2. marts 2016

Uriasposten tilbage fra fredag…

Selvom Uriasposten står stille, så vil Document.dk-læsere vide, at jeg ikke ligger på den lade side. Fra fredag handler det igen om Uriasposten, men desværre kun på fritidsbasis. Jeg starter i nyt job på mandag.

(Kevin Spacy som Francis Underwood i House of Cards)

Oploadet Kl. 12:46 af Kim Møller — Direkte link28 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/71752/trackback

28 Comments »

  1. Kære Kim.
    Det er flot at du vil ofre din fritid på at informere os andre om de samfundsnedbrydende AFA/ Redox/ Islam i Danmark, held og lykke med de nye udfordringer.

    Kommentar by emmagad — 2. marts 2016 @ 13:19

  2. Godt gået Kim. Vi ser frem til, at der kommer noget gang i Uriasposten. – De bedste ønsker for dig og dit nye job!

    Kommentar by Torben F — 2. marts 2016 @ 14:19

  3. Den lade side er der vist ingen som mistænker dig for. Ærgerligt for dig hvis Document ikke spændte af som planlagt. Vi andre kan bare ønske dig velkommen – meget velkommen – tilbage, og held og lykke med nyt job.

    Kommentar by Claus K. — 2. marts 2016 @ 15:01

  4. Jeg er også ked af hvis document.dk ikke har fået den start som I ønskede, men på den anden side har jeg endnu ikke vænnet mig af med at tjekke uriasposten.net flere gange dagligt, så det er da dejligt hvis der kommer nogle nye opslag :-)

    Held og lykke med dit nye job, Kim.

    Kommentar by Vagn Henning — 2. marts 2016 @ 17:54

  5. Tillykke med det nye job, som forhåbentlig ikke vil kræve alt for meget af dig. Men selv en reduceret Uriaspost er vi mange, der sætter pris på, så held og lykke med det hele: hund,job, fugle,frue og hvad ved jeg.

    Kommentar by Jakob — 2. marts 2016 @ 19:31

  6. Det er godt at Uriasposten ikke dør. Bloggen er trods alt en helt særlig en af slagsen og har haft stor betydning under flere muhammedkriser. Og som jeg før har nævnt, så har Uriasposten lavet flere overskrifter i MSM og det er godt. Desuden er der på Uriasposten en del trofaste og gode skribenter, der tager del i debatten om islamisering af Danmark/Vesten. Og flere ønsker ikke at følge med over i Document.dk. Og som jeg før har nævnt, så er Uriasposten en fantastisk islamkritisk database. Det er flot at bloggen har eksisteret i mere end 10 år. Det giver en del pondus. Tillykke til Kim – og til Danmark – med de år der er gået og held og lykke med de år der kommer.

    Kommentar by Liva — 2. marts 2016 @ 19:59

  7. Hva fan´, her kommer man sent hjem og ser Uriasposten slår porten op igen

    Det skal fejres – let´s rock´n roll

    https://www.youtube.com/watch?v=NJQnZ0Bu7Zo

    Kommentar by k.m. — 3. marts 2016 @ 00:10

  8. Er der forksel på kevin spacy og nikolaj kås?

    Kommentar by Nielsen — 3. marts 2016 @ 01:36

  9. >7 k.m.
    Lækker klaverlyd.

    Kommentar by Nielsen — 3. marts 2016 @ 01:54

  10. Nielsen
    Ja, Johan Blohm får det til at swinge, jeg kan godt lide det afslappede boogie-woogie-blues rock.

    Nu er der så meget snak om at muslimer gerne vil pille ved vores piger, så her kommer mit sidste musik indslag med den rammende titel
    Keep your hands to yourself med Georgia Sattellites
    https://www.youtube.com/watch?v=AMFMf9cN64U

    Kommentar by k.m. — 3. marts 2016 @ 15:37

  11. Velkommen Kim, det var sgu rart.
    Her er lige noget til smilet.
    Donald Trumph er ikke alene med hans og lignende politik:
    ——————————————————–
    Her er kandidaten, som får Donald Trump til at ligne en skoledreng.

    Donald Trumps triumftog som republikansk præsidentkandidat er bygget på en serie af udtalelser, som har sat nye standarder for, hvad man kan tillade sig at sige fra en talerstol. Men i delstaten Texas fik Trump på Super Tuesday baghjul på fundamentalistiske holdninger af en pensioneret lærer, Mary Lou Bruner, som stiller op som kandidat til et af de 15 sæder i Texas’ uddannelsesråd, Texas State Board of Education. Bruner er ekstrem; selv i Texas, der har haft sin andel af bizarre kandidater, skriver nyhedsmagasinet Slate i et portræt. Hun hævder blandt andet, at præsident Barack Obama som ung mand var narkoman, som tjente penge til sin last som prostitueret. Homoseksuel, naturligvis. Klimaforandringerne er et komplot orkestreret af marxister, skoleskyderierne begyndte fordi regeringen fjernede De 10 Bud og Bibelen fra skolerne, og terrorister er generelt bare demokrater, er nogle af Bruners mærkesager. Behøver vi at nævne, at hun fik 48,45 pct. af stemmerne og formentlig i en årrække kommer til at bestemme, hvad der skal stå i fem mio. skolebørns bøger?

    Kommentar by Sindsro — 3. marts 2016 @ 17:11

  12. I den engelske udgave af “House of Cards” er konen den værste og rokerer efter behov rundt med sin Frans, der er langt fra Assisi og til sidst ekspederes helt ud af billedet med stor kynisme. Et eller andet sted havde han måske midt i forfængeligheden en mikroskopisk anelse af dårlig samvittighed, måske ikke, men madammen er decideret iskold, beregnende og magtliderlig. :)

    Tak for musikken. Johan Blohm er helt fin, og saxen swinger også.

    Kommentar by denonde — 3. marts 2016 @ 18:48

  13. Jeg har selv spillet en del guitar og bas i mine unge dage, indtil en arbejdsulykke
    ødelagde en finger på venstre hånd. Derfor har jeg stadig den dumme vane at flette enten et stykke musik eller en stump tekst ind i mine kommentarer.

    Kommentar by k.m. — 3. marts 2016 @ 19:35

  14. Yeah,Baby,Yeah…

    https://www.youtube.com/watch?v=J2HBdRCroks

    Det var Fande`me godt nyt. Det skal fejres!

    Ok, i aften, i anledning over Uriaspostens genkomst, så vil jeg give mig selv en malt whisky (Lochruan 12 år), og en rom (Ron Millonario XO).

    Begge drikke rene og UFORTYNEDE, som vi bedst kan lide vor spiritus og vor debat. Den skal gerne være blød i munden, men krasse hele vejen ned.

    Mvh.
    Historyman

    Kommentar by Historyman — 4. marts 2016 @ 20:35

  15. Som uforbederlig egoist… Er jeg glad for at KM er tilbage… Document.dk, er for mig en anelse prætendiøs i dens leflen for det finkulturelle og intellektuelle… Jeg er selv akademiker… Men gider ikke at have det smidt i hovedet på “daglig basis”… Hurra for Uriasposten.dk og KIM MØLLER… Jeg vil hellere mødes over en “håndbajer” end en Kir Royal.. :-) VELKOMMEN TILBAGE, DU HAR VÆRET SAVNET…

    Kommentar by ny kommentator — 5. marts 2016 @ 09:52

  16. Lochruan. Samler du på antikviteter?

    Skulle måske tilføje, at i den britiske “House of Cards” hedder hovedpersonen Francis Urquart, han sværmer for småfugle, og den dresserende kone er opkaldt efter jagtens gudinde. Der var ingen associationer til Kim Møllers fine fuglebilleder og Frans af Assisi, har ikke set den amerikanske udgave.

    Kommentar by denonde — 5. marts 2016 @ 10:00

  17. Lochruan. Samler du på antikviteter?

    Skulle måske tilføje, at i den britiske “House of Cards” hedder hovedpersonen Francis Urquart, han sværmer for småfugle, og den dresserende kone er opkaldt efter jagtens gudinde. Der var fra min side ingen associationer til Kim Møllers fine fuglebilleder og Frans af Assisi, har ikke set den amerikanske udgave.

    Enig med 15, men snobberiet for det intellektuelle er udbredt i Norge, selv når det virker påtaget og gumpetungt i DK. Rustad er her i landet blevet præsenteret som historiker, men det tror jeg ikke på. Han studerede en tid idéhistorie, men der forlyder intet om eksaminer fra Uni.

    Kommentar by denonde — 5. marts 2016 @ 10:07

  18. Uriasposten er uundværlig. Mine venner og jeg håber, at den vil fortsætte på det kendte høje niveau.

    Kommentar by Crass Børsting — 5. marts 2016 @ 10:46

  19. Til denonde @ 10.07 5.3.2016

    “Lochruan. Samler du på antikviteter”

    Nej, men i dag føles mit hoved ret gammelt, og jeg kan slet ikke forstå hvorfor!

    http://www.scotchwhiskycollector.com/whisky_Lochruan-000000235.html

    https://www.youtube.com/watch?v=cds7lSHawAw
    Sådan går det hver gang jeg fejer noget, damm.

    Nå, Men det er godt, at du er tilbage på “posten” Kim
    Mvh.
    Historyman

    Kommentar by Historyman — 5. marts 2016 @ 12:15

  20. Du er ung Kim, og det vigtigste i den anledning er, at du får lagt dit livs sti ud, så der hele tiden er fornuft i sagerne.

    Kommentar by Svend — 5. marts 2016 @ 13:11

  21. Godt du er tilbage.

    Kommentar by Helmuth Kohl — 5. marts 2016 @ 14:35

  22. @ 18 hahaha!

    Fantastisk godt, at Kim Møller fortsætter (men jeg havde faktisk regnet med det).

    Kommentar by Andersine — 5. marts 2016 @ 14:43

  23. Historyman, jeg troede, at destilleriet var lukket for mange år siden. :)

    Kommentar by denonde — 5. marts 2016 @ 15:52

  24. Hej Kim

    Måske du skulle prøve, at lave en indsamling herpå siden hvor du f.eks søger efter x antal til, at støtte dig/Uriasposten. Du kunne så gøre ligesom de tidligere har gjort i Sverige opdatere med hvor mange penge du/I får samlet ind ?
    Jeg vil ihvertfald gerne overføre lidt til dig men hvilken konto skal det ind på nu ?
    Mvh

    Kommentar by Fra Århus — 5. marts 2016 @ 16:32

  25. Personligt synes jeg, det er ærgerligt eksperimentet med document ikke fungerede for dig, men når det nu ikke kunne være, så er jeg i hvert fald rigtig glad for at se, at du fortsætter med Uriasposten. Uriasposten har i efterhånden en del år været et supergodt korrektiv til de forløjede massemedier.

    Kommentar by Mackety — 5. marts 2016 @ 18:33

  26. I forretningslivet ligger der altid hajer parat til at fremsætte fristende tilbud på strategisk vigtige tidspunkter, hvor det er vanskeligt at afslå, men som hurtigt viser sig at handle om noget andet, end sælger troede. Ofte et spil for spillets skyld. I dette tilfælde afslørede denne Rustad hurtigt, hvad nogle af jer vist havde forudset. Det er mit gæt, at der er flere interessenter indblandet, for jeg kan umuligt forestille mig, at de norske documentlæsere skulle være interesseret i at finansiere tiltag i Danmark, hvor vi har en helt anden udvikling.Hvad skulle det gøre godt for, de har deres egen netavis, hvor de diskuterer på nydeligste vis uden at komme ud af stedet og ønsker sig åbenbart ikke andet eller er ikke rede til at løbe en risiko for at få det. Det er mit gæt, at pengene ikke kommer fra Norge. De kán i realiteten være danske, men i så fald er det nogle kyniske amatører, der er indblandet, og uanset hvilket land, der er tale om, var det kynisk, hvad der udspillede sig allerede fra de første dage. Det var trods alt et slags livsværk, hvor redaktøren pludselig fik både en medredaktør samt en chefredaktør og lederskribent, der svævede over vandene som “den fineste” og desuden fungerede som censur. Mon der er andre danskere, der gider at arbejde under de forhold, jeg tvivler.

    Kommentar by Johannes — 5. marts 2016 @ 21:54

  27. Tak for “genfødslen”…

    Kommentar by Frafaldenmoderat — 7. marts 2016 @ 22:15

  28. Velkommen tilbage.
    Dokument er værdiløst og selvhøjtideligt, ikke værd at spilde tid på.

    Kommentar by T. Snorrason — 9. marts 2016 @ 09:56

RSS feed for comments on this post.