17. december 2015

Modspil (’11): “Selv hvis landets statsminister samarbejder med racister, lover jeg at se den anden vej”

Uvist af hvilken årsag, er den gennemsnitlige danske kunstner langt til venstre for midten. For tiden hører jeg lidt Bo Evers, der sidste år hittede med ‘Fred’ og ‘Barry White’, to skæve sange om parforhold. I videoen til sidstnævnte ses Tanja Bjørn Zabell, mere eller mindre officiel talskvinde for venstrefløjs-Christiania, og et hurtigt tjek, bekræfter de værste anelser. Hans band hedder Modspil, og et af de første numre hed ‘Antiprotestsangen’, der kan ses på Youtube.

“Jeg vil ikke mere irritere flere ved at sige hvad jeg mener,
Jeg vil ikke rende rundt og råbe op om hvad jeg finder af problemer,
Jeg vil ta’ min sovepille, ligge li’ så musestille, I ska’ ikke høre mer’ til mig.

Jeg vil ikke stikke næsen frem, sidste gang der fik jeg den i klemme.
Jeg vil ikke blandes ind i hvem der bør og ikke bør bestemme.
Selv hvis landets statsminister samarbejder med racister, lover jeg at se den anden vej.
(‘Antiprotestsangen’, Modspil, 2011)

“I anledning af det nyudskrevne valg, tænker jeg at en genhør med anti-protestsangen må være på sin plads!” (Bo Evers på Facebook, 27. maj 2015)

“Kom kammerater vi vælter forbandede det system… De er nu at oprøret starter, det er nu vi skal kaste den første sten.” (Kaster den første sten, Modspil, 2013)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/71363/trackback

17 Comments »

  1. PLAT PLAT PLAT, lige så snart kommunistiske kunstnere kritiserer det Danske samfund er det i håb om at få snablen ned i skattekisten, problemet er at der findes så mange platugler i Danmark der vil forsørges af en offentlig kasse at de bides som heste ved det tomme trug, de tjener et formål og det er at de kommer i morgen TV og i nat TV som nyheder, gud fader bevares der er ingen selvkritik, samfundet skal bare betale ved kasse et.

    Kommentar by emmagad — 17. december 2015 @ 00:42

  2. En fra den islamiske venstrefløj som kaster med sten? Aij .. det kan da ikke være rigtigt, det ligger jo slet ikke til dem.

    Kommentar by Winston Churchill — 17. december 2015 @ 01:01

  3. Tabere!
    Deres “meninger” høre til på et højskole ophold i 70’erne.
    Utroligt så infantilt nogle voksne udtrykker sig i det “kunstneriske” miljø.
    Prøv en gang i mellem at høre christiania’s radio på 90.4…..priceless:-)

    Kommentar by Frank Hagmann — 17. december 2015 @ 01:02

  4. HAH hvor originalt..https://youtu.be/2Mb3CoWwNyY

    Kommentar by Mads — 17. december 2015 @ 01:11

  5. Nåja det er vel fint nok, han siger jo sådan set at han godt ved at folk ikke gider at høre på hans venstreradikale ævl længere så nu vil han holde sin kæft fremover.

    Kommentar by per — 17. december 2015 @ 02:30

  6. off topic. men Tommy Robinson Speaks at the Oxford Union.
    http://tommyrobinson.co.uk/

    Kommentar by john M. — 17. december 2015 @ 03:12

  7. Der trænger til at blive ryddet op i kulturstøtten!

    Kommentar by Sigwar — 17. december 2015 @ 05:40

  8. Hvorfor er der saa mange idioter I Danmark ?

    Kommentar by axel v. duch — 17. december 2015 @ 06:09

  9. >6 John M.
    Han har også lige udgivet “Enemy of the State” Den lyder som en du kan blivve klogere af.

    Kommentar by Nielsen — 17. december 2015 @ 07:22

  10. De fleste er idioter. Vel overalt ikke kun lokalt.

    Bortset fra det er kunstnere, generelt med de undtagelser som altid forekommer, i heldigste tilfælde habile håndværkere og glimtvis visionære, men absolut ikke egnede at tage alvorligt som meningsdannere.

    Jeg lytter selv aktuelt noget til Hyldemor Vol. 2
    Den mystiske kvinde. ( Vinding / Hyldemor )

    Du bygged dig et slot
    af det pureste tankespind
    du indbød den hele jord
    til at sidde ved dit bord
    men troede du virkelig
    at det var nok for dig og mig
    ja for dig og mig, ja for dig og mig,
    ja for dig og mig.

    Du så dig omkring,
    men du så ingenting
    du så på dig selv
    men straks kom du i gæld
    troede du virkelig
    at det skulle betyde noget
    tiden er jo allerede gået
    tiden er jo allerede gået,
    tiden er jo allerede gået

    Hvidt er blevet til sort
    dagen var blevet til nat
    alt var kommet til kort
    og det hele var rav ruskende galt fat
    men troede du virkelig ikke
    at du skulle komme op igen
    ja du er min ven
    ja du er min ven, ja du er min ven.

    https://www.youtube.com/watch?v=0UJONpQ59NQ

    Kommentar by Peter Buch — 17. december 2015 @ 07:45

  11. http://www.mx.dk/nyheder/danmark/story/20768720
    “20.000 voksne og børn skal fra september næste år leve af den nye, lave integrationsydelse, som Venstre-regeringen sammen med Dansk Folkeparti, Liberal Alliance og De Konservative forhandlede på plads i juli i år.

    Det betyder, at fattigdommen i Danmark vil vokse, og at hver tredje flygtning formentligt ikke vil have råd til at spise tre måltider om dagen.
    Analysen peger også på, at hver fjerde flygtning ikke vil kunne købe lægeordineret medicin, mens flere end halvdelen ikke får råd til at gå til tandlæge.”

    *****
    Spørgsmål til “professor” Finn Kenneth Hansen:
    Hvor mange måltider mad om dagen fik flygtningene der hvor de kom fra?

    De fleste er muslimer – de kan gå en hel måned under ramadan uden at spise fra solopgang til solnedgang. Giver det dem automatisk ret til
    masser af mad her i Danmark?

    Mange danskere med lavindkomst, eller hjemløse må nøjes med meget lidt mad om dagen, og har slet ikke råd til tandlæge.
    Hvorfor har flygtninge større krav på luksus end danskere?

    Den vestlige verden er blevet afhængig af det stærkt vanedannende stof multikultur. Det flyder med brugte kanyler alle steder, og de afhængige plyndrer deres omgivelser for at få til det næste fix.

    Kommentar by k.m. — 17. december 2015 @ 07:56

  12. Jeg udelod to vers…

    Kommentar by Peter Buch — 17. december 2015 @ 08:13

  13. Det handler om, am … zzzsexxxx … Og unge piger i fertil alder, der er blevet opdraget til at blive pæne piger med en Venstrefløjsidentitet. Æstetikere er erotikere. Det er faktisk en helt elementær indsigt.

    Ærgerligt, at vor bornerte tid ikke anvender den viden om seksualitet, som vi rent faktisk har.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 17. december 2015 @ 08:42

  14. Kunstnere vil gerne være sexede. Og hvem er overdommere, når det gælder sexethed? Netop!

    Og hvem “skoler” dommerne? Netop!

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 17. december 2015 @ 08:50

  15. Den rytmiske musikscene får alt for lidt i statsstøtte. ALT for lidt. Eller noget?

    Kommentar by bastardo — 17. december 2015 @ 09:59

  16. Det er sikre point for Bo Evers, omend meget lidt modigt, der er ikke den store risiko for at blive opsøgt på hjemmeaddressen af vrede DF’ere fordi han kalder dem racister.
    Hvis han derimod f.eks. sang om islamister ville der være en reel risiko, så det tør han ikke, det kræver for meget mod.
    Det er det samme med Carsten Jensen, ikke ét kvæk mod det virkeligt farlige. De har det bedste i den trygge lemmingeflok.

    Kommentar by Johnson — 17. december 2015 @ 12:32

  17. Man ska’ bare lidt længere til venstre, så lyder det som en liberalistisk drøm! :-)
    https://www.youtube.com/watch?v=t9FWIglEFLQ

    Kommentar by anno — 17. december 2015 @ 14:38

RSS feed for comments on this post.