21. oktober 2015

TV2: Pegida er blevet endnu mere ekstrem – Vil sende afviste asylansøgere og illegale migranter hjem

Medierne har kaldt Pegida ekstrem fra dag 1, og nu har to TV2-journalister så fundet ud af, at bevægelsen er blevet endnu mere ekstrem i løbet af det første år. Værst er det faktum, at bevægelsen vil smide ‘alle afviste asylansøgere og hundredetusinder af illegale migranter’ ud af landet. Selvom Peter Møller og Stine Mørk Thomsen er journalistuddannede, så burde der vel være et mindstemål af selvkritik. Fra TV2.dk – Vil massedeportere afrikanske mænd: Så ekstrem er PEGIDA blevet.

“Den islamkritiske bevægelse PEGIDA rører atter på sig i Tyskland. Som du kan se i videoen herover fejrer bevægelsen et års jubilæum under det gamle østtyske slagord “Wir sind das Volk”. I løbet af det seneste år har bevægelsen udviklet sig og har lanceret ti krav til de tyske politikere. …

Herunder kan du se fem punkter der definerer PEGIDAs udvikling i løbet af det år der er gået siden bevægelsens første mandagsdemonstration fandt sted.

1. Kræver massedeportationer

Ifølge bevægelsens egen Facebook-side skal alle afviste asylansøgere og hundredetusinder af illegale migranter i Tyskland sendes ud af Tyskland med det samme.

‘Vi kræver ærlighed i integrationsdebatten og en afslutning på den rød-grønne, social-romantiske fortælling om at integrere massevis af mandlige afrikanske asylansøgere her,’ skriver PEGIDA på Facebook.

‘Vi kalder på MASSE-deportationer – nu!’ – skriver PEGIDA på sin side…”

(TV2 Online, 19. oktober 2015)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/70070/trackback

21 Comments »

  1. Stine pigen har på linkedin, Arianna Huffington som `influencer´, så behøver man vel ikke sige meget mere, med mindre man orienterer sig 100% efter systemmedier :-)

    Kommentar by Systex — 21. oktober 2015 @ 13:59

  2. Ja da, ekstremt højreorienteret må man være, når man hævde at ILLEGALE immigranter ikke har ret til at opholde sig i ens land…

    Sjovt som medierne smider om sig med ordet “højreekstrem” imens jeg aldrig nogensinde har hørt et medie bruge ordet “venstreekstrem”. At importere, i Tysklands tilfælde, 1.5 million kulturfremmede mennesker til ens land er åbenbart “normalt”.

    Vanvittige tider vi lever i.

    Kommentar by Aslak — 21. oktober 2015 @ 14:23

  3. Er samtlige partier i danmark ikke fuldstændigt enige i at økonomiske immigranter og folk uden opholdstilladelse skal ud igen? Jeg mener faktisk at have hørt selv johanne shmidt nielsen sige det, men de er vel alle “ekstremister” ifht røde journalister..

    Der er forresten intet ekstremistisk i den artikel om pegida, det værste de kunne finde var da den gamle leder af gruppen lagde et billede af sig selv ud på facebook med et hitler skæg, som tydeligvis var taget for sjov hos en frisør.. Pegida beskriver problemet bedre med et eneste ord end nogen journalist har kunnet gøre det endu når de kalder dem “Løgnerpressen”.

    Kommentar by Per — 21. oktober 2015 @ 14:42

  4. Pegida er ekstreme. Vi normale forlanger ALLE muslimer deporterede ASAP!

    Kommentar by Winston Churchill — 21. oktober 2015 @ 14:53

  5. #4 deporteret .. må det være

    Kommentar by Winston Churchill — 21. oktober 2015 @ 14:54

  6. Ekstrem fordi man vil tilbage exportere afrikanere tilbage til Afrika…Så er det godt de ikke læser i mine tanker hvad jeg syntes man burde gøre…

    Kommentar by jp — 21. oktober 2015 @ 14:54

  7. Efterhånden er hver dag en ren 1. April… Hvis ikke fordi det var så alvorligt… Så ville jeg efterhånden skraldgrine hver gang en journalist stritter advarende med sin “visne” pegefinger, og skriger op om den “ekstreme” højredrejning i Europa.. :-)

    Kommentar by ny kommentator — 21. oktober 2015 @ 14:55

  8. Stine skal nok få bollet sig til tops hos DDR, når hun engang er færdig med sit studie. Hun har tilmed allerede et fint greb om propaganda-håndværket.

    Kommentar by Johnson — 21. oktober 2015 @ 14:59

  9. O.T
    Lars Hedegaard blev idag henrettet, i Rushis Roulette radio24syv, det var en stor fætter/kusine fest mod LH… Håber Kim tager dette skamfulde/latterlige indslag op. Jeg måtte samle min underkæbe op fra gulvet efter indslaget… Jeg mærkede ikke engang at jeg havde tabt den.. !!!

    Kommentar by ny kommentator — 21. oktober 2015 @ 15:13

  10. En afrikaner er dømt for flere grove overgreb på kvinder i København.

    OK, det er nok USA og Israels skyld at manden har knald i låget.

    Kommentar by k.m. — 21. oktober 2015 @ 15:15

  11. Hvilket program Ny kommetator?

    Kommentar by Kim Møller — 21. oktober 2015 @ 15:21

  12. Man kan så kun sige som Pegida – Lügenpresse – Lügenpresse!

    Jeg tror ikke engang at “almindelige” mennesker tror på vores medier mere.

    Kommentar by Santor — 21. oktober 2015 @ 15:30

  13. @Kim 11:

    Rushys Roulette uge 43, 2015 (1)

    http://www.radio24syv.dk/programmer/rushys-roulette/

    Kommentar by Systex — 21. oktober 2015 @ 15:34

  14. #11 Kim Møller, det er disse to:

    http://www.radio24syv.dk/programmer/rushys-roulette/12348625/rushys-roulette-uge-43-2015-1-1/

    http://www.radio24syv.dk/programmer/rushys-roulette/12348620/rushys-roulette-uge-43-2015-2-2/

    Jeg hørte en smule i afslutningen af første time. Et par minutter, så orkede jeg sgu ikke mere.

    Kommentar by Hr. Naturli' — 21. oktober 2015 @ 15:37

  15. Dansk Samling vil tale ordentligt men tilgengæld lave effektive stramninger modsat DF
    https://www.youtube.com/watch?v=Uy50wuw6PsQ

    Den ikke-vestlige indvandring medfører tab af dele velfærdsstaten
    https://www.youtube.com/watch?v=BUfYTwpxqb4

    Kommentar by Dansk Samling — 21. oktober 2015 @ 15:53

  16. Ifølge den her artikel vrimlede det med ægte nazister til pegida demoen i tyskland:
    http://www.jyllands-posten.dk/protected/premium/indblik/International/ECE8138098/En-aften-med-nazister-og-andre-demonstranter-i-Dresden/

    Artiklen kræver betaling så jeg kan ikke læse mere end: “Det er jo sjældent, man møder rigtige nazister nu om dage, altså ikke bare folk, der har et brunt skær over sig, som man siger i Tyskland, men mennesker, der uden problemer bekender sig til det ekstreme højre. Mandag aften var det nemt nok.”

    Det kan de vel så dokumentere i artiklen? Medmindre JP har sat barren for “det ekstreme højre” så lavt at alle indvandrerkritikere på stedet ryger i den kategori, så må der vel være nogle billeder af ægte nazister med hagekors og lignende.

    Kommentar by per — 21. oktober 2015 @ 16:07

  17. I mediernes rangering af godt og skidt må selv landsforræderen være et bedre menneske end en højreorienteret.

    Kommentar by Menig 442 — 21. oktober 2015 @ 16:25

  18. @Kim Møller
    Som naturli’ og Systex, Rushi Rashid dd. radio24syv. kl. 10-12… Om det er interessant for dig, er jeg ikke sikker på… MEN… Jeg hører ofte Rushi om onsdagen.. Dog var dette, langt over grænsen, eller “under” grænsen”?.
    Fortolkningen er jeg ikke særlig skarp i.!!! Men den var helt gal… Samtlige værter “muslimske rollemodeller”.. Virkede ekstremt paranoide og konspiratoriske. Dette var netop hvad de beskyldte LH for… Jeg har aldrig før hørt RR så trængt op i en krog og så forsvarende… LH bad en af “forhørerne” om at holde KÆFT… Idet han mente at historiker LH… Ikke havde begreb om at være akademisk historiker…!!!!!
    Det der slog mig var den muslimske “rablende” galskab, selv hos disse såkaldte “moderate” muslimer… :-(

    Kommentar by ny kommentator — 21. oktober 2015 @ 17:13

  19. @18 rettelse
    “Idet han mente at historiker LH” =Idet denne, mente at historiker LH………..

    Kommentar by ny kommentator — 21. oktober 2015 @ 17:23

  20. Øh betyder afvist ikke at man er afvist og må rejse? Eller betyder afvist bare at man er en anden slags indvandrer?

    Kommentar by Robert R — 21. oktober 2015 @ 18:21

  21. Konklusion: Ifølge journalister er det ekstremt at overholde loven?

    Kommentar by M — 21. oktober 2015 @ 23:19

RSS feed for comments on this post.