31. juli 2009

Kurdisk politiker: “80 procent af dem lyver om deres situation for at få opholdstillladelse”

Man kan sige meget om Ekstra Bladet, men det er ganske enkelt et nødvendigt medie. Hvor Politiken problematiserer meldepligten, der gør det nemmere for politiet at anholde og hjemsende afviste asylansøgere, så bider Ekstra Bladet sig fast lige hvor det gør mest ondt.

Avisen fortæller, at de siden 2. juni har forsøgt at få udleveret sagsakter fra 5-10 af de afviste asylansøgere i Brorsonskirken. For et par uger siden fik de udleveret tre sager af Kirkeasyl, som man vel må gå ud fra ville være håndplukkede. Den ene trak efterfølgende i land, en Mosul-historie blev opgivet, og Ekstra Bladet endte med at rejse til Pirde i den kurdiske zone for at efterprøve Mohamad (Hazhar) Jaffs historie. En mand Politiken i sidste måned betegnede som talsmand.

En gennemgang af historien kan ses på Ekstrabladet.tv – Det er trygt at komme hjem, Mohamad.

(Mohamad Jaff i Brorsonskirken)

(Ali Ibrahim Pervis, politimester i Pirde)

Fra Ekstra Bladet på kontrolbesøg i Irak: Du er ikke i fare, Mohamad (ikke online).

“Ali Ibrahim Pervis er en stor mand i Pirde. Men de to stjerner på politimesterens skuldre forhindrer ham ikke i at udstråle dyb medfølelse, mens han lige før frokost onsdag besegler en desperat asylsøgers skæbne…

– Nej. Den mand har ikke noget at frygte, hvis han vender tilbage, fastslår Ali Ibrahim Pervis…

Med flere hundrede A4-ark, Mohamads bønner og et journalistisk ønske om at efterprøve en troværdig sag som brændstof er vi rejst til Erbil-provinsen og Kirkuk i det nordvestlige hjørne af det martrede Irak.

En uge senere efter samtaler og møder med bl.a. Mohamads moster, politikere og myndigheder må vi og han erkende, at der ikke eksisterer beviser for, at han er truet af hævn, død og ulykke i Irak. Ikke en gang Mohamads kamp for -bag vores ryg og ved hjælp af en kurdisk mellemmand -at påvirke de kontaktpersoner, han udvælger for os, giver udbytte…

Den tidligere krigshelt Mam Rostam er også helt kold over for Mohamads asylsag…

– Det, han har gjort, er ingenting. Han har ikke oplevet konkrete trusler. Og den type selvtægt og klanopgør, han taler om, er fortid. Jeg har aldrig hørt om forfølgelse af de folk. Aldrig. Ingen er dræbt på det grundlag -det kan jeg garantere…”

Fra De fleste asylansøgere er løgnere (ikke online).

“… Mam Rostam river uden at tøve tæppet væk under hovedparten af de landsmænd, der har søgt asyl i f.eks. Danmark.

– Ingen er dem er i fare i de kurdisk kontrollerede områder i Irak – og det vil også sige i f.eks. Kirkuk.
– Jeg kender mange af de folk, og ved, at 80 procent af dem lyver om deres situation for at få opholdstillladelse, siger Mam Rostam…

– Der sidder folk i parlamentet, som for få år siden var medlemmer af Saddams Baath-parti og har ført krig mod deres egne kurdiske landsmænd. Det accepterer alle…

Politimesteren er enig i Rostams vurdering af Europas magnetiske tiltrækning på unge og yngre irakere.

– Mange af dem vil gerne til Europa. De ved godt, at de der kan få et bedre liv end i Irak, siger Ali Ibrahim Pervis.”

(Mam Rostam, kurdisk politiker; Ekstra Bladet 31/7-09)

  • 31/7-09 Ekstra Bladet – Leder: Irakernes selvmål.
  • Apropos.

  • 10/6-09 Uriasposten – “Ingen grund til frygt. Sikkerheden her er meget god.” (TV2 i Najaf).
  • 1/7-09 Uriasposten – ‘Irakere tager på sommerferie i Bagdad’.
  • 14/7-09 Berlingske Tidende – Sverige hjemsender irakere uden problemer.
  • Opdate 1/8-09. Information går til modangreb, med Amnesty International som kilde.

  • 1/8-09 Information – ‘Ekstra Bladet kan ikke bevise noget som helst’.
  • The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/7030/trackback

    52 Comments »

    1. Det er interessant, at Ekstra Bladet skriver, at 80% af asylansøgerne lyver. Det var den samme procent, den tidligere norske udenrigsminister Gerhard Stoltenberg nævnte for falske asylsøgere, da han var FNs højkommisær for flygtninge, vist engang i 90erne.

      Vi har altid vidst, at de fleste asylsøgere løj. Jfr. palæstinenserne i Blågårdskirken, der rejste frit frem og tilbage, allerede under besættelsen af kirken.

      Nu må vi prøve at rette op på fortidens fejl. Jeg henviser igen til DFs arbejdsprogram – læs det og diskuter det.

      Kommentar by Gunnar Biering — 31. juli 2009 @ 14:36

    2. […] De irakiske besættere i Brorsons Kirke på Nørrebro fortæller, at de bliver slået ihjel, hvis Danmark tvinger dem hjem. DET PASSER ikke. De har ikke noget at frygte, fortæller deres mange forundrede landsmænd i hjemlandet, når de får præsenteret irakernes påstande. EKSTRA BLADETS undersøgende journalister har været på en overraskende fact-finding mission i Irak. Vi bad om at få kopier af sagsakter fra fem-ti af de afviste irakere i kirken. De kunne suverænt selv udvælge hvilke. Det skete med hjælp fra støttegruppen Kirkeasyl. Ekstra Bladets leder: Irakernes selvmål. Ekstra Bladets forside. EB side 2,6,7 og 8. Kurdisk politiker: “80 procent af dem lyver om deres situation for at få opholdstillladelse” […]

      Pingback by »De fleste asylsøgere er løgnere« « Snaphanen — 31. juli 2009 @ 15:38

    3. Igen og igen må jeg understrege, at de fremmede i Brorsonskirken er uskyldige. Hvem kan fortænke dem i at søge til Danmark? Og da især når landsforrædere fra R som fx (de er landsforrædere hele bundtet) Bay Bundegård mener, at alverdens fattigdomsflygtninge har ret til at komme til Danmark til samme evige forsørgelse som flertallet af danskerne. De ved jo ikke at hun er en løgnagtig luder.

      Vi kan da bare selv lukke grænserne. Vi kan da bare selv smide dem på porten. Vi bestemmer, men vi har i stedet bestemt, at Danmark skal gå under.

      Vi hader naboen så stærkt, at vi gerne begår selvmord, for at få ham ned med nakken. Jeg vil æde min gamle hat på, at selv når den hellige krig om 35 år er på sit højeste, og danskerne er uddøende, så vil de tilbageværende hellere bekæmpe naboen end at kæmpe for egen overlevelse.

      Kun kan et land forgå, der vil det så.

      Mvh. Børge.

      Kommentar by Børge — 31. juli 2009 @ 16:44

    4. […] på Uriasposten, Snaphanen og i Ekstra Bladet (ikke […]

      Pingback by Asylansøgende løgnere « Anna Lyttiger — 31. juli 2009 @ 16:48

    5. Hvorfor vil de ikke hjem? Vil man vide det, bliver man nødt til at ty til koranen. Men det gør myndighederne ikke, de bruger de såkaldte eksperter, som heller intet ved, men som med deres kristne mentale styreprogram lever sig ind i muslimens situation. Da de intet ved om muslimer bruger de sig selv som rådgiver: “Sådan vil jeg også gøre i denne farlige situation”. Problemet er, at muslimen har et helt andet styreprogram, som er inkompatibel med det kristne, fordi det er baseret på løgn og bedrag over for anderledes troende. Det er næsten umulig at afinstallere en muslims styreprogram, fordi der er indbygget en løkke, der opgraderer muslimen til at være mere værd end andre, og at det er forbundet med dødsstraf at afinstallere Windows islam og erstatte det af et andet styreprogram.

      I koranen angives pligt til jihad som udvandring og pligt til at hjælpe de udvandrende. (Sluser)
      Hvis man bliver sendt hjem, er alle de himmelske point, man har fået ved at anstrenge sig for Allah, nulstillet. Det værste er nok, at man bliver vanæret ved at have bøjet sig for en vantro regering.

      Kommentar by Menig 442 — 31. juli 2009 @ 17:04

    6. Og midt i det hele står Dansk Flygtningehjælp med deres løgne og bortforklaringer.
      Hvem kan tro på disse vildledende fantaster mere?

      Mon ikke, at det de har kæmpet for, er deres fremtidige gage.
      Hyklere!!!

      falkeøje

      Kommentar by falkeøje — 31. juli 2009 @ 18:07

    7. Sikkert sandt at 80% er løgnhalse, men sikkert lige saa sandt, at mindst 80% af danskere er ligeglade.

      Saa vi har kollektivt faaet, hvad vi fortjener.

      Kommentar by Marius — 31. juli 2009 @ 18:53

    8. Godt arbejde af Ekstra Bladet! Jeg glæder mig til fortsættelsen.

      Kommentar by Anne Larsen — 31. juli 2009 @ 19:18

    9. På søndag er der støttearrangement til fordel for de afviste irakiske asylansøgere i Brorsons Kirken:

      http://www.brorsons.dk/cms/

      Mon ikke Kim Møller burde lægge vejen forbi med sit kamera? Så kan du, Kim, også hilse på skuespilleren Jesper Christensen, der er en af de medvirkende…

      Kommentar by Anne Larsen — 31. juli 2009 @ 19:21

    10. Folkene bag besættelsen af Brorsons Kirken, Kirkeasyl.dk, forsøger nu via en smutvej at få lov at beholde fupflygtningene i Danmark:

      http://kirkeasyl.dk/

      Kommentar by Anne Larsen — 31. juli 2009 @ 19:25

    11. Nu har I vel husket at være i kiosken og købe Ekstra Bladet.

      Der er langt imellem at vi ser opsøgende kritisk journalistik om ting af så stor relevans. Så når det endelig sker, så vær klar til at bruge lidt småpenge, sådan at redaktion og journalister kan se at de har gjort det godt.

      Kommentar by Mallebrok — 31. juli 2009 @ 19:41

    12. Er der tale om en redaktionel ændring i Ekstra Bladets dækning?

      Den gamle redacteur Gade gjorde det godt i forbindelse med sin tid. Det var under hans ledelse, at Ekstra Bladet blev fødselshjælper for en lille kulturrevolution, hvor der blev sat spot på udlændingeproblematikken. Dansk Folkeparti blev skabt og voksede i de år. Gade fremlagde sin teori om “Fløjsmaverne” – den politiske elite i Danmark, som styrer landet (i ruin) imod folkets vilje. Desværre var han ikke god til at formulere teorien, som i sig selv faktisk er valid nok – og som betød at Ekstra Bladet kunne tale eliten imod rent tværpolitisk.

      Da Engel kom til som redaktør havde han “an ax to grind” imod sine tidligere partifæller. Han fik travlt med at demonstrere at han pludselig var blevet venstreorienteret. Ekstra Bladet blev pludselig kun værd at læse, hvis man lå til venstre for socialdemokratiet. Oplaget dykkede.

      Nu er der så kommet en Madsen til som redaktør og avisen er ikke blevet bedre af det. Oplaget dykker stadig.

      Hvornår mon redaktionen på Ekstra Bladet lærer, at de skal kæmpe mod “Fløjlsmaverne” på både højre og venstre fløj for at få succes som avis? Gade vidste det – ved Madsen det?

      Er dette en ændring af den redaktionelle linje? De Ekstra Blads journalister, som læser med på denne blog må gerne give Madsen et vink.

      Kommentar by Sigwar — 31. juli 2009 @ 20:46

    13. Undskyld – der skulle have stået “Fløjlsmaverne”;-)

      Kommentar by Sigwar — 31. juli 2009 @ 20:47

    14. Og de sædvanlige realitetsresistente går pænt i takt http://kirkeasyl.dk/st%c3%b8tter/rejs-en-skamstøtte-for-vko/

      Kommentar by PeterBr. — 31. juli 2009 @ 21:10

    15. 12.Sigwar

      Du glemte da vist Bent Falbert ?

      Han er den fra EB som er bedst til det verbale og så er han efter min opfattelse tillige den skarpe kniv i journalist- og EB skuffen.

      Kommentar by Vivi Andersen — 31. juli 2009 @ 22:36

    16. Her en række kendisser, som mener at vide bedre. Åndens elitære frontkæmpere. Hvor klog/kendt skal man være for at ignorere realiterne? De ønsker at belønne usandfærdige grundlag for ophold i Danmark. Om ikke andet , så ved at benægte fakta. Hvis ethvert kriterie for ophold og forbliven i Danmark og for den sags skyl EU, skal baseres på fine fornemmelser og “feel good” meninger, så er vi jo forpligtiget til at modtage hele den tredje verdens enorme befolkningsoverskud , uden protester.

      Kommentar by Daffy — 31. juli 2009 @ 23:44

    17. Link ikke vist? http://stoettekreds.dk/Vi-stotter

      Kommentar by Daffy — 31. juli 2009 @ 23:46

    18. @17

      HURRA …. !!! En forudsigelig liste med kultursegmentets nasserøve… Det er fandeme ikke een eneste på den liste der har et ærligt manuelt arbejde.

      Jeg er ikke meget for Pol Pot, men han evnede da at sende den slags snyltere ud på roemarken, så de kunne lære at arbejde for føden ;-)

      Kommentar by Tolder — 1. august 2009 @ 00:10

    19. Uanset hvad, så burde det få retslige konsekvenser for Udlændingeservice, samt de ansvarlige embedsmænd og politikere, det er intet mindre end løgn og bedrag overfor den danske befolkning.

      Kommentar by Fritz — 1. august 2009 @ 00:48

    20. Hvorfor er det så slemt i Irak?

      Der er masser af penge i landet. Opbygningen er i gang. Er det så svært at starte en eller anden virksomhed?

      Man kunne gå i skole i Danmark og lære at klare sig selv i Irak. Så havde man udnyttet ventetiden fornuftigt.

      Er det fordi islamisme betyder et totalitært gammelmands-ære-familiestyre, hvor man er bundet på hænder og fødder og ikke kan være sin egen lykkes smed, men skal bukke og slikke på alle for at få lov at leve?

      Det tror jeg.

      Kommentar by Rendegraveren — 1. august 2009 @ 00:52

    21. 18.
      Ja, den sædvanlige omgang kloakslam og skattenasserer, hvornår fanden stopper denne galskab.

      Kommentar by Fritz — 1. august 2009 @ 00:57

    22. Se det er, hvad jeg kalder kritisk journalistik. Mere af den slags tak.
      Farvel og tak for besøget, siger jeg til irakerne. God tur hjem!

      Kommentar by Pinstripe — 1. august 2009 @ 02:08

    23. 17 Daffy
      Dit link virker,men det er ikke noget kønt syn der dukker op

      Forfattere,skuespillere,præster,politikere osv….
      En stor bunke ligegyligheder med fortiden bag sig.
      Så forudsigelige som vand i havet.
      Ikke en af disse(med 2-3 undtagelser muligvis) ville have mulighed
      eller evner til at bestride et job hvor de var ansvarlige for egen
      indtjening uden på en eller anden måde at skulle runde de offentlige
      kasser,eller DR´s tvangsfinansierede landsskadeligheder.

      Indavlet politisk korrekthed af værste skuffe,og stik imod den danske
      befolknings holdning og ønsker på Irakerproblemet
      Boykot disse personer,og DR

      Kommentar by Henrik -patriot — 1. august 2009 @ 07:03

    24. Irakere eller Palarabere = eet fedt, idet den arabiske mentalitet ikke fornægter sig hos nogen af dem.

      Selvfølgelig skal de hjem til Iraq !

      De har en opgave foran sig og den må de påtage sig efter at Vesten har fjernet Saddam H. for dem.

      Jeg er skide træt af at vi som befolkning forsøges bundet eventyr og løgn på ærmet så snart vi har med arabere-muslimer at gøre.

      Og det er ikke bare et par af dem, men hovedparten af dem der er upålidelige.

      Hvad vil de her i et vantro land blandt en befolkning som de ikke er spor kede af at indrømme de foragter fordi vi er vantro og ifølge deres Allah 2. klasses mennesker ?

      Nogle er her givetvis fordi de er løbet fra forhold derhjemme,som de, måske/måske ikke, kræves stillede til regnskab for .

      Andre er på Jihad, men anvender flygtningestatus for at få adgang til at slå sig permanent ned.

      De sidste er økonomiske flygtninge.

      Men vaskeægte flygtninge…….det er de ikke.

      De skal hjem!

      Kommentar by Vivi Andersen — 1. august 2009 @ 08:50

    25. Naturligvis forsvarer Amnesty International fuplygtningene – og sviner Ekstra Bladet til:

      http://www.information.dk/199013

      Kommentar by Anne Larsen — 1. august 2009 @ 08:55

    26. 18.Tolder

      I hvert fald vil jeg ikke medvirke til at understøtte dem, disse Gode Mennesker – så det er godt med en sådan liste så man er klar over hvilket tv-og film eller andet man skal undgå når nogle af disse mennesker dukker op der .

      Kommentar by Vivi Andersen — 1. august 2009 @ 09:01

    27. 25. Anne Larsen

      Information.. og de Gode Mennesker, der hver eneste gang der er noget angående muslimske “flygtninge” villigt stiller op med navns nævnelse og forsvare disse.

      I deres selvforståelse ER de de Gode Mennesker og alle der ikke siger det samme de Onde.

      Men jeg har lagt mærke til der er lidt længere mellem man som Ond bliver betegnet som zenofob, islamofob og andet af samme slags .

      Gud ved hvad de vil stille op med deres egne udtalelser som fortæller om deres med-løberi, når den virkelig som de benægter en dag indhenter dem ?

      Hvad mon de vil sige til deres egne børn og børnebørn når de kommer og spørg dem om HVORFOR de ikke fik stoppet tilvandringen til Danmark fra de arabisk-islamiske lande ?

      Kommentar by Vivi Andersen — 1. august 2009 @ 09:14

    28. Nasar Khader er både muslim og eftersnakker, en typisk levebrødspolitiker med fingrene i kassen. Hvad er det de konservative finder så fahionerende ved ham?

      Eller det er måske kun kvinderne i det konservative parti, der finder ham tiltrækkende og dejlig?

      Hvis der var noget kød på den mand, tog han hjem til Marocco og hjalp sit land til en bedre forståelse for vestlige værdier. fx. demokrati, ytringsfrihed og respekt for kvinden, bare for at nævne nogle få ting han kunne hjælpe til med.
      Men selvfølgelig: Det koster.

      Kommentar by T. Klitgaard Fuur — 1. august 2009 @ 09:31

    29. #20

      Som så ofte før er jeg enig med Rendegraveren.

      Der er massevis af penge i Irak – og da Wolfowitz overtog Verdensbanken fik han “tæv” for at påstå at Iraks oliepenge sagtens kunne betale for genopbygningen dernede. Men han fik helt ret.

      Kommentar by Sigwar — 1. august 2009 @ 10:10

    30. Der skulle have stået #19 – ikke #20.

      Kommentar by Sigwar — 1. august 2009 @ 10:11

    31. For en enkelt gangs skyld så jeg (D)DR nyheder igår, gider ellers ikke deres misinformationer og socialist propaganda, og hvad fik jeg så for mine tvangsmafia inddrevne licenspenge, jo, endnu en tudehistorie om en udvist Irak’er der var optaget på et eller andet uddannelses sted og nu ikke fik muligheden for at starte på uddannelsesstedet og blive færdig uddannet så han kunne arbejde i Danmark og betale skat osv af sirup sødt snakkerier…
      Så sidder jeg igen måbende tilbage og mangler en masse svar, for hvorfor får jeg ikke oplyst eller svar på hvorfor Irak’eren ikke kan gører sin uddannelse færdig i Irak? jeg mener da ikke Irak er et rent U-land uden uddannelses muligheder eller mener (D)DR at dette er tilfældet og vil have mig til at tro dette!
      Desuden forventede jeg da også nyheden om, at flere Irak’er trykt kunne vende hjem, men mærkværdigvis ude blev denne nyhed!
      Heldigvis blev jeg så tilgengæld forskånet for div godheds-industriers løgnehistorier om hvor “farligt” der er at sende folk til Irak!
      Nej, (D)DR er et håbløst foretagende, stakkels de mennesker der kun får deres viden fra (D)DR nyhederne, sic! de bliver da håbløst til grin, hvis de vidergiver det sludder og vrøvl (D)DR indoktrinere dem med.
      Det ganske enkelt noget svineri, at alle skal tvangsbetale til denne røde (D)DR propaganda støjsender!

      Kommentar by li — 1. august 2009 @ 10:56

    32. Godt.

      Indimellem kan et nummer af EB være mere værdifuldt end 100 stk. Politiken :)

      Kommentar by Henrik R Clausen — 1. august 2009 @ 11:48

    33. kAN AMNESTY ELLER INFORMATION BEVISE NOGET???

      Kommentar by Broholm (ordblind) — 1. august 2009 @ 13:41

    34. ups caps lock sorry

      Kommentar by Broholm (ordblind) — 1. august 2009 @ 13:42

    35. 28.T.Klitgaard-Fur

      Khader er fra Syrien og bortset fra det er jeg enig med dig.

      Han burde rejse hjem og hjælpe til med at få indført det han efter sigende holder så meget af : demokrati !

      Jeg fatter ikke hvad han skal her i landet – og ærlig talt, så har vi ikke brug for ham!

      Kommentar by Vivi Andersen — 1. august 2009 @ 14:27

    36. 31.li

      Jamen folk bliver jo VED med at betale til DR !

      Og så længe vi ikke kan finde ud af at anvende den mest effektive måde at stoppe DR på, = nægte at betale tvangslicensen, kan DR fortsætte med deres manipulationer af danerne.

      Når vi ikke engang kan hitte ud af dette, hvordan i alverden skal vi så kunne finde ud af at lægge pres på vores politikere så de får gang i noget lovgivning der kan bane vejen for ØJEBLIKKELIGE hjemsendelser der skal ske når sidste afslag på opholdstilladelse er modtaget.

      Alene det at vi lader folk opholde sig 10 år her i landet selvom de har fået det sidste afslag fortæller om en politik der er slap og holdningsløs og som ikke frembringer respekt for flygtningepolitiken.

      Desuden har det vist sig, at Danmark kan afpresses, hvilket vi så med palæstinenser-lovgivninge.

      Jeg ved ikke mere hvad jeg skal mene om nutidens form for humanisme.

      Jeg finder noget af det direkte inhumant i forhold til vores egne børn,børnebørn og deres efterkommere.

      For vi er ved at frembringe et samfund, et Danmark, hvor det ikke bliver godt eller rart at være daner, altså tilhørende den oprindelige, kaukasiske stamme, men ganske udmærket at være papir-dansker og/eller ikke-hvid.

      Håber jeg, med mit sortsyn på fremtiden, tager lodret fejl.

      Kommentar by Vivi Andersen — 1. august 2009 @ 14:52

    37. De allerfleste “flygtninge” er ankommet til Danmark via mange sikre lande. De danske myndigheder må derfor sørge for at fragte disse “flygtninge” tilbage til det først sikre land, helst omgående.

      Kommentar by Poul — 1. august 2009 @ 15:39

    38. @35 Vivi …Khader er fra Syrien og bortset fra det er jeg enig med dig.
      Han burde rejse hjem og hjælpe til med at få indført det han efter sigende holder så meget af : demokrati !
      Jeg fatter ikke hvad han skal her i landet – og ærlig talt, så har vi ikke brug for ham!
      ***

      Jeg er ikke enig med dig Vivi i denne sag.
      Enhver der kan bearbejde og modarbejde islam indefra, er mere end velkommen i min bog. Jeg tror ikke Khader er en “trojansk hest”, som nogle giver udtryk for, jeg tror faktisk han mener det han siger og er villig til at gøre en stor indsats.

      Når det er sagt, så skal dum-dummerne fra kirken bare kyles ad helvede til. I forbindelse med dette bøsse-ol de har holdt i København, så burde de have udvidet med en konkurrence nede på kajen ved Rødbyhavn.
      Den svans der kunne sparke en arabisk-fup-asylansøger-nasserøv længst imod Polen, ville få et lyserødt skørt de kunne pynte sig med.
      Efterfulgt af en konkurrence om, hvilken fruitcake der kan holde en arabisk-fup-asylansøger-nasserøv længst under vandet. Vinderen ville få overbragt en 200 liter tromle med vaseline af shemalen bondam..

      Kommentar by Mike — 1. august 2009 @ 21:44

    39. kAN AMNESTY ELLER INFORMATION BEVISE NOGET???

      Kommentar af Broholm (ordblind) — lørdag 1. august 2009 @ 13:41

      Naturligevis ikke. Amnesty International er blot en forlænget arm af kommunismen.

      Er det virkelig kun lille mig, der kan indse DET ?

      Kommentar by Janette Lund — 1. august 2009 @ 22:42

    40. Janette
      det var måske også mere for sjov at jeg spurgte, for det er jo kun dem der ikke synger med på multikulti sangen der skal have beviser “de gode” kan jo bare henvise til at de føler…..

      Kommentar by Broholm (ordblind) — 2. august 2009 @ 00:27

    41. Ekstra Bladet har udover artiklerne i avisen produceret en video. Den ligger på avisens hjemmeside. Her er også et citat fra Mam Rostam, der sidder bekvemt i en sofa og gestikulerer, mens han ifølge Ekstra Bladets undertekster siger:

      »Alle borgere er sikre uanset deres etniske tilhørsforhold, såvel som religiøse tilhørsforhold. Alle er sikre i dette land!«

      Det er imidlertid ikke rigtigt. Information har fået oversat citatet, og det lyder:

      »Vi garanterer alles liv, når vi i Gorran får magten. Lovgivningen bliver gældende, og ingen vil blive undertrykt. Det bliver et retfærdigt samfund.«

      http://www.information.dk/199014

      Er der nogen der har forudsætninger for at afvise enten Information eller EB’s udsagn?

      Kommentar by WilliamJansen — 2. august 2009 @ 04:22

    42. Check lige Ekstra Bladet fra i dag. De har en historie om en fyr, som får førtidspension i Danmark og samtidig hæver en topløn (også efter danske forhold) for at være kurdisk politiker i Nordirak.

      Kommentar by Sigwar — 2. august 2009 @ 08:35

    43. -> 17:

      Klam liste over selvretfærdige gøglere.
      Hvor er det dog ganske utåleligt med alle disse “kunstnere” der, af uvisse årsager, mener at vide noget om samfundsforhold og politik.
      Der er usympatiske, naive “gutmenchen”.
      Man kan kun opfordre til total boycott af deres udgydelser/”kunst”

      Kommentar by Nosferatu — 2. august 2009 @ 10:52

    44. I fremtiden bør Danmark kun modtage flygtninge fra nabolande. Flygtninge fra andre lande afvises ved grænsen.

      Kommentar by Poul — 2. august 2009 @ 11:26

    45. #17, Daffy

      Tak for linket.
      Stort set alle dem på listen, som jeg kender til kan undværes. Og så er der en masse, som er så ligegyldige, at ikke engang jeg kender dem, haha.

      Hvis disse gutmenschen virkelig er så gode, hvorfor insisterer de så på at vi ofrer uforholdsmæssigt mange resourcer på nogle ganske få personer her i landet, istedet for at hjælpe mange flere i nærområderne? Vil der ikke blive mere “godhed” for pengene?

      Vi har nu i flere år hørt om de nordlige provinser i Irak – de kurdiske, som de bedst fungerende og sikreste dele af landet. Der er endda lige blivet afholdt valg i tre af disse store områder. Ingen vold eller nævneværdige problemer, lyder det fra DDR. Jamen, hvis en del af irakerne i Brorsons Kirke kommer derfra, hvad er så problemet?

      Kommentar by Peter R — 2. august 2009 @ 13:49

    46. 45.Peter R

      At den omtalte Kurder fra Brorsons er ilde lidt af nogle af Kurderne i hjemlandet p.g.a. hans opførelse mod dem under Saddam.

      Selvfølgelig vil nogen af Kurderne, der har følt hans handlinger dengang, være rasende på ham – tilsvarende oplevede vi herhjemme efter krigen i forhold til de danskere, der agerede som medløbere for tyskerne under Besættelsen.

      Hvad denne Kurder har foretaget sig jamen, det kunne måske drejer sig om noget langt, langt værre end det han selv har oplyst.

      Og hvordan er han havnet heroppe i Danmark, langt mod Nord ?

      Kommentar by Vivi Andersen — 2. august 2009 @ 14:28

    47. Faktisk finder jeg netop denne sag som et godt emne og en god anledning til at få arbejdet i dybden og finde ud af hvad sandheden om hans meritter derhjemme er.

      Og hvordan det kan gå til at han er havnet her i Danmark, hvem der har hjulpet ham og hvad en sådan hjælp har kostet.

      Kommentar by Vivi Andersen — 2. august 2009 @ 14:34

    48. Langt de fleste medier støtter desværre stadigt blindt irakernes sag, Fagforeningen HK er ikke et hak bedre læs selv: http://www.hk.dk/www/aktuelt/hk_mener/red_21_boerns_liv_giv_humanitaert_ophold_til_irakiske_familier

      Kommentar by Mick — 2. august 2009 @ 21:45

    49. Jeg har en teori om hvorfor det måske netop er de kendte der har et så flygtigt forhold til virkeligheden :

      http://ekstrabladet.dk/flash/dkkendte/article1201414.ece

      Kommentar by Boo — 3. august 2009 @ 11:46

    50. E.B. bekræfter jo bare hvad vi har vidst i årevis…

      http://www.fyens.dk/article/610081:Odense–R-dmand–Indvandrere-snyder-stort

      Her bliver det dokumenteret:

      http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-3933803.html?ss

      Her dukker det op igen:

      http://b2b.fushi.dk/content/kommunerne-skal-oprette-kontrolgruppe-afsloring-af-socialt-bedrageri

      Selv Folketinget har fået øjnene op:

      http://www.folketinget.dk/Samling/20031/spor_sv/S4370.htm

      Kommentar by Michael — 3. august 2009 @ 20:17

    51. Fupflygtningene fra irak og andre lande må sendes hjem hurtigst. Derudover bør “flygtninge” fra fjerne lande(f.eks fra islamiske middelalderlande) sendes tilbage til det først sikre land i nærområdet. Og det er ikke Danmark.

      Kommentar by Poul — 3. august 2009 @ 21:32

    52. I libanon, somalia og ex-jugoslavien har der ikke været borgerkrig i flere år. Krigs”flygninge”(og deres familier) fra disse lande hjemsendes derfor hurtigst muligt.

      Kommentar by Poul — 4. august 2009 @ 20:54

    RSS feed for comments on this post.

    Leave a comment

    Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

    Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

     

    

     

    Vælg selv beløb



    Blogs


    Meta
    RSS 2.0
    Comments RSS 2.0
    Valid XHTML
    WP






    MediaCreeper