11. februar 2016

Snart dages det…

Jeg blogger stadig for Document.dk, men kan glæde faste læsere med at Uriasposten kører videre i den vante stil her på siden fra marts. Meget mere om fritidsplanerne på et senere tidspunkt.

Her i mit fynske eksil går det i øvrigt glimrende, omend det våde vintervejr lader en del tilbage at ønske. Fodrebrættet er velbesøgt selvom både huskattene og spurvehøgen viser interesse, og den nu 16-18 kilo tunge schæferhvalp stjæler mejseboldene. Der vokser Erantis i skellet, og Guderne (Allah fraregnet), skal vide at jeg glæder mig til foråret. Snart dages det

(Samson fotograferet med fugleobjektiv, 11. februar 2016)

(‘Gennem rude’-foto af Spurvehøg, 11. februar 2016)

Oploadet Kl. 15:17 af Kim Møller — Direkte link54 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/71679/trackback

54 Comments »

  1. Stor applause! Det vil gøre kommentarfolket glade.
    Off Topic er stadig hvid som sne. Men det er vel noget, KimPo-ekspertisen arbejder på?

    Kommentar by Jesper Hansen — 11. februar 2016 @ 15:44

  2. Ikke dårligt. Kim er ved at mase sig gennem kattelemmen, for at få Uriasposten i gang igen.

    Det er så tåget på off-topic, at man ikke kan se en hånd for sig, så bruger vi bare tråden her.

    http://www.dr.dk/nyheder/indland/politiet-dropper-sag-mod-kontroversiel-noerrebro-imam
    Er det kun Mogens Camre, Lars Hedegaard m.fl. (etnisk danskere) der fremover dømmes efter racismeparagraffen?

    Kommentar by k.m. — 11. februar 2016 @ 16:13

  3. Skønt! Og åååh, hvilken nuttet vovse!

    Hahaha! “allah fraregnet”. Den var go’!

    Kommentar by Andersine — 11. februar 2016 @ 16:23

  4. 2. Ja det var Sgu dejlig. Så Urias kører for fuld blæs fra Marts.
    Vil de så sige Marts incl ??

    Allah er Satan selv, derfor er han fraregnet. :)

    Kommentar by Sindsro — 11. februar 2016 @ 17:07

  5. Godt, at du er glad og tilfreds med den løsning, du har fundet, Kim Møller. Det har været rørende at læse, hvad dine faste kommentatorer har skrevet til dig. Vi andre forstår, at du har betydet meget for mange i mange år, hvor de gratis har haft glæde af dit store arbejde og engagement. For samfundet må det have været en ikke uvæsentlig sikkerhedsventil.

    Det vil næppe kom bag på nogen, hvis du fremover poster færre indlæg i din fritid, alle har jo pligter at passe, og aviserne bugner også med stof. Hold du dig til det, du er bedst til og finpuds din niche.

    Dejlig hund med godt navn.

    Kommentar by denonde — 11. februar 2016 @ 17:17

  6. Sød hund. Kunne selv godt tænke mig en hund engang, enten en Schæfer, Bouvier des Flandres eller en Boxer.

    Kommentar by Johnson — 11. februar 2016 @ 17:33

  7. Dejligt, jeg savnede også fuglebillederne :))

    Kommentar by Martin — 11. februar 2016 @ 18:00

  8. Selv på halv eller kvart kraft i stofmængde vil din beslutning gøre mange glade. Det kan du vel egentlig godt tillade dig at være lidt stolt af.

    Og husk så at give Samson et kødben oven på de mejsekugler.

    Kommentar by Henrik Wegmann — 11. februar 2016 @ 18:01

  9. “Flygtninge” og “menneskesmuglere” er to begreber der øjensynlig henviser til præcis det samme. Begge ord er yderst værdiladede, men samtidig også modsatrettede betegnelser for det reelt set samme fænomen, nemlig folk der krydser grænser ureglementeret. Når man vil fratage sig ansvaret for at lade dem krydse grænser ulovligt, kalder man dem “flygtninge”. Når man forsøger at stoppe dem, kalder man dem pludselig “menneskesmuglere”. Men ret beset er det ikke smuglere, der fragter grænseoverskridere over til de græske øer.

    Hvad enten man kalder dem flygtninge eller menneskesmuglere så fragter grænsebryderne øjensynligt sig selv. Og dem der gør det muligt for dem, kalder man ikke “menneskesmuglere”, de hedder blot “forhandlere af maritimt udstyr”.

    Nato reagerer hurtigt med at sende flådeenheder til det græske hav på EU’s opfordring, men til gengæld tog det EU et halvt år at vågne op og bede om Natos assistance til bevogtningen. Desuden har EU selv et søværn der hører ind under EU’s forsvarssamarbejde, nemlig “EUFOR” der tidligere har været i aktion ved Somalias kyst.

    Hvorfor EU’s søværn ikke selv løser opgaven, er der ingen der taler om. Hvorfor skal Nato (og dermed Danmark, som har et EU-forsvarsforbehold) påtage sig opgaven? Er det mon fordi, det er nødvendigt at tvinge Tyrkiet til samarbejde i kraft af deres Nato-medlemsskab? Hvis Nato-aktionen overhovedet er nødvendig, hvad fik Tyrkiet så 23 milliarder af EU som betaling for?

    http://www.dr.dk/nyheder/udland/danmark-vil-bekaempe-menneskesmuglere-med-krigsskib

    Kommentar by Jesper Hansen — 11. februar 2016 @ 18:14

  10. Virkelig skønt at Uriasposten vil fortsætte. Bloggen har da også et ledigt standpunkt. I den grad. Jeg håber at arbejdet med både Document.dk og Uriasposten vil gå rigtig godt for Kim. Så har Kim Møller ikke solgt HELE sin sjæl til Document.dk. Hvor er det godt at vide :) Han gør det sgu også alt for godt på egen hånd.

    Kommentar by Liva — 11. februar 2016 @ 18:40

  11. 9 Jesper Hansen.-Natos “Krigsskibe” vil komme til at fungere som civile færger mellem Tyrkiet og Grækenland, så det giver en 100% tryg og sikker sejlads. Og dermed turbo på immigrantstrømmen. – Derfor har Eu af politiske årsager ikke påtaget sig et “transportansvar”.Tyrkiet er i flere år blevet udstyret med avanceret kinesisk militærudstyr og eget produceret. Landet har ikke noget militært nytte af Nato. Hvilket Dk heller ikke har. Dk er kun et af USAs europæiske offerlam.- Bedre Dk brugte pengene på en EFFEKTIV egen grænsekontrol.DF har svigtet igen og IGEN.

    Kommentar by dansker — 11. februar 2016 @ 18:43

  12. Jeg håber ikke at ‘Off topic’ går til. Der er læssevis af gode links og kommentarer. Hvad med i øvrigt at kalde den tråd noget andet, for i virkeligheden er intet af det, der linkes til Off topic her på Uriasposten.

    Kommentar by Liva — 11. februar 2016 @ 18:46

  13. Feministernes Sverige er et mareridt for – piger.

    denkorteavis.dk/2016/nu-en-ny-asylansogere-korte-gratis-med-skolebus-som-tak-udsatte-de-13-arige-skolepiger-for-sexchikane/

    Kommentar by Liva — 11. februar 2016 @ 19:00

  14. Den tidligere tyske stat DDR er blevet beskyldt for meget.– Også uberettiget. -Ansvar for Angelas Merkels mentalitet og opførsel har den absolut ikke. Damen er et fuldblodsprodukt af en falsk retning af den tyske evangeliske kirke. Dk har en aflægger i Kristeligt Dagblad,Folkekirkens “nødhjælp” og deres støtter.- Den protestantiske danske folkekirke bygger på det sande kristne og nationale princip at: VI ER KUN FORPLIGTET OVERFOR VORES EGET FOLK. Svigtes det af dansen om guldkalven eller andet er det landsforrædderi. Asatroen sværger til den samme nationale blodsbåndsloyalitet.- Og mange Ateister prioriterer jo også deres egne familie først.

    Kommentar by dansker — 11. februar 2016 @ 19:19

  15. http://jyllands-posten.dk/indland/ECE8437883/berlingske-slettede-artikel-om-udskaeldt-imam-chefredaktoer-fortryder/
    Da Berlingske sidste år indgik forlig med Det Islamiske Trossamfund og imamen Haitham Al-Haddad om en udokumenteret påstand i en artikel, indvilligede avisen ikke kun i at bringe en rettelse og betale 10.000 kroner, som det hidtil har været fremlagt.

    http://www.dr.dk/nyheder/indland/muslimsk-forening-kraever-10000-kroner-i-erstatning-fra-debattoer
    *****
    Det ligner et mønster at Islamisk Trossamfund både truer med retssager, og afkræver 10.000 kr i erstatning.

    Kommentar by k.m. — 11. februar 2016 @ 19:50

  16. Dansker: “Natos “Krigsskibe” vil komme til at fungere som civile færger mellem Tyrkiet og Grækenland, så det giver en 100% tryg og sikker sejlads. Og dermed turbo på immigrantstrømmen.”

    Næ nej, sådan spiller klaveret ikke, når Absalon går i aktion. Det danske søværn lader sig intimidere, men vil kræve benhårdt mandat, og suverænt råderum, som det fremgår af artiklen: “Aftalen er så, at flygtninge i migranter fragtes tilbage til Tyrkiet, uanset hvor tæt de er på Grækenland, siger Peter Christensen.”

    Dansker: “Tyrkiet er i flere år blevet udstyret med avanceret kinesisk militærudstyr og eget produceret. Landet har ikke noget militært nytte af Nato. ”

    Tyrkiet som har isoleret sig selv politisk og økonomisk, har tabt borgerkrigen i Syrien, og er nu helt på herrens mark uden Nato. I forhold til det stærke og stolte danske søværn, er den tyrkiske flåde reelt en miniput, bygget op på en gruppe 30 år gamle og forældede amerikanske 3000tons fregatter, der kun sjældent står til søs.

    Dansker: “…Hvilket Dk heller ikke har. Dk er kun et af USAs europæiske offerlam.- Bedre Dk brugte pengene på en EFFEKTIV egen grænsekontrol.DF har svigtet igen og IGEN.”

    Nato? Det er Danmark og Norge. Nato’s flåde er bare et andet ord for det danske søværn med hjælpeenheder. Absalon(L16) med to helikoptere og fire speedbåde, er kendt og frygtet i hele verden som Natos bedste skib. For Søværnet er det naturligvis blot en venstrehåndsøvelse, men aktionen vil slå fast at fremover er det Danmark der sætter dagsordenen i det ægæiske hav, og så kommer der nye boller på suppen. Det bliver Absalon(L16) der 100% styrer taktstokken og bestemmer musikken, og når søværnet råber “freeze”, så stivner de!

    Pirate Hunt – Danish Counter-Piracy Documentary (English Subtitles)
    https://www.youtube.com/watch?v=gslYChaeVOY&list=PLGKwE9ggZ7wcRMsjq4T-7j9zECoaXWmTi

    Kommentar by Jesper Hansen — 11. februar 2016 @ 20:03

  17. Rettelse: Absalon lader sig IKKE intimidere!

    Kommentar by Jesper Hansen — 11. februar 2016 @ 20:04

  18. Vil det sige, at du fortsætter med at skrive artikler for Document, men samtidig også blogger for Uriasposten?
    Så man vil skulle checke begge sites for at få alle opdateringerne? Det virker lidt underligt. Men godt at høre at Uriasposten vender tilbage!

    Kommentar by SendZeniaStampeTilSverige — 11. februar 2016 @ 20:27

  19. Uha, pas på med de mejsebolde og Samson. Jeg har engang set en hund der havde mæsket sig i mejsebolde. Dens mave var helt opsvulmet og den var syg i flere dage bagefter.

    Kommentar by Michael Jensen — 11. februar 2016 @ 20:42

  20. http://www.jv.dk/artikel/2229257:Esbjerg–Sognegaarden-i-SOenderho-bliver-hjem-for-flygtninge

    Føj for den lede, er der ingen grænse for danske politikeres idioti?

    tænk sig at bruge over 1 million kr på at ombygge denne historiske perle til flygtningebolig

    Kommentar by k.m. — 11. februar 2016 @ 21:15

  21. Kim

    Dejligt at høre du fik hjemve. Så kan der igen søges på diverse tags

    Samson er i den pragtfulde alder, hvor den er mest charmerende på sin kluntede måde. Du må have en Delilah til ham

    Kommentar by tavsen — 11. februar 2016 @ 21:58

  22. hvad er der sket med Off Topic??

    Kommentar by tavsen — 11. februar 2016 @ 22:00

  23. Godt at høre, at Urias ikke lider bladdøden. Jeg vil holde mit ord, og sende dig et månedligt beløb via din mail.
    Det er en uhyre sjælden kunst, at få fugle og katte til at leve i harmoni. De fleste rovfugle har desuden intet imod, at få kat ind imellem.

    Kommentar by Nielsen — 11. februar 2016 @ 23:36

  24. Vent venligst på at dette bliver godkendt af document.dk.
    Puh ha, for et cirkus.

    Kommentar by Nielsen — 12. februar 2016 @ 00:17

  25. “Den eneste ideologi, som jeg kan sammenligne
    med nazismen, er islamismen.”

    Dette citat er at finde i en dansk udgivet bog fra 2014.

    Vedkommende som skulle have formuleret tankerne (ikke bogens forfatter) er æret med et museum, som politikerne i 2010 ville have sat på finansloven.

    Hun er en af Danmarks helt store forfatter ikoner, (Hun er en af de mest læste danske forfattere. Hendes bøger er udgivet på over 30 sprog, og hun er med på den officielle kulturkanon) hvoraf en bog er omsat til film, af ingen ringere end filminstruktøren Sydney Pollack.

    Hvis man ikke skulle have gættet det, er det Karen Blixen som fremsatte de, måske vise og kloge, men ihvertfald nu forbudte tanker og ord.

    Kommentar by Men dog ! — 12. februar 2016 @ 09:23

  26. Jubelhistorie?
    http://jyllands-posten.dk/aarhus/politiretsvaesen/ECE8438575/stort-fald-i-kriminaliteten-i-gellerup/

    Kan vi nu tro på det?

    Spørgsmål fra min sider må dog være:

    1. Hvorfor falder anmeldersene?

    2. Er det pga. få tilbageblevne etniske danskere der ikke vil eller tør anmelde noget som helst?

    3. Er det fordi hele området nu er næsten 100% muslimsk og alle derfor er underlagt sharia og den muslimske levemåde og ikke tør sige noget pga. trusler for angiveri, trusler generelt og vold, hvis de prøver?

    4. Er det fordi politiet ikke kommer og ikke skriver rapport eller skjuler det?

    Osv. osv. osv….

    Artiklen bygger på tilsyneladende fakta og så burde man jo være positiv…not?

    På en eller anden måde føler jeg dog at det hele er spin, manipulation og løgn – sådan har jeg det efterhånden med alt vedrørende Danmarks forhold omkring islam og det muslimske herrefolk´s opførsel i DK.

    Og man får aldrig en journalist til at stille de kritiske spørgsmål!

    Se også JP´s kampagne omkring ytringsfrihed…

    http://jyllands-posten.dk/indland/ECE8439446/jyllandsposten-paa-besoeg-i-et-sprogcenter-maa-man-kritisere-religion/

    Kik på billedet…ikke én hættemåge og igen en skønsang om noget som reelt ikke er til stede, når kameraet slukkes og danskerne er gået – de 2 tunger fra muslimsk side gælder vel også her.

    Jeg ved sgu ikke.. jeg har sådan en fornemmelse af at alt hvad der iscenesættes, italesættes er manipulation og forsøg på at vildlede og skjule virkeligheden og ikke komme til at afsløre vanviddet for meget – forhindre at man tog fejl.

    Men måske er jeg “bare” paranoia helt igennem og burde labbe vort nye danske Eldorado i mig og tro på alle de positive nyheder og juble som en mand med sindsygt meget knald i låget!

    Kommentar by Black Watch — 12. februar 2016 @ 10:36

  27. Kriminalitetens fald i Århus kunne jo være fordi sådan som det måske fungerer i virkeligheden – her i Københavnsområdet?

    http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/netto-haerget-af-drengebande-politiet-kommer-ikke/5949442?trackid=Jp%20lister%20seneste

    Jubelen forstummer og afmagten sætter ind i stedet.

    Kommentar by Black Watch — 12. februar 2016 @ 10:42

  28. “Jeg vil ikke finde mig i denne form for optræden, og jeg ser frem til, at jeg om få uger kan fremlægge min respektpakke for Folketinget. Vi skal have respekten for hinanden og for fællesskabet tilbage.”

    Ja, det skal nok hjælpe med en “respektpakke”…

    Kommentar by Johnson — 12. februar 2016 @ 11:33

  29. Hej Kim.
    Jeg synes Document.dk fungerer godt, men der vil altid være plads til Uriasposten. Håber du hygger dig i det fynske – er selv døbt hos genboen :)
    Mvh.

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 12. februar 2016 @ 12:20

  30. @25

    Nyligt afdøde Mogens Rukov sagde de samme ting i portrætbogen af ham fra 2010:

    “Islam er nutidens nazisme. De lande der er under islam, må have nazistiske dagsordener”

    Han langer også ud efter de “politisk korrekte” med dette: “De omtaler ofte virkeligheden fuldstændig modsat af, hvordan den faktisk ser ud. Engang var det et forsvar for Gulag-øhavet, i dag er det islam”

    Og denne burde mejsles i sten foran Christiansborg:

    “Hvorfor skal jeg have respekt for ting, som er mig ubehagelige og fremmede? Eller ligefrem vederstyggelige? Jeg har ret til at sige, at folk har nogle tåbelige værdier. Men det må jeg ikke. Det er politisk ukorrekt. I den forbindelse er jeg nødt til at sige, at mange af venstrefløjens idéer har været ødelæggende for vores kultur”.

    Bogen “Rukov: Et portræt” er yderst anbefalelsesværdig. Han var et fyrtårn som i den grad vil blive savnet.

    Kommentar by Michael Jensen — 12. februar 2016 @ 14:41

  31. Dansk sygehusvæsen og kommunens hjælpemiddelcentral??

    http://lokalavisen.dk/efterspurgte-koerestol-til-cancerramt-8-aarig-pige-med-braekket-ben-det-her-er-hvad-han-fik-/Politi/20160212/artikler/160219764?trackid=Jp%20lister%20seneste

    Jeg har i 10 år haft med dette område vedr. hjælpemidler til handicappede at gøre.

    Jeg fatter ikke at sådan noget kan ske – der findes i dK en masse fabrikater stole og muligheder for tilbehør og indretninger, som sagtens kunne løse problemet – EHvis fysio/ergo terapeuten var professionel og fagligt funderet ville det ikke være noget problem at skaffe eller opbygge en stol så pigen kunne færdes på forsvarlig måde.

    Inkompetence, spareiver og udygtighed i topmål – dansk syge- og handicappleje når den er værst.

    Kommentar by Black Watch — 12. februar 2016 @ 15:31

  32. Moske kun for kvinder, på hemmelig adresse. Det er vist et muslimsk mediecenter, for at kunne spille offerkortet.

    Kommentar by k.m. — 12. februar 2016 @ 16:14

  33. Muslimsk mediestunt

    Kommentar by k.m. — 12. februar 2016 @ 16:15

  34. Kinesisk kunstner er sur over dansk asylpolitik og derfor vises hans kunst ikke på Aros. Han skal da heller ikke bestemme dansk asylpolitik, men burde koncentrere sig om Kina. Der er i øvrigt meget vestlig kunst, der er er værd at vise på Aros.

    lokalavisen.dk/asyl-protest-nu-fjernes-kunstvaerk-fra-aros-/Kultur/20160212/artikler/302129985?trackid=Jp%20lister%20seneste

    Kommentar by Liva — 12. februar 2016 @ 18:14

  35. 16.-Jesper Hansen.- FIN GALGENHUMOR

    Kommentar by dansker — 12. februar 2016 @ 18:17

  36. Endnu flere millioner til islamiserede Vollsmose..

    lokalavisen.dk/220-millioner-til-vollsmose-/Regionale-nyheder/20160212/artikler/702189983/1051

    Kommentar by Liva — 12. februar 2016 @ 18:24

  37. Islamisk Stat.

    bt.dk/udland/ny-grusom-propaganda-video-fire-aarig-is-kriger-draeber-fire-og-raaber-allahu-akbar

    Kommentar by Liva — 12. februar 2016 @ 19:16

  38. 26. Black Watch.
    Du er ikke den eneste der synes det er et glansbillede, endda med glimmer.
    Jeg har det på nøjagtig samme måde.

    Over for Islam og dens pædofile terrormanual har jeg paranoia, Intet kommer bag på mig i den henseende.

    Så sygdommen er meget let at leve med. Den gør det mere sikkert at færdes i Danmark.:)

    Kommentar by Sindsro — 12. februar 2016 @ 19:55

  39. Danskere tør ikke mere bo i Københavns Nordvest Kvarter..

    ekstrabladet.dk/112/utrygge-borgere-om-drengebander-vi-flytter/5950112

    Kommentar by Liva — 12. februar 2016 @ 20:02

  40. 34. Liva
    Denne betændte bydel burde renses for snyltere.

    Nej til Islam.
    Ja til Grundloven. Så slipper man for koranens Pædofili og barnebrude.
    Desuden slipper man også for vold og trusler mod anderledes troende.

    §67 udfylder det hele.

    Kommentar by Sindsro — 12. februar 2016 @ 20:02

  41. Den gode Samson er da svær at stå for. Store poter og hængeører, og så udtrykket.

    Det glæder da mig meget, at Uriasposten måske kommer tilbage. En kan aldrig vide.

    Kan oplyse om, at efter Uriasposten blev “nedlagt”, skrev jeg et/1 indlæg på Berlingske.blog, hvor præsten Sørine Godfredsen skrev om vores hjemlige forrædere (Jens Rohde, Morten Helveg, Margrete Auken), mit lange indlæg kom ikke på.
    Efter 12 timer var det endnu ikke kommet på, skrev et nyt indlæg på 2 linier, at mit første endnu ikke var bragt. Det kom heller ikke på.

    Skrev efterfølgende på hendes email adresse (Jesus-kirken) i Valby, men har heller intet hørt.
    Sørines første indlæg har hun efterfølgende lagt afstand til, og fulgt op med et tandløst indlæg. Hun hører til storby tossernes lalleglade koran diciple, men fører falsk flag. Men kan man blive forbavset, præsterne går forrest i kampen for at nedlægge det kristne Danmark.Sognepræst Flemming Pless i Christianskirken på Christianshavn med en multikulti gudtjeneste i kirken og ved årsskiftet 2015/2016 med biskop i Haderslev Marianne Christiansens multikulti gudtjeneste.

    Vi bekender os til den kristne tro, og en stor del af præstestanden gør alt for at undergrave samme tro. man gør alt, for at slikke muslimen i anus. Hvor er den Augsburgske Trosbekendelse henne, som man tilslutter sig ved præsteløftet. Har man ikke overskredet decorum? Det mener jeg er overskredet for mange år siden. En stor del af præstestanden, har gjort sig til løbedrenge for usselheden.

    PUGNA PRO PATRIA

    Kommentar by der Adler — 12. februar 2016 @ 20:19

  42. Danskere forhindres i at vaske tøj..

    nyheder.tv2.dk/krimi/2016-02-12-ikke-kun-netto-haerges-moentvaskeri-blev-smadret-af-boeller

    Kommentar by Liva — 12. februar 2016 @ 20:21

  43. Ha ha ha ha hvor er den bare supersjov!

    Refugees! Please do not come to Holland, try Denmark instead!

    https://www.youtube.com/watch?v=rJj1jcAffCM

    Kommentar by Jesper Hansen — 13. februar 2016 @ 04:27

  44. George Cloovni udskammer Danskerne for deres måde at håndtere flygtninge/migranter på, idioten udtaler sig om noget han intet aner om, typisk kunstnere, de kan kun abe efter, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 13. februar 2016 @ 12:27

  45. http://www.politico.eu/article/george-clooney-and-angela-merkel-discuss-migration/

    Kommentar by anno — 13. februar 2016 @ 14:46

  46. Jeg håber og tror det virker igen. (altså den lange tråd til tips)

    Kommentar by Kim Poulsen — 13. februar 2016 @ 16:03

  47. Grotesk at det kræver politibeskyttelse, når den svenske kunstner Lars Vilks holder tale om ytringsfrihed på Christiansborg. Et godt indslag var at han fortalte om og viste billeder fra en opera i Berlin om profet Muhammed, der havde mistet sit hoved.

    ekstrabladet.dk/nyheder/terror/politi-og-bombehunde-bevogter-omstridt-tegner/5951285

    Kommentar by Liva — 13. februar 2016 @ 16:03

  48. MEGET interessant og læseværdig artikel om Assad – interview med ham! Han er ikke nogen dummerniks. Det er NATO til gengæld, og Erdogan! Den sidste er Hitler II, blandet med en stor del Napoleon, tror jeg. Mage til psykopat.

    http://www.dailymail.co.uk/wires/afp/article-3444655/Transcript-exclusive-AFP-interview-Syrias-Assad.html

    (excerpt from interview)
    Question 14: Mr. President, do you think that there might be a Turkish intervention in Syria now? And do you think the Saudi threats are serious?

    President Assad: “Logically, intervention is not possible, but sometimes reality is at odds with logic, particularly when there are irrational people leading a certain state. That’s why I don’t rule that out for a simple reason: Erdogan is a fanatical person with Muslim Brotherhood inclinations. He is living the Ottoman dream. For him, the collapse which took place in Tunisia, Libya, Egypt and Syria is something personal. This threatens his political future, on the one hand, and his fanatical Islamist ambitions, on the other.”….

    Kommentar by Andersine — 13. februar 2016 @ 18:59

  49. Husk at købe min nye bog-Koloniseringen af Europa. Kan købes som e-bog hos Saxo til 69 kr.,

    Her er hvad bogen handler om. Ifølge den seneste FN rapport (“World Population Prospects: The 2015 Revision), er verdens befolkningen i dag på 7,3 milliarder mennesker og FN,s bud er, at i 2050 vil der være 9.7 milliarder verdensborgere og i 2100 11.2 milliarder. FN anslår også, at der i dag er omkring 33 millioner afrikanere, der bor uden for deres hjemland. Omkring 5 % af Afrikas befolkning er immigranter. Og da den afrikanske befolkning vokser eksplosivt, vil alene overlevelse i længden betyde udvandring. Og her vil Europa udøve en hypnotisk tiltrækning.

    Lad mig derfor komme med et par afsluttende betragtninger af den italienske politolog Giovanni Sartori som anses for at være blandt de dygtigste eksperter i statskundskab på internationalt plan.

    ”Vi står foran en katastrofe, fordi vi har bildt os ind at kunne integrere islam. Venstrefløjen har ikke mod til at konfrontere problemet”.
    De taler også som højrefløjen? “Højre og Venstre interesserer mig ikke, men sund fornuft! Jeg taler ud fra erfaring med tingene, fordi jeg har studeret disse argumenter i mange år, fordi jeg prøver at forstå de politiske, etiske og økonomiske mekanismer, som regulerer forholdene mellem islam og Europa for at nå frem til løsninger på den ulykke, vi er havnet i.”
    Hvilken ulykke? At tro, at man fredeligt kan integrere en kæmpestor muslimsk befolkning, som holder fast ved en teokratisk monoteisme , som ikke tillader, at man skelner mellem politisk og religiøs magt, i et demokratisk vestligt samfund. På grund af denne misforståelse er den krig brudt ud, som vi befinder os i.
    Hvorfor? Fordi islam, som er vågnet op igennem de sidste tyve-tredive år i en ekstrem form – betændt og parat til at sprænge sig selv og bistået af ny og stadig farligere teknologier – er en islam, som ikke er i stand til at udvikle sig. Islam er en teokratisk monoteisme fra vores middelalder. Igennem lang tid, fra slaget ved Wien og videre frem, har vi ignoreret disse to fakta. Nu kolliderer de igen”. Snaphanen 21.1-2015.

    Kommentar by kurt rosenstrøm — 14. februar 2016 @ 04:37

  50. Enig med 1. Jesper Hansen: “Stor applause! Det vil gøre kommentarfolket glade.”
    Jeg har fundet ud af Document.dk, som jeg synes er lidt indviklet, selvom den fremtræder mere gennemarbejdet end Uriasposten.

    Hvad med at bringe dine glimrende posteringer på Document.dk med fast samtidig kopi på Uriasposten?

    Erfaringsmæssigt er ændring af medier altid kilde til tab af ‘abonnenter’ også i andre medier. Aviser kan tabe abonnenter blot de flytter tv-programmerne og endnu mere hvis de ændrer formater for slet ikke at tale om, at de samtidig ændrer navn.

    Ingen taber vel noget ved, at dine Document.dk artikler dubleres fast i Uriasposten?

    Kommentar by A-mad — 20. februar 2016 @ 11:14

  51. Læs f.eks her :-)
    Insights by Stanford Business
    Organizational Behavior Management
    Written
    Glenn Carroll: How Do You Successfully Merge Two Corporate Cultures?
    A scholar explains why it is critical to understand companies’ norms, beliefs, and values.
    October 1, 2006|by Alice LaPlante
    Examples abound of merged organizations that failed to come together culturally. There’s the merger of Compaq and Digital Equipment Corp. that was unsuccessful largely due to a culture clash that pitted Compaq’s high-volume, fast-to-market strategic focus against DEC’s more convoluted and lengthy sales cycles. Indeed, the business challenges created by the culturally troublesome merger are viewed as a reason that Compaq lost its position as the No. 1 computer maker to Dell, its longtime competitor.
    “These problems can linger on for years after the merger has been completed,” says Carroll. “Failing to successfully integrate the cultures is a very serious thing.”

    Kommentar by A-mad — 20. februar 2016 @ 11:27

  52. – A-mad

    Jeg blogger fast her på siden om 10 dage. Problemet løser sig selv.

    Kommentar by Kim Møller — 20. februar 2016 @ 12:56

  53. OK, fint. Jeg glæder mig.

    Kommentar by A-mad — 20. februar 2016 @ 15:31

  54. Den spurvehøg, det ligner en jeg så i magnolietræet et par meter fra mit køkkenvindue i fredags!
    Fik et par halvslørede billeder gennem ruden.

    Kommentar by Jesper J. — 20. marts 2016 @ 20:30

RSS feed for comments on this post.