26. december 2015

Heidi Borg Jørgensen: “Vi moderate brune har fået nok af at være forstående og overbærende.”

Heidi Borg Jørgensen føler sig som andre ‘adoptiv-indvandrere’ krænket af den danske normalitet, men hun burde forstå, at det virker patetisk at kalde sig for ‘en moderat brun kvinde’, når hun tydeligvis er fuld af had. Læserbrev i Dagbladet Information – Det er ikke alle racister, jeg har ondt af.

“Da jeg som brunt barn voksede op i Danmark og nu og da blev udsat for racistiske bemærkninger, fik jeg støtte af mine forældre og venner. … Og jeg lærte at blive overbærende over for racistiske krænkere, ja, tilmed have lidt ondt af dem. Jeg lærte, at racistiske krænkere skulle man helst ignorere, for de havde det virkelig hårdt. De kom sikkert fra et rigtig dårligt hjem eller var ikke så godt uddannede.

Sådan blev jeg moderat og tolerant, selv om min første følelse var vrede og had.

De seneste 20 år har jeg fundet det tiltagende sværere at udvise den tillærte overbærende sympati med racistiske krænkere. Når jeg hører, hvordan tonen i dansk politik har ændret sig i de seneste 20 år, hvor udtalelser er blevet mere og mere radikaliserede. …

Eva Agnete Selsing lufter i Berlingske den 13. december sin ‘filosofi’ om, hvordan statsminister Lars Løkke Rasmussen (V) kører os ud over afgrunden med sin migrantpolitik. Hun sammenkæder indvandrere eller rettere ‘de potentielle terrorister’ med voldtægt, social kontrol og parallelsamfund.

… når jeg læser hendes kommentar i Berlingske, slår hun mig ikke som den typiske racistiske krænker, som jeg burde have ondt af. Tværtimod er Eva Agnete Selsing veluddannet, vokset op i det velhavende Gentofte i en akademikerfamilie. Hun passer slet ikke ind i min egen fordomsfulde opfattelse af den stereotype racist.

Men jeg har ikke ondt af Eva Agnete Selsing. Faktisk synes jeg, at hun hælder benzin på det bål, som har været tændt alt for længe. Kvinder som Eva Agnete Selsing skaber polarisering og radikalisering hos os brune moderate mennesker. … Nej, jeg har ikke ondt af Eva Agnete Selsing. Hun tilfører ikke debatten om integration noget nyt eller relevant. Hun taler ikke fra en interessant position, hvor hun kan tilføre debatten en ny og spændende dimension. Eva Agnete Selsing har ingen levet erfaring som brunt menneske i et hvidt samfund, og derfor er hendes forståelse af integration stærkt begrænset, hvis ikke fuldstændig fraværende. Jeg tror heller ikke, hun kender den hjertebanken, som hendes udtalelser antænder i en moderat brun kvinde som mig selv.

Vi moderate brune har fået nok af at være forstående og overbærende. Vi skubbes over i den sort-hvide verdensopfattelse, som Eva allerede lever i. … Det er i en sådan verden, at jeg ville anse Eva Agnete Selsing for at være et lille hvidt overklasseløg, der udgyder sin ligegyldige, blonde og blanke Barbie-filosofi i et af Danmarks største dagblade.”

Oploadet Kl. 22:11 af Kim Møller — Direkte link23 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/71515/trackback

23 Comments »

  1. Sjovt hvordan de ikke hvide er de største racister af dem alle. Antiracist er et kodeord for antihvid

    Kommentar by Daniel — 26. december 2015 @ 22:34

  2. Hvor er det dog anstrengende med den type stråmands argumenter. Vi har ikke brug for den slags vildledning og røgslør, når der er væsentlige emner at diskutere. Der er naturligvis ingen der er politisk interesseret i hendes skrå øjne, påståede solbrændthed eller voldsomme forkærlighed for ris. Debatten handler om islam versus ikke-islam og muslimer versus ikke-muslimer. Intet andet. At hun blev drillet af Christian i skolen, er heller ikke ligefrem et politisk problem. Hvis den oplevelse stadig genere hende, kan jeg kun anbefale hende at se Ole Wedels motiverende video i 9 timer i træk:

    https://www.youtube.com/watch?v=DNCxYbFHPTU

    Derudover er Ole Wedel som bekendt DFer og har ligesom 99.9 procent af alle andre ægte danskere, som udgangspunkt intet mod personer fra Asien. Måske han endda har et ekstra værelse til Heidi Borg Jørgensen, hvis det skulle friste? Det kan på ingen måde udelukkes! :P

    Kommentar by Kafirharbi — 26. december 2015 @ 22:47

  3. Som nordmann har jeg de siste 20 år funnet det tiltagende sværere å utvise den tillærte overbærenhet overfor innvandrere fra MENA land som til tross for å ha fått alt: bolig, trygghet, muligheter – I stort antall velger å være ekstremt kriminelle, å voldta, reise i jihad – og hate oss som reddet dem fra en verre sjebne. De utakknemlige krapyl skaper polarisering – og om du vil radikalisering. Fra å være en vennlig lærer ved innvandrings skoler – er jeg etter mine praktiske erfaringer for å stenge grensene totalt for muslimer og Islam – og om mulig: repatriering. Jeg har fått mer enn nok av forståelse og overbærenhet – også med moderate brune.

    Kommentar by Ove — 26. december 2015 @ 22:58

  4. Som barn havde jeg fregner. – jeg vil ikke sige, jeg var meget drillet med det, men jeg fik da en hel del racistiske kommentarer. “Har du været med i øllebrødskrigen?” “Er du født under en spædkalv!” Ja, ha ha. De andre børn vidste nok, hvad de skulle genere mig med, hvis de havde et horn i siden på mig af en eller anden grund: Min hudfarve.

    For eksempel var en af mine venner sort. Han kunne også finde på at drille mig med fregnerne, sådan, godmodigt naturligvis. Og jeg svarede igen ved at kalde ham “en skorstensfejer”, kulsort som han var.

    Og det var lige dér og da lynet slog ned, og jeg blev belært af mine forældre om, at man ikke komme med racistiske kommentarer til andre menneskers hudfarve!

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 26. december 2015 @ 23:10

  5. De lortefarvede Kvinder må til at forstå, at der er og bliver de Grisefarvede Danskere´s land.

    Kan de Lortebrune ikke forstå det må de forlade landet.
    Der er lort nok.

    Kommentar by sindsro — 26. december 2015 @ 23:37

  6. @ 2 Helt enig! Indvandrere til Norden er snotforkælede og tilbagestående, og skribenten skulle hellere fokusere på, at det vælter ind med semibrune og helsorte potentielle terrorister nu.

    @ 3 haha! Den var go, Morten. “Skorstensfejer”. Jeg blev også en overgang drillet i skolen, men jeg lærte at banke drengene for hårdt, og sådan klarer man dén! Al den åndssvage pædagogsnak og rundkredssidning med flette-tæ’r i dag, den gør jo folk syge! Børn skal bare lære at slå fra sig, og at de godt må.

    Kommentar by Andersine — 26. december 2015 @ 23:37

  7. Sjovt, Heidi, at du skulle nævne det med racer! Vi mide-hvide flæskestegsædende nordboere har fået MER end nok af migranter, der ser ud, som om de kommer lige fra Spray-tan-centret henne om hjørnet!!

    Det er i øvrigt ikke hvide, fredelige mænd, kvinder er bange for at møde en mørk nat i en viadukt, nej, det er dem, der falder i ét med baggrunden. Det er heller ikke hvide mænd, der går bersærk med kødøkser, bomber og macheter på jøder og vantro, vel? Det er heller ikke de gule fra Kina og Japan eller de røde indianere, så hvem er det mon…?

    Kommentar by Løsriv Jylland! — 26. december 2015 @ 23:52

  8. Selsing skriver intet om hudfarve, men udsættes selv for racistisk retorik:
    “ligegyldige, blonde og blanke Barbie-filosofi”

    Hvad vil kvindemennesket selv sige til at blive kaldt en negerbolle?

    Kommentar by Jern Henrik — 26. december 2015 @ 23:52

  9. #6 Andersine

    Lige hvad det med at slå fra sig angår, var jeg ikke sen. Det skal ikke kunne siges om mig. Jeg blev som sagt heller ikke drillet ret meget med mine fregner, og i hvert fald ikke ondartet.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 27. december 2015 @ 00:18

  10. Ved Heidi, hvilket syn “de utilpassede” har på et menneske som hende? Føler hun sig hjemme blandt dem? Har hun et fællesskab med de unge, muslimske mænd, som for ingen pris vil se deres egen søster på de steder, hvor de tager kontakt til piger som Heidi. Fordi de ingen respekt har for de motiver, de har med at gå til hende hende.

    Dét er ægte racisme og tænkning i “blodets renhed”, Heidi. Sex-kontrol af kvinder, så de ikke føder “urene børn”. Så de ikke bliver besudlet af “danske mænds sæd”. Mens det er en triumf, når muslimske mænd spreder deres sæd til mennesker som dig. Mennesker som os. Hvem vælger du at være solidarisk med?

    Er det i “de brunes fællesskab”, du føler dig hjemme? I “de brune pigers fællesskab” måske? Er du ikke snarere “en dansk luder” i den sammenhæng? Eller er du konverteret og har accepteret din fornedrende status, fordi det er den eneste måde at omgås “de brune” på som andet end en leverandør af sex til seksuelt hjemløse, muslimske mænd?

    Find ud af, hvor du hører til. Du ved godt, det er løgn, at vi har skubbet dig ud. Kulsort løgn. Det er ikke os, der tænker i “blodets renhed”. Og ikke os, der tænker i “besudling”. End ikke denne “Christian”, som formentlig var varm på dig.

    Og du ved det!

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 27. december 2015 @ 00:52

  11. Importerede adoptivbørn= biologisk krigsførsel mod danskerne af landsforrædere. Mange steder i landet er danskere blevet myrdet af overflødigt importyngel.–Skolesystemet( bl.a.lærerne) har store uløselige problemer med importen.OSV

    Kommentar by dansker — 27. december 2015 @ 02:27

  12. Underligt eller dybt åndsvagt som Heil Brun Jørgensen roder rundt i hudfarver, jeg mener om sommeren skal jeg passe meget på for ikke at blive ekstrem brun, min søster har derimod svært ved bare at blive moderat brun, men vi har altså de samme holdninger uanset hvor meget sol vi end får om sommeren.
    Det er da lidt underligt, at jeg om sommeren så ikke er racist fordi jeg bliver ekstrem brun, og stadig kritisere isislam, men om vinteren er jeg racist, når jeg kritisere isislam på samme måde som jeg gør om sommeren !
    Altså racisme er årstids bestemt ifølge import barnet Heil Brun Jørgensen ha..ha..ha..

    Kommentar by li (islamonausea træt amatør DIGTER) — 27. december 2015 @ 08:28

  13. Der er mange flotte svar på adoptivberigelsens udgydelser i Information.

    Ole Brockdorf har som altid næsten det hele med, og en del af kommunisterne gør sig selv til grin ved at afsløre deres egen argumentationsfrie stupiditet og deres indædte had.

    En Helene Kristensen skriver bl.a.:

    Jeg tror, og det er bare min mening, at fr. Heidi Borg Jørgensen for at få et rimeligt liv, bør prøve at konsultere en psykolog. Der er psykiske belastninger ved at være adopteret, og ved at være mobbeoffer – det behøver man ikke være brun for at opleve. Hun vil måske, efter nogle år, kunne få et rimeligt liv uden den selvundervurdering og had til omgivelserne som en opvækst som adobteret og mobbeoffer kan medføre. Så vil hun også kunne leve et rimeligt liv uden at skulle føle sig personlig ramt af alt i det omgivende samfund.

    Kommentar by Balder — 27. december 2015 @ 09:17

  14. Hun har på mange måder ret, man kan godt tale pænt til folk selvom man mener de ikke skal bo her. Når då det er sagt, bliver vi nødt til st forholde os til at indvandrene fylder godt op i kriminalitetsstatestikkerne, voldsstatestikkerne og blandt voldtægtsmændene, men derfor kan vi da ikke tillade os at udpege en vilkårlig indvandrer som voldtægtsmand! Vi bliver derfor nødt til at forholde os til statestikkerne og så må vi konstaterer at vores politikere ikke opfylder deres forenemmeste mål, nemlig at beskytte danskerne ! Indvandere er gennemsnitligt simpelthen farlige for danskerne!

    Kommentar by Robert R — 27. december 2015 @ 09:29

  15. Puha, hvis hun er moderat så har hun da lige bevist at moderate muslimer er tikkende bomber og at Eva Agnte Selsing derfor har været alt for overbærende i hendes karakteristik af migranterne.

    Kommentar by Phil — 27. december 2015 @ 09:53

  16. Og racisme-prisen går til Niels Nielsen for:

    Siden hvornår har det været misundelsesværdigt at være et lille hvidt overklasseløg? Det har jeg meget svært ved at se, i de kredse, hvor jeg kommer, bruges ordet “overklasseløg” som et skældsord. Men selvfølgelig, hvis man selv er stolt af at være et overklasseløg, der oven i købet abonnerer på en ligegyldig Barbiefilosofi som Selsings, er det da muligt, at man kan se det attråværdige i denne karakteristik.

    http://www.information.dk/comment/1090805#comment-1090805

    Kommentar by Balder — 27. december 2015 @ 10:13

  17. Her går jeg for en gangs skyld en lille smule OT:

    Jeg læser flere steder i kommentarerne på Information, at det er indvandringskritikerne (der anvendes andre betegnelser, men det er dem, de mener) i virkeligheden er årsagen til den muslimske bombeterror. Jeg har set påstanden andre steder, og det er tydeligt, at den er ved at blive populær.

    Før i tiden lagdes skylden for, at muslimer sommetider sprænger bomber af, oftest på samfundet. Det er samfundets skyld! Nu ser jeg oftest beskyldningen rettet mod en gruppe af mennesker, og det er en slem ting. Dels fordi det er urigtigt, og dels fordi nogle af disse mennesker rent faktisk var dem, der advarede mod denne uheldige effekt af multikulturalismen, længe inden den blev indført.

    Jeg er godt klar over, at folk på begge sider af debatten har det med at blive personlige, når de løber tør for gode argumenter. Selv er jeg med tiden blevet immun overfor at blive kaldt racist og det, der er værre. Jeg skænker det ikke længere en tanke men fortsætter uanfægtet debatten. Men beskyldningen om at jeg, vi, er den egentlige årsag til de modbydelige terrorangreb, er at gå langt over grænsen for, hvad man kan tillade sig selv i en ophedet debat.

    Det er urimeligt, at vi skal gøres skyldige, ligesom det er urimeligt at lade budbringeren henrette pga dårlige nyheder.

    Jeg overvejer kraftigt et sagsanlæg, hvis den beskyldning nogensinde skulle blive brugt mod mig personligt.

    Kommentar by Arne Torp — 27. december 2015 @ 12:30

  18. Gud ved hvordan man de steder, hvor de kulørte kommer fra, vil administrere forståelighed og overbærenhed, over for en moderat hvid, der selvfølgelig står der på de samme økonomiske betingelser, som de farvede står her?
    Få lige styr på baglandet inden du angriber dit nye land.

    Kommentar by Menig 442 — 27. december 2015 @ 13:14

  19. Hun kalder sig selv “moderat brunt menneske”.

    Hun sætter sig selv i bås som værende anderledes, og føler sig bedre end det folk der har taget imod hende. Hvordan ser hun på sine adoptivforældre? har hun nogensinde kaldt dem skide racister eller hvide overklasseløg?

    Når hun kalder sig moderat brun, skylder os svar på hvem der er rabiate brune! – og hvad de tænker på at gøre ved os danskere.

    Hun tager også slemt fejl af indvandrerdebatten. Der er mange fremmede i Danmark som klarer sig rigtig godt, som tilpasser sig uden særkrav. Kloge danskere ser faren ved Islam, og advarer mod dens negative indvirkning på samfundet, det er ikke det samme som at se lidt skævt til en enkelt “brun pige” der naturligvis skiller sig ud.

    Kommentar by k.m. — 27. december 2015 @ 13:53

  20. Det er da noget underligt at pege på sin hudfarve, blot fordi man møder kritik. Det er udansk. Ueuropæisk.

    Kommentar by Liva — 27. december 2015 @ 21:32

  21. 12/li

    Fed humor du har. :)

    Kommentar by Liva — 27. december 2015 @ 21:40

  22. For nu at gøre de venstresnoede glade, så vil jeg blive i det stereotypiske racistiske hjørne, og sige, at det er Sand-negerne der er problemet, ikke Bambus-mulaterne . . .

    Kommentar by Christian — 28. december 2015 @ 07:51

  23. Jeg mener nu nok at et såkaldt brunt menneske i et hvidt samfund, har det noget mere privilegeret, end et hvidt menneske nogensinde vil få det i et brunt samfund.

    Kommentar by Jacob Andersen — 1. januar 2016 @ 11:42

RSS feed for comments on this post.