29. september 2015

København: Primitivt brandattentat mod radikal Vesterbro-moské – billeder af gerningsmanden

Flere medier har omtalt et primitivt brandattentat mod en moské på Vesterbro, fredag aften i sidste uge. Det drejer sig angiveligt om Tyrkisk-islamisk Kulturforening på Valdemarsgade, hjemsted for den radikale Milli Göris-gruppe. Historien ledsages af utydelige screencaps fra en overvågningsvideo, og deles blandt andet af journaliststuderende Rojs Hussein og Politiken-skribenten Tarek Ziad Hussein. Fokus er gerningen, ikke gerningsmanden.

(Rojs Hussein på Twitter & Tarek Ziad Hussein på Facebook, 24. september 2015.

Den originale video fandt jeg på Elshaab.org.

(Screencaps af gerningsmanden; Se evt. Youtube)

“Der blev hældt benzin ud over en plakat på plankeværket.” (Henrik Svejstrup, Københavns Politi)

Oploadet Kl. 11:55 af Kim Møller — Direkte link20 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/69428/trackback

20 Comments »

  1. Alt starter i det små og al begyndelse er svær.

    Kommentar by Sindsro — 29. september 2015 @ 12:25

  2. Mærkeligt, der er ingen brandalarmer i Valdemarsgade på de mulige datoer. Heller ikke videoens 15/9

    Der er ellers nok af brande

    http://www.brand.kk.dk/Aktuelt/Doegnrapporten.aspx

    http://www.brand.kk.dk/Soegeresultat.aspx?SI__sw=valdemarsgade

    Kommentar by tavsen — 29. september 2015 @ 12:28

  3. Er det kun mig eller ser gerningsmanden påfaldende mørklødet ud?

    Kommentar by redneck — 29. september 2015 @ 12:40

  4. redneck — 29. september 2015 @ 12:40

    Nu skal du ikke bekymre dig om petitesser ;-)

    Faktisk tror jeg slet ikke, det har rigtig fundet sted, når der ingen brandalarmer er

    Måske bare endnu et set-up? For at underbygge muslimernes forfølgelsesvanvid

    Kommentar by tavsen — 29. september 2015 @ 12:46

  5. Falsk flag

    Kommentar by Morbus Behcet — 29. september 2015 @ 12:50

  6. Endnu en let skelende hjulbenet båtnakke.

    Kommentar by Johnson — 29. september 2015 @ 12:53

  7. Personen på videoen tilhører en bestemt art der aldrig oplyses signalement på, det er politisk bestemt for at nedtone racismen i den offentlige debat, det er typisk Mellem Øst med Arabisk islæt og Afrikaner af Somalisk afstamning, der må betegnes som indavlede lavintelligente kriminelle, men den side må ikke vises i byretten, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 29. september 2015 @ 12:54

  8. ikke etnisk dansk

    Kommentar by Dinesen — 29. september 2015 @ 13:55

  9. Min første indskydelse da jeg så billederne: Han er sku da Araber…! Med mullah skæg og hele lortet… :-)

    Kommentar by ny kommentator — 29. september 2015 @ 13:59

  10. Klart en rollemodel der er på spil.

    Kommentar by mb — 29. september 2015 @ 14:06

  11. Jeg håber imanen får en bøde, man må ikke offentliggøre videoer af forbrydere

    Kommentar by Per J. — 29. september 2015 @ 15:49

  12. Han kommer inde fra baggården, sprøjter benzin på et plankeværk, sætter ild til det og løber ud på gaden??

    Kommentar by wilty — 29. september 2015 @ 16:40

  13. Århh nu har jeg set youtube videoen også, der kan man se at han kommer udefra.

    Kommentar by wilty — 29. september 2015 @ 16:48

  14. én ting er sikker: Han er amatør. Han ekspnonerer hele sit nøgne ansigt, og, og han er ved at ryge luften, da han antænder døren. Iøvrigt kan jeg ikke forbinde lokalitet i video med adressen Valdemarsgade 3

    http://tinyurl.com/o8rx6fp

    Kommentar by bb — 29. september 2015 @ 17:02

  15. Måske en kurder, som hævn over tyrkiske bomber.

    Kommentar by Thorsted — 29. september 2015 @ 17:22

  16. bb — 29. september 2015 @ 17:02

    Jeg tvivler også på den historie. Det virker som noget arrangeret af de opmærksomhedskrævende

    Kommentar by tavsen — 29. september 2015 @ 18:19

  17. Alt muhammedansk skal jævnes med jorden. Og muslimerne, skadedyrene skal ud af Danmark.

    Kommentar by Nielsen — 29. september 2015 @ 19:19

  18. 17. ENIG

    Kommentar by Sindsro — 29. september 2015 @ 22:57

  19. Han er sørme smart ham jihad-sjovnalisten fra Samarbejds-Politiken.

    “Jeg har netop fået oplyst,…” og “…endnu en moske…”

    Hans opslag er fra d. 24 og videoen dateret d. 15.

    – er det een påsat moske brand, der ikke havde en muhammedansk gerningsmand?

    Kommentar by Hans Und — 30. september 2015 @ 02:04

  20. ja de sjovnalister de ka jo
    3 og fire jeg tror i har fat i noget af det rigtige

    Kommentar by Dunk — 30. september 2015 @ 03:33

RSS feed for comments on this post.