13. oktober 2015

Muslimer afviser ‘reformation af islam’: “De ved fra starten, at de ikke må gifte sig med en ikkemuslim.”

Jyllands-Posten fremlægger i dagens avis flere resultater fra Wilke-målingen, tidligere omtalt. Fire af de fem interviewede somaliere, der fastholder shariaens urørlighed, har til sammen 31 børn. Fra Jyllands-Posten – Danske muslimer: Islam skal ikke reformeres og tilpasse sig (Se evt. onlineudgave)

“Flertallet af danske muslimer siger i en meningsmåling nej til tanken om en reformation af islam. Kristendommen havde med Martin Luther sin reformation i 1500-tallet, så er det også snart på tide med en reformation af islam? Nej, lyder det fra et flertal af de danske muslimer i en meningsmåling foretaget af Wilke for Jyllands-Posten.

Helt præcist 52,4 pct. afviser, at der er behov for en reformation eller en modernisering af islam, så islam tilpasser sig de vestlige samfund.

Imam Fatih Alev, Dansk Islamisk Center, afviser al snak om en reformation. Det samme gør Oussama El-Saadi, talsmand for den omstridte Grimhøjmoské i Aarhus: ‘Man kan ikke ændre på, hvad der står i Koranen, og hvad profeten har sagt til os, at vi skal gøre. Så er man ikke muslim mere.’

(Jyllands-Posten, 13. oktober 2015)

“Safia Farah, mor til otte, understreger, at hun har lige så store karriereambitioner for sine døtre som sine sønner. Hun fortæller ikke uden stolthed, at én af hendes døtre fik det højeste gennemsnit på sit gymnasium på over 12.Det er både drengene og pigerne, der skal afholde sig fra at have kærester. Men de må i stedet gerne gifte sig i en ung alder. Og de bestemmer selv med hvem. Så længe, at det er en muslim. ‘De ved fra starten, at de ikke må gifte sig med en ikkemuslim. …’ (Jyllands-Posten, 13. oktober 2015: Ja til ligestilling, men nej til blandede ægteskaber)

“Der er meget klare grænser for, hvor meget man kan assimilere. En forestilling om, at muslimske indvandrere overtager den danske måde at leve på, det er utopi.” (Jens Peter Frølund Thomsen, lektor)

“… hvis der er tale om en muslimsk kvinde, som ønsker at blive gift med en ikkemuslim, så vil man ikke kalde det for et gyldigt ægteskab.” (Fatih Alev, imam)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/69817/trackback

16 Comments »

  1. Hvis Islam forbyder en muslimsk kvinde at gift sig med en ikkemuslim, er integration umulig, hvis det overholdes. Og det gør det, så vidt jeg ved næsten 100%? Det er racistisk. Det har alle vidst, da de bød muslimerne velkommen til Danmark og dermed indførte racismen. Apartheid DK. Tillykke. Hvornår starter raceoptøjerne?:-)

    Kommentar by A-mad — 13. oktober 2015 @ 12:29

  2. Bæk Simonsen og DR ude og svømme

    DR ude i et rednings forsøg. Igår prøvede P1 orientering med hjælp fra Bæk Simonsen at undergrave Wilke undersøgelsen. Ren Agitprop, islam er mange ting, blah,blah. Man skal ikke tro på al statistik, osv.
    Her er siden:
    http://www.dr.dk/p1/orientering/orientering-2015-10-12
    mvh
    Historyman

    Kommentar by Historyman — 13. oktober 2015 @ 12:46

  3. En fingerregel indenfor antropologien er, at kulturer gifter sig mod slægten og deres socialitet. Sagen er, at muslimer faktisk ikke gifter sig med andre muslimer men mod familien og klanen, da de anser de andre som fremmede. Der er intet civilsamfund i den muslimske verden af samme årsag. Islam er en overbygning på endogame stamme og klan socialiteter hvis retsfølelser er ære og skam. Sharia er retsbogen for dem. Islam påstand er, at der mellem disse lukket socialiteter kan laves et åndeligt fællesskab gennem Islam. Dette er aldrig sket i praksis. De anser hinanden som fremmede.og vi er endnu mere fremmede for dem.

    Kommentar by Thorsted — 13. oktober 2015 @ 13:04

  4. Og vi venter stadig på en kommentarfra David Trads, Anna Mee, Zenia Stampe osv.

    HALLO! Jorden kalder!

    Kommentar by redneck — 13. oktober 2015 @ 13:22

  5. Oveni skal nævnes at flerkoneri og pædofili er tilladt ifølge koranen, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 13. oktober 2015 @ 13:26

  6. https://de.wikipedia.org/wiki/N%C3%BCrnberger_Gesetze

    Kommentar by Hodja — 13. oktober 2015 @ 13:35

  7. Jyllandspostens såkaldte undersøgelse fra i søndags, hvis resultat de kalder for overraskende, er det sædvanlige ævl fra løgnepressen.
    Flere undersøgelser, også fra udlandet, har givet det samme resultat, så hvad er så overraskende?

    Hvorfor tager løgne journalisterne ikke fat i de politikere, der for årtier siden fyldte os med løgn, nemlig den løgn, at om et par generationer blev de som os!

    I samme artikel står der, at vi har ca.260.000 muslimer. Anser de læserne som tumber. Her nogle tal, samlet gennem årene:

    I brev (5.7.1993) til undertegnede (Journ.1993-379-72/SNI-0746) oplyser indenrigsminister Birte Weiss, ”- at der pr.1. januar 1993 i Danmark var 180.003 personer, svarende til 3,5 % af Danmarks befolkning. Og heri er medregnet personer fra de nordiske lande og EF-landene.”
    SIDEN ER DER GÅET 22 ÅR!

    I et brev af 15.3.1996 til Jyllands-Posten angående tallet for muslimer i Danmark, svarer journalist Flemming Østergaard (21.3.1996) at ved selvstudier i dels ”Indenrigsministeriets statistik om udlændinge 1995” og Mellemfolkeligt Samvirkes ”Dokumentation om indvandrere” følgende: ”Det samlede tal af indvandrere, danske statsborgere af udenlandsk herkomst plus borgere fra eks-Jugoslavien med ophold efter lov om midlertidig opholdstilladelse udgør godt 300.000”.
    SIDEN DA ER DER GÅET 19 ÅR!

    Den 01.04.1997 startede Ekstra Bladet (journalisterne Jens Aagaard Poulsen/Marie Louise Schrøder) en debatserie om de såkaldte flygtninge/indvandre, og resultatet var at vi havde 336.000 med fremmed baggrund.
    SIDEN DA ER DER GÅET 18 ÅR!

    Det er måske værd at hefte sig ved, at i 1997 lavede Danmarks Statistik en fremskrivning på indvandrere og deres efterkommere for årene 1998, 1999 og 2000, på henholdsvis 347.327,364.584 + 382.o94, en beregning der næsten på tal kom til at stemme. Der var en lille afvigelse for år 2000 på 3.929 færre personer.
    Men de gik også nogle år frem og fremlagde tal, der viste, at år 2010 ville der være 566.892 fremmede i Danmark, i 2020 ville tallet være steget til 761.148 personer. Det vil kort og godt sige, at i år 2020 ville 13.7% af den danske befolkning bestå af indvandre/flygtninge/bekvemmeligheds-flygtninge/ de facto o.s.v.
    De sidste tal er taget er taget fra berlingske Tidende 1.sek. 13.09.2000 + 20.09.2000.

    Antal muslimer i DK, se Rockwool Fonden/Arbejdspapir nr.24, ”Indvandringens betydning for de offentlige finanser i Danmark” s.15, der i år 2004 viste:
    Ikke vestlige indvandrere + efterkommere 341.333 (6,3 pct. af befolkningen).
    Fordelt på flygtninge-170.322
    Ikke – 171.011
    SIDEN ER DER GÅET 11 ÅR!

    Jyllands Posten 15.4.2014 s.2 ”Dagens tal”:
    11,1 pct. Af den danske befolkning udgøres af indvandrere og deres efterkommere. Det svarer til 600.674 personer.
    (Kilde: Danmarks Statistik)

    Bare for et når siden, da var JP tal på 600.674 personer, og så pludselig skrumpet med over 400.000 personer, et typisk eksempel fra løgnepressen. Men en avis der har ansat løgneren David Trask, så bliver man ikke overrasket.

    PUGNA PRO PATRIA

    Kommentar by der Adler — 13. oktober 2015 @ 13:59

  8. Integrationen er ikke lykkedes noget sted i Europa, det er en sørgerlig kendsgerning. Beviset for at det aldrig vil lykkes er netop denne Wilkemåling. Muslimer vil ikke integreres, de vi erobre!

    Kommentar by Robert R — 13. oktober 2015 @ 14:13

  9. Enig Historyman — 13. oktober 2015 @ 12:46. “Bæk Simonsen og DR ude og svømme”. Tak for link. Hørte indslaget med Jørgen Bæk Simonsen i P1 Orientering om Wilke-målingen. (Klarer ellers sjældent at høre Orientering efterhånden)

    Det er en useriøs diskussion mellem faglige amatører.
    Jørgen Bæk Simonsen blander fra starten meninger og adfærd/handlinger sammen. Det ville seriøst i en samfundsvidenskabelig eksamens situation bringe ham i nærheden af dumpegrænsen!

    Interviewundersøgelser er baseret på en stimulus-respons model. Udsat for stimulus a, siger x% b, y% c, z% d osv.

    Hvis vi ser bort fra stikprøve usikkerheden, kan vi tolke responsen ud fra disse procenter. Det er undersøgerens/forskerens eget ansvar at give dem sin tolkning.

    Hvad betyder svarprocenterne? De betyder at givet stimulus a, svarer så store andele x,y,z. Det er altså verbale svar ikke adfærd/handlinger som svarpersonerne udfører/har udført, det drejer sig om. Derfor ved vi ikke, hvad de ville gøre, hvis de skulle handle ud fra disse meninger.

    Jørgen Bæk Simonsen er uddannet indenfor Humaniora, hvor man ‘føler’ sig frem og ikke er skolet i at tolke empiriske data.

    De to journalister er i samme båd. Jeg tror ingen af dem er skarpe i regning, matematik/statistik i skolen, derfor valgte de journalistik/humaniora, hvor man kan springe de besværlige mellemregninger over, så man hurtigt kan komme til at føle.

    PS. Det interessante ved Wilke-undersøgelsen er efter min mening stigningen i procenterne for bogstavtro koran og sharia tilslutning og i øvrigt, at nogen boende i Danmark verbalt kan tilslutte sig så rabiate udsagn. Det vil helt sikkert i fremtiden give enorme konflikter med det omgivende danske samfund. Det er så min tolkning og forudsigelse.

    Imamen råber: Wollt ihr den totalen Krieg med det danske samfund?
    Flertallet af menigheden svarer bekræftende, viser Wilke-målingen ifølge min tolkning.

    Kommentar by A-mad — 13. oktober 2015 @ 14:23

  10. 7, jeg tror ikke det er meget mere end en måned siden jeg læste et blog indlæg af davids trads på JP hvor han påstod at danmarks muslimer stadig udgør 250.000. Så du har fuldstændigt ret, det tal har været det samme de sidste mange mange år i medierne og hos dem der forsøger at tale problemerne ned.

    Jeg tror også vi ender over 1/2 million hvis vi talte muslimer i danmark sammen i dag, men selv hvis vi følger tallet fra david trads og de andre virkelighedsfjerne tåber og går med på at de 250.000 stadig er et realistisk tal, så bliver konklusionen sammenholdt med resultatet fra wilkes undersøgelse altså at der, SOM MINIMUM, er 192.500 islamiske fundamentalister i danmark nu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Og venstrefløjen er tavs… Når de altså ikke beskytter dem imod kritik!

    Kommentar by per — 13. oktober 2015 @ 14:43

  11. “Og de bestemmer selv med hvem. Så længe, at det er en muslim. ‘De ved fra starten, at de ikke må gifte sig med en ikkemuslim”

    Ikke noget nyt der – rendyrket racisme.

    Tænk sig hvis evt. Pia Kjærsgaard havde udtalt om sine børn:

    Og de bestemmer selv med hvem. Så længe, at det IKKE er en muslim. ‘De ved fra starten, at de ikke må gifte sig med en muslim”

    Føj!

    Kommentar by cicero — 13. oktober 2015 @ 15:39

  12. Der er næppe tale om at flere er blevet fundamendalister, snarere at der efter Muhamed-tegningerne var en følelse blandt en del troende at de hellere måtte bruge taqija (løgn for troens skyld) som svar i opinionsundersøgelsen, mens de nu ikke er under samme mediepres for at lyve.

    Definitionen på fundamentalisme må uanset Jørgen Bæk Simonsens mening være følgende:

    http://jyllands-posten.dk/indland/kbh/ECE3270843/Muslimen,+der+pr%C3%B8vede++lykken+i+Kristeligt+Folkeparti/

    Du kalder dig fundamentalist.

    Hvad mener du med det?

    »Det er sådan et dejligt misforstået begreb, fordi det i Danmark bliver brugt som synonym for fanatikere. Men det betyder, at Koranen er Guds ord: At der ikke er et bogstav eller komma, der er sat forkert i Koranen. Det mener alle muslimer, og derfor er alle muslimer også fundamentalister.«

    Hobbies Politiker. Medlem af Københavns Amtsråd for det radikale venstre

    »Juridisk set er jeg dansker, men jeg er egentlig ikke dansk. Og jeg ønsker heller ikke at være det. Jeg er heller ikke pakistaner. Den eneste sikre identitet, jeg har, er, at jeg er muslim,« siger 32-årige Mazhar Hussain.

    Kommentar by perhag — 13. oktober 2015 @ 17:00

  13. @ 10 per

    Korrekt Per, venstrefløjen er tavs og fyldt med løgn, hvad der jo ikke er overraskende. Vores politikere er fyldt med løgn, medierne der skulle være kritiske og dybdeborende er fyldt med løgn og politiet laver et skønmaleri af den kritiske situation i dagens Danmark, hvor vi snart er derhenne, hvor man selv må tage affære.

    Man har betalt sin skat i mange år, og hvad er resultatet!
    Magthaverne er handlingslammede, og der er ingen konsekvens i samfundet mere, hvor flere og flere ting sejler. Vores justitsminister Søren Vatpind, fylder befolkningen med løgn, sekunderet af politiets øverste ledelse, der åbenbart ikke magter situationen. Deres forklaring om manglende midler, er jo helt hen i vejret.

    Det er jo ikke mange år siden, der blev lavet en politireform, bl.a. tilførelse af flere bevillinger, skrivearbejde skulle udføres af kontorfolk, så politi kunne frigøres til daglige opgaver, og stationer i nærområder blev lukket, for at samles i større enheder, for at styrke indsatsen.
    Og hvad hører vi nu! Vi vil gerne, men vi magter det ikke. Pladder, de skider på vores intelligens.

    Derfor er det godt, at vi har noget der hedder Uriasposten, Snaphanen og Den korte Avis.

    PUGNA PRO PATRIA

    Kommentar by der Adler — 13. oktober 2015 @ 17:01

  14. Det går jo fint. Lad bare muslimerne blive mere og mere radikaliserede for det bekræfter fjendebilledet.

    Verden er ved at brække over i to halvdele.

    Afrika + de muslimske lande + muslimerne i de ikke-muslimske lande er den ene del. Resten af verden er den anden del.

    Lad det ske! Så ven-fjende distinktionen kan fuldbyrdes (jf. Carl Schmitt).

    Kommentar by Sigwar — 13. oktober 2015 @ 17:48

  15. A-mad, præcis og rammende beskrivelse af visse humanister og journalister: de har valgt uddannelse for at “springe de besværlige mellemregninger over så de hurtigere kan komme til at føle”..den er genial. Den låner jeg til fremtidigt brug. Jeg kan dog godt komme på undtagelser: Hedegaard, Rose, Pittelkow og Møller. Nuvel, Trads hører ikke til undtagelserne, men nu er han angiveligt bekymret over ovenstående undersøgelse: Men ro på det skal nok gå. Vi skal bare reformere islam. ER DER NOGEN DER VED HVOR STOR EN OPGAVE, det er at reformere en religion – og især islam hvor alt er helligt og befalet af Gud? Millioner vil dø i religiøse krige, der vil vare i årtier eller i århundreder. Konservative imod reaktionære, sunni imod shia. Tanker om en reformation, hvor påkrævet det end måtte være, vil blot åbne en ny front for tilhængere af denne dødskult: Islam.

    Kommentar by VE-day in Europe — 13. oktober 2015 @ 20:21

  16. Hvorfor fortæller journalisterne ikke grunden til at muslimske piger ikke må gifte sig med “vantro” mænd og at muslimske mænd modsat godt må gifte sig med “vantro” kvinder. De ved det ikke, håber jeg.
    Grunden ligger i den muslimske langsigtede erobringsstrategi om at blive mange nok til at overtage magten. (Den Gammeltestamentlige mangfoldiggørelses befaling.)
    De børn som en muslimsk mand får med en “vantro” kvinde bliver automatisk muslimer, men der gør det ikke når manden er “vantro” og kvinden muslim.
    Derfor er muslimske kvinder dedikeret til muslimske mænd. Den “vantro” mand kan muligvis komme ind i varmen ved at konvertere, og det er ganske let. I vidners påhør skal han blot lære en kort sætning og sige den 2 gange, så er hans afkom og deres afkom til evig tid muslimer.
    Når muslimen taler sandt, tror journalisten at han lyver og digter det om til noget helt andet. Når muslimen lyver tror journalisten at han taler sandt og digter himlen ned på jorden.

    Kommentar by Menig 442 — 13. oktober 2015 @ 21:26

RSS feed for comments on this post.