30. november 2015

Tre dage til EU-afstemningen: Nu også nej-flertal i Megafon-måling

EU er en tabersag, og hverken journalister som Ole Ryborg eller organiserede lobbyister som Bjarke Møller kan fokusflytte sig til et ja på torsdag. Fra TV2 Online – Chokmåling: Nej-siden har taget føringen.

For første gang har nej-siden fået overtaget i MEGAFONs målinger forud for folkeafstemningen på torsdag. I dag vil 40 procent af danskerne stemme nej, mens 35 procent vil stemme ja, viser målingen, der er foretaget for TV 2 og Politiken.

… det er en måling, der vil ryste ja-siden, vurderer TV 2s politiske analytiker Peter Lautrup-Larsen.

– Det er en chokmåling. I andre målinger, hvor nej-siden førte, har man kunnet trøste sig med, at MEGAFON i sine målinger havde et lille forspring til ja-siden og tæt på dødt løb. Nu bekræfter MEGAFON den tendens, man har set i andre målinger, siger han. …

Seneste Gallup-måling for Berlingske fredag viser, at 38 procent stemmer nej, mens 34 procent stemmer ja, mens torsdagens Norstat-måling udført for Altinget viser 41 procent nej og 34 procent ja.”

Oploadet Kl. 12:19 af Kim Møller — Direkte link62 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/71104/trackback

62 Comments »

  1. Jeg håber så inderligt … Vi bliver alle sammen så glade for det eneste vitale svar. For det livsbekræftende svar! Også alle de mange ja-sigere, der ikke turde andet end at stemme “ja”.

    Med et nej bliver der fest og glæde. Det bliver der ikke med et ja.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 30. november 2015 @ 12:27

  2. Og imens betaler danskerne det næsthøjeste bridrag per indbygger for “medlemsskabet”

    Godt nok fra “nationen” men linket til EUs hjemmeside er god nok

    http://ekstrabladet.dk/nationen/eu-faar-511-euro-fra-hver-dansker-se-hvor-lidt-en-tysker-betaler/5850568

    Kommentar by redneck — 30. november 2015 @ 12:28

  3. “Det er en chokmåling. I andre målinger, hvor nej-siden førte, har man kunnet trøste sig med, at MEGAFON i sine målinger havde et lille forspring til ja-siden”.

    Chok mig her og der, de eneste er der bliver chokeret over virkeligheden er dem der befinder sig langt fra den.

    Kommentar by per — 30. november 2015 @ 12:43

  4. Største chok er nok at der ikke sker en skid selvom vi stemmer nej.

    Det eneste resultat af et “nej” er en kort holdningskorrigerende samtale mellem Lars “ulykke” og Führerin Merkel, så melder han skyndsomt ud at regeringen har besluttet at ignorere valgresultatet af hensyn til enighendn i EU

    Kommentar by redneck — 30. november 2015 @ 13:10

  5. Men mangler vi ikke også at valgdeltagelsen/stemmeprocenten bliver over 66% for at et evt. Nej bliver respekteret?

    Kommentar by mb — 30. november 2015 @ 13:11

  6. Det bliver jo et Ja før eller siden! Der kom også flere migranter til Danmark efter Dfs største valg succe, og de pegede på den eneste politiske leder i Norden der ikke vil indføre grænsekontrol! Altimens Morten Messerschmidt har taget af kagedåsen he he det bliver en god jul

    Kommentar by Pedersen — 30. november 2015 @ 14:06

  7. Tja, jeg er nu mere chokeret over, at der findes så mange naive halal-lalleglade ja-hatte humanist-terrorister, der sådan vil forære Danmark væk til euSSr diktatur tyraniet.

    Kommentar by li (islamonausea træt amatør DIGTER) — 30. november 2015 @ 14:30

  8. Måske var mit gæt forkert (48% nej). Jeg håber det så sandelig.

    Kommentar by Nielsen — 30. november 2015 @ 14:33

  9. Pas nu på, det kan overraske grimt…

    Kommentar by Moran ya Simba — 30. november 2015 @ 14:39

  10. Jooo…men hvad med stemmeprocenten og de mange tvivlerne…?

    Kommentar by Black Watch — 30. november 2015 @ 14:46

  11. Danmark sender krigsskib til Middelhavet for at forsvare Tyrkiet, under den regering som kun er regerende pga. DF hvor må man føle sig taget i ræven hvis man stemte på Tulle og Lespersen!!

    Kommentar by Pedersen — 30. november 2015 @ 16:14

  12. DR havde for en gangs skyld lavet en test med ikke så ringe spørgsmål hvor svarene kan vise hvilket parti man er mest enig med. DF var omkring 89% enhedslisten 80%, Folkebevægelsen 69%, resten betydeligt lavere. Radikale 0 %, konservative 0 %, SF 3 %. osv til lib. alliances 33 %.
    http://www.dr.dk/nyheder/politik/eu15/valgtest

    Hen og stem NEJ.

    Kommentar by Peter Buch — 30. november 2015 @ 16:15

  13. Tænk om ø havde DFS rolle nu! Så var de blevet slagtet her på siden! Alle der stemte DF ved sidste valg bliver husket og skal stilles op af en mur når regnskabet skal gøres op! Landsforrædere!!

    Kommentar by Pedersen — 30. november 2015 @ 16:21

  14. Vi ved jo alle (altså os med en ok over 60), at resultatet bliver et Ja ! Om ikke nu så senere. Det er som Holger og konen, som med Messerschmidt og kagedåsen, har man først fået gris på gaflen, bedrager man selv sine pletter/Dotter på lagenet; /)

    Kommentar by Pedersen — 30. november 2015 @ 16:34

  15. Ik he he

    Kommentar by Pedersen — 30. november 2015 @ 16:35

  16. Pedersen
    Hvem har tisset på din sukkermad?

    Det er ikke pænt at opfordre til offentlig henrettelse af politiske modstandere.

    Måske ligger problemet i at DF på Christansborg er på vej væk fra det oprindelige partiprogram, og risikerer at skuffe de vælgere som stemte på dem i god tro.

    Kommentar by k.m. — 30. november 2015 @ 16:40

  17. K.M

    Det sker ustandseligt på denne side uden konsekvenser fra folk Der Ikke vil tage konsekvenserne. Jeg derimod er villig til at give mit navn adresse og tlf nummer til alle hyklerene der har skrevet det samme og søgt flyverskjul!! Peter Lund Pedersen, Bakkevej 15, 9400 Nørresundby tlf 27606433 Var der mere i ville landsforrædere, i kan få samme dom i selv har givet! Æd DF lort!

    Kommentar by Pedersen — 30. november 2015 @ 16:48

  18. http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/graenselandet-vi-orker-ikke-mere-eu/5851335#comments

    Kommentar by k.m. — 30. november 2015 @ 16:49

  19. Der var mange unge på biblioteket for at stemme, og jeg publicerede højt til alle sider, at nu skal der stemmes nej.

    Kommentar by denonde — 30. november 2015 @ 16:50

  20. Uhh ha, da da, jeg skal vist ikke have mere klinket her på siden,
    så kommer Pedersen efter mig.

    Kommentar by k.m. — 30. november 2015 @ 16:51

  21. Jeg er ikke kommunist og har aldrig været det, men ved, at ingen udover Rusland og Kina kan redde Europa nu, og jeg håber faktisk, at 1.5 +÷ Kinesere tager Lespersen på hans ord og sender ham i det zionistiske helvede han ønsker for ham selv og Danmark! Tåget Ja men Balder er mere patriot alene end samtlige DF cocksuckers her på siden!

    Kommentar by Pedersen — 30. november 2015 @ 16:55

  22. Lars Trier Mogensens ugentlige program på Radio 24/7 ‘Det Røde Felt’ d.d omhandlede Ja eller Nej. Hvis nogen skulle hælde til et Ja ville denne udsendelse kunne ændre den beslutning.
    http://www.radio24syv.dk/programmer/det-roede-felt/12491266/det-rode-felt-uge-49-2015-2/
    Brian Mikkelsen og Stine Bosse forsøger desperat at forsvare et Ja. Søren Søndergaard argumenterer for et Nej. Hans forklaring og argumentation giver udslaget for LTM der nu stemmer Nej. Jeg forstår ham.

    Kommentar by synopsis-olsen — 30. november 2015 @ 17:05

  23. Søren Søndergaard er gammel kommunist, har alle dage været imod EF og EU hvad er nyt der! Det nye er er, at DF åbent pisser deres vælgere op og ned af ryggen! Det har de alle dage gjort, men i de sidste 4 måneder uden maske!

    Kommentar by Pedersen — 30. november 2015 @ 17:17

  24. Det vigtigste først:

    At nej-sigerne kommer hen og stemmer. Der har i mere end to uger været mulighed for at ‘brevstemme’ på den lokale Borgerservice og/eller bibliotek.

    Hvorfor: Fordi det forudsætter et kvalificeret nej fra minimum 30% af de stemmeberettigede vælgere. Og fordi nejstemmerne samtidig skal være i flertal.

    Som jeg husker Grundloven – men andre er velkomne til at rette mig – er folkeafstemninger som udgangspunkt kun vejledende for Folketinget. Dog husker jeg ikke lige EF/EU-afstemninger, hvor Folketinget har tilsidesat et kvalificeret flertals vilje.

    Så for nu at gøre lidt nar af Ellemann-Jensen før Maastricht-afstemningen i 1992, er den absolut ikke hjemme, før skeptikerne og nej-sigerne i stor stil får stemt og sat krydset det rigtige sted.
    Det er ikke tilstrækkeligt, at meningsmålinger viser det ene eller det andet. Kvalificeret flertal er nødvendigt, tak! Just do it!

    Kommentar by Henrik Petersen — 30. november 2015 @ 17:17

  25. Men det var også på tide Messerschmidt tog burkaen af !

    Kommentar by Pedersen — 30. november 2015 @ 17:23

  26. #23 Afstemninger om suverænitetsafgivelse efter §20 er bindende. Alle EF/EU afstemningerne har været §20, undtagen “EF-pakken” i 1986, der var vejledende.

    Kommentar by Odo — 30. november 2015 @ 17:26

  27. Man kan jo altid undre og fantasere over, hvad fjolsetinget har for. Hvorfor kommer denne folkeafstemning lige nu? Og hvem har bestilt den? Og hvem har gjort den så uspiselig, som den er? Osv?

    Udviser de blå, for første gang jeg kan huske, en smule smart strategisk tænkning? Er det gået op for selv Per Stig Møller, at vi er på vej i afgrunden? Da alle ordrer og lovgivnings initiativer kommer fra EUSSR, er det her så måden for de blå, at fraskrive sig ansvaret på – At kunne sige til eussr, at vi gjorde, hvad vi kunne, men de nationalistiske bonderøve ved ikke, hvad der er godt for dem?

    Når man ser Løkke på tv, så forstærkes den mistanke – Han virker pinligt idiotisk.

    Kommentar by Svend — 30. november 2015 @ 17:29

  28. Svend det er Holger og konen om igen kan du ikke se det er du idiot!

    Kommentar by Pedersen — 30. november 2015 @ 17:32

  29. Jeg er nok ikke den bedste til at gennemskue Kristian Thulesen-Dahls taktik på borgen, men vi husker vel alle den forrige regering der blev styret af De Radikale. Det ønsker Thulesen-Dahl forhåbentlig ikke tilbage, derfor tror jeg han vælger det mindste onde-at holde Lars Løkke ved magten. At det så pisser nogle vælgere op og ned af ryggen er rigtig ærgerlig. Lars Løkke er mere langtidsholdbar end de fleste havde regnet med, det gør til gengæld ondt på de røde

    det er den lille detalje jeg glæder mig over

    Kommentar by k.m. — 30. november 2015 @ 17:39

  30. Men vi bliver ikke dovne på trods af de lettere lovende prognoser. Det gælder om at give dem det største nej nogensinde.

    Kommentar by Phil — 30. november 2015 @ 17:41

  31. Km du vil aldrig aldrig nogensinde vise samme tvivl til gode overfor andre venstrefløjser og DF er venstrefløjser udover alle grænser. DF har stemt for mere EU bestemmelse på 4 måneder end EL gjorde på 4 år!DF er garant for, at der ikke kommer en folkeafstemning om vores medlemskab af Eurabia, det har El aldrig været under S, SF og De Radikale uanset hvad! Så æd dit lort og se DK invaderet med DFs velsignelse uanset deres slangetunger!

    Kommentar by Pedersen — 30. november 2015 @ 17:48

  32. Tak Odo 17:26

    Kommentar by Henrik Petersen — 30. november 2015 @ 18:01

  33. Enhedslisten har altid råbt op ude på sidelinjen med deres som regel få mandater i Folketinget. Hvor tit har vi ikke hørt dem true med at vælte både den ene og den anden regering ? og hvad skete? ikke en skid andet end at gammelkommunisterne fik deres 15 minutters berømmelse.

    Pedersen siger han ikke er kommunist. Hvorfor så alle de roser til Enhedslisten ??? Det er som om både sprog og graden af aggressivitet passer fint ind i Enhedslistens bagland, hvor flere åbent går ind for politisk vold.

    Kommentar by k.m. — 30. november 2015 @ 18:09

  34. Du må hjertens gerne kalde mi kommunist, det er bedre end, at have et flertal der kan vælte en Eurabia regering uden at gøre det, se på realiteterne åndsamøbe!

    Kommentar by Pedersen — 30. november 2015 @ 18:15

  35. -> k.m. 18:09

    Tak for at du gider. Pedersen er heldigvis en døgnflue, der er væk fra Uriasposten i løbet af få dage i lighed med de andre tosser af enhver afart.

    Kommentar by Henrik Petersen — 30. november 2015 @ 18:22

  36. Henrik Petersen check mine informationer! Jeg har været her i 8 år og er her så længe “loven” tillader det! DF cocksucker!

    Kommentar by Pedersen — 30. november 2015 @ 18:24

  37. Jeg har ikke kaldt Pedersen kommunist, det er bare pinlig for ham selv at kærligheden til Enhedslisten er så tydelig, når han bedyrer han ikke er kommunist.

    Når man blotter sig på Uriasposten med navn, adresse og tlf.nr, synes jeg også man skal stå ved sit politiske ståsted, i stedet for at væve udenom.
    De grimme ord fra Pedersens hånd/mund afslører desværre temmelig meget om manden.

    Kommentar by k.m. — 30. november 2015 @ 19:15

  38. Man har love at håbe, men mon ikke gammel-partierne og Løgnerpressen sætter trumf på de sidste par dage. De har i fællesskab investeret for meget i at lade et befolkningen stemme nej..

    Kommentar by Geert — 30. november 2015 @ 19:37

  39. Hvor hylder jeg enhedslisten? Og hvor har jeg nogensinde gjort det? Men DF er mere landsskadelig end ø nogensinde har været! Det er bare at se på det demografiske fodaftryk under deres efter eget udsagn maksimale indflydelse!

    Kommentar by Pedersen — 30. november 2015 @ 19:51

  40. Vi er ligeglade med hvor mange år du har været her, Pedersen. I morgen er branderten blevet til tømmermænd.

    Kommentar by Phil — 30. november 2015 @ 20:02

  41. Phil gå til Daesh med dine afholdes prædikener! Jeg står ved hvad jeg skriver ! At du omtaler dine udsagn som et vi, afslører dit behov for en samling der ikke findes. Hvis du er ligeglad med min anciennitet så stå ved det og hold kaje..

    Kommentar by Pedersen — 30. november 2015 @ 20:14

  42. Højrefløjen i Danmark er helt til pis, og det har den alle dage været.

    Kommentar by Drewsen — 30. november 2015 @ 20:25

  43. Pedersen er helt oppe i det røde felt, politisk og mentalt.

    Vi må hellere lade ham køle af, inden vi får skyld for at have drevet ham ud over kanten.

    Kommentar by k.m. — 30. november 2015 @ 20:34

  44. -> Pedersen

    Hvad har dine utallige kommentarer egentlig at gøre med den oprindelige post, der handler om meningsmålinger op til folkeafstemningen og dens indhold??

    Du kan for min skyld kalde mig DF cocksucker eller andre af dine charmerende udtryk, der siger en hel del mere om dig end om mig.

    Phil har ret: Du får regningen i morgen. God fornøjelse!

    Men lige præcist hvad – i relation til emnet – har du rent faktisk at byde ind med?

    Kommentar by Henrik Petersen — 30. november 2015 @ 20:37

  45. http://denkorteavis.dk/2015/om-tyskere-der-er-imod-massemigrationen-det-star-dem-frit-for-at-forlade-landet/

    Et JA den 3.december er et JA til Merkel og den vanvittige åben-dør politik, hvor den etniske tysker er fjenden der næsten behandles som jøder under Holocaust.

    Der sker grimme ting i Tyskland lige nu, og det er vigtig vi bevarer vor suverænitet.

    Kommentar by k.m. — 30. november 2015 @ 20:59

  46. Pedersen har ret på sin måde, Enhedslisten var til grin, sådan som de hylede, mens Vestager var komplet ligeglad. Men DF er mindst lige så meget til grin – de blev som forudset spist af med en “værdighedsmilliard” imod langt større besparelser, som de næste mange år skal postes i migranter (25.000 nye næste år X minimumsudgift pr. stk. på 221.000 kr.= 5,5 milliard MINUS FAMILIESAMMENFØRINGER m.v.): uLøkken gik til valg på at mindske tilstrømningen, det modsatte er sket, fordi Ferkel har givet ham anden besked. Når Ferkel befaler tager uLøkken sine 1000+ migranter og når Ferkel ikke vil have lukkede grænser, så har vi åbne grænser. Der er tre muligheder: 1) lade stå til, 2) DF kan stille et midtillidsvotum og uLøkken må lade regeringen falde, 3) dannelsen af en samlingsregering henover midten (men kan Frederiksen og uLøkken enes med Radikale m.v.?). uLøkken ved at han er færdig i politik, når han falder, det så vi i formandsopgøret og vi kan næsten høre det på de mange V-borgmestre der piver. Alt i alt vil det sige, at Tulle har magten, mens uLøkken er svag – hvad gør Tulle? Tulle vælger at lade stå til.

    Kommentar by Migranter gider ikke telte — 30. november 2015 @ 21:17

  47. Enig k.m. 20:59

    Utroligt, at Merkel nærmest opfordrer etniske tyskere til at forlade landet, formentlig først og fremmest for at skaffe husly til de utallige velfærdsmigranter, som Merkel, Löfgren og tidligere Reinfeldt så generøst ønsker vidtåbne døre for.

    Europa og vesten i øvrigt kan og skal ikke være ansvarlige for den uhæmmede formering i menap-landene, punktum.
    De unge velnærede mænd iført Levis og iPhones kan passende blive hjemme og kæmpe blot en smule for deres egne lande, tak.

    Derfor er det vigtigt, at alle tvivlere, skeptikere eller overbeviste nej-sigere letter sig fra sofaen og får stemt nej. Selv har jeg forlængst gjort det på mit bibliotek.

    I værste fald en forhandlingsløsning (husker vi lige Maastricht -92 og Edinburgh -93?). Det må være til at leve med, vi har jo prøvet det før.

    I bedste fald kunne det tænkes, at det overvældende ja-flertal i Folketinget ville overveje en smule mere om suverænitetsafgivelse.

    Derudover bliver det spændende at følge Englands kamp mod monsteret EU. England er – så vidt jeg husker – unionens 2. eller 3. største nation målt på befolkningstallet, men jeg kan huske galt.

    Kommentar by Henrik Petersen — 30. november 2015 @ 21:27

  48. Nogen siger politik er det umuliges kunst.
    Jeg er ikke fluen på væggen i DF´s gruppeværelse, men jeg tror Thulesen-Dahl spiller med pokerfjæs.
    Han afslører ingenting.

    Migranter gider ikke telte siger DF er spist af med en milliard til de ældre, og at de bare lader stå til på flygtningeområdet.

    Jeg er sikker på DF vinder på det her. Flere og flere danskere føler nu på egen krop hvad det vil sige at være skaffedyr til tusindvis af asylansøgere der ødelægger alt muligt og kræver ting som vi andre knap nok kan spare op til. Pludselig vil I se folk vende sig imod Venstre og de andre tossegode partier og bakke op om DF, der på trods af en del uheldige sager i pressen har bevaret sin position som landets næststørste parti.

    Det ville være rart med en folkeafstemning i England for at se om der er flertal for at forlade EU.

    Kommentar by k.m. — 30. november 2015 @ 21:53

  49. Pedersen – er du gal mand? Skal jeg tro på du har det navn og adresse? – Jeg stemte på DF i mangel af bedre!
    Så du truer mig?
    Du når ikke at blinke…

    Kommentar by Black Watch — 30. november 2015 @ 23:53

  50. @ 4 Men så må vi jo altså forvente, at Thulesen vælter Løkke af pinden! Intet mindre! Jeg er så træt af Europa, så træt af Danmark… Gid man kunne sende de forbaskede muslimer til Pluto! Out of sight, out of mind. Hvilket kæmpe lettelsens suk, vi så kunne drage.

    Kommentar by Andersine — 1. december 2015 @ 00:04

  51. @ 19 haha! Godt! Jeg har måttet tage mig selv i det i bussen, ikke at råbe det højt: Stem nu NEEJ, for ellers sender Merkel en million muhammedanere herop!”

    Kommentar by Andersine — 1. december 2015 @ 00:12

  52. Da jeg på tv så den samling selvglade, men kortbenede mandslinge i EUSSR gå i samlet flok i dag, da tænkte jeg: Hold da fast! Og det er den samling idioter, der med et hånligt grin nu styrer os alle i afgrunden. Som en flok hjernedøde, impulsstyrede Lemminger! De glemmer bare, at de også selv drukner. Eller sagt på en anden måde: bliver aflivet af muslimer, hvis ikke Putin redder Europa.

    Kommentar by Kuffar — 1. december 2015 @ 00:17

  53. Eksperter peger nu på, at et Nej kan risikere at føre til flere asylansøgere, fordi den nuværende Dublin forordning står til at blive ændret, hvilket betyder at den danske parallelaftale opsiges, hvis vi står uden for retssamarbejdet.

    http://www.dr.dk/nyheder/politik/eu15/eu-eksperter-et-nej-kan-goere-danmark-til-endestation-asylansoegere

    Kan det virkelig passe, eller er det et sidste desperat forsøg fra Ja-siden for at presse et Ja igennem vha. skræmmekampagner? Schweiz, Island, Norge og Lichtenstein, der ikke er med i EU, har jo parallelaftaler med EU omkring tilbagesendelse af asylansøgere jf. Dublin II, der i givet fald så også bliver opsagt?

    Hvad siger i?

    Kommentar by Holger_Danske — 1. december 2015 @ 09:09

  54. Husk: Med folkeafstemningen be’r politikerne reelt danskerne om at få lov til at tilsidesætte grundloven ved alle fremtidige suverænitetsafgivelser (de såkaldte tilvalg).

    Dermed er der faktisk tale om et (ulovligt) forsøg på at ændre grundloven ved brug af simpel folkeafstemning, og dermed reelt sætte grundloven ud af kraft, ved snyd og bedrageri.

    Det er ikke bare uforskammet. Det er bundkorrupt!!!

    Kommentar by Jesper Hansen — 1. december 2015 @ 10:09

  55. Det er en kendt sag at danske politikere altid har været mere EU venlige end befolkningen!
    EU har langsomt men sikkert tiltaget sig mere og mere magt, og er i dag de fakto domstolsstyret, så selvom danskerne stritter imod og stemmer mod hvergang, der er tale om yderlige politisk integration og for hver gang der tale om handelsmæssige justeringer, så dukker der pludselig domme op om dette og hint, som danskerne ikke var blevet fortalt at de havde sagt ja til. Derfor kære politikere stemmer vi formodentlig nej på Torsdag. EU er simpelt for farligt at overlade til politikerne.

    Kommentar by Robert R — 1. december 2015 @ 10:47

  56. Hvis der er nogle der tvivler, så stem NEJ.
    Her er et vigtigt argument, ifølge tidligere PET-chef Ole Stig Andersen handler det ikke kun om europol, fordi det samarbejde skal vi nok komme med i trods et nej, men der er mindst to af de øvrige retsakter, som giver tydelige betænkligheder , hvad angår retssikkerheden samtidig så strider det imod dansk forvaltningsret, om vi overhovedet kan afgive suverænitet på forhånd, fordi vi ved jo ikke hvad fremtiden bringer af mærkelige overstatslige love, som vi så afstår at holde folkeafstemning om, og som eu karriere pamper politiker så kan tilslutte sig UDEN at spørge folker, os!
    Derfor anbefaler Ole Stig Andersen et NEJ
    Så kommer den sjove og mest forvrøvlede tidligere PET-chef Botnakchen men den stik modsatte anbefaling at stemme ja, her skal lige bemærkes, at samtlige udtalelser fra vrøvlehovedet Botnachsen aldrig, gentager aldrig har været rigtige, så derfor endnu et vigtigt argument, stem det modsatte af Botnachsen, så kan det kun blive rigtigt.
    Desuden mener Botnachsen at vi burde gå helhjertet, ja bare følelses udbruddet helhjertet! ind for fælles eu flygtninge og asyl politik og droppe forbeholdet. Sådan en idiot, ham der Botnachsen, idiot!
    Stem NEJ, for dine børn og børnebørns skyld, forær ikke den mærkelige kansler sorte angel Merkeli Danmark.

    Kommentar by li (islamonausea træt amatør DIGTER) — 1. december 2015 @ 11:15

  57. @ #53

    Nej! Selvfølgelig passer det ikke, at eksperterne “pludselig” har opdaget, at et Nej sørme kan resultere i gigantiske asylantstrømme til Danmark. Og at de synes, de vil advare os stakler om det (for vores egen skyld) …

    FORDI

    Løkkes påstand bygger på den meget søgte spekulation, at vi bliver udelukket af Dublin-forordningen af en eller anden latterlig, tænkt grund, selvom den slet ikke er forbeholdt EU-medlemmer, men bl. a. omfatter EØS-landene (og alene derfor er det komplet tåbeligt tankespind!).

    Men selv om det skulle komme dertil, vil det IKKE have den konsekvens, som Løkke vil bilde os ind, at det har. Nemlig, at vi så er nødt til at acceptere, at asylsøgere fra andre EU-lande kan genstarte deres asylproces her, fordi vi ikke kan vise dem tilbage til det land, de kom fra. Sagen er derimod:

    Når Dublin-landene kan nægte at genstarte en asylbehandling, uden at det vurderes at være konventionsbrud – ja, så kan ALLE lande i hele verden gøre det, uden at det kan vurderes at være konventionsbrud. Dublin-forordningen er således ikke betingelsen for, at Danmark kan afvise at genstarte en asylbehandling. Det er ikke “forordningen”, men “konventionen”, vi er “bundet” af.

    Så det er ganske uden betydning, om vi “ryger ud af” Dublin-forordningen (hvad vi naturligvis heller ikke gør – det er blot en af de “konsekvenser” man truer os med til at stemme i strid med vores indre overbevisning).

    Det korte af det lange er: Dublin-forordningen dikterer IKKE Danmarks asylpolitik. Det gør derimod “Konventionen”. Så længe, vi tillader den at gøre det.

    Vi kan godt gøre som Dublin-forordningen foreskriver, selvom vi ikke er underlagt den. For den proces, Dublin-forordningen foreskriver er anerkendt som konventions-medholdelig. Og det vil den også være, hvis vi følger den, uden nogen “forordning” som rettesnor. Naturligvis.

    Det her er ikke andet end Søren Pinds: “Sverige kan presse Danmark til at overtage mange af landets asylsøgere via EUROPOL-aftalen” version 2.0

    – – –

    P. S. Desværre nyder dette sidste desperate forsøg fra ja-siden på at true os til et “ja” fremme i disse afgørende timer. Så I må meget gerne sprede ovenstående til alle de, I fornemmer er blevet usikre efter, at denne løgn (eller skal vi være venlige og kalde den: tvivlsomme vurdering) er blevet bragt i omløb, her kort før afstemningen. Jeg har tjekket min udlægning med mine juristvenner – den er god nok: Dublin-forordningen kan ikke noget, vi ikke selv kan

    Kommentar by Morten - - - — 1. december 2015 @ 23:08

  58. @57:

    Tak for svaret. Det bekræfter de tanker, jeg selv har gjort. Det er blot endnu et eksempel på manglende viden hos såkaldte “eksperter”.

    Skulle det komme dertil, at Danmark ryger ud af Dublin aftalen, kan vi jo blot indføre det princip, at man ikke kan få sin asylansøgning behandlet, hvis man allerede har fået sin sag behandlet i et andet EØS land. Dermed vil det ikke kunne betale sig at “prøve lykken” i Danmark, hvis man f.eks. har fået afslag i Tyskland.

    Kommentar by Holger_Danske — 2. december 2015 @ 09:12

  59. @ Holger_Danske og andre

    Hvis man ikke orker at læse hele tiraden og evaluere den, så anvend i stedet for kildekritik:

    Er der nogen, der tror på, at fire jurister uafhængigt af hinanden har ringet Lars Løkke op, her, få timer før afstemningen, for at dele deres bekymring om en mulig invasion af asylanter som følge af et Nej?

    Selvfølgelig er der ikke det! De er blevet ringet op af ja-kampagnen, og disse fire var de fire, der var villige til at medvirke i dette her lille “nummer”. Og altså sige, at det “måske” kunne gå sådan … På et meget løst og spekulativt grundlag.

    Hvis I vil have juridiske vurderinger af konsekvenserne af en afskaffelse af Retsforbeholdet – så findes der en hel del rigtigt gode og lødige på Nettet. Som vel at mærke er gennemtænkt, modsat dette propaganda-lort. Søger og du skal finde …

    Man kan jo starte med Ole Stig Andersens.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 2. december 2015 @ 10:27

  60. Der er ikke fire jurister, der er “gået sammen” og har rettet henvendelse til Lars Løkke Rasmussen med deres alvorlige bekymring :)

    Vel? Det ved vi vist godt, hvis vi slår tænkeren til. De er blevet ringet op af en stakåndet og desperat ja-kampagne og er blevet bedt om at lægge navn til dette uigennemtænkte vrøvl.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 2. december 2015 @ 10:30

  61. “Ifølge de to målinger, bliver det et overbevisende nej. Ifølge TV2 står nej-siden til at få 52,8 procent af stemmerne, mens ja-siden får 47,2 procent af stemmerne. Ifølge DR’s exit poll får nej-siden 53,3 procent af stemmerne, mens ja-siden får 46,7 procent.”

    Et lille lys i mørket, her under invasionen.

    Kommentar by Odo — 3. december 2015 @ 20:44

  62. Ja ja ja jaaaaa… Det blev et nej. Tag den Lars Uløkke, din nederdrægtige snylter.

    Kommentar by Nielsen — 3. december 2015 @ 23:07

RSS feed for comments on this post.