Uriasposten » Jubiiiiiii! » Blog Archive » Her er den så: Xerxes-rapporten



15. juli 2009

Her er den så: Xerxes-rapporten

Meget er skrevet om Xerxes-rapporten, som en færdselsbetjent i 2005 fik i hænde, og afleverede til PET. Efterfølgende anvendte han politiets databaser til at krydstjekke oplysningerne om de involverede venstreradikale, hvad forleden gav ham en dom, der nu er anket til landsretten.

Her er den så: Xerxes-rapporten (3 s., pdf).

Omtalt i rapporten: Hasse Holst, Jakob Larsen, Janne Tynell, Jens Odgaard Christensen, Marie Skovgaard, Melanie Wange Larsson, Torsten Geertz, Martin Lindblom, René Karpantschof, Pelle Dragsted, Sebastian Østergaard Truelsen, Daniel Saginarlo Mikkelsen, Lennart Wulf Eichberg, Balder Johansen, Lars Holm Jørgensen, Anja Fonnesbech, Line Christensen, Erik Jensen, Christian Zwettler, Kasper Scheel, Michael Christiansen.

Kan læses via Yumpu.

Opdate 28. oktober 2016. Dele af denne post forsvandt på grund af server-rod, men alt er reetableret.

Oploadet Kl. 05:47 af Kim Møller — Direkte link27 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/6994/trackback

27 Comments »

  1. OT, men endnu et eksempel på hvordan Berlingske afetnificerer en artikel(Kim, kan man ikke sende sådan noget her direkte til dig?):

    http://www.berlingske.dk/article/20090715/danmark/90715005/

    samme på JP:

    http://jp.dk/indland/krimi/article1754960.ece

    Kommentar by Tony Albers — 15. juli 2009 @ 07:52

  2. Fik lige læst rapporten. Holy crap, de er ganske godt organiserede. Som militærmand kan jeg kun betegne det som en ren 5-kolonne.

    Kommentar by Tony Albers — 15. juli 2009 @ 08:00

  3. @ Albers:

    Det er iflg. historien ofrene som afetniciferes.

    Brian Sandborg er iøvrigt forbundet med Hells Angels, der holder hånden over indvandrerbanderne.

    Kommentar by WilliamJansen — 15. juli 2009 @ 08:13

  4. …og jeg læser lige én gang til; Brian Sandborg er ikke påstået involveret i sagen. Min fejl.

    Kommentar by WilliamJansen — 15. juli 2009 @ 08:15

  5. -> #3-4

    Og så hedder han i øvrigt Brian SandBERG

    Kommentar by Poul-Erik Jørgensen — 15. juli 2009 @ 08:26

  6. Hvis man vil holde noget hemmeligt, skal man ikke give det så fængslende en titel.

    Kommentar by Enkefru Madsen — 15. juli 2009 @ 08:33

  7. Er det kun mig der har svært ved at hente den? jeg har både forsøgt at gemme den, det giver bare et link i doku mappen og hvis jeg forsøger at åbne, går den bare i selvsving og spørge om jeg vil åbne, gemme eller annulle

    Kommentar by Broholm (ordblind) — 15. juli 2009 @ 10:56

  8. #7. Broholm. Det fungerer fint nok her.

    Som #2. skriver, der er godt nok styr på tingene, ligesom Blekingegade terroristerne, skræmmende men det er jo også en del af konceptet, at skræmme evt. modstandere på forhånd.

    Kommentar by PeterBr. — 15. juli 2009 @ 11:31

  9. @WJ: Hvis HA/AK81 holder hånden over indvandrerbanderne, hvorfor skyder de så hinanden ned? Det er da et lidt sært venskab i mine øjne.
    Jeg sagde ikke noget om hvilken af de to parter i den givne konflikt der var blevet afetnificeret, blot at det var sket.

    Kommentar by Tony Albers — 15. juli 2009 @ 11:46

  10. Fantastisk! Her sidder en forsamling af fjolser og spekulerer i “5 kolonne” og “venstreradikale”.

    Sluk for fanden for det TV og kom ud og se verden. I ender som depressive, paranoide drukkenbolte. Hvis ikke I er det i forvejen.

    Kommentar by Ivan den Grumme — 15. juli 2009 @ 11:49

  11. @Ivan den Grumme
    Det er et utroligt ringe svar på det dokument der foreligger.

    Jeg tror du tænker i 90’er-“argumentation”. Det var dengang, man som venstreorienteret, bare kunne svine andre til, når de pegede på fakta.

    Det bliver forøvrigt ganske spændende at følge appelsagen for den betjent der er blevet dømt for at arbejde ekstra.

    Finurligt, alle andre virksomheder er vist nok rigtigt glade for ekstra arbejde. Det er faktisk hyppigt en måde at blive forfremmet på.

    Men ikke hvis man undersøger Venstreekstremister og giver det til PET… næh, så bliver man retsforfulgt.

    Spændende!

    mvh.

    Den depressivt paranoide drukkenbolt der aldrig har været ude i verden

    Kommentar by anon — 15. juli 2009 @ 12:23

  12. Det er altid rart når samfundsomstyrtere og landsforforrædere bliver nævnt ved navn og adresse. Så mangler vi bare matchende billeder så menigmand kan blive gjort opmærksom på dem ;-)

    Kommentar by Mike — 15. juli 2009 @ 13:03

  13. 7.Broholm

    Jeg har også tilsvarende problem med at hente filen.

    Men derfor kan jeg da godt spørge om der er nogen af Jer der ved om den Michael Christiansen der nævnes er den samme som hver uge optræder i TV sammen med en anden tidl. spindoktor, hvor de, fra en politisk vinkel,kommenterer ugen der gik ?

    Kommentar by Vivi Andersen — 15. juli 2009 @ 13:05

  14. #13 Vivi

    Det tror jeg næppe, han er blå blok og så staves hans navn Kristiansen

    Kommentar by Mike — 15. juli 2009 @ 13:48

  15. #12. “Mike”. ” Så mangler vi bare matchende billeder”.

    Hvis du vil se billeder, så skal du over på “Junikredsen” , der finder du en kavalkade af div. “unge” , eller hvad du nu vil kalde dem.

    Kommentar by PeterBr. — 15. juli 2009 @ 18:25

  16. @ Tony, du spørger: Hvis HA/AK81 holder hånden over indvandrerbanderne, hvorfor skyder de så hinanden ned?

    WJ: De har to hænder. En til at holde over indvandrerbanderne, så politiet ikke generer dem, og en til at trykke på aftrækkeren.

    Hvis Hells Angels mener bekæmpelsen af indvandrerbanderne alvorligt, så går de til politiet og indleder et samarbejde med dem. Men får vi set det? Nej, den ene hånd forbliver trygt placeret over de kære små pus’ hovede.

    Kommentar by WilliamJansen — 15. juli 2009 @ 18:34

  17. #13 Vivi

    Jævnfør krak er der 469 Michael Christiansen’er, så chancen for at det er ham du nævner, er ringe.

    Kommentar by RD — 15. juli 2009 @ 19:02

  18. Det er ikke Xerxes rapporten du har lagt op. Det er en lettere fejlbehæftet kladde. Den rigtige rapport er også mere omfattende. Hvad vil du egentlig opnå ved at offentliggøre denne kladde?

    Kommentar by Xerxes — 15. juli 2009 @ 19:43

  19. 14.Mike

    Åhh, ja, han er Blå Blok, hvilket jeg havde svedt ud.

    Og så den med stavningen af hans navn….tsk,tsk, det MÅ simpelthen være vejret !

    Men tak, Mike, så kom det på plads.

    Kommentar by Vivi Andersen — 15. juli 2009 @ 21:31

  20. Broholm og Vivi Andersen

    Hvilken version af Adobe Reader benytter I ?

    Jeg har version 8, og jeg har ingen problemer med at downloade rapporten.

    Kommentar by Janette Lund — 15. juli 2009 @ 23:53

  21. Nu har jeg fundet ud af problemet, det var desværre ikke min normale PC og derfor havde den ikke ordentligt programmer. Jeg skal så sige at efter jeg har læst det, er jeg lidt skuffet… Det virker meget som alle de historier man hørte lige efter 9/11 (og som islamisten fra Odense stadig tror på) en masse ubekræftede rygter. At hele AFA/venstreekstreme er meget militært opbygget, skal man jo bare kigge på rydningen af ungdomshuset, eller en “normal” demo, for at fastslå. Men jeg synes desværre ikke der er meget “smoking gun” i den her fil, jeg så hellere at man fra PET´s side havde afsløret hvam på borgen der er inde omkring AFA (eller andre kampgripper), så man f.eks. fik dømt en for at hjælpe dem der overfaldt Fogh. Jeg ville hellere se at alle de “pæne” revolutionære blev afsløret i at støtte HAMAS og andre mordere, så man kunne få fjernet det slør af “gut mench” der ligger over dem i pressen.

    Men sjovt er det nu stadig væk at man skriger op om en betjent der har højreekstreme (det er jo nok bare at være socialdemokrat for at være det) mens man på DDR bruger REDOX som kilde.

    Kommentar by Broholm (ordblind) — 16. juli 2009 @ 00:13

  22. @Broholm. Nu er X rapporten jo heller ikke skrevet af PET. Efterretninger skal man i videst muligt omfang holde for sig selv, hvilket er en af grundene til at PET yderst sjældent offentliggør deres viden, eller dele deraf. Mht episoden med Fogh og malingen, skal man lige huske på at de to gerningsmænd var kommet ind som gæster af Pernille R Theill. Pelle Dragsted som tidligere har optrådt som talsmand for AFA, er idag pressemedarbejder på Cristiansborg for Enhedslisten.

    Kommentar by Xerxes — 16. juli 2009 @ 01:32

  23. -> Xerxes

    “Det er ikke Xerxes rapporten du har lagt op. Det er en lettere fejlbehæftet kladde. Den rigtige rapport er også mere omfattende.”

    Jyllandsposten omtaler rapporten som et tre-siders dokument.

    “Hvad vil du egentlig opnå ved at offentliggøre denne kladde?”

    Hvorledes generer offentliggørelsen dig?

    Kommentar by Kim Møller — 16. juli 2009 @ 04:08

  24. 22
    Jeg er klar over at dette ikke er PET arbejde, netop derfor jeg skrev, at jeg håbede vi en dag så at PET stak fingrene ned i den sump der er den facistiske venstrefløj.

    Men derfor ville jeg gerne have set en “rapport” med mere bid, istedet for at pege en masse fingre. Men det er jo måske også bare en start kladde, og så skulle betjenten undersøge om det passede hvad vidner havde sagt.

    Kommentar by Broholm (ordblind) — 16. juli 2009 @ 09:21

  25. det er da for dårligt, at addresser og andet er strejet over. hvor bor monsum entlig

    Kommentar by for dårligt — 26. juli 2009 @ 23:45

  26. […] Det er i hvert fald hvad Mediesyndikatet Monsun, under sit dæknavn ’Researchkollektivet Redox’, hævder. Fra sine lokaler på Nørrebrogade i København påstår man også, at den 43-årige lod sig debriefe i forbindelse med sin afhopning og at hans intime viden om bl.a. Balder Johansen er videregivet i Xerxes-rapporten. […]

    Pingback by Byggeleder styrede skinheads « Junikredsen — 20. januar 2011 @ 01:45

  27. […] påstået, at jeg er en central figur på højrefløjen og forfatter til den berømte Xerxes-rapport om Antifascistisk Aktions inderkreds. I sin kendelse skrev Pressenævnet: Pressenævnet finder, at […]

    Pingback by Modkraft i Pressenævnet | Reaktionære Refleksioner — 18. oktober 2012 @ 10:40

RSS feed for comments on this post.