19. september 2015

Pro et contra Dansk Folkeparti: Kunsten at lave et ‘nationalt kompromis’ med internationalister…

De senere dage har jeg haft heftige debatter med traditionelle kampfæller om Dansk Folkepartis seneste udmelding. Fra min samlevende børneordfører hører jeg sagen fra den anden side, og synes egentligt kritikken skyder over målet. Den gennemsnitlige DF-vælger er (desværre) ikke en afklaret Uriasposten/Snaphanen-læser, men en tidligere socialdemokrat, der priser velfærdsstaten, og i morgen ser grædende flygtningebørn i den bedste sendetid for syttende dag i træk.

Et parti der har opbakning fra mere end hver femte dansker, kan vanskeligt ignorere den tromlende mediemaskine. Ingen går fri, og problemet er desværre mere danskerne som sådan, end Thulesen-Dahls nuværende strategi.

Præmisserne for at modtage 1000 flygtninge var skåret så skarpt, at det ikke engang gav krusninger i overfladen hos folketingets internationalistiske flertal. Man kunne omvendt beskylde partiet for at det hele blot var en symbolsk markering i lighed med Liberal Alliances ’støt flere i nærområderne’-strategi. Hør her: Vi er ikke kyniske!

Bottom line: Dansk Folkeparti har ikke 90 mandater, og intet tyder på at det er muligt at finde opbakning i folketinget for et egentligt paradigmeskifte. Tidligere i dag hørte jeg Kristian Thulesen-Dahl og Mette Frederiksen tale til årsmøder i henholdsvis herning og Nyborg. Hvor Thulesen-Dahl talte om at lukke grænserne, så revsede Mette Frederiksen Støjbergs annoncer, pointerede at ingen flygtede for sjov, og talte i stedet om nødvendigheden af bedre integration. Med 60 mandater kunne Dansk Folkeparti udskrive en retningsgivende folkeafstemning om masseindvandringen, men indtil det sker, vil partiets fornemmeste opgave være at rød blok fra magten.

Det redder selvfølgelig ikke Danmark på den lange bane, men skal Dansk Folkeparti vælte regeringen, så skal det selvfølgelig ikke ske spontant over en situation der udvikler sig dag for dag. De 1000 flygtninge Dansk Folkeparti tilbyder at installere i lejre (Grønland), svarer til det vore nabolande modtager hver 24. time. Enten får vi ‘Fort Europa’, eller også får vi grænsekontrol som i 1980’erne. Et nej den 3. december er en del af løsningen, mest fordi det fortæller internationalisterne at der trods alt ikke er folkelig opbakning til mere EU.

Thulesen-dahl argumenterer for et ‘nationalt kompromis’ der binder internationalisterne til en politik der i nogen tid vil gøre Danmark helt uinteressant for ‘indvandrere’. Vi om omkranset af fredelige lande, og flygtninge der når Danmark er her for at få et bedre liv. Budskabet kan være svært at sælge for højrefløjen, men ret beset så er ikke langt fra Dansk Folkepartis ‘I bliver aldrig danskere’-rationale til Mikael Jalvings syv konstruktive forslag fremlagt tidligere på året: “Vi er nødt til at erkende demografiens betydning for Europas fremtid og indrette os derefter.”

Bloglæsere taler om at stemme anderledes næste gang. Forståeligt, men hvis Dansk Samling (eller sågar Danskernes Parti) bliver opstillingsberettiget og kommer ind, så vil det alligevel ikke give flertal udenom internationalisterne. Det ville være befriende med nationalborgerlige på tinge, men folketingspolitik handler i sidste ende om at tælle til 90.

Intet indikerer at bombastiske ultimatummer fra højre flytter noget i forhold til den kompakte middelklasse, og problemet lader sig tydeligvis ikke løse i Folketinget. Opgaven må således blive at forsinke udviklingen i håb om virkeligheden tvinger et paradigmeskifte igennem. Det bliver ikke et kønt syn, men vi står trods alt bedre stillet end frontstaterne ved Kristenhedens sydlige grænse. Hvis danskerne pludselig forstår situationens alvor, så har Danmark trods alt stadig magten til at gøre hvad der kræves. Jeg holder ikke vejret, men håbet lever.

(Christian Frei taler til Dansk Folkepartis årsmøde i Herning, 19. september 2015; Foto: Facebook)

Pro-Dansk Folkeparti.

“Det bedste er selvfølgelig, at mennesker, der er på flugt, bliver hjulpet i deres nabolande, fordi vi på den måde kan hjælpe langt flere. Men hvis det kan blive hjulpet på vej af, at vi accepterer, at vi også her i Danmark huser flere flygtninge, så er vi parate til at acceptere det. Så længe det sker for en afgrænset periode og midlertidigt, er vi mere afslappede omkring, hvor mange der bliver hjulpet her i Danmark, og hvor mange der bliver hjulpet i nærområderne. … Nogle vil så sige, at der kan gå mange år. Og ja, det vil der. Men hvis det omvendt gør, at vi kan afhjælpe langt flere problemer, så er det prisen værd. … Vi må træffe det skelsættende valg, at vi ikke vil flytte flygtninges tilværelse livsvarigt her til Danmark. … hvor jeg i stedet ønsker en politisk diskussion om at drive flygtningepolitik på en helt anden måde end i dag.” (Kristian Thulesen-Dahl, 15. december 2015)

“Det er klart, at når man har et fikst og færdigt sted med plads til måske 300-350 mennesker med alle faciliteter, der lige er blevet lukket som flådestation, så er det et oplagt eksempel på et sted, hvor man kan anbringe flygtninge. … Alt står klar. Lige fra tandlægeklinik, bibliotek, undervisningslokaler og pragtfulde boliger. Og så er der den helt uovertrufne natur, som alle vi, der har været der, falder i svime over. Det ville være et fantastisk sted at have flygtninge. … Grønland er jo en del af rigsfællesskabet.” (Søren Espersen, 16. september 2015)

“Vi skal have lov til at smide de folk ud af landet, som vi i forhold til vores retssikkerhed og udlændingepolitik ikke mener har krav på at være i Danmark.” (Morten Messerschmidt, 16. september 2015)

“Hjælpen til nærområderne lyder fornuftigt. I forhold til det her med at modtage 1000 kvoteflygtninge, der har vi sagt inde på mødet, at det synes vi er en dårlig idé. Fordi der ligger det i det, at de kommer til Danmark og skal integreres, og de skal ud i kommunerne, som i forvejen er presset.” (Martin Henriksen, 17. september 2015)

Contra-Dansk Folkeparti.

“Det er frygteligt letsindige ord, der kommer fra Thulesen Dahl. Det er naivt at tro, at man kan holde asylansøgere i statscentre.” (Søren Krarup, 17. september 2015)

“Med Kristian Thulesen Dahls melding om, at Danmark skal tage imod syriske asylsøgere, har Dansk Folkeparti reelt afskaffet sig selv.” (Morten Uhrskov Jensen, 15. september 2015)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/69195/trackback

93 Comments »

  1. Jeg lader posten stå øverst i et døgns tid, så debatten kan få lidt luft.

    Kommentar by Kim Møller — 19. september 2015 @ 15:10

  2. DF er det mindst onde man kan stemme, at det ikke er gået op for befolkningen, er jo egentlig deres egen skyld. Desværre er vi der stemmer DF jo også en del af befolkningen.

    Kommentar by Winston Churchill — 19. september 2015 @ 15:23

  3. “Et parti der har opbakning fra mere end hver femte dansker, kan vanskeligt ignorere den tromlende mediemaskine.”

    Derfor: Danmark har brug for et parti til højre for DF

    https://ksdha.wordpress.com/2015/09/16/kom-nu-jalving-og-co-danmark-har-brug-for-et-parti-til-hoejre-for-df/

    Kommentar by KSD — 19. september 2015 @ 15:44

  4. DF har lavet så mange kompromiser på skoleområdet, beredskabsområdet, politiområdet, militær etc. etc.

    Tesen er hver gang, at man stemmer for, “for ellers bliver det meget værre”.

    Det er desværre salamimetoden, og resultatet ender med, at være det samme som hele salamien, blot i skiver.

    Jeg savner at partiet tør markere sig, og om nødvendigt vælte Løkke på sagen, for når historien skal skrives kan man sige: “det var uden vores stemmer”. Det kan man jo ingenlunde i dag.

    DF er medansvarlig for den historiske situation, der udfolder sig i øjeblikket, hvis der ikke tydeligt siges fra.

    Kommentar by Per747 — 19. september 2015 @ 15:48

  5. God artikel !

    Jeg har undret mig lidt over ‘ophidselsen’ over at DF vil tage 1000 flygtninge. Det har hele tiden været præmissen at de IKKE skulle integreres, men plceres i lejre/centre og sendes hjem hurtigst muligt. Og kriteriet for hjemsendelse er ikke at der er fred og europæisk velstand i hjemlandet, men udelukkende at der er områder i hjemlandet, hvor deres personlige sikkerhed er sikret.

    Det er den helt rigtige udmelding, som ikke på nogen måde strider imod standpunktet om lukkede grænser. Der er jo stor forskel på at lade vilde horder vælte ind over grænserne og gå på motorveje osv, og på at kontrolleret at tage 1000 flygtninge.

    DF ønsker ikke at give nogen anledning til at skyde dem ondskab eller racisme i skoene.

    Og dem som argumenterer imod indkvartering af flygtninge i centre, de taler jo så for velfærdsmigranter, hvilket der ikke er nogen som åbent indrømmer.

    Derudover så er det på ingen måde umenneskeligt at isolere flygtningene i centre, de foretrækker jo alligevel i forvejen at isolere sig i ghettoer, hvor der primært er andre af samme etnicitet og religion. Hvilket jo ligger i den menneskelige natur, at man helst vil bo sammen med andre som ligner og har de samme værdier som en selv.

    Det er som jeg ser det faktisk et menneskeligt hensyn ikke af placere dem i samfundet, hvor de vil føre sig anderledes og fremmedgjorte.

    Kommentar by For mangfoldighed — 19. september 2015 @ 15:50

  6. Et uddrag fra min artikel: http://bit.ly/1igu6MV

    “(DF) risikerer dog også at skubbe de vælgere væk, der stadig ønsker en meget stram udlændingepolitik. Mange af disse vælgere er dybt borgerlige af overbevisning og har stemt på DF på trods af store betænkeligheder ved partiets røde økonomiske politik. De kan blive desillusionerede og ende som sofavælgere. Det vil i givet fald styrke rød blok.”

    Kommentar by KSD — 19. september 2015 @ 15:51

  7. @ For mangfoldighed. Du skriver:

    “Jeg har undret mig lidt over ‘ophidselsen’ over at DF vil tage 1000 flygtninge. Det har hele tiden været præmissen at de IKKE skulle integreres, men plceres i lejre/centre og sendes hjem hurtigst muligt. Og kriteriet for hjemsendelse er ikke at der er fred og europæisk velstand i hjemlandet, men udelukkende at der er områder i hjemlandet, hvor deres personlige sikkerhed er sikret.

    Det er den helt rigtige udmelding, som ikke på nogen måde strider imod standpunktet om lukkede grænser. Der er jo stor forskel på at lade vilde horder vælte ind over grænserne og gå på motorveje osv, og på at kontrolleret at tage 1000 flygtninge.”

    Den rigtige udmelding havde efter min mening været den, som DF kom med i april. Her sagde de, at “flygtninge”, der kom til Danmark, skulle nægtes asyl og sendes retur: http://bit.ly/1Olv7Rp
    ——————-

    Desuden har DF ikke begrænset antallet til 1.000. De har i deres udspil ikke angivet et konkret antal:

    “DF-formanden ønsker dog ikke selv at sætte konkret tal på, hvor mange flere flygtninge Danmark skal tilbyde at tage imod.

    »Jeg vil ikke gå ind i meget detaljerede taldiskussioner nu, hvor de andre partier stadig taler om bedre integration, og hvor flygtninge stadigvæk har et retskrav på boliger. For så risikerer jeg at låse diskussionen fast i det, hvor jeg i stedet ønsker en politisk diskussion om at drive flygtningepolitik på en helt anden måde end i dag.« ”

    http://www.politiko.dk/nyheder/df-klar-til-flere-flygtninge-bare-de-senere-bliver-sendt-hjem-igen

    Kommentar by KSD — 19. september 2015 @ 16:02

  8. @For manfoldighed.

    “Det har hele tiden været præmissen at de IKKE skulle integreres, men plceres i lejre/centre og sendes hjem hurtigst muligt.”

    Dette er jo himmelråbende naivt!

    Vi kan ikke engang finde ud af at sende kriminelle udlændinge ud af landet, hvordan skal vi så kunne sende familier med børn tilbage?

    Tro mig, hele mediemenageriet vil være på plads, når det sker, og så bliver man bløde i knæene.

    Kommentar by Per747 — 19. september 2015 @ 16:04

  9. Det er en meget farlig kurs for DF, at gå kompromisets vej for at søge “indflydelse” på migrant-politikken.
    Erfaringen med lejre til udlændinge er jo, at det ikke virker. Sandholmlejren er et afskrækkende eksempel: man sætter en uduelig organisation (Røde Kors) til at bestyre lejren, og alt flyder: Beboerne kommer og går som det passer dem, det flyder med tyvekoster etc.
    Nye migrant-lejre risikerer at komme til at ligne Sandholm: Steder, hvor alt flyder. Og så sidder DF i saksen, for partiet har lagt navn og stemmer til.
    Situationen er for alvorlig til, at der går Christiansborg-taktik og konsensus-søgning i DFs politik. Visse sager er så afgørende, at det gælder om at stå fast på sine politiske standpunkter. Kompromisser kan man så bruge i mindre betydningsfulde sager. Kort sagt: DF må ikke lade sig lokke i en fælde af “De Anstændige”.

    Kommentar by Paulus — 19. september 2015 @ 16:12

  10. Uden indgriben på jorden, og oprettelse af adskilte “stater” tilnærmet idf-style med mure, hegn og troppetilstedeværelse, avanceret arsenal til rådighed i hver deres klanområder hvori beboerne er delt after anskuelser så vidt muligt, vil flygtningestrømme, død og destruktion fortsætte og nok forværres.

    Det samme gælder lokalt. Ønsker staten ikke at handle konfronteret med invasion er det min opfattelse at så må borgerne selv handle, og optimalt og ultimativt udelukkende lade venligboer bo sammen med alverden, så andre kan blive fri for det.

    Kommentar by Peter Buch — 19. september 2015 @ 16:14

  11. Der er for mange i partiet Venstre der tænker og handler som Det Radikale Venstre. Det er en af grundene til at DF har svært ved at balancere i det politiske spil. Lars Løkke står og dingler på skamlen
    med rebet om halsen, DF vil gerne være strammere – men tør ikke sparke skamlen væk under ham.

    En undersøgelse viser DF får flere medlemmer mens Socialdemokratiet mister en del. Vi må håbe danske halalhippier bliver klogere efterhånden som kaos rykker tættere på.

    Kommentar by k.m. — 19. september 2015 @ 16:36

  12. Har tænkt lidt over det, og selvom jeg godt kan være enig med Kim et stykke af vejen, så kommer jeg igen frem til, at denne situation er helt afgørende for Danmark, og afgørende for DF formoder jeg. Det naturlige var at udtrykke mistillid til regeringen, kræve lukning af grænsen ellers kan DF ikke længere støtte regeringen.

    Det var hvad alle stemmerne forventede, og det forventer vi stadig. Det er et kardinalpunkt, at vi ikke vil lade os oversvømme af muslimske indvandrere. Kan DF ikke stå op for det, får de altså ikke min stemme mere.

    Kommentar by Winston Churchill — 19. september 2015 @ 16:39

  13. #7 KSD: Den artikel du henviser til, er det ikke helt korrekt som du citerer. DF siger ikke at flygtninge skal nægtes asyl og sendes hjem.
    DF siger at EU burde kopiere den Australske model, og der er jeg 100% enig i. Og det mener DF for den sags skyld stadig.

    Australien sender enten flygtninge tilbage til det land de kommer fra, hvis det er et sikkert land. Eller de sender dem til flygtningelejre i Papau Ny Guinea eller Cambodja.

    Pointen er at flygtningen IKKE kommer til Australien eller forsøges integreret.

    Når EU ikke kan finde udaf at implementere den Australske model, så må Danmark gøre det selv. Nemlig ved at lukke grænsen og placere (kvote)flygtninge i lejre/centre, ikke i Papau eller Cambodia, men andre egnede steder, f.eks. på den nedlagte flådestation i Grønland.

    Jeg synes tingene og udmeldingerne hænger godt sammen, der er som jeg ser det ingen holdnings- (eller standpunkts- :-) ) skift.

    Og det er samtidig noget ALLE med god samvittighed, og uden frygt for at blive kaldt racist, nazist osv, kan gå ud og forsvare på arbejdspladsen osv.

    Kommentar by For mangfoldighed — 19. september 2015 @ 16:45

  14. #8 Per747 Jeg er helt enig, der er vi alt for bløde og ofte til grin. Hele rosset af kriminelle indvandre bander osv får alt for lang snor, der er for meget “dialogbaseret løsningsmodel”, hvor et par flade og et spark i røven ville være mere på plads !

    Men mht. udvisning, så afstås dette ofte pga den såkaldte tilknytning (en nok så stor mangel på tilpasning modregnes desværre ikke).

    Med flygtninge placeret i lejre/centre, så oparbejdes der netop absolut ingen tilknytning til Danmark, og derfor helker ikke noget argument for ikke at kunne sende dem hjem.

    I disse lejre/centre kunne diverse lektorer i arabisk a la SALIHA MARIE FETTEH, EKSTERN LEKTOR I ARABISK SPROGFÆRDIGHED VED CENTER FOR MELLEMØSTSTUDIER, SYDDANSK UNIVERSITET http://www.uriasposten.net/archives/69174
    undervise flygtningene, de er lønnet af staten i forvejen, så det burde ikke blive nogen ekstraomkostning,

    Kommentar by For mangfoldighed — 19. september 2015 @ 16:57

  15. Det er godt skrevet af Møller! Jeg har altid stemt DF og før det et par gange konservativt og venstre (i min allerpureste ungdom!), og jeg er sur på DF over deres vattede udmeldinger. Det er muligt, at Thulesen har noget smart oppe i ærmet, men DF skal passe på med ikke at skuffe vælgerskaren for hårdt. Vi regnede jo med, at DF ville få antallet af ‘flygtninge’ til lille Danmark ned på næsten ingenting (helst NUL), og nu skal der altså lægges nogen OVENI! Hvor mange er det så? Er det 22.000, DK forpligter sig på pr. år? Det er jo vildt! Det er mord på den generation, der nu går i børnehave, og de har vel også en slags menneskerettigheder, ikk??

    Jeg kan ikke rigtigt finde tallene, men jeg fandt denne, hvori man sidste år kalkulerede med mindst 20.000 ‘flytninge’! http://www.dr.dk/nyheder/indland/dansk-flygtningehjaelp-der-kommer-ikke-20000-flygtninge-til-danmark-i-aar
    DK tog sidste år ca. 6.000 syrere ind (hvad med alle afro-folkene, afghanerne osv?), og det var mere end 15 EU-lande tilsammen. Jeg synes, at regeringen skal væltes, for det her dur ikke! Vi kommer langt over 20.000 flytninge i år, og jeg troede, at DF var Danmarks skrappe vagthund….

    Sæt pigtrådshegn op ved Danmarks grænser! NU! Vi vil ikke ha ÉN muslimo mere i dette land! Ellers tag en tur rundt i København og se, at det ligner Kabul flere steder!

    Kommentar by Andersine — 19. september 2015 @ 17:11

  16. Det er hamrende naivt at snakke om, de skal vende tilbage, når der er fred.

    HAR DER NOGENSINDE VÆRET FRED I DEN MUSLIMSKE VERDEN?

    Og selvfølgelig rejser en afrikaner gerne over 6.000 km til Danmark for at få et gratis hus

    http://sn.dk/Odsherred/Flygtning-fastlaast-i-arbejdsloeshed/artikel/492278

    i stedet for kun 2.000 km for at gøre en indsats i Ghana

    http://www.information.dk/541514
    Landbruget i Afrika syd for Sahara kunne potentielt trække millioner ud af fattigdom…..

    Kommentar by tavsen — 19. september 2015 @ 17:11

  17. Alle disse voldsomme unge mænd skulle tvangsindrulles i militæret, som den syriske brigade og have et halvt års militærtræning, med undervisning i demokrati og engelsk alt sammen med fokus på, at de skal indsættes, som landtropper i Syrien for at erobre områder, der er sikre for flygtninge, at vende tilbage til.
    EU skal finansiere og stå for logistikken, landgangsfartøjer, og nedkastning af tropper og forsyninger mm.
    Der er mere end penge nok fra den sparede integration.

    Kommentar by Menig 442 — 19. september 2015 @ 17:14

  18. Når bøn 5 gange om dagen er den næstvigtigste i Islam’s 5 søjler, sker der ingen fremskridt.

    Cat Stephens konverterede. Indspillede en plade i Danmark. Han spurgte om retningen til Mekka. De danske musikere anede det ikke, så de pegede bare i den retning, hvor toilettet lå.

    Slet ingen fremskridt, når den vestlige verden er så ellevild efter at få muslimer

    Denne muslim vil vedblive at snakke for døve øren.
    https://www.youtube.com/watch?v=YzRN1krq848#t=48

    Deres kvindesyn er så infam. Se bare hvordan de sparker løs på en kvinde

    http://www.liveleak.com/view?i=7cf_1442128973

    og her overfalder en flok en europæisk kvinde. Bestialsk, afgjort ikke for svage sjæle

    http://www.liveleak.com/view?i=40a_1442582396
    Non-Europeans attack an European lady

    Kommentar by tavsen — 19. september 2015 @ 17:50

  19. Det ville være dejligt, hvis DF fik formuleret en klar kvindepolitik

    DET HASTER

    Kommentar by tavsen — 19. september 2015 @ 17:53

  20. Kim og andre, tja….det er logisk hvad du, og DF, siger. Men det er også at ‘game’ systemet synes jeg. Tag USAs præsidentvalgkamp. I et presidentielt to-parti system er der ikke nogen præcis analogi til DF, DS eller Hollands Frihedsparti. Men Donald Trump er nok hvad der kommer tættest på. Han, og Ben Carson (som jeg personligt rigtigt godt kan lide) ligger langt foran de mere tradionelle politikere. Han taler ligeud, iøvrigt same strategi som Wilders følger konsekvent I Holland. Og begge bliver belønnet (indtil videre) af vælgerne.

    Personligt har Thulesen-Dahl overbevist mig om en snigende mistanke; at der ER brug for Dansk Samling eller noget lignende kompromisløst.

    Også, som Churchill-beundrer kender du sikkert historien om da PM Baldwin (ham før Chamberlain) indrømmede overfor parlamentet midt I 1930erne, at Tyskland massivt havde overhalet UK I styrke I luften: “Hvis vi var gået til valg på at bygge langt flere kampfly, ville befolkningen have afvist det og vi ville have tabt valget.” Som Churchill rigtigt bemærkede, var det en utrolig indrømmelse af ’sucking up’ til vælgerne for at vinde stemmer. Den går I fredelige tider eller tider som den kolde krig hvor andre (USA) tager sig af de mere kontante dele af statsdrift mens man selv kan ‘hygge sig I smug’. De tider er helt over og vi er I nye rørte vande (og, hvad jeg selv tror er sandsynligt) I en ny ‘førkrigsperiode’.

    DF burde have forsøgt, som Uhrskov, og iøvrigt du og Steen, forsøger, at ‘uddanne’ befolkningen istedet for at løbe efter den som en desperat og forladt elsker. Istedet har de, for mig, bevist at Uhrskov og venner ER nødvændige. Vi har brug for en danske Wilder, ikke en DF version af socialdemokrasme. Sådan som tingene går pt, vil det blive en eftertragtet vare på stemmesedlen indenfor 10 år hvis ikke langt før.

    Kommentar by Moran ya Simba — 19. september 2015 @ 18:00

  21. Dansk politik har reelt set et eneste formål, nemlig at promovere de ledende politikere til internationale topposter – Anders Fjogh, Vestager og Lykketoft er rejst, nu venter vi kun på Thorning. Som Mirian whats-her-name- målløst spurgte Støjberg om, da sidstnævnte indrykkede annoncer i libanesiske aviser: Hvad så med Thornings chance for at blive Flygtningehøjkommissær? Og hvad mon Lykke går efter som han lefler for Merkel?

    Kommentar by Steen — 19. september 2015 @ 18:01

  22. Menig 442 — 19. september 2015 @ 17:14 , interessant ide. Men, for farlig. Det er jo I praksis det USA har prøvet ved at træne Iraks hær. Duer ikke…

    Kommentar by Moran ya Simba — 19. september 2015 @ 18:02

  23. Jeg har skældt ud, truet, stampet i gulvet og bidt i et håndklæde, men da “stormen” efterhånden løjede af og blodtrykket igen befandt sig i et normalt niveau, må jeg indrømme at mine konklusioner lå tæt på dine egne Kim. Der er ikke brug for en splittelse på den invandrerkritiske fløj, som kan tvinge de øvrige borgelige partier armene på de særdeles utroværdige socialdemokrater. Det ville sikkert glæde nogle uldne borgelige. DF kan i øjeblikket ikke gøre meget andet end det de gør. Ingen tvivl om at frustrationen er udtalt i partiet. Det var ikke uklogt af Tulle at redegøre for årsagen til at DF ikke kunne gå i regering. Det kan blive en trumf senere. Når situationen er gået helt ud af kontrol vil folkestemningen vende, hvis den da overhovedet har været så positiv som det fremlægges. 29% var enige i at vi kunne modtage flere flygtninge. 27% var delvist enige. Delvist enige?? Jeg mener ikke at disse to tal sådan uden videre refleksion kan adderes og komme til at give 56% for at ville modtage. Mon ikke de 27% indeholder en del men ér? Manipulation i nogen grad må man sige. Der skal dog hældes lidt malurt i bægeret. Espersens jongleren med ret så astronomiske tal for vor modtagelsesevne var en megafejl, og Søren Krarup har ret i at det er naivt at forestille sig at man kan holde tusinder af mennesker i statslejre indtil de i en eller anden fjern fremtid kan returnere til hjemlandet. Det er ikke kun naivt. Det er farlig tale. Det drejer sig om at holde antallet af tilkomne så langt ned som overhovedet muligt, og for dem som kommer bør udsigten til at kunne opnå asyl og statsborgerskab ikke være en af de lavthængende frugter.

    Kommentar by EH — 19. september 2015 @ 18:09

  24. Moran ya Simba — 19. september 2015 @ 18:02

    Det er spildt arbejde at uddanne muslimer som soldater. Der er masser af fiaskoer. En enhed stak halen mellem benene, og ISIS fik ca. 1000 køretøjer plus materiel. USA kan også berette om fiaskoer i den retning

    Tilbage i tresserne var der også krig i Mellemøsten. Israel skulle udraderes.

    Der var et billede i avisen af en masse soldaterstøvler i ørkensandet. De tapre muslimer var stukket af. En muslim må ikke dø med fodtøj på

    Sadat har skrevet en god selvbiografi (In search of identity, tror jeg) hvor han fortæller, de på et tidspunkt var ved at vinde. Men så trådte USA ind for at hjælpe Israel.

    Den muslimske hær trak sig tilbage. Sadat ønskede ikke at kæmpe imod USA

    Kommentar by tavsen — 19. september 2015 @ 18:23

  25. Hovedproblemet med DF i den aktuelle situation er, at man debatterer og disponerer på de Kulturradikales præmisser. Når præmisserne er forkerte, så bliver alt efterfølgende forkert. Det ved, eller fornemmer de fleste af DF’s kernevælgere, og de (vi) bliver skeptiske. De tilløbne eks-socialdemokrater kan forsvinde når som helst, da de kun interesserer sig for en større offentlig sektor .

    DF bør afvise, at vi står i en akut flygtningekrise. Vi modtager næppe en enste rigtig flygtning. Vi står i en folkevandringtid, hvor det er gået op for selv de mest tungnemme i Afrika og Mellemøsten, at EU aldrig har overvejet at beskytte sine ydre grænser og absolut heller ingen planer har herom, men blot har brugt illusionen herom til at forbyde nationalstaterne at bevogte deres grænser. Resultat: Næste sommer kan der stå 2-300.000 aggressive og voldelige immigranter ved vores grænse mod Tyskland. Det tror jeg ikke, at der vil, men det er den situation, som et ansvarligt Folketing bør tage højde for. For det kan ske.

    Dernæst bør DF blankt afvise, at “Fremmede” er et problem. Det er de ikke. Muslimer, og kun muslimer, der er et problem.

    Sidst og ikke mindst bør DF, som modvægt til den evige strøm af billeder af grædende flygtningebørn, sætte ansigt på de mange danskere og europæere, som er ofre for den muslimske invandring. Mange har betalt den ultimative pris, andre er blevet voldeligt overfaldet, og endnu flere chikaneret og set deres muligheder for livsudfoldelse indskrænket. Det gælder ikke mindst ældre mennesker.

    Hvis DF fremover ville tage udgangspunkt i den virkelige virkelighed, og ikke den medieskabte, så havde de noget fornuftigt at bruge deres efterhånden betragtelige politiske vægt til. Som det er, spilder de tiden – og min stemme.

    Kommentar by Henrik Wegmann — 19. september 2015 @ 19:14

  26. Prøv, hvis i kan-f.eks banegården i århus- at skaffe “Morgenpost Hamburg” ifølge dens fortegnelse, er vi det land i EU som giver flest penge til økonomiske indvandrere-800 euro pr måned. Mon ikke ombudsmanden har brug for den oplysning :-). (De andre lande er også fremvist på et kort). 19 september lørdag. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 19. september 2015 @ 19:32

  27. PS:kan ses på side 6 og 7 i den tyske avis.

    Kommentar by Michael Unna — 19. september 2015 @ 19:33

  28. Man overvurdere det politiske og undervurdere et sammenbrud i en stat eller to i Europa.Det kommer til, at ske og jeg tror det kan blive meget blodigt.Jeg følger faktisk selv politik af samme årsag.Denne her tænkning er så dyb, at det bliver ligesom Sovjets sammenbrud når det sker.Politikerne er ikke relevante mere.

    Kommentar by Thorsted — 19. september 2015 @ 19:39

  29. Hvis Dansk Samling ikke var så dårlig til at reklamere for dem selv så havde jeg støttet dem. Men prøv at kikke på Dansk Samlings Facebook og så kik på Danskernes Partis FB og se hvor død DS er i forhold til DP.

    Flere og flere kender til DP og DP har været meget god til at komme i medierne så folk der er skuffet over DF kender til dem. Samtidig så har DP et fint og velskrevet partiprogram og ud over det et fint 16 siders program om hjemsendelser (som kan læses her https://danskernesparti.dk/wp-content/uploads/2015/06/Digital-udgave.pdf ) hvilket jeg også er stor tilhænger af. DP har også været god til at samarbejde internationalt med partier såsom BNP i england eller Gyldent Daggry i Grækenland i en alliance der hedder EPF.

    Så er jeg også stor tilhænger af dyrevelfærd (jeg er nationalliberal men meget stor tilhænger af dyrevelfærd da jeg mener at dyr har ret til et godt liv og det har de ikke i små bure) og det føler jeg DP går mere op i end DS

    Kommentar by Daniel — 19. september 2015 @ 19:43

  30. Et parti der har opbakning fra mere end hver femte dansker, kan vanskeligt ignorere den tromlende mediemaskine.

    DF har opnaaet opbakning fra hver femte dansker netop ved at ignorere de almindelige medie-narrativer.

    <iBottom line: Dansk Folkeparti har ikke 90 mandater, og intet tyder på at det er muligt at finde opbakning i folketinget for et egentligt paradigmeskifte.

    Men derfor behoever de sgu’ da ikke stemme for! DF har flere mandater end regeringen, men kan eller vil ikke faa deres vigtigste maerkesag igennem. Du maa godt spoergen kaereste om, hvad f… DF har faaet ud af sin parlamentariske stoette til Lille Lars.

    Man kunne omvendt beskylde partiet for at det hele blot var en symbolsk markering i lighed med Liberal Alliances ’støt flere i nærområderne’-strategi. Hør her: Vi er ikke kyniske!

    Hahaha… Mener du virkelig at det er en ‘kynisk’ strategi at vinde vaelgere, at DF stiller sig bag regeringens leflen for godhedsindustrien? Det kan godt vaere, at der er mange afdankede socialdemokrater der stemmer DF, men det er sgu’ ikke pga. deres socialpolitik at DF har faaet tyve procent af stemmerne. Folk stemmer paa DF fordi vi VIL HAVE LUKKET DE FORPULEDE GRAENSER!

    Med 60 mandater kunne Dansk Folkeparti udskrive en retningsgivende folkeafstemning om masseindvandringen, men indtil det sker, vil partiets fornemmeste opgave være at rød blok fra magten.

    DF ER allerede i roed blok. At de nu ogsaa giver koeb paa deres indvandringspolitik,

    Sorry, men det maa blive Dansk Samling naeste gang. Saa faar vi se, om de ogsaa saelger ud, naar de begynder at komme i naerheden af taburetterne.

    Kommentar by Erling — 19. september 2015 @ 20:13

  31. Hej Kim og kæreste
    Jeg stemte DF af een eneste grund: Det var det eneste parti der klart ønskede at stoppe den muslimske invasion. Jeg er bedøvende ligeglad med DFs socialpolitik, ældrepolitik, modstand mod sænkning af topskatten og andre socialdemokratiske unoder. Det har nemlig kun teoretisk betydning hvis den muslimske invasion ikke stoppes.

    Og ja, der skal tælles til 90 i dansk politik. Og det skal Lars (u)lykke bla gøre til finansloven. Og her bør DF træde i karakter, ingen grænsekontrol og eftersyn af “konventionerne”, ingen finanslov….ellers er der ikke brug for DF mere, så kan I ligeså godt melde jer under fanerne hos eet af de andre selvmordsbesatte midterpartier.

    Ps. Er den pludselige lyst til at tage 1000 af Merkels migranter et forsøg på at købe støtte til Thornings nye toppost som flygtningehøjkommisær? Tanken har i alt fald strejfet mig mere end een gang.

    Kommentar by Redneck — 19. september 2015 @ 20:14

  32. Henrik Wegmann — 19. september 2015 @ 19:14

    Helt enig! Også I at det er nødvændigt at begynde at sige åbent, som Østeuropa nu gør (!!!!) at det er islam vi ikke vil have. Islam er en ‘allegiance’ der ligger I DIREKTE konkurrence med den loyalitet man skylder sit land. Og iøvrigt er islam folkemorderisk, som nazismen. Det er tid til at tale klart synes jeg.

    Kommentar by Moran ya Simba — 19. september 2015 @ 20:15

  33. Dansk Samling kan blive tungen på vægtskålen, og stille ultimative krav til en VKO-fløj. Det kan give forandringer i det politiske landskab.

    Kommentar by Morten — 19. september 2015 @ 20:19

  34. Dansk Samling skal være aktiv uden for JP/Morten Uhrskovs hjemmeside hvis de skal have en chance for at få mere end 1%. DP er meget aktive uden for deres blog of FB side det kan man desværre ikke side at DS er. Morten Uhrskov har dog skrevet MANGE gode ting og den ros skal han have herfra

    Kommentar by Daniel — 19. september 2015 @ 20:30

  35. Jeg tror at mange stemte på LA i sikker forvisning om at DF ville gøre det nødvendige på indvandrerområdet, i stedet er det LA der svinger taktstokken.

    Kommentar by Træt — 19. september 2015 @ 20:34

  36. Glimrende analyse, Kim.

    Derfor er vi nødt til at stemme på det “mindst ringe” parti, nemlig DF. Vi har ikke tid til at vente på Dansk Samling. Efter min mening, vil det være stemmespild at stemme på Dansk Samling. Derfor vælger jeg igen at stemme DF – det “mindst ringe” parti.

    Kommentar by Erik — 19. september 2015 @ 20:37

  37. Erik: Det er ALDRIG stemmespild at stemme hvad du tror mest på. Hvis alle gjorde som du så kommer de da slet ikke ind men hvis du stemmer på DS så viser du at de har opbakning fra befolkningen

    Kommentar by Daniel — 19. september 2015 @ 20:46

  38. Samtidig så er en stemme på DS eller DP en stemme på at DF skal tage sig sammen med udlændingepolitikken

    Kommentar by Daniel — 19. september 2015 @ 20:50

  39. Det er nu HOLGER DANSKE skal vågne, DF er faldet i søvn!

    Kommentar by Per747 — 19. september 2015 @ 21:01

  40. Daniel har ret. ” Hvis Dansk Samling ikke var så dårlig til at reklamere for dem selv så havde jeg støttet dem. Men prøv at kikke på Dansk Samlings Facebook og så kik på Danskernes Partis FB og se hvor død DS er i forhold til DP.

    “Flere og flere kender til DP og DP har været meget god til at komme i medierne så folk der er skuffet over DF kender til dem. Samtidig så har DP et fint og velskrevet partiprogram og ud over det et fint 16 siders program om hjemsendelser (som kan læses her https://danskernesparti.dk/wp-content/uploads/2015/06/Digital-udgave.pdf ) hvilket jeg også er stor tilhænger af. DP har også været god til at samarbejde internationalt med partier såsom BNP i england eller Gyldent Daggry i Grækenland i en alliance der hedder EPF.” Derudover er det for ringe at DS ikke kunne finde ud af at benytte den helt indlysende platform som folkemødet på bornholm i 2015 jo var. Og DP har i de sidste år uddelt julehjælp til Danskere. Kort sagt DS er alt for teoretiske og usynlige hvorimod DP er synlige og MEGET aktive hvilket er afgørende. Derudover mener jeg at Daniel Carlsen er unik,han har en fantastisk evne til at kommunikere sine budskaber, så selv hans modstandere modstræbende må indrømme at de faktisk finder ham sympatisk.

    Kommentar by Danskeren — 19. september 2015 @ 21:08

  41. Tak for at bringe debatten tilbage på sporet, Kim. Det handler jo netop om at navigere i ekstremt farefuldt farvand.

    Virkningen af disse centre er selvsagt, at de ikke er efterspurgt nogetsteds. Migranter søger ikke beskyttelse, men et sted at bosætte sig. Opretter man derfor Center Grønnedal med tre hundrede sengepladser, har man med sikkerhed imødekommet efterspørgslen.

    Derfor er det værd at satse på den løsning. – Får man den ikke igennem, får man i det mindste rejst spørgsmålet: Hvorfor er det ikke an acceptabel løsning? Hvad er SÅ en acceptabel løsning?

    At genbosætte dem her? Efter hvilket princip, som vi kan overleve med?

    Der er ingen grund til ikke at støtte dette forslag helhjertet.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 19. september 2015 @ 21:13

  42. Denne løsning er “snedig” derved, at den med sikkerhed leder strømmen af bosættere udenom Danmark, men den er ikke optimal. Derfor kan DF og andre sagtens nøjes med at stille forslaget subsidiært, hvis der ikke kan skabes flertal for den mere ideelle, logiske ungarske model:

    – Du skal kunne vise, at du har søgt og fået afslag på asyl i det sidste sikre land, du har været i, før du kan søge asyl her

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 19. september 2015 @ 21:22

  43. @ 37 Daniel.

    Jeg er slet ikke uenig. Jeg tager efter min mening blot det “sikre”, nemlig DF.

    Kommentar by Erik — 19. september 2015 @ 21:38

  44. Det går i hvert fald ikke at støtte partier, der vælger at surmule og ikke kommer med konstruktive forslag i en situation, hvor alle principper trædes under fode af tyskerne og vores følgagtige regering. Ungarns løsning er den logiske og medholdelige. Derfor er det den, der skal indføres. Men det kan vi ikke, for regeringen tør ikke for tyskerne.

    Så må vi fortsætte ad et andet spor. “De korslagte armes politik” du’r ikke nu. Vi kan ikke vente på en løsning i årtier, for når den engang måtte komme. kan det være det samme.

    Thi da ere vi ikke mere …

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 19. september 2015 @ 21:51

  45. Hvis Dansk Folkeparti NOGENSINDE skal gøre sig forhåbning om flere mandater ved næste valg, så er det NU, at varen skal leveres! Fuldt stop for indvandring, luk græserne, og sæt hjemsendelser i værk. Danmark ud af EU! Hvor svært kan det være? Hvornår finder DF tilbage til sin EU-modstand? Hvornår bliver man konsekvent i sin politik? Hvornår begynder man at sætte DANMARK OG DANSKERNE først i partiprogrammet? Al den snak om 90 mandater er jo irrelevant, når man alligevel støtter en politik, man ikke burde kunne stå inde for som nationalt parti! De seneste mange år har man stemt for titusindvis af indfødsretstildelinger. Nu ikke mere snak! Dansk Folkeparti bør oprette udenomsparlamentariske aktiviteter, ligesom de flygtningevenlige partier gør det, bare med omvendt fortegn. Kom i gang!

    Kommentar by Boethius — 19. september 2015 @ 22:00

  46. I den verden jeg opfatter som virkelighedens verden er det ikke noget værd om man er på Facebook, eller har kendskab til nok så megen viden og udføer en masse aktivitet såfremt man ikke fatter en brik alligevel.
    Jeg udelader her navne men eksemplerne findes. Hævder jeg, du er naturligvis fri til at ytre kritik af opfattelsen.
    Julehjælpen er givet velment, men også- sødt.

    Det der i den sidste ende tæller er for den politiske del antal mandater og hvilken politik der føres.

    I dagligdagen er territoriets art, omfang i areal respektivt forsvarsmuligheder, disponible styrker, våben og forsyninger af betydning, det meste andet- temmelig uvæsentligt. Ingen kommenterede eller i posten nævnt imponerer (mig i den henseende), dog, stadig, er invasores antal bekymrende. Den politiske del påvirkes af antal, demografi er skæbne.
    Set herfra.

    Kommentar by Peter Buch — 19. september 2015 @ 22:01

  47. “luk grænserne”, skulle der stå

    Kommentar by Boethius — 19. september 2015 @ 22:01

  48. udføRer…

    Kommentar by Peter Buch — 19. september 2015 @ 22:12

  49. DF: halvtreds øre.

    Jeg giver ikke meget for det mandattælleri som undskyldning. Der er INGEN undskyldning for DFs politik som i åresvis har været radikalt forkert. Vi ved også at Messerschmidt har stemt ja til de fleste EU forslag “fordi de alligevel ville blive vedtaget”.

    Der kan gå så meget spin og “strategisk tænkning” i det, at men ender med at

    DF er en farce, og det har den været i årevis. Man får ikke flere stemmer for at følge kulturradikale avisers anvisninger. Hvad er det for en skrøne, at de fleste mennesker er mellemklasse-bløddyr, som ikke kan gennemskue mediepropagandaen?

    Avisernes udgave af “Folkestemningen” er ikke noget er nationalistisk parti skal rette sig efter, men bekæmpe!

    DF politikerne som stadigvæk har deres fornuft og ære i beholdt burde skifte over til DS eller DP.

    Det er ikke kun på indvandringspolitikken at DF har svigtet i årtier. Det er stort set på alle områder. Og ja jeg har stemt på dem når der ikke fandtes andre muligheder, eller når man kunne stemme personligt på en “god bekendt”. Men jeg er stærkt i tvivl om jeg gør det næste gang. Det kunne godt se ud til at man faktisk kun støtter en kontrolleret opposition. Lige som i Norge hvor Fremskridtspartiet, trods mange mandater aldrig nogensinde har gjort sig gældende på indvandringsområdet.

    Der er brug for eksempler og mandfolk, ikke for stuerene taburetklæbere. Ud med dette totalt fejlslagne parti, som nu i årevis har blokeret for en virkelig opposition.

    Kommentar by Balder — 19. september 2015 @ 22:24

  50. Optagelser der må gøre enhver Einhetzlisten våd i trussen

    https://www.facebook.com/reinhard.voros/videos/880229095396513/

    Kommentar by Johnson — 19. september 2015 @ 22:24

  51. Hvor tandløse er DF?

    “Løkke kalder organisationer til topmøde om flygtninge
    Torsdag tester statsministeren erhvervs, lønmodtager- og nødhjælpsorganisationers gode vilje mod flygtninge.”

    De vil naturligvis love guld og grønne skove, uden at binde sig, naturligvis…

    Herefter følger:

    “Syriske flygtninge kommer til at blive i Danmark i en årrække, og derfor må civilsamfundet holdes op på dets velvilje og hjælpe med at få flygtningene integreret det danske samfund.”

    Det er jo definitorisk selvmodsigende: Hvorfor skal de dog integreres, hvis de alene skal være her i en (kortere) periode? Vi ved jo alle, at de aldrig sendes hjem, og al empiri viser, at muslimer ikke kan assimileres, eller integreres, ind i et vestligt samfund. DF accepterer, og blåstempler, således islamiseringen, og ødelæggelsen af vort fædreland. Det er dybt ulykkeligt.

    http://www.dr.dk/nyheder/politik/loekke-kalder-organisationer-til-topmoede-om-flygtninge

    Er DF det mindst ringe alternativ? Ja, men det kan meget hurtigt ændre sig.

    Danskernes Parti, tror jeg ikke bliver spiselige for masserne, og Dansk Samling, tror jeg ikke, i den nuværende opstilling, vil være i stand til at sælge tilstrækkeligt mange billetter, til at det hele kan løbe rundt. Et alternativ skal være salgbart, og socialt acceptabelt, det er ingen af de to alternativer i mine øjne på nuværende tidspunkt. Derfor er DF (desværre) det mindst ringe alternativ.

    Kommentar by Polka Charlie — 19. september 2015 @ 22:55

  52. Pointen i min kommentar, Kommentar by Polka Charlie — 19. september 2015 @ 22:55, er, at statsministeren uimodsagt af DF, som er det største parti i blå blok, og afgørende parlamentarisk støtte, dingler rundt som en lambrusco-stiv kulturradikal teenager, og nærmest dagligt langer populistiske forslag ud, de går direkte mod DF værdimæssige grundfjeld. Enten i egen person, eller per stedfortræder, typisk gennem den vanvittige udenrigsminister.

    – Og dét er tandløst ikke i de kraftigste vendinger, at sige fra overfor en sådan respektløs adfærd.

    Kommentar by Polka Charlie — 19. september 2015 @ 23:19

  53. DF er rykkert ind i rækken af populistiske partier, som bøjer sig i vinden efter et pludeseligt, formodentligt kortvarrigt stemningsskifte.
    Hvad skal de dog gøre? Hvad med sandheden! 80% af flygtningene kommer ikke fra Syrien og er formodentligt ikke flygtninge! Billeder af den lille druknede dreng, som mere end noget andet fik stemningen til at skifte, druknede ikke pga. vores ondskab, men pga. faderens behov for gratis tandbehandling i Nordeuropa, de havde boet i sikre Tyrkiet i 3 år. Og faderen beskyldes nu for at være menneskesmugler. Hvornå er flygtninge ikke blevet til indvandere? Læs kriminalstatestikkerne, voldtægtsstatestikkerne fra Sverige. J

    Kommentar by Robert R — 19. september 2015 @ 23:28

  54. Er DF det mindst ringe alternativ? Ja…

    DF er ikke et alternativ, naar de aktivt arbejder for at islamisere landet.

    Kommentar by Erling — 19. september 2015 @ 23:43

  55. Hvem af de tre: DF, DS eller DP får som parti eller via et partierne tilknyttet selskab først etableret et samlet areal i Danmark på minimum 100 km2 i et sammenhængende område hvori deres partikulære ønskede adgangs og opholdsidealer er indført?
    Særlige forhold gør sig gældende for veje, havne, myndigheders adgang og lignende i områderne. Der er ikke tale om samfundsundergravelse, eller etableren ny stater som sådan men om udøven privat initiativ inden for lovens rammer, udsprunget af hvad der ses som manglende statslig handlen.

    Kommentar by Peter Buch — 20. september 2015 @ 00:16

  56. Målt på effekt og realitetssans er DF’s forslag ikke ringe. Der lanceres den mest probate løsning, vi overhovedet har udsigt til med dette forslag.

    Det er vigtigt at forstå, at vi med forslaget, ændrer vores politik fra at være dét, migranter søger: Finansiering af deres kolonier med en fattigdomsskabende kultur fra hjemlandet, til at være et regulært tilbud om beskyttelse, uden dikkedarer og “integration”.

    De, der ikke søger beskyttelse, men finansiering af deres bosættelse i Nordvesteuropa, vil selvsagt søge udenom Danmark.

    Hvor mange, der vil søge om ophold i Grønnedal på Grønland er ikke godt at vide. Det er jo et meget sikkert sted, som anført … Hvad tror I?

    Hvor mange?

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 20. september 2015 @ 00:17

  57. 1. Nogle undrer sig over, at man kan hidse sig op over at DF har sagt “ja til 1000 muslimer”: Husk lige at gange det tal med 7, for hver 10. år, pga familiesammenføring og børnefødsler, plus alle de tusinder, der hver eneste år også kommer væltende og skal ganges med syv, osv. Bygger DF’s strategi på, at vi nok ikke får flere muslimske tudefjæse på TV næste år eller næste eller eller næste år – så de langt om længe kan smække grænserne i? Til den tid er det for sent. Alt for sent…

    2. Hvad angår at lefle for alle de “uoplyste vælgere”, som vakler i deres tro, så snart der er muslimsk tudefjæs-TV på DR1 og TV2, ja det er muligt, at det kunne koste et mandat eller to fra DF. Det er selvfølgelig synd for DF, men er det synd for Danmark? I think njet.
    Når DF ikke har højere ambitionsniveau end at vi skal sivebløde ihjel i stedet for at styrtbløde ihjel i muslimsk indvandring, ja så er slutresultatet det samme. Det er slutresultatet, de er altafgørende, ikke den mellemliggende taburetkamp.

    3. Hvad angår den evige påstand om at “kunne tælle til 90 mandater”, ja så tror jeg også De Radigale kan tælle til 90. Men det har aldrig forhindret dem i at have en altoverskyggende indflydelse på meget centrale politikemner. Det på trods af partiets ringe størrelse. Hvad skulle forhindre andre i at benytte samme strategi og frækhed?

    4. Hvis det ikke var danskernes ønske om, at stoppe den muslimske invasion, som fik dem til at stemme DF, hvad i alverden skulle så være årsagen?Der er rigelig med socialdemokratier i forvejen, de kunne stemme på. Invasionen er nu så katastrofal for landets fremtid, så DF vaklen, når det virkelig gælder ikke skal glemmes. Der kommer et enkelt skvulp i en meningsmåling om flytninge – og straks smækker DF hælene sammen og retter ind. Glem det.

    Kommentar by Margrethe — 20. september 2015 @ 00:30

  58. 27.

    Kommentar by Peter Buch — 20. september 2015 @ 00:30

  59. 27- som svar på Mortens spørgsmål i kommentar 56.

    Kommentar by Peter Buch — 20. september 2015 @ 00:32

  60. > Kommentar by Erling — 19. september 2015 @ 23:43

    Erling, din pointe er fuldt ud valid, og ganske svær at komme med en replik til. Dog sker islamiseringen, med hvad vi nu kan se er 37 mandaters MINIMALE indflydelse, langsommere end uden DF. Derfor ser jeg dem som mindst ringe, af de rationelle muligheder, der er for at afgive sin stemme. Men tunge argumenter for, at man skal udvise dem (DF) loyalitet, det giver de sgu ikke.

    Kommentar by Polka Charlie — 20. september 2015 @ 00:32

  61. Det er nok ikke helt skævt, Peter :)

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 20. september 2015 @ 00:38

  62. Tak Morten.

    Verden er hård og barsk og på en måde ikke for børn.

    På en måde er kommentatorer alt, alt for seriøse.
    Der savnes herfra en optrædende sprudlende humoristisk tilgang til menneskehedens utallige særheder.

    Baptister for større badekar, buddister mod Budda, katolikker for bedre eller ringere pensionsforhold for afgåede paver, Kierkegaardkritikere og kirkegårdskritikere, hedningefraktionen blandt vantro, mormoner for mere mammon, muslimer for muslimfrihed, og alle de andre blandt os, der ikke får den pressedækning, og deraf senere følgende politiske indflydelse som retteligen tilkommer dem, snydes gang på gang og deres tilgange udelades næsten totalt i medier og debat.
    Det er sandelig ikke rigmeligt.

    Men befolkningen får vel hvad de beder om- masser af omtale af muslimer, indvandring, flygtninge og migranter, fejlslagen integration, nye integrationstiltag, dansere og kager- og det er- DØDSYGT.

    Tak for ordet.

    Kommentar by Peter Buch — 20. september 2015 @ 02:42

  63. Problemets kerne; EU.

    Ønsker Venstre flere kontant hjælps modtagere? Ønsker de konservative, Liberal Alliance flere folk på overførsels indkomster?
    Er der nogle partier der ønsker flere uintegrerbare indvandre til Danmark.
    Jeg tror, at vi med undtagelse af det Radikale Venstre og Enhedslisten, roligt kan sige at INGEN, ønsker flere uintegrerbare indvandre. Nogle partier tror, at det er muligt, at integerer indvandrerne, her tænker jeg navnliget på Socialdemokratiet og delvist på Venstre.
    “Bare folk kommer i arbejde og tjener til livets ophold og til den danske stats kasse, så går det nok “.
    Den holdning er udbredt, og forkert. Danmark har nogle af verdens højeste time lønninger, de højeste skatter og de højeste energiafgifter. Al dette betyder, at vores eksport-vare er væsentligt dyre end lande vi normalt sammenligner os med, og dette kommer nok ikke til at radikalt ændre sig de næste mange år, navnlig fagbevægelsernes styrke taget i betragtning. Største delen af de indvandere der er kommet og vil komme er ufaglært med få eller ringe faglige evner.
    Dvs. at Liberal alliances model “åbne grænser og lukkede kasser” ikke er nogen løsning. Vores generelle omkostnings niveau er simpelt hen for højt.

    Venstre er bundet fast til EU projektet. Dette sås tydeliget, da Løkke Rasmussen inden han havde et frokost møde med Merkel d. 28 august, havde udskrevet en folkeafstemning om rets-forbeholdet. Så havde han en godbid med til mor Merkel. Dette kan muligvis svi til Venstres egen røv senere på året.
    Det tyske marked er så stor en betydning for den midt-jyske(kerne Venstre, se Herning) eksport industri, at Venster vil gøre ALT for at dette ikke forandres. “Det tyske marked ” er blevet en totem der ikke kan røres, men kun omtales i underdanige vendinger. Se også placeringen af Jakob Ellemand Jensen på Vensteres sommer gruppemøde hvor han var med i tre mands panellet, der tog imod spørgsmål. Den snog er hovedmanden i den EU venlige linje i partiet.

    Nu vil den gode læser spørge; hvad har al dette med Dansk Folkeparti og den stigende menneskestrøm i Europa, at gøre. DF har 37 mandater, men det forslår som en skrædder i helvede, når de har 142 mandater imod sig. EU-politikken og “flygtninge-politikken” forbinder de andre partier imod DF. Man kunne håbe at Liberal Alliance ville støtte DF lidt på EU området, men NEJ, LA er det radikale venstre, med en mere skarp økonomisk profil.

    Jeg tror at problemet er at Venstre IKKE vil sætte sig i dårligt lys nede i Bryssel, og grænse kontrol ville gøre dette, derfor gik DF ikke med i regering. DF ville ikke give sig på dette område og i øjeblikket prøver Venstre at undgå at skulle indføre grænsekontrol i forbindelse med finansloven. Alle de borgerlige partier ved at “flygtningene ” ikke vil forbedre landes økonomi, men at de vil betyde flere udgifter, men vægtningen af et godt forhold til Berlin er større, end angsten for større offentlige udgifter.
    Samtidig må vi jo også se at Dansk Industri kraftigt advokerer for en lempeligere indvandringspolitik. Og navnlig Danmarks rygte er noget der ligger dem på sinde. Udover at afslører at den mest læste erhvervs avis så må være Politiken, så tydeliggøre det også den tåbelige tro at man kan satse på mellemøsten som marked, på trods af at alle ved at de muslimske landes handelspolitik drives af politiske interesser og ikke økonomiske.(noget Danmark burde lære af).

    Jeg synes også, at Thuelsen-Dahl var ualmindelig dum i sit udtalelse om, at Danmark kunne modtag flere flygtninge. At Krarup og Hedegaard hurtigt var ude og fordømme ham var fortjent. AT det kommer til en eksistenskamp imellem danskere og til rejste muslimer, er mere et spørgsmål om hvornår end om det vil ske. Det kan jo også være at alt afgives langsomt efter salami metoden. Men DF (også ledelsen) burde vide hvad problemet er. Før eller siden nås grænsen for accept af kompromiser, så hellere et valg og rene linjer, så kan et endnu mindre Venstre sidde på udskiftnings-bænken og fundere over hvad de for ud af deres EU liderlighed.

    Mvh.
    Historyman

    Kommentar by Historyman — 20. september 2015 @ 03:11

  64. Uanset hvad politikere i Vesten gør og siger, så kommer der flere og flere. Og flere vil følge efter.

    ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/flugt/over-12000-flygtninge-kom-til-oestrig-paa-en-dag/5740817

    Kommentar by Liva — 20. september 2015 @ 08:25

  65. bt.dk/politik/df-klar-til-haevn-over-loekke-det-her-er-rigtig-dumt-af-ham

    Lad os se om det ikke bare er snak. DF vil gerne have magten, men vil ikke i regering. Det holder ikke i længden. Nu griner Venstre af DF – og det gør vi andre desværre også. DF skuffer fælt med sine vage udmeldinger. Og Kim, det er som om du har lidt svært ved at se objektivt på DF, måske fordi du er følelsesmæssigt involveret.

    Kommentar by Liva — 20. september 2015 @ 08:46

  66. Som skrevet vil der komme mange, mange flere flygtninge?/migranter af den grund at der er pivåbne grænser. Og de vil sikkert komme alligevel, da Europas velfærd er verdenskendt og der er rigtig mange i Mellemøsten og Afrika, der ikke har samme velfærd som os.

    “I nærområderne ryster man på hovedet over panikken i Europa over nogle hundrede tusinde flygtninge.” – Lisbeth Knudsen, chefredaktør på Berlingske Tidende.

    lisbethknudsen.blogs.berlingske.dk/2015/09/19/en-herrelos-global-krise/

    Kommentar by Liva — 20. september 2015 @ 09:15

  67. “Kommentar by Historyman — 20. september 2015 @ 03:11
    Præcis. OG det er der DP adskiller sig fra bla. DF og DS. DP arbejder målrettet og flittigt på at skabe netværk til andre nationale bevægelser hvilket kan vise sig uvuderligt på sigt.

    # Kommentar by Peter Buch — 19. september 2015 @ 22:01
    DP er lige præcis det alternativ der vil vise sig modstandsdygtigt. Og din kommentar ang. julehjælp og at andre ikke fatter en brik er under lavmålet.Efterhånden som det politiske system/velfærdssamfundet falder sammen vil alm. danskere se sig om efter helt konkrete fællesskaber hvor de kan få hjælp. OG det med at etablere sikre områder som du skriver om forudsætter netop stærke fællesskaber hvilket er lige præcis det som DP også arbejder på. Jeg mener at det er ligegyldigt om vi, som en kommentator skriver et andet sted, sivebløder eller styrtbløder ihjel. DF har mistet grebet, de skulle have taget kampen mens tid var.

    Kommentar by Danskeren — 20. september 2015 @ 09:23

  68. DF er ren narrefisse!

    Så længe de repræsentere indvandringsmodstanden på tinge står den på fortsat uimodsagt masseindvandring, om det er under socialistisk eller liberal ledelse.

    DF har vist at de mangler den hårdhed og principfasthed der skal til.

    Kommentar by Ich bin Allah (Akbar) — 20. september 2015 @ 10:11

  69. Hvis DS kan samle et stærkt nok hold er det dem der kommer ind, det vil der være gode chancer for. Når en klovn som Elbæk kan, burde et geni som Uhrskov vel også. lol

    Kommentar by LarsB — 20. september 2015 @ 10:24

  70. Winston/12

    Jeg har det som dig. Hvis DF ikke strammer op på flygtninge- og indvandringsområdet, kan de ikke være sikre på at få min stemme fremover.

    Kommentar by Liva — 20. september 2015 @ 10:26

  71. “Et hemmeligt EU-ja-parti”

    Nu er det jo ikke på alle områder DF (og måske socialdemokraterne med konkurrencestaten), er ’socialdemokrater’. DF trækker også i liberalistisk retning.
    Den dag troen på indvandringen kan stoppes forsvinder, så forsvinder ‘vi tidligere socialdemokrater’ også fra DF.

    F.eks. var DF, i starten, ikke afvisende over for salget af Dong. Var med til at halvere dagpengeperioden, fordoble genoptjeningsperioden. De har det dog med at ændre holdning (eller hedder det skifte standpunkt?), er ikke lige opdateret med hvad de p.t. mener om ovenstående. :-)

    Kristian Thulesen-Dahl har lige foreslået at “Danskere skal arbejde flere år fremfor at give plads til flygtninge” (Ugebrevet A4). Det bliver nok uden overtids betaling :-(

    DF’s EU-vælgerbedrag 25.09.2010
    “..stemmer DF imidlertid for omkring 90 pct. af regeringens EU-politik”
    ” .. arbejdstagerrettigheder .. har DF sagt ja til, at f.eks. tyske slagterier kan udkonkurrere danske arbejdere ved at ansætte polske arbejdere 65 timer om ugen uden den mindste overarbejdsbetaling
    http://jp.dk/opinion/breve/article2194661.ece

    – faldt lige over den her fra 20.07.2008 :-(

    Välkomna! Av Ledarredaktionen.
    Miljöpartisten Lena Klevenås tyckte att vi skulle bli 30 miljoner. Anders Ferm (s) och Mauricio Rojas (fp) höjde budet till 50 miljoner. Journalisten Jenny Morelli drog till med 80 miljoner i Kommunalarbetaren medan hennes kollega Torbjörn Björkman på Proletären toppade med 160 miljoner.
    Det är egentligen bara fantasin – och modet – som sätter gränser.
    http://www.uriasposten.net/archives/6008

    Kommentar by anno — 20. september 2015 @ 10:40

  72. ‘Hårdhed’ og ‘fasthed’ skaber ikke resultater for DF. Jeg har tillid til Kristian Thulesen-Dahl.

    Et ‘hårdt’ og ‘fast’ alternativ til DF vil ikke være i samklang med det mentale miljø i Danmark, og vil skabe mere opposition end det selv vil kunne overkomme. Et parti, der bevidstløst repeterer de pseudo-løsninger, som mange blogkommentatorer diverterer med, vil fremme yderligere indvandring og facilitere de islamister, det tror, det bekæmper.

    Vi er i en situation, hvor resistensen i vores kultur er historisk lav. Hvis vi ikke forholder os til den kendsgerning, er vi fortabt.

    Søren Espersen har endda gjort sit yderste for at kommunikere DFs raffinerede pointe ud til ‘al folket’, uden at nævne det unævnelige i rene ord. Nemlig med sin ‘grønnedalsmodel’:

    Den betingelse, DF har stillet til regeringen om ophold i lejre, vil helt enkelt betyde, at ikke flere vil søge asyl i Danmark! Det er bevist, at det er sådan det fungerer, kære venner!

    Støt Thulesen-Dahl. Agt ikke fjerne trommers fagre lyd …

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 20. september 2015 @ 10:43

  73. Vi skal udvikle vor velfærd ved hjælp viden og arbejde. Nu har de 2 ben fået et 3., nemlig vort omdømme i udlandet. Dette 3. ben vil gøre velfærden afhængig af import af mennesker fra områder med lav IQ og arbejdskraft der ikke arbejder.
    Den ene ud af mængden, der finder vej til pressens jubelspalte kan åbenbart stadig imponere det store flertal og passivisere dem?

    Kommentar by Menig 442 — 20. september 2015 @ 11:12

  74. Han havde tænkt sig så mangt og så meget
    men overalt var der altså hejst stop.
    Og sådan går det for alle de Tuller,
    som man aldrig ka’ få til at vågne op.

    Det sku’ vær’ så godt men nu’ det faktisk skidt.

    (frit efter “melodien der blev væk”)

    Kommentar by Svend Andersen — 20. september 2015 @ 11:12

  75. @ 30 Skidegodt sagt! Der er rigtigt mange gode indlæg her. Jeg er helt enig: LUK SÅ DE FORPULEDE GRÆNSER!

    Løkke og Støjberg er en fadæse, som ikke engang vil registrere horderne af muhammedanske okkupanter, som vælter ind over vores lillebitte lands grænser – af ‘frygt for at gøre dem bange, de stakkels traumatiserede!” Hvorfor slår DF ikke i bordet nu? Det er bla-bla-bla og ingen handling. Hvis DF er DKs ‘vagthund’, så er det en pekingeser!

    Denmark is NO country for moslem men!!!

    Kommentar by Andersine — 20. september 2015 @ 11:34

  76. @ 67 Kommentar til Danskeren

    Danskernes Parti har ET problem, et stort problem, et i mine øjne uoverkommeligt problem, dets forbindelse med det tidligere nazistparti, DNSAP. Dette gør partiet i mine øjne, fejlagtigt som de end er, til “Radioaktivt Folkeparti; vi de urørlige”.

    Nazismen og beskyldningen om nazisme slynges rundt for et godt ord i den danske debat. “Nazi-kortet” er tit og ofte blevet spillet af venstrefløjen, og personliget mener jeg at det ofte er uretfærdigt, at personer der tidligere har været forbundne med nazismen, men NU ved bedre, og ønsker at arbejde for nationale idealer uden om nazismen vedvarende straffes.
    Ligesom mange på venstrefløjen er startet meget langt ude, hos kommunisterne eller Internationale Socialister eller andre røde organisationer(BZ, “Røde Bande”, m.m.), og alligevel har haft en politisk karriere, så er nazi berør-en et Kainsmærke i dansk politik.
    Vi kan diskutere endeløst om sådan en social udelukkelse er retfærdig eller ej, men den eksistere.
    Besættelsen(1940 – 1945) er lige som 1864 et paradigmeskifte der grundlæggende ændre den politiske debat og selve debattens forudsætninger og grundlag. Der er ting man kan mene og synspunkter man kan have før 1940, som gør en urørlig efter 1945.
    Den dag i dag bliver KU`ere mødt med nazibeskyldningen, som relatere sig til den uniformering som KU havde i de tidlige 30`ere, at mange andre ungdoms organisationer også havde uniformering glemmes ofte. Og at Konservativ Ungdom stoppede med at være tyskvenlige/nazi-inspirerede allerede i 1938 glemmes helt.

    De kulturradikale (se Politiken,herunder Lise Nørgaard, “Matador”)er verdensmester til denne leg kaldet “skyldig gennem bekendskab”.
    Når Danmarks radios journalister taler historie og politik, benyttes dette kneb tit og ofte. Her er det, at jeg tror, at Danskernes Parti vil død. Fordi vælgerne hele tiden vil blive mindet om partiets “fortid”; “ikke fordi det har nogen relevans, men…”. Endeløse mængder af kommentator, vil svare; ” Nej, det har ingen relevans, men vælgerne kan nok ikke gøre sig helt fri af fortiden!”.
    Dermed bliver Danskernes Parti hele tiden udsat for ikke-udtalte angreb om en skummel og mørk fortid, som ikke rigtigt har nogen relevans , men…

    At Danskernes Parti vil samarbejde med grupper i udlandet er irrelevant det er spærregrænsen på 2% (ca. 40.000 – 60.000 stemmer) herhjemme der tæller. Faktisk vil et “internationalt samarbejde” kunne bruges til at mistænkeliggøre partiet endnu mere. Husk på at international solidaritet afhænger af; hvem det er, der er internationale, og hvem det er de er solidariske med!
    Ikke alle er de RIGTIGE internationalister, nogle er de FORKERTE.

    Al dette handler om definitions ret, og her sidder de statsstøttede medier(DR, TV2, dagbladene) tungt på formidlingen. Jeg mener at Kim Møller gentagende gange har bevist at folk fra den yderste venstrefløj stille og roligt glider ind på redaktionerne og få ansættelse uden besvær.
    Som Ralf Pittelkow så rigtigt betegner journaliststanden som ”journalistisk vensterparti”, så udøves politisk menings kontrol på to måder i dette land.

    1) Næsten alle medier er stats ejede eller støttet i sådan en grad at de ikke kan overleve uden statsstøtte. Og staten har sat medie licensen så højt at andre”nye” medier ikke kan få økonomisk fodfæste.

    2) Venstreorienterede er via deres skoler/gymnasier(eks. det fri gymnasium i Kbh.) opfordret til at deltage i forandringen af vores samfund, derfor ser vi mange venstreorienterede i journaliststanden og på jurastudiet (ja , jeg ved at der er mange konservative og liberale, der bare vil følge i fars fodspor og tjene kassen) For via jura at komme ind i statsadministrationen og i dommer væsnet og hermed ændre samfundet i såvel den lovgivende magt og i den dømmende magt.

    Vores side, de nationalkonservative, kæmper i mine øjne en titanisk kamp imod en overmagt som via EU og internationale konventioner (jura) ønsker at fjerne den homogene national stat, da de ser den som en forhindring for en ny og bedre verden og nye og bedre mennesker.

    Vitsen er at venstrefløjen og humanisternes analyse apparat er forkert og forældet, og derfor har de nu påtaget sig at integrerer, den mørkeste, den mest intolerant, den mest voldelig og mest totalitære religion i verden. Fordi de ved at de(venstrefløjen og humanisterne) er GODE mennesker, og bare det er i orden så går det nok.
    Disse humanister, i form af journalister, vil nedsable Danskernes Parti som krypto-nazistisk eller det der er værre. His ikke dette virker vil andre i såvel statsadministrationen eller domsvæsnet træde til.
    Som sagt det bliver en kamp op ad bakke.
    Mvh.
    Historyman

    Kommentar by Historyman — 20. september 2015 @ 11:55

  77. DF er da et eksempel på meningsterror der vil noget. De bruger mere tid på at forfølge deres egne medlemmer for at have en selvstændig mening, og centrale dele af partiet bruger mere tid og spalteplads i aviserne på at forsvare Israel end på at passe danske interesser. Og forvaret for Israel tages der ikke alle de populistiske hensyn til den radikale presse og politisk korrekte holdninger, som når det gælder den hjemlige politik. Søren Espersen blæser på om han opfattes som rabiat når han taler Israels sag. Men når det er i Danmark, ja så er hudfarven afstamning osv. jo helt ligegyldig og er der altid plads til en undtagelse og en palæstinenserlov mere.

    Kommentar by Balder — 20. september 2015 @ 11:55

  78. Da valget var slut, sad alle vi på højrefløjen og tænkte. Nå, nu kan vi få det hele. LA, Kons og Venstre giver bare DF indvandringen. Venstre og DF giver LA og Kons skattelettelserne, og DF, LA og Kons giver Venstre regeringen og finansloven.

    Det blev der som alle ved ikke noget af, man kan jo undre sig over hvorfor og specielt hvordan højrefløjen så har fået tingene til at gå op. Meget tyder på, at DF fik rollen at agere støtte, uden at få en radisse igen, det er vi nogle DF stemmer som ikke er særligt tilfredse med.

    Ikke alene er vi uforstående overfor hvorfor vore mandater ikke kan bruges til noget, men under den seneste tids udvikling, er vi også mere og mere kommet til den konklusion der har være fremført i årevis, at DF er ren teater for vores skyld. En måde at køre befolkningen ud på et sidespor.

    Folketingspartiet skal nok sørge for at befolkningens mening altid er helt ude på en af yderfløjene, isoleret uden mandater af betydning. Tak for det DF og folketinget. I er hadet.

    Kommentar by Winston Churchill — 20. september 2015 @ 12:38

  79. Ingen kan vel være i tvivl om hvor DF står. Som de selv siger i kode “du ved hvad vi står for” Og “nogle mærkesager er vigtigere end andre”. Det mange (herinde) anser som blødsødenhed er intet andet end realpolitisk tænkning. Skal et politisk parti opnå egentlig politisk magt og indflydelse i Danmark skal man appelere til et bredere segment end Uriaspostens læsere (al respekt). Dansk samling er intet andet end stemmespild, og især på højrefløjen er det vanskeligt, at starte et nyt politisk projekt op, fordi man automatisk vil blive lagt for had ( ikke mindst i medierne). Hertil kommer, at der rent faktisk vil være et oprydningarbejde fra start med at få alle landsbytosserne ud. DF brugte mange år på dette, og det lykkedes nok kun på grund af ekstrem dygtig ledelse og streng topstyring. Den politiske kamp bør bestå i at få flyttet venstrefolk og socialdemokrater til DF. Så længe de to andre store partier fortsætter slingrekursen på udlændigeområdet, er der vækstpotentiale til Dansk Folkeparti. Det er det momentum, der skal udnyttes til at sikre Danmark en forsvarlig politik på udlændingeområdet og dermed vores børs fremtid. 1-2 pct. stemmer på partier til højre for DF, som ikke kommer over spærregrænsen, kan være nok til at sikre Mette F. sejren næste gang – og mon ikke de Radikale igen vil tage sig dyrt betalt som støtteparti i deres utrættelige og uforståelige kamp for at få smadret vores land og kultur. Skal jeg stramme budskabet lidt kynisk op, vil jeg derfor sige, at en stemme på Dansk Samling kan ende med at blive en stemme på de Radikale.

    Kommentar by VE-day in Europe — 20. september 2015 @ 13:06

  80. http://dksamling.dk/bliv-medlem/

    Kommentar by Svend Andersen — 20. september 2015 @ 13:58

  81. Jeg kan sagtens forstår at man skal tælle til 90, MEN man havde ikke klodser nok til at løfte ansvaret vælgerne gav en, man har om end meget travlt med at bløde medlemmer i landets kommunal bestyrelser og nu venter vi kun på prisen for at lægge sig fladt ned i asyl spørgsmålet. DF står på grænsen til at være lige så handle kraftige som EL, der brugte fire år på at blive kørt over af S-R, for så at pive når man havde skrevet under på det ene nederlag efter det andet.

    Jeg er ked af at måtte sige, at landsbytosse analogien passer bedre og bedre på dem man møder i baglandet, bare se hende der var indianer og hende landsledelsen holdt hånden over, som føre sag mod partiet i næste uge. Jeg var meget stor tilhænger af partiet, da de havde mærkesager og ikke jagtede flotte måltal som antal af årsmøde deltagere eller medlemmer, men som tidligere medlem må jeg sige at der er alt for langt fra min plet i DK, til glaspaladset ledelsen sidder i på borgen.

    Partiet har nogen ekseptionelt dygtige politikere, som Kims egen kæreste, men der er blevet længere mellem snapsene, så pressen kan vælte sig i overskrifter om indianer liv, eller løgne om fødselsdage, hvornår har vi sidst set en rigtig overskrift om partiet sætter en dagsorden?
    Så for DF og Danmarks skyld, så skulle Christian lære af Pia, lyt til folk og tag de slagsmål der gør man ikke bliver inviteret til den næste fest hos de radikale, men som folket ved kakkelborderne elsker at høre. Men måske er det den pest der rammer alle de store partier, der bliver for langt mellem de stole man skal skræve over og man møder for få danskere til at indse at råd har fat i fundamentet

    Kommentar by Broholm (ordblind) — 20. september 2015 @ 15:45

  82. @ Broholm

    Du må ikke give op og tro, mediernes ensidige fokus på enkelte historier tegner det hele.

    Som nu ALLE billeder af emigranter er med børn.
    Medierne er dygtige til at få mennesker til at tro på, enkeltstående eksempler er generelle.

    Havde Alternativet befundet sig på højrefløjen,
    ville de være blevet udskreget som stenbrotosser med populisme i højsædet.

    Sådan er medierne indrettet.
    Der har været mange venstreorienterede, der troede på reinkarnation. Uden at blive latterliggjort

    http://www.hinduismen.dk/index.php/indhold/doden-og-sjaelen/37-reinkarnation-karma-og-samsara

    Kommentar by tavsen — 20. september 2015 @ 16:17

  83. 79

    “1-2 pct. stemmer på partier til højre for DF, som ikke kommer over spærregrænsen, kan være nok til at sikre Mette F. sejren næste gang.”

    Det er da også lige meget, hvis DF i forvejen blot er en kopi af socialdemokratiet.

    Kommentar by Liva — 20. september 2015 @ 17:21

  84. Enig med flere om meget.
    Invasionen er vel en konstaterbar enorm sikkerhedsmæssig, social, kulturel og økonomisk belastning samt en belastning på her ikke nævnte områder for hele Europa, hvor Tyskland næppe aktuelt får procentvis flere højtydende ind end de ville kunne med grænsekontrol og stillen krav til personer, der på forhånd søgte indrejse for arbejde som Australien, Canada og USA gør, som jeg forstår sagerne.

    Det samme, at der ingen fordele er for andre end smuglere, interne og i udlændighed befindende sig samfundsundergravende elementer, en venstrefløj der håber på stemmer, udnyttere der håber på billig arbejdskraft, lønpres på den eksisterende arbejdsstyrke, ekstremister med planer under lavmålet, gælder herfra vurderet alle EU-lande.

    Er det sådanne der skal lægge linjen?
    Tilsyneladende, ja.
    Det nærmer sig lavvande, uden lavmålet er truffet. Endnu.

    Kommentar by Peter Buch — 20. september 2015 @ 20:26

  85. Hold da fast en masse geniale kommentarer fra diverse folk, det må jeg sige. Det er en fornøjelse af læse.

    @25 Henrik Wegmann

    Citat: Dernæst bør DF blankt afvise, at “Fremmede” er et problem. Det er de ikke. Muslimer, og kun muslimer, der er et problem.”

    SÅDAN. Lige netop. Det vil være første skridt til i det mindste at få debatten derhen hvor den hører hjemme.

    Kommentar by Anders — 20. september 2015 @ 20:39

  86. @Anders

    Det er jo helt forkert. Sandheden er, at enhver form for massiv tilstrømning af fremmede, altid vil udgøre en trussel imod vor nations etniske og kulturelle sammenhængskraft. Jeg ønsker hverken et muslimsk samfund eller et multietnisk samfund. Oprindeligt var Dansk Folkeparti også imod et multietnisk Danmark, men det var naturligvis før man fik sit store politiske gennembrud i 2001.

    Kommentar by Niels — 20. september 2015 @ 21:35

  87. Antal, navnlig store antal er et problem, eller i det mindste en udfordring uanset om det er danske eller udefrakommende.

    !0 millioner lovlydige kinesiske genier i arbejde i Danmark, i Københavnsområdet vil ikke bedømt af mig være en ensidig velsignelse af boligmarkedet, logistikken eller for boligsøgende danske, men nok en fornøjelse for entreprenører og mange andre.
    Men for det menige folk er store antal OGSÅ en belastning- ud over alt det gode det selvklart tillige kunne medføre.

    Jeg er af opfattelsen at et lavere befolkningstal i Danmark på omkring to millioner ville være klart bedre end med det nuværende niveau.

    Personlig er udsigten til som kirketjener at skulle afvise tusindvis af turister før, under og efter gudstjenester, uanset de skulle være genier af format, uforlignelige på deres felter, eller have et yderst tilforladeligt udseende ikke lige det, jeg helst ser frem imod…

    Nå, jeg må nok erkende jeg er en ond, højerorienteret, troldmand, der og bliver et- typisk menneskefjendsk kældervæsen, næppe for et menneske at regne…

    Kommentar by Peter Buch — 20. september 2015 @ 21:58

  88. DF er naturligvis imod et multietnisk samfund – det er jo i realiteten det samme som et multikulti. Men kun muslimer assimilerer sig ikke. Det er derfor, de er de mest populære indvandrere blandt de, der ser et konstruktivistisk formål med indvandringen, nemlig Det Nye Europa eller Det Multikulturelle Samfund.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 20. september 2015 @ 21:59

  89. højreorienteret…

    Kommentar by Peter Buch — 20. september 2015 @ 22:04

  90. @Morten

    For mig er det etniske bare af meget stor betydning. Skal fremtidens danske nation primært bestå af asiater, negere eller kristne arabere? For mig betyder bevarelsen af vores etniske/nordeuropæiske egenart også meget i kampen mod indvandringen og flygtningestrømmene/immigranterne. Netop her adskiller nationalisterne sig vel i meget høj grad fra de såkaldte nationalkonservative og nationalliberale på den nationale fløj.

    For mig handler det om så meget mere end blot islamisering.

    Kommentar by Niels — 20. september 2015 @ 22:23

  91. Alle kvinder er smukke.
    Jeg skulle på den baggrund, værende af en sådan opfattelse, ikke være mindst lige så meget nationalist som dig?
    Det hænger ikke sådan sammen, for mig at se.

    Kommentar by Peter Buch — 20. september 2015 @ 23:59

  92. @ Niels

    En mor til en pige i min datters klasse var russer. Jeg nævnte engang bestræbelserne hen imod “det multietniske samfund” for hende, og da brast hun i en hjertelig latter. Siden kiggede hun venligt på mig, og for ligesom at forklare udbruddet, sagde hun smilende: “Mon ikke Danmark er lidt for lille til at være et “multietnisk samfund”?”

    Jo, det er vi. Derimod kan jeg godt se problemet med udtynding af den kultur, der har rødder her. Men vi har under alle omstændigheder dét problem, at vi er kommet meget langt væk fra vore livskilder, og det betyder, at vi simpelthen er i fuld gang med at miste det spirituelle ejerskab til vores land, hævdet. Og lige dér findes årsagen til vores mangel på resistens, beslutsomhed, og handlekraft.

    Det er dér, vi i den kommende tid skal rette opmærksomheden hen. Ellers vil vi tiltrække vore problemer endeløst. For det er attraktivt for ærgerrige mennesker at indvandre til et svagt og “gavmildt” land, der ikke kan holde på noget. End ikke sin værdighed.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 21. september 2015 @ 00:07

  93. Morten – – – —

    Det spirituelle ejerskab, interessant nok, har du kilder du benytter som baggrund for fremføring af begrebet, eller er det egen frembringelse?
    Hvordan definerer du med andre ord og begreber værdighed i den specifikke ytring i din kommentar, hvad står det for i din opfattelse?

    Kommentar by Peter Buch — 21. september 2015 @ 17:25

RSS feed for comments on this post.

Leave a comment

Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

 



 

Vælg selv beløb



Blogs


Meta
RSS 2.0
Comments RSS 2.0
Valid XHTML
WP






MediaCreeper