1. januar 2016

Kernebider, 1. januar 2016

Demografisk går det i den forkerte retning, men 2015 gav dog trods alt håb om et paradigmeskifte. Alt tyder på at Danmark får grænsekontrol mandag morgen, og mon ikke konventionerne snart er fortid. Der blev talt udlændingepolitik over otte kander kaffe her til formiddag, og nu hvor der endelig er ro (stadig en sovende gæst), kæmper jeg lidt med schæferhundehvalpen Samson, der angler efter opmærksomhed i alle vågne timer. Jeg har det fint, for som en stout jyde er det sådan lidt ‘amatøragtigt’ at drikke igennem nytårsaften. Eller også er jeg bare for gammel til hård spiritus.

Årets første nye matrikelart blev Kernebider. Jeg har kun set den få gange, men den er en almindelig art på fodrebrættet, siges det. En nabo fortæller, at han ofte ser Grønspætte i et træ få meter fra min forhave, så den vil jeg spejde efter i 2016.

(Kernebider og Skovspurve, 1. januar 2016)

I love Wisconsin. I love coming here. I’ve performed here, uh, a lot because I’ve discovered that you people apparently have some sort of federal grant for drinking. … How do you know when it’s New Year’s? That’s the big mystery to me. What’s the difference? I’ve been in bars here, and it’s like New Year’s every fuckin’ night! ‘Oh, New Year’s, that when we, uh, drink with hats on.’

I’ve been drunker here than anyplace else I’ve ever been in my life. And remember this: You are NOT, you are not alcoholics. You, and, my hat is off to you, you… are professionals.” (Lewis Black, The White Album, Wisconsin, 2000)

Oploadet Kl. 17:20 af Kim Møller — Direkte link12 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/71579/trackback

12 Comments »

  1. Hård spiritus? jamen til nytår drikker man da champagne!

    Kommentar by Robert R — 1. januar 2016 @ 17:37

  2. Godt nytår.

    Hvis du keder dig kan du altid forlyste dig med Tv2News, der havde valgt at indkalde Sebastian Dorset, Omar Marzouk, Jon Stephensen og Helle Joof til en særlig nytårsudgave af Presselogen.

    Jeg havde aldrig troet jeg skulle sige det, men Hella Joof er vel nærmest at betragte som den mest moderate i flokken, hende der skulle agere opponent imod de andre.

    Jeg gætter på at Preben Vilhelm, Pelle Dragsted, Georg Metz og Morten Thing havde meldt afbud, og så var de fire de næstbedste.

    Og hvorfor dog ikke invitere en gruppe komikere og venner ind til at diskutere medielandskabet anno 2015. Så vidt jeg kan forstå er der endda tale om en opfølgning på en tilsvarende debat sidste år.

    Enten er det helt bevidst åndssvagt eller også siger det en del om mediedanmark at disse fire betragtes som interessante personligheder og som en mangfoldig flok der kan give debatten forskellige perspektiver. Indspistheden og selvtilstrækkeligheden er afsindig – og de er næppe flove på kanalen eller har selv tænkt over det.

    Kommentar by Superman — 1. januar 2016 @ 17:39

  3. Hold dig til øllet Møller, det er nemmere at komme over.

    Håber virkelig du får ret mht. konventionerne.

    Godt Nytår.

    Kommentar by M.P. — 1. januar 2016 @ 17:51

  4. “Demografisk går det i den forkerte retning”(KimMøller)-Har du ikke fået bedækket konen endnu ???– Tja. Siden 1970 er 950 000 danske børn blevet aflivet ved abort.C15000 sidste år. Den største
    udrensning af etniske danskere siden 1350 (Den sorte død) Tager du 2 stk Danmarkskort. Skriver årstallet 1975 på begge. Farver rødt hvor de over 28 000 aborter blev foretaget på det ene og rødt på det andet hvor socialdemokratiet,sf m.m ved sidste valg fik flest stemmer.Og du derefter placerer de 2 kort over hinanden.Vupti.De dækker hinanden.- Egentlig logisk ud fra de nævnte partiers førte politik og mentalitet.- Og har selvfølgelig politisk betydning fremtidigt, da de nationale danskere ikke afliver deres børn, men tørrer sveden af panden og får børn i deres “billede”.-Velkommen 2016.

    Kommentar by dansker — 1. januar 2016 @ 17:54

  5. ad 4 sidste valg.= Valgene o 1975.

    Kommentar by dansker — 1. januar 2016 @ 17:58

  6. -> Robert R

    Der røg da et par flasker Moet.

    Kommentar by Kim Møller — 1. januar 2016 @ 18:04

  7. Nytårsdag er en god dag at huske nogle af W.C.Field´s herlige citater om alkohol.

    “Jeg elskede engang en smuk blondine. Hun drev mig til druk. Det er det eneste, jeg skylder hende tak for.”

    “Var jeg herinde i går aftes og brugte 20$?” Bartenderen:”Ja!” “Åh gudskelov. Jeg var bange for, at jeg havde mistet dem.”

    “Leveomkostningerne er igen gået op med en dollar pr. flaske”

    “Jeg er i besiddelse af en uhyggelig selvdisciplin. Jeg rør aldrig noget der er stærkere end gin før morgenmaden.”

    Kommentar by k.m. — 1. januar 2016 @ 18:11

  8. Njo, han døde da også af det. Et alkoholindiceret https://en.wikipedia.org/wiki/Gastrointestinal_bleeding

    Kommentar by bb — 1. januar 2016 @ 19:05

  9. Lewis Black er ikke død, bb.

    Kommentar by Kim Møller — 1. januar 2016 @ 20:35

  10. Godt Nytår – og flot pips, Møller der har fotograferet. Kunne man ikke få et billede af schæferhvalpen, monstro? Schæfere er fantastiske følgesvende! “Samson” er så absolut et mere passende navn til en schæfer, end det navn mine forældre gav familiens schæfer engang: “Smutti!” …

    Kommentar by Andersine — 1. januar 2016 @ 21:45

  11. -> Andersine

    Jeg har ikke haft det store kamera fremme endnu, men skal nok finde en anledning på et tidspunkt. Hvis du tilføjer mig på Facebook, så kan du se den. Aldeles uimodståelig, men også lidt som at få småbørn i huset igen.

    Kommentar by Kim Møller — 2. januar 2016 @ 09:56

  12. januar 03, 2016
    Hvorfor drikker Jeppe fra 1968-generationen?
    “Usmagligt”
    For et halvt år siden undrede Dansk Folkeparti sig over et »usmageligt« casting-opslag fra DR b.dk – 18. august 2015 ved Michael Alsen og Maja Hagedorn.
    DR3 søgte »drukglade danskere« til et nyt program, der skulde sætte fokus på unges alkoholforbug.
    “- Kan du lide at gå i byen og drikke dig så fuld, at du har svært ved at huske festlighederne dagen efter? Så er du aktuel i et nyt program, som DR3 er i færd med at udvikle.”
    »Vi leder efter en m/k, som tæller dagene, til det bliver weekend, hvor du endelig kan gå i byen, drikke alkohol og feste med vennerne. Måske du også er en person, der ofte får såkaldte black-outs i forbindelse med indtagelse af alkohol, og selv er nysgerrig på at vide, hvad der egentlig skete dagen før ..,« lød det i et casting-opslag fra DR.
    Anette Toftegaard uddybede, hvem man søgte.
    »I det her nye program vil vi gerne følge nogle personer, der ved, de drikker så meget, at risikoen for blackout er lig 100 procent,« sagde hun.

    Men så er vi pludselig langt fra public service, lyder kritikken fra Dansk Folkeparti. Medieordfører Morten Marinus (DF) mener, opslaget er langt over kanten.
    »Det sender et helt forkert signal. Jeg kan godt forstå, at de vil lave et program om unges alkoholforbrug, men hvis man tager annoncen for troende, så lyder det som fest og glade dage. Man søger unge, der vil deltage i dødsdruk, og giver så den besked, at hvis ikke de kan huske aftenen, så bliver det filmet,« siger Morten Marinus.
    Han tager det forbehold, at programmet kan vise sig at have mere tyngde end casting-opslaget vidner om. For opslaget er »usmageligt«, siger han.
    »Og jeg vil tillade mig at være skeptisk over for, om det bliver et program, jeg kommer til at rose. Jeg frygter, det bliver noget druk-TV, og det er ikke en del af public service-forpligtigelserne,« siger Morten Marinus.

    Redaktionschef hos DR Kultur Kasper Tøstesen medgiver, at opslaget og artiklen på realityportalen.dk tegner et uheldigt billede. Hans let overfladiske tone om dette alvorlige ungdomsproblem minder i den grad om Peter Schiølers tidligere kampagne i 1977. Hvem var han?

    Efter langstrakte studier blev Schiøler mag.scient. og fik skiftende stillinger for at ende som chefnarkokonsulent under undervisningsministeriet. Men han blev hårdt angrebet for manglende kvalifikationer, uvidenskabelighed, dårligt arbejde og uheldige karakteregenskaber (bl.a.manglende sanddruhed). Ved forespørgsel i folketinget desangående i 1971 ved MF Kai Moltke svarede undervsiningsminister Helge Larsen så undvigende, at det blev anset for en devaluering af Schiøler. Han havde nært samarbejde med den kommunist-inficerede Landsforening for Mentalhygejne (= den internationale World Federation of Mental Health) , som gav sig af med “behandling” af samfundets tabere, men som efter kompromitterende afsløringer af statsrevisionen måtte nedlægge sin virksomhed 1975.

    Peter Schiøler udnævnte Tine Bryld til sin “håndplukkede” medarbejder som narkokonsulent og bærer sin tunge del af ansvaret for ungdommens ødelæggelse med narko og fylderi og – snagende spørgeskemaer i samarbejde med den noget berygtede psykolog Eggert Petersen.
    Peter Schiøler vilde lære de unge at drikke, – -. Altså “de unge, der jo er igang med at lære at benytte alkohol”
    “Der har udviklet sig en brugskultur, ” skrev han, “som i sig selv har en beskyttende effekt mod de mange skadelige virkninger som uhensigtsmæssig benyttelse af alkoholiske drikke medfører…..”

    Kommentar by Gertrud — 3. januar 2016 @ 12:41

RSS feed for comments on this post.