19. marts 2016

Abdi til Soldiers of Odin: “Jeg troede det var en flok racister… men det var helt almindelige mennesker.”

Ekstra Bladet fortæller, at Soldiers of Odin har 128 medlemmer, og nu har oprettet lokalafdelinger i København, Frederikshavn, Horsens, Aabenraa, Rønne og Fyn. Dagens møde i Kalundborg tiltrak masser af journalister, og vinklen var den forventelige. At gruppens udenlandske afdelinger beskyldes for at være racistisk, at menige borgere og lokalpolitikere ikke mente at der var behov for gruppen. Ingen substans, blot den rituelle afstandtagen.

Godt tyve deltog i mødet, herunder en interesseret somalisk flygtning. TV2 Nyhederne lod ham afslutte indslaget.

Abdi Faisl, flygtning: Det gik faktisk rigtig godt på mødet der ide. Jeg troede det var en flok racister, og de forskellige ting, men det var helt almindelige mennesker. Familiemennesker, og sådan noget. Det var ikke, de havde nogle gode pointer til tingene.

(Collage: TV-Kalundborg og TV2 Nyhederne, 19. marts 2016)

“Vi har et par muslimer med i Helsingør, og det er der ingen problemer med. Ideen er, at vi bliver en stor og meget bredt sammensat gruppe.” (Arne Andersen, Soldiers of Odin, Sjællandske Nyheder, 19. marts 2016: Muslimer velkomne i Soldiers of Odin)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/72228/trackback

17 Comments »

  1. Var det ikke Odin, som holdt ravne?

    Kommentar by Nielsen — 19. marts 2016 @ 21:34

  2. Så hellere der blev ansat væsentligt flere politibetjente.

    Kommentar by Johnson — 19. marts 2016 @ 23:56

  3. Kimm og alle …gå ikke glip af :
    Jeppe Juhl og Rasmus Nøhr 1 af 5
    https://www.youtube.com/watch?v=1-cKPGkKs-k

    Kommentar by John B. — 20. marts 2016 @ 00:41

  4. Haha, good one nielsen:) Og hvor er det dog typisk dansk at dem der prøver at hjælpe skal gøres til problemet, hvis politiet passede deres arbejde istedet for at være politisk korrekte var det slet ikke nødvendigt med den slags grupper.

    Så “kære” journalister, spørgsmålene burde henvendes til de forskellige politichefer og lyde noget i retning af “nu er der så opstået de her forskellige grupperinger som forsøger at gøre hvad i burde gøre, kan du forstå hvorfor folk har følt det behov?”

    Hvis de så sender den videre til de politikere der skærer i deres budgetter hvilket er forståeligt nok, så kan i gentage spørgsmålet hos “sheriffen” søren pind der har vist sig at være en større skuffelse på posten som justitsminister end lars løkke har været som statsminister.
    Og når i alligevel har ham, så kan i jo lige høre om han tror at det behov for selvtægtsgrupper vil blive mindre når lars løkke lukker 100.000 flere muslimer ind i løbet af de næste par år!

    Kommentar by per — 20. marts 2016 @ 00:45

  5. Jeg har set Jeppe Juhl og Rasmus Nøhr 1 af 5
    Og har haft det bedte grin i år, bekræfter mine anelser at det simpelthen er oplysning der mangler.

    Og det kommer som bekendt IKKE fra msm.

    EJ jeg må se den igen )

    Kommentar by John B. — 20. marts 2016 @ 01:42

  6. citat” alle mine venner mener det samme”
    HAHA
    http://www.uriasposten.net/archives/66434

    Kommentar by John B. — 20. marts 2016 @ 01:45

  7. Kim græsset er altid grønnere på den anden side, tror man.

    Genfind styrke Kim, vi har næsten knækket koden”.

    så må vi sku donere mere. (100 x 200kr mdr. det vender jeg tilbage til)

    Never ! Surrender !

    Kommentar by John B. — 20. marts 2016 @ 02:34

  8. Hele debatten om “racisme” er løgnagtigt. Mennesket har en medfødt bias mod familiaritet. Man ser denne markante bias hos spædbørn allerede som 3.måneder gamle. Det er altså ikke medfødt. Man ser dette i stort set hele den 3.verden hvor folk gifter sig arrangeret mod familien fordi andre er fremmede. De pakker deres piger ind af samme årsag så de ikke kommer i kontakt med fremmede og omskærer deres piger af samme årsag. Disse samfund er meget lukket og der er intet civilsamfund med tillid og association til andre med samme etnicitet, religion og Sprog.

    De vestlige samfund er nogle af de få samfund i verden hvor man har gjort etnicitet til en socialitet. Vi tror, at dem der ligner os er vi beslægtet med. Vi har som spændbarnet af natur en bias mod familieret. Vi har som stort set hele af den 3.verden behov for, at folk ligner os for, at vi kan have tillid og association til dem.

    Dette medfødte træk i den menneskelige natur gøre nu til noget tillært og ideologisk med udtrykket “racisme”. Men undskyld mig. Hvis jeg skal leve i et samfund hvor jeg kan have tillid og association til folk så er der også grænser for hvem der kan komme ind. Grænsen går ved, som alle andre mennesker ved det familiære. Jo mindre du ligner mig, jo svære , ja umuligt skal det være, at komme her. Racisme er et forsøg på, at ideologisere den menneskelige natur som kommunismen også forsøgte det. Til den sorte. Hav lidt, selvrespekt og være i den kultur og samfund du blev sat i verden i. Din tilstedeværelse her er rendyrket aktivisme.

    Kommentar by Thorsted — 20. marts 2016 @ 04:28

  9. Burde de ikke have kaldt sig enten “Odins Soldater” eller “Soldiers of Wotan”. Hvorfor blande 2 sprog sammen?

    Kommentar by Søren — 20. marts 2016 @ 08:40

  10. Selvtægts grupper er vejen frem! Det er jo en slags privat vagtværn. Dem skal vi have nogle flere af.
    Ud med politiet, de kommer alligevel aldrig, så her burde man kunne spare yderligere.

    Kommentar by Hiphop — 20. marts 2016 @ 10:10

  11. 9 Søren

    Wotan er det tyske navn for Odin. Englændere siger normalt Odin.

    Kommentar by M — 20. marts 2016 @ 15:47

  12. >7 John B
    Ja ytringsfrihedens fyrtårn, skal sgu overleve. Jeg er under vejr med at få min bitcoinwallet op at stå, så vil abonnementet skride fremad. Valutaen er ny for mig, så jeg har lidt startvanskeligheder.

    Kommentar by Nielsen — 20. marts 2016 @ 20:28

  13. Debatten om racisme, nazisme og enhver indvandrermodstand, er alligevel lige meget. Det store spørgsmål må være: Hvorfor støtter så mange danske kvinder op omkring islamiseringen? Hvad er der galt med danske kvinder? De bliver mere forarget over dette, at uduelige katte bliver smidt i en sø, end de går op i deres egne landsmænds lidelser. Stort set alle nationalister og nationalkonservative er mænd og unge drenge.

    Kommentar by Niels — 21. marts 2016 @ 04:23

  14. Kort efter 11. september 2001 stod jeg i kø i den lokale Netto i en lille østsjællandsk by. Foran mig stod en arabisk knægt på 17-18 år. Bag på hans jakke stod skrevet ”Soldier of Allah! – Ja, tænkte jeg, Samuel Huntington har ret. The Clash of Civilizations er brudt ud.
    I 1930’erne skrev den schweiziske psykoanalytiker C.G. Jung om det, alle intelligente mennesker burde kunne have fornemmet. Wotan kom ud fra de dunkle skove, sadlede sin hest skovbrynet. Wotan betyder raseri, og Wotan = Odin.
    At Jung så det, har i visse kredse, herhjemme hos religionshistorikeren Mikael Rothstein et al., gjort Jung til nazist. – De ved ikke, hvad de taler om. Tydeligt, at de aldrig har læst Jung. Meget pinligt for forskerstanden, men den slags er vi jo vant til.

    Det nazistiske raseri, der gik over verden dengang, var det rene vanvid, raseriet mod jøder. I dag er raseriet anderledes konkret. Det næres ikke af fantasterier og idiotiske skrifter, falsknerier som Zions Vises Protokoller og lignende, men af en helt konkret invasion af muslimske mennesker. Europæisk kultur er så fjern fra muslimsk kultur, at fredelig sameksistens er en umulighed. Det har historien vist med al tydelighed – og det har intet med racisme at gøre.

    Hvis hundredtusindvis af amerikanske velfriserede mormoner med hvide skjorter og slips trængte ind i vores land og forlangte at leve på deres måde, ville der nok også være nogle, der sagde – Hov, er I ikke gået forkert?
    Hvis mormonerne tilmed ikke anpassede sig, men klumpede sig sammen i ghettoer og viste sig fjendtlige over for alt dansk og var vildt overrepræsenterede i kriminalstatistikken, så ville der måske opstå en folkelig bevægelse, der krævede mormonerne smidt ud af landet.
    Danskere bryder sig generelt ikke om tossede religioner. Vi har rigeligt i en sød og venlig udvandet grundtvigianisme.
    Men vi har også vores vikingehistorie, så måske ville der dannes grupper, der ville forsvare Danmark mod den mormonske invasion, og som måske ville kalde sig Soldiers of Odin.

    Nu er det sket. Foreløbig præsenterer de sig som en meget fredsommelig og inkluderende bevægelse. Plads til muslimer – (og mormoner!). Men man ved jo godt, hvad det handler om.
    Det er et meget farligt navn. Wotan er ikke til at spøge med! The Clash of Civilizations bør ikke ende i blodsudgydelser, men i en klar afgrænsning. Vi har vores civilisation, I har jeres. Goodbye, and good luck! Og så kan gamle Wotan vugge Jesusbarnet til ro.

    Kommentar by Fisken — 21. marts 2016 @ 04:37

  15. Vrøvl. Såvel på gammel Engelsk og moderne er det henholdsvis Wodan og Wotan. Slå det op.

    Kommentar by Søren — 21. marts 2016 @ 08:23

  16. @13 Niels – Kvinder og nationalisme

    Se denne video – den fortæller i store træk hvad det handler om.

    Why Women Destroy Civilizations

    http://www.youtube.com/watch?v=UxpVwBzFAkw

    Kommentar by Balder — 21. marts 2016 @ 17:15

  17. Søren, Odin hedder på engelsk: Odin, ODIN!

    Inden du med fejlagtige oplysninger begynder at rette på andre, så lad os for god ordens skyld slå det op på engelsk Wikipedia:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Odin

    Kommentar by Jesper Hansen — 22. marts 2016 @ 15:37

RSS feed for comments on this post.