7. november 2015

Mads Skoldsøge-sagen: 18-årig bokseinteresseret tjetjener løsladt efter endt afhøring, men stadig sigtet

Politiet har sigtet tre udlændinge for mordet på Mads Skjoldsøge, men valgte dog at løslade den ene efter endt afhøring. En 18-årig bokseinteresseret tjetjener ved navn Yusub K., samt ‘Abdi’ og ‘Hassan’. Fra BT – Boksetræner: Drabssigtet er ‘en sød og vellidt dreng’.

“En af de tre unge mænd, YP, der er sigtet efter straffelovens paragraf 237 for sammen at have dræbt en 17-årig handelsskoleelev i Hillerød torsdag eftermiddag, er ifølge hans boksetræner en ’sød og vellidt dreng’…

YP blev, i modsætning til de to andre, løsladt torsdag aften, da politiet vurderede, at hans medvirken til mordet ikke gav basis for at fremstille ham i grundlovsforhør. Han er dog stadig sigtet i sagen, hvor den 17-årige handelsskoleelev Mads døde af knivstik i brystet på et stisystem kl. 13.16 torsdag eftermiddag.

Mads blev angiveligt hentet af de tre unge mænd, der kom ind på Hillerød Handelsskole i et frikvarter. I en tunnel tæt på skolen stak en af de unge en kniv i hjertet på den 17-årige.”

(Drabssigtede Yusub K. på Facebook, 2015)

(Kontanter, parfume, Porsche-nøgler… og en kniv)

Oploadet Kl. 03:20 af Kim Møller — Direkte link72 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/70452/trackback

72 Comments »

  1. Så er de muslimer alle tre. Surprise!

    Kommentar by BB — 7. november 2015 @ 03:37

  2. Islam: “ære og skam kultur”, klan, bander, bling-bling smag, IQ på 80 -samt en masse selvmedlinghed og offertænkning. Han bliver nok en uundværlig læge på Ålborg sygehus om nogle år.

    Kommentar by Thorsted — 7. november 2015 @ 04:24

  3. Eller kommunalt ansat rollemodel..

    Kommentar by Per — 7. november 2015 @ 05:26

  4. Som jeg skrev i den tidligere post, tillykke til EL-AL-SF-RV-LA-S-DF-K-V!

    Uden repatriering, har vi intet set endnu! – Og vi kommer til at se mere, for de nyudsprungne sosser hos DF er jo mere bovlamme end selv den mest pessimistiske iagttagers “worst-case” scenarie…

    Kommentar by Polka Charlie — 7. november 2015 @ 05:51

  5. Gudskelov at det kun var en etnisk dansk dreng der døde…. Så er politikerne fri for at stille op til fakkeltog og kan holde deres weekend med familien… Vi ender som Sverige… Morderne er ALTID søde og vellidte… Hvor dumme tror de vi er..??????

    Kommentar by ny kommentator — 7. november 2015 @ 07:02

  6. De to andre hedder ifølge kommentarerne på nettet Abdi og Hassan, men det kommer jo ikke som nogen stor overraskelse.

    Kommentar by Olé — 7. november 2015 @ 07:22

  7. Ingen tvivl om hvad de 3 drabsmænd og deres familier skulle – i mine øjne.

    Kommentar by Nielsen — 7. november 2015 @ 08:07

  8. Han er fuld af lort.

    Kommentar by Johnson — 7. november 2015 @ 08:33

  9. Olé — 7. november 2015 @ 08:11

    Temmelig tynd forklaring. I dårligt sprog. Han bliver afgjort en berigelse for det danske samfund.

    Hvornår kommer der kollektiv straf? Som i den brutale nedslagtning af

    https://da.wikipedia.org/wiki/Ghazala_Khan

    der holdt alle de gode mennesker kæft, vedrørende vi ikke i et retssamfund kunne have kollektiv straf

    Kommentar by tavsen — 7. november 2015 @ 08:37

  10. Danskerne har igen slået en ung landsmand ihjel – tillykke dumme dänen.

    Kommentar by Fritz — 7. november 2015 @ 09:16

  11. Vi må håbe porschen ikke har skruet nummerpladerne fast… Så får han jo en bøde på 1000kr

    Kommentar by Redneck — 7. november 2015 @ 09:23

  12. Selvfølgelig sidder der politikere og læser alt det der bliver skrevet på denne sidde. Der er nok bare ikke nogen der vil sige(indrømme)det. Så skal de jo til at forholde sig til det politisk. Og den saks er der ingen politikere der ønsker at sidde i.

    Selvfølgelig kan de fleste se at der et ligger problem omkring muslimer og deres adfærd. 99,99%af alle Muslimske mænd er karakterafvigere i alle henseende. De har et inkarneret forbryder gen som har skabt deres kultur og ikke omvendt.

    #4!.
    Du har ret. Gudskelov var det en dansk etnisk dreng det gik ud over. V havde set hele den humanistiske fakkelparade af politiske grædekoner hvis det havde været en turbanneger nogle danskere havde slået ihjel.

    Kommentar by jp — 7. november 2015 @ 09:44

  13. Skal vi gætte en etnicitet?.
    http://ekstrabladet.dk/112/tre-anholdt-ung-mand-fundet-bloedende-paa-gaden-efter-knivoverfald/5815627

    Kommentar by jp — 7. november 2015 @ 09:51

  14. “Versage Eros” … Handler det mon om, at de skal tiltrække nogle tørklædeklædte?

    Hvis man ikke forstår, at det her handler om muslimske drenges hjemløse seksualitet og moralsk fortærende mangel på respekt for egne motiver – så forstår man reelt ingenting.

    Fantastisk billede, der siger alt.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 7. november 2015 @ 09:58

  15. Det minder om drabet på Jon Patorra, hvor tre teenagere med rødder i de stolte muslimske kulturtraditioner fik nogle forholdsvis lempelige domme i Landsretten:

    Habibullah Rahimi (18 år): 1 1/2 års fængsel
    Jonathan Johsen Dos Santos (15 år): 1 års fængsel
    Taha Chiadmi (15 år): 8 års fængsel

    Kilder:
    http://www.fyens.dk/modules/mobile/article?articleid=2560802
    http://drabssageridanmark.beboer2650.dk/html/drabssager_-_2012.html

    Kommentar by Olé — 7. november 2015 @ 10:15

  16. Danmark skal ikke give asyl til alle mulige tredjeverdens folk.

    Forstår ikke hvad tjetjenere laver i Danmark. Gætter på de hurtigt vil vise sig som en stærk konkurrent til palæstinenserne.

    Kommentar by Ung Konservativ — 7. november 2015 @ 10:22

  17. Fat det : De danske NYHIPOER er det reelle problem.Lad dem forsvinde i et hul i jorden.—- Ellers mange andre oplysende, relevante og seriøse kommentarer.– Men ingen offentlige udtalelser fra Kristian Thulesen Dahl.Mon han er en kujon.

    Kommentar by dansker — 7. november 2015 @ 10:32

  18. Ære være Mad`s minde.- Som dem der faldt d. 9. april 1940.

    Kommentar by dansker — 7. november 2015 @ 10:36

  19. Straks skal manden frasige sig alt ansvar og trække offer-huen på. Tre personer agere som dødspatrulje og henter deres offer på en offentlig skole for at likvidere ham et stykke derfra. Mindst én har ført kniven men alle er medskyldige i gerningen, da det meget højst sandsynligt er overlagt mord.

    Det ville ikke undre mig at de alle tre sidder og beskylder hinanden for at have stukket kniven og at de prøvede at stoppe det. Lige så vel at de bare lod deres offer ligge livløs på jorden og kører videre med dagen som intet er hændt, indtil de bliver anholdt.

    Jeg håber virkelig politiet udfører et professionelt arbejde og får bragt alle detaljer og beviser i retten, og at de skyldige bliver dømt efter aller højeste straf.

    Men fatter ikke at de løslader ham, med så stærk mistanke og sagens alvorlighed så burde de grille ham i arresten så længe loven tillader.

    Kommentar by Kim — 7. november 2015 @ 10:51

  20. Tjetjensk bokser… lige som Tsarnaev-brødrene (bombeterroren i Boston) og Lors Dukajev (Hotel Jørgensen-bombemanden).

    Boksning må være en fast del af terroristtræningen på de kanter.

    Tjetjenien er desuden topleverandør af jihadister til Islamisk Stat.

    Mange brødre, mange hyggeaftener.

    Kommentar by M — 7. november 2015 @ 11:14

  21. # 19 Som jeg har nævnt i en tidligere tråd, så kendte jeg Jesper Egtved Hansen, der blev slagtet af Blekingegadebanden. På trods af at man vidste hvem der sad i bilen blev ingen dømt for likvideringen – altså ingen kollektivstraf på trods af, at man så at sige havde fanget morderen. Formålet med røveriet: Penge til muhammedanerne. Forsvarere i sagen? Jamen, hov, bl.a. Thomas Rørdam. Hvad mon Thomas laver idag: http://politiken.dk/navne/foedselsdage/ECE1784427/dommeren-der-roeg-til-tops-baade-med-og-uden-kappe/ Ja, jeg kender alle argumenterne; alle har ret til en forsvarer osv. osv.
    De her svin der likviderede Mads bliver ligesom alle tidl. nævnte eksempler ikke straffet, dvs. ikke straffet så de forstår alvoren – godhedsindustrien (som i mine øjne også omfatter vores såkaldte “retssystem”) giver dem en hævet pegefinger (muslimsk af slagsen?) og lader dem slippe med en advarsel og et krydstogt til Karibien. Bagefter er de helte i banderne og skal leve op til deres ry – så kører det. Vi vil kunne læse om alle deres heltegerninger i løgnepressen i mange år fremover. De bliver mediedarlings ligesom Blekingegadebanden, Jønke osv. Forbrydere er helte (det har vi lært af Hollywood). End of story.

    # 17 Tulle får et ridderkors eller noget andet ligegyldigt pling-bing og et klippekort tll petitrør til pensionisterne. Han har vist sig at være præcis så værdiløs, som andre sagde til mig (jeg troede selv på ham). Han har magten til at vælte regeringen. Fadbamsen ved at han aldrig nogensinde bliver statsminister igen og at VK aldrig kommer til at danne regering igen. Hele parnasset frygter et valg, da de ved at det ulmer i befolkningen. Tulle? Han fatter tilsyneladende intet. Nå, i det mindste kan jeg stemme et rungende NEJ den 3.12.

    Kommentar by Steen — 7. november 2015 @ 11:18

  22. Har vi overhovedet statsministre i Danmark der varetager landets interesser? Al politik og tåbelig krigsførelse har åbenbart det ene formål, at få “vores” statsministre videre til en skattefri, international post: http://jyllands-posten.dk/international/ECE8192902/Kritik-Thorning-er-ikke-rustet-til-FN-topjob/ Jeg glemmer sent hvordan journalisten tudede for åben skærm, da Støjbjerg satte annoncer i de arabiske aviser. Buhuuuu, hvad betyder det for Thornings chance for at blive højkommisær for massemigration? Thorning-Kinnock klanen kan ikke uden skattefri indtægter – først var Thorning i EU, da hun blev statsminister, kunne familien købe et hus med bopælspligt på trods af at manden ikke boede og betalte skat i Danmark, og nu skal hun altså med djævlens vold og magt have en stilling i FN. Betaler ansatte i FN mon skat? Gæt selv … godhedsindustrien kn….. skatteborgerne i r…. igen-igen

    Kommentar by migranter gider ikke telte — 7. november 2015 @ 11:34

  23. Vanen tro, oplyser dansk TV ikke om sjakalernes etnicitet, i dette tilfælde Divya Das, der ellers ikke er bange for at give sin mening til kende i medierne, selvfølgelig til fordel for de muslimske tumper.

    Vi kan lige så godt se i øjnene, at ridderne af den gyldne ordstrøm og gutmenschen tilsyneladende helt bevidst vil ødelægge Danmark. Man behøver jo ikke at være professor i national økonomi eller professor i demografi på KU, for at indse, at systemet ikke kan holde i længden. Opholdssteder/boliger koster, ergo nedskæring på børne/ungdom og ældreområdet.
    Var det ikke på tide, at lave en demonstration på Christiansborg Slotsplads, inden det ender i ragnarok?

    PUGNA PRO PATRIA

    Kommentar by der Adler — 7. november 2015 @ 12:25

  24. Bokser, hvad tjener han sine penge ved? Arbejde? Bistand? Han må have en pæn løn, med Porche i garagen! 18 år og Porche? Eller måske bare en Porchenøgle? Og nu sigtet for medvirkende til overlagt mord! Han ligner en Danmark var bedst tjent foruden!

    Kommentar by Robert R — 7. november 2015 @ 12:32

  25. Der er en hel del politikere, der har blod på deres hænder!

    Kommentar by cicero — 7. november 2015 @ 13:40

  26. @23

    “Var det ikke på tide, at lave en demonstration på Christiansborg Slotsplads, inden det ender i ragnarok?”

    Har tænkt tanken før. Kunne være interessant at lave noget kæde-besked eller andet, og få en ide om hvor mange der føler ligesom os. Hvis vi tænkte tanken at samtlige der stemte DF + plus det løse der sikkert er kommet til siden, så snakker vi om over en million.

    Men ikke en sådan magtdemonstration alligevel ville gøre indtryk på landsforræderne?

    Kommentar by Anders — 7. november 2015 @ 13:43

  27. “Sød og vellidt”??? Min røv.

    Kommentar by Girli — 7. november 2015 @ 13:48

  28. http://sn.dk/Nordsjaelland/Kommune-kendte-til-16-aarig-drabssigtet/artikel/529436

    “Den 16-årige dreng, der i går blev varetægtsfængslet for drabet på den 17-årige Mads Skjoldsøge i Hillerød, er langt fra et ubeskrevet blad i det kommunale system.”

    “Han var ifølge avisens oplysninger indblandet i en voldssag, og da han forlod folkeskolen i august i år for at starte i 10. klasse på Erhvervsskolen Nordsjælland, fortsatte derouten. Det resulterede i, at han for nylig blev smidt ud af skolen for at gå med kniv.”

    Kommentar by Liberté — 7. november 2015 @ 14:05

  29. @26 Anders

    En demonstration på slotspladsen, jeg er ikke sikker på det er nogen god ide!
    Venstrefløjen, godhedsindustrien og den fornægtende klasse har lykkedes med at få stemplet islamkritik som noget katten har slæbt ind, deri har de haft en kæmpe succes, politikere, kunstnere, mediedannere, kommentatorer og medier i uskøn sammenren har lykkedes med at stigmatiserer islamkritikken, helt efter svensk forbillede, og det i en sådan grad at jeg ikke tror pæne hr og fru Danmark tropper op på slotspladsen. Nu er islamkritikere også ofte bosat i provinsen så et fremmøde ved en sådan demonstration vil formodentlig blive begrænset og virkningen kan derfor blive modsat!

    Kommentar by Robert R — 7. november 2015 @ 14:06

  30. Nej, en demonstration på slotspladsen er en photoopportunity for venstrefløjens Quislinge. Dur ikke.

    Kommentar by BB — 7. november 2015 @ 14:10

  31. Fatter ikke at der findes nogle der giver tjetenere tilladelse til at opholde sig i DK. Der er IKKE krig i tjetenien OG der er en meget god grund til at den mest frygtede mafia i Rusland er den tjetenske. At tillade disse galninge at opholde sig i DK er at tigge om store problemer.

    Kommentar by Danskeren — 7. november 2015 @ 15:10

  32. Glimrende research. Forhåbentlig bliver den slags som det viste billede taget med i den kommende retssag. Det dokumenterer jo med al tydelighed hvordan der ikke er tale om nogen tilfældig eller ulykkelig hændelse, men at disse typer helt bevidst render rundt med knive for at få sig lidt “hygge”.

    I øvrigt hører vi nu alle de forudsigelige undskyldninger : Ingen af dem har gjort noget som helst, og hvis nogen har gjort noget er de een af de andre; tværtimod var de sigtede de eneste til at yde førstehjælp, der skulle have været masser af danskere til stede der var passive osv osv. De er rene som sne.

    Kommentar by davidk — 7. november 2015 @ 15:17

  33. @24
    Kniven er skaffet gennem “brødrene” i moskeen, porche-nøgler og penge er fra gaderøverier og duftevandet fra butikstyverier.

    Kommentar by AN — 7. november 2015 @ 15:18

  34. Politikerne og hele det islamleflende segment i Danmark står i blod til knæene – Deres handlinger de sidste 30-40 år er sket bevidst og med fuldt overlæg – og de fortsætter bevidst og med fuldt overlæg at ødelægge landet….Hvad skal dommene være for det?…Boiling hard!

    Kommentar by Black Watch — 7. november 2015 @ 16:08

  35. @27 danskere bliver smidt i fængsel for at gå med kniv, tjetjenere bliver kun smidt ud af skolen.

    Kommentar by Redneck — 7. november 2015 @ 16:28

  36. Serieforbryderne vælter frem: i morges var der kort i aviserne over områder i København, hvor der blev hærget igennem måneder. Nu viser det sig, at det samme er sket i Lyngby “de seneste måneder”: http://www.bt.dk/krimi/15-aarig-dreng-faengslet-for-voldtaegtsforsoeg Det er da fint, at politiet fortier den slags, mens de står i Bibliotekshaven og fiser husleje af, men man har som menig betjent også et ansvar for at sige fra overfor en ledelse, der udelukkende tænker i bonus for at knalde cyklister, opstille fotofælder og fange misbrugere på Christianshavns Torv. Politiet er reduceret til skatteopkrævere i et samfund på sammenbruddets rand, hvor der er brug for hver eneste øre, så det ikke går op for befolkningen, hvad migranterne koster. Hvorfor ikke spare lidt på administrationen og lægge politiet ind und skat – så kan man kalde det “Skattebasserne” (i gamle dage blev politiet jo som bekendt kaldt “basser”).

    Kommentar by Migranter gider ikke telte — 7. november 2015 @ 16:47

  37. Tak for sandheden. Den er medierne jo ikke interesserede i.

    Kommentar by Phil — 7. november 2015 @ 16:51

  38. @24 og 32, hvis man stjæler sin porche hos en forhandler er det muligt at få nøglerne med, se bare i “Pusher 2” filmen. Men han er jo en god dreng ifølge hans boksetræner, så politiet har sikkert ikke engang undersøgt det.

    Kommentar by per — 7. november 2015 @ 17:11

  39. Steen — 7. november 2015 @ 11:18

    Fuldt forståeligt med din harme.
    I en så bestialsk forbrydelse som at dræbe et menneske burde der være kollektiv straf.

    Som der heldigvis blev i Ghazala Khan sagen. Heldigvis var teknikken kommet, så den brutale nedslagtning blev gemt for eftertiden. Ellers var der heller ikke sket en disse i den sag. Men muslimers infame æreskodeks blev udstillet

    Husker også et politidrab i 80’erne.
    En betjent i civil eftersatte en muslimsk tyv. Betjenten blev knivdræbt. I Løngangsstræde, tror jeg

    Kommentar by tavsen — 7. november 2015 @ 17:27

  40. 38 tavsen

    Det er jo ikke et spørgsmål om kollektiv straf, men om straf til hvert af de individer der deltog i planlægning og udførelse af mordet. Selvfølgelig skal meddelagtighed i mord være strafbart og straffes hårdt.

    Det er det utvivlsomt også efter gældende lovgivning… Det der har været galt i DK i mange år og på en lang række områder er at dommerne ikke har villet dømme efter loven, men giver LANGT mildere straffe end den reelt dikterer… og fx har opdyrket en praksis med at lade meddelagtighed i dette og hint være straffri. Denne lovfuskende praksis skal der gøres op med.

    Kommentar by M — 7. november 2015 @ 17:54

  41. http://vafo.dk/article/20151106/ARTIKLER/151109158
    “Vejle – Onsdag sendte Hæld­agerskolens leder Søren Klindt en besked ud til forældrene på skolenes intranet.

    Her gjorde han opmærksom på ”et udefrakommende ’tæskehold’, som venter ude ved vores matrikelgrænse. Deres mission er at komme op at slås med nogle af vores drenge fra de største klasser. Dette har givet en utryghed hos en del af vores elever,” skrev Søren Klindt.”

    ***
    Typisk M-faktor, man hidser sig op over bagateller. Det kunne være endt i knivdrab(æresdrab).

    Kommentar by k.m. — 7. november 2015 @ 18:00

  42. “Den stille krig” fortsætter.– I det nordvestlige hjørne på Ugilt kirkegård i Vendsyssel er 20årige Ole Elholm begravet. Rovmyrdet af tyrkere i Esbjerg d 26. august 1992.- Det må være hundrevis af danskere , der siden 1966 er blevet dræbt af nyhipoernes importerede overflødige immigranter.—ER der demokrati i DK ??? .— Tyrkiet 1920 c 15 mill indb. 1973 43 mill indb. 2015 c 80 mill indb.+ talløse mill i Eurabia.

    Kommentar by dansker — 7. november 2015 @ 18:02

  43. Danmark i dag kan beskrives meget kort med et Kim Larsen citat:

    “Dengang da jeg var lille, dengang da jeg var lille,
    var verden vidunderlig”

    Kommentar by k.m. — 7. november 2015 @ 18:05

  44. M, enig. Det virkelige problem er den manglende mulighed for at dømme kollektivt, for kollektivt begåede forbrydelser.

    Der var nok en grund til at de mødte op tre muslimer, for at afstraffe en enkelt dansker. At de danske myndigheder ikke rigtig kan se, at de to, nu løsladte, ikke havde en rolle, er mildest talt besynderligt.
    Mangler de pladser til varetægtsfængslede?

    Kommentar by Hr. Naturli' — 7. november 2015 @ 18:12

  45. ad 42 1973 40 mill indb.

    Kommentar by dansker — 7. november 2015 @ 18:12

  46. # 42 ja, det gælder jo ikke kun for Tyrkiet
    F.eks. havde Syrien 1938 2,45 mill. indbyggere (kilde Gyldendal Etbindsleksikon (1948); i 2012 var befolkningstallet vokset til anslået 22,5 millioner (medregnet er ikke de millioner af emigrerede, f.eks. regner den brasilianske regering med at der alene bor FIRE millioner i Brasilien:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Syrian_Brazilian). Hvor mange mon i Europa?
    Mon ikke noget tilsvarende gælder for de øvrige muhammedanske landes befolkningstal? I oldtiden var det syriske område beboet af assyrere, Ægypten af ægyptere – idag er begge områders befolkninger arabere, selv om vi betegner dem efter landområdet, som de bebor. Hvem mon sidder inde på Borgen og tænker: Ah, gider ikke høre mere på politikerlede, vi laver sgu da også lige en snild lille befolkningsudskiftning i lille Danevang? Mon der ryger en lille bonus eller en fadbamse afsted efter en politiker eller to i takt med, at vi overtager mellemøstens befolkningsoverskud. Kun en ting hjælper: massiv militær indsats ved Europas grænser. Men næh, nej, vi gider ikke beskytte Europa, istedet indsætter politikerne soldaterne langt bag fronten, i Afghanistan, Irak og senest Mali – hvad fanden skal de der? Dø for ingen verdens nytte anden end, at “vore” politikere kan mænge sig med den amerikanske elite

    Kommentar by Migranter gider ikke telte — 7. november 2015 @ 18:30

  47. Netop Cicero, og lad os håbe at vi kan få dem for en domstol engang i fremtiden!

    Kommentar by Santor — 7. november 2015 @ 18:38

  48. Hr Naturli’

    Det var ikke det jeg sagde. Kollektiv afstraffelse er ikke noget for et civiliseret retssystem. Kollektiv afstraffelse betyder at lade en gruppe hæfte for hvad et individ har gjort. Fx hvis din fætter laver hærværk, så skal du være med til at betale regningen, fordi I er i familie – uanset om du var involveret eller ej.

    Det jeg sagde var at man ikke behøver nogen tillægsregler om kollektiv afstraffelse, men blot at huske, og insistere på, at meddelagtighed i mord er strafbar i sig selv, også selv om man ikke førte kniven. Hvis man hjalp med at isolere offeret og ikke forsvarede ham, så er man medskyldig og skal kunne straffes. Ikke fordi man er en del af et kollektiv, men fordi man som individ bidrog til at realisere mordet.

    Der er muligheder indenfor gældende dansk lovgivning til at retsforfølge og dømme alle tre.

    Mulighederne bliver bare ikke brugt. Fordi viljen mangler. Der er en slap praksis med at lade næsten alle gå fri i forbrydelser hvor der er flere gerningsmænd. Det var tilfældet med hundelufteren i Vollsmose der blev slået invalid. To af de tre (eller kun den ene?) blev frikendt, skønt han/de var til stede mens den gamle mand blev tæsket til lirekassemand, og ikke skred ind (men snarere sørgede for at han ikke kunne slippe væk).

    Den ene fik en klækkelig ERSTATNING bagefter for at have siddet varetægtsfængslet.

    Det er måske det man vil undgå når man slipper de aktuelle mordere fri på gaden med det samme.

    Desværre kan det være at de så… lige som Omar el Hussein… har fået så meget smag for mord som sport at de ikke kan holde op igen. Hvis der ligger et jihad-motiv bag er det næsten sikkert de vil slå til igen. Så de burde ikke slippes ud i fri dressur igen efter sådan en udåd.

    Kommentar by M — 7. november 2015 @ 19:02

  49. Ok, der er det meste af hvad man har lært at forvente: det aggressive forfølgelseskompleks (‘muslimske haj…’), en underlig understrøm af erotic når han taler om sine ‘brødre’ (kombineret, naturligvis, med homofobi), interesse for kampsport (I sig selv ikke noget galt med ;-) ), og så naturligvis en kniv med til ‘hygge aften…’

    Kommentar by Moran ya Simba — 7. november 2015 @ 19:56

  50. M, det ligner mest et spørgsmål om definitioner på de ord, som vi bruger.

    Hvert individ skal stå til regnskab for sin forbrydelse.
    Hvem gjorde hvad i denne sag?
    De var tre personer, som havde planlagt … noget.
    Tre mod en. Og den ene døde.
    Tilsyneladende ingen vidner.
    Vi kan intet bevise.
    Det kan betale sig at dræbe, plyndre, voldtage osv. hvis man er mange nok.

    Jeg kender ikke loven præcist nok, til at kunne sige, hvad der er muligt. Men det forekommer mig, at mange slipper meget billigt, fordi den enkeltes skyld ikke kunne bevises. Sagen fra sidste Jul, hvor Nanna Skovmand og hendes kæreste blev udsat for et planlagt og meget brutalt overfald, udstillede et ubegribeligt svagt retsvæsen.

    Kollektiv straf betyder for mig, samme straf til alle, som i fællesskab har udført en forbrydelse. Ikke, som du foreslår:

    “Fx hvis din fætter laver hærværk, så skal du være med til at betale regningen, fordi I er i familie – uanset om du var involveret eller ej.”

    Det er jo slet ikke det, som det handler om.
    Det handler, i dette tilfælde – og mange andre, om planlagte forbrydelser hvor mange vælger tid og sted, for at konfrontere den ene eller de få. Hjemmerøverier, overfald på gaden, hævnaktioner for såkaldte æreskrænkelser … pøblens vredesudbrud mod Odense Universitets Hospital … stort set ingen af disse kollektive forbrydelse (begået af individuelt ansvarlige personer) resulterer i passende straffe.

    Hvilke paragraffer har vi, som kan bruges mod individer, som gemmer sig i kriminelle fællesskaber?

    Kommentar by Hr. Naturli' — 7. november 2015 @ 20:15

  51. … fællesskaber af kriminelle.

    Kommentar by Hr. Naturli' — 7. november 2015 @ 20:15

  52. 50 Hr. Naturli’

    Det jeg gør opmærksom på er at der i andre retssystemer (og i Danmark i vikingetiden) findes et begreb om kollektiv straf: at man hæfter kollektivt som gruppe (fx hele slægten) for et individs forbrydelser.

    Det er en primitiv form for tænkning som er ligeglad med skyldsspørgsmål og intention. Det er konsekvensen der tæller: en person er slået ihjel: så skal der betales så og så meget i mandebod, eller foretages den og den blodhævn… så går regnskabet op.

    I Pakistan og Afghanistan har man kollektiv afregning på den måde. Mukhtar Mai-sagen er et godt eksempel.

    Hvis man kalder på kollektiv straf skal man være opmærksom på denne betydning af begrebet.

    For mig at se er det mindre forvirrende… og mere korrekt i forhold til et retssystem hvor man ER interesseret i individuelt ansvar og intention som juridisk relevante begreber… at fokusere på det aspekt jeg beskrev.

    Udmålingen af straffen er et rent teknisk spørgsmål. Jeg er enig i at det virker rimeligt at straffe alle lige hårdt (som deltagere i overlagt mord) i et tilfælde som dette. Men den vurdering har ikke i sig selv noget at gøre med et begreb om kollektiv straf. Det er en vurdering af at alle 3 individer er lige skyldige i mordet, selv hvis kun én stak.

    Fordi de ved at være til stede som en samlet overmagt kuede offeret til at følge med.
    Fordi ingen af dem forhindrede mordet.
    Fordi de agerede som vagter mens morderen stak,
    skræmte mulige vidner væk
    og sørgede for at offeret ikke kunne undslippe likvideringen.

    Vi mangler ikke paragraffer til at straffe meddelagtighed i mord, røveri osv. Dommerne udnytter bare ikke de paragraffer og fulde strafferammer der er.

    At forbrydere slipper med latterlige, for ofrene krænkende og for den almene sikkerhed katastrofale domme, skyldes en særlig mentalitet i samfundet: en dyb modstand mod straf i det hele taget. Den udspringer af den socialistiske overbevisning at forbrydelser er responser på et sygt samfund – revolutionære handlinger.

    “Ingen er nogensinde blevet bedre af at sidde i fængsel.” Pædagogik, integration, dialog, respekt, gratis ferier, betalte kampsportkurser og flere ungdomshuse er vejen frem.

    Det er tanken. Det er derfor man i nogle årtier har slækket og slækket på straffe til de nu er så godt som væk.

    Man regner det for et lille offer for denne gode sag at det medfører flere drab, invaliditeter og voldtægter når farlige kriminelle slippes løs på gaden igen og igen.

    Det vigtige er at man ikke lægger bånd på den revolutionære ytring, forbrydelsen er… thi det ville være reaktionært.

    Hvis man vil sikre almindelige mennesker bedre mod forbrydernes hærgen må man gøre endeligt op med den socialistiske forestilling om forbrydelse og straf.

    Kommentar by M — 7. november 2015 @ 21:08

  53. # 52 M.

    Ret enig i din udlægning undtagen en ting. “Dommerne udnytter bare ikke de paragraffer og fulde strafferammer der er.” Det er ikke dommeren der afgør hvornår anklagemyndigheden skal stoppe det er anklageren. Derfor er det anklagemyndigheden der svigter.

    Jeg formoder at det er lettere at lade en kriminel slippe med en mildere straf end at arbejde helhjertet på en helt igennem retfærdig dom. Det salt han/hun får vejer vel det samme om straffen lang eller kort!

    Kommentar by Santor — 7. november 2015 @ 21:41

  54. ad M. “Den socialistiske forestilling om forbrydelse og straf” ? Alle lande med det samfundssystem benyttede/benytter sig af retfærdige og kontante retssystemer.Nærmest jævnfør det amerikanske.- Det danske retssystem er RADIGALT.— Var det 3 danske medlemmer af Hell Angels eller Bandidos, der havde foretaget drabet, var alle 3 varetægtfængslet i 4 uger.– Forklar hvorfor ??

    Kommentar by dansker — 7. november 2015 @ 23:19

  55. Hvis det havde været i f.eks. Texas, og det var lykkedes Mads at dræbe 1 eller 2 af overfaldsperkerne, da var den 3. blevet dømt for medvirken til mord, fordi han havde været med til en forbrydelse hvor nogen var blevet dræbt.
    Det er simpelthen genialt.

    Kommentar by Træt — 8. november 2015 @ 09:09

  56. Nørrebro

    ekstrabladet.dk/112/knivstik-i-nat-taeskehold-vendte-tilbage-til-fest/5817222

    Kommentar by Liva — 8. november 2015 @ 10:04

  57. Fra Islamisk news – ekstra bladet “Kniv-dræbt teenagers far: Mads ville være politimand” Ja, men det fik lars løkke og resten af venstrefløjen samt deres vælgere stoppet, da de var med til at dræbe Mads.

    Kommentar by Fritz — 8. november 2015 @ 10:58

  58. #57
    Indirekte JA.
    Derfor bliver hadet til politikere også start større end hadet til muslimer.

    Kommentar by jp — 8. november 2015 @ 11:26

  59. #58: Hvis dit barn blev bidt af en kamphund, som ejeren havde sat ind på børnehavens legeplads, ville du så hade kamphunden eller ejeren mest?

    Kommentar by Træt — 8. november 2015 @ 12:17

  60. Selvfølgelig kan det ikke være andet end planlagt mord.
    Den ældste hjælper til med at køre frem til skolen. De lader
    motorerne gå i tomgang, da deres ærinde er kort og
    skal udføres i frikvarteret, og de hurtigt skal kunde
    kommevæk.
    Utroligt at man løslader den 18-årige, der
    er sigtet i sagen, og således lader en mulig
    medgerningsmand til et meget barbarisk mord færdes
    frit i befolkningen.

    Kommentar by Gertrud — 8. november 2015 @ 13:08

  61. 1. BB “Så er de muslimer alle tre. Surprise!”

    Ja, rigtig. Men det er også lige ind til at det rammer den forkerte.
    Politiet når det ikke, og de er døde.

    Kommentar by Sindsro — 8. november 2015 @ 14:02

  62. 53 Santor,

    Ja, tak for berigtigelsen.

    54 dansker

    Hvorfor? Frygt. Man er bange “for at starte 3. verdenskrig” hvis man straffer muslimske bandemedlemmer på linje med andre. Man ved godt at de er rigtig mange og at de har en hel del våben.

    Desværre er strategien med mildhed en katastrofal misforståelse over for disse folk. Den er den sikre måde at skabe netop den voldseksplosion man frygter.

    Kommentar by M — 8. november 2015 @ 14:50

  63. A propos den usle danske retspraksis og dens snart lange tradition for at fortrænge kategorierne mord og mordforsøg selv når de skriger til himlen:

    http://www.bt.dk/krimi/tom-bogs-datter-rystet-efter-overfald-knivstikkeren-fik-kun-fire-maaneder

    En kniv hugget ind i kraniet, så 2,8 cm af bladet brækker af og bliver siddende! En kniv i ryggen så noget af lungen klapper sammen!

    Kunne det være… mordforsøg ? Næh nej.

    Kommentar by M — 8. november 2015 @ 15:01

  64. Bogs’ datters overfaldsmænd var endda et par på værtshus, hvilket ikke indikerer at det skulle være muslimer, men det kunne være noget af Frederiksværks jugoslaviske underverden.

    Kommentar by Træt — 8. november 2015 @ 15:16

  65. Hvad laver vores uduelige politi – og de uduelige politikere??! Skulle politiet ikke ta og få fingeren ud og begynde at visitere ALLE perkere, de møder på gaden – også dem i store, stjålne Audi og BMW?? Nå nej! Man vil hellere bruge tid på at ta’ stakkels danskere, der kører uden lys på cyklen, eller som har været i Tyskland og hente no’en få rammer øl og colaer for meget….

    Og skulle politikerne ikke sammenflikke en lov, der gør det muligt at straffe racistiske overfald på danskere dobbelt? Fx skulle de to medskyldige aldrig have været løsladt, og man skulle sende dem alle tre og hele deres retarderede klaner hjem til Langtbortistan – mæ’ det vons! Fætre, kusiner, forældre, bedsteforældre og oldeforældre (og tipoldeforældre, velsagtens!).

    De går jo ligefrem rundt og ser efter, hvilke ensomme stakler de kan provokere og stikke ihjel – for sportens skyld!?

    Faktisk burde DK genindføre dødsstraf ved hængning! Vi kan ikke blive ved med at spilde milliarder af skattekroner og millioner af pædagogtimer på afstumpede, asociale og dybt uintelligente halvaber fra Mellemøsten!

    Kommentar by Andersine — 8. november 2015 @ 15:16

  66. @ 63 Der er jo noget galt med Nordsjællands politi?! Er de fuldstændigt ligeglade med danskere? Politikerne burde undersøge, hvordan NPs opklaringsprocent og gennemsnitlige strafudmålinger fordeler sig – også efter race. Der er noget muggent ved deres ageren.

    @ 59 en kamphund, der har angrebet et menneske, afliver man jo straks! Det gør man jo i lande, hvor folk har en del mere omløb i hovedet end i DK, fx USA.

    Kommentar by Andersine — 8. november 2015 @ 15:28

  67. @ 23 ENIG! Jeg har sagt det længe, men ingen gider! Jeg har egentlig besluttet at holde op med at følge mere med i det, der bliver Europas snarlige undergang, for der sker ikke noget, og folk sidder bare og mugger. Danske pegidas demoer var for tamme og ‘pæne’.

    I Tyskland kan folk godt finde ud af at samles i titusindvis. Og de råber højt. Det skal være en demo, der går på, at muslimer skal ud af Danmark! Og: Grænserne skal lukkes – ellers må Løkke gå af.

    Kommentar by Løsriv Jylland! — 8. november 2015 @ 15:39

  68. […] http://www.uriasposten.net/archives/70452/comment-page-2 […]

    Pingback by 17-year-old Danish boy killed by three Muslims | murderbymedia2 — 8. november 2015 @ 21:23

  69. Muslima angriber med kniv http://honestreporting.com/what-terrorism-looks-like/

    Kommentar by A-mad — 8. november 2015 @ 22:27

  70. Enig med nr 67. Nu var der søreme brand i en ejendom i Hillerød i nat.

    Kommentar by Winston Churchill — 9. november 2015 @ 08:19

  71. Nå men nu har jeg fundet billeder af hr møller. mon ikke jeg burde lægge det ud hos nogle af de virkelig fanatiske bandemedlemmer hos lft. Det er jo helt i orden sådan at sætte navn og ansigter på folk. så det vil jeg også prøve

    Kommentar by 71 — 9. november 2015 @ 22:00

  72. […] Uriasposten et The Local via Fdesouche.com […]

    Pingback by Danemark : Un lycéen poignardé à mort par 3 Tchétchènes - Les Observateurs — 10. november 2015 @ 16:42

RSS feed for comments on this post.