6. oktober 2015

Helsingør Byråd vil lukke dansk værested, og henvise unge til ghettoer: “… der bliver kun talt arabisk.”

Politik handler om at prioritere, og set fra et kommunalt synspunkt vil pengene altid være bedst brugt i landets mange ghettoer. Det rammer naturligvis danske unge, som man læse i Helsingør Dagblad – Værested i fare for at lukke.

“De 13-18-årige drenge, der næsten hver aften året rundt kommer i Værestedet Nordvest i Helsingør, som et flertal af byrådspolitikere nu vil lukke, vil ikke benytte værestederne på Vapnagård og Tetriz i Nøjsomhed.

‘Der er ikke trygt og der bliver kun talt arabisk. Og det har vi ikke lyst til,’ siger de.

Mandag aften skal politikerne i Helsingør Byråd beslutte, om dette værested nu skal lukkes. Det politiske flertal, der står bag budgetforliget vil stemme for en lukning og spare pengene ud fra det synspunkt, at værestedets børn og unge i alderen fra 12 til 18 år i stedet må benytte værestederne på Vapnagård eller i Nøjsomhed.

Værestedet Nordvest er billigt i drift i sammenligning med de to andre.”

Oploadet Kl. 15:15 af Kim Møller — Direkte link14 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/69662/trackback

14 Comments »

  1. Man kan så spørge den danske ungdommen om hvordan det føles at blive røvpulet med en hegnspæl.

    Kællingerne på kommunekontoret har nok ikke indregnet de ekstraomkostninger der uvægerligt kommer når ungdommen skal på skadestuen, hospital og psykolog.

    Kommentar by Santor — 6. oktober 2015 @ 15:39

  2. De har jo heldigvis en konservativ borgmester i Helsingør… ha ha ha!

    Kommentar by Polka Charlie — 6. oktober 2015 @ 15:41

  3. Helsingør byråd, som lever på nas af den danske skatteyder, vælger at lefle for de fremmede, og skide på danskerne. Føj for nogle røvhuller.

    Kommentar by Nielsen — 6. oktober 2015 @ 16:06

  4. Skal de ikke bare ud og sætte ild til deres bydel….så skulle der vist ske noget….

    Kommentar by Frafaldenmoderat — 6. oktober 2015 @ 16:10

  5. Byrådet håber vel at de danske drenge kan integrere mospuderne på fjendens grund, når deres egen samtalestrategi har slået fejl og de ikke selv tør komme der. Vores børn har åbenbart ansvaret for importen af mospuder fra vugge til grav.

    Kommentar by Wazzla — 6. oktober 2015 @ 16:42

  6. Aldrig før er der sket så mange forældrekøb af studielejligheder.
    Vi gældsætter os for at vore unge kan få en uddannelse, fordi hundredetusindvis snupper alle ledige lejligheder.

    For få uger siden gættede man på 800.000 flygtninge, alene til Tyskland, i dag regner man med 1,5 million, og flere taler om at Tyskland snart bryder sammen. Svindelsagen i VW kommer på et meget uheldigt tidspunkt, nu hvor staten har brug for alle de ekstra penge der kan skrabes sammen.

    Det er som om Europa går med selvmordstanker.

    Kommentar by k.m. — 6. oktober 2015 @ 16:45

  7. De danske færdes ude i virkelighedens verden, så de ved også, at dansk er hastigt på vej mod udryddelse

    ‘Der er ikke trygt og der bliver kun talt arabisk. Og det har vi ikke lyst til,’ siger de. …

    Og de har også set fremtiden i øjnene

    http://www.business.dk/pension/vi-tror-ikke-paa-folkepensionen
    Der vil ikke være nogen folkepension, den dag vi bliver 70 år eller mere og skal på pension. Derfor er det godt at spare ekstra op til pension, så man kan klare sig selv…

    http://www.business.dk/pension/de-unge-vil-selv-bestemme-over-pensionsalderen
    En række pensionsselskaber mener, at udviklingen skyldes, at mange af de unge modsat regeringens ønsker ikke nødvendigvis har lyst til at blive længere på arbejdsmarkedet….

    Det samme blev skrevet

    2. jul. 2014 – Unge samler flere penge sammen til alderdommen end for 17 år siden, viser nye tal…

    Det er da opløftende at se.
    Bare lad Jer pensionere hurtigst muligt. Desto mindre skatteindtægter, jo hurtigere stopper vanviddet

    Kommentar by tavsen — 6. oktober 2015 @ 17:15

  8. Hvis nu kommunerne lavede nogen værksteder i stedet for væresteder (det vil sige nogen steder, hvor man kunne bruge hænderne til noget fornuftigt i stedet for bare at ‘være’) – så kunne det være, at de fornuftige unge ville komme og lave noget fornuftigt, i stedet for at smadre værestederne og ‘være’.

    Kommentar by Bastardo — 6. oktober 2015 @ 17:30

  9. – og dem, der ikke gad lave noget fornuftigt, de skulle selvfølgelig ikke have adgang.

    Kommentar by Bastardo — 6. oktober 2015 @ 17:31

  10. Svineri af Helsingør kommune.
    Da jeg var knægt, tvang min røde mor mig til, at gå ned i ungdomsklubben.
    Selvom jeg prøvede at forklare hende, at det var forbundet med livsfare.

    Da jeg var dernede første gang, kom der en voksen perker med militærbukser og
    Pælæstinatørklæde. Jeg aldrig havde set før, hen til mig og spurgte.
    Hvem er xxxxx? Jeg skal slås med xxxxx.
    Jeg svarede, det ved jeg ikke og skyndte mig væk.
    Kom der aldrig igen.
    Jeg fik bagefter at vide, at det var en veteran fra Irak-Iran krigen.

    Byg grænsehegn nu.
    Start hjemsendelserne nu.
    Muslimer er fjender.

    Kommentar by XXXXX — 6. oktober 2015 @ 17:45

  11. Staten tømmer pensionsselskaberne inden de unge bliver gamle.

    Kommentar by k.m. — 6. oktober 2015 @ 18:05

  12. DK er et sygt, lille land! Hvad med, om man blot lukkede værestederne i Vapnagård og Tetriz??! Stakkels unge og gamle danskere – og alle os midt imellem… Vi bliver sat til side, så herrefolket kan regere mere og mere.

    Kommentar by Andersine — 6. oktober 2015 @ 19:01

  13. En ynkelig flok vatpikke og feltkusser i Helsingør byråd skal spare penge. Hvorfor? Fordi udgifterne til muslimer er milliardtunge. Hvad gør de så?
    Lukker et værested, hvor danskerne kommer – det eneste. De lader muslimerne beholde deres 2 pizzedyre muslimklubber.

    Dejligt, at de er gemt i arkivet. Det vanvid skal huskes til evig tid.

    Kommentar by Iznogut — 7. oktober 2015 @ 00:54

  14. Repatrier alle muslimer.

    Kommentar by Winston Churchill — 7. oktober 2015 @ 02:51

RSS feed for comments on this post.