis? Hvis det var sandt, at Osama ikke er en værdig repræsentant for en i bund og grund fredelig religion og at han bare er en tilfældig psykopat, der lige så godt kunne have været kristen, hvorfor demonstrer dine “moderate” muslimer så ikke imod Osama? Han har jo tilsyneladende hijacket deres fredelige og menneskekærlige religion og misforstået den fuldstændigt til brug for sindssyg fanatisme i Allahs navn? Jeg ville da tage afstand fra galninge, som misbrugte min egen overbevisning til at dræbe uskyldige.

      Men det gør dine “moderate” muslimer ikke, Jacob. Der var ingen demonstrationer eller afstandstagen fra danske muslimers side imod Osama efter 9/11, til gengæld myldrede tusindvis af “moderate” muslimer ud på gaderne i europæiske byer efter muhammed-tegninerne og svinede de lande til, som havde lukket dem ind og sørget godt for dem.

      Kommentar by Carl — 22. juni 2009 @ 11:40

    57. Det var vist gået lidt galt, der skulle have været et link til wikipedia
      http://en.wikipedia.org/wiki/Islam#Articles_of_faith

      Kommentar by Carl — 22. juni 2009 @ 11:41

    58. Hvor er Abdul W Petersen, og Fatih Alev henne?

      Kommentar by Thomas — 22. juni 2009 @ 12:21

    59. Jeg synes også, at der er en påfaldende mangel på tørklæder ved demonstrationerne.

      Man kan ikke lade være med at tænke på, hvem de mange tørklæde-bærende kvinder mon støtter?

      Kommentar by Henrik — 22. juni 2009 @ 12:49

    60. Det var noget underligt der skete med mit indlæg – Jeg prøver igen for forståelsens skyld – Jeg er ked af, at jeg ikke har mulighed for at slette det sjuskede indlæg – Sorry Leh

      @ 34 Jacob
      “Kære Uriasposten, det kunne jo så være forfriskende, hvis du i her på posten også overvejede, hvor mange af de kvinder, der var mødt op, også var muslimer.”

      Det ville jo være det rene spekulation som man ikke kan kræve at KM skal begive sig ud i. – Naturligvis kan det være en enerverende oplevelse, gang på gang, at være vidne til alle individer i en gruppe, bliver slået over en kam. – På den anden side, kan det blive anstrengende for en selv, hver gang at skulle pointere at man kun mener denne og hin gruppering af en større kategori. – Har man fulgt kommentator-trådene i et halvt årstid eller mere, skulle man nu nok kunne skelne mellem hvem af debattørerne, der også betragter muslimer som individer, hvor nogle er mere individuelle end andre – og hvem som bare ønsker enhver muslim hen hvor peberet gror – samt de få som ønsker alle fremmede (religioner (?)) så langt væk fra Danmark som muligt. – Jeg har læst KM fra da han var meddebattør på pol-on-line og har aldrig oplevet at han ikke skelnede. – Dit indlæg ville nu ikke have medført kommentar fra mig (KM kan tale for sig selv) såfremt du ikke i indlæg 38 havde kommet med nedenstående udtalelse …

      “… som f.eks. Gert Wilders, der tegner et billede af alle tilhørende den religion som værende en del af den ekstreme del af religionen – og så tilmed foreslå totalitære og frihedsindskrænkende idéer som at forbyde koranen.”

      Jeg har aldrig hørt eller læst noget, skrevet eller sagt af Geert Wilders, der berigtiger dette udsagn. Jeg har hørt GW sige – at da man i Holland har en lov der forbyder udgivelsen af publikationer, der promoverer had og vold, burde koranen være forbudt i Holland, ligesom Mein Kampf er det. – Ligeledes som jeg har hørt og læst GW adskillige gange give udtryk for at han ikke har noget problem med de muslimer, der ikke er voldelige fundamentalister.

      Jeg har til overmåde hørt og læst responsum á la dit og det undrer mig at du som viser omhyggelighed med hele grupper ikke lader samme omhu gælde enkeltindividet.

      Kommentar by Leh — 22. juni 2009 @ 13:17

    61. Jeg har lige skiftet fra mainstream “venstrefløj” til mainstream-defineret “højrefløj” takket været Urais. Tak Kim Møller, hilsen ung mand på 18 år!

      Kommentar by Zepahupcoptimos — 22. juni 2009 @ 13:27

    62. Skiftet er venstrefløjens skyld. Det er blevet sindsyge. Og de er ikke “kool” mere. Højrefløjen i Europa is the shit. Jeg joiner jeg.

      Kommentar by Zepahupcoptimos — 22. juni 2009 @ 13:29

    63. -> Leh

      Jeg har slettet dit første indlæg.

      Kommentar by Kim Møller — 22. juni 2009 @ 13:31

    64. @ Zepahupcoptimos: Det lyder fint, velkommen til ;-)

      @ Kim: Har du også mulighed for at reparere mine indlæg 56-57? De er kikset lidt med kodningen, det var meningen der skulle have været et link til wikipedia i 56, hvor citatet er taget fra.

      Takker.

      Kommentar by Carl — 22. juni 2009 @ 14:16

    65. @ 63 Kim Møller
      Mange Tak

      Kommentar by Leh — 22. juni 2009 @ 17:45

    66. Jo tak. Os på centrum-højre fløjen må vel holde sammen.

      Kommentar by Zepahupcoptimos — 22. juni 2009 @ 20:10

    67. @ Kim: Hvis du ikke kan/vil rette mit kikserede indlæg; er det muligt man kan lave det sådan her på UP at man kan redigere sine egne indlæg efterfølgende? Det ville være nyttigt, hvis man kom til at skrive forkert. Desuden har de fleste andre blogs jo også sådan noget?

      Kommentar by Carl — 22. juni 2009 @ 20:40

    68. Jeg læste for et år elle to siden en artikel i Natioenal Geographic om Iran. To tredie dele af befolkningen er unge mennesker eller børn. De vil sgutte leve i middelalderen som mor og far. De har via TV og internet fået smag for frihed og vestlige goder. Pigerne vil have neglelak og læbestift, nul indpakning i kvindeundertrykkende klude.

      Sjovt nok render de venstrefjogede og kulturpaverne i Danmark rundt og synes det er DAJLIGT med kvindeundertrykkende klude. De mener, at det signalerer frihed BVADR Det synes frihedselskende iranske kvinder ikke.

      Jeg kan kun ønske det iranske folk velkommen til det 2100 århundrede, nå de en gang får smidt det åg af sig, som deres diktatoriske præstestyre har holdt dem nede med i alt for mange år med.

      Kommentar by Janette Lund — 22. juni 2009 @ 23:09

    69. jeg tror bestemt ikke, at manglende repræsentation af tørklæde beklædte kvinder ved demonstrationen har noget at gøre med disse kvinders holdning, men derimod noget at gøre med deres etniske baggrund – de er ikke iranere, og derfor føler de ikke samme trang til at bakke op om denne sag. Ligesåvel som mange danske kvinder ikke var at se til demonstrationen, dette er jo ikke et udtryk for, at danske kvinder ikke går ind for frihed, lighed og menneskerettigheder, men de nærer bare ikke samme følelse og passion for denne sag.

      Kommentar by torang — 23. juni 2009 @ 08:34

    70. -> Torang

      “jeg tror bestemt ikke, at manglende repræsentation af tørklæde beklædte kvinder ved demonstrationen har noget at gøre med disse kvinders holdning, men derimod noget at gøre med deres etniske baggrund – de er ikke iranere, og derfor føler de ikke samme trang til at bakke op om denne sag.”

      ‘Føler ikke samme trang’… De var ikke repræsenteret. Lad mig fremhæve problemets natur med et eksempel. Der har været masser af demonstrationer imod Irak-krigen, og her deltog masser af ikke-irakiske muslimer med tørklæde.

      Hvorfor kan tørklædeklædte muslimer ikke deltage i demonstration mod en islamisk stat, men godt mod en krig der afsætter en diktator. Svaret blæser i vinden.

      Kommentar by Kim Møller — 23. juni 2009 @ 08:44

    71. @ torang
      Ligesåvel som mange danske kvinder ikke var at se til demonstrationen

      Jeg gætter på at du mener “Ligesåvel at der ikke var mange danske kvinder at se til demonstrationen”, for det andet er noget vrøvl, i betragtning af at der er omkring to en halv million danske kvinder.

      Men prøv lige at se på billederne. Der er masser af kvinder med lyst hår, lysebrunt, kastanjefarvet, og så videre. Meget uiranske hårfarver. Det er selvfølgelig ikke til at sige, ud fra billederne alene, hvilken etnicitet disse kvinder har. Men jeg tror roligt vi kan regne med dansk.

      Kommentar by Mallebrok — 23. juni 2009 @ 18:16

    72. Det er ikke udelukkende libanesere, somaliere og irakere, som i stort antal rejser på lange ferier i det land, de er flygtet fra. Det gælder også afghanere og iranere. Dette har desværre ikke medført de nødvendige hjemsendelser.

      Kommentar by Poul — 28. juni 2009 @ 20:51

    73. Fluekneb kommer du ikke langt med “Mallebrok” – sætningen du “retter” giver nøjagtig samme mening. Og Mallebrok, hvis du havde den mindste smule forstand på iranere, så vidste du at de farver du nævner, er gangske normale iranske hårfarver – måske du burde tage ud til en demonstration og se hvad der egentlig foregår (og ikke mindst HVEM der deltager).

      Kommentar by torang — 29. juni 2009 @ 12:06

    74. Jacob,

      EvilBible.com is Dead

      Large portions of evilbible.com have been considered, dissected and declared
      fallacious on very many levels.

      Two examples of this fact are as follows:

      Whilst besmirching the Bible for allegedly commanding rape evilbible.com,
      for some odd reason, neglects to mention the most relevant biblical text
      related to the biblical view of and law about rape. Why this omission? Who
      knows, but it would certainly have gotten in the way of a good session of
      emotive expression of prejudice-it would have discredited evilbible.com to
      reference this most important text. Indeed, those annoying little facts have
      an annoying way of getting in the way of good fallacious assertions.

      Whilst besmirching the Bible for allegedly commanding human sacrifice
      evilbible.com, for some odd reason, neglects to mention that the Bible does
      not command but condemns human sacrifice. Evilbible.com, for some odd
      reason, neglects to mention that when the Bible reports that human
      sacrifices did take place they were carried out by Gentile Pagans who were
      not worshiping the God of the Bible but various false gods. When “Jews” were
      performing human sacrifices it was only when they turned away from the God
      of the Bible and joined Gentile Pagans in worshiping various false gods.
      Yet, in typical militant activist atheist fashion, evilbible.com does not
      condemn Gentile Pagans but only condemns the Jews.

      Further evidence of this is found at this URL:

      http://atheismisdead.blogspot.com/2009/07/evilbiblecom-is-dead.html

      Kommentar by Mariano — 2. august 2009 @ 02:28

    RSS feed for comments on this post.

    Leave a comment

    Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

    Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

     

    

     

    Vælg selv beløb



    Blogs


    Meta
    RSS 2.0
    Comments RSS 2.0
    Valid XHTML
    WP






    MediaCreeper