17. oktober 2015

Jakob Sheikh: “Post-Snowden anser jeg PET for at være lige så store fjender som de islamiske krigere”

En lille citat fra Helle Merete Brix’ anmeldelse af Jakob Sheiks ‘Danmarks børn i hellig krig’ (2015). Fra Weekendavisen – Når islams børn går i krig (ikke online).

“‘Jeg tror det værste om mine fjender. Og post-Snowden anser jeg PET for at være lige så store fjender som de islamiske krigere.’

Jeg er som optakt til min anmeldelse gået til foredrag for journalister i Journalistforbundets kreds 1 med Jakob Sheikh. Han er til daglig journalist på Politiken. Et menneske blandt publikum vil vide, om Sheikh på grund af sit arbejde med bogen selv bliver aflyttet eller overvåget af efterretningstjenesten? Det er det, der udløser svaret fra Sheikh om PET.

Forhåbentlig er det polemisk ment.”

(Foto: William Dams Boghandel)

Oploadet Kl. 19:23 af Kim Møller — Direkte link15 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/69981/trackback

15 Comments »

  1. Personligt foretrækker jeg nu PET frem for IS. Min eneste anke over for PET er, at de ikke giver deres meget forhenværende ledere mundkurv på. Jeg tænker naturligvis på den ulidelige Bonnichsen, som samtlige medier trækker af stalden uafbrudt, medmindre han selv gør opmærksom på – ja, ganske rigtigt – sig selv.

    Så i øvrigt i morges, at en anden gammel mediedarling, Eva Smith, trods løfter om det modsatte igen-igen udtaler sig om hvad som helst.

    Kommentar by Henrik Petersen — 17. oktober 2015 @ 19:45

  2. @ 1, Henrik Petersen

    Jeg deler næsten ingen holdninger med dig, jeg er hedensk Dansk og går ikke ind for krigene i mellemøsten.

    Lad det stå klart for alle at landsforrædere vil blive håndteret.
    Jeg ser så ufatteligt mange “politisk korrekte” komme her og tro i snakker for det danske folk. Det gør i ikke.

    Kommentar by intetnavntak — 17. oktober 2015 @ 20:15

  3. Politiken er vor tids Fædrelandet

    https://da.wikipedia.org/wiki/F%C3%A6drelandet_(1939-1945)

    Kommentar by BB — 17. oktober 2015 @ 20:22

  4. Altså…Alle ved hvor dum den gennemsnitlige person er,ikke?
    Statistikken siger at halvdelen af dem er endnu dummere.
    Der har vi årsagen til alle denne verdens problemer!

    Kommentar by ivan johansen — 17. oktober 2015 @ 20:37

  5. Det er dog det værste sludder længe hørt. De bliver terrorister pga. en syg religion og en syg æreskultur – en ubegribelig farlig cocktail.

    Kommentar by Morten Olesen — 17. oktober 2015 @ 21:43

  6. Apropos danske børn i hellig krig: http://ekstrabladet.dk/112/reclaim-the-streets-indroemmer-optoejer-fuck-politiet-og-soeren-pind/5783802

    Prioritets-listen hos PET, politi, og forebyggende myndigheder burde se sådan her ud:

    1: Unge muslimske drenge/mænd.
    2: Unge venstreorienterede drenge/mænd.
    3: Alle andre, meget meget langt nede af listen.

    -desværre får man ofte indtryk af at de har vendt den på hovedet.

    Kommentar by Per — 17. oktober 2015 @ 22:28

  7. Underlig titel – Danmarks børn i hellig krig? Nej, islams børn, det er jo derfor de drager til Syrien, fordi de ikke er danske.
    Jakob Sheikh’s udtalelse om sin fascination af islamisme gør, at man må forvente han snart selv jihad op.

    Kommentar by T. Snorrason — 18. oktober 2015 @ 08:22

  8. Så er de stakkels socialt forvirrede jihadkrigere gjort til ofre igen!
    Hvornår mon det går op for danskerne at dansk blød pædagogik og social analyse, ikke er andet end dyb naivitet!

    Kommentar by Robert R — 18. oktober 2015 @ 08:34

  9. “Danmarks Børn” – harhar

    Kommentar by Johnson — 18. oktober 2015 @ 09:08

  10. En virkelighedsfjern, men fremtidsorienteret titel på bogen.

    Kommentar by Menig 442 — 18. oktober 2015 @ 09:49

  11. @7 T. Snorrason
    Rigtigt, ud over nogle enkelte forvirrede konvertitter, er de der tager afsted 2 eller 3 generations indvandere fra mellemøsten, dybest set arabere.
    Deres samhørrighedsfølelse er ikke med Danmark eller danskheden, den er med ummaen og kalifatet. Kalifatet er fredens hus mens vi, danskerne lever i krigens hus. Det virker derfor lidt underligt, at disse unge mennesker drager fra krigens hus til fredens hus for at gå i krig!
    Danskere er de måske på papiret, men danskere er de ikke i sjælen!

    Kommentar by Robert R — 18. oktober 2015 @ 10:46

  12. “Jakob Sheikh: “Post-Snowden anser jeg PET for at være lige så store fjender som de islamiske krigere””

    PC bliver mere og mere ekstremt. Tingene udvikler sig, og hurtigere og hurtigere.

    Kommentar by Moran ya Simba — 18. oktober 2015 @ 11:07

  13. Kan vi lige få en anden titel på den bog! Det er jo en hån. Det har aldrig været Danmarks børn, og det bliver det heller aldrig.

    Kommentar by Arne Torp — 18. oktober 2015 @ 11:33

  14. Detektor: Det er ikke Danmarks, ikke børn, ikke hellig og ikke krig, men “i” er sådan set korrekt.

    Kommentar by Nils — 18. oktober 2015 @ 11:59

  15. Jeg overværede et særdeles illustrativt optrin med Sheikhs dengsedrenge på Kokkedal station i går aftes:

    En bybus holdte på stationen med en arabisk chauffør. En flok unge arabermænd stod tæt ved og hidsede hinanden op. Pludselig sprang hele flokken ind i bussen. Deres Gauleiter råbte chaufføren ind i hovedet, ” ER DU MUSLIM!!!?” Chaufføren forsøgte sig spagfærdigt med et “- jeg forsøger bare at passe mit arbejde”, hvor efter han igen blev råbt ind i hovedet ER DU MUSLIM!? Han svarede “ja”. Så begyndte der Gauleiter pludselig at skraldgrine og dunke chaufføren i ryggen.
    Jeg havde egentlig forventet, at de ville fortsætte ned gennem bussen, i bedste Boko Haram stil for at kræve, at passagerene citerede koranvers. Dem, der ikke kunne, ville få halsen skåret over. Men det kommer sandsynligvis i et af de kommende afsnit af Soapen “Sheikhs dengser”

    Her var et herligt illustrativt billede på den “flinke” moderate muslim, som vi får at vide, flertallet af muslimerne er( – nå ja lige bortset fra de 77 procent, der ønsker koranen efterlevet fra ende til anden) versus de muslimer, der kun er halvflinke. Den helflinke bøjede hurtigt nakken og rettede ind. Hvad kan vi bruge ham til, når værdislaget for alvor kommer til at stå?

    Kommentar by Margrethe — 18. oktober 2015 @ 12:33

RSS feed for comments on this post.