7. marts 2016

Kasem Said Ahmad fra Islamisk Trossamfund om stening: “Jeg kan ikke tage afstand fra min religion.”

Kasem Said Ahmad, tidligere talsmand for Islamisk Trossamfund var gæst i gårsdagens Deadline på DR2. Han ville ikke tage afstand fra stening, da stening var en del af sharia, og hvis han tog afstand, så var han ikke muslim. Kort og præcist. Delvis transskription.

Jacob Rosenkrands, DR2: Når vi taler om stening, så siger du, det kan have en præventiv effekt. Det vil sige, det kan være fornuftigt at tale om stening som straf for utugt, fordi…

Kasem Said Ahmad, Islamisk Trossamfund: Det er fornuftigt.

Jacob Rosenkrands: Fordi hvad?

Kasem Said Ahmad: Vi kan forhindre folk i at få sex udenfor ægteskabet.

Jacob Rosenkrands: Hvorfor er det så altafgørende, at man bliver nødt til at sige, jamen du kan blive stenet til døde, hvis man gør det her?

Kasem Said Ahmad: Er det ikke vigtigt, at vi holder familien? At vi har et godt forhold i familien? Er det ikke vigtigt?

Jacob Rosenkrands: Det tror jeg mange vil synes, men behøver man udstede dødstrusler eller sige, det kan ende med døden det her, for at holde sammen på familien?

Kasem Said Ahmad: Hvad er dit alternativ? Det er en metode, vi bruger. Og jeg kan ikke sige, at det er udenfor lovens rammer. Det han [imam i TV2s dokumentar] mener, det er hvad, der står i islam. Jeg kan ikke sige, der er noget galt i det citat.

Jacob Rosenkrands: Men det er vel billedligt talt, det her. Der er vel ikke nogen kvinder, der skal stenes i Danmark? Hvorfor så bruge de her vendinger?

Kasem Said Ahmad: Det kan have en præventiv effekt…

Jacob Rosenkrands: Så det handler om afskrækkelse. Så skal jeg lige forstå dig. Du vil ikke tage afstand fra stening. Du synes, det tjener et formål, også i hverdagen i Danmark?

Kasem Said Ahmad: Tage afstand? Jeg er stolt af det. Jeg siger, jeg er stolt af min sharia-lovgivning. Jeg kan ikke tage afstand fra min religion. Hverken straffesystemet eller sharia. Fordi hvis jeg tager afstand fra sharia-lovgivning, så er jeg ikke muslim mere. Hvis vi tager afstand i det islamiske trossamfund, eller det islamiske trossamfund tager afstand fra dele af sharia, så er der intet grundlag for den islamiske stat, samfund.

(Sharia-sanktioneret stening i Brunei; Hla Oo’s Blog)

Oploadet Kl. 16:33 af Kim Møller — Direkte link19 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/71874/trackback

19 Comments »

  1. Hvad laver du egentlig her?

    Kommentar by Peter Buch — 7. marts 2016 @ 16:45

  2. Kan vi ikke få nogle flere muslimer til at udtale sig i den offentlige debat?

    Det går jo skidegodt, hver gang en af dem åbner munden!

    Kasem’s indsats svarer til ca. 1 mio. kr. brugt på annoncer for DF.

    Kommentar by Sigwar — 7. marts 2016 @ 16:50

  3. Islam er den største svøbe i Danmark hjulpet på vej ad af de rødradigale, som nu optræder på TV med hændervask og dumme undskyldninger om at de ikke troede at det stod så slemt til i Danmark, Kasem Said Ahmad skal selvfølgelig omgående udvises sammen med hele hans klan fra Danmark, islamisten opfordrer til de mange æresdrab der er sket i Danmark og som offentligheden og medierne ikke har turde røre/skrive om, at prædike en oldtidsstraf som stening er ikke lovligt i Danmark og Aarhus borgmesteren står nu og spiller dum for åben skærm, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 7. marts 2016 @ 16:50

  4. Kasem said ahmad skal sgu ikke udvises, tværtimod. Når han og de andre tosser kan få selv over-idioten i århus jacob bundsgaard til at skifte mening så han nu ikke længere støtter opførslen af en stormoske, så har de gjort mere godt for danmark end samtlige integrationsprojekter nogensinde har gjort. Også selvom det ikke var med vilje.

    Tænk lidt over det, for nogle år siden løj imamerne allesammen om islam og sagde at det var en fredelig religion, og samtlige politikere troede på dem og støttede dem med milliarder. Nu er de blevet selvsikre nok til at tale så ærligt om deres syge religion at selv de radikale sidder uroligt på stolene, noget INGEN islamkritiker nogensinde har formået uanset hvor mange saglige beviser de har kunnet levere.

    Det bedste modstandere af islam kan ønske sig er muslimer der siger sandheden om islam.

    Kommentar by per — 7. marts 2016 @ 17:10

  5. Rosenkrands fortsætter efter spørgsmålet i kommentar 1, Vi har også Gyldenstjerne med. På en forbindelse fra bøh-landet; Gyldenstjerne?

    Ja, det forudses at radikale samfundsgravere får reaktioner der nærmer sig sammenbrud oven på ethvert møde med virkeligheden. At verden er hård og kan være decideret ond, det er og bliver alt, alt for meget for visse af disse.

    I krogene er der mange rygter og den ene beretning efter den anden indrømmelse. Det ser meget alvorligt ud.
    Den sædvanlige møgspredning er arlarmerende ændret, udtaler eksperter jeg har kontaktet. Blandt reigistrede bonderøve forudses en vis landlig variation, som altid.

    Kommentar by Peter Buch — 7. marts 2016 @ 17:16

  6. Dejlig indslag. Man kunne mærke Jacob R’s måbende modvilje mod at stille spørgsmålene. Værten vidste jo godt, at for hver svar vores frittalende ven kom med, ja jo sværere blev det for salonhumanisterne rundt om i stuerne at opretholde illusionen om , nåh muslimer – de er jo stort set lige som os med de samme drømme og håb!
    Jo tak!

    Kommentar by Jakob — 7. marts 2016 @ 17:32

  7. Det vigtigste at få forklaret danskerne i forbindelse med stening er følgende konstatering fra Kasem Ahmad:

    “Fordi hvis jeg tager afstand fra sharia-lovgivning, så er jeg ikke muslim mere.”

    Det medieopfundne begreb “moderat muslim” eksisterer ikke i deres egne lande. Selv de i realiteten ikke bogstavtro er tvunget til at betegne sig selv som rettroende for at opnå den mindste respekt.

    Selv om steningsstraf ikke nævnes i Koranen, så har alle retsskolerne stening som en del af straffeloven: https://en.wikipedia.org/wiki/Rajm

    Kommentar by perhag — 7. marts 2016 @ 18:40

  8. Multikultur gør at man nu diskuterer stening i Danmark. Uden indvandring fra afrikanske og mellemøstlige lande, muslimske lande, var stening aldrig kommet til debat i Danmark. Tænk at det er kommet dertil, at stening er på dagsordenen i Danmark. Primitive islam.

    Kommentar by Liva — 7. marts 2016 @ 18:51

  9. Her til morgen interviewede TV2 News en talskvinde fra Kvinfo (jeg fik ikke fat i hendes navn). Hun blev bedt om at kommentere forholdene i moskeer (kvindesynet), som TV2 har vist skjulte tv-optagelser fra. Kvinfo-kvinden mente at moskeerne i udsendelserne agerer forkert, men at Kvinfo skal “råbe fornuftigt” ad det og så begyndte hun umiddelbart efter at tale om ‘den sårede maskulinitet’ og fortalte at Kvinfo den 8. marts på Kvindernes internationale kampdag har valgt at invitere den mellemøstlige psykolog Anthony Keedl, der skal tale om samme. Kvinfo ligger på maven for ikke-vestlig (maskulin) kultur. Der mangler et dansk Kvinfo i Danmark.

    Kommentar by Liva — 7. marts 2016 @ 19:14

  10. Nu melder hitzb-ut-tahrir også rent ud, dejligt: http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/hizb-ut-tahrir-efter-skrotning-af-stormoske-ingen-skal-begraense-allah/5984203

    Nu er de omsider gået fra løgn og dialog til direkte tale, der kan ikke gå lang tid før de bliver decideret aggresive. Jeg hilser det velkomment, for det er den eneste måde danskerne fatter hvad de er oppe imod.

    Kommentar by per — 7. marts 2016 @ 19:27

  11. #9 Liva. Er du sikker på kvinfo ikke ligger på ryggen?

    Kommentar by Jakob — 7. marts 2016 @ 19:35

  12. @ 9 Hvis medierne ville noget seriøst, så skulle de jo tage fx Ayan Hirsi Ali ind, ikke en dansk kvinde, som nok ikke fatter en meter af islam.

    Her er et ret interessant videoklip fra USA, hvor der bl.a. vises nogle tal om æresdrab og omskæring (125 mio. kvinder siden 1989), og man ser en kvinde blive pisket for ikke at have den korrekte sæk over hovedet. Og mænd fra disse dominans- og voldsorgastiske kulturer, tror man i Vesten, at man kan undervise i kvinders ret til at sige nej?! Bøv! https://www.youtube.com/watch?v=Za00vNKlpUA

    Kommentar by Andersine — 7. marts 2016 @ 22:53

  13. Det mest deprimerende er, at det meste reelt går upåagtet hen. Islams rigoristiske sharia-love har været kendt af alle også at de havde vid udbredelse og blev anvendt i DK.
    Æresdrab, voldtægter osv har været nyheder på løbende bånd i årtier.
    Kæresteparret Nanna Skovmand og Mads Schøllhammer blev overfaldet af fire somaliske muslimer og totalt smadret med kæder, slag og spark julenat 2014. Muslimsk jihad overfald på vantro på danskernes helligste aften, da de fejrede Kristi fødsel.
    Hørte at Dansk Kvindesamfund var forargede over den generalisering, der havde været af muslimske asylsøgere i forbindelse med deres organiserede sex grope og voldtægter af hvide, kristne tyske piger udenfor domkirken i Køln. De bebrejdede ikke voldtægtsmændene og støttede ikke deres ofre. Ufatteligt.

    Det hele bagatelliseres og bortforklares for hurtigt derefter at blive glemt. Det bliver kun værre.

    Nøgternt set indser jeg, at vi er ude af stand til at forsvare os mod invasionen. Vi har mistet evnen.

    Kommentar by A-mad — 8. marts 2016 @ 00:08

  14. Zenia Stampe må gøre noget – anmeld TV2 og DR for racisme.

    Nu skal muslimerne gå rundt og være bange for at få blå øjne

    Kommentar by A Andersen — 8. marts 2016 @ 00:37

  15. Dette er meget bekymrende ,naar de nu traeder frem, saa er det fordi de foeler sig staerke nok,idet de regner med en del boelgeskvulp som ved tidligere lejligheder,med paafoelgende gaaen i” dialog” og saa er den potte ude, fordi vi har et saa uforstaaende underloedigt og vattet folketing og retsvaesen,der ikke kan tage sig sammen til at vaerne om landet.Vi Danskerne mangfoldigoer os ihjel.De evt mindre rabiate muslimer retter ind fordi de kan se hvor det baerer hen,og e skal ikke have noget i klemme,salami een skive ad gangen.

    Kommentar by Dunk — 8. marts 2016 @ 08:18

  16. Køb aldrig noget af en muslim, ansæt aldrig en muslim og sælg aldrig noget til en muslim….!!!

    Kommentar by ny kommentator — 8. marts 2016 @ 10:24

  17. 4, 10, 15 –

    De melder så direkte ud nu fordi de regner med at de om nogle måneder vil overtage Europa militært og uden nævneværdig modstand.

    Helt så let kommer det dog ikke til at gå.

    Kommentar by M — 8. marts 2016 @ 12:08

  18. Bemærk den perfide detalje på steningsbilledet: at en steningsdømt mand kun skal begraves til livet, men en kvinde til halsen.

    Det skyldes at en regel siger at den der kan lykkes med at komme op af hullet og flygte bliver frikendt for steningen.

    Nogle mænd klarer det og overlever.

    Ingen kvinder klarer det.

    Islam i en nøddeskal.

    Kommentar by M — 8. marts 2016 @ 12:12

  19. Jamen, der er da intet overraskende i de svar. Jeg forstår ikke den pludselige interesse.

    Muslimer vil gerne udøve deres religion, og retsskolerne har for længst defineret al islamisk lovgivning ud fra deres hellige skrifter.

    Kommentar by traveler — 8. marts 2016 @ 14:57

RSS feed for comments on this post.