26. november 2015

Norstat for Altinget: Færre tvivlere – “Det peger efterhånden på et relativt komfortabelt nej.”

Meningsmålinger kan drejes i den eller anden retning, men mon ikke det bliver et relativt sikkert nej. Danskerne virker til at have fået nok af EU, og i modsætning til tidligere afstemninger er nej-siden stærkt repræsenteret. Tre partier med hele 64 mandater. Lars Løkke Rasmussens regimente er helt blottet for statsmandseffekt, og når man tjekker Facebook-kommentarene til ja-sidens Rasmus Jarlov (K), Inger Støjberg og Søren Pind (V), så repræsenterer de kun enkelte partisoldater.

En ven fortæller, at Dansk Folkepartis kampagneplakater for første gang nogensinde kan stå helt uantastet ved Århus Universitet, og mon ikke Enhedslistens nej dækker en stor del af rød blok. Masseindvandringen og Paris 13/11 vil uværgeligt præge danskerne i national retning, men udslagsgivende bliver dog efter min bedste overbevisning noget helt andet. Nej-sigere er ganske enkelt mere vrede på EU, end ja-siden er glade for samme. Forholdsvis flere nej-sigere vil således være tilbøjelig til at stemme på dagen.

Jeg gætter på 57,89 procent NEJ. Kom med dit bud i kommentarfeltet!

Fra Altinget – Ny måling på retsforbehold: Større føring til nej-siden.

“Første uge i december risikerer at byde på en slem skuffelse for det politiske flertal i Folketinget, som ønsker at erstatte retsforbeholdet med en tilvalgsordning.

Én uge før folkeafstemningen viser en ny meningsmåling foretaget af Norstat for Altinget, at 41 procent af danskerne vil stemme nej. Kun 34 procent vil stemme ja til tilvalgsordningen, mens 25 procent endnu ikke har taget stilling.

Det er den største føring til nej-siden i hele 2015, så valgforsker Kasper Møller Hansen finder resultatet opsigtsvækkende.

‘Det peger efterhånden på et relativt komfortabelt nej. Procenterne her er statistisk signifikant forskellige, så det tyder på, at nej-kampagnen har fået godt fat i vælgerne,’ siger professoren fra Københavns Universitet.

[…]

Kasper Møller Hansen undrer sig dog over resultatet, fordi det afviger markant fra andre aktuelle målinger.

For eksempel viser den seneste Megafon-måling for TV2 og Politiken næsten dødt løb, mens DR’s mere omfattende Epinion-måling viser et smalt flertal til ja-siden og en betydeligt større andel tvivlere.”

Oploadet Kl. 11:50 af Kim Møller — Direkte link61 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/71028/trackback

61 Comments »

  1. Er der en omgang på højkant?
    57,88:-)

    Kommentar by Frank Hagmann — 26. november 2015 @ 12:02

  2. stemmeprocent ca 89 – nej: over 62

    Det vil blive et migrantvalg

    Kommentar by tavsen — 26. november 2015 @ 12:22

  3. Nej: 52%

    Kommentar by Johnson — 26. november 2015 @ 12:31

  4. Der er vist ikke noget nyt i, at meningsmålinger er bias’ed i retning af det resultat, som kunden er interesseret i. MSM målinger vil derfor vise ja-flertal.

    Kommentar by bastardo — 26. november 2015 @ 12:51

  5. “så det tyder på, at nej-kampagnen har fået godt fat i vælgerne”

    Jeg tror ikke kampagnen betyder en skid. Folk er helt generelt trætte af EU. Det er gået op for flere og flere hvilken at EU er en dødsspiral.

    Kommentar by Santor — 26. november 2015 @ 12:52

  6. 48%

    Kommentar by Nielsen — 26. november 2015 @ 12:54

  7. Nu ved vi jo ikke, hvor aggressiv ja-kampagnen bliver i de sidste dage, men den bliver helt sikkert både vild, blodig, og desperat. Det ville ikke være mærkeligt om vi – i hvert fald indirekte – bliver truet både på brødet og på livet.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 26. november 2015 @ 13:07

  8. 51.2% nej

    Kommentar by davidk — 26. november 2015 @ 13:08

  9. Vi kan stadig nå at tabe. Jeg vil se nej’et før jeg betragter det som i hus…

    Kommentar by Moran ya Simba — 26. november 2015 @ 13:12

  10. -> Frank Hagmann

    Jeg overvejede at lave en konkurrence, men kunne ikke rigtigt finde en smart præmie.

    Kommentar by Kim Møller — 26. november 2015 @ 13:23

  11. 58% Nej

    Husk I hørte det fra Systex først :-)

    Kommentar by Systex — 26. november 2015 @ 13:29

  12. Spinkelt flertal for Nej og en “statsminister” der underkender resultatet efter en kort opringning fra Berlin….

    Kommentar by redneck — 26. november 2015 @ 13:38

  13. 60% nej

    Kommentar by Moran ya Simba — 26. november 2015 @ 14:04

  14. 59% nej – 41% ja.
    Selv de røde vælgere jeg kender hælder til et nej.

    Kommentar by Lundahl — 26. november 2015 @ 14:13

  15. Rigtig mange’blå vælgere’ fra et EU begejstret parti ved jeg vil stemme NEJ. Alle eventyrene der fortælles og skrækscenarierne der oprulles ved et Nej preller åbenbart helt af. Det kan nemlig dårligt blive værre end nu, kun bedre. Så 55% nej – kontra 45%

    Kommentar by synopsis-olsen — 26. november 2015 @ 14:28

  16. Skru nu ikke forventningerne for højt op.
    Efter massiv skræmmekampagne, og medierne der dækker ja-siden endnu mere massivt, bliver det sgu nok et lille ja eller som @12. skriver “Spinkelt flertal for Nej og en “statsminister” der underkender resultatet efter en kort opringning fra Berlin….”

    Kommentar by mb — 26. november 2015 @ 14:35

  17. Jeg gætter på 57,89 procent NEJ. Kom med dit bud i kommentarfeltet!

    Fra Danske Spil:

    Hvad bliver stemmeprocenten? Under/Over 53,00%

    odds 1,95 på under odds 1,75 på over

    Denne her er dog mere spændende:

    Hvad stemmer Danmark til EU Retsforbeholdet? Ja/Nej

    Ja er på odds 1,90 imens nej er på odds 1,85. Det bliver tæt

    https://danskespil.dk/oddset/politik overvejer stærkt at ligge 1000 kroner på et nej

    Kommentar by Daniel — 26. november 2015 @ 14:48

  18. For vælgerne er den store fordel ved et nej, at vi fortsat kan drage vores egne politikere til ansvar for deres politik. Ved et ja fordufter ansvaret bort og landets vælgere lades magtesløse tilbage.
    Ansvarsløsheden så vi tydeligt med Schengen. De nationale politikere overlod ansvaret for den ydre grænse til ukendte instanser, og da det virkelig gjaldt, var der overhovedet ingen ydre grænse, og ingen kunne dadles for svigtet.

    Og ikke bare det, tyskerne Merkel og ham boghandleren fra Aachen, Martin Schultz gjorde kun ondt værre ved at rende rundt og true de lande, der indså, at de facto-Schengen skabte et alvorligt problem – i stedet for at erkende dette alvorlige svigt. Indtil Ungarn og de andre østeuropæiske lande fik nok.

    Så nej må betrages som mistillid til EUs evne til at fungere efter de vedtagne regler.

    Kommentar by traveler — 26. november 2015 @ 15:08

  19. Nej 58%

    Kommentar by A-mad — 26. november 2015 @ 15:16

  20. Nu kan danskerne ikke længere trues til at stemme ja:

    http://www.altinget.dk/artikel/enighed-i-eu-om-ny-europol-aftale

    Læg især mærke til:
    “Det er den forordning, som på grund af retsforbeholdet sender Danmark ud af Europol-samarbejdet, hvis ikke der findes en politisk løsning i kraft af enten et ja ved folkeafstemningen i næste uge eller en særaftale for Danmark, som vil skulle forhandles længere nede ad vejen.”

    Nu kan alle, selv tvivlere og ja-sigere, med ro i sindet stemme NEJ på torsdag!

    Kommentar by Carstens1 — 26. november 2015 @ 15:22

  21. Husk at det ikke er nok med et flertal af nej-stemmer. Mindst 30% af de stemmeberettigede skal stemme nej.

    Antallet af ubesluttede vælgere er stort. Når tvivlere og ubesluttede er over 15%, er alle valgprognoser meget usikre.

    Ja eller nej? Man kan lige så godt slå plat og krone.

    Kommentar by Niels P. — 26. november 2015 @ 15:28

  22. Den sidste tvivl må forsvinde når man ser denne latterlige video: https://www.facebook.com/europabevaegelsen/videos/1024586654270617/
    Selv guldfisken stemmer Ja. Bevar mig vel for en gang snot.

    Kommentar by synopsis-olsen — 26. november 2015 @ 15:32

  23. Jeg håber bare på et NEJ.

    Kommentar by Karl — 26. november 2015 @ 15:54

  24. #10 Hvad med et par hullede EU-sokker, model Elleman? ;_)

    Kommentar by Bjovulf — 26. november 2015 @ 15:55

  25. >18 Traveler
    Du har helt ret.

    Kommentar by Nielsen — 26. november 2015 @ 16:04

  26. Jeg tror! og håber, på 54.7% nej

    Stemmeprocent op mod 90

    Kommentar by Jesper J. — 26. november 2015 @ 16:14

  27. Nej: 54.5 %
    Ja: 45.5 %

    Folk er efterhånden så pissetrætte af EUs idioti og alle de korrupte og islamleflende tosser nede i EU-parlamentet og i EU-kommisionen, der bare ikke kan få muslimsk “kulturberigelse” nok slæbt ind i Europa uden bare den mindste lille tanke nogensinde for de meget alvorlige konsekvenser af dette rablende vanvittige sociale eksperiment i fuld skala – helt uden sikkerhedsnet – for sammenhængskræfterne i vore engang så fredelige, sikre, harmoniske og velfungerende samfund i Europa. Se fx. på EUs “underigsminister” Mogherinis bindegale og ignorante udtalelser for nyligt om islams – ja, endog politisk islams! – helt naturlige og historiske plads i Europa.

    EU har blandt andet via den helt uansvarlige og uigennemtænkte Schengen-aftale og sin dybe og uansvarlige modvilje mod sidenhen at tilpasse den til nutidens realiteter med massive flygtningestrømme, grov kriminalitet og velfærdsmigration i høj grad selv bidraget til at muliggøre og skabe meget af den grænseoverskridende kriminalitet og ballade med fx. østeuropæiske røverbander, våben- og narkosmugler, svindlere og aggressive roma-tiggere der belaster os i Nordeuropa – vel næppe noget der falder ind under “fri bevægelighed for arbejdkraft, varer og tjenesteydelser” trods alt?

    Og alligevel har man ABSOLUT INGENTING gjort – eller tænkt sig at gøre – ved de massive problemer i praksis, og Europol har da heller ikke hidtil haft meget held til at bremse problemerne. Så nu at gøre Europol overstatsligt vil næppe hjælpe ret meget på det – snarere tværtimod!
    Så hvad er begrundelsen egentlig for at gøre det? Hvorfor??? Det har vi stadig intet hørt om – hvad er det dybere formål egentlig? At al retspolitik og beslægtede områder med tiden skal afgøres nede i EU – uanset hvad vore naive og uvidende poltikere så ellers nu forsøger at indbilde os. Planerne for den videre kurs mod EUs forenede stater a la Sovjetunionen med et meget begrænset og tandløst skindemokrati, hvor vi reelt set INTET får at skulle have sagt ligger formentlig allerede i støbeskeen – og det har de gjort helt fra starten i modsætning til hvad man indbildte de danske vælgere, hver gang vi skulle lokkes eller trues til at stemme Ja til endnu et skridt ned ad denne farlige og samfundsnedbrydende glidebane.

    Og så er der alle de andre ting i denne tilvalgsordning, som vi også lige kommer til at sige Ja til – selv om man forsøger at få det til at fremstå, som om denne afstemning kun drejer sig om Europol, hvor det faktisk er alle de andre ting, der er de vigtige. Stemmer vi Ja, så vil vore politikere have carte blance til at tilvælge punkt for
    punkt af de øvrige områder blandt de 57 – ud over de aktuelle 22 – , hver gang EU finder på nye krav for at være med i dette og hint – uden at den danske befolkning vil kunne gøre ret meget for at forhindre det i praksis, uanset hvad vi så ellers mener, om at EU også skal tiltage sig beføjelser over disse områder – hvilket naturligvis er dets endelige mål. Det fremgå jo tydeligt af diverse udtalelser over årene fra diverse medlemmer af EU-kommisionen og dens begejstrede og lalleliberale formænd, hvor man jo tydeligt kan fornemme, at deres absolutte førsteprioritet er nedbrydningen af de “farlige” nationalstater – med de tilhørende kulturer – , til trods for at de jo netop har formået at skabe nogle af bedste samfund nogensinde. Så de er faktisk i gang med at slagte gæssene, der lagde guldæggene, men de er simpelthen for dumme og selvoptagne i deres naivitet, uvidenhed og ekstreme politiske korrekthed til overhovedet at fatte konsekvenserne af deres landskadelige handlinger.

    Kommentar by Bjovulf — 26. november 2015 @ 16:38

  28. https://www.dr.dk/tv/se/detektor-tv/detektor-eu-valg
    For en gangs skyld så har DR lavet noget neutralt om folkeafstemningen som er værd at se på. Det sker meget sjældent men DR skal for en gangs skyld have ros for det

    Kommentar by Daniel — 26. november 2015 @ 16:57

  29. Hvad med alle de mange tvivlere og en lav stemmeprocent?

    Hvem vinder på den model?

    Hvis hovedparten af de mange tvivlere (25-30%) stemmer og de er bange for at gøre noget forkert stemmer de ja – ikke?

    Ja-siden vinder knebent Ja: 52% – Nej 48%.

    Men måske tør tvivlerne alligevel stemme nej?

    Kommentar by Black Watch — 26. november 2015 @ 16:59

  30. 50,01% til Nej-siden og jeg er tilfreds.

    Kommentar by kenneth — 26. november 2015 @ 17:02

  31. Jeg tror Margrethe Auken helt alene står for 10-15 % af nejsigerne.
    Kampagnen er så ubegavet, at man kunne få den tanke at hun i virkeligheden ønsker et nej!

    Kommentar by Robert R — 26. november 2015 @ 17:08

  32. Stemmeprocenten bliver lav. Slet slet ikke 80%. Nærmere 60%. Folk forstår (med rette) ikke dette valg og dette spørgsmål.

    Desværre bliver det sandsynligvis et Ja. Medierne og hele systemet står hårdt bag et ja, og indoktrinering virker. Ikke overfor alle. Men desværre overfor nok.

    Men sørg da for at få stemt et rungende Nej. Ville være skønt, hvis politikerne fik een over snuden og vi fik et Nej, så vi også kunne få afklaret løgnagtigheden omkring Europol.

    Ulig andre tror jeg ikke folk ser dette som et migrations-valg. Desværre. Og jeg synes heller ikke DF og LA har været nok fremme i skoene under valgkampen.

    54% Ja
    Og det vil blive udlagt som et “sikkert Ja”. Beklager.

    Kommentar by Frihed — 26. november 2015 @ 17:32

  33. #31 ROFL – dagens gode grin ;-)

    Mikael Jalving: Siger vi ja til mere EU, siger vi nej til os selv

    http://jyllands-posten.dk/debat/blogs/mikaeljalving/ECE8248701/Siger-vi-ja-til-mere-EU-siger-vi-nej-til-os-selv/

    Næste uges afstemning foregiver blot at være jura, men kan føre til en permanent afståelse af vor politiske frihed i rets- og asylpolitikken.

    Forleden satte jeg mig for at læse de retsakter, vi skal stemme om på torsdag. Men blev ikke meget klogere. De var tydeligvis ikke skrevet for mig, en sølle dansk statsborger, men til et internationalt kleresi af jurister og højtbetalte eurokrater, hvilket naturligvis er helt efter hensigten. Som er, at det politiske indhold i den forcerede centralisering af magten fra folk til union, der er pågået i knap 60 år med et foreløbigt klimaks i Lissabon-traktaten af 2009, forsøges afpolitiseret. [!!!!!]

    Der er blot den lille hage ved hensigten, at virkeligheden nu engang er politisk.

    Politisk i betydningen rig på uenigheder, divergerende interesser, værdier, kulturer, religioner – og hensigter. Det er der ikke noget dubiøst ved. Sådan er livet, historien, nuet – fuld af forskelle. EU handler derimod om harmonisering. Det er derfor, at vi skal være på vagt.

    Bonde lægger ud med at konstatere, at et ja betyder, at torsdag den 3. december 2015 bliver historisk, for så vidt som det i tilfælde af et ja sandsynligvis bliver den sidste folkeafstemning om rets- og asylpolitik i Danmark. Såfremt Folketinget sidenhen ønsker at »forpligte« Danmark yderligere, dvs. afstå selvstændighed udover, hvad de fem ja-partier allerede har besluttet, vil et simpelt flertal kunne gøre det. De behøver ikke at spørge om lov.

    Som det er kommet frem nærmest ved et tilfælde, behøver regeringen efter et ja end ikke et flertal i Folketinget for at kunne underlægge sig nye overstatslige retsakter via Europaudvalget. I udvalget vil det være tilstrækkeligt, at regeringen ikke har et flertal imod sig.

    Et ja er gave til ja-partierne: Gør, hvad I finder bedst og hold os andre udenfor! Men magten flyttes ikke alene fra folk til politikere. Den flyttes også fra grundlov til Union [!!!!!], idet sidstnævntes rets-, og asylpolitik gøres overstatslig i stedet for – som tidligere – mellemstatslig.

    En af konsekvenserne vil være, at EU-Domstolen fremover vil kunne rejse sager ved de nationale domstole og dermed straffe folk for noget, der lovligt i Danmark, sådan som vi tidligere har været inde på.

    Kommentar by Bjovulf — 26. november 2015 @ 17:45

  34. # 31

    :-)

    Kommentar by Migranter gider ikke telte — 26. november 2015 @ 17:49

  35. Ha-ha, enig med Robert R.
    M. Aukens opfordring til ja vil få rigtig mange til at stemme nej, for hun er da – om nogen – det ringeste og mest skingre argument for et ja.

    Kommentar by Henrik Petersen — 26. november 2015 @ 17:54

  36. I øvrigt kan alle – mig bekendt – forlængst brevstemme, hvis man ikke orker den 3. december. Personligt har jeg forlængst afleveret mit nej på det lokale bibliotek. Så behøver jeg ikke at høre på mere vrøvl fra ja-siden, too late, tosser.

    Kommentar by Henrik Petersen — 26. november 2015 @ 17:57

  37. Jeg syntes det er sjovt at fløjpartierne er enige om et nej. Enhedslisten (og det der er MERE kommunistisk såsom KP og KPiD) støtter et nej imens Danskernes Parti og Danmarks Nationale Front også støtter et nej. Jeg kunne også godt tænke mig at se valg resultatet med ja/nej og så hvilket parti de stemte til folketingsvalget da jeg ikke tror at flertallet af Venstre/Socdem/Kons vælgere er enige om et ja. Imens så er jeg meget sikker på at alle nej partierne er enige i deres parti om et nej

    Kommentar by Daniel — 26. november 2015 @ 17:58

  38. Til 36. Der er noget mere stemning med at være i valglokalet den 3 dec som der ikke er når man brevstemmer på borgerservice. Det store problem er hvornår der kommer folkeafstemninger om mindre EU

    Kommentar by Daniel — 26. november 2015 @ 18:00

  39. @Robert R m.fl

    Vil I med ud og hænge Margrethe Aukens kampagneslogan op i lygtepælene?

    Kommentar by kenneth — 26. november 2015 @ 18:14

  40. Det er iøvrigt urimeligt at vi igen og igen skal stemme om MERE EU men aldrig om mindre EU..

    Kommentar by Moran ya Simba — 26. november 2015 @ 19:05

  41. http://ekstrabladet.dk/nationen/flest-vil-have-nej-oeverst-derfor-kom-ja-til-at-staa-foerst/5843936

    Helt enig det at ja står først ved dem alle sammen er alt sammen med i ja-hjernevasken

    Kommentar by Daniel — 26. november 2015 @ 19:35

  42. Stadig usikker på resultatet.

    Enten en ja sejer, ja:51% – Nej:49%
    eller også en nej sejer, Nej:53,8% – Ja:46,2%

    Personligt tror jeg på en Nej sejren, på grund af at mange føler at EU, gang på gang lover, at dette er sidste gang de ønsker større beføjelser til overnationale tiltag, hvorefter de (EU) kommer igen og ønsker mere magt og flere udvidelser. Dette er folk trætte af, derfor modstand imod mere suverænitet afgivelse.
    mvh.
    Historyman

    Kommentar by Historyman — 26. november 2015 @ 20:07

  43. -> Daniel 18:00

    Øh, stemning i valglokalet, hvilken? Det er blot en ødegård af partpolitisk udpegede valgtilforordnede samt endeløse køer. Næ tak, jeg får alle afstemninger og valg klaret via brevstemme og glæder mig til, at det kan gøres digitalt. That’ll be the day.

    For så vidt angår resultatet, hmmm, det ved vi under alle omstændigheder først den 3. december. Så jeg gætter ikke, men sørger for i god tid at stemme nej.

    Kommentar by Henrik Petersen — 26. november 2015 @ 20:44

  44. Pas nu på, uffes “den er hjemme” spøger i mit baghoved når jeg høre om stort nej flertal. En torsdag, EU og et emne ikke mange forstår, stemmeprocent tæt på 60 og et snævert nej er mit bud

    Kommentar by Broholm (ordblind) — 26. november 2015 @ 20:51

  45. Da afstemningen jo også handler om tilvandrere – ja-ja, M. Auken kalder dem flygtninge, men hun hører mildest talt heller ikke til de kvikkeste – er det stadig tankevækkende, at både Tysklands Merkel og Sveriges Löfven så sent som i april/maj i år mente, at der naturligvis var åbne grænser for græshopperne i deres lande.

    Som de nu begge er i fuld sving med at lukke. Så Danmark ligner snart en lus mellem to negle, da hverken Tyskland eller Sverige gider overholde Dublin-forordningen.

    Og idet det danske ‘politi’ hellere leger med de søde børn på motorvejen frem for at sørge for effektiv grænsekontrol.

    Ingen tak til Støjberg og Pind, der simpelthen er ineffektive ud over enhver mulig mental defekt.

    Kommentar by Henrik Petersen — 26. november 2015 @ 20:55

  46. Det er ikke uden grund, at begge fløje har spillet på laveste fællesnævner i deres valgkampagner, for det er alene op til de skræmte masser, at afgøre resultatet! Det kan gå begge veje, alene fordi valgdeltagelsen bliver lav, men mon ikke det bliver et Ja!

    Kommentar by Pedersen — 26. november 2015 @ 21:03

  47. Altså på den lange bane…

    Kommentar by Pedersen — 26. november 2015 @ 21:05

  48. Nej: 57%
    Ja: 43%
    Jeg har sat 700,- dkr på NEJ!

    Kommentar by XXXXX — 26. november 2015 @ 21:13

  49. Jeg vil lige gøre opmærksom på, at hvis det alene drejer sig om Europol, så kan Folketinget faktisk mønstre et flertal på 5/6 og kan derfor uden at komme i konflikt med Grundloven og uden folkeafstemning tilslutte sig.
    Men Europol er bare smørelsen, der skal få resten til at glide med, derfor NEJ.
    Hvis radigale læser med, så er er pædofili uden for Europols område.
    http://www.mx.dk/nyheder/danmark/story/31057443

    Kommentar by Menig 442 — 26. november 2015 @ 21:20

  50. der var et godt program på dk4 . her sad en i studiet der har undersøgt det dybt. og i programmet var der tid til forklaring ,modsat ,dr og tv2.
    her forklarede personen ,at vi med ja ,giver politkerne magt ,til at bestemme endnu mere end hvad vi har fået at vide. faktisk over 500 punkter , bla noget med schengen . og vi kan aldrig trække det tilbage. scary movie. ordet holdningsmassage forstår jeg endnu bedre nu. over 500 punkter tæt på 1000 punkter ,men vi får at vide at det under 100 .

    Kommentar by giraffen — 26. november 2015 @ 22:18

  51. Så kommer ‘davosisterne’ (fra ‘Davos Man’ og betegnelsen for neo-marxisters ultra-kapitalistiske modstykker der heller ikke tillægger troskab mod nationalstater nogen betydning) på banen med skrammekampagner….

    http://finans.dk/finans/politik/ECE8248375/Erhvervslivets-top-advarer-Et-nej-vil-koste-Danmark-dyrt/?ctxref=ext

    Kommentar by Moran ya Simba — 26. november 2015 @ 22:24

  52. Håber naturligvis på det nødvendige nej, men tror vi får 48 % og dermed mere EU.

    Kommentar by Jens — 26. november 2015 @ 22:26

  53. Stemmeprocent 79-82 procent – 63 procent nej 30 Ja – valget er præget af danskernes følelse af manipulation og pres fra medier og politikere, samt den gryende realisation at indvandringspolitik samt vores suverænitet generelt er truet af EU-overtagelse.

    Kommentar by Troels Ketel — 26. november 2015 @ 22:49

  54. http://elections.dk/danske-folkeafstemninger/deltag-i-meningsmaaling-om-folkeafstemning-om-retsforbeholdet/

    Er der 2400 afgivede stemmer/i meningsmåling og 84 %!!! Stemmer NEJ….det er klart at den ikke er statistisk signifikant og at nej sigere som nævnt er mere passionerede og derfor går efter at ytre sig igennem denne slags FRIE målinger….men synes den er interessant fordi den er fri for MSM-manipulerende valgtests og målinger basseret på ledende spørgsmål….

    Kommentar by Troels Ketel — 26. november 2015 @ 23:07

  55. Bevægelsen med venstrefløjen, som for manges vedkommende i gennem årene, er gået fra heftig anti-EU opfattelse, til rødglødende positivitet for at få mere EU og de ulykker det kommer til at betyde for landet, fortæller mig, at jeg altid skal stemme modsat i forhold til dem og til dels også erhvervslivets opfattelser og ønsker. Så et nej fra mig.

    Socialisme, kommunisme (og EU) og kapitalisme i deres reneste form, betyder ren ulykke for de fleste styreformer og samfund.

    Så egentligt burde jeg jo stemme og være socialdemokratisk…øøøhh… gud fri mig vel nej!

    Trods evt. lav stemmeprocent den 3. dec., så kan jeg håbe på at tilstrækkeligt mange er trætte af og har gennemskuet de 3 ismer og EU og stemmer nej.

    Men igen – det meste af den danske befolkning er nogle svagpissere og tør ikke tage en beslutning og dækker sig ind under ved ikke og er i tvivl og så når de så står i boksen så krydser de ja.

    Det er sågu svært at spå om og jeg fæster ikke lid til meningsmålinger på nuværende tidspunkt – begge fløje har nok en kanin de kan trække op i dagene/timerne inden afstemningen er slut.

    Kommentar by Black Watch — 26. november 2015 @ 23:30

  56. Jeg tror, at AGF bliver Danske Mestre i 15/16 sæsonen.

    Det må derfor være mig, som løber med præmien.

    Landsprocentern den 3. december bliver 84%. ja: 37,2% – NEJ 62,8%.

    – Og det er sikkert oss’ løwn.. !

    Kommentar by Iznogut — 26. november 2015 @ 23:56

  57. Hvis det bliver et NEJ brænder jeg mit dannebrog , og der er I min optik intet land der hedder Danmark mere efter 1000år , men et landområde i EU der engang VAR Danmark. Så er det GAME OVER. OG OS mod DEM. Alle mod alle. sammenhængs kraft = 0 %

    Kommentar by bjarne — 27. november 2015 @ 00:53

  58. Jalvings videoblog:

    http://jyllands-posten.dk/debat/ECE8248376/Jalvings-videoblog-Derfor-skal-du-stemme-et-rungende-nej-p%C3%A5-torsdag/

    Kommentar by Bjovulf — 27. november 2015 @ 03:55

  59. Dette spørgsmål er så vigtigt for eliten og ikke mindst Lars Løkkes videre karriere, at eliten er klar til at snyde med meningsmålinger og afstemnings resultat..

    Lur mig om vi ikke kommer til at se ja og nej nærme sig hinanden op til valget, for til slut, at blive et ja med en mikroskopisk stemme forskel..

    Kommentar by Hans01 — 27. november 2015 @ 04:53

  60. Lad være med at glæde jer for tidligt…….

    Kommentar by Sonny — 27. november 2015 @ 07:28

  61. Addendum til 42)

    Jeg er desværre blevet meget i tvivl angående resultatet af folkeafstemningen d. 3.12.2015.

    Dette skyldes, at jeg dag efter dag føler, at TV og aviser føre mere eller mindre åbenlyst kampnage for et JA!

    Ja sidens evne til at reducere hele denne afstemning til et spørgsmål om Europol, er ødelæggende for “vores” side(NEJ).
    Fremfor at presse regeringen på flygtninge spørgsmålet og den fælles EU asylpolitik, skal DF og Lib. Alliance og Enhedslisten hele tiden tale om muligheden for parallel aftaler om Europol. Hvor indkaldte “eksperter ” kan skyde denne mulighed ned, som utænkelig, utroværdigt, og dets lige.
    TV2 News er nærmest åbenlyst propaganderende for et JA, ligeledes bringer DR en mængde “gode” EU nyheder fra Ole Ryborg.
    Alle de mange tvivlere kan blive hjemme på Torsdag, dette vil betyde at Ja vinder.
    Det er af afgørende betydning af 10 – 12 % af tvivlere går til stemmeurnerne og stemmer NEJ. Da sofaen stemmer også, og den stemmer JA.

    Derfor er mine nye tal:
    Ja sejer, Ja: 53 % – Nej: 47 %
    Nej sejer, Ja: 49,5 % – Nej: 50,05 %

    Jeg ved ikke hvorfor jeg lige pludselig er kommet i tvivl om sejren, men det er jeg, propagendaen er overvæld-ene i styrke, vi (Nej siden) er i alvorlige vanskeligheder, desværre.
    mvh.
    Historyman

    Kommentar by Historyman — 29. november 2015 @ 22:21

RSS feed for comments on this post.