4. maj 2016

Ulla Sandbæk (Å): “Der er ingen forskel på om man er født her eller kommet hertil, hvis man bor her.”

Jeg bloggede første gang om Ulla Sandbæk i 2004, og så tidligt det bloggosfæriske potentale i præstepolitikeren fra Viborg. Hun er på niveau med Uffe Elbæk, og hermed må man sige, at Danmark med Alternativet har fået en pendant til svenske Miljöpartiet. Koncentreret idioti til venstre for virkeligheden.

En venlig sjæl har lagt et lille minut fra tirsdagens førstebehandling af ‘L 175 Meddelelse om indfødsret’ på Youtube. Det er artige sager, fra kvinden der for blot et år siden argumenterede for at Hamas havde ret til en stat. Det samme gælder tilsyneladende ikke Danmark, at dømme efter det nye partis indfødsretsordfører. Alle der tilfældigvis er i Danmark er dansk, og den suveræne nationalstat er blot et goldt territorium for multikultur. Et frilands-eksperimentarium for alt andet end danskhed.

Christian Langballe (DF): Det at tildele statsborgerskab, det betyder jo at vi stiller nogle bestemte krav til det at blive dansker. Og det er nogle krav der skal opfyldes. Men jeg kan så forstå, at de flygtninge der kommer nede fra kugleregnen og tager herop, de bliver åbentbart næsten mere traumatiserede, af ikke at få et statsborgerskab. Vi tager dem jo faktisk ind. Vi har taget imod dem, og det vil sige ordføreren mener per definition, at de mennesker har ret til et statsborgerskab.

Ulla Sandbæk (Å): Jeg mener ikke de har ret til statsborgerskab. Jeg mener vi bør tildele dem et statsborgerskab, når de kommer for at blive her i landet. Vi ved at de ikke kan vende tilbage til Syrien. Vi ved at de kommer til at leve hele deres liv i Danmark. Hvorfor skal de så leve som andenrangsborgere i Danmark, fordi de ikke kan opfylde en statsborgerskabsprøve, og fordi de ikke kan lære dansk på et tilstrækkeligt ordentligt grundlag. Jeg mener ikke man skal gøre sig fortjent til at være dansk. Der er ingen forskel på om man er født her eller kommet hertil, hvis man bor her.

(Ulla Sandbæk i Folketinget, 3. maj 2016)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/73255/trackback

28 Comments »

  1. Jeg er primitiv, men sådan har vi vel alle vore knap så pæne sider. Ulla Sandsæk har slet ingen, men mangel på hjerneceller er der i rigt mål.

    Kommentar by Svend — 4. maj 2016 @ 15:59

  2. Partinavnet siger i dette tilfælde- alt.

    Kommentar by Peter Buch — 4. maj 2016 @ 16:08

  3. DØDE NYHIPOER ER EN MANGELVARE ! Fat det.

    Kommentar by dansker — 4. maj 2016 @ 16:21

  4. Jeg har lidt svært ved at få hendes to udsagt til at hænge sammen.

    Israel er ifølge hende en besættelsesmagt, men hvis man får statsborgerskab bare fordi man er et givent sted, så skal jøderne vel også have statsborgerskab i Palæstina – og så jøderne flertallet i Palæstinas befolkning, og er dermed ikke en besættelsesmagt.

    Kommentar by Henrik — 4. maj 2016 @ 16:39

  5. Hun er jo syg i hovedet!

    Kommentar by Torben F. — 4. maj 2016 @ 16:39

  6. “Vi ved de ikke kan vende tilbage til Syrien.”

    Jo, Ulla Sandbæk- det kan de, lige som tyskerne marcherede hjem igen
    efter at have kapituleret.

    Kommentar by k.m. — 4. maj 2016 @ 16:39

  7. Idiot, mere præcis kan det vel ikke udtrykkes, hvis man skal være pæn på print.

    Kommentar by Menig 442 — 4. maj 2016 @ 16:43

  8. Healeren fra Viborg:

    Men Ulla Sandbæk missionerer ikke selv, når hun healer. Hun håber bare, at healingen kan åbne modtageren for det spirituelle, så vedkommende en dag også møder kristendommen.

    Det skal hun nok ikke sige højt, når hun øser af sin næstekærlighed udover flodbølgen af immigranter, hvis hun vil beholde hoved og krop i et stykke.

    Kommentar by Men dog ! — 4. maj 2016 @ 16:58

  9. En omskrivning af et – i øvrigt undtagelsesvist uretfærdigt – udsagn fra Glistup: Der er ingen huller i Sandbæks dumhed.

    I seneste opgørelse er der kun to syrere blandt de asylsøgere, der i de seneste uger er kommet til Danmark. Resten er typisk fra Iran, Irak, Eritrea, Somalia osv.

    Lige som i Syrien er der også i disse lande sikkerhed for de fleste (dog med undtagelse af kristne og jøder). En tidligere historie har Uriasposten skrevet om, nemlig om den forfulgte iraker, der nu har taget hele sin pukkelryggede familie minus den ældste søn (så har man jo et anker til en kommende familiesammenføring….) med sig tilbage til det Irak, hvori han påstår sig forfulgt.

    Kommentar by Henrik Petersen — 4. maj 2016 @ 16:59

  10. Ulla Sandbæk som ikke forstår forskellen på sunni og shia forstår åbenlyst heller ikke forskellen på dansker og ikke-dansker. Jeg ville gerne ikke-forstå Ulla Sandbæk, men jeg forstår alt for godt hvad hun siger. Kvinden er åbenlyst ikke helt rask i bøtten.

    Kommentar by Olé — 4. maj 2016 @ 17:07

  11. En kvinde i hendes alder burde have mere indsigt og virkelighedssans.
    Uhyggeligt hvordan man i årtier kan lukke sig selv om sine absurde “meninger” uden overhovedet at blive berørt af sund fornuft.
    Hun sidder i folketinget….alt er galt her.

    Kommentar by Frank Hagmann — 4. maj 2016 @ 18:23

  12. > Olé 17:07

    Helt enig, jeg ville ønske, hun blot udtrykte sig uklart, så var der dog en slags undskyldning for vrøvlet:

    “Jeg mener ikke de har ret til statsborgerskab. Jeg mener vi bør tildele dem et statsborgerskab, når de kommer for at blive her i landet.”
    Øh, hvad er lige præcis forskellen, Sandbæk?

    I øvrigt burde partiet skifte navn til “Alternativt begavede”, det ville kunne forklare vrøvlet. Så ville der også være mere mangfoldighed i partiet, fx til ADHD-ramte, konspirationstosser og Yahah Hassan for nu blot at nævne nogle få.

    Kommentar by Henrik Petersen — 4. maj 2016 @ 18:24

  13. Alternativt:
    https://www.youtube.com/watch?v=QWpWMqy-7Xo

    Kommentar by Peter Buch — 4. maj 2016 @ 18:41

  14. Hun er vanvittig, altså gået fra forstanden. Spær hende inde.

    Kommentar by Danskeren — 4. maj 2016 @ 19:25

  15. Paa engelsk ville man sige: “she doesnt know her ass from her elbow” ,
    eller , muligvis knapt saa smigrende: “shit-for-brain” .
    Men damen maa da siges at befinde sig i fortraeffeligt selskab
    med alle de andre alternaive .

    Kommentar by Krassisten — 4. maj 2016 @ 19:45

  16. #13
    Utroligt som historien gentager sig.

    23:52 “Landevejene var oversvømmet af pjaltede trætte og støvede soldater til fods eller cykel mod nord…..Private biler blev hyppigt holdt op af soldater, som tvang chaufføren til at køre for sig….. Et medlem af værnemagten standsede hans bil, og forlangte at blive kørt nordpå. Da det blev nægtet trak han sin revolver… Soldaterne er blevet set i flokke og enkeltvis på landevejene….Opløsningen var begyndt, den opløsning som nu er endt med den store nyhed for Danmark´s vedkommende”

    Kommentar by Men dog ! — 4. maj 2016 @ 19:54

  17. I en diskussion på DR den 27. marts 2006 mellem Marianne Jelved, Pia Kjærsgaard, Abdul Wahid Petersen og Jens Rohde kom Marianne med følgende udtalelse:

    “Et statsborgerskab skal man ikke skalte og valte med.”

    Kommentar by Hodja — 4. maj 2016 @ 20:49

  18. Hun er helt væk i tåger og uvidenhed, må jeg minde om
    http://www.uriasposten.net/archives/72093

    Kommentar by For Mangfoldighed — 4. maj 2016 @ 21:55

  19. Hun er ikke den eneste der fjernes, når ballonen går op. !

    Kommentar by Sindsro — 4. maj 2016 @ 22:00

  20. Har hendes rablerier nogen gennemslagskraft? I så fald er der grund til bekymring. Jeg har ikke lagt mærke til hende før nu, så jeg kan ikke vurdere hvor stor skadevirkning hun har. Det kan tænkes, at hun er lige et nummer for meget, selv for hærdede socialdemokrater og radikale. Hvad mener de om hende i korridorerne inde på Christiansborg? Kunne være interessant at høre om nogen her har større kendskab til hende og effekten af hendes totalt idiotiske rablerier.

    Kommentar by monse — 4. maj 2016 @ 22:37

  21. Måske skulle man bare melde sig ud af folkekirken? De fleste præster er alligevel kulturradikale og kulturmarxister, uden den mindste forståelse for den virkelige verden.

    Kommentar by Niels — 4. maj 2016 @ 22:49

  22. No.11 F.H
    Det med folketinget overrasker ogsaa mig,paa den anden side med saadanne typer der,saa er det helle lidt nemmere at forstaa

    Kommentar by Dunk — 5. maj 2016 @ 01:06

  23. Med mennesker som Uffe Ellemand Jensen, Mogens Lykketoft og Anders Fup Rasmussen til at slide på Christiansborgs (bonede?) gulve, bør det ikke undre nogen, at en lignende fantasiløs noksagt, Ulla Sandbæk blander sig i forsamlingen af skiderikker, som kvæler Danmarks befolkning i et bundløst hav af love.
    > dansker
    Kan du ikke lige forklare hvad du mener med en nyhippo?

    Kommentar by Nielsen — 5. maj 2016 @ 09:17

  24. #12 “Jeg mener ikke de har ret til statsborgerskab. Jeg mener vi bør tildele dem et statsborgerskab, når de kommer for at blive her i landet.” er nu logisk nok. Hun siger de ikke har juridisk ret til statsborgerskab, men at de bør have det. Det første er et faktuelt udsagn, det andet et normativt/værdibaseret.

    Kommentar by Odo — 5. maj 2016 @ 15:34

  25. Kan Folketinget ikke sende hende på studie- eller mæglingstur til Raqqah?

    Kommentar by Andersine — 5. maj 2016 @ 16:15

  26. @ 21 Ja, jeg har tænkt mig at melde mig ud af folkekirken, for jeg finder det ondt og blasfemisk, at man vil vie dém, der skubber fæces tilbage i tarmen….

    Kommentar by Andersine — 5. maj 2016 @ 16:18

  27. > Odo 15:34

    Enig, men resultatet er det samme, deraf min kommentar.

    Kommentar by Henrik Petersen — 5. maj 2016 @ 18:11

  28. Det er langt fra alle der ønsker at være danskere. Mange vil kun deres egen kultur og religion, og de skal presses ind i Danmark på bekostning af danskere og dansk kultur.

    Kommentar by Liva — 5. maj 2016 @ 20:35

RSS feed for comments on this post.