23. september 2015

Mediemaskinen tromlede…

Mandag blev en ret så interessant dag. Pernille blev op af Radio24syv, der ville høre hvorvidt hun havde støttet søndagens Syrien-indsamling. Hun svarede nej, og blev så spurgt om Lars Løkke Rasmussens politik var hyklerisk i den henseende. Her forsøger hun at sige, at statsministeren bare kunne sætte udlandshjælpen ned i forhold til BNP, men udelod sætningens første del, og kommer således til at sige at han kunne skære i BNP’en. Radio24syvs Asger Juhl fangede fadæsen, og ved en kombination af flere forhold (herunder nationaløkonomisk paratviden), får min samlevende børneordfører gravet hullet dybere. Radio24syv 1, nyvalgt DF’er 0.

Indslaget røg online på Radio24syvs Facebookside mandag aften, og er her tidligt onsdag morgen set 809.000 gange. Til sammenligning er den officielle side for Syrien-indsamlingen liket af 25.527. Alle større medier har haft fat i hende, og sagen blev mandagens store historie. Større end justitsministerens pressemøde, hvor det blev forklaret, at der nok ikke var islamistiske terrorister blandt de mange illegale indvandrere der krydser landet i disse dage.

Pernille har forklaret sig til udvalgte medier. Her fra Jyllands-Posten – DF’er føler sig udstillet efter BNP-vrøvl: Vi kan ikke alle være et omvandrende leksikon.

“Dansk Folkepartis nyvalgte folketingsmedlem Pernille Bendixen fik rodet sig ud i noget værre vrøvl, da hun mandag blev ringet op af Radio24Syv. …

‘Jeg har sagt noget værre vrøvl, det er jeg nødt til at sige.’ …

Du sidder i Folketinget nu – synes du ikke, det er reelt nok at forvente, at du så har styr på et af de helt grundlæggende økonomiske begreber?

‘Det ved jeg sgu ikke. Vi har jo vores ordførerskaber, og det er her, vi har vores kompetencer. Det at blive folkevalgt er jo ikke det samme som at få sådan en kåbe af viden ned over sig. Jeg har jo ikke engang haft første arbejdsdag derinde endnu. …’

‘Nu har jeg talt en hel del gange med Danmarks Radios P4 her på Fyn. Når de ringer, spørger de, om de må optage til bånd, og så siger jeg fint nok, og så optager de til bånd. Så har vi gennemgået, hvad de vil spørge om, før de optager. Og det var egentlig det, jeg troede han ville. Først når det kommer ud på Facebook, finder jeg ud af, at de har optaget mig direkte. Og det, synes jeg, egentlig ikke var reelt,’ siger hun…

‘Noget, som man meget efterspørger ude blandt folket er jo ærlige politikere og folkelige politikere. Og hvis de alle sammen er sådan nogle, som har 20 års uddannelse, og som er skolede i alle leder og kanter, så mister du bare det andet aspekt, tror jeg. …’ siger Pernille Bendixen”

Reaktioner.

“BNP skal man da have en intuitiv fornemmelse af, men jeg synes ikke, man på nogen måde skal have en detaljeret viden om, hvordan det præcist er, man opgør BNP. Vi har rigtig mange måder at måle samfundsproduktion på, og der er alle mulige tekniske detaljer. Det behøves man ikke, efter min mening, at have nogen viden om. Men man skal selvfølgelig vide, at alle de her mål er et mål for produktion, og man skal vel at mærke også vide, at der er forskellige måder at måle på. Deltaljerne kan man på ingen måde have en forventning om, at politikerne kan på fingrene.” (Roger Buch, valgforsker, 22. september 2015)

“Folk er ikke valgt til Folketinget, fordi de ved noget om BNP eller statsfinansielle forhold. De er valgt, fordi de repræsenterer nogle mennesker… Den viden, som en folketingspolitiker skal have, er, hvordan folk har det og lever. Det er ikke bogviden eller universitetsviden, du skal afæskes, når du forhandler i Folketinget. … Det er godt nok at vide, hvad BNP er, men det skal ikke forklejne den viden, hun så har. Det er en viden, som den, der ved, hvad BNP er, måske ikke ved noget om.” (Peter Nedergaard, professor, 23. september 2015)

“Vi skal hele tiden tænke på, at det er nogle embedsmænd, der har styr på fakta, tal og begreber, mens politikerne er sat i verden for at have holdninger, og det er dem, vi må grine eller klappe ad. … Vi skal passe på, at vi ikke forfølger de politikere, der ikke er så gode til at give embedsmandssvar. Så kan vi ende med at få politikere, som er lige hårdføre nok i forhold til det, vi egentlig er ude efter.” (Ulrik Kjær, professor, 23. september 2015)

“I USA har alt for mange journalister i al for lang tid bedrevet det, man kalder ‘gotcha journalism,’ hvor man bevidst forsøger at fange især politikere og fremstille dem som dumme. … Nu er denne sørgelige praksis også kommet til Danmark… Den type journalistik gør vores politiske debat meget dummere og personfikseret – og den forhindrer os i at diskutere holdninger og ideer. Den type journalistik fjerner enhver form for substans fra den politiske samtale, fordi det altid vil være nemmere, hvis vi kan afvise dem vi er uenige med, som dumme, fordrukne, løgnagtige tølpere med en lav karakter.” (Mads Fuglede, Venstre, 22. september 2015)

“… når vi hver især er færdige med at smile og grine, så lad os lige forestille os, at det var os selv, der uden varsel blev ringet op og quizzet på direkte radio. Kunne man ikke også fange os på det forkerte ben? Og er vi ikke selv blandt dem, der begræder, at politikere ind i mellem lyder som talende Excel-ark? Pernille er ikke dum. Hun er bare en helt almindelig dansker, der endnu ikke er blevet oplært i de christiansborgske klar-parat-svar og forsvarsmekanismer. Egentligt ganske forfriskende.” (Zenia Stampe, Radikale, 22. september 2015)

“Og i næste uge brokker folk sig så over, at der kun sidder akademikere i Folketinget.” (Rasmus Jarlov, Konservativ, 22. september 2015)

“‘Der skal være plads til, at de mennesker der er i politik, at det er almindelige mennesker.’ … Nu får Bendixen så opbakning fra Stina Willumsen (F). Hun hæfter sig ved, at det er modstridende både at ønske sig, at hele befolkningen er repræsenteret i Folketinget og samtidig kræve, at de alle sammen er helt spidse på økonomisk teori. … Stina Willumsen siger videre, at hun er bekymret for, at det som der sker nu og som hun ser som en tendens, gør, at flere og flere almindelige mennesker vil holde sig væk fra politik og overlade det til professionelle politikere eller det som hun kalder en djøfisering.” (Stina Willumsen, SF, 22. september 2015)

“Tænk, jeg synes faktisk det er helt fint, at vi også har medlemmer af Folketinget, der ved rigtig meget om børn og omsorg.” (Merete Riisager, LA, 22 . september 2015)

“Har lige hørt indslaget igen. Hvis man følger med i den politiske debat så ved man godt hvad hun mener, trods hendes ubehjælpsomhed. Og hvad siger det så om de der griner, ruller med øjnene og mener at hun ikke skulle have haft lov til at stille op? Det kan sagtens være at hun har større forståelse for økonomi – ja det er endda meget tænkeligt – end mangen en intellektuel snudebille. … hun er i virkeligheden måske den mindst interessante i denne sammenhæng. Reaktionen er en del mere tankevækkende” (Niels Westy, Liberal Alliance, 22. september 2015)

“Jeg kender Pernille lidt fra min tid i Odense, hvor vi bl.a. optrådte i en paneldebat i fjernsynet sammen. Pernille er utroligt sød, venlig og imødekommende. Vi er nok ikke enige om ret meget. Men af samme grund er det lige netop ikke selve personen, men personens holdninger, man skal gå efter.” (Halime Oguz, SF, 22. september 2015)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/69268/trackback

41 Comments »

  1. Dejligt at se der opbakning fra de fleste.
    Det er der også herfra, og fra det meste af Danmark er jeg sikker på.
    Og tankevækkende at journalister bedriver mobning på den måde.

    Kommentar by Joe Mcvey — 23. september 2015 @ 07:00

  2. Pernille, jeg tror at du som nyvalgt MF’er, skal drikke din morgenkaffe med et smil på læben. Vælgernes hukommelse er kort, og derfor gælder Simon Spies gamle mundheld også her; “dårlig omtale er bedre end ingen omtale”.

    Du har nu et navn som mange vil genkende – også næste gang de skal sætte kryds på stemmesedlen – og om et par måneder, så er det de færreste der husker hvorfor, at de bed mærke i dit navn. Men de husker dit navn, og at du er politiker fra DF. Det er i sig selv en bedrift, de færreste danskere kan nævne mere end en håndfuld siddende ministre, og hvilke ressortområder de er ministre for.

    Giv dine unger et kram, for det er sikkert det som de må lægge øre til, som er det værste – og træk så i arbejdstøjet, og få hevet Danmark tilbage på sporet!

    Kommentar by Polka Charlie — 23. september 2015 @ 07:11

  3. Jeg er sikker på at journalisterne ikke kunne finde på at trække en Johanne Schmidt Nielsen, en Pernille Skipper eller en Ida Auken igennem mediemaskineriet på tilsvarende måde. Heller ikke når de udviser rystende uvidenhed! De er fredet i
    klasse A !

    Kommentar by Robert R — 23. september 2015 @ 07:24

  4. Hørte interviewevt live og undredes over journalisten. På sigt er det først og fremmest et problem for Radio24syv at de forfølger en populistisk vinkel som P3 traditionelt har haft som domæne. Det er meget uligt normale interviews at journalisten i det konkrete tilfælde ikke følger sit eget spørgsmål til dørs, men i stedet springer på den førstkommende fortalelse fra den interviewede part, der vil gøre sig godt på sociale medier.
    Ingen der hørte interviewvet kunne være i tvivl om hvad Bendixen mente og hun leder da også åbent efter ordene – journalisten kunne let som det ofte sker have hjulpet med et ‘andelen af’ eller ‘procent’ såfremt denne egentligt ønskede et svar på spørgsmålet: er Løkke en hykler…

    Kommentar by Marius — 23. september 2015 @ 07:27

  5. For en gangs skyld er jeg enig med Zenia Stampe.

    Kommentar by Liva — 23. september 2015 @ 07:38

  6. @ 2.
    Enig i dine betragtninger.
    Radio24syv er en skandale.
    Oven i købet er Enhedslisten´s folketingsmedlemmer for manges vedkommende voldelige gadekrigere, men det er ikke interessant.
    Flere af disse burde være dømt ude af valgbarhedsnævnet.
    Næe – så er det mere interessant at genere en fra DF.
    At det er foregået som Kim Møller her oplyser, det er jeg ikke et sekund i tvivl om.
    Flot at politiske “modstandere” udtaler sig som de gør.
    Kim: Held og lykke til din Pernille.
    Jeg ser frem til at DF viser den styrke (i flygtningesagerne) som partiet klart er i stand til at mobilisere.
    Danske vælgere tænker ikke langsigtet, de vil have resultater her og nu.
    Lidt Off Topic: Som Asger Aamund udtaler: Stem NEJ til kommende folkeafstemning, denne handler om andet og mere end det officielle emne.
    Gid Danmark havde politikere som man for tiden ser det i de lande der klart er presset af lykkeriddere.

    Kommentar by AK JA — 23. september 2015 @ 07:43

  7. Skal man grine eller græde? Disse såkaldte journalister kan forarges så deres trykkende glorie er ved at presse den spand lort – der hos andre er en hjerne – ud af hovedet over at en politiker, de ikke bryder sig om klumrer lidt i begreberne – mens de selv er totalt blanke på en lang række emner: islam, genforskning, kristendom, historie, politik, demokrati…fortsæt selv, der er nok emener…

    Kommentar by Limewoody — 23. september 2015 @ 07:50

  8. Alle har noget. Ellers kan man hævde det.

    Men alt andet lige- frisk med lidt opbakning fra politiske modstandere.
    Uanset om den består af politikerproblematik i forhold til bla. bla. eller specifikt personlig rettet.

    Så i går hr. Krarup på min pc for min licens, det er jo en fornøjelse med kvalitet for licenspengene, han er vant til spillet og siger stadig tingene, så det er svært at gøre bedre.

    Jeg betalte helst kun medier for mit forbrug. Som for mine tænder…
    Set herfra.

    Kommentar by Peter Buch — 23. september 2015 @ 07:54

  9. “Nationalstaten er en konstruktion”
    “Vi må investere i de mennesker, som kommer fra mellemøsten”
    “Islam er en fredelig religion”

    Der må grines…..

    Kommentar by BE — 23. september 2015 @ 07:58

  10. Journalister er uddannet på en pølsefabrik. De har lært at lave historien “inde fra og ud”. Det bliver i praksis til at hænge sig i et detalje og så “folde den ud” på bekostning af overblikket og helheden. Den dødsensfarlige svaghed ved denne dåsemadsuddannelse, ser vi nu. De magter ikke det store perspektiv i den muslimske invasion.
    Hvad angår denne historie, så lærer man mest af sine fejl( – Ja altså aldrig journalisterne. De lærer ingenting)Så er den sag vist ikke meget længere.

    Kommentar by Margrethe — 23. september 2015 @ 08:37

  11. Man kunne vel egentlig indføre en anden beregningsmetode til BNP størrelser så BNP i forhold til en tidligere metode- var sænket?
    Problemet er som meget andet, hvis alle lande har hver sin metode, bliver internationale sammenligninger ret svære…

    Kommentar by Peter Buch — 23. september 2015 @ 08:40

  12. At Pernille Bendixen ikke kan forklare hvad BNP er for en størrelse, er for mig helt ligegyldig og uvedkommende . . . hun er børneordfører ! og medlem af Beskæftigelsesudvalget, Børne- og Undervisningsudvalget og Ligestillingsudvalget . . . BNP er ikke en størrelse som er relevant i disse sammenhænge.

    Problemet ville være lidt andet hvis hun var finansordfører :-)
    Gad vide hvormange af de nyvalgte Alternative som kan definere BNP ??? :-)

    Det er lidt en jagt, det er jeg enig i – jeg blev personlig forarget, da det blev nævnt i flere aviser at Pernille var tidligere dømt. ikke fordi det blev nævnt, det er helt ok, men konteksten var “Ny DF’er er tidligere dømt dagplejemor”.

    Den er under lavmålet og bevidst manipulerende, fordi dømt nævnes samtidig med dagplejemor, så man uvilkårligt associerer at hun er dømt ifm udøvelsen af dagplejemor, hvilket slet ikke var tilfældet. Omvendt er udsagnet heller ikke forkert, så injuriemæssigt er der ikke noget at komme efter.
    Men den som skriver sådan, vedkommendes hensigter er meget tydelige.

    Støtte fra en uventet kant, Zenia Stampe kan udtale noget fornuftigt :-)

    http://ekstrabladet.dk/nationen/surprise-zenia-forsvarer-dfer-der-ikke-aner-hvad-bnp-er/5744893

    Kommentar by For mangfoldighed — 23. september 2015 @ 08:47

  13. Jeeg synes da, at PB skal sige ja til tilbudet om 20 minutters interview i hendes mærkesager på Radio 24/7. Hvis hun siger nej, vil hun senere fortryde det. Gylden mulighed.

    Kommentar by Al Piastow — 23. september 2015 @ 08:54

  14. Vi laver allesammen fejl.
    Nogle af os lærer af fejlene og bliver klogere hver dag.

    De røde elsker at mobbe deres modstandere. På den måde kan de jo vise, at de er de gode.
    De bliver aldrig klogere.

    Kommentar by XXXXX — 23. september 2015 @ 09:00

  15. Det synes således, at en hvilket somhelst rød politiker kan slippe lettere afsted med en direkte løgn, end en DF´er kan med en fortalelse.

    Kommentar by Jacob Andersen — 23. september 2015 @ 09:09

  16. Villy Søvndal mente, at der var CIA-baser under indlandsisen, Preben Vilhjelm at Blekingegade-morderne var højrefløj, Pernille Skipper dømte branden ved en moske til at være højrefløj inden nogen var dømt endsige pågrebet trods sin juridiske forpligtelse og viden om at ingen er skyldig før de er dømt, DR dømte branden i julen på en moske i Sverige til at være højrefløj(hvilket ikke passede), David Trads roser kommunistisk morder og diktatur og kolporterer den yderste venstrefløjs løgne, DRs Lytternes og seernes radaktør er betonkommunist, Social-kommunisterne havde en ex-DKP-FORMAND som minister, Enhedslisten har en voldsdømt aktivist siddende, DR bruger glad og gerne leninister/kommunister og folk med tilknytning til voldelige grupper som eksperter, osv . osv. osv.

    Kommentar by Limewoody — 23. september 2015 @ 09:18

  17. Pernille

    Op på hesten igen. Ved næste valg får du en enorm vælgeropbakning. Nøjagtig som Polka Charlie skriver i #2

    Bliver angrebene for ondsindede, så henvis til Alternativet’s censur

    http://www.dr.dk/nyheder/politik/alternativets-integrationsordfoerer-i-kovending
    “Jeg tager afstand fra mig selv”

    Så bliv ved med “Jeg sagde noget værre vås, og det står jeg ved”

    Du kan også henvise til Helle’s legendariske uvidenhed

    http://www.bt.dk/politik/thorning-gik-i-faelden-paa-laesermoede

    https://www.youtube.com/watch?v=G5wj8YCx_74

    Eller SD’s fødevareminister Karen Hækkerup, hvor hun irettesætter journalisten om halalslagtning

    https://www.youtube.com/watch?v=VfjNwQ1QFnk

    Kommentar by tavsen — 23. september 2015 @ 09:39

  18. Det ser ud til at vi er ved at udføre en dans på stedet, hændelserne kunne være foregået for tredive år siden. Der er ingen retfærdighed for patrioter, og det er tilsyneladende ikke blevet bedre i tidens løb. Demokratiet er DØD det står efterhånden klart. Om der nogensinde på den her side af ’45 har været et ægte demokrati? Formentlig ikke. Vi har stemt på DF i tyve år, og det er blevet landets næststørste parti, mens de fædrelandskærlige indflydelse kun er blevet mindre, og kommunister, landsforrædere og udenlandske infiltranter har kronede dage! Hvis dette ikke er bevis nok, så ved jeg ikke hvad er.

    Kommentar by Balder — 23. september 2015 @ 09:44

  19. Luk de såkaldte journalistuddannelser.

    Kommentar by bastardo — 23. september 2015 @ 09:50

  20. Ok fair af Zenia Stampe faktisk.. det havde jeg ikke ventet fra hende.

    Pernille og Kim, ikke mere Radio 24/7. Det er et politisk parti langt ude på venstrefløjen, hvor DF-bekæmpelse står øverst på dagsordenen hver dag.

    Kommentar by Martin — 23. september 2015 @ 10:03

  21. Radio 24-7 er ikke mere borgerligt end BOPA (Borgerlige Partisaner, der mestendels bestod af kommunister.

    Kommentar by Træt — 23. september 2015 @ 10:10

  22. Og det gælder i øvrigt alle såkaldte borgerlige gammelmedier.

    Kommentar by Træt — 23. september 2015 @ 10:10

  23. “… når vi hver især er færdige med at smile og grine, så lad os lige forestille os, at det var os selv, der uden varsel blev ringet op og quizzet på direkte radio. Kunne man ikke også fange os på det forkerte ben? Og er vi ikke selv blandt dem, der begræder, at politikere ind i mellem lyder som talende Excel-ark? Pernille er ikke dum. Hun er bare en helt almindelig dansker, der endnu ikke er blevet oplært i de christiansborgske klar-parat-svar og forsvarsmekanismer. Egentligt ganske forfriskende.” (Zenia Stampe, Radikale, 22. september 2015)

    Set i relation til at Zenia Stampe i en længere periode har været public enemy No.1 på Uriasposten, med hvad deraf følger, er ikke bare fair.

    Det er stort!

    Kommentar by jesper hansen — 23. september 2015 @ 10:26

  24. …er det ikke bare fair af Zenia. Det er stort!

    Kommentar by jesper hansen — 23. september 2015 @ 10:32

  25. Der er ingen grund til at betvivle Kim & Pernilles fremlægning af sagen. Sagligheden og troværdigheden er 100%. Ingen – heller ikke nyvalgte MF’ere – er talende robotter. Alle kan snuble i sætninger.

    Men over for dem står medierne med en enorm politisk magt, der er ikke baseret på troværdighed, men på dominans og penge, sikret af staten og understøttet af en anti-rationel venstrefløj.

    Kun fordi vi er tvunget til det, betaler vi licens, ellers ville man da aldrig købe et produkt af så ringe indholdsmæssigt kvalitet. Gennemført manipulerende og utroværdigt er MSM generelt – hvilket BNP-sagen bare bekræfter til fulde.

    I mit regnskab bliver resultatet: Radio24syv 0, nyvalgt DF-MF’er 1.

    0 til Radio24syv skyldes, at det burde være en anstændig journalists fornemmeste opgave at være opmærksom på respektfuldt at få den rette mening ud af en sag. Det burde gælde uanset evt. divergenser i politisk observans.

    1 til den nyvalgte DF-MF’er fordi hun viser almindelig menneskelighed. Ved at fastholde ærlighed er der ikke noget at skamme sig over.

    Kommentar by traveler — 23. september 2015 @ 10:51

  26. jesper hansen

    “Set i relation til at Zenia Stampe i en længere periode har været public enemy No.1 på Uriasposten, med hvad deraf følger, er ikke bare fair. Det er stort!”

    Zenia Stampe er vel kun public enemy No.1, når hun lukker noget rablende lort ud i æteren. Hvis hun uventet skriver noget fornuftigt, bliver det da ikke til noget ekstra stort, bare fordi ingen forventede det. Fair er da de rette ord.

    Kommentar by traveler — 23. september 2015 @ 11:02

  27. Limewoody

    Preben Wilhelms Blekingegade-morderne var højrefløj kan forsvares såfremt man deler hans, muligvis til lejligheden foretagne opstillen af politiske aktører i et spektrum. Hvis venstreorienterede pacifister er det længst til venstre der findes, er alt til højre derfor højrefløj.

    Kommentar by Peter Buch — 23. september 2015 @ 11:24

  28. Synes det er en mindre fejl https://www.saxo.com/dk/nationaloekonomi-paa-dansk_thomas-alslev-christensen_haeftet_9788759311271

    Kommentar by Johnson — 23. september 2015 @ 12:13

  29. En bog jeg selv har tænk på at anskaffe mig et par gange.

    Kommentar by Johnson — 23. september 2015 @ 12:14

  30. Jeg er helt stensikker på, at Pernille til gengæld ved god besked om børn og forældre og institutioner, og det er sandelig på høje tid, at dette – i høj grad forsømte emne – får mere plads i folketinget. I mange årtier har familielivet været angrebet. Forældre har været alt for optaget af deres eget og selvom de er/har været glade for deres børn har de i altfor høj grad set det som en lettelse at have børnene på institution – fra vuggestue til børnehave og forskole, hvor andre har bestemt over barnet og dets opdragelse, udvikling og livssyn.
    Staten har langsomt gennem regler og love overtaget børnene som om vi er på vej til oprettelse af et diktatur.

    Kommentar by Gertrud — 23. september 2015 @ 12:29

  31. BNP skal nok klare sig; vigtigere for en politiker i nærværende æra er buddet “Kend din fjende”. En stor del af politikerne så vel som kommentatorerne er så vist blanke hvad angår afgørende facts i tidens grundspørgsmål http://denkorteavis.dk/2015/mange-politikere-siger-at-terrorismen-intet-har-med-islam-at-gore-men-det-passer-ikke

    https://www.180grader.dk/Islam-og-indvandring/mogensen-og-kristiansen-udstiller-en-pinlig-uvidenhed-om-islam

    Kommentar by Peter Neerup Buhl — 23. september 2015 @ 15:23

  32. Det har ingen som helst betydning for Pernilles ry som folketingspolitiker, eller for DFs stemmetal.

    Personligt ville jeg aldrig stemme DF eller noget andet socialistisk parti, hvis det kun var et spørgsmål om økonomi og finanser. Men jeg stemmer på DF alligevel, fordi udlændingepolitikken er langt vigtigere end landets umiddelbare økonomiske situation.

    En smadret økonomi kan rettes op igen ved ti-femten års hårdt slid, men en million flere arabere vil være irreversibelt og vil smadre Danmark for tid og evighed.

    Jeg vil til en hver tid stemme på det parti, der har den mest konservative udlændingepolitik, og lige nu er det så DF. Ved næste valg er det måske DS. Det må tiden vise.

    Kommentar by Mackety — 23. september 2015 @ 16:27

  33. Ja, Peter.

    Vi har ikke alle dine evner, viden og din efterhånden pænt årelange erfaring, men der må nu engang være plads til nye forholdsvis blanke dukker op.

    Kunne vi foretage en “kryds fjenden af- undersøgelse” en omfattende “kryds ved det rigtige-undersøgelse” om islam blandt faste læsere og kommentatorer på Uriasposten, Uhrskovs side, eller Nationaldemokraten ville viden om islam og muslimer være i top i forhold til andre mediers gennemsnitlige læseres/kommentatores svar. Tror jeg.

    Nuancer i tilgang bør være en styrke og ikke kun ses som svaghed. Omend den også er og kan være det i afgørende situationer. Hvilket sidstnævnte – forhåbentlig sent må ske.

    Kommentar by Peter Buch — 23. september 2015 @ 16:35

  34. Jeg synes bare, at Pernille skal grine ad det og springe op og falde ned på det :-) Hvem søren ville kunne have svaret på det, især hvis det er lige fra morgenen af..! At Radio24/7 falder over sådan noget, siger en hel del om dem.

    Jeg synes, det er langt, langt værre – og noget, som medier som Radio24/7 og andre hellere skulle gå op i, når PET-chefen i går står og lirer en stor løgn af over for befolkningen, nemlig at han mener, at det er ISIS-propaganda, når de siger, at der sniger sig mange terrorister med ind i Europa! PET-chefen, som jeg ingen tiltro har til i forvejen, efter det fatale, ikke-forhindrede terrorangreb i Kbh. i år, står immervæk og påstår, at det er usandsynligt, at ISIS sender terrorister så langt nordpå!! Har man hørt noget så stupidt og uansvarligt?? Ved PET overhovedet noget om isis-mordernes drøm om et verdensomspændende kalifat? Der foregår da vist ting bag scenen, som vi ikke får noget at vide om lige nu. Politichef Oxfeldt udtrykte nemlig senere på dagen bekymring over den manglende kontrol og registrering af de, som entrerer Danmark i en lind strøm, så han var altså ikke helt enig med PET-chefen. Og hvorfor er der pludselig ingen tv-dækning af de ‘flytninger’, som sikkert stadig myldrer ind i Danmark?

    Trads og PET-chefen et al skulle langt hellere tage hovedet op af sandbunken og starte med at se denne: http://www.jihadwatch.org/2015/09/new-glazov-gang-isiss-hijrah-advice

    Kommentar by Andersine — 23. september 2015 @ 17:18

  35. UD FRA EN OPTISK VURDERING ER JEG SIKKER PÅ, AT PERNILLE BENDIXEN kan foretage en suveræn,brilliant servering af Danmarks nationaldessert: DAMEBALLEFRÅDS NATURAL. Velbekomme hr Møller.

    Kommentar by dansker — 23. september 2015 @ 18:22

  36. DR har lavet en BNP-quiz :))

    http://www.dr.dk/nyheder/indland/quiz-hvad-ved-du-om-bnp

    Uden tvivl mange der har udnævnt Pernille til dum, for derefter lige at gå ind og Google, hvad det egentlig er det der BNP :)

    Kommentar by martin — 23. september 2015 @ 20:04

  37. Journalisten fra Radio24/7 fortæller i starten at han sidder i radiohuset og bånder samtalen. Hvorfor siger han ikke, at det går direkte i luften, som han plejer at gøre?
    Han spørger om han må stille 2 spørgsmål. PB svarer tøvende ja.
    Journalist:’Gav du noget til indsamlingen i går? (Sp. 1)
    PB: ‘Nej’
    Journalist:’Hvorfor ikke?’ (Sp. 2)
    PB: ‘Jeg så ikke udsendelsen.’
    Journalist:’Synenes du at Løkke er hyklerisk, når han siger vi skal give mere til nærområderne og samtidig vil skære i u-landsbistanden?’ (Sp. 3)
    PB: ‘Det ved jeg ikke/det kan jeg ikke svare på’
    Journalist:’Ja, for I går jo også ind for at vi skal give til nærområderne … ikke?’ (Sp. 4)
    Og så roder PB sig ud i noget forvirret snak og fortalelser.

    Baggrunden for det korte interview er altså til en start fordækte/forkerte oplysninger om præmis og længde af interviewet. Spørgsmålet om Løkke er hyklerisk er absurd, fordi ingen kan give et fornuftigt/logisk svar på spørgsmålet, uden at vide hvor meget vi nu giver til nærområderne og hvor meget der skal skæres i u-landsbistanden. Der er ikke nødvendigvis en modsætning, men det forstår journalisten næppe.

    Kommentar by RICO — 23. september 2015 @ 21:22

  38. traveler: “Zenia Stampe er vel kun public enemy No.1, når hun lukker noget rablende lort ud i æteren. Hvis hun uventet skriver noget fornuftigt, bliver det da ikke til noget ekstra stort, bare fordi ingen forventede det. Fair er da de rette ord.”

    Nja, hvis hun argumenterer sobert og demokratisk mod politikeren Pernilles synspunkter er hun fair.

    Hvis hun skærmer, beskytter og styrker mennesket Pernille, mod de glubske hunde fra pressen, der vil udnytte hendes småfejl, i et politisk miljø, hvor næsten alle knep gælder mod politiske modstandere, så er det stort!

    Altså i mine øjne. Du må da gerne have en anden mening.

    Kommentar by jesper hansen — 24. september 2015 @ 00:12

  39. Netop RICO. Den største fejltagelse PB lavede var at lade sig interviewe af folk med skumle bagtanker.

    Lad det være en lære for alle. Hav altid paraderne oppe når man møder løgnepressen. Altid.

    Kommentar by Santor — 24. september 2015 @ 00:27

  40. Eva Selsing har lige et par gode pointer

    Berlingskes Groft Sagt-skriver Eva Selsing sætter lige skabet på plads!

    http://www.b.dk/groft-sagt/bnp

    Kommentar by Rosenkavaleren — 24. september 2015 @ 14:49

  41. De “journalister” der render rundt på 24syv er uden kant og uden talent.
    De er skåret over samme læst som deres venner på dr.
    At man piller en df’er ud og begynder at mobbe hende viser niveauet.
    Pernille er i det eneste parti på borgen der tør tage kampen op mod islamiseringen af danmark og som konstant er parkeret på øretævernes holdeplads. Hvad laver Asger Juhl? Han er pauseklovn.

    Kommentar by Frank Hagmann — 24. september 2015 @ 16:47

RSS feed for comments on this post.

Leave a comment

Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

 



 

Vælg selv beløb



Blogs


Meta
RSS 2.0
Comments RSS 2.0
Valid XHTML
WP






MediaCreeper