6. marts 2016

Islamforsker: Sharia-råd er problematisk, da imamerne måske ikke har ‘kompetence eller legitimitet’

Flere medier har beskrevet Fredens Moské-imamen Radwan Mansour som moderat, men TV2 kan nu afsløre at Mansour og andre fra moskéen er ledende i et lokalt sharia-råd. Et råd der fortæller en voldssramt kvinde (dækhistorie), at hun ikke kan gå fra sin mand. “Imamen har fældet sin dom.” Sharia-rådet fortæller også, at hun må acceptere at manden tager kone nummer to: “Det er vores pligt at sige til dig, at det er tilladt.”

Intet i de nye afsløringer bør overraske, for Islam ville ikke være Islam, hvis sharia blot var løse retningslinjer underordnet en retsstat religionen har som formål at erstatte. Værst er også denne gang adjunkt Niels Valdemar Vinding, der i ramme alvor mener at et sharia-råd er i orden, hvis blot imamerne har den rette uddannelse i islamisk ret. Fra TV2 Nyhederne – TV 2 dokumenterer sharia-råd i Fredens Moske.

“Niels Valdemar Vinding mener, at sådanne uformelle sharia-råd er problematiske, fordi der ikke er garanti for, at imamerne har den rette uddannelse i islamisk ret og dermed det rette grundlag for at tage stilling i eksempelvis skilsmissesager eller andre private konflikter

– Der er ingen garanti for retfærdighed, når de sidder og skalter og valter som sådanne enevældige diktatorer, hvor det er uklart med hvilken kompetence eller legitimitet, de lægger til grund for beslutninger og afgørelser, siger han med henvisning til, at imamerne både optræder som eksperter i islamisk ret, dommere, sociale rådgivere og lignende, siger han.

Niels Valdemar Vinding foreslår, at Danmark med fordel kan lære af England, hvor der findes formelle sharia-råd.

– Det er et godt eksempel på at islamisk ret – anvendt korrekt og i overensstemmelse med retsplejen – faktisk kan løse problemer for muslimerne, siger han.”

(sharia-råd i Fredens moské, Århus V)

“Man kan sådan set godt være en fuldt ud lovlydig samfundsborger og gå ind for stening.” (Thomas Hoffmann, islamforsker)

Oploadet Kl. 22:02 af Kim Møller — Direkte link18 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/71858/trackback

18 Comments »

  1. Løsningen på problemet skal rettes derhen , hvor det reelle problem er: De danske NYHIPOER.- Hipo= de landsforræddersvin som blev likvideret af kampgruppen ” Holger Danske” . ÆRE VÆRE DERES MINDE.

    Kommentar by dansker — 6. marts 2016 @ 22:17

  2. Islamiske foreninger, råd og imamer er ikke løsninger på noget som helst, det er selve problemet

    Kommentar by For Mangfoldighed — 6. marts 2016 @ 22:34

  3. Vi har efterhånden en hærskare af “islamforskere” Den ene mere tåbelig end den anden.
    Sandheden for den almindelige borger er for længst opfattet,og at man har den slags idioter siddende, for at “forske” i noget som er irellevant og ligegyldigt, er spild af penge.
    Fyr fjolserne, og bed dem om at få sig et produktivt job.
    De er ganske overflødige.

    Kommentar by Finn A.Skov — 6. marts 2016 @ 22:35

  4. Vi ledes af idioter, og at journalisterne først ‘afslører’ dette mange år efter, at vi andre vidste det, finder jeg hovedrystende. I 2007 afslørede briter mange særdeles meget værre ting qua ‘undercover mosque’. Hvorfor fulgte TV2 ikke med dengang? Havde de for travlt med go’ morn-tv og madlavning? se noget af det her – https://vimeo.com/19598947
    og her: https://www.youtube.com/watch?v=oc7PqjD_S3s

    På en måde rager det mig med deres stening osv, bare de kunne forpakke sig og tage deres dødskult med sig til der, hvor peberet gror!! Der hører de nemlig hjemme! Lede krapyl!

    Nej! Vi skal se på Japan og deres måde at håndtere muhammedanere på. De vil ikke ha’ dem i Japan, så der findes ikke moskéer. Heldige japsere!

    Kommentar by Andersine — 6. marts 2016 @ 22:49

  5. Dog vil jeg tilføje, at hvis der var no’en kloge hoveder i den danske regering (anyone?), så ville de fluks sørge for at forbyde koranskolerne! Det er ren hjernevask, og børn skal have lov til at lege og drøne rundt udenfor. I DK bliver de opdraget på disse indenrigs-madrassaer, til at hade og ønske død over det samfund, som føder og klæder dem, kort sagt: Kuffar!

    Hvorfor har vi egentlig en regering, når denne ikke kan agere og samle sig om andet end ævl og kævl og bukken og skraben for Merkel the Looney??

    Kommentar by Andersine — 6. marts 2016 @ 22:52

  6. jf. 4 – her er den i den rigtige længde (ca 48 min), men måske har flere af jer allerede set den. https://www.youtube.com/watch?v=njRKaX0ORuI

    Kommentar by Andersine — 6. marts 2016 @ 22:54

  7. Blot de første 3 minutter af ovenstående video afslører, at koranen er en manual udi pine, lidelse, ydmygelse og derefter død! Se hendes bemærkning om at smide ‘ham ud fra et højhus, det højeste sted!’ Om homoer siger idioten: “Throw them from the highest place, THEN stone them!” Øøh, det var godt nok dobbeltarbejde…ikk? Det er immervæk ufatteligt, at de har fået lov til at bygge én eneste skide moské udenfor Sahara!!

    Kommentar by Andersine — 6. marts 2016 @ 23:02

  8. Bill Warner og Robert Spencer, for nu at tage nogle amerikanske eksempler, bliver aldrig nævnt af main stream media som de eksperter, de i virkeligheden er i islam. Enhver ustuderet universitets-noksagt, som faktisk -som regel- ved forsvindende lidt om islam, udnævnes gladeligt til “ekspert” eller “forsker”,når sjovnalisterne skal pleje deres egen agenda, nemlig at finde på dumme undskyldninger for multikultur og humanisme. De sidst nævnte begreber er de du fremmer, når du køber en avis eller en tv kanal.
    Har man et minimum af kendskab til islam, ved man, at man ikke skal pleje omgang med muslimer; da slet ikke imamer.

    Kommentar by Nielsen — 6. marts 2016 @ 23:45

  9. Det er ikke helt håbløst at få politikere og befolkning til at forstå imamernes tvetungethed. En ellers trofast støtte til bygning af en stormoskeen i Aarhus, borgmester Jacob Bundsgaard, har nu indset han tages ved næsen af Fredens Moske.

    Måske skulle man samle et arsenal af dokumentation mod de bortforklarende imamers og islamforskeres argumenter og bringe dem de steder det er muligt at skrive læserkommentarer på internettet. Massemedierne er helt vilde efter at de fremmede selv skal udtale sig, og der er efterhånden nogle mere eller mindre frafaldne gode til at forklare om troens indhold. En af de bedste er tidligere imam Ahmed Akkari.

    Kommentar by perhag — 7. marts 2016 @ 00:14

  10. I søndagens deadline var der striptease for åben skærm. En muslim sad for åben skærm og fik een til at mindes salig Glistrup. Hans advarsler blev desværre ikke hørt, og nu da sandheden ikke længere kan skjules, frygter jeg det er for sent.
    A propos det med at tale med 2 tunger – det er vel okay, hvis man er en 1/2 hjerne?
    Salonhumanisterne sidder noget rådvilde tilbage nu. Hvordan skal de nu overbevise os om, at alt er såre skønt , og at vi bare skal vise forståelse for det utilgivelige og uforståelige?

    Kommentar by Jakob — 7. marts 2016 @ 00:41

  11. Det ville være rart at vide!

    “at et sharia-råd er i orden, hvis blot imamerne har den rette uddannelse i islamisk ret.”(Niels Valdemar Vinding)

    Når man nu stener nogen, skal stenen så være rund, eller kantet?
    Eller hvad med stenens geologiske ophav, kan man bruge kridt, granit eller hvad med rombeporfyr?
    Man bliver så let forvirret med islamisk lov og man ved ikke om man bruger den rigtige sten.

    For slet ikke at tale om vægten af stenene, for hvordan ved man om man overholder Muhammeds lov, og koranens bogstav. Denne 1300 år gamle bog, har vist nok ikke ytret sig om vægtforhold af de rigtige kaste sten, og navnlig omregnings metoder så vi i nutiden kan finde den rigtige sten.
    Jeg er i vildrede, pyh… hvor er det godt, at vi har sharia råd, med imamer der er rigtigt uddannede til at fortælle os om den rigtige sten.
    Mvh.
    Historyman

    Kommentar by Historyman — 7. marts 2016 @ 01:56

  12. Og det er så forhåbentlig nu at en journalist ringer niels valdemar vinding op og spørger ham præcis hvilke dele af sharia han mener er i orden at indføre i danmark!!!

    Kommentar by per — 7. marts 2016 @ 02:26

  13. 8 Nielsen

    Niels Valdemar Vinding ER ekspert i islam… Han er ikke ustuderet, han er kandidat og ph.d. i emnet, dvs han har brugt 5 år af sit liv på fuld tid på at læse om det:

    http://forskning.ku.dk/find-en-forsker/?pure=da%2Fpersons%2Fniels-valdemar-vinding%280dbe47e2-9883-46a9-baec-85a650840010%29%2Fcv.html

    Han taler altså ikke ud af uvidenhed. Enten er han selv muslim (det er nok det sandsynligste) eller også er han købt af Qatar eller en anden rig shariapusher til at fremme deres politik.

    Hans bemærkning om at “islamisk ret – anvendt korrekt og i overensstemmelse med retsplejen – faktisk kan løse problemer for muslimerne” ville være typisk for en muslim, idet den kun inkluderer deres vinkel og ikke spørger til, om indførelsen af sharia i Danmark eventuelt kunne give problemer for de omkringboende ikke-muslimer… Vi er jo ikke-personer i islamisk optik.

    Kommentar by M — 7. marts 2016 @ 04:04

  14. Re.12 samme journalist kunne jo saa ogsaa spoerge til eksempler paa det “gode “islam har gjort for England ,tisyneladende N.V.V ikke faaet nogen videre kundskab ud af sine studier.

    Kommentar by Dunk — 7. marts 2016 @ 05:47

  15. Re.12 samme journalist kunne jo saa ogsaa spoerge til eksempler paa det “gode “islam har gjort for England ,tisyneladende har N.V.V ikke faaet nogen videre kundskab ud af sine studier.

    Kommentar by Dunk — 7. marts 2016 @ 05:48

  16. Jamen, er sharialoven ikke inkluderet i vores retssystem ? jeg mener, har helsingør dommeren ikke inkluderet den nærmeste moské shariaråd, da hun rablede sin domsafsigelse udover den sagsløse forbryder, der helt vantro….øh, vanviddigt mente sharia var menneskefjendsk, undertrykkende og værre en nazi ideologien, og dermed krænkede alle tilbederne af denne aberabiske galskab….øh, barbariske kogalskab…..øh,arabiske klogskab kaldet i slam ?

    Kommentar by li (islamonausea træt amatør DIGTER) — 7. marts 2016 @ 08:10

  17. PS udover helsingør dommeren moske har samarbejdet med det vantrofjendske isislam shariaråd om §266b krænkelsen så har hun nok også samarbejdet med den lokale jihadbande om størrelsen på de 10 dummebøder.

    Kommentar by li (islamonausea træt amatør DIGTER) — 7. marts 2016 @ 13:54

  18. >13 M
    Hvis fjolset Niels Valdemar Vinding virkelig ved noget om islam, og samtidig advokerer for denne terrororganisations juridiske praksis i Danmark, er der noget alvorligt galt i skallen på ham.
    For satan i helvede da, hvor religion og religiøse dog stinker langt ind i helvede.

    Kommentar by Nielsen — 7. marts 2016 @ 14:57

RSS feed for comments on this post.