27. december 2015

Israel: Breaking the Silence-bus angrebet af stenkastende palæstinensere – Intet i de danske medier…

Tidligere på året kaldte Politikens Anders Jerichow Breaking the Silence for ‘en tværpolitisk organisation’, men selvom danske medier ofte bruger den venstreorienterede NGO som sandhedsvidne, så har episoden ikke været omtalt i de danske medier. Fra Haaretz – 3 People on Breaking the Silence Bus Wounded in Rock Throwing Attack in the West Bank.

A left wing NGO’s bus was the victim of a rock throwing attack near Hebron in the West Bank Friday, lightly wounding three. The assailants who carried out the attack in south Mount Hebron were Palestinian children, Breaking the Silence told Haaretz. The three wounded were participating on a Breaking the Silence tour at the time of the attack. …

‘To everyone’s benefit, no one involved was seriously wounded,’ said the Breaking the Silence spokesperson of the incident.”

(Breaking The Silence-bus angrebet af arabere i Hebron, 25. december 2015; Foto: Jerusalem Post)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/71527/trackback

14 Comments »

  1. i’m loving it

    Kommentar by Dex Dexter — 27. december 2015 @ 23:05

  2. Me too.

    Kommentar by emmagad — 27. december 2015 @ 23:24

  3. Først sten, så kraner…vantro er vantro

    Kommentar by li (islamonausea træt amatør DIGTER) — 27. december 2015 @ 23:51

  4. Me three. :-)

    Kommentar by Nielsen — 28. december 2015 @ 03:29

  5. Ren uforfalsket Fryd..

    Ligesom et tv-klip, hvor en sortklædt maskeret autonom lowlife, løber frem, for at smide en sten i hovedet på politiet, og får en brosten i nakken, som bliver kastet af en anden autonom, og går ud som et lys ( Jeg elsker det klip )

    Kommentar by Christian — 28. december 2015 @ 07:19

  6. Eller når de progressive bliver jaget ud af Folkets Hus på Nørrebro af deres allierede.

    Kommentar by ng53717 — 28. december 2015 @ 09:06

  7. ‘To everyone’s benefit, no one involved was seriously wounded,’
    ØV:-)

    Kommentar by Frank Hagmann — 28. december 2015 @ 09:08

  8. Det tjener jo ikke sagen at oplyse om den slags.

    Kommentar by Phil — 28. december 2015 @ 09:35

  9. Blev Johannes neger beriget?

    Ha ha ha, hvor er det komisk og selvfølgelig ikke en nyhed, som tjener “de godes” sag.

    Kommentar by Iznogut — 28. december 2015 @ 15:58

  10. Rudeknuseri i Mellemøsten?
    Ja det er sørme en sensation der må på forsiden af alle danske medier
    (ironi kan forekomme).

    Forklaringen på den manglende mediedækning i Danmark af alskens petitesser i den israelske presse, er måske, at mainstreammedierne i Danmark i modsætning til Uriasposten, modtager mediestøtte, så de ikke behøver at forlade sig på hemmelige tilskud fra zionister (Mossad eller andre) med krav om modydelser.

    https://www.youtube.com/watch?v=DIT9sLz29iQ

    Kommentar by Jesper Hansen — 28. december 2015 @ 18:15

  11. @ Jesper Hansen
    “…hemmelige tilskud fra zionister…” skriver du.
    Jeg håber, at du kan dokumentere dine grove beskyldninger (konspirationsteorier)?

    Kommentar by Jern Henrik — 29. december 2015 @ 18:38

  12. Jeg skrev “IKKE”

    Jeg skrev at MSM ikke “modtager mediestøtte, så de ikke behøver at forlade sig på hemmelige tilskud fra zionister…”

    Og dermed mener jeg, at MSM ikke behøver at gå i petitesser. Jeg påstår selvfølgelig ingen steder at andre der går i petitesser, BEHØVER at gøre det.

    Der er mange andre lige så “vigtige” aktuelle nyheder i den israelske presse, der ikke bringes i danske medier. f.eks:

    Israelsk højre-ekstrem leder: Alle kristne er blodsugende vampyrer der bør udvises fra staten Israel.

    http://www.haaretz.com/israel-news/.premium-1.693132
    Kræver abonnement men kan f.eks. læses her:

    http://muslimvillage.com/2015/12/27/115552/israel-extremist-leader-calls-for-banning-christmas-and-christians/

    Og:

    Jewish extremism: Stabbing killed Arab baby photo at wedding causes public outcry

    Også fra Haaretz men kan ses her:
    https://www.youtube.com/watch?v=m0aJQ3996vY

    Kommentar by Jesper Hansen — 30. december 2015 @ 01:45

  13. Jesper Hansen

    Antydede du lige at jeg får zionistisk støtte?!!

    Hvilken verden lever du i…

    Kommentar by kimmobil — 30. december 2015 @ 08:12

  14. Nej da.

    Du skrev “.- intet i danske medier…”, hvilket i sammenhæng med andre gange Uriasposten skriver dette, kan forstås som en antydning af, at det er et tegn på MSMs politiske tendens.

    Jeg anførte bare, at der kunne være andre grunde: Nemlig at de danske medier har fulgt journalistiske nyhedskriterier (i denne omgang ihvertfald), og derfor har valgt ikke at bringe denne enkeltstående nyhedspetitesse om rudeknuseri fra israelsk presse, men at pressen muligvis ville have bragt nyheden, hvis de blev betalt for det, også selvom de i modsætning til Uriasposten modtager mediestøtte.

    Godt nytår!

    Kommentar by Jesper Hansen — 31. december 2015 @ 14:15

RSS feed for comments on this post.