1. januar 2016

Nytårsgudstjeneste fra Haderslev Domkirke med imam Kassem Rachid: “Profeten Muhammed sagde…”

Tilbage i 1999 mente sognepræst Marianne Christiansen at Danmark førte en ’smålig’ og ‘restriktiv’ udlændingepolitik, og støttede op om Leif Bork, der illegalt husede flygtninge. Hun er gift med et tidligere folketingsmedlem for Det Radikale Venstre ,og blev i 2013 biskop. Imamen hun lod prædike i den tv-dækkede nytårsgudstjeneste er tidligere byrådsmedlem for Socialdemokraterne i Aabenraa. Den røde front kommenteres af Henri Nissen på Udfordringen.dk – Muhammed skal ikke luskes ind i kirken.

“Det lyder så smukt, at man lader alle religioner komme til. Men kirken skal passe på med ikke at forkludre begreberne. Kirken skal forkynde kristendommen rent og klart. Og biskoppen skal ikke udviske forskellen mellem islam og kristendom ved at slippe Muhammed indenfor. Den muslimske imam citerede naturligvis ‘profeten Muhammed’. Men for kirken er Muhammed jo en falsk profet, som intet har med kristendom at gøre. Og han skal ikke luskes ind i kirken. Uanset om det sker i humanismens navn. For Muhammed forfulgte de kristne, og han opfordrede i Koranen muslimer til at gøre det samme. Og kristne forfølges i de fleste lande, hvor denne religion hersker.”

(Imam Kassem Ali Rachid, Nytårsgudstjeneste på DR1, 31. december 2015)

“De bedste af Jer, er dem der frygter Allah.” (Imam Kassem Ali Rachid i Haderslev Domkirke, 31. december 2015)

Oploadet Kl. 19:00 af Kim Møller — Direkte link50 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/71590/trackback

50 Comments »

  1. Da de boede i Ålborg tog Margrethe Vestager faktisk offentlig afstand fra ægteparret Hakon Svanes og Marianne Christiansen holdninger. –

    Kommentar by dansker — 1. januar 2016 @ 19:15

  2. Islam er underkastelse for loven ( stammeloven) mens kristendommen er frisættelse fra loven( jødisk stammelov).Det er en teolog, der ikke tror på det hun prædiker. En symptomatisk person for “Folke”kirken.

    Kommentar by Anonym — 1. januar 2016 @ 19:22

  3. Han stod simpelthen og prædikede islamisk racisme på licensbetalte DR. Jeg har ret svært ved at finde på en passende kommentar.

    Kommentar by Phil — 1. januar 2016 @ 19:35

  4. Jeg slukkede heldigvis efter to min af hendes prædiken. Når åbningsreplikkerne handler om tolerance og mindretal ved jeg af erfaring mit blodtryk er i fare

    Kommentar by Redneck — 1. januar 2016 @ 20:03

  5. …2015 var også det år jeg tog mig sammen til at melde mig ud af folkekirken…. Af rent skattemæssige og politiske årsager og denne nytårs-fredagsbøn viser det var en god beslutning. Opfordringen til at melde sig ud er hermed givet videre, I vil ikke fortryde et sekund

    Kommentar by Redneck — 1. januar 2016 @ 20:12

  6. Statsministerens nytårstale kunne lige så godt være skrevet for Helle Thorning, tågehornet Uløkken bræger mere forståelse og mere EU for det ligger i Danskernes hjerter, desuden omtalte Uløkken sit eget projekt der hedder drenge på kanten og når han tog rundt oplevede han den ene solstråle historie efter den anden hos drenge på kanten, det er utroligt at eliten kan bilde sig selv ind at det er den etniske Dansker der skaber problemerne i Danmark, brandvæsnet samt politi har ikke adgang til visse områder i Danmark, til Kongehuset, Kirken og Christiansborg få nu styr på alle migranter og smid de kriminelle og deres familier ud af Danmark så Danskerne igen begynder at respektere eliten, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 1. januar 2016 @ 20:13

  7. Perkerluderen Marianne Christiansen er en skændsel mod kirken. I 1945 blev hendes slags klippet skaldet.

    Kommentar by Nielsen — 1. januar 2016 @ 20:16

  8. Marianne Christensen har sammen med Gadegaard og generalsekretær for Bibelselskabet Birgitte S. Larsen indviet JP’s læser i hvor dårligt jøderne behandler dem, der vil smide smide dem ud i havet. Det hele bygger på et enkelt “sandhedsvidne”.
    Deres rejse til Israel og de i “ærlig” krig vundne landsdele var bl. a. arrangeret af Folkekirkens Nødhjælp. Med den slags naive tåber ved roret overlever Folkekirken ikke dette århundrede og Danmarrk heller ikke.

    Kommentar by Menig 442 — 1. januar 2016 @ 20:37

  9. Der er en grund til, at jeg ALDRIG nogensinde hører kvindelige præster: De taler INTET, der kommer fra Gud, for Gud siger klart og tydeligt, at kvinder IKKE må være præster eller tale i forsamlinger! Basta! Folkekirkerne står tomme, fordi næsten ingen præster er kristne selv, og de prædiker tomhed, for de er selv tomhed.

    Vejen er ved at blive banet for antikrist og islamiseringen. Som en ondartet svulst spreder den sig hastigt.

    Kommentar by Andersine — 1. januar 2016 @ 21:30

  10. -> Redneck

    Fornuftig beslutning. Jeg gjorde det samme i ca. 2003 efter at en række fremtrædende – stærkt venstreorienterede – præster og biskopper i årevis havde propaganderet langt mere for islam end for kristendom.

    Den endnu levende Flemming Pless og den heldigvis afdøde Anne Braad var et par af de københavnske præster, der ikke kunne få nok af multikulturen.
    Den førstnævnte er idiot, da han som bøsse nok vil blive hængt i nærmeste byggekran, når muslimerne får magten.

    Sjovt nok kan man godt være kristen uden at være medlem af Folkekirken, jeg vil endog mene, at det er en fordel ikke at være medlem af denne forening af muslimelskere, Kirkeasyl og Bedsteidioter for muslimsk indvandring samt venligboere.

    Kommentar by Henrik Petersen — 1. januar 2016 @ 21:30

  11. Tager jeg meget fejl? Men skulle folkekirken ikke forkynde kristendommen? Har præster ikke pligt til at missionerer også blandt muslimer?

    Kommentar by Robert R — 1. januar 2016 @ 21:32

  12. @ 10 Godt sagt, Petersen! Jeg vil knagme melde mig ud af den lede folkekirke nu! Begrundelse: Homoer har INTET at gøre foran alteret i en kirke – homosex er Gud en stor vederstyggelighed, så man håner direkte Gud ved at tillade homoægteskaber. Og 2: den aftagende tro i Folkekirken – samt den farlige leflen for kristnes fjende Nr. 1 – muhammedanere!

    Kommentar by Andersine — 1. januar 2016 @ 21:34

  13. Jeg meldte mig ud af folkekirken i 2001. Og har til tider haft det lidt ambivalent omkring det… I bagklogskabens lys… Kan jeg nu se, at dette var en beslutning forud for min tid.. Jeg har sparet 3000-4000,- pr år siden..

    Først ødelagde perkerne folkeskolen og nu er tiden så kommet til folkekirken… At jeg ikke betaler til galskaben, har ikke forhindret at min søn er døbt og skal konfirmeres næste år… Win Win

    Kommentar by ny kommentator — 1. januar 2016 @ 21:48

  14. I sin aktuelle kritik af Naser Khader nævner han at Naser drikker alkohol og omgås ikke korrekt påklædte kvinder. Imamen siger endvidere, at der ikke er behov for nogen reform af islam, og at Allahs ord selvfølgelig har gyldighed til alle tider! Iflg gatestoneinstitute 8 dec 2015. Ak ja, godt at vi andre så kan sidde og blive spist af med et intetsigende citat fra koranen i gudstjenesten. Året tegner ikke godt…

    Kommentar by Jakob — 1. januar 2016 @ 21:52

  15. Da jeg meldte mig ud af det svindelforetagende for nogle år siden – skrev præsten til mig, at han ikke kunne forstå, at jeg ville udmelde mig og at jeg derved ville opleve sjælelig armod og fattigdom!

    Jeg kom til at opleve det modsatte – nemlig sjælelig frihed til at tænke, tro og udtrykke mig på min egen måde og nu kun med ansvar for mig selv…

    Jeg blev fri for at føle den indbyggede religiøse kristne skyld, som en såkaldt jesus har taget på sin kappe for vores skyld i en obskur fantasiverden, som religioner er stærkt forfalden til. Vi overlever ikke i denne verden fuld af religiøse fanatikere med afsæt i år 0 eller basis i middelalderlig tro, lov og orden eller mangel på samme med.

    Historiens gang har alle beviser man kan få på, at den naive tro på at religiøse ord og løsninger er den bedste og mest retfærdige magt er en illusion, som altid drukner i misbrug, dekadence, forræderi og krig og blod. Nej den reelle magt i sidste ende, er den/dem der er villige til at opstille og anvende den sidste million soldater man kan skaffe på at vinde krigen med magt – den tese kommer vi i Europa til at lære, når det kommer til at brænde på for alvor – De 3 bevidst naive religionstosser vil ikke have en snebolds chance i helvede til den tid – de vil komme i første geled og falde som de første. Nej dem der er flest til sidst er dem der vinder kampen – Vi bliver nødt til at mobilisere og blive de fleste til sidst…!

    Selv om vi har kæmpet mod taliban, al-queda og is gennem de sidste 30-40 år er intet vundet endnu – der opstår bare nogle nye grupper og organisationer, som muslimerne kan tilslutte sig og så fortsætter vanviddet ufortrødent – Nu har de snart et så stort grundlag i bl.a. Europa, at krigen mod os kan føres i vore egne lande – godt hjulpet på vej af det de 3 såkaldte religiøse banditter står for – ren og skær 5. kolonne virksomhed.
    Den virkelige fjende er hverken Jøderne eller Israel, men islam og muslimerne.

    Men fint at de 3 stiller sig i første geled…så ved vi hvor vi har dem og hvad der står på spil – tak for det røvhuller!

    Kommentar by Black Watch — 1. januar 2016 @ 22:22

  16. Folkekirken bør ikke tage en såkaldt profet til sig som giftede sig med og havde sex med lille pige. En krigsherre der slog ihjel.

    Kommentar by Liva — 1. januar 2016 @ 22:47

  17. Tilstandene i folkekirken er ganske rigtigt meget deprimerende, men at vende ryggen til kristendommen som sådan synes jeg er den helt forkerte reaktion. Hvornår var Europa stærkest? Var det ikke da en urokkelig kristen tro gennemsyrede samfundet. Det var dengang Europa skabte sine største kunstværker og rigdomme. En superstærk civilisation der ordnede tyrkerne og Islam med hænderne bundet på ryggen.
    Troens betydning for et folks modstandskraft kan ikke overvurderes. Det er nok ikke tilfældigt at polakkerne (og andre østeuropæere)er fuldstændig immune overfor multi-kulti ideologien, og kan se islam som den fjende det er. Det gælder både folk og “elite” Det skyldes jo nok at de er et traditionelt kristent troende folk. Den samme vaccination mod vanviddet ville vi have haft, hvis vi havde været trofaste mod vores åndelige rødder og den traditionelle lutherske tro. Jeg er efterhånden overbevist om at det danske folk ikke kan rejse sig uden at finde tilbage til troen. Det gælder i. f. h. t. alt det råddenskab der er ved at nedbryde vores land, lige fra opløste familier, massive skilsmissetal, arbejdsmoral til, værst og mest uopretteligt af alt: Indvandringen. Desværre er Den Danske Folkekirke, danskernes nationale kirke, i dag en del af problemet, da mange præster, og de fleste biskopper, reelt er gudløse humanister. De bør kyles ud af embedet!
    Måske er en af vejene til modstand at man finder en god præst og menighed på den egn man bor, løser sognebånd dertil og engagerer sig der. Tænk bare på den klarhed og jordbundethed Søren Krarup altid har talt med. Ville også gerne bo i denne præsts sogn: clausthomasnielsen.dk

    Kommentar by Wagnerian — 1. januar 2016 @ 22:49

  18. Det rækker ikke at beklage sig i dette indforståede og oplyste forum. Skriv læserbreve til mainstream-medierne. Klag til DR over udsendelsen. Og til kirkeministeren over biskoppen, som burde stå til fyring for klokkeklart brud på præsteløftet (bekæmpe enhver vranglære). Bliv i folkekirken, stil op til menighedsrådet. Klag til DF over, at man overhovedet ikke mærker regeringsskiftet. Man får jo afløb her i sit hjørne af nettet, men det nytter intet bare at prædike for de omvendte.

    Kommentar by Søren — 1. januar 2016 @ 23:00

  19. Jeg kan ikke tilslutte mig idéen om at melde sig ud af folkekirken. Den er fyldt med falske profeter, men de bekæmpes bedst indefra.

    Husk hvad Jesus har at sige om de falske:

    Ikke enhver, som siger: Herre, Herre! til mig, skal komme ind i Himmeriget, men kun den, der gør min himmelske faders vilje.

    Mange vil den dag sige til mig: Herre, Herre! Har vi ikke profeteret i dit navn, og har vi ikke uddrevet dæmoner i dit navn, og har vi ikke gjort mange mægtige gerninger i dit navn?

    Og da vil jeg sige dem, som det er: Jeg har aldrig kendt jer. Bort fra mig, I som begår lovbrud!

    Kommentar by Michael Jensen — 1. januar 2016 @ 23:18

  20. Helt enig med Michael Jensen. Hvis man ønsker, at islam-leflende humanister skal have held til at sætte sig på vores tusinde år gamle og i international målestok helt unikke folkekirke – ja så skal man da bare give op og melde sig ud. Hvis vi bliver ved med at trække os frivilligt, har vi snart intet tilbage, som det er værd at kæmpe for. Men en rigtig god ide at løse sognebånd, de steder det giver mening.

    Kommentar by Søren — 1. januar 2016 @ 23:26

  21. ORO ord ord døde nyhipoer til JORD jord jord

    Kommentar by dansker — 2. januar 2016 @ 02:10

  22. @ Michael Jensen
    “Jeg kan ikke tilslutte mig idéen om at melde sig ud af folkekirken. Den er fyldt med falske profeter, men de bekæmpes bedst indefra.”

    Hvad gør du helt konkret, som du ikke kan gøre, hvis du ikke er medlem?

    Jeg er kristen, men præster som Marianne Christiansen er lige præcis grunden til, at jeg meldte mig ud af folkekirken for flere år siden. En behagelig sidegevinst er de mange sparede skattekroner.

    Men en imam i kirken! Oh my God!

    Kommentar by Jern Henrik — 2. januar 2016 @ 08:07

  23. Tror at præster er ligeglade med hvad de prædiker. Bare der er en forsamling, der giver og lytte til dem.

    Kommentar by P — 2. januar 2016 @ 08:19

  24. #Jern Henrik . Meld dig ind. Tag med til alle de møder du kan, gå til alle de kirkekaffer efter Gudstjenesten du kan og giv i alle sammenhænge din mening til kende højt og tydeligt !Jeg gør det selv og har gjort det i årevis. Vi vinder kun kirken tilbage ved at give ulvene i fåreklæder massiv og konsekvent modstand og afsløre deres løgne. Oplevede det selv senest til vores nytårsaften fest. Der var en kvinde til stede, en af disse åhh så åndelige og tolerante humanister der gemmer sig bag kristne floskler. Hun blev sat på plads. Hun blev så rasende at hun næsten ikke kunne styre sig selv, og dagen efter til fælles morgenbord ville hun end ikke have øjenkontakt med mig . Jeg tænkte på alle hendes højtravende udtalelser om bla. tilgivelse, men det gjaldt så altså ikke mig som hun tydeligvis hadede fordi jeg havde talt hende midt imod højt og tydeligt så ingen i selskabet kunne undgå at høre det.
    Der er en gammel sang der hedder “fremad Kristi stridsmænd” Tænk på den og klø på !

    Kommentar by Danskeren — 2. januar 2016 @ 09:13

  25. Ikke bare den danske folkekirke, men hele den kristne danske kulturarv og de historiske fodaftryk den har givet, er et sammensurium af kristendommen indført som en magtpolitisk nødvendighed for at tækkes Rom, og siden troskab til Luther der gjorde Rom til hovedfjenden.

    Danmark var noget nær det eneste europæiske land, hvor reformationen foregik relativt fredeligt, og allerede tidligt i den protestantiske danske kirke ser man, et markant anderledes tros og menneskesyn der på mange måder minder mere om den måde de tidligste vikinger så på gud, og de folkefærd de mødte i verden, men på den anden side var tro og politik lige så nært forbundet efter reformationen, som det var da Harald proklamerede Danmark kristen.

    Det er ikke svært, at se den styrke Islam har, når nu politik er så indgroet i ideologien, og når nu politik og tro alligevel altid har været tæt forbundne kar uanset det for den enkelte meget vel kan være et ønske om inderlig søgen efter retledning og mening. De tidligste vikinger der mødte Islam og muslimer, var betaget af deres organisation og administration, og handlede mere med dem end de bekrigede dem, men forbuddet mod alkohol var uforligneligt med vikingernes levevis, men det er åbenlyst, at for en vikingekonge var krigeren Muhammed umiddelbart et større forbillede end Jesus.

    At det så blev Jesus og Kristendommen er jo endnu en sammenblanding af netop tro, politik og kultur, men nok også en del anarki, som Jesus giver mulighed for, men som altid har været i strid med det gammeltestamentlige og paradoksalt nok også kirken som institution og dermed i historisk Rom. At præster i nutiden inviterer imaner i kirken er bare en fortsættelse af den udvikling, som er sket i århundrede, men dermed ikke sagt, at det er rigtigt eller forkert, blot en konstatering af, at tro, politik og kultur altid på den ene eller anden måde har været blandet sammen.

    Kommentar by Pedersen — 2. januar 2016 @ 09:21

  26. Kirken ønsker at fremme interreligiøs dialog. Problemet er imidertid, at dialog går to veje. Mon den kvindelige biskop er blevet geninviteret til at tale i imamens moske til fredagsbønnen. Nej vel.

    Kommentar by Satan — 2. januar 2016 @ 09:32

  27. Når man læser denne tråd er det måske interessant, at se på den eneste gang Jesus greb til vold! Nemlig da vekselerene og kræmmerne sad i templet og talte deres fortjenester op. Og her er kirken jo ikke bedre og har aldrig været det, end Islam der opkræver skat af vantro! Således er Jesu korporlige vrede alene rettet mod dem der gør kirken til en røverkule i økonomisk forstand og ikke mod dem der har gjort uret og søger forsoning i Kristus..

    Kommentar by Pedersen — 2. januar 2016 @ 09:46

  28. Kirken er svag.

    Kommentar by detersåtrist — 2. januar 2016 @ 09:58

  29. Henrik Petersen — 1. januar 2016 @ 21:30

    Jeg er på femte år kirketjener i Christians Kirke og endnu lykkelig uvidende om at præsten Flemmeing Pless skulle være bøsse. Kunne du ikke uddybe den specifikke påstand?
    Er det personlige erfaringer eller rygter du har fra andres side du forsøger at udtrykke i påstanden?

    Præsten har endnu aldrig gjort tilnærmelser til mig. Hvilket en del nok vil finde forståeligt uanset orientering…

    http://www.kristeligt-dagblad.dk/liv-sj%C3%A6l/flemming-pless-og-kampen-mod-forelskelserne

    Kommentar by Peter Buch — 2. januar 2016 @ 10:13

  30. Flemming Pless

    Kommentar by Peter Buch — 2. januar 2016 @ 10:15

  31. Folkekirkens bekendelsesgrundlag fordømmer “muhammedanere”!

    Kommentar by de Hemmer — 2. januar 2016 @ 10:30

  32. Jeg gider slet ikke folkekirken og deres åndssvage islam propaganda. Hver gang en præst eller biskop åbner munden handler det om at vi skal åbne vores grænser, være tolerante bla bla bla. Og alt det der kirke asyl er også helt til grin.

    Kommentar by bella — 2. januar 2016 @ 12:11

  33. Hvis man giver fanden lille fingeren, så tager han med garanti hele armen. Syntes ikke ,at en Imam har noget at gøre i en dansk folke kirke.

    Det er for mig besynderligt for mig , at det tillades;

    for flere år siden kom den katolske pave på besøg til Danmark. Han ville gerne holde en andagt i en dansk kirke. Jeg husker det som Roskilde Domkirke. Det vilde man ikke tillade dengang. Derfor syntes jeg ,at det er besynderligt.

    Kommentar by hartvig jensen — 2. januar 2016 @ 12:22

  34. Selv hvis vi sætter en omtrentlig datering af den ældste stenkirke som begyndelsen har Roskilde Domkirke været katolsk længere tid end protestantisk, hvilket kunne tale for en vis rigmelighed i at en pave skulle holde en andagt der. Men beslutningen om at paven ikke skulle være der er der også gode argumenter for, eksempelvis at katolikkerne har deres egne kirker.
    http://www.denstoredanske.dk/Kunst_og_kultur/Arkitektur/Danske_kirker_R-Rå/Roskilde_Domkirke

    Kommentar by Peter Buch — 2. januar 2016 @ 13:08

  35. Hvad er det der foregår i Sønderjylland? Som bekendt står de røde partier svagt der, ved seneste folketingsvalg fik de borgerlige partier langt over 60% af stemmerne, de Radigale fik bare 3,1%.
    Alligevel er menighedsrådene så ræverøde og kulturradikale at man kan vælge en nar som Marianne Christiansen til biskop. Som bekendt er det medlemmerne af menighedsrådene samt præsterne der vælger biskopper. At præsterne i dag stort set alle er røde er desværre en kendsgerning, men at medlemmerne af menighedsrådene åbenbart er det samme er da en falliterklæring.
    De sønderjyder der stemmer borgerligt ved folketingsvalg stemmer åbenbart ikke ved valg til menighedsrådene eller måske stemmer de med en sæk over hovedet?
    Folkekirken er i dag overtaget af et et lille rødt mindretal fordi vi andre åbenbart er ligeglade. Nå, det er selvfølgelig også vigtigere hvem der vinder “vild med dans”.

    Kommentar by bjarne Binee — 2. januar 2016 @ 14:56

  36. WAY to go, Heidi Mund!! Dette er en must-see: Mund er virkelig en gæv Kristen kvinde! http://pamelageller.com/2016/01/sharia-law-in-germany-christian-activist-heidi-mund-charged-with-agitation-against-the-people.html/

    Det er vel nok ækelt, at vore kirker inviterer Satan ind i kirkerne!! Jeg VÆMMES!

    Kommentar by Andersine — 2. januar 2016 @ 15:09

  37. Peter Buch, OK, det har du ret i, og det er jeg også helt med på. Men jeg syntes det er meget ejendommeligt, at en pave afvises, mens man gerne ser en “kætter” på prædike stolen. Alt andet lige, så kan man med rimelighed ikke kalde en pave sådan. I dag bygges der moskeer over det ganske land , kan man ikke med rimelig og gode argumenter henvise til disse deres egne bede huse , idet man for år tidligere haver afvist en katolik +++???

    Kommentar by hartvig jensen — 2. januar 2016 @ 15:10

  38. Puplic service til jer alle

    http://www.dr.dk/om-dr/licens/selvbetjening/afmeld-medielicens

    Kommentar by Dave — 2. januar 2016 @ 16:02

  39. hartvig jensen

    Jo, argumentet hvor du sammenkobler afvisning af en pave i 1989 med tilstedeværelse af en muslim 2015 er ganske godt, i mine øjne.

    Kommentar by Peter Buch — 2. januar 2016 @ 16:48

  40. 5 Redneck og 10 ny kommentator

    Her kan man se hvad kirkeskatten går til:

    http://www.folkekirken.dk/om-folkekirken/oekonomi/kirkeskat

    Der er særlig to punkter jeg vil henlede opmærksomheden på – vedligeholdelse af de historiske kirker og videreformidling af den kristne kulturarv. Det er nemlig der jeres udmeldelse har størst praktisk betydning:

    “Via kirkeskatten bidrager du til vedligeholdelse af kirker og kirkegårde. Danmark har ca. 2400 kirker og ca. 350 antal kirkegårde i hele landet.

    Bidraget sikrer, at de danske kirkebygninger bliver vedligeholdt. Bygningerne repræsenterer tusind års danmarkshistorie og gemmer på unikke kunst- og kulturskatte.
    Indkøb af kunst til kirkerne spiller også en vigtig rolle for ‘det generelle kunstmarked’.

    Desuden har Danmark en særlig tradition for velplejede og smukke kirkegårde. Via kirkeskatten sikrer du, at lokale kirkegårde bliver bevaret, og at der altid er nogen til at vedligeholde gravstederne.

    Via kirkeskatten bidrager du til, at børn og unge bliver undervist i den kristne tro og kulturarv. Præsterne og folkekirken sørger for, at børn i hele landet kan gå til dåbsoplæring og konfirmationsforberedelse i deres lokalområde. Dermed bliver det sikret, at den kristne kulturarv bliver ført videre til de næste generationer.”

    Gæt selv hvad der sker hvis et menighedsråds udgifter til vedligeholdelse af en historisk kirke overstiger deres midler, og de må søge hjælp andre steder… De socialistiske politikere kunne ikke drømme om at bevilge en ekstra krone til bevaring af KIRKEBYGNINGER.

    Et andet aspekt af udmeldelse er at jo færre medlemmer i Folkekirken, desto bedre argumenter har Manu Sareen-typer for at lukke flere kirker og forære dem til muslimerne som moskeer.

    Et tredje aspekt er at det er 1.000 gange nemmere at reformere en eksisterende institution end at stifte et nyt åndeligt samlingspunkt for et folk i opløsning.

    Man kan jo begynde sådan her – synd ingen turde det til nytårsgudstjenesten:

    http://www1.cbn.com/cbnnews/world/2014/March/Brave-German-Woman-Why-Heidi-Mund-Rebuked-Islam

    Kommentar by M — 2. januar 2016 @ 18:49

  41. 9 Andersine

    Når du aldrig hører kvindelige præster hvordan kan du så være så sikker på at intet de siger kommer fra Gud?

    Der var kvindelige præster i oldkirken – kristne gravsten findes bevaret med kvindenavne og indskriften “presbytera” – præstinde.

    Den ældste afbildning der findes af en kristen er en kvinde der beder med oprakte arme – som en præst der velsigner.

    “Gud” har ingen steder sagt at kvinder ikke kan være præster; Paulus siger i et brev at kvinder ikke må tale i forsamlinger, men Paulus er ikke Gud.

    Paulus skriver dog også at kvinder bør “tildække hovedet når de beder eller profeterer”, altså mener han at kvinder kan profetere = tale ord der kommer fra Gud…

    Ingen grund til at være så kategorisk, det gode ved kristendommen er at den ikke hænger sig sådan i petitesser som at en person er mand eller kvinde… Kvinderne har altid været meget (de mest?) aktive kristne, og de hedenske romere hånede ofte de kristne for at give så meget plads til deres kvinder, som om de var lige så gode som mændene…

    Når Paulus kommer med formaningen om at kvinderne skal tie i forsamlingen er det naturligvis fordi det modsatte var tilfældet i menighederne… De snakkede. Måske for meget.

    Men det er værd at huske at de første vidner til opstandelsen var kvinder. Maria Magdalene var “apostlenes apostel”, så hvis kvinder ikke kan bringe bud fra Gud, så er der ikke meget kristendom tilbage :)

    Du er meget vred. Vreden er forståelig men husk at den kristne basis er en anden. Husk også at de kvindelige (og mandlige) præster medierne citerer naturligvis er håndplukkede så de siger de “rigtige” ting. En præst der siger andre ting kommer IKKE i medierne.

    Søg og du skal finde.

    Godt nytår og Gud bevare Danmark.

    Kommentar by M — 2. januar 2016 @ 19:09

  42. Peter Buch og Hartvig

    Diskussionen omkring graden af rimelighed ved katolsk vs. Islamisk tilstedeværelse i en prostestantisk kirke er givet på forhånd. Luther proklamerede Rom og katolicismens fortolkning af evangelierne for en større fjende end jødedommen og Islam tilsammen, og ydermere anerkendte Luther Muhammed som profet omend han så tilbedelsen som en vildfarelse. Jødedommen så Luther som en udvikling der nok startede af monoteistisk tro, men som udviklede sig mere hedensk end hedningerne selv. Man skal også huske på, at Luther egentlig ønskede en trosbekendelse der alene var baseret på den totale overgivelse Kristi gav på korset, og som ikke kan siges, at afvige væsentligt fra et Allahu Akbar, men måtte nøjes med en trosbekendelse der alene symbolsk adskilte sig fra den katolske……

    Kommentar by Pedersen — 2. januar 2016 @ 21:45

  43. “Danmarx`s røde radio”, som ikke ligefrem lider under kristenforfølgelser, har set propagandalyset og samarbejdede med bisp Marianne om nytårsgudstjenesten. Det var vigtigt at få listet den antikristne agitation smidigt på plads. Den skyldtes ikke nogen ny selvstændig kreativ tanke hos bispen, men var bare lånt fra Lundehuskirkens gamle bibel fra 70`erne. Og indslaget med Muselmanden var hentet fra Tyskland, hvor man er lidt foran i udviklingen. Bisp Marianne abede efter. Dernede nøjedes man ikke med et stilfærdigt besøg af en tilsyneladende begrænset troende imam, men lod det islamiske bønneråb runge gennem den katolske kirke.
    En kvinde sprang op. Heidi Mund. Hun talte islam midt imod. Her er det:
    https://www.youtube.com/watch?v=yFKSRWQ54lk
    En oprører imod overmagten! Fra Frankfurt. Netop fra Frankfurt. Fra byen, hvor ulykkerne begyndte. Skolen for den kommunistiske doktrin, som opløser og nedbryder demokratierne indefra…
    Mod og kraft fik hun fra sin tro.
    Ganske nøgternt og ukirkeligt må jeg erkende – hvad nr. 17 ovenfor konstaterer – at “troens betydning for et folks modstandskraft kan ikke overvurderes.” Det gælder naturligvis (desværre) også islam.

    Kommentar by Gertrud — 3. januar 2016 @ 01:35

  44. […] at ingen reagerede da imamen sagde “De bedste af Jer, er dem der frygter Allah.“, som Uriaspostens Kim Møller fangede. Men ikke biskoppen, der sagde “Når vi indleder 2016 med bønnen […]

    Pingback by Monokultur » Godt nytår, med lidt TV — 3. januar 2016 @ 08:28

  45. Biskop? Måske er kællinger ikke egnede til topjobs.

    Kommentar by AN — 3. januar 2016 @ 13:14

  46. SIGER ALT OM, hvad islam er baseret på

    “De bedste af Jer, er dem der frygter Allah.” (Imam Kassem Ali Rachid i Haderslev Domkirke, 31. december 2015)

    Kommentar by tavsen — 3. januar 2016 @ 13:20

  47. “M” giver præcis grundene til IKKE at udmelde sig af folkekirken.

    Kommentar by Michael Jensen — 3. januar 2016 @ 19:30

  48. 46 AN

    Integritet er en sjælden vare som man ganske enkelt ikke har råd til at kaste vrag på, uanset hvor den findes.

    Katolikker har nul kvindelige præster men det hjælper fedt… Her kan du se en flok mænd lade sig tilsvine i selve Vatikanet… blandt dem Roms biskop, pave Frans:

    http://gatesofvienna.net/2014/06/the-vatican-and-islamic-prayer/

    Det er første gang nogensinde at koranen er blevet reciteret i Vatikanet, og i den muslimske verden tages det selvfølgelig som et tegn på at Rom nu er deres.

    (Alle steder hvor en muslim har udført en bøn tilhører muslimerne for evigt ifølge dem selv.)

    I øvrigt er det nylige kup af pavestolen en overset katastrofe for vesten. Benedikt XVI blev som den første pave nogensinde tvunget til at abdicere… af hvem og hvordan? Han havde kritiseret islam og sagt sandheden – at intet godt nogensinde er kommet ud af den tro, kun vold (han citerede en byzantinsk kejser for den indsigt). Så blev han fjernet og erstattet med Frans der er en politisk korrekt hånddukke.

    Paven har en mægtig indflydelse verden over og en islamkritisk pave kunne tippe vægtskålen… derfor.

    Kommentar by M — 3. januar 2016 @ 21:04

  49. 48 M

    God pointe.

    Kommentar by AN — 3. januar 2016 @ 21:24

  50. @40
    Nu er jeg i den situation at jeg har et barn bisat på den lokale kirkegård. Og jeg kan fortælle dig at der er brugerbetaling på det område, endda med fin prisliste fra den ukendte urnenedsættelse til en fuldt vedligeholdt gravplads med revet perlegrus foran. Så min mangeårige kirkeskat går ikke alene til gravpladser i alt fald.

    Da jeg meldtr mig ud fik jeg også en formanende skrivelse fra kirkekontoret om jeg selv skulle betale for min begravelse men mon ikke der er råd til en times tid til 1500kr i timen?

    Jeg har yderligere betalt skat igennem mere end 25 år og selvom min indtægt i starten var et beskeden tror jeg 4000 i snit om året i kirkeskat ikke er helt forkert… Dvs 100,000 indtil nu så jeg holder betalingspause med god samvittighed.

    Jeg kan jo altid melde mig ind igen hvis jeg når at blive folkepensionist…. Men måske det er til en anden tarif til den tid?

    Kommentar by Redneck — 3. januar 2016 @ 22:37

RSS feed for comments on this post.