21. april 2016

Kristian Thulesen-Dahl (DF): Ingen skattelettelser uden ‘repatriering/hjemsendelse’ af flygtninge

De anslåede 97.000 nye flygtninge Danmark vil modtage indtil 2020 kommer til at koste 6.400.000.000 skattekroner ekstra, oplyste Finansministeriet for et par dage siden. Det kommer til at ramme Dansk Folkepartis socialdemokratiske kernevælgere hårdt rundt omkring i kommunerne, og for første gang i denne valgperiode tager Kristian Thulesen-Dahl nu tyren ved hornene. Det ville være fint med valg, men ender nok med en blød landing.

Det mest interessante er sådan set at partiformand Thulesen-Dahl bruger ordet ‘repatriering’. Det har været et fyord siden Glistrup, og burde sådan set slet ikke være på tapetet, så længe det vælter over grænserne. Fra TV2 Online – Thulesen uddyber: Dette krav skal opfyldes for at vi vil overveje skattelettelser.

“Siden Dansk Folkeparti tidligere onsdag aften meldte ud, at det ikke vil være med til at gennemføre skattelettelser inden næste valg, er det blevet det tolket som et ultimativt krav.

Nu forklarer partiets formand, Kristian Thulesen Dahl, dog, hvad der skal til, for at partiet kan gå med til at sænke skatten, som blandt andet Liberal Alliance har krævet. …

– Det bedste vil selvsagt være, hvis de andre partier vil være med til at sikre repatriering/hjemsendelse af flygtninge og migranter, så de ikke bliver ved med at belaste de offentlige udgifter.

… Spørgsmålet er nu, om de andre partier i den borgerlige blok vil og kan gå med til Dansk Folkepartis krav om at hjemsende flygtninge for at skaffe penge til skattelettelser inden næste valg.”

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/73002/trackback

33 Comments »

  1. “Det bedste ville være”.. Hold nu kæft mand det afslører jo at manden ikke har tænkt sig at stå fast på noget. Hans udmelding er ren spin. Ren kommunikation. Ingen respekt.

    Kommentar by Morten — 21. april 2016 @ 09:18

  2. “Spørgsmålet er nu, om de andre partier i den borgerlige blok vil og kan gå med til Dansk Folkepartis krav om at hjemsende flygtninge for at skaffe penge til skattelettelser inden næste valg.”

    Det er en manipulerende sammenkædning. For de ’skide’ skattelettelser er da kun en mindre vigtig sidegevinst.

    Men TV2 er så optaget af deres smarte men fordummende sammenkædning, at de helt overseer det væsentlige, herunder at DF nu udmelder repatriering..

    Kommentar by traveler — 21. april 2016 @ 09:31

  3. Det kom nøjagtig 1½ døgn efter Altingets måling, der viste at DF gik tilbage med 6 mandater. Er også lidt skeptisk, synes de har haft mange spildte chancer – den med at røre rundt i gryden, melde markant ud – og så ellers gøre ingenting, den er lissom’ set før :)

    Kommentar by davidk — 21. april 2016 @ 09:32

  4. Thulesen har ikke rygrad nok. Det, han bør sige, er, at vi skal have lukket grænserne hermetisk, og hvis Merkel vil have flygtninge ind, så må hun beholde dem! Dem, vi desværre har fået, skal UD igen, naturligvis undtagen de kristne, da de ikke kan overleve i mange lande i Mellemøsten; der bliver dræbt over 100.000 kristne hvert år dernede.

    Det nytter da ikke noget at tale om repatriering, når det samtidigt vælter ind over grænserne. Lige nu kommer der 2.000 afrikanere til Siciliens kyster hver eneste dag, og nej, disse er IKKE flygtninge, ligesom op til 80 % af de ankomne til Europa ikke er flygtninge, men terrorister, voldtægtsmænd eller nassere.

    Jeg har helt opgivet, for intet nytter. Med sådanne ‘ledere’ ender det helt galt, og Europa vil blive islamisk. En dag vil de skrigende og råbende angre, at de ikke tog hånd i hanke med det her.

    Kommentar by Andersine — 21. april 2016 @ 09:43

  5. Mens du drikker din latte og iagttager forårssolen, så kommer disse ind i Europa, nu via Sicilien: http://www.barenakedislam.com/2016/04/14/the-black-plague-is-now-infecting-sicily/

    Se også denne, som er ret chokerende – fra Finland: http://www.barenakedislam.com/2016/04/18/in-finland-parents-of-pre-teen-white-christian-girls-dont-mind-that-their-young-daughters-are-hanging-out-with-muslim-men-who-are-two-and-three-times-their-age/

    Kommentar by Andersine — 21. april 2016 @ 10:02

  6. Er der nogen der kan forklare hvorfor man kun er kommet frem til 6,4 milliarder ? det svarer kun til 66.000 kr pr migrant ?

    Kommentar by m — 21. april 2016 @ 10:09

  7. Thulesen Dahl har brugt ordet repatriering før i forbindelse med Irak og Afghanistan flygtninge. Han bruger det normalt i forbindelse med flygtninge på midertidigt ophold fra krigszoner hvor Danmark er deltagende part. Thulesen Dahl ved udmærket godt, at Danmarks krigs deltagelser altid har et fredsskabene mål såvel som et forsvar mod terror etc. i mandatet for deltagelsen, og når så er flertal beslutter sig for, at missionen er færdig og mandatet for deltagelsen opbrugt, så kan Thulesen Dahl bruge repatriering uden problemer. Søren Pind gør iøvrigt det samme. Men det er jo bare tomme politiske teknikaliteter det burde være klart for de fleste der følger lidt med.

    Kommentar by Pedersen — 21. april 2016 @ 10:32

  8. Dansk folkeparti gør Danskerne opmærksom på hvad de og deres børn mister af rede penge der bla. kunne bruges til en tur i Lalandia eller Legoland, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 21. april 2016 @ 11:36

  9. Jeg så i fjernsynet, at USA sender 100.000 tusindvis af udlændinge hjem hver år.(uden lommepenge). USA er befolkningsmæssigt ca. 50 gange større end Danmark.
    Hvor mange sender Danmark hjem om året? 50. 100.? Det vil sige med lidt hovedregning, at Danmark snildt kunne sende mindst 2000 hjem hver år og samtidigt pudse glorien.

    Jeg mener dog, at der skal sendes omkring 50.000 tusind hjem hver år(også de gamle flygtninge fra lande, hvor krigene forlængst er stoppet) de næste 10- 20 år. Før der er rettet op på en syg fejlslagen grundlovsstridig politik, der er blev før de sidste 40-50 år. Ellers er det kun et spørgsmål om tid, før Danmark er historie.

    Kommentar by XXXXX — 21. april 2016 @ 11:49

  10. Det kan jeg lide det der!

    Kommentar by Phil — 21. april 2016 @ 12:37

  11. Det er fand´me på tide !!!

    Ja, jeg har stemt på DF ca. 5 gange, dvs. ca. siden 90`erne. Og først nu kommer repatriering endelig frem på dagsorden, ..sent, men fint.
    Men det er smart gjort, for hvis de Konservative, Venstre, og Liberal Alliance vil have “deres skattelettelser”, skal vi til at begynde og tale om ANTAL; så vel flygtninge, som indvandrede. Ved at kæde skatte-procenten sammen med antallet af flygtninge/indvandrere, kommer vi endelig væk fra hele integrations showet og over til de hårde realiteter;Hvem skal hjem og hvem skal blive.
    Nu må vi høre hvor villige LA, C og V egentlig er i at føre en “hård” politik. Om nogle få minutter begynder hele det humanistiske kleraki, at skrige at internationale konvention forbyder, en hvilken som helst politik der involvere hjemsendelse. De danske enableres for islam har for meget i klemme, derfor skrigeriget. Vil de konservative stå fast, vil liberal alliance?
    Ligeledes vil vi også høre “liberale” pointere at der IKKE er nogen forbindelse imellem skatten og indvandringen/flygtninge politikken. Liberal Alliance partiet vil jo gerne have kagen og spise den samtidigt. De vil gerne være gode og liberale, uden “moralske tømmermænd” og lort på fingerne(undskyld det grimme udtryk).
    Dansk Folkeparti har rigtigt set, at uden repatriering kan ingen regering få endegyldig styr på stats-finanserne. Her ligger nøglen til indflydelsen begravet, nemlig styr på statsfinanserne.

    Mvh.
    Historyman

    Kommentar by Historyman — 21. april 2016 @ 14:05

  12. Hvis tulle ikke vil skære i boligstøtten, som det eller lagde op til først på året går DF frem. Islamnegerne har jo allerede spist skattelettelsen op, endda så rigelig.

    Men skulle Tulle stemmer for skattelettelser, bliver DF udraderet, samt der vil blive uro.

    Fadbumsen skal til at tage sig sammen:
    Først bøjer han nakken for den skaldede P..hoved, som fik Henriette kjær fyret. Og derefter er Fadbumsen underdanig af De radikales forlængede arm, LA
    Desuden slikker han fraueni røven.
    Disse ting har ikke ført noget godt med sig.

    Lad os endelig få det Folketingsvalg, hellere nu end til Jul.
    Jeg skyder på valg til September.

    Kommentar by Sindsro — 21. april 2016 @ 14:55

  13. Man skal være mere end almindeligt naiv hvis man tror at repatriering betyder at migranterne slet og ret bliver hjemsendt med en madpakke og en halvtredser i lommepenge.
    Nej, de vil blive forsørget til deres dødsdag og mere til i hjemlandet, og horder af offentlig ansatte vil følge dem og sikre at der endelig ikke sker dem noget.
    Slaget er tabt, og DF vælgere som jeg kan more os over vor egen naivitet.
    Kun en stærk fører som kan rejse en folkestorm, hvor man gør det klart for vore gæster hvem der er herrer i landet vil kunne redde Danmark.

    Kommentar by Rodina — 21. april 2016 @ 16:01

  14. 10 hurtige fra hoften:

    1) Opsig Flygtningekonventionen. Den blev alligevel aldrig sendt igennem Folketinget. Check historien.

    2) Opsig Statsløsekonventionen.

    3) Lav fuldt flygtningestop. Der skal slet ikke være mulighed for at indgive en ansøgning.

    4) Fuldt stop for familiesammenføring, hvis man er flygtning eller selv familiesammenført.

    5) Personer som er nuværende asylansøgere eller i gang med sagsbehandling for familiesammenføring tilbydes betalt udrejse og en sum for at smutte.

    6) Ubetinget udvisning på livstid, hvis en udenlandsk statsborger dømmes ved en Dansk domstol i alt andet end en civilsag. Det skal ske rent administrativt og dommerne skal slet ikke have en chance for at blande sig.

    7) Afskaf permanent opholdstilladelse. Opholdstilladelser skal kun være midlertidige.

    8) Nedlæg Institut for Menneskerettigheder. 130 mio. kr. at spare hvert år.

    9) Giv landets til enhver tid værende justitsminister suveræn ret til at udvise udenlandske statsborgere, hvis han mener, at disse udgør en fare for den offentlige eller private sikkerhed (f.eks. gennem terror eller kriminalitet).

    10) Giv landets kommuner ret til at indstille udenlandske statsborgere til udvisning, hvis disse ikke vil samarbejde med de sociale myndigheder.

    Kommentar by Sigwar — 21. april 2016 @ 16:36

  15. OKAY SÅ STOPPER I FANDME MED AT LYVE LARS LØKKE & CO!
    Læs den her artikel, det er IKKE 6,4 milliarder, det er over 48 milliarder !!!! Og det er for 85.000 flygtninge frem til 2019, dvs 97.000 flygtninge frem til 2020 bliver naturligvis endnu dyrere!!!!!!!!!!!
    http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/saadan-kan-asyl-regningen-eksplodere/5902143

    Forbandede bananstat, jeg har INTET tilovers for de politikere mere der behandler befolkningen som idioter de kan bilde hvad som helst ind så de kan malke dem for skatter og ellers skider højt og flot på. FUCK JER!

    Kommentar by per — 21. april 2016 @ 16:36

  16. Dansk Samling. De eneste der kan ændre det. Dansk Samling..

    Kommentar by Morten — 21. april 2016 @ 16:47

  17. Og hvem har iøvrigt sagt at de 97.000 mennesker SKAL ind i danmark efter at være rejst igennem 7-8 sikre lande???

    Læs det lige igen: http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/saadan-kan-asyl-regningen-eksplodere/5902143

    “Det ’virkelig grusomme’ scenarie vil dog nærmest kræve svenske tilstande” skriver EB, hvilket beskrives som 85.000 ..

    Regeringen forsøger altså, EFTER at have lovet “straksopbremsning”, at OVERGÅ ekstra bladets skrækscenarie!!!

    Når selv ekstra bladet kan undervurdere hvor slemt det bliver så har vi reelt en ledelse der decideret arbejder for at smadre danmark indefra, og når de direkte lyver om udgifterne i den skala kan jeg ikke se hvordan de kan blive siddende. Der er MANGE ministre der er gået af for LANGT mindre.

    Tænk lige over det en gang, 6,4 milliarder imod 48 milliarder! Ja selv hvis det “kun” var halvdelen burde det være fyringsgrund lige på stedet at komme med sådan en oplysning (eller hedder det “nødløgn”?) ,hvis ikke fængsel for et SÅ massivt bedrageri af befolkningen.

    Kommentar by per — 21. april 2016 @ 16:54

  18. “- Det politiske mod til at gennemføre skattelettelser er netop det der skal til, for at vi kan finansiere udgifterne til flygtningene og velfærdssamfundet, siger Brian Mikkelsen.”

    *****
    Der var engang hvor De Konservative var nogenlunde troværdige. Nu er partiet et vedhæng til Alternativet eller SF.

    Hvis der gennemføres skattelettelser (som De Konservative helst ser til de rigeste) går borgerne ud og køber ny smartphone eller andre forbrugsgoder. Det vil sige at flygtningene æder 50 milliarder af statens budget, som den kun kan kradse ind ved at skære i ældreplejen, vedligeholdelse af vejnettet, nye maskiner til AMU-centre så elever kan uddannes til at bruge de maskiner de møder på en arbejdsplads o.s.v. o.s.v.

    Først nu begynder Danmark at tale flygtninge ind i finansloven, hidtil har man kun betragtet det som en bagatel.

    Det er måske ikke så dumt at Thulesen-Dahl hiver repatrieringskortet frem, jeg tror han stille og rolig varmer op til valgkamp. Allerede nu kan staten ikke finde plads til flygtninge, hvor skal de ekstra 100.000 familiesammenførte så bo? Mon ikke nogen straffer Lars Løkke for at lukke 100.000 ekstra ind, når han flere gange lovede straks opbremsning.

    Kommentar by k.m. — 21. april 2016 @ 17:03

  19. Forestil jer der ankommer 90.000 arabere til Danmark ved familiesammenføring.
    Det svarer til at man øger Danmarks befolkning med næsten samme antal som hele Vejle kommune der pt. har lidt over 110.000 borgere.

    Ekstra Bladet har en lille video der angivelig beviser at der UFO’er i rummet, citat:
    ” En ny optagelse fra Den Internationale Rumstation (ISS) har dog endnu engang givet den slags konspirationsteoretikere vind i sejlene, skriver The Mirror.

    ISS transmitterer sin gøren og laden live på internettet, men da der søndag dukkede et ubestemmeligt objekt op i det fjerne, røg signalet pludselig, og blev erstattet af en blå skærm.”

    Det er ikke en UFO man kan se, men Zenia Stampe der fuldstændig har mistet jordforbindelsen.

    Kommentar by k.m. — 21. april 2016 @ 17:25

  20. Jeg giver ikke en meter for den populistiske snak om hjemsendelse af muslimske velfærdsturister. Så længe de danske myndigheder lader alverdens terrorister, krigsforbrydere og islamiske fundmentalister uden pas eller andre papirer krydse landets grænser vil det ikke efterfølgende være muligt at fastslå disse individers oprindelige hjemland, og dermed har man ikke mulighed for at påtvinge andre lande at modtage dem ifm. en hjemsendelse. Ingen andre lande vil have så uduelige og ansvarsløse politikere og myndigheder at de frivilligt vil lade sådanne parasitære muslimske ektremister slå sig ned på deres territorie. Lad os se vore magtesløse og inkompetente myndigheder gennemføre en eneste udvisning af en af disse muslimske modborgere til et mellemøstligt eller afrikansk land.

    Kommentar by Nothingman — 21. april 2016 @ 20:33

  21. Uden døde nyhipoer sker der intet ! Der foregår et rent folkedrab på “dorske” danskerne. I Skagen bor der eksvis 300 unge rumænere,300 unge polakker osv. Annuleret medlemskab af Eu ( Schengen) og militært bevogtet grænsekontrol er eneste løsninger.

    Kommentar by dansker — 21. april 2016 @ 21:59

  22. At DF nu åbner op for muligheden, og på sin vis siger at forudsætningerne for skattelettelser er helt bortfaldet. og det uanset om det er i top eller bund, det er et skridt i den rigtige retning.

    Kommentar by For Mangfoldighed — 21. april 2016 @ 22:17

  23. Jeg vil også se handling, før jeg tror på noget.

    Vi har kun 70 km landegrænse, få større havne/lufthavne, og reelt ikke mange hundrede km våd ørken at kontrollere. Det burde sgu ikke være så svært. Alle som ikke kan identificere sig med ret til at komme ind i landet, får besked på at vende om. De ressourcer som skal bruges på effektiv bevogtning af Danmarks grænser, vil være væsentligt færre end de, som nu bliver spildt på den invasionslignende indvandring.

    Kommentar by Hr. Naturli' — 21. april 2016 @ 22:40

  24. Helt ærligt mand lad nu være med at tro på DF. De har haft 15 år til at sætte foden ned og de har ikke gjort det. Det er ren spin. Utroligt at folk bliver ved med at æde det. Vi skal bedømme politikere på hvad de gør. Ikke på hvad de siger. Og DF har ikke gjort en skid. End of story. Fuck dem, stem på et andet parti.

    Kommentar by Morten — 21. april 2016 @ 23:16

  25. Jeg er enig med Morten i at det bliver meget svært med repatriering,
    især så længe vi er i fredstid.
    Men alene det at DF benytter ordet på Christiansborg sætter de andre under pres.

    Kommentar by k.m. — 22. april 2016 @ 06:08

  26. Stemdansk.dk !!! Fat det . Der er Danskernes Parti der har viljen til at gøre det der MÅ gøres, eller vores undergang.

    Kommentar by Danskeren — 22. april 2016 @ 07:04

  27. Flygtninge bør hjælpes i nærområder.

    Kommentar by Liva — 22. april 2016 @ 09:16

  28. 6,4 milliarder kr. pr. år, det er utrolig billig for 97.000 nye veluddannede, arbejdsparate migranter. Hvis regnedrengene forhøjede antallet til det dobbelte, er jeg sikker på, at beregningsalgoritmen har en indbygget mængderabat, der reducerer stk. prisen væsentlig. For logisk set jo flere der kommer, jo større er sandsynligheden for, at der er en læge eller ingeniør iblandt.

    Kommentar by Menig 442 — 22. april 2016 @ 09:22

  29. @ 6.m. og 28. menig 442.

    Jeg er enig med Jer i jeres undren. Igen slynger man bare nogle tal ud, som ikke på nogen måde er fulgt op af udregning.

    Sagen er jo at staten hvert år bruger 750 milliarder på socialbudgettet ud af de ca. 1050 milliarder skatte og afgiftskroner. De 750 mia svarer til ca. 140.000 pro dansker, så der er ikke en kæft, der skal bilde mig ind, at de sidst inviterede koster mindre end det 2 til 3 dobbelte.

    Men de lyver hele bundtet – rystende angste for at sandheden kommer frem. Løkke har ladet sig true på Danmarks økonomi, og Tulle er bange for at miste stemmer.

    I går aftes så jeg en Clement om skattelettelser. Venstrefløjen var som sædvanlig helt ude i hampen. Venstre forstod, at folk skulle i nyttigt arbejde, men turde helt tydeligt ikke spare på udgifterne til indvandringen, som Tulle med sine krav vil øge. Større socialhjælp -> større udgifter til de største socialnassere.

    Vi er på spanden.

    Kommentar by Svend — 22. april 2016 @ 11:09

  30. Sådan her klarer man ‘repatriering’ af isis-svin i Irak, Iraqswat: https://www.youtube.com/watch?v=7nUmVP5ZqJs

    I Vesten får disse djævle psykologhjælp, bolig, masser af penge, fladskærme osv. De går frit rundt og venter på kaliffens pegefinger – SÅ vil de ud og sprænge sig selv og andre i Luften!!!

    Hvem er mest intelligent? Iraqswat eller EU..?

    Kommentar by Kuffar — 22. april 2016 @ 12:35

  31. Sålænge nogle politikere taler om hjemsendelse af flygtninge og-alt-det-der men ikke gør op med flygtningekonventionerne er alt snak tomt.

    Kommentar by jrp — 22. april 2016 @ 17:05

  32. >14 Sigwar
    3 hurtige fra hoften:
    Forbyd skat
    Alle love skal til folkeafstemning
    Forbyd muhammedanisme/islam

    Kommentar by Nielsen — 23. april 2016 @ 07:58

  33. Glistrup har næppe talt om repatriering/hjemsendelse i forbindelse med forslaget om Muhamedanerfrit Danmark. Tværtimod pointerede han det vigtige i at der skal være tale om udvisninger i stedet for hjemsendelser, fordi hjemsendelser giver mere begrænsede muligheder for i praksis at slippe af med de uønskede end udvisninger.

    Sprogligt kan repatrieringer godt omfatte udvisninger til et andet land end hjemlandet, sådan at personen får et nyt fædreland, men som det bruges tænkes normalt kun på hjemsendelser til eget oprindelsesland, som asylanterne angiveligt er forfulgt i.

    Kommentar by perhag — 23. april 2016 @ 18:34

RSS feed for comments on this post.