3. maj 2016

JyskeVestkysten: ‘Asylkommuner tjener kassen’, ‘Flygtninge har skabt næsten 400 job i to kommuner’

I mandagens udgave af JyskeVestkysten havde aviser fundet de helt store overskrifter frem, i det der skulle være en succeshistorie. Overskrifterne siger det hele: ‘To kommuner tjener 14 millioner på flygtninge’, ‘Asylkommuner tjener kassen’, og så den værste: ‘Flygtninge har skabt næsten 400 jobs i to kommuner’. Hvis vi ikke var en kommune ville kalde os ‘en gazelle-virksomhed’ fortæller en kommunaldirektør fra Tønder.

Skyd dig selv i foden, og ortopædkirurgi-branchen vil blomstre. Man savner ord – Flygtninge har skabt næsten 400 job i to kommuner.

“Asyldrift giver ikke kun flygtninge tag over hovedet, men skaber også masser nye arbejdspladser i driftskommunerne. Knap 400 job har Tønder og Jammerbugt Kommune oprettet sammenlagt.

I november 2012 var der 54 ansatte i asylafdelingen. I november 2015 var der 214, og sekretariatschef Birgitte Guldberg gætter på, at der i skrivende stund er ansat knap 300 medarbejdere i afdelingen.

Det giver kommunen øgede skatteindtægter, men har også en række andre gavnlige effekter, fortæller Henrik Hartmann Jensen, kommunaldirektør i Jammerbugt Kommune.

– Driften af asylcentrene giver noget ekstra beskæftigelse, men det betyder også ekstra arbejde til håndværkere, pædagoger, lærere og mere omsætning til de lokale butikker, siger han.”

Oploadet Kl. 03:30 af Kim Møller — Direkte link40 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/73235/trackback

40 Comments »

  1. – Driften af asylcentrene giver noget ekstra beskæftigelse, men det betyder også ekstra arbejde til håndværkere, pædagoger, lærere og mere omsætning til de lokale butikker, siger han.” og til forsvarsadvokater, fængselspersonale, halal slagtere, psykologer der skal behandle voldtægtsofre, autoværksteder der skal reparere politibiler og brandbiler når de nye danskere går amok på dem, og etc….. Hvorfor er der aldrig nogen af de journalistiske tumper der skriver at den “øgede” omsætning kommer fra vores skattepenge? Det er jo ikke de nye, (undskyld jeg kastede lige lidt op i munden,) danskere der betaler regningerne!

    Kommentar by Lightmann — 3. maj 2016 @ 04:48

  2. Man får også kortvarigt varmen ved at tisse i bukserne eller man kan stille sin sult ved at kaste op og spise sin bræk. Jeg brækker mig ihvertfald snart over Jyske Vestkysten og deres hjernedøde journalistik.

    Kommentar by Olé — 3. maj 2016 @ 05:24

  3. Vanvittige journalister og politikere,

    Staten kunne sætte gang i Tønder og Jammerbugt kommuner på mange andre måder med skatteindtægter, hvis landspolitikerne kærede om lokalbefolksningen, men nu illustrerer det i stedet, hvordan politikerne prioriterer.

    Kommentar by traveler — 3. maj 2016 @ 05:57

  4. Er det ikke det samme der sker i Sverige lige nu? Der pumpes store summer ud i samfundet til alle de nye svenskere. Det giver stigende BNP osv. Der snakkes om opsving, men det hele sker for lånte penge.

    Kommentar by Martin — 3. maj 2016 @ 06:08

  5. Jobs? Er det så ikke negative jobs, der er tale om? Jobs også betalt af staten og kommunerne. Hvis flygtningene ikke var der, var der heller ikke udgifter til disse jobs. Så ved ikke om det kan kaldes en Win Win situation.

    Kommentar by P — 3. maj 2016 @ 06:13

  6. Man burde oprette en prisuddeling til flygtninge og “ensomtkommende børn” for deres initiativer. I stedet for straffer man tværtimod de fremsynede unge mennesker, når de smadrer politibiler, boliginventar etc

    Kommentar by Gertrud — 3. maj 2016 @ 06:28

  7. Jeg hader hele den politiske, mediale og administrative nomenklatura, der med deres anti-danske og destruktive sharia ødelægger livet for os alle sammen. Danmark er for længst ude over kanten og på vej ned i afgrunden.

    Straf politikere og administratorer, der udtaler sig så åndssvagt som i artiklen her om “gavnlige effekter” ved masseindvandring. Det er landsforræderi og værnemageri. Jeg taler ikke om dødsstraf som under 2. verdenskrig – bare fængsel og bøde.

    INGEN partier i Folketinget magter åbenbart at gøre det nødvendige. Nu er Dansk Folkeparti ved at lancere en ny kampagne om, at vi skal passe på Danmark. Hahahahahahaha!

    Dansk Folkeparti er et luderparti af bangebukse, som har svigtet sine vælgere fælt. Thulesen-Dahl er en tandløs moster, et skvat og en dengsedreng. Han har forpasset alle chancer for at gribe øjeblikket og skabe positiv forandring for Danmark.

    Dette er nemlig kendemærket, der skiller fårene fra bukkene. Vil man gøre noget godt for Danmark – eller vil man bare sådan gerne være god ved alle. Det sidstnævnte betyder, at man ønsker at ødelægge Danmark. Den position indtager ALLE partier i Folketinget.

    Jeg stemmer for, at Donald Trump bliver vores næste statsminister. Selv om det ikke kan lade sig gøre, glæder jeg mig til, at han bliver USA’s næste præsident. Han er klar, stærk og målrettet. Han ved, hvad han vil, han skaber retning. En leder.

    Jeg får næsten ondt i maven bare ved at tænke på hans modsætning, nemlig Lars Løkke-Rasmussen. Mage til inkompetent statsminister findes vel næppe. Hans næstkommanderende, IQ-geniet og bankassistenten Kristian Jensen, er jo heller ikke bange for at prale med sin handlingslammelse, idioti og mangel på dannelse.

    Danmark er ilde stedt. Det vælter ind med fremmede af alle slags – ikke kun asylsøgere, men også migranter i takt af fri bosætningsret for EU-borgere. Det kan vi takke Anders Fogh Rasmussen og hans regering for – med Dansk Folkeparti som villigt stemmekvæg. De stemte for udvidelsen af EU mod øst.

    Start hjemsendelserne nu! Luk grænserne! Genopret den danske nation! Genopbyg kasernerne! Styrk militæret – indkald alle unge mænd til et års værnepligt. Genopret et stærkt og fuldt funktionsdygtigt forsvar. Uddan ungdommen til at blive rigtige mænd og kvinder – ikke kun svage hipstere og navlepillende tøser. Før folkeskole og gymnasium tilbage til tidligere tiders højere niveau – fra før Ritt Bjerregaards katastrofepolitik. Latin tilbage i Folkeskolen for dem, der vil på gymnasiet. Afskaf “tværfaglighed” og gruppearbejde.

    Flere ressourcer til politifolk og færre ressourcer til politiserende snakkehoveder i politiledelsen og politiet. Ryd ud i det politisk-mediale-administrative nomenklatura.

    Lav en national genopretning af provinsbyerne. Styrk de lokale identiteter. Styrk den danske identitet. Styrk et socialt Danmark. Genopret kulturlivet og ryd ud i anti-dansk kulturliv. Styrk natur og miljø. Naturen skal ikke gøres til forstad. Stram op på erhvervslivets grådighed. Styrk økologisk landbrug og dyrevelfærd. Respekter skaberværket. Nej til genmanipulation.

    Ryd op i velfærdssamfundets utallige dødfødte projekter og ordninger. Byg gode og trygge alderdomshjem. Genskab respekten for alderdommen. Og lad de unge være unge. Styrk friheden. Styrk innovation og produktion i Danmark. Styrk virketrang og driftighed. Ned med skatten.

    Danmark ud af EU. Danmark ud af de seneste 30 års konventioner.

    Dette er ikke ekstremt: Det er bare at rulle afviklingen af Danmark 30 år tilbage. Det kan vi gøre på 20 år. Alt var bedre i gamle dage.

    Kommentar by Boethius — 3. maj 2016 @ 06:28

  8. Idioten er for dum til at indse at nogen er nødt til at betale regningen!

    http://www.investopedia.com/ask/answers/08/broken-window-fallacy.asp

    Kommentar by Santor — 3. maj 2016 @ 06:50

  9. Med den logik in mente fireslår jeg tredje verdenskrig. Hvilken rigdom vil det ikke skabe, når hele kloden skal genopbygges.

    Kommentar by Jolly Jumper — 3. maj 2016 @ 06:52

  10. Det kan man da kalde iværksætteri, der vil noget. Frekvensen må være langt højere end for de blegfede. Så havde De Radikale alligevel ret …

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 3. maj 2016 @ 07:07

  11. Pengene flyttes fra den ene kasse til den anden – nogle ender desværre op i flygtningeindustrien i Tønder og Jammerbugt kommuner – men der ændres ikke på, at der skal hive gevaldigt flere penge op af skatteyderens lommer for at dette Houdini-nummer kan holdes i live.

    Kommentar by Polka Charlie — 3. maj 2016 @ 07:30

  12. “Asyldrift”, smag på ordet… Nu har jeg aldrig været så stærk i matematik så måske nogen her kan hjælpe mig med denne opgave:

    Mads er bondemand og opdrætter køer. Han tjener penge på det ved at sælge kød og mælk fra dyrene. Så selv om dyrene skal have mad, så giver det stadig overskud da han tjener mere på det de producerer end det de spiser for hver måned.

    Ved siden af ham bor hans nabo peter. Han får hver uge en masse løver sendt fra udlandet der intet producerer og spiser for en formue = de er udelukkende en udgift for ham. Alligevel har han råd til at ansætte 100 nye medhjælpere til en god løn og udvide med hundredevis af nye løver hver uge.

    Spørgsmål: Hvor kommer peters penge fra?

    Kommentar by Per — 3. maj 2016 @ 07:54

  13. 9 – peters penge kommer fra mads, idet mads har overskud til at købe billetter hos peter og invitere familien på løvesafari. Staten kunne tilsvarende konfiskere mads’ overskud og sende asylansøgere på løvesafari for de samme penge.

    Det illustrerer (selvfølgelig simplificeret), at staten ikke (i længden) bidrager med at udvikle samfundet, men formynderisk konfiskerer folks overskud til det, politikerne hellere vil bruge pengene til i stedet for folk selv bruger deres indtjente penge. Fordi politikerne mener, at de/staten er bedre til at bruge folks penge, end folk selv er.

    Staten kunne også (mod kompensation) sende alle landets kriminelle til Tønder og Jammerbugt kommuner, så der ville komme et boost i vold og hærværk. Det ville så give en masse forebyggende og afhjælpende arbejde i de to kommuner, og JyskeVestkysten ville begejstret kunne berette om, hvor mange jobs, de kriminelle havde skabt i de to kommuner.

    Kommentar by traveler — 3. maj 2016 @ 08:24

  14. Snak om de gamle travere: “at pisse i bukserne” eller “klippe håret af hinanden”.
    Husker for 20 år siden, da der var stort indtag af pal-arabere, der lavede min udkantskommune det samme nummer. Borgmesteren jublede over at gamle kommunale bygninger kunne udlejes til store penge. Senere rejste flygtningene videre ud i landet (til ghettoerne) og blev heldigvis ikke en belastning for kommunen. Men nationalt var og er det en økonomisk katastrofe for Danmark.

    Kommentar by Neuhammer — 3. maj 2016 @ 08:24

  15. Glemte:

    Opsig konventionerne.
    Start repatrieringerne.

    Kommentar by Neuhammer — 3. maj 2016 @ 08:32

  16. Kommunaldirektøren i Tønder udgyder Gøbelsk propaganda for at dække over de reelle økonomiske omkostninger til den uhæmmede indvandring af kriminelle korandyrkere fra Verdens største sandkasse, hvis Danskerne havde muligheden for at stemme på en Dansk Donald Trump så vil vedkomne vinde et valg til folketinget, der trænges til at rydde op i de offentlige embeder og få nedlagt de mest unyttige hverv der skader integrationen og hjemsendelserne, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 3. maj 2016 @ 08:47

  17. @ 6 Helt enig! DK UD af EU-idiotklubben NU!! Se denne rædselsfulde historie. Erdogan får milliarder af EU, altimens det er ham, der har sendt hundrede tusinder af ‘flygtninge’ (der har boet og arbejdet i Tyrkiet i flere år, fx den nar, hvis lille søn lå druknet i vandkanten, som ville til EU pga. gratis tandpleje, og som havde boet i Tyrkiet i 8 år – Geller dækkede historien!) til Europa.

    Når disse stympere får fri adgang til det forjættede, rige Europa, som snart ikke er rigt længere, så bliver vi uundgåeligt islamiserede. Der vil blive så megen kaos og tilfældig terror, at politi og politikere vil rende rundt som hovedløse høns og ikke ane, hvordan de skal stoppe det. Så bliver det nemmere at give det muhammedanske rakkerpak indrømmelser.

    http://tundratabloids.com/2016/05/eu-plunges-forward-to-grant-visas-for-turks-in-muslim-settler-scam-deal/ – bemærk den sigende cartoon af Fede Merkel!!!! HAHAHA! (uha, nu kommer man måske i fængsel for at fornærme….)

    Kommentar by Andersine — 3. maj 2016 @ 09:18

  18. I en mere intelligent og perfekt verden ville DK til næste valg blive fri for undergravende og landsforræderiske partier som EL, Radikale, SF og Alternativet. Mage til Christianit-tosser skal man da lede længe efter, og de undergraver al danskhed.

    Kommentar by Andersine — 3. maj 2016 @ 09:20

  19. #7 Boethius – Total enig i hvad du skriver…

    Kommentar by Lightmann — 3. maj 2016 @ 09:20

  20. @ 13 Hahaha! Den var go’!

    Kommentar by Andersine — 3. maj 2016 @ 09:22

  21. Kommuner tjener ikke en skid! De forbruger! De bruger dine og mine skattekroner.
    Politikere er noget ødelæggende skidt.

    Kommentar by Nielsen — 3. maj 2016 @ 09:23

  22. Jf min kommentar 17 – jeg mente @7….

    Kommentar by Andersine — 3. maj 2016 @ 09:24

  23. # 7 – genialt kampskrift!! Og må jeg tilføje: Indfør salmesang og Fadervor som obligatorisk morgensamling på alle folkeskoler! Som i min tid, og jeg er ikke oldgammel… Sæt mere fokus på kristendomsundervisningen og giv de unge oplysning om, hvad der har været drivkraften for demokrati, tanker om næstekærlighed og lighed for Gud og mennesker, kort sagt: den judeokristne arv!

    Når der skal oplyses om islam, så fortæl om islams ondskab, slaveri, dødstogter, afhuggede hoveder og lemmer, voldtægter, så børnene får en afsky for denne syge, pervers ideologi! Så kunne det jo være, at man undgår et boom i konvertitter… I dag har de unge ingen ballast at stå imod med – de er tomme tønder, der venter på at blive fyldt op.

    Kommentar by Kuffar — 3. maj 2016 @ 09:32

  24. Gad vide om vi med al den “asyldrift” i fremtiden kommer til at afskaffe kvægdriften og lave flygtningefarme i stedet for?
    Det er jo rent faktisk det de skriver mellem linjerne at vi burde gøre hvis vi vil være et rigere samfund. Det behøver jo ikke være nedværdigende for flygtningene, vi kunne bygge hele luksusbyer til dem og leve af at opvarte og servicere dem. Som hvide selvvalgte “houseniggers” i vores eget land, eller rettere…dhimmier.

    Hvem helvede har egentligt skrevet den artikel, det lyder nærmest som om den er bestilt af saudi arabien for at forberede os på fremtiden i eurabia!

    Kommentar by per — 3. maj 2016 @ 09:38

  25. Hvor mange ekstra bistandsklienter har det offentlige samtidig fået? (Hvorfor kan disse flygtninge ikke klare noget selv, bygge deres boliger, holde deres hjem, lave deres mad, undervise og passe deres børn, lære sproget, hjælpe andre)?

    Kommentar by Niels P. — 3. maj 2016 @ 09:50

  26. Det var jo lige satirisk stof til sommerrevyerne?

    Kommentar by Menig 442 — 3. maj 2016 @ 10:01

  27. Kommunaldirektøren fra Tønder ved åbenbart ikke, at en gazelle-virksomhed er en virksomhed som nok skaber arbejdspladser, men samtidig penge i lommerne på ejeren.

    Kommentar by Rodina — 3. maj 2016 @ 10:01

  28. Via mit arbejde kommer jeg en del i Thy og Jammerbugt området i øjeblikket, og det er tydeligt, at den ellers meget medie omtalte kritik af asylcentre, indvandre og flygtninge er et marginalt fænomen. Faktisk er jeg noget overrasket over den generelle holdning Jamboere og Thyboerne giver udtryk for, og det tydeligste eksempel så jeg i weekenden i forbindelse med et større selskab på Himmerlandsfondens kursus og feriecenter Tranum Strand. Det var hovedsagligt lokale erhvervsdrivende og landmænd af den gammeldags konservative slags der deltog i selskabet, og netop omtalen af det nærliggende asylcenter blev ivrigt debatteret i en tone jeg nok ikke helt havde regnet med, var så positiv.

    Det var ellers ikke venligboere der prægede selskabet, men nøgternt vurderene lokale, der ikke så andre løsninger på affolkning og landsbydød end tilrejsende asylansøgere og østarbejdere, og besynderligt nok var der nærmest ikke skelnen mellem de to forskellige grupper. Som flere sagde kunne man nok ønske en anden udvikling, men udkantsområderne vil dø, og lokalsamfundene affolkes endnu mere, var det ikke for nuværende udvikling.

    Kommentar by Pedersen — 3. maj 2016 @ 10:12

  29. 28 – Pedensen
    Når nøgternt vurderende lokale ikke ser andre løsninger, er det fordi de defaitistisk har accepteret den landspolitiske prioritet.

    I stedet for din beskrevne fatalisme og modløshed, mener jeg, at problemet drejer sig om politisk prioritet af statens skatteindtægter: Politisk udsultes udkantsområderne, hvis der kun bor udkantsdanskere der, men pludselig er der alligevel en masse skattepenge til rådighed, hvis man placerer asylansøgere derude.

    Det fortæller ikke så lidt om, hvordan der prioriteres. Men jeg må indrømme, at det er meget svært at ville insistere på en anden prioritet end denne herskende politik.

    Kommentar by traveler — 3. maj 2016 @ 11:12

  30. Hvori består – teknisk set – forskellen på dette her, og Besættelsens værnemageri..?

    – At nogle “Godshedsbaroner” kan pudse glorien..?

    Kommentar by Bror Lerbror — 3. maj 2016 @ 11:22

  31. Disse jobs skulle man tro var kommunale. Altså folk der generelt vil stemme rødt. Se to fluer med et smæk.
    Men tænker man på, at jobbene også finansieres af staten og kommunerne.

    Kommentar by P — 3. maj 2016 @ 11:22

  32. Er holdningsmassagen kommet til den jyske vestkyst? Godt du sætter idiotien under lup, kim.

    Kommentar by Johnson — 3. maj 2016 @ 11:38

  33. @ Kuffar
    Enig: morgensang og salmer på skoleskemaet. Gerne også svømmeundervisning i iskolde bassiner, ekscercits i skolegården, våbentræning og boksning for drengene i 5. klasse og frem og madlavning og husgerning til pigerne, så de kan lære at lave noget ordentlig og sund mad til deres kommende ægtemænd. Og sovs! I dag kan piger og kvinder jo knap nok koge et æg uden at revne både gryde og æg.

    Og så skal der være friluftsliv med stroppeture og camping, kompasgang, latrin i det fri og kolde soveposer, når drengene tager på hike om vinteren. Der skal være udflugter med honnør og fædrelandssange på Dybbøl, Skamlingsbanken og Trelleborg, Lindholm Høje og Kronborg. Pigerne bager kage over bål og blander saftevand imens.

    Der skal også være ture til Råbjerg Mile, Stevnsfortet og Rold Skov. Desuden obligatorisk dukkert i Vesterhavet i stormvejr og fiskeri med stang fra Hirtshals Mole. Desuden orienteringsløb om natten i de fynske skove, cykelture til Kerteminde og skoleskak og elektronik og latin et par aftener om ugen. Kurser i førstehjælp og felthygiejne obligatorisk fra 7. klasse. Her må pigerene godt deltage. Musik er også godt. Vekselvis terperi i Chernys etuder og stileøvelser i skriftlig tysk hver onsdag. Pigerne kan gå til maskinskrivning og fransk.

    ja, så er vi vist ved at være omkring indholdet i min barndom og ungdom (plus minus) – seriøst! Et forbillede til efterlevelse for alle raske drenge og piger! væk fra iPad og “sociale medier” og ud i naturen og binde halvstik og snitte i træ. Andægtighed trænes med tvungent havearbejde, fritidsjob som avisomdeler og terperi af kongerækken, det periodiske system og de 50 vigtigste bibelvers fra Ny og Gammel Testamente. Oldgræsk kan vente, til man fylder atten, med mindre man naturligvis har gået klassisksproglig.

    Computerprogrammering i mindst to sprog er også godt for den logiske sans og ens karriereudsigter – men ikke for meget. Afveksling med lange ture i skoven, hvor man lærer udholdenhed og sans for skaberværket.

    Så summa summarum: Op på hesten, drenge og piger. De gamle dage er det, vi vil have. Hvor svært kan det være!

    Kommentar by Boethius — 3. maj 2016 @ 12:37

  34. @33 Kommentar by Boethius — 3. maj 2016 @ 12:37

    Kan da følge dig et langt stykke hen ad vejen, men du lyder næsten som om, at du har en alder hvor du har indløst et medlemskab af Hitler Jugend.

    og ellers:

    Opsig konventionerne.
    Start Repatrieringerne.

    Kommentar by Neuhammer — 3. maj 2016 @ 13:09

  35. Nænej, blot en sund opdragelse med masser af frisk luft, dannelse i sprog, matematik og musik, stærk nationalfølelse, udholdenhed og selvstændighed, kammeratskab, andægtighed, ansvarlighed.

    Jeg forstår godt, hvad du mener, og jeg tror ikke du er venstreradikal. Men mange forveksler ovenstående stærke værdier med noget ekstremt. Men se enhver af de gamle Far Til Fire-film, og du vil genfinde det altsammen. Jeg er desværre ikke nær så gammel, at jeg oplevede 1950’erne.

    Men prøv at lægge mærke til flere af de allernyeste tv-serier fra England, hvor faktisk en præst, der løser krminalgåder i sit sogn, faktisk portrætteres meget positivt. Ligeså med andre serier om sygeplejersker, jordmødre. En længsel tilbage til tiderne, før alt gik af lave.

    Kommentar by Boethius — 3. maj 2016 @ 13:42

  36. Og så er der også et glimt i øjet i mit lange indlæg – men realistisk er det langt hen ad vejen – og det var fantastisk undervejs!

    Kommentar by Boethius — 3. maj 2016 @ 13:45

  37. Det er fuldstændigt korrekt, som #28 Pedersen anfører herover, at nogle satte typer har indtaget det standpunkt, at migranterne er “løsningen” på affolkningen af landsbyerne. De “skaber liv” og altså åbenbart også “vækst”, som vi kan læse. Og det er lige meget, at de er muslimer, for vi danskere vil nemlig det samme som muslimerne: Leve et liv i forsvaret for vores ære, vores religion, og ejendomsretten til vores kvinder seksualitet.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 3. maj 2016 @ 16:03

  38. Undskyld! Der skulle naturligvis have stået: Og det er lige meget, at de er muslimer, for muslimerne vil nemlig det samme som vi danskere: Leve et i respekt for demokratiet, trosfriheden, og ligestillingen mellem kønnene.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 3. maj 2016 @ 16:04

  39. @38: Nu kan jeg ikke afgøre, om du er ironisk eller alvorlig. Problemet med indvandrere i landområderne er jo, at de affolkede og udpinte områder nu belastes med kulturfremmede. Det kører provinsen helt ned i pløret. Det er synd for provinsen!

    Kommentar by Boethius — 3. maj 2016 @ 16:25

  40. DØDE NYHIPOER ER EN MANGELVARE.-Som professor ved Århus universitet Helmuth Nyborg skriver: Der er ingen anden løsning end “borgerkrig “.-Granskeren”.Taksøe Jensen tager fejl. Trusselbilledet mod Danmark er indenrigsk.

    Kommentar by dansker — 3. maj 2016 @ 17:37

RSS feed for comments on this post.