4. december 2015

53,1 stemte nej til mere EU: “Jo mere vælgerne satte sig ind i emnet… desto mere steg ‘nej’-andelen.”

Tilfældigt kom jeg på valgaftenen til at tale lidt med en somalier. Han havde stemt ja, da Danmark efter hans mening ikke kunne stå alene mod den grænseoverskridende kriminalitet. Jeg gav ham to promille af mine inderste tanker, hvorefter han tog et headset på, og talte videre med anden på somali.

Nej’et blev mindre end jeg forventede, men trods alt en syngende lussing til de gamle regeringsbærende partier. Urias-kommentator ‘Johnson’ kom med 52,0 procent tættest på valgresultatet, og selvom det gør mig trist af næsten halvdelen af Danmark har stemt for mere EU, så er alternativet ringere. Grundloven er tung at danse med.

Fra DR Online – Alle stemmer er optalt: Danskerne stemmer nej til at afskaffe retsforbeholdet

“Danskerne afviser at at omdanne retsforbeholdet til en tilvalgsordning. Det står klart, nu hvor 100 procent af stemmerne er optalt. 53,1 procent af vælgerne har stemt nej. 46,9 procent af vælgerne har stemt ja.

Dansk Folkeparti, Enhedslisten, Liberal Alliance og Folkebevægelsen mod EU kan dermed gå ud af flere ugers debat om retsforbeholdet med en sejr i ryggen. Venstre, Socialdemokraterne, Konservative, Radikale, SF og Alternativet havde anbefalet et ja og taber dermed dagens afstemning. …

Valgdeltagelsen ender på 72 procent… Af samtlige lige over fire millioner stemmeberettigede har 37,5 procent stemt nej…”

Professor Peter Kurrild-Klitgaard kommenterer – Den elitære Goliat.

“Det klare nej ved torsdagens folkeafstemning om suverænitetsafgivelse var et ordentligt blåt øje til det etablerede politiske mainstream-Danmark.

… en magtfuld alliance. Anført af seks af Folketingets ni partier (inkl. samtlige, der siden 1901 har haft statsministerposten), repræsenterende mere end 60 pct. af mandaterne. Finansieret af og allieret med stort set alle magtfulde organisationer og særinteressegrupper. Entusiastisk sekunderet af noget nær samtlige avisernes chefredaktører og lederskribenter. Alle forenede i i utvetydigt ønske om yderligere dansk deltagelse i EU-integration. …

En tidligere top-politiker indikerede, at det at stemme ‘nej’ var noget nær en støtte til pædofile, menneskehandlere og våbensmuglere, mens en anden fhv. top-politiker affærdigede ‘nej’-vælgere som intet mindre end ‘bindegale’. Mediers kommentatorer og eksperter afskrev nonchalant skeptikerne som folk, der ikke forstod, hvad de skulle stemme om–uden noget empirisk fundament for det.

Jo mere vælgerne satte sig ind i emnet, og jo tættere man kom på valgdagen, desto mere steg ‘nej’-andelen.

Oploadet Kl. 00:21 af Kim Møller — Direkte link56 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/71142/trackback

56 Comments »

  1. Endelig kan man tørre sveden af panden nu da valget er overstået, der er spådomme fremme om at den ukontrollerede flygtninge/migrant storm har hjulpet nej siden i valget, men skidt pyt så har de statsstøttede mediers nedgørelse af Danske såkaldte racister heller ikke hjulpet, Gud bevare Kongen og Danmark, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 4. december 2015 @ 00:35

  2. Hip hip Hurra!

    Kommentar by FuckZeniaStampe — 4. december 2015 @ 00:51

  3. Fadbumsen beklagede sig og Støjsenderen var slukket.
    Så vi beholder grundlovens § 20. Tak.

    Kommentar by Sindsro — 4. december 2015 @ 00:51

  4. Ang Europol. Grænseoverskridende kriminalitet begrænses med en grænse.

    Kommentar by River — 4. december 2015 @ 00:54

  5. Bør ses
    https://www.youtube.com/watch?v=JfUdDp2wvAA

    Kommentar by Sindsro — 4. december 2015 @ 01:04

  6. En opfordring:
    Hvem tør anmeldelse ideologien Islam til politiet for grundlovsbrud.
    bl.a: §67 siger alt om dette pædofili baserede ideologi.

    Kan der laves underskrifter angående dette, i så fald er jeg den første til at underskrive.

    Kommentar by Sindsro — 4. december 2015 @ 01:06

  7. VI er i modvind. jeg har brugt 12k bare i drivmidler , uden en politisk synlig fremtræden, som jeg har skrevet før ….DET ER DIG og DANMARK og den Danske du møder…..DANAK TIL DANSK uden om MSM for MSM manipualition ruler max.

    Kommentar by john m. — 4. december 2015 @ 01:15

  8. *DANMARK

    Kommentar by john m. — 4. december 2015 @ 01:16

  9. En mindre gentagelse

    Jeg er ikke stivstikker om præcision eller andet.

    I mit første post 42)”Stadig usikker på resultatet” i tråden
    ” Norstat for Altinget: Færre tvivlere – “Det peger efterhånden på et relativt komfortabelt nej.” d. 26.11.15 kl. 20.07

    Her gjorde jeg mig til talsmand for en NEJ-sejer på 53,8 % mod et ja på 46,2 %.
    Jeg ved at, jeg i post nr. 61)”Addendum til 42)” 29.11.2015 kl. 22:21 Også kom med nogle andre tal, da navnlig TV2 news kørte reklame for ja’et, gav mig stor angst. Ligeledes var jeg også bange for en JA sejer,så jeg gav også gæt på en ja sejer.

    Jeg ved ikke om tallet 53,8 % NEJ vil blive godkendt som et forsøg på at gætte afstemningens resultat. Og jeg ved jeg var 0,7 % for optimistisk, men det var da tæt på.
    Mvh.
    Historyman

    Kommentar by Historyman — 4. december 2015 @ 01:17

  10. Den refererede artikel tager fejl på flere områder, man kan normalt stemme om 4 ting. Kunne dog ikke se “ved ikke” nogen steder, det er så deres valg.

    – Ja
    – Nej
    – Ved ikke (ikke det samme som ugyldig ang. nogen som stemmer ja/nej men regnet som fejl)
    – stemmer ikke

    Selvfølgeligt er det overstående bare informativt, det jeg vil frem til er følgende:

    Der var kun Ja/Nej på valgkortet, der er ikke nogen partier der vinder. At påstå det, er manglende respekt for de vælgere og partier som “måske” i fremtiden kommer i parlamentet.

    Dem som vælger “stemmer ikke” stemmer også. For dem der faktisk stemmer, de stemmer om at bestemme i landet og derfor over dem som ikke stemmer. Dem som ikke stemmer der bor i landet på leve med det medmindre de kan andet.

    Det kan opsumeres fra en jeg så ikke lang tid siden, citere jyske lov:

    “Med Lov skal Land bygges, men vilde enhver nøjes med sit eget og lade andre nyde samme Ret, da behøvedes ingen Lov. Men ingen Lov er jævngod at følge som Sandheden, men hvor der er Tvivl om, hvad der er Sandhed, der skal Loven vise Sandheden.”

    Kommentar by intetnavntak — 4. december 2015 @ 01:23

  11. “Der var kun Ja/Nej på valgkortet, der er ikke nogen partier der vinder. At påstå det, er manglende respekt for de vælgere og partier som “måske” i fremtiden kommer i parlamentet.”

    Det jeg mente var, det er respektløst for nationens befolkning i helhed. Altså os alle sammen, ikke bare 76% og så selvfølgelig fremtidens ledere og partier.

    Kommentar by intetnavntak — 4. december 2015 @ 01:25

  12. Tak til alle der har stemt nej. STOR TAK til alle der har deltaget i nej-kampagnen, og i kampen for at få “alle mænd og kvinder af hus” og til afstemning i dag.

    Allerede nu er de manipulerende og korrupte politikere i gang med at “fortolke” mit nej.

    Jeg stemte nej fordi:

    Jeg går imod politikernes forsøg på uhæderligt at opnå danskernes samtykke til, at Folketingets politikere i fremtiden vil kunne tilsidesætte og dermed overtræde og undergrave grundloven. Det er uforskammet.

    Jeg går ind for frihed, lighed og broderskab, som EU tilsyneladende kun har had tilovers for, hvilket bl.a. ses af, at man skal betale en meget lavere skat, hvis man arbejder for EU, end hvis man har andet arbejde.

    Jeg er stor tilhænger af et stærkt europæisk samarbejde, og jeg ønsker ikke at se Europa blive yderligere svækket af det dybt korrupte og udemokratiske EU-system.

    Jeg går ind for et stærkt internationalt og mellemstatsligt politisamarbejde i Interpol, og ønsker ikke at se dette fremragende samarbejde blive sat ud på et sidespor, eller ligefrem ødelagt af et overstatsligt og ringe Europol.

    Jeg er tilhænger af konsensus og nærdemokrati, og jeg er modstander af udemokratiske superstater, der absolut ingen respekt har for sine borgere.

    Jeg går ind for et sundt og rent miljø, og er stor modstander af det miljøsvinske EU, herunder deres eventuelle planer om at gøre Amager til slut-depot for atomaffald. (Tak til Monrad og Rislund).

    Jeg støtter Danmarks suverænitet, og sværger på at jeg vil forsvare demokratiet, grundloven, den danske møntfod, kongehuset (men ikke arvefølgeretten), det frie danske sprog (ikke sprognævnet), Dannebrog og alle de fire EU-forbehold.

    Gud bevare Danmark!

    Kommentar by Jesper Hansen — 4. december 2015 @ 03:53

  13. Rettelse: ..til afstemningen i går. :-)

    Kommentar by Jesper Hansen — 4. december 2015 @ 03:54

  14. Politikerne har med folkeafstemningen tydeligt haft til hensigt at tilsidesætte grundloven, og dermed begå grundlovsbrud.

    Hvad der tidligere var en hypotese, kan nu påvises at være en reel trussel fra regeringen imod grundloven.

    Derfor bør grundlovstilhængerne opretholde det momentum der er skabt med afstemningsresultatet, og øjeblikkelig forberede en principiel retssag mod regeringens forsøg på grundlovsbrud.

    Arbejderen: “En gruppe på over 60 enkeltpersoner mener, at den tilvalgsordning, regeringen vil erstatte retsforbeholdet med, er i strid med den danske grundlov. Og de er parat til at rejse en grundlovssag om spørgsmålet.”

    http://www.arbejderen.dk/indland/regeringen-risikerer-retssag-ved-et-ja

    Kommentar by Jesper Hansen — 4. december 2015 @ 04:25

  15. Hvis du ser på det kort her bliver du i godt humør igen, at næsten halvdelen stemte for mere EU er som altid (næsten) mest et storby fænomen: http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/faa-det-store-overblik-over-det-danske-nej/5856948

    Ligesom sidste gang hvor det stortset kun var de store byer der var røde, i resten af landets kommuner var der massivt DF flertal. (Begge dele selvfølgelig markeret med den sorte farve i medierne) Konklusionen må være at holde sig væk fra storbyerne, man bliver idiot af at bo der:)

    Kommentar by Per — 4. december 2015 @ 04:33

  16. Lad os så få endnu en afstemning, nu det går så godt..

    Skal kriminelle muslimer hjemsendes straks! JA / NEJ

    Kommentar by Hans01 — 4. december 2015 @ 05:05

  17. I er som Uffe Elleman Jensen har udtalt det “bindegale”
    Når overskriften lyder “Jo mere vælgerne satte sig ind i emnet”
    Så kan resultatet ikke være mere forkert.
    Humbug og lystløgnere har sejret for hvis man netop havde sat sig grundigt ind i hvad der skulle stemmes om og hvad der netop ikke skulle stemmes om så havde resultatet, hvis man ser nøkternt på det
    givetvis været et rungende “JA”

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 4. december 2015 @ 05:27

  18. !!!!!!!!! :-)

    Kommentar by Moran ya Simba — 4. december 2015 @ 05:37

  19. Stort tillykke til Danmark. : )

    Kommentar by Liva — 4. december 2015 @ 06:02

  20. Samtlige politikere blev af stats-tv journalisterne spurgt henholdsvis ind til hvad har i gjort godt/dårligt i jeres kampagne siden at i har fået et nej. Absolut ingen reflektion eller anerkendelse af at Danskerne rent faktisk kunne mene hvad de havde stemt.

    Kommentar by Geert — 4. december 2015 @ 06:04

  21. -> Per 04:33

    Måske bliver man idiot af at bo i storbyerne (faktisk er der kun én i DK), dog er der rigtig mange jyder i København. I den kreds, jeg stemte i, blev der afgivet flest stemmer i absolutte tal blandt samtlige kredse i Københavns Storkreds. Og 55% ja, suk.
    Men ‘min’ kreds kunne ved Folketingsvalget også mønstre et solidt flertal af Radikale og Enhedslisten.
    Ok, der er også et overtal af kvinder i kredsen medførende ufattelige mængder af amme- og mødregrupper. Dét bliver man helt sikkert idiot af.
    Gad vide, hvorfor Ellemann-Jensen mener, vi andre er ‘bindegale’?

    Kommentar by Henrik Petersen — 4. december 2015 @ 06:34

  22. Johnson her…tillykke til os alle!

    Kommentar by Johnson — 4. december 2015 @ 07:14

  23. En gevaldig næsestyver til den rumænske hønsetyv aka Ellemann-Jensen. Og en sherif-stjerne til Søren Pind. En herlig aften, og i dag bliver en dejlig fredag. Tillykke til nej-siden.

    Kastrup i fin form på eb i øvrigt.

    Kommentar by Henrik Petersen — 4. december 2015 @ 07:33

  24. Regeringen bør gå af og udskrive folketingsvalg: Folkeafstemningen viser tydeligt at der er et misforhold mellem folketinget og det folk de burde repræsentere.

    I det mindste burde Lille-Lars overlade statsministerposten til DF som er det størte parti der er i overensstemmelse med folkets ønske

    Kommentar by redneck — 4. december 2015 @ 08:10

  25. International kriminalitet af enhver art skal bekæmpes internationalt.- Derfor blev INTERPOL oprettet i 1923 med i dag hovedsæde i Lyon i Frankrig. Samtlige verdens c 200 selvstændige stater er medlem.Efter nejvalget om retsforbeholdet forventes at politiet begynder at opføre sig fagligt seriøst og ophører med at være politiske sprællemænd uden konduite

    Kommentar by dansker — 4. december 2015 @ 08:22

  26. Et flertal valgte helt rationelt at sige nej til mere EU-sharia. Hovedparten af os danske et jo ikke dumme, og vi vil ikke være slaver i EU-kalifatet. Nogle taler om, at dette nej er folkets oprør mod eliten. De tager fejl, for folket har forlænget mistet tiltro til og respekt for den funktionelle elite. Når denne såkaldte elite ikke vil sørge for sikkerhed, lov og ret om og i det danske folks nation og stat, har de ingen legitimitet. Eliten er ikke længere elite, men folkets fjende.

    Kommentar by Boethius — 4. december 2015 @ 08:36

  27. Lang uddannelse er absolut ikke synonymt med klogskab eller almen viden. Kun et udtryk for mulig fagidioti. I øvrigt er uddannelsessystemet vel også så udvandet, at de fleste i Virum har hentet deres eksamenspapirer i AKADEMIKERAUTOMATEN udenfor NYHAVN 17.

    Kommentar by dansker — 4. december 2015 @ 08:36

  28. Beklager korrekturfejl – min smartphone er dum som en dør og genstridig som en ged.

    Kommentar by Boethius — 4. december 2015 @ 08:38

  29. Hvorfor bekymre sig om international kriminalitet når vi har den nære kriminalitet helt inde på livet:

    http://ekstrabladet.dk/112/her-traekker-politi-pistol-mod-maend-i-lyskryds/5857157

    En helt anden ting: “Grænseoverskridende kriminalitet” florerer jo netop FORDI DER INGEN GRÆNSER ER!

    Internatinale tyvebander var eet af Mette Frederiksens store bekymringer. Ja for fanden, det ser vi her i Syddanmark…. fordi man frit kan køre ind og ud af Danmark. Vi har ikke bare glemt at låse entredøren, nej vi har taget den af hængslerne og kørt den på genbrugspladsen!

    Vi behøver hverken Europol eller diverse andre EUstatslige forordninger hvis vi fik lov at låse hovedøren

    Kommentar by redneck — 4. december 2015 @ 08:41

  30. Efter det her nej vil regeringen bruge hvert eneste trick i bogen til at omgå danskernes beslutning. De vil blæse på vores Nej!

    Hverken EL eller DF kan holde trit med EU´s uendelige strøm af love og forordninger.

    Kommentar by Santor — 4. december 2015 @ 08:45

  31. @29 redneck: Enig! Jeg fatter for helvede ikke, at det være så svært for politikerne at forstå, at når politikerne nedlægger grænsen, så får vi grænseløs kriminalitet. Hallo! Det højt besungne indre marked er jo også et indre marked for de kriminelle. De drøner tværs igennem Europa med alt fra kvindeslaver, narko, illegale migranter, våben og selvmordsbælter til smøger og vingummi. Nu vælter det ind med afghanske migranter. De trækker en tæt bane af hård narko efter sig, helt fra valmuemarkerne i deres udbombede hjemegn til hipstercafeerne på Vesterbro og snart sagt ethvert provinsdiskotek her i landet. Ingen politiker kan være så dum eller ignorant, at han eller hun ikke kan se dette. Jeg hælder mest til en sammensværgelsesteori som forklaring. Det er det mest logiske.

    Kommentar by Boethius — 4. december 2015 @ 08:56

  32. Så fik vi forklaringen på Nej’et – det var de højtuddannede i byerne der stemte ja og de lavtuddannede idioter på landet og i de mindre byer der stemte nej!

    Det er sikkert de samme idiotiske landsbytosser der stemte DF til et rekordvalg i sommer. Og ja, jeg medgiver gerne jeg føler mig som idiot i forhold til dengang, DF har fuldstændigt formøblet det mandat vi gav dem

    http://jyllands-posten.dk/politik/ECE8269944/Overblik-2.934.409-danskere-stemte—i-to-storkredse-sagde-de-ja/

    Kommentar by redneck — 4. december 2015 @ 10:17

  33. @ redneck: Du rammer i plet igen!

    Ifølge taber-eliten er det utroligt, men sandt: 54 % af Danmarks vælgere er idioter. Men taber-eliten har bare ikke opdaget, at scenen er skiftet, og de selv er blevet kørt ud på lossepladsen. I dag er eliten ikke de få, men de mange. Vi 53 % er Danmarks elite. Flertallet er elite. Det fatter taber-eliten ikke. Hahahaha!

    Lad taber-eliten bare søge asyl på deres hipstercafeer eller på Statens Museum for Kunst (afdelingen for depressiv kunst) – for det er på et museum, at de hører hjemme! Hahahahaha!

    Og lad os så i øvrigt en gang for alle blive fri for taber-elitens snak om “tonen i debatten”. Jeg gider ikke høre mere på det pladder.

    Hvis der var nogen, der skulle klage over tonen, var det os i vinder-eliten. Igennem flere årtier har vi skullet dukke nakken og høre taber-eliten svine Danmark og danskerne til på det groveste. I årtier har de oversvømmet landet med dovne og kriminelle fremmede og tappet folkestyret for potens. Nu kan det være nok!

    Nu kommer vinder-eliten til – og det er på tide. Så må vi forlange, at Thulesen Dahl hamrer i bordet og sætter taber-eliten på plads. Nu gælder det om at redde stumperne af Danmark! Vi kan vinde kampen! Det er det, vi skal kæmpe for – og det er derfor, at vi er VINDER-ELITEN!

    Kommentar by Boethius — 4. december 2015 @ 10:43

  34. OK – slåfejl: Vinder-eliten er på 53 %, ikke 54 %. Men vi er godt på vej mod de 60 og 70 %! Sidste mand i taber-eliten lukker og slukker! Og husk lige at tage jeres eget skrald med, når I forlader biografen! Hahahaha!

    Kommentar by Boethius — 4. december 2015 @ 10:45

  35. Forventningens glæde er for mig tilstede og større end glæden over valgresultatet der var ganske snævert, og faldt ud som jeg stemte i storbyen på Frederiksberg. Uden storbyens nejstemmer var det blevet et ja.

    https://www.youtube.com/watch?v=nLsCC0LZxkY
    https://www.youtube.com/watch?v=YZbHndilYsI

    Kommentar by Peter Buch — 4. december 2015 @ 10:59

  36. Min anseen Uffe Ellemann-Jensen som på en vis en ven, er en ting, min mistillid til ham er usvækket.
    Han er og bliver i min optik behandlingskrævende for mindst en ting, et nationen samfundsundergravende livsfarligt element- EU-virus gået i udbrud.

    Kommentar by Peter Buch — 4. december 2015 @ 11:25

  37. Jeg synes her på en fridag, inden morgenmad og alt det,
    det var Danmark.

    Ikke specielt imponerende medmindre …forventningerne er små, det er da logisk muligt, alt andet lige, lettere at blive glædeligt overrasket end udfra en anden postering…
    og det er i grunden måske ikke så ringe, i sig selv.

    Trods de mange udeblevne var der aldrig rigtig spænding om resultatet.
    Var der?

    Kommentar by Peter Buch — 4. december 2015 @ 11:38

  38. @Peter Buch: I disse tider bliver man bims, hvis man har for høje forventninger. 53 % er dog en god begyndelse. Dertil kan du godt lægge alle de gode danskere, der har stemt nej på baggrund af taber-elitens frygtmassage og socialudstødelsesmekanismer. Nu tipper det. EU-kalifatet er en død sild.

    Det kan da godt være, at der om 10 år stadig er monteret EU-kalifatets pizza-logo på nogle forfaldne bygninger nede i Bruxelles, men EU er allerede nu ved at gå ind i bevidstløs tilstand, lammelser er ved at sætte ind, og efter nytår ligger EU i koma. Måske med krampetrækninger forinden – men diagnosen er klar. Kun taber-eliten står som grædekoner i en kreds om sygesengen. Alle vi andre ryster bare på hovedet af de fjolser, som stadig fuldt og fast tror på EU. Europa er noget helt andet, mere grundlæggende og større end EU. Europa ja tak – EU nej tak! Alle de storladne projekter og hymner ligger i ruiner. Nu taler svenskerne om at ville lukke Øresundsbroen. Da broen blev indviet for bare 15 år siden, stod broen som et symbol på fremskridtstro. Nu er broen et vartegn for forfald, masseinvasion, undergang og kaos. Broen har tabt al positiv symbolkraft.

    Nu har Danmark altså stemt nej, og det er et stærkt rygstød for Storbritannien og alle andre, som nu er ved at vågne op rundt om i Europa.

    Kommentar by Boethius — 4. december 2015 @ 11:54

  39. Rettelse: “alle de gode danskere, der har stemt JA” – naturligvis. Ellers giver det jo ingen mening. Mange gode danskere stemte ja igår på basis af frygtmassage og socialudstødelsesmekanisker og gruppepres.

    Kommentar by Boethius — 4. december 2015 @ 12:00

  40. No Compromise this time. Forbehold gælder for evigt, don’t even dare touching!

    Offensivt indlæg: “Forbehold står til solen brænder ud”
    Af Bent Winther

    http://bentwinther.blogs.berlingske.dk/2015/12/04/forbehold-star-til-solen-braender-ud/

    http://kulturkamp.blogs.berlingske.dk/2015/12/03/eus-gigantiske-kontraktbrud/

    Kommentar by Jesper Hansen — 4. december 2015 @ 12:05

  41. Så fat det dog. Vi vil have danske politikere til at varetage Danmarks interesser. Ikke EU.

    Kommentar by Niels P. — 4. december 2015 @ 12:23

  42. 38 Boethius skrev “Det kan da godt være, at der om 10 år stadig er monteret EU-kalifatets pizza-logo på nogle forfaldne bygninger nede i Bruxelles, men …”

    Pragtfuld sætning.

    Tillykke med nejet.

    Grænseoverskridende kriminalitet kan kun bekæmpes med grænser.

    Kommentar by M — 4. december 2015 @ 13:27

  43. Vore magthavere, den fornægtende klasse, jeg nægter at kalde dem for eliten, er, til trods for et vink med en vognstang, fuldstændigt blinde og døve, de tror det er fordi vi ikke vil med i de 22 ordninger at vi stemte nej. Nogle af dem er faktisk ganske fornuftige, det meget omtalte Europol, regler om tilhold i udlandet, og inddrivelse af tilgodehavender på tværs af grænser? Men der hvor kæden hopper af, er at den meget omtalte fritvalgsordning, hvor et tilfældigt flertal i folketinget kan beslutte at tilslutte de arme danskere til en eller anden regel, som vi så ikke kan komme ud af igen, altså suverenitetsafgivelse uden folkeafstemning. Hvis ikke det er grundlovsbrud, så er det meget tæt på, for det mener jeg ikke man kan gøre uden at ændre grundloven, og det er som bekendt svært. Hvis det strider mod grundloven er det ja partierne forsøgte faktisk et statskup! Nu går jeg ud fra at regeringen har haft jurister til at se på sagen, inden de udskrev folkeafstemningen! Så det er måske ikke et formelt statskup, men ånden i grundloven overtrædes.

    Kommentar by Robert R — 4. december 2015 @ 15:50

  44. Grænseoverskridende kriminalitet:

    Tysk domstol dømmer Tyrkere (?) for at matchfixe danske superliga kampe

    http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/dansk_fodbold/superligaen/bombe-tilstaar-matchfixing-i-superligaen/5858304

    Løsning 1: Mere EU og Mere EUROPOL og HØJERE SKATTER
    Løsning 2: Smid gerningsmændende ud og med dem deres ligesindede kæmpefamilie der sikkert er på livsvarig offentlig forsørgelse

    Stemmer for løsning 2

    Kommentar by redneck — 4. december 2015 @ 16:27

  45. Grundlovens paragraf 20 stk 2 tilsiger at suverænitetsafgivelser, der ikke vedtages af 5/6 flertal i folketinget skal vedtages ved en folkeafstemning, men det regeringen har gjort er et forsøg på ved en folkeafstemning en gang for alle at sætte paragraf 20 stk. 2 ud af kraft i EU spørgsmål. Det ligner statskup.

    Kommentar by Robert R — 4. december 2015 @ 16:31

  46. Besynderligt danskerne ikke brugte valget til at markere utilfredsheden med Schengen mere end 53%

    SLAPT som sædvanlig

    Kommentar by tavsen — 4. december 2015 @ 16:41

  47. Godt, at det blev nej!

    Når ja-siden så stod og muggede og talte om ‘grænseoverskridende kriminalitet’, så savner jeg immervæk, at nogen siger: Vi har grænseoverskridende kriminalitet, FORDI VI ER MED I EU! Var vi ikke med i den galninge-klub, så havde vi ikke åbne grænser, og så havde vi ikke polske og lettiske tyvebander og røvere, og vi havde heller ikke horder af afrikanere og arabere væltende ind over vort engang så dejlige fædrelands nu usynlige grænser!!

    EU er ved at ødelægge Europa – for good – og vi burde melde os ud.

    Hvornår mon DF vælter den dybt go’nat ‘regering’, vi har? Løkke vil jo gøre alt for at holde sig krampagtigt fast på taburetten (med en årsløn på 5 mio!), så han har til dyre underbukser, fadbamser, rejser til Færøerne og Paris med konen!! Han er en arrogant og dum lille mand!

    Kommentar by Andersine — 4. december 2015 @ 18:24

  48. @ 38 Vil de lukke broen til Sverige?? Det gør mig ovenud glad, hvis de gør det! For at være på den sikre side, synes jeg, at man skal save en 20 meters penge af det midterste stykke…

    Så skal vi også have et pigtrådshegn med elefantstrøm ved den tyske grænse!

    Kommentar by Andersine — 4. december 2015 @ 18:28

  49. @tavsen: det er jeg ikke enig i , jeg synes det er et imponerende resultat, når man tænker på at størstedelen af folketinget sammen med
    vore landsdækkende medier, både tv og aviser samt erhvervslivets top
    truede med bål og brand, hvis ikke danskerne stemte ja. Godt gået danskere!

    Kommentar by Daffy — 4. december 2015 @ 18:58

  50. Ja-siden kunne formentlig have opnået et komfortabelt flertal, hvis den ikke havde ønsket at erstatte retsforbeholdet med en tilvalgsordning, men nøjedes med at spørge om tilslutning til et begrænset antal retsakter vedrørende Europol.

    Men de mest EU-positive partier, De radikale og Alternativet havde forlangt en afskaffelse af retsforbeholdet (med fælles flygtninge- og indvandrerpolitik). Derved nåede man frem til en grænseløs tilvalgsordning, som heldigvis blev afvist af vælgerne.

    Måske lærer politikerne at de i EU skal modarbejde og gerne standse den uophørlige udvikling af overstatslig styring i EU, fx nu med et Europol-agentur etc. Det havde været rimeligt, også over for de europæiske lande uden for EU, fx Norge, Island og Schweiz, der gerne vil være med i et Mellemstatsligt samarbejde, at have et europæisk politisamarbejde fælles og ligeværdigt for alle lande uanset deres tilknytning til EU.

    Men EU er blevet en magtkoncentration – og desværre synes mange danske beslutningstagere at have glemt at magtkoncentrationer er af det onde.

    Kommentar by Niels P. — 4. december 2015 @ 19:52

  51. tavsen, Nielsen og Fritz er, til tider, de i særklasse bedst formulerende negativister!

    Hans Vinding Den mystiske kvinde:

    Du bygger dig et slot af det pureste tankespin,
    du indbød den hele jord til at sidde ved dit bord,

    Kommentar by Peter Buch — 4. december 2015 @ 19:58

  52. spind med d

    Kommentar by Peter Buch — 4. december 2015 @ 20:10

  53. Undskyld, men det tror da f***** at vi stemte nej, vi kan ikke engang smide de kriminelle og islamistiske elementer ud. Hvad i himmelen skal vi så bruge EU til?

    Kommentar by Robert R — 4. december 2015 @ 21:39

  54. Der er sørgeligt, msm .. EU der som et tog eller et fly uden pilot direkte …mod …

    Kommentar by john M. — 5. december 2015 @ 04:26

  55. Daffy — 4. december 2015 @ 18:58

    Selvfølgelig, men det vil blive endnu en Phyrrus-sejr

    Danskerne har endnu ikke fået nok importeret kriminalitet

    Danskerne har endnu ikke fået importeret nok af illegale mennesker. I dag aner du ikke, hvem du færdes iblandt. Hvem du bor ved siden af. Hvilke sygdomme der er fulgt med ind over de åbne grænser.

    En dag gik en afrikansk kvinde fra kassen i en butik. Hun tabte pungen. Hvad skete? Hun fastfrøs totalt, stod paralyseret. Jeg forsvandt øjeblikkeligt, overlod gerne opsamlingen af det hele til de gode danskere. Mønter er en fortrinlig smittekilde, for hvis man går fuldstændig i sort over at tabe en pung, så må der være sygdom involveret

    Hvis myndighederne IKKE ønsker at beskytte sin befolkning, må jeg selv tage mine forholdsregler

    Tuberkulose var udryddet, nu har vi 400 tilfælde om året. Så jeg er også væk med det samme, hvis en udlænding hoster. Og giver pokker i, at jeg så bliver anset for at være racist

    Kommentar by tavsen — 5. december 2015 @ 11:31

  56. Det var sjovt at følge mediernes meningsmålinger, fra klart Ja, til Nej føring

    De sidste par dage reklamerede de så for at stemme blankt. Også det blev en fiasko, kun 1,9% fulgte opfordringen, mod

    http://www.dr.dk/nyheder/politik/eu15/valgforskere-bunken-med-blanke-stemmer-kan-blive-stor
    Ved sidste års valg om EU’s patentdomstol var 3,4 procent af det afgivne stemmer blanke. Og muligheden for en gentagelse i dag er stor, vurderer to valgforskere.

    Kommentar by tavsen — 5. december 2015 @ 11:46

RSS feed for comments on this post.