30. april 2016

Finansministeriet: Flygtningepresset forhøjer pensionsalderen for arbejdende danskere (mig og mine)

Torsdag aften havde jeg tidligere kollegaer på besøg, alle på alder, eller lidt ældre end undertegnede. De så negativt på fremtiden, ikke mindst fordi den igangværende masseindvandring nødvendigvis må finansieres af arbejdende. Politikerne kan sætte pensionsalderen nok så meget op, men det vil stadig kun være et lille mindretal der kan varetage deres stilling efter det 60. år. Det af 3F højt besungne ‘gode arbejdsliv’, er de facto erstattet med et liv uden et afstressende otium med ferierejser og orkidebeskæring. Slave for en halv-global velfærdsstat, så at sige.

Venstres finansordfører Jacob Jensen erkender, at der skal “et mindre mirakel til”, hvis ikke masseindvandringen vil gøre det nødvendigt med højere pensionsalder for arbejdende danskere. Fra BT – Du betaler prisen: Flygtningepres kan forhøje pensionsalder.

“Udgifterne til flygtninge dræner de offentlige kasser så voldsomt, at det øger risikoen for, at danskerne må gå senere på pension. Sådan lyder det noget pessimistiske budskab i det såkaldte konvergensprogram, som regeringen fremlagde tirsdag.

I den friske oversigt over dansk økonomi slår Finansministeriets økonomer fast, at regeringen kun har et snævert råderum på 10 mia. kr. at gøre godt med i de næste fire år. På Christiansborg hæftede man sig i går mest ved, at det beskedne økonomiske råderum gør det svært at finde penge til skattelettelser. Rapporten rummer imidlertid også en anden og ganske vigtig konklusion.

‘Genopretningen af de offentlige finanser i fremskrivningen forudsætter, at pensionsalderen sættes op hvert 5. år i resten af århundredet,’ skriver man i et kapitel i rapporten, der gennemgår de særlige udfordringer, som de nytilkomne flygtninge medfører for samfundsøkonomien. Frem til år 2020 øges befolkningen med 100.000 personer, og det trækker på de offentlige ydelser. Især, hvis det ikke lykkes at få flygtningene i job i større omfang end nu. …

Ifølge Venstre er det for simpelt at siger, at det er de ekstra udgifter til flygtninge der tvinger folk til at blive længere på arbejdsmarkedet.”

Oploadet Kl. 08:56 af Kim Møller — Direkte link12 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/73163/trackback

12 Comments »

  1. Idéen med at sætte den op er, at man sparer udbetaling af folkepension. Men hvor er jobbet til de ældre, og hvor er hjælpen hvis de er slidt ned? Det er jo i bedste fald en joke.
    Liberalismens snigende indtog og begrundelserne for det er klamt at overvære.

    Kommentar by mb — 30. april 2016 @ 09:16

  2. Der står tilsyneladende intet om hvormange år pensionsalderen skal sættes op hvert 5 år.
    Det nemmeste er da helt af afskaffe pension snarest muligt.
    Folk der ikke arbejder må da søge andre ordninger, invalidepension eller andre muligheder, dette indtil alle muligheder er nedlagt til fordel for invasionernes bundløse kar.

    Kommentar by Peter Buch — 30. april 2016 @ 09:19

  3. Radikal ungdomspolitiker – Victor Boysen – bekender kulør:

    http://jyllands-posten.dk/debat/blogs/victorboysen/ECE8615516/ungdomspolitik-er-mere-end-generation-df/

    Fra kommentarsporet:

    Henning Petersen: “De Radigale er bla. kendt for at have mere til overs for en grønthandler i Tunis –
    end en hårdtarbejdende etnisk dansker, der prøver at svare hver sit !!

    Mon de Radigales ungdomsafdeling adskiller sig en promille fra moderpartiet ?!”

    Victor Boysen: “Skal man vælge mellem at have noget til overs for en grønthandler i Tunis eller en hårdtarbejdende etnisk dansker?”

    Kommentar by Hr. Naturli' — 30. april 2016 @ 09:37

  4. Efter min mening skulle alle have mulighed for at få en seniorordning med en 4-dages arbejdsuge når de fylder 60 år og helt at trække sig tilbage når de fylder 65 år.

    Kommentar by kenneth — 30. april 2016 @ 10:03

  5. En ung minister, der har siddet på skolebænken hele livet kan sagtens sige at pensionsalderen skal op. Jeg er snart 60 og har været i metalbranchen med forskellig hårdt fysisk arbejde hele livet.
    Jacob Jensen ville ikke sige det samme hvis han havde levet mit liv og mærket den nedslidning det har medført.

    Kommentar by k.m. — 30. april 2016 @ 10:35

  6. På sin vis er det statsautoriseret tyveri fra den etniske danske befolkning.
    Politikerne, af alle observanser, stjæler faktisk pengene fra arbejdende danskerne (smed ,tømrer, sosu som direktører), dig og mig, ved at invitere alverdens fattigdomsflygtninge til Danmark (og for den skyld EU).
    Der skal den store rengøring til. Opsigelse af konventioner og kraftig repatriering af stort set alt som er ankommet de sidste 30 år. Det ser ikke godt ud, men det er desværre den eneste løsning.
    Politikere, vis at i har rygrad og ære og ikke er gloriepudsende godhedsapostle. Sæt i gang.

    Og ellers:

    Opsig konventionerne.
    Start repatrieringerne.

    Kommentar by Neuhammer — 30. april 2016 @ 11:23

  7. http://frdb.dk/article/20160430/ARTIKLER/160439976
    “Middelfart – Et kapløb med tiden er indledt.

    10 traumatiserede syriske flygtningefamilier, der nu bor i Middelfart Kommune, kan se frem til at komme på sommerkursus, hvis det senest på mandag lykkes Frivillignet Middelfart at skaffe omkring 35.000 kroner.

    Hvilket er cirka halvdelen af den sum, som kurset koster.”

    *****
    http://frdb.dk/article/20160430/ARTIKLER/160439968
    “Manden blev efter knivstikkeriet kørt på skadestuen i Kolding, hvor såret blev dækket til med plaster.

    Den 18-årige mand er fra Odense, og han vil ikke hjælpe politiet i sagen.

    – Det kan der være flere grunde til. Måske ønsker han selv at udøve repressalier mod gerningsmændene, og det kan vi ikke anbefale ham at gøre. Måske færdes han i miljøer, hvor man ikke taler med politiet eller måske er der den forklaring, at han er chokeret og derfor ikke ville tale med os. Derfor opsøger vi ham igen, siger vagtchef Martin Rasmussen fra Sydøstjyllands Politi.”

    *****
    Danske venligboere døjer med at samle penge ind til Syriske flygtninge
    som de mener har krav på særlig omsorg.

    Danmark har åbenbart ikke råd til bevare sygehuset i Fredericia. En mand der bliver stukket ned i midtbyen køres til Kolding skadestue 25km væk, i stedet for at Falck smutter ned til Fredericia sygehus, afstand højst 1km.

    Uanset om ofret er indvandrer bosat i Odense, eller pæredansk fredericianer, er det skrupskørt at køre vedkommende til Kolding.

    Kommentar by k.m. — 30. april 2016 @ 12:05

  8. Jeg skal ikke arbejde til jeg bliver hverken 70 eller 75 år for at kunne forsørge en samling dovne og uduelige immigrater, der aldrig har og aldrig kommer til hverken at forsørge sig selv, endsige bidrage på nogen måde til det danske samfund !!!!

    Hvis det var pga dels en stigning i danske ældre og dels danske børn, så ville jeg nok stille mig noget mere positivt over at jeg i en overgangsgeneration var nødt til at arbejde længere, men aldrig vil jeg arbejde længere for at Hassan og Muhammed kan beholde deres kontanthjælp, flygtningeydelser og hvad det ellers hedder altsammen !!!!

    Kommentar by For Mangfoldighed — 30. april 2016 @ 12:53

  9. De importerer 100.000 muslimer imens de beder om et mirakel for at løse problemerne… Er folk blevet fuldstændigt sindssyge?

    Kommentar by Per — 30. april 2016 @ 13:31

  10. Jeg har også tit følt mig som hesten i Kammerat Napoleon.

    Kommentar by Sigwar — 30. april 2016 @ 14:24

  11. Siden finanskrisen start for ti år siden har den Danske økonomi kørt mod afgrunden godt hjulpet på vej af Merkelgraven i Tyskland, når en økonomisk krise rammer et firma eller et land så skæres der omgående i de unødvendige omkostninger, det vil sige, stop overforbruget og fyr overflødige medarbejdere, helst de dovne utilpassede korandyrkere, derefter sænkes skatten på arbejde og alle overlever uden en borgerkrig, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 30. april 2016 @ 19:14

  12. […] På BT.dk kunne man 28. april læse, at der planer om at kompensere for muhammedanerbyrden ved at forhøje pensionsalderen. Via Uriasposten: […]

    Pingback by LOs fornemmelse for skat | Undskabens Hotel — 1. maj 2016 @ 05:48

RSS feed for comments on this post.