26. oktober 2015

Holmsted Larsen kan ikke ikke udelukke ‘højreekstreme angreb’ i Danmark: “… på Uriasposten er der”

Uriasposten bliver ikke højreekstrem, blot fordi venstrerevolutionære ekstremismeforskere mener det er ekstremt at argumentere imod befolkningsudskiftningen. Da Chris Holmsted Larsen nåede medierne for fire-fem år siden, var det med en analyse af Danish Defence League. Han frygtede at gruppen efter plakatophængninger, nu var klar til at slå til med vold. Absolut intet er sket. Selvfølgelig vil der længere fremme i processen også ske noget lignende i Danmark, men det er nu ikke helt tilfældigt, at vi nu taler om graffiti, hvor nabolande taler massemord med automatvåben.

Det lykkedes ikke den yderste venstrefløj at lukke debatten om multikultur i 1990’erne, og modstandere af indvandring (ikke nødvendigvis højreorienteret), havde således mulighed for at ytre sig offentligt, uden at søge en selvradikaliserende subkultur. At gøre ytringer til problemet er 1990’er-tænkning, der blot vil skabe svenske tilstande og have det modsatte af et oplyst demokrati som logisk slutmål.

Ret beset så kan man vanskeligt konkludere noget som helst på baggrund af Breivik og Petersson. To enlige sjæle, der ville være udenfor nummer i alle miljøer, også i bloggosfæren, som de i øvrigt ikke var en del af. Det er nemt at give Uriasposten, Nationen (EB) eller Facebook skylden, men så er problemet vel i sidste ende danskerne og danskernes holdninger, mere end enkeltpersoners handlinger. Fra BT – Elev skabte blodbad på svensk skole: ‘Tilfælde at det ikke er sket i Danmark endnu’.

“Ekspert kalder det et tilfælde, at vi her i Danmark indtil nu er blevet forskånet for højreekstreme angreb som det i svenske Trollhättan, hvor en nynazist dræbte to på en skole. … Men næste gang er det måske her i Danmark, at grædende pårørende lægger blomster foran en skole. Det fortæller Chris Holmsted Larsen, som forsker i politisk ekstremisme på RUC.

‘Der er ingen tvivl om, at højreekstremisterne har skærpet deres retorik herhjemme. Vi har også voldsberedte højreekstremister. Et eller andet sted er det nok et tilfælde, at der endnu ikke har været forsøg på den type angreb i Danmark endnu,’ siger han til BT. …

‘I udgangspunktet er situationen lidt anderledes her i Danmark, fordi vi har modtaget markant færre flygtninge, end Sverige og Tyskland, men der er tegn på, at den ekstreme højrefløj rører på sig også herhjemme. Så man kan ikke udelukke, at det kan brede sig til Danmark,’ siger Chris Holmsted Larsen.

Han har fulgt med i debatten på flere højreekstreme internetfora her i Danmark siden Anton Lundin-Petterssons morderiske angreb i Trollhättan. Flere steder bliver drabsmanden hyldet, og på Uriasposten er der personer, som fremstiller ham som et offer.

(Uriasposten, 23. oktober 2015: Sverige: Halv-nazistiske Anton Petterson gik til angreb på en skole…)

“Det lykkedes ikke Breivik at ændre noget videre ved debatten, der er hverken er blevet bedre eller dårligere. … Virkeligheden flytter debatten, ikke højrefløjskronikker eller massemord på uskyldige.” (Kim Møller på Uriasposten, 23. oktober 2015)

“Den europæiske elite har et medansvar for brandstifterne” (Adam Holm i Politiken, 24. oktober 2015)

“Anton Petterson er en ægte helt. En svensk helt.” (‘Nielsen’ på Uriasposten, 25. oktober 2015)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/70168/trackback

35 Comments »

  1. Den lettere fjogede Chris Holmsted Larsen opererer jo på RUC og der er næppe mange andre end DR og enkelte tilbageblevne såkaldte journalister på de mindst seriøse aviser, der tager ham alvorligt!

    Kommentar by Pseudonym — 26. oktober 2015 @ 11:14

  2. Chris Holmsted Larsen er helt galt på den. Det var nærmest en naturlov, at det skete i Sverige. Breivik burde også have været svensk, hvis sandsynligheden skulle gælde. For det første er svenskerne presset langt længere ud af politikere antalsmæssigt og demokratisk, og for det andet ER der et meget radikalt miljø i Sverige – selvom det venstreradikale er meget større. Anton Petterson er selvfølgelig vand på hans røde mølle, men det har ikke noget med virkeligheden at gøre.

    Kommentar by Josef K. — 26. oktober 2015 @ 11:22

  3. Ok, her et statement:

    1. Jeg synes, Chris Holmsted Larsen er en nathue. Han er fra RUC, der aldrig har udrettet noget eller uddannet nogen af betydning.

    2. Jeg synes også, at Nielsen er yderst rabiat, ikke at jeg selv kan sige mig helt fri for at dele hans synspunkter i en mørk stund. I mere lyse øjeblikke foretrækker jeg demokratiske løsninger.

    3. Lundin-Petterson var terrorist, det samme gælder Breivik.

    4. Ja, Danmark har jo ikke sagt velkommen til alle, som Sverige og Tyskland gør i deres ufattelige undergangsdrift.

    Så derfor har vi ikke haft højreradikale episoder i Danmark. Hvor vi har haft bunker af muslimske hatecrimes, muslimsk terrorisme og ‘venstreradikal’ terrorisme.
    Der er ganske simpelt meget få højreradikale i Danmark, mens venstreradikale ekstremister og muslimske nazister (same-same) fylder gadebilledet, i hvert fald i København.

    5. Den grundlæggende forskel på Danmark og Sverigestan er, at det i det store og hele er tilladt at ytre sig frit i Danmark, hvilket dels påvirker politikken, dels tager gassen af ballonen.

    Kommentar by Henrik Petersen — 26. oktober 2015 @ 11:58

  4. @ Henrik Petersen
    Hvis det er rabiat at hade islam, er jeg rabiat. Men jeg opfatter ikke mig selv som sådan. Du er naturligvis i din gode ret til at skrive om mig, hvad du mener. Desuden er det ikke rigtigt, at Danmark ikke siger velkommen til alle. Vores grænser er åbne som ladporte, det har de kloge politikere sørget for.

    Kommentar by Nielsen — 26. oktober 2015 @ 12:07

  5. “Vi har også voldsberedte højreekstremister.”

    Hvorfor hører vi så aldrig om den vold, de angiveligt udfører?
    Eller gætter CHL bare, som folk i hans politiske segment plejer, når virkeligheden ikke stemmer overens med ideologien?

    Kommentar by Hr. Naturli' — 26. oktober 2015 @ 12:29

  6. Ødelæggelsen af Danmark ved hjælp af islam og løgne er
    fast arbejde på universiteter og i pressen
    Bedst er nok det at være i Folketinget .
    Jo jo , der er store penge og prestige i ødelæggelsen
    af danskernes land og liv.

    Kommentar by Pk — 26. oktober 2015 @ 12:34

  7. Manden er totalidiot, og det har han været hele tiden.”Der er ingen tvivl om, at højre ekstremisterne har skærpet deres retorik herhjemme”

    Ja naturligvis, jeg har skærpet min meget. Er jeg så højreorienteret eller er jeg bare bekymret? Hvad har fjolset egentlig tænkt sig med indvandringen. Skal befolkningen lade stå til? Skal de europæiske befolkninger bare se på, at Afrika og Mellemøsten flytter deres kultur til Europa?

    Dumrianen skal nok blive klogere, skønt det nok tager endnu et par år før lille hjernen kommer i omdrejninger.

    Kommentar by kurt rosenstrøm — 26. oktober 2015 @ 12:35

  8. Synes manden virker ret snævertsynet, det eneste som rører på sig her hjemme er den bølge af kriminalitet og ulydighed som muslimerne forvolder. Hvis det er aktiviteten på blogsiderne han mener så ja, det rører på sig men det er jo kun i balance med hvad der sker i virkeligheden – det er jo her folk kan komme til ords og dele deres viden uden at skulle få det fra et censureret mediehus som barbere historierne i stykker.

    Lundin-Petterson er ikke nogen helt, han har ikke reddet nogen som helst men derimod taget livet fra andre – og det resultat redder heller ikke nogen på sigt, heller ikke en nation. Det er ganske sørgeligt hvad der er sket og hvad der har kunne resultere i et at sådan en handling bliver en realitet.

    Sverigestan skaber selv disse problemer med deres skadelige politik, folket bliver delt over med en kam og man presser folk op i et hjørne mens de bliver kvalt. Danmark er mere præventivt og endda i mindre størrelse, gudskelov – så risikoen for at en dansker springer fra og skal afreagere med ‘terror’ er markant mindre.

    Kommentar by Kim — 26. oktober 2015 @ 12:47

  9. Det er ok, Nielsen, vi kan ikke alle være enige om alt samtidigt.

    Kommentar by Henrik Petersen — 26. oktober 2015 @ 12:51

  10. Det store spørgsmål forbliver hvorfor vi danskere vedbliver at betale for skodmedier der fylder os med meningsløst vås fra journalisternes venstreradikale studiekammerater fra RUC præsenteret som “eksperter” eller “forskere”.

    Men vi må åbenbart elske propagandaen, for der findes ikke et enesste bare halvvejs borgerligt medie i landet…

    Kommentar by Vagn Henning — 26. oktober 2015 @ 12:58

  11. Næh, men til gengæld kan vi heller ikke love Chris Holmsted Larsen at han ikke får skåret halsen over af muslimer i danmark, men en ting er helt sikkert, jeg hjælper ikke psykopaten Chris Holmsted Larsen.

    Kommentar by Fritz — 26. oktober 2015 @ 13:17

  12. Som skatteyder i Danmark og er med til at underholde Chris Holmsted Larsen mener jeg at det er min ret til ytring mod ovennævnte forskers udokumenterede meningsholdninger, det samme gælder de EU liderlige folketingspolitikere samt EU klanen med den Tyske Kansler Angela Merkel i spidsen, det Europæiske folk er ved at blive skubbet i en bundløs afgrund af uduelige personer som Holmsted Larsen og når så befolkningen gør opmærksom på problemerne ved den uhæmmede muslimske indvandring er man per automatik racist og højre National Nazist hvad det så end betyder, forbyd islam i Danmark

    Kommentar by emmagad — 26. oktober 2015 @ 13:17

  13. Ham anton er sgu’ ikke en helt – der er ikke noget heltemodigt ved at slå børn ihjel – han er bare en meget desperat person der derfor gør desperate ting. Desperationen har jeg stor forståelse for, men slet ikke mordene.

    Kommentar by Niels — 26. oktober 2015 @ 13:25

  14. Niels: “Ham anton er sgu’ ikke en helt – der er ikke noget heltemodigt ved at slå børn ihjel – han er bare en meget desperat person der derfor gør desperate ting. Desperationen har jeg stor forståelse for, men slet ikke mordene.”

    Det heltemodige ligger i at han vælger at overskride samfundets, og formentlig sine egne moralske grænser. I en Kristen forståelse med muligheden for evig fordømmelse, i en anden forholdsvis almindelig forståelse, dårligt karma, skyld, fordømmelse og udelukkelse fra resten af samfundet. Han ofrer derfor sin egen salighed for fællesskabets skyld. Dertil kommer selvfølgelig samfundets straf; i dette tilfælde aflivning via politi.

    En helt behøver ikke at være “god”; det som kræves for at være helt er at man tilsidesætter sine egne personlige interesser og ofrer sit liv og sin fremtid for fællesskabet.

    Kommentar by Balder — 26. oktober 2015 @ 13:53

  15. Hvis der er nogen der mener Anton Petterson er en helt, så må de meget gerne skrive det på deres egen blog …eller på væggen i deres egen skimlede kælder og ikke her på Uriasposten.

    Kommentar by Martin — 26. oktober 2015 @ 14:03

  16. 4. Nielsen,

    Glem det, du/vi er oppe mod 80-90% af vores landsmænd i kampen om at få islam ud af Danmark, hvilket vil svare til at skulle klare det skaldede bjerg på rulleskøjter på under én time med bind for øjnene.

    Never gonna happen!

    Kommentar by Fritz — 26. oktober 2015 @ 14:06

  17. Hm måske 70% Fritz men det er også for mange.

    Kommentar by kurt rosenstrøm — 26. oktober 2015 @ 14:26

  18. Anton var en ondskabsfuld idiot! Man går immervæk ikke til angreb på børn og uskyldige.

    De skyldige i Sverige er de sindssyge politikere, og de burde kastes i hundehullet! Nøglen skulle smides væk! Har svenskerne ikke hørt om statskup??

    Kommentar by Andersine — 26. oktober 2015 @ 14:30

  19. Se her: 60.000 nassere og terrorister er væltet ind over grænserne på blot 10 dage – http://pamelageller.com/2015/10/video-tens-of-thousands-more-muslims-storm-slovenia-border-calls-for-end-of-eu.html/

    Geller har ret: Vi må ha opløst EU! Jeg fatter ikke, hvor DF bliver af?? Alle lader til at være i en slags tornerosesøvn, ligesom under massehypnosen lige før 2. verdenskrig.

    Kommentar by Andersine — 26. oktober 2015 @ 14:36

  20. 17. Kurt,

    Med Fremskridtspartiet in mente, så tror jeg ikke at tallet er helt forkert, desværre.

    Kommentar by Fritz — 26. oktober 2015 @ 14:50

  21. “Jeg kan ikke udelukke…”

    Hvilket i en normalt fungerende virkelighed ville reducere idioten fra “ekspert” til Maren i kæret.

    En måneekspert der ikke vil, eller kan, udelukke, at månen er laver grøn ost er sq ikke “ekspert”.

    Men sagen er jo nok, at det han faktisk kunne sige, det vil han ikke sige.

    Kommentar by Hans Und — 26. oktober 2015 @ 14:50

  22. Alle der har mødt Chris Holmsted Larsen før i tiden, ville have svært ved at skille ham fra Søren Lærches slæng, som beskrevet fornyligt i diverse medier, eller i det hele taget de autonome bander der med jævne mellemrum hærger Nørrebro, Christianshavn m.v. At han kan opfattes som seriøst forsker har, omend jeg må indrømme, at jeg aldrig har læst ham, altid undret mig. Der kan ikke herske den ringeste tvivl om hans markante og ensidige venstresympatier. Hvordan han kom med i PET-kommissionen har altid været mig en komplet gåde!

    Kommentar by Chris i doc Martin — 26. oktober 2015 @ 15:15

  23. Kan Christian Holmsted Larsen
    Ikke komme med et par eksempler på voldelige højre ekstremistiske
    grupper.?
    Og henvise til nogle konkrete episoder.?
    Eller bare et par navne på disse frygtelige voldsmænd.

    At sige der er NOGEN.
    Uden at komme med eksempler.
    Er det samme som, at sige at der findes spøgelser.
    Enten lyver han eller digter bevist. Ellers findes de voldelige ekstremister, kun på venstrefløjen og i Christian holmsted Larsens hoved.

    Kommentar by XXXXX — 26. oktober 2015 @ 17:14

  24. Gad vide hvad Chris Holmsted Larsen har tænkt sig at gøre hvis han får ret?

    Tænk tanken helt til den logiske konklusion:-)

    Kommentar by Sigwar — 26. oktober 2015 @ 18:42

  25. Naturligvis kan ingen garanterer at en eller anden forskruet person går amok, og laver en terrorhandling! En Breivig eller en Petterson. Men derfra til at sige at alle der er kritiske overfor den igangværende folkevandring er højreekstreme og potentielle Breivikker. Er måske lige så galt som at beskylde socialdemokrater for at sympatiserer med Stalins terrorregime!

    Kommentar by Rober R — 26. oktober 2015 @ 19:14

  26. Enhver handling har en konsekvens, det modsatte er også tilfældet. — Serberne holdt 250 000 tyske elitesoldater bundet under 2. verdenskrig.- 100 000 mænd mellem 18år og 35år fra Tadsjikistan (c2,5 mill indb. 1940) blev dræbt i kamp mod tyskerne.- Hvilket er årsagen til muligheden for adskillige pjokkommentatorers udfoldelse på denne blog.– Sikkims tibetanske befolkning er siden 1947 blevet udryddet. Snart er resultatet det samme i Nepal. Uden Kinas tilstedeværelse i Tibet var landet idag befolket af hinduindere.- Hvis man ikke vil dige , må man vige. Altså aktiv handling. — Breivik er den sidste viking.? Pojken Anton Pettersson – Ære være hans minde. – I 2014 aflivede højtlønnede, langtidsuddannede danske læger 15000 af deres landsmænd ved abort. Men muslimer og talrige andre udlændinge er der komfortabelt råd til !!

    Kommentar by dansker — 26. oktober 2015 @ 20:10

  27. Skatteyder betalt ekspert i msm………please:-)
    Ingen grund til at tage ham alvorligt, bare endnu en grund til at trække mediestøtten.

    Kommentar by Frank Hagmann — 26. oktober 2015 @ 21:16

  28. >15 Martin
    Hvis du ikke mener Anton er en helt, må du gerne skrive det på din egen blog, eller på væggen i din kostald og ikke her på Uriasposten.

    Kommentar by Nielsen — 26. oktober 2015 @ 23:09

  29. >18 Anderine
    Ja, vel er de skyldige poitikerne. Men de, der dagligt gør livet surt for alle, er immervæk muslimerne. Det var dem han gik efter. De 3 skadedyr, han fik befriet os fra, laver ikke flere voldshandlinger.

    Kommentar by Nielsen — 26. oktober 2015 @ 23:12

  30. >24 Sigwar
    Der faldt jeg sgu fra.

    Kommentar by Nielsen — 26. oktober 2015 @ 23:14

  31. 16. Fritz og 17. kurt rosenstrøm

    Glem det, du/vi er oppe mod 80-90% eller 70% af vores landsmænd i kampen om at få islam ud af Danmark.
    ——————————————–
    De der mennesker der udgør %´terne, er det normale tænkende individer, der tales om ??. Se blot hvad der stemmes på til et valg.

    Jeg tror det ikke.! “En opmuntring folkens”

    Men derimod er jeg sikker på at 10% normalt tænkende mennesker, samt dem der befinder sig over gennemsnittet nemt kan klare de 70%. For de har hjernekapaciteten snilden og strategien hvordan det lige skal klares.

    Begynder lortet at brænde på, ligger vi ikke på den lade side. VEL
    Opgiv aldrig: Det er vores børn og børnebørns og Danmarks fremtid der gælder.

    Een stor viden er her allerede og denne viden bliver der talt om blandt venner
    og dem man stoler på over en kaffepunch eller Portvin hjemme i privaten.

    Ude i byen, i butikker og lig. kunne man jo starte med en lille løgn som er forklædt som sandhed, hvilket kan afsløre stikkere, medløbere, når man hører den igen.

    Kommentar by Sindsro — 27. oktober 2015 @ 03:53

  32. Nielsen

    Hvis han får ret i at der er et stigende antal voldsparate “højreorienterede” vil han og hans ligesindede da få nogen problemer som slet ikke eksisterer i øjeblikket.

    Kommentar by Sigwar — 27. oktober 2015 @ 07:13

  33. Der ER altså nogen, der lader snakketøjet løbe – sådan en som falkeøje. Vi andre ved godt, det kun er snak, men det er da fair nok at nævne det.
    Overordnet er jeg selvfølgelig enig i, at det er forargeligt, at Chris Holmsted Larsen får frit løb i helt ukritiske medier.

    Kommentar by Nemo — 27. oktober 2015 @ 09:51

  34. Der står “Ekspert kalder det et tilfælde, at vi her i Danmark indtil nu er blevet forskånet for højreekstreme angreb..”
    Hvad er det for en slags ekspert Chris Holmsted Larsen er?
    Spåkone? Medium?

    Er det her hans verdensopfattelse er? Og er det derfor han vil være med i massemedierne?

    “Efter Valdemar Sejrs Jyske Lov skulle mindst én af dem, der havde fremført hekseanklagen, lægge sin hånd på den anklagedes hoved og beskylde hende for at være en troldkvinde.
    Hvem udpegede heksene?
    Befolkningen bar selv en stor del af skylden for hekseprocesserne, da de ikke holdt sig tilbage for at udpege hekse. Blev husdyr syge, mælken sur, eller slog høsten fejl, fik landsbyens særling eller en forhadt nabokone skylden herfor. Heksetroen fungerede derfor som en slags syndebuk i et samfund, hvor hverdagen ofte var hård og fattig.”

    http://www.faktalink.dk/titelliste/heks/heksforf#section-5

    Kommentar by A-mad — 27. oktober 2015 @ 11:01

  35. 33. Nemo
    det der med snakketøjet, hvem er det nu lige. ?
    Falkeøje brugte sit snakketøj selvfølgelig gjorde han det, det gør vi alle, også dig, velvidende at det ikke fører til en skid.

    Fordi: VI MÅ NEMLIG IKKE UDFØRE HVAD VI TÆNKER.

    Kommentar by Sindsro — 27. oktober 2015 @ 11:10

RSS feed for comments on this post.