20. oktober 2015

Fire ud af ti muslimer mener lovgivning skal bygge på Koranen – Multikultur, blot en midlertidig fase

Den citerede imam er mere ærlig end de fleste forskere. Danmark vil blive en islamiseret stat den muslimerne kommer i flertal, men indtil den dag skal loven være en ‘en blanding af grundloven og Koranen’. For imamer er multikultur en form for stillingskrig, og demografien vil blive demokraternes skæbne. Radwans børnebørn vil gøre livet uudholdeligt for dine og mine børnebørn. Fra Jyllands-Posten – 4 af 10 muslimer i Danmark: Lovgivningen skal bygge på Koranen (kræver login).

“Næsten 4 af 10 muslimer i Danmark ønsker, at Koranen skal indgå som fundament for dansk lovgivning.

11,3 pct. mener, at Koranen alene skal være fundamentet for lovgivningen, mens 26,5 pct. mener, at en blanding af grundloven og Koranen skal være fundamentet. Det viser en meningsmåling, som analyseinstituttet Wilke har foretaget for Jyllands-Posten. …

Jens Peter Frølund Thomsen, lektor i statskundskab ved Aarhus Universitet og ekspert i integration, er overrasket over, at kun lige over halvdelen – 53,9 pct. – af de danske muslimer støtter grundloven som fundamentet for al lovgivning.

‘Der er et flertal, ja, men man kan spørge, hvorfor ikke næsten alle er enige i det. Det er dog fuldstændigt fundamentalt i vores demokrati, at grundloven er rammen om alt. Hvis man forestillede sig, at det kun var halvdelen af danskerne, der svarede sådan, så tror jeg, at man ville blive lidt bekymret over loyaliteten til vores grundlæggende, demokratiske styreform,’ siger han. …

Radwan Mansour er imam ved Fredens Moské i Aarhus. Selv mener han, at grundlaget for dansk lovgivning bør være en blanding af grundloven og Koranen.

Hvis det er et islamisk land, skal det være Koranen. Men Danmark er ikke et islamisk land – vi bestemmer ikke – så jeg mener, at det både skal være Koranen og grundloven,’ siger han…'”

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/70032/trackback

35 Comments »

  1. Forskeren er overrasket over, at kun lige over halvdelen – 53,9 pct. – af de danske muslimer støtter grundloven som fundamentet for al lovgivning.
    Ja, det bliver de underligt nok hver gang, virkeligheden banker på.

    Hvorfor skal vi betale for deres politiske ønskedrømme.

    Kommentar by Britta Due Andersen — 20. oktober 2015 @ 09:58

  2. Et andet problem er, at 53 % ikke er idealistiske tilhængere af Grundloven, som vi kender den. De fleste vil i praksis indtage enablerens rolle, den dag de stålsatte viljer gennemtvinger deres projekt.

    Og endelig kan Grundloven ændres på en sådan måde, at vi får “ytringsfrihed, men” og så videre. Og DEN ændring er der et MEGET stort flertal for i den hastigt voksende, muslimske koloni.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 20. oktober 2015 @ 10:07

  3. Der skal slet ikke bo korandyrkere i Danmark, der er ingen undskyldninger der kan forsvare disse lavintelligente kriminelle stenkastende, kvindeundertrykkende, indavlede pædofile pyromaner, det er forkasteligt at politikerne kan omfordele skatteborgernes penge til understøttelse af en undertrykkende religion, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 20. oktober 2015 @ 10:10

  4. “Jens Peter Frølund Thomsen, lektor i statskundskab ved Aarhus Universitet og ekspert i integration, er overrasket…”

    Det kan da ikke overraske nogen. Og det kan heller ikke overraske, at eksperten i integration er overrasket.

    Kommentar by traveler — 20. oktober 2015 @ 10:15

  5. 4 ud af 10, det bevidner kun at de har målet inden for rækkevidde og derfor ikke længere behøver at snakke de vantro efter munden og fylde dem med løgn.
    Med hensyn til IS så er de stadig lidt forsigtige. Vantro målinger viser, at 1 ud af 100 har sympati.

    Kommentar by Menig 442 — 20. oktober 2015 @ 10:28

  6. OT:
    Fusionen mellem “Vi Konservative” og “Dansk Samling” er død

    https://ksdha.wordpress.com/2015/10/20/fusionen-mellem-vi-konservative-og-dansk-samling-er-doed/

    Kommentar by KSD — 20. oktober 2015 @ 10:30

  7. Jens Peter Frølund Thomsen, lektor i statskundskab ved Aarhus Universitet og ekspert i integration. Faldt i 1995 i en dyb søvn, i universitets bibliotek. Lægerne er i dag, langsomt ved at bringe ham ud af hans comalignende tilstand, og mener at der er gode muligheder for at de kan bringe ham til fuld bevidsthed, inden for de næste 10-20 år.

    Kommentar by ny kommentator — 20. oktober 2015 @ 10:42

  8. Stort tillykke til Margrethe Auken og familie.
    I vandt værdikampen ; demokrati eller islam .
    Islam vandt. .

    Kommentar by Pk — 20. oktober 2015 @ 11:09

  9. Nye partier og “fusioner” såvel som “fraktionsmageri” vil vi se masser af i den kommende tid som respons på udviklingen. Og det vil være helt ligegyldigt, i bedste fald. I værste fald vil det dele stemmerne på en farlig måde.

    At danne “nye partier” er udvendige tiltag, som blot er variationer over temaet, at “nu må vi tage os sammen og stå tidligere op om morgenen”. Det ses tydeligt af, at disse nye partier er stærkt præget af attituder. Og mindre af, at de forholder sig til de grundlæggende problemer, der beror på, at vi simpelthen på et dybere plan er ved at miste hævdet på vores land – altså ikke blot det fysiske ejerskab til det, men ligefrem det åndelige.

    Det problem adresserer ingen i dag. Og så kan det være det samme med tidlig opstandelse, tæt barbering, og “mandhaftige” positurer.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 20. oktober 2015 @ 11:14

  10. Man må da håbe, den danske befolkning en dag vågner så meget, at de kan genkende en krigserklæring, når de ser en

    Kommentar by BB — 20. oktober 2015 @ 11:18

  11. “Radwans børnebørn vil gøre livet uudholdeligt for dine og mine børnebørn.”

    Ja… Men ingen vil tage det eneste brugbare værktøj i brug, og derfor bliver det som sådan, for repatriering er jo ikke salonfæhigt. I den mellemliggende tid kan vi jo forberede vores forsvarstale for vores respektive børnebørn, hvor vi fortæller hvorfor vi ikke forsvarede deres ret til en lys fremtid, og et land de kunne kalde deres eget.

    Kommentar by Polka Charlie — 20. oktober 2015 @ 12:20

  12. KSD

    Jeg tror stadig, der er mulighed for fusion.

    Kommentar by Dinesen — 20. oktober 2015 @ 12:28

  13. @ Dinesen
    Hvor ser du den mulighed? Det er da meget mærkeligt, at “Nye Borgerlige” først melder ud, at der er forhandlinger om en fusion med “Dansk Samling”. Dernæst lancerer de et navneskift plus et principprogram uden at nævne fusionen med et ord. “Dansk Samling” nævner heller ikke fusionen,

    Jeg vil dog blive meget glad, hvis jeg tager fejl.

    Kommentar by KSD — 20. oktober 2015 @ 12:50

  14. Tænk, går muslimer virkelig ind for sharia og koranen? Chokerende! Især hvis man er en totalt blank ‘ekspert’ som Frølund Thomsen…

    Kommentar by Henrik Petersen — 20. oktober 2015 @ 13:16

  15. @ KSD

    Jeg ved muligvis, hvad der stikker under. Men jeg kan røbe det her.

    “inside knowledge”.

    Parterne ønsker højst sandsynligt stadig fusion. Det kommer nok til at ske. Det er mit gæt

    Kommentar by Dinesen — 20. oktober 2015 @ 13:17

  16. Det kunne være morsomt hvis man lavede præcis samme undersøgelse, med præcis samme spørgsmål, til en repræsentativ gruppe af danskere (ikke-muslimer).
    Mon ikke svarene ville demonstrere, hvor forfærdeligt rascistiske danskerne er ;-)

    – og i øvrigt også, hvis man gjorde det til repræsentativ gruppe af præster i Folkekirken.

    Kommentar by Bastardo — 20. oktober 2015 @ 15:00

  17. Bastardo — 20. oktober 2015 @ 15:00 Jeg tror ikke tallene for decideret racisme ville være særligt høje og ville ikke nærme sig racisme statistikker som man finder i Kina og Indien for eks, men klart nok, går spørgsmålene på, om etniske danskere byder islam velkommen så ville nej siden være temmelig høj, og er man anti islam så er man jo racist i venstre orienteret regi.

    Kommentar by detersåtrist — 20. oktober 2015 @ 15:50

  18. 2 ting.
    1.De er 300.000 til 400.000 vi er 5 mio. Mener de virkelig at 3-4 hundretusinde muslimer skulle vægte så meget at landets love skulle skulle influeres af koranen.
    2. Muslimerne forudsætter at de kommer i flertal, det vil tage en del år men hen omkring 2085 vil det tippe og muslimer vil være i flertal, og så kommer lovgivningen til indrette sig efter koranen, det er i vores endnu ufødte børnebørns levetid!

    Kommentar by Robert R — 20. oktober 2015 @ 15:50

  19. 20. oktober 2015 @ 15:50 Det kommer før, Islam apologisterne vil finde det nødvendigt af diverse humanistiske årsager, at indlemre dele af sharia loven i dansk lovgivnning, det pjat begynder de på inden for de næste par årtier…

    Kommentar by detersåtrist — 20. oktober 2015 @ 15:56

  20. #19 enig. Det vil give lidt færre intifadaer – altså bare få det hele til at se lidt pænere ud på overfladen.

    Kommentar by Hr. Naturli' — 20. oktober 2015 @ 16:14

  21. Der findes ingen ærlige imamer. Deres opgave er at holde muslimer fast i troen og gøde jorden for Islam i Danmark. Navnet Fredens Moské er nærmest en joke.
    Alle undtagen Margrethe Auken og co. ved at Koranen og Islam er uforenelig med vores grundlov, så der kan ikke blive tale om at flette Koranen ind i vores samfund.

    “Danmark er ikke et islamisk land – vi bestemmer ikke -“, deri ligger en trussel om at Danmark på et eller andet tidspunk VIL blive muslimsk, og i samme øjeblik sættes grundloven ud af kraft.

    Kommentar by k.m. — 20. oktober 2015 @ 16:33

  22. De venter jo bare til de bliver mange nok til at kuppe sig til magten med hjælp fra venstrefløjen og andre nyttige idioter.

    Det kan jo ikke vare længe nu…….

    Kommentar by Kisser — 20. oktober 2015 @ 16:49

  23. #21 k.m. ja erfaringerne med islam viser jo, at de slet ikke har tålmodighed til at vente på at blive i flertal. Se bare på Libanons historie – Danmarks fremtid.

    Kommentar by Hr. Naturli' — 20. oktober 2015 @ 16:49

  24. @ Robert R

    300.000 i forhold til 5.000.000 er mange eller få, afhænger af fertiliteten. Hvis de 300.000 er i fertil alder, og der er relativt få i fertil alder blandt de 5.000.000 – så er 300.000 ganske mange!

    Læg dertil, at de 300.000 får langt flere børn, end den større gruppe.

    Forstå: Det er ikke vigtigt, hvornår de er i demokratisk flertal. Det er vigtigt, hvornår de er i flertal i de fertile og handlekraftige årgange. Ja, som nogle her påpeger, så behøver de ikke engang at være i flertal. På grund af deres sociale strukturer (klaner og religiøs identitet) vil de altid være i flertal dér hvor de er.

    Og det er netop dét, der skal til for at vinde magten “på gaden”. Til den tid, vil det ikke interessere nogen, hvad oldinge stemmer om bag støvede forhæng.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 20. oktober 2015 @ 21:57

  25. Fik jeg nævnt, at disse 300.000 desuden er i stand til udefra at supplere sig selv endeløst – og primært gør det i netop de fertile og førfertile generationer? Og at de “5.000.000” (hvis vi er så mange danske kulturbærere, hvad jeg tvivler alvorligt på) absolut på ingen måde kan supplere sig udefra.

    Tager man det med sammen med det ovenfor nævnte, får man et mere realistisk billede af, hvornår sharia evt. bliver relevant i Danmark.

    Eller blot de facto bliver en praksis, vi reelt ikke kan gøre noget ved – for hvem siger, at muslimer interesserer sig for at få sharia “med i loven”? Kuffar-loven? Dette indtræffer snart i et eller andet omfang. Og til den tid hjælper det ikke at “ringe til politiet” ;)

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 20. oktober 2015 @ 22:12

  26. @ 24-25 Morten
    Enig, spørgsmålet er så hvornår der er tale om en ireversibel tilstand?
    Hvornår er de nok til en magtovertagelse? Og med en venstrefløj der er mere end villig behøver de ikke være mere end ca. 20% De har dominanskulture og voldsparatheden!
    Og vi fører apeacement politik,det går nok, vi må også samarbejde, hvis vi giver os lidt falder de nok til ro og hvis vi taler ordentligt, bliver de lige som os.

    Kommentar by Robert R — 20. oktober 2015 @ 23:36

  27. Hvornår de er 20 % i de fertile årgange ved jeg ikke. Men de er tættere på, end de opgørelser, der tager udgangspunkt i deres andel af den samlede befolkning, giver indtryk af. De tal, vi spises af med er værdiløse.

    Og så er tallene jo ikke statiske, som politikerne også har forsøgt at bilde os ind. Læs selv denne ’smarte’ bemærkning af en af Danmarks mest selvfede og uappetitlige politikere gennem tiderne:

    ”Der findes i Danmark én muslim pr. 99 ikke-muslimer. Hvad er det for nogle sløve padder de 99, hvis de er bange for den ene muslim”.

    Var det “1 %” vi var bange for? Er muslimerne “1 %” også i dag?

    https://www.facebook.com/video.php?v=1660602264223516&permPage=1

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 21. oktober 2015 @ 00:21

  28. Nå ja, for resten – magtovertagelse og magtovertagelse. Sagen er, at mange af dem ikke ved, hvordan de skal overtage landet, for så overtager de jo også forpligtelserne. Så der bliver nok snarest tale om tyranni og terror. For vi kan næppe helt undværes. Hvor skal førtidspensionen/bistanden ellers komme fra?

    I modsætning til, hvad en propaganda hævder er Danmark ingenlunde et rigt land. Danmark er derimod ‘et lidet, fattigt land’, som digteren påpeger. Uden danskerne og det højtudviklede danske kulturprodukt, som vores økonomi er, er her ikke meget at leve af pr. km2. End ikke svenskernes blåbær har vi.

    Vores ‘rigdom’ består alene i en stærk økonomi – der har nået sin styrke gennem omfordeling og solidaritet.

    Vi er ikke Rige
    Vi er Lige

    Det vil den, der vil overtage vort land snart sande.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 21. oktober 2015 @ 00:47

  29. Vi er enige hen ad vejen, men de socialistiske sludder du fyrer af til sidst kan vi slet ikke blive enige om.
    Lighedsmageriet er derimod årsagen til at vi rasler ned af rangstien blandt OECDs rigeste lande. Et trin eller to år.

    Kommentar by Robert R — 21. oktober 2015 @ 07:12

  30. Det er en diskussion, der let fører meget vidt. Nogle gange orker jeg at tage den (jeg har taget den mange gange, og vinder den altid). Her vil jeg blot sige: Som nationalist ser jeg selvfølgelig det kollektive aspekt som noget meget centralt, og jeg kan på ingen måde acceptere forarmelse i Danmark.

    Hvis du ikke mener, at omfordelingen er nøglen til den stærke økonomi i det principielt fattige land, Danmark, så må du mene, at fordelingen er det. Det sidste står tilbage at vise!

    Så længe USA var et rigt land med store, uudnyttede ressourcer, rakte fordeling et langt stykke ad vejen. Nu er USA stort set fordelt, og dets økonomi “rasler ned”. USA ser i omfordelingen – efter dansk model! – sit bedste håb om at standse ulykken. Og jeg vurderer: Med rette.

    Danmark er ikke noget, der kan udstykkes i parceller og bortsælges. Ejendomsretten er ikke givet af Allah, men er noget, vi bevilger hinanden – og beror dermed på en aftale, der skal være så god for os alle sammen, at vi i princippet hver især kan tiltræde den.

    Danskerne er en nation med et traditionelt hævd på Danmark, og de, der har en anden opfattelse, har ikke forstået ret godt.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 21. oktober 2015 @ 07:47

  31. P. S. I det omfang, vi tror, vi er “rige” og misbruger den økonomiske styrke, vores solidariske økonomi genererer (årelader den igen og igen, fordi “vi har råd”) skader det os selvfølgelig. Men det har noget med praktikken at gøre, ikke med princippet, der stadigvæk er godt. Vi kan nu engang kun beskæftige halvt så mange bagere, hvis vi kun har råd til at spise halvt så meget brød, som vores ernæringsbehov kræver. – Hvilket lidt var problemet, rent økonomisk, i en forgangen tid med mindre omfordeling

    Kommentar by Morten - - - — 21. oktober 2015 @ 07:53

  32. @ 30 Morten
    Jeg mener ikke en total liberalisme, hvor enhver klarer sig selv og fanden tager de sidste, men i dag skal alt for mange penge runde offentlige kasser, for så med gavmild hånd deles ud igen, der forsvinder omtrent 50% af værdien når pengene først skal gennem en offentlig kødhakkemaskine inden de bruges.
    I vores samfund i dag betaler de rigeste 90% til de fattigste 90%, vi burde indrette os så det kun er de fattigste 10% som skal understøttes. Ufatteligt mange mennesker tildeles diverse pensioner på falsk grundlag. Jeg ved det for jeg arbejder i sundhedsvæsnet, og vi møder dagligt mennesker for hvem livets mening er at gå tilkæmpet sig en fast pension. Blandt dem en stært overrepræsentation af indvandere, for hvem vores pensionssystem er en åben gavebod, og der er villige læger nok til at skrive helt ens diagnoser og ansøgninger om pensioner. Det koster ufattelige summer.
    Hvis alle de “gode” mennesker der sidder i vores omfordelingscirkus blev brugt til noget innovativt og fornuftigt ville vores land være meget rigere, og hvis folk selv fik lov til at bestemme mere over deres penge ville mange bruge dem til igangsætteri, men med det samme noget giver bare lidt overskud kommer skat og inddriver, så fremtidig innovation bremses. Det er som om alle penge skal støvsuges gennem de offentlige kasser inden de deles ud. Det kaldes planøkonomi, og det virker ikke.

    Kommentar by Robert R — 21. oktober 2015 @ 09:35

  33. CAN MUSLIMS BE GOOD AMERICANS???
    This is very interesting and we all need to read it from start to finish. And send it on to everyone. Maybe this is why our American Muslims are so quiet and not speaking out about any atrocities.
    Can a good Muslim be a good American?
    This question was forwarded to a friend who worked in Saudi Arabia for 20 years. The following is his reply:
    Theologically – no.
    Because his allegiance is to Allah, The moon god of Arabia.
    Religiously – no.
    Because no other religion is accepted by His Allah except Islam. (Quran,2:256)(Koran)
    Scripturally – no.
    Because his allegiance is to the five Pillars of Islam and the Quran.
    Geographically – no.
    Because his allegiance is to Mecca, to which he turns in prayer five times a day.
    Socially – no.
    Because his allegiance to Islam forbids him to make friends with Christians or Jews.
    Politically – no.
    Because he must submit to the mullahs (spiritual leaders), who teach annihilation of Israel and destruction of America, the great Satan.
    Domestically – no.
    Because he is instructed to marry four Women and beat and scourge his wife when she disobeys him. (Quran 4:34)
    Intellectually – no.
    Because he cannot accept the American Constitution since it is based on Biblical principles and he believes the Bible to be corrupt.
    Philosophically – no.
    Because Islam, Muhammad, and the Quran does not allow freedom of religion and expression. Democracy and Islam cannot co-exist. Every Muslim government is either dictatorial or autocratic.
    Spiritually – no.
    Because when we declare ‘one nation under God,’ The Christian’s God is loving and kind, while Allah is NEVER referred to as Heavenly father, nor is he ever called love in the Quran’s 99 excellent names.
    Therefore, after much study and deliberation… Perhaps we should be very suspicious of ALL MUSLIMS in this country. They obviously cannot be both ‘good’ Muslims and ‘good’ Americans. Call it what you wish it’s still the truth. You had better believe it. The more who understand this, the better it will be for our
    country and our future.

    The religious war is bigger than we know or understand!
    Footnote: The Muslims have said they will destroy us from within.
    SO FREEDOM IS NOT FREE.
    Hvad er det vi Danskere ikke kan aller vil forstaa/

    Kommentar by Dunk — 21. oktober 2015 @ 10:25

  34. @ Robert R

    Jo, men jeg synes netop også misforståelsen af vores land som “rigt” er en kæmpe årsag til dræningen af vores finanser. Vi har “råd til” at finansiere så og så mange, der ikke er bærere af den kultur, hvis produkt er dansk økonomi – men efter hvilket princip? Økonomi handler ikke især om penge, men er en kulturbaseret måde at tænke på. Og den måde at tænke på burde kunne trække et læs for de, der tænker relativt ens. Derudover er det en belastning, hvis den også skal finansiere (trække) de, der tænker ganske anderledes og evt. misbrugsorienteret. Inden for en kulturkreds er der individer, der gør det. Derudover er der hele kulturer, der gør det. Og disse kulturer er inkompatible med de økonomisk solidariske kulturer. Selvklart. Det burde kunne erkendes.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 21. oktober 2015 @ 11:40

  35. Vi må have sharia indført, så vi kan følge Allahs bud, som Mo modtog og videregav. En sand befrielse fra ondskab, der blot bør realiseres herhjemme for at imødekomme Mo’s trofaste følgere:

    Her er et et eksempel:
    “There is a new punishment for reading the Bible in Saudi Arabia. Your right hand is shredded. The four fingers and thumb are cut to the bone forty or fifty times. Muscles and nerves are severed so as to render the hand useless in the future. Also this punishment is carried out in filthy conditions making serious infection almost certain.”

    https://shariaunveiled.wordpress.com/2013/08/11/the-punishment-for-reading-a-bible-in-saudi-arabia/

    Kommentar by A-mad — 21. oktober 2015 @ 21:15

RSS feed for comments on this post.

Leave a comment

Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

 

 

Vælg selv beløb



Blogs


Meta
RSS 2.0
Comments RSS 2.0
Valid XHTML
WP






MediaCreeper