6. oktober 2015

Afrikansk velfærdsturist : “Jeg troede, der ville gå et par måneder, så ville jeg få et hus og en bil. “

Nigerianske Kingsley Okoro er offer for egen dumhed, og selvom en venligsindet journalist kalder ham for en ‘uregistreret flygtning’, så er han illegalt i Danmark, og skal selvfølgelig hjem igen. Helst frivilligt, men ikke nødvendigvis. Fra TV2 Online – Flaskesamler vil ikke være i Danmark: Hjælp mig hjem til Afrika.

“I 2010 satte nigerianske Kingsley Okoro livet på spil, da han rejste med smuglere gennem Sahara og som flygtning krydsede Middelhavet i en gummibåd i jagten på et bedre liv i Europa.

… fem år senere er drømmen om et bedre liv i Danmark ikke gået i opfyldelse – og nu har Kingsley Okoro en ny drøm: At vende tilbage til Nigeria og blive genforenet med sin søn. Det fortæller han i Go’ Morgen Danmark mandag.

– Livet i Danmark har givet mig blandede følelser. Danmark i sig selv er ikke problemet. Folk er meget venlige. Problemet er, at jeg ikke er i stand til at tilpasse mig i systemet, siger han.

– Jeg vidste ikke, at det var så svært at få det, som man ville i Europa. Jeg troede, der ville gå et par måneder, så ville jeg få et hus og en bil. Men det tager tid.

Oploadet Kl. 11:44 af Kim Møller — Direkte link18 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/69654/trackback

18 Comments »

  1. Som det også ses af tråden nedenfor, har både Peter Buch og jeg gjort opmærksom på forholdet, men tak for at tage den op, Møller.

    Venligboeren vil indsamle kr. 125.000 for at få negeren tilbage. Jeg gætter på, at 125.000 danske kroner vil være en formue i Nigeria. Undtagelsesvist er jeg enig med Røde Kors.

    Må jeg foreslå en faldskærm og rigtig mange kondomer til uddeling?

    Kommentar by Henrik Petersen — 6. oktober 2015 @ 12:03

  2. Hulk! Jeg fik aldrig hus og bil efter et helt liv. Men jeg er jo også kun dansker.

    Kommentar by kurt rosenstrøm — 6. oktober 2015 @ 12:15

  3. Et hurtigt check på KLMs hjemmeside viser man kan sende negeren retur for under 6000:
    https://www.klm.com/travel/dk_da/apps/ebt/calendar.htm?application=EBT7&country=DK&language=da&barsEnabled=true&fixedDatesOnly=false&canModify=ORIGIN%2CDESTINATION%2CTRAVELDATES%2CPAX%2CCABINCLASS%2CURL&trip=CPH:A%3ELOS:C-LOS:C%3ECPH:A&numberOfAdults=1&numberOfChildren=&numberOfInfants=&cabinClass=ECONOMY&outboundMonth=

    Kommentar by redneck — 6. oktober 2015 @ 12:23

  4. “Problemet er, at jeg ikke er i stand til at tilpasse mig i systemet, siger han.”

    Hatten af for hans selverkendelse. En typisk muslim ville have beskyldt alle andre end sig selv, for sine manglende evner.

    Kommentar by Hr. Naturli' — 6. oktober 2015 @ 12:24

  5. Denneher er sgu næsten for god “Hvis han derimod vender tomhændet hjem, frygter han, at lokalsamfundet vil slå hånden af ham.”

    Troede ellers de var så venlige sydpå?

    Kommentar by redneck — 6. oktober 2015 @ 12:25

  6. Ha Ha, man tror sgu det er løgn.

    Hvor har han fået den opfattelse fra? Skal vi nu også til at annoncere i nigerianske dagblade for at de forstår?

    Kommentar by Santor — 6. oktober 2015 @ 12:31

  7. Jeg synes ikke, at jeg har set denne historie på Uriasposten. En dansk pige har lavet en video, hvor hun fortæller om et overfald.

    http://www.tlvfaces.com/watch-23-yo-danish-girl-surrounded-kicked-and-thrown-into-lake-by-muslims-when-she-walked-her-dog/

    Kommentar by Jakob t — 6. oktober 2015 @ 12:39

  8. Kommer nigerianeren hjem tomhændet, anses han som en taber. Han har ikke engang kunnet stjæle sig lidt rigdom fra de rige hvide!

    Kommentar by Britta Due Andersen — 6. oktober 2015 @ 13:04

  9. > Jakob t

    http://www.uriasposten.net/archives/56853

    Kommentar by Kim Møller — 6. oktober 2015 @ 13:38

  10. ‘Dumhed’ er vel så stærkt. ‘Uvidenhed’ skulle kunne gøre det.

    Sådan set er der ikke noget at grine ad. Denne fyr har ikke “gravet en grav for andre” og er “selv faldet i den”. Han har bare næret et urealistisk – men menneskeligt forståeligt – håb, baseret på almindeligt forekommende forestillinger og menneskesmugleres skrupelløse reklame.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 6. oktober 2015 @ 14:07

  11. Som 4 siger, så må man et eller andet sted trods alt respektere hans selvindsigt. Han tog en chance der ikke fungerede, og han giver kun ham selv skylden. Enhver muslim ville kæfte op fra dag 1 om hvad han “var blevet lovet” og havde indledt en sultestrejke foran rådhuset hvis han ikke havde fået det på dag 3. Det ville hverken være første eller sidste gang.

    Kommentar by Per — 6. oktober 2015 @ 14:43

  12. Skær nosserne af dem, så er man fri for at sende kondomer med dem hjem.
    Ydermere ligger den gode gerning her i, at de ikke kan brødføde sig selv.

    Kommentar by Sindsro — 6. oktober 2015 @ 14:49

  13. Undskyld – jeg græder voldsomt.
    Af grin forstås.
    Jeg vil gerne vide hvad der foregår inde i hovedet på ham med det gode samt rigtige sæt tankegang, der vil hjælpe den stakkels afrikaner hjem.
    Hvad med at søge økonomisk støtte hos Anita B. Bundegård.
    Hun har et stort hus, et stort hjerte, og vel en god indkomst.
    Nå, igen viser TV2 sit sande jeg.
    Uanset denne TV station påstår sig fri for offentlige tilskud at være, er det vel sådan at vi skatteborgere betaler for TV2´s Billed Blads agtige ageren.
    Send berigeren hjem, mindre en det ønske beløb kan vel gøre det.
    Nå, jeg vil nu købe flere papirlommetørklæder til alle mine tårer.

    Kommentar by AK JA — 6. oktober 2015 @ 15:05

  14. Det er det vi er op imod, forskellen i intelligens kan ikke overdrives nok. Det er frygtelig forbudt at sige og skrive det, for det er helt igennem politisk ukorrekt at sige at nogen er dummere end andre, men sådan er det! Det er endnu mere forbudt at sige at nogle racer er mere intelligente end andre, det er faktisk helt forfærdeligt forbudt, for så er man jo racist, men ikke desto mindre, sådan er det! Det er naturligvis gennemsnitligt, men alligevel er det forbudt! Det er i det hele taget helt igennem forbudt at nærme sig emnet, for på et eller andet tidspunkt bliver man nødt til at forholde sig til sandheden, den gennemsnitlige altså! Ok her kommer det!
    De mest intelligente faktisk den mongolske race og Jøder, av den sved, umiddelbart derefter kommer vi, altså os kaukasere, så er der et kæmpe hop til Latinoer og mellemøstlige arabere, og igen et stort hop til de negroide racer! I en multietnisk virkelighed en ubekvem sandhed for multietnikere, men ikke desto mindre en sandhed.

    Kommentar by Robert R — 6. oktober 2015 @ 16:22

  15. Hvis man er “dum”, når man kommer til et land med henblik på forsørgelse, og “klog”, når man stiller denne forsørgelse til rådighed, samtidig med, at man knokler sig stresset, knapt nok ser sine børn vokse op, og det hele uden at kunne garantere sin egen befolkning nogen særlig gevinst ved dette koncentrerede og skattebelagte arbejde – så er det måske slet ikke så dumt at være “dum”.

    Vil du virkelig påstå, at vi er de kloge? Så Gud fri mig for at være klog!

    Det har i hvert fald ikke vist sig at være nogen løsning for os med al den begavelse. Så jo – den er vist lidt overvurderet.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 6. oktober 2015 @ 20:58

  16. Fra artiklen:
    Asger Juhl har nu startet en indsamling, hvor målet er at skaffe 125.000 kroner, så Kingsley Okoro kan vende hjem til sin femårige søn i Nigeria.

    Ethundredefemogtyvetusinde kroner for en flybillet til Nigeria!

    Kommentar by Erling — 6. oktober 2015 @ 21:06

  17. Det er da et glimrende tiltag, Erling. Det kan næsten ikke undgå at lede tanken hen på, hvor meget der kunne udrettes for 125.000 kroner. For eksempel i Kingsley’s hjemland.

    For slet ikke at nævne langt mere forarmede lande. Noget som Venligboerne overhovedet ikke skænker en tanke.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 6. oktober 2015 @ 21:52

  18. […] Translated from Uriasposten: […]

    Pingback by DENMARK: AFRICAN WELFARE TOURIST……. | — 9. oktober 2015 @ 07:10

RSS feed for comments on this post.