30. november 2015

Levevilkårene skuffer syriske flygtninge: “Det regner og regner. Jeg kommer ikke ud og har ikke hus.”

Fantastisk indslag i 19-Nyhederne på TV2 søndag aften, der sætter lokalavisernes evindelige skønmalerier i relief. Syriske flygtninge i Hammer (ved Næstved) brokker sig over danskernes manglende imødekommenhed, og påpeger at de hverken har fået hus eller busrute. Fra TV2 Nyhederne – Flygtninge i Hammer: – Vi lever i et fængsel, og vi føler os helt isolerede.

“I marts flyttede en gruppe flygtninge ind i en nedlagt skolefritidsordning (SFO) i landsbyen Hammer i Næstved Kommune.

Dengang blev de budt velkommen af de lokale, der kom med blomster og tilbød lektiehjælp. Siden har der stort set ikke været kontakt mellem de 150 lokale og de 17 flygtninge, der alle kommer fra Syrien. …

– Siden de bød os velkommen, har vi ikke set mere til dem, der bor her i byen. De holder sig for sig selv, og det samme gør vi. Det er ikke nemt at komme i kontakt med de lokale. De hilser ikke engang på os, når vi møder dem på gaden, siger Omar Husein.

– Det er ikke rart at bo her i Hammer. Det føles som om vi lever i et fængsel, og vi føler os helt isolerede, siger Mohammed Tosoun.

Alle 17 siger, at de er skuffede over, at de ikke har fået eget hus og at de skal cykle to kilometer for at nå bussen til Næstved…”

(Sjællandske Nyheder, 9. marts 2015: Varm velkomst til flygtninge)

Viggo Jensen, pensionist: Det er immigranter som ikke kan få på anden måde, så kalder de sig flygtninge, så kommer de på den måde. Så kan de få hvad de vil have.

Speak: Så du har ikke lyst til at invitere nogle af dem hjem?

Viggo Jensen: Nej, det har jeg faktisk ikke.

[…]

Flygtning: Når de møder os ved krydset, hilser de ikke engang på os.”

[…]

Omar Hussein: Det er ni måneder siden, jeg kom til Hammer. Det regner og regner. Jeg kommer ikke ud og har ikke hus.

TV2: Og så føler de sig snydt over, efter at der mange måneder i landsbyen stadig ikke er en busrute.

Omar Husein: Jeg har boet i Hammer i én måned, to måneder, tre måneder, fem måneder – og der er ingen bus.

TV2: Mens de lokale har både eget hus og flere biler.

Omar Husein: – De har én bil, to biler. (peger på carport)

Flygtning: – To biler.

Omar Husein: Ikke Danmark – Nej til Danmark.

[…]

Grethe Oxenbøll, leder af frivilligforeningen Sam-X: Vi kommer til dem med brochurer og informationsmøder, men ofte dukker de ikke op til vores aktiviteter. Det er selvfølgelig lidt skuffende.”

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/71087/trackback

32 Comments »

  1. Det ikke kun regner. Det blæser også voldsomt. En oplagt sag for Forbrugerombudsmanden.

    Kommentar by Jakob — 30. november 2015 @ 00:15

  2. Løsningen er simpel: ‘Venligboerne’ må samle penge ind så der kan købes biler til dem alle sammen.

    Kommentar by john — 30. november 2015 @ 00:32

  3. En “omar husein” der ikke vil danmark, jeg syntes jeg har hørt det før..

    Også den omar var der nogen der mente fortjente blomster: http://www.bt.dk/krimi/draebt-terrorist-mindet-med-blomster

    Kommentar by per — 30. november 2015 @ 00:58

  4. I menneske rettighedernes navn…. Skal flygtninge deles ind i 3 kategorier:
    Enlige mænd under 30=Porsche 911….
    Mænd under 30 med børn= AUDI A4 stationcar..
    Mænd over 30, med eller uden børn Mercedes C klasse Stationcar…

    At køre bus er simpelhen en overtrædelse af deres menneskerettigheder…!!! Regningen sendes til danske skattebetalere.. :-)

    Kommentar by ny kommentator — 30. november 2015 @ 01:05

  5. Kan man ikke bare beslaglægge Væmmeligboernes biler og huse? Gæsterne skal da ikke mangle noget.

    Kommentar by Jan — 30. november 2015 @ 01:29

  6. Det skal være slut .

    Nu skal der handles, ikke mere snak og forum…som er godt. MEN Danmark har brug for et helt nyt “medie” der levere “folkeoplysning” til det Danske folk.

    En rigtig TV station. Om nogen vil en Dansk FOX kanal ( langt fra men KLART højre ANTI islamist station).

    DDR hippie medie skal begrænses og have modspil”.

    Kommer med nyheder når bøgen springer.

    5.500.000 kr. er mit start kapital/indskud…og der er mange flere inc.

    Et stort projekt, men hvor der er Dansk vilje er der vej.

    Kommentar by john m. — 30. november 2015 @ 02:15

  7. *DDR hippie medie skal begrænses og have modspil”.

    Og det er op til private aktører..

    Ville skrive en lang tekst, men ja du ved )!)

    Kommentar by john m. — 30. november 2015 @ 02:20

  8. * 100% uden “medie støtte”

    Kommentar by john m. — 30. november 2015 @ 02:23

  9. Nu bliver vi altså nødt til, at tage disse 17 højtuddannede syriske flytninge alvorligt, det er ikke rimeligt, at de ikke har et hus og to biler, for det har jo alle dem på deres uddannelses niveau, det er jo oplagt diskrimination, når disse højtuddannede syriske flytninge ikke har samme goder som deres “kollegaer” vi må straks investere i yderliger 100 fartfotovogne og begrænse de ældres over bade niveau til et bad hver andet år, så skulle der være mulighed for at opfylde de højtuddannede syriske flytninges krav.
    Hvis disse tiltag lidt skuffende ikke kan dække de 17 højtuddannede syriske flytninges behov for hus og biler, jamen så må grethe Kobølle så indstille sin bekostelige kulørte brochure uddeling og bruge pengene på en bil til en af de krænkede syriens jihadister….øh, højtuddannede syriske flytninge. Så er der kun 16 utilfredse krænkede overmennesker…øh, overuddannede syriske flytninge tilbage.
    Dem kan Væmmeligboerne så synge for! så de ikke stjæler de parkerede biler i carportene.
    Lidt blomster og skønsang skal nok berolige de 16 tilbageværende uden biler og huse, sang og blomster er vores tids løsning på muhammed problemerne, ved bare ikke rigtigt, hvordan jeg vil modtage min syngende blomsterbærende forsikringsmand m/k når denne skal forklare min fordoblede forsikring for mine to biler i carporten!
    Skal vi nu også have bøder for ikke at skrue vores biler fast i carporten? jeg mener bare, før muhammed invasionen, så var der ikke behov for fastskruede nummerplader og politiet kunne udøve fartkontrol over alt i landet, men nu begrænses denne kontrol til kun at foregå uden for muhammed kontrolerede zoner, af hensyn til ikke at starte ww3 eller fordi der gælder andre sharia hensyn i disse zoner.

    Kommentar by li (islamonausea træt amatør DIGTER) — 30. november 2015 @ 02:52

  10. Moske skulle sambo-kryds grethe Kobølle skifte de dyre kulørte brochure ud med en bil til de krævende ofre for islamismen.
    Hvis sambo-kryds grethe Kolbøtte kunne udskifte de kulørte brochure og møder med et sæt bil nøgler, så ville der nok være 100% fremmøde.

    Kommentar by li (islamonausea træt amatør DIGTER) — 30. november 2015 @ 03:37

  11. Billedet er det samme overalt. Invasions tropperne forventer selvfølgelig at vi bøjer os dybt for dem og øjeblikkeligt efterlever deres mindste krav. Tænke sig at ham aben stiller sig op og peger på en Danskers carport og føler sig krænket fordi han ikke har fået foræret en bil.. Hende den ækle grethe kokage burde tvinges til at overlade sin bil,sit hjem og iøvrigt alt hvad hun ejer til en af disse parasitter, så kunne hun stå der ude på gaden og flæbe.

    Kommentar by Danskeren — 30. november 2015 @ 05:03

  12. Udkantsdanmark.

    Kommentar by Peter Buch — 30. november 2015 @ 05:24

  13. Helt enig med flygtningen: vi må straks have bedre vejr i Danmark. Det er fy at ønske sig global opvarmning, men så lokal opvarmning da!

    Gad vide om flygtningen havde regnet med hus og bil fra dag 1? Og hvem havde han så forestilles sig der skulle betale?

    Kommentar by Rober R — 30. november 2015 @ 06:29

  14. Jeg savner ord, og så alligevel ikke.
    Viggo Jensen har ret, måden der anvendes og som altid har været anvendt er: MIG ASUL, MIG FLYGTNING.

    Kommentar by AK JA — 30. november 2015 @ 08:20

  15. Vi får mere af det samme, og inden så længe nøjes besættelsesmagten ikke med at pege på danskejede biler i garagerne. De stiller ved døren og forlanger at få nøglerne. Nu.

    Kommentar by Crass Børsting — 30. november 2015 @ 08:24

  16. @6 du kender godt youtube ikke? Og før du skyder ideen ned så husk lige at mange youtube kanaler har langt flere seere end både DR og TV2 tilsammen, så det er bare at gå i gang. Hvis indholdet er godt spreder det sig automatisk, og sikkert også via blogs som denne og den korte avis.

    Kommentar by Per — 30. november 2015 @ 09:14

  17. – Vi kommer til dem med brochurer og informationsmøder, men ofte dukker de ikke op til vores aktiviteter. Det er selvfølgelig lidt skuffende. Men jeg ved også, at de ofte er dybt frustrerede og derfor ikke har energi til at møde op, siger Grethe Oxenbøll, der er leder af Sam-X.

    nåå hvor syndt ikke noget energi .

    Hun mener, at den bedste vej til integration og større kontakt mellem lokalsamfundet og flygtninge som i for eksempel landsbyen Hammer går gennem netværksfamilier. Altså danske familier, der byder flygtninge indenfor og hjælper dem med alt fra sprog til jobsøgning.

    er hun fuldstændig gal i knolden. hvem har spurgt om vi gider det.

    -Det er en utrolig vigtig opgave at få integreret disse mennesker. Hvis der ikke sker noget snart, så ender vi med parallelsamfund med kriminalitet og radikalisering. Der er virkelig brug for at få mobiliseret alle kræfter til at få de her mennesker budt velkommen og falde til i det danske samfund, siger Grethe Oxenbøll.

    jaa så kan man bare lade være at inviterede på gratis alt ting.

    Kommentar by giraffen — 30. november 2015 @ 09:31

  18. Ja “flygtning” – vi har biler i udkantsdanmark. Der er nemlig heller ingen busser til vores børn når de skal i skole.

    Og vi har faktisk selv tjent pengene til bilerne. Vi har endda 2 andre biler for hver bil i garagen: De 2 har vi købt og betalt af staten, vi ser dem bare aldig. Pengene går bla til at underholde folk som dig.

    Men jeg forstår godt dine frustrationer. Den bedste løsning er at du flyttes over til København, gerne i de kvarterer hvor de toneangivende politikere og deres børn bor. Der er både huse, biler, busser, cafeer, lækre damber og masser af fizz… nøjagtigt ligesom menneskesmuglerne lovede dig

    Kommentar by redneck — 30. november 2015 @ 10:23

  19. damber = dammer…. eller piger, hvis du som profeten foretrækker de uberørte kroppe ned til 9års alderen

    Kommentar by redneck — 30. november 2015 @ 10:23

  20. @ 1 haha! God kommentar!
    @ 17 I Kbh. har jeg ofte set taxier hente indvandrerbørn fra skole. Det var en ordning, man startede i 1990’erne, såvidt jeg ved, men den fungerer altså endnu. Svineri! Er der danske børn, der på samme måde bliver hentet i egen limousine??

    Jeg så også indslaget, og jeg forstår godt, at ingen inviterer dem på kaffe. De ligner ikke just Indre Missions-drenge… UD på røv og albuer med dem! Vi andre kan heller ikke bare lige be’ kommunen om et hus, og hvem ville ikke gerne ha’ det!

    Kommentar by Andersine — 30. november 2015 @ 10:41

  21. Hvornår vælter Tulle Løkke af pinden????! Han er en skandale, den lille mandsling fra Græsted! Han smisker rigtigt, når han nu er sammen med ‘de store drenge’, fx Hollande, som heller ikke er en værdig leder af et land. For ikke at tale om galningen Merkel.. Men Løkke vil vel morderligt gerne indkassere de 5 millioner i årsløn de næste 3,5 år, som han får for at være statsminister, og så hellere bøje af for Mutter Merkel og lade som ingenting, når det vælter ind med mujahedinere i kongeriget.

    Kommentar by Andersine — 30. november 2015 @ 10:47

  22. “Grethe Oxenbøll, leder af frivilligforeningen Sam-X: Vi kommer til dem med brochurer og informationsmøder, men ofte dukker de ikke op”
    Hun skulle låne dem sin bil, så kom de!

    Kommentar by Britta Due Andersen — 30. november 2015 @ 12:09

  23. Der er mange der ikke har et hus, mange danskere er hjemløse og nogen må prostituere sig for at få et sted at bo: http://www.bt.dk/danmark/soergeligt-kvinder-i-dansk-by-bytter-sex-for-at-faa-et-sted-at-sove Hvorfor gør folketinget ikke noget for danskerne og, som vi kan læse, grønlænderne, istedet for at invitere hele verden herop?

    Kommentar by Migranter gider ikke telte — 30. november 2015 @ 14:16

  24. Det regner og regner. Jeg kommer ikke ud og har ikke hus.

    Dejlig logik, hvis man har et hus kommer man mere ud. De afslører konstant deres ekstreme egoisme. De har vandret i 10.000 vis op gennem Europa, og forventer der er et hus til dem alle. Hver en én

    Det er uforskammet af Sam-X at forvente de skulle møde op. Hvilken kaffe byder man uventede gæster?

    Kommentar by tavsen — 30. november 2015 @ 14:18

  25. # 21 Tulle er ikke andet end en simpel opvarter for Frau Ferkels lakaj, hr. statsminister uLøkke

    Kommentar by Migranter gider ikke telte — 30. november 2015 @ 14:20

  26. Det er nok Allahs vilje at der ikke skal være en bus i Hammer!

    Det må socialrådgivere og venligboere tålmodigt forklare dem.

    Kommentar by Sigwar — 30. november 2015 @ 15:20

  27. -> Andersine 10:41

    “De ligner ikke just Indre Missions-drenge… UD på røv og albuer med dem! Vi andre kan heller ikke bare lige be’ kommunen om et hus, og hvem ville ikke gerne ha’ det!”.

    Fin kommentar, minder mig lidt om en ældgammel Dirty Harry-ting: “When I see a man with a knife and a hard-on, I figure he’s not out collecting for the Red Cross”.

    Kommentar by Henrik Petersen — 30. november 2015 @ 17:50

  28. Ups, glemte den vigtige del: ” “When I see a man with a knife and a hard-on chasing a woman, I figure he’s not out collecting for the Red Cross”.

    Kommentar by Henrik Petersen — 30. november 2015 @ 17:52

  29. Delebiler! Har beboerne i Hammer (ved Næstved) og Grethe Oxenbøll, leder af frivilligforeningen Sam-X ikke hørt om delebiler? Det nye sort.
    En delebil er betegnelsen for en bil, der deles af en række forskellige personer. Det er løsningen. Alle biler i Hammer skal indgå i en delebilsordning, så de Syriske flygtninge i Hammer frit kan dem efter behov.
    Hvor svært kan det være?

    Kommentar by A-mad — 1. december 2015 @ 09:11

  30. En delebil er betegnelsen for en bil, der deles af en række forskellige personer. Det er løsningen. Alle biler i Hammer skal indgå i en delebilsordning, så de Syriske flygtninge i Hammer frit kan benytte dem efter behov.
    Hvor svært kan det være?

    Kommentar by A-mad — 1. december 2015 @ 09:12

  31. #16
    ALT har MSM i årevis af Ukorrekte oplysninger til det Danske folk.

    Yt kanaler” ?? lukket . selv DDR TV ip ” blokeret. ja kunne jeg Vpn it,(jeg og vi er meget mere fremme) men nej KAMPEN bliver taget den KORREKTE vej…. de mo kr a ti
    ALLE medier stammer fra …..

    osv. osv. år efter år efter år.

    Sandheden er ilde hørt…eller nærmere ISLAMISERING må vi ikke snakke om
    SÅ nu har jeg brugt 1 år …16 t i døgnet.

    MEDIE STØTTE skal afskaffes !!”!!

    Der er vores mål. no1 .og tro mig det vil ske min.90%

    Penge …. magt og JYSKE forbindelser.

    DDR tv GAME OVER

    Hippie reden bliver lukket

    Kommentar by john M. — 2. december 2015 @ 04:14

  32. og lad mig lige understrege ! jeg og vi skelner IKKE i folks hudfarver eller herkomst, MEN …..

    Kommentar by john M. — 2. december 2015 @ 04:23

RSS feed for comments on this post.