4. maj 2016

Anti-islamisk happening stoppet: Politiets Aktionsstyrke oprettede observationspost i Glyptotekshaven

Enhver form for højrefløjsaktivisme risikerer at vække femte kolonne, og er hermed et alvorligt problem for etaten. For karrierejurister vil fred altid være vigtigere end frihed. Sakset fra Uwe Max Jensens Ballet Magnifique – Politiets Aktionsstyrke oprettede observationspost i Glyptotekshaven for at overvåge happeningkunstner.

“Der kom interessante ting frem ved gårsdagens retssag. Jeg havde kun informeret en sluttet kreds om min happening Trold, der vejrer kristenblod, men politiet havde modtaget ‘troværdige informationer’ om tid og sted, og Politiets Aktionsstyrke havde derfor oprettet en observationspost i Glyptotekshaven.

De tre civilklædte betjente, som udgjorde observationsposten (da jeg i sin tid kom ind i Glyptotekshaven troede jeg, at der var tale om tre håndværkere, der holdt frokostpause), skulle efter ordre fra ledelsen holde sig klar til at gribe ind, hvis der i forbindelse med happeningen foregik noget anstødeligt. Det, vurderede de, var tilfældet, da jeg kravlede op på soklen til skulpturen Moderne Pige. Jeg fremførte i retten, at hvis dette var anstødeligt, kunne man anholde turister i hobetal ved Den lille Havfrue.

En anden interessant detalje var, at der i internt notat fra politiet, som min advokat Rasmus Paludan havde fremskaffet, blev spekuleret i, om jeg overhovedet skulle sigtes og i givet fald for hvad. Oprindeligt var jeg blevet anholdt efter terrorparagraffen.”

(Uwe Max Jensen anholdes under anti-islamisk happening, Kbhn, 25. september 2015; Fotos: YT)

“Efter få minutter dukkede nogle civilbetjente op og anholdte ham. Uwe ville dog ikke helt frivilligt stoppe sin provo-performans og klamrer sig fast til statuen. Betjentene måtte nærmest rive ham ned fra statuen imens Uwe råbte Halal. Han blev herefter i håndjern ført ud af haven og kørt ind på politistationen.” (Vesterbro Nyt)

Oploadet Kl. 19:45 af Kim Møller — Direkte link23 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/73265/trackback

23 Comments »

  1. Sikke en gang baljepis af rang. Hvad tænker djøfferne på? Det være sig, hvis de tænker.

    Man misbruger en specialenhed mod en sølle kunstner, der udfører en happening. Tak skæbne og en kommunistisk Johanne. Fanden hytter sine.

    Kommentar by Iznogut — 4. maj 2016 @ 19:57

  2. Måske en kende, bare en kende overdrevet, at anvende Politiets Aktionsstyrke mod en fredelig kunstner.

    Kommentar by Johnson — 4. maj 2016 @ 20:05

  3. Det er jo en lidt underlig prioritering at politiets elitekorps har resourcer til at bruge på den slags. Men Kim har nok ret: det er ikke Uwe og de national-konservative de er bange for. Det er..you know who…

    Kommentar by Moran ya Simba — 4. maj 2016 @ 20:36

  4. Dansk Folkeparti langer ud efter justitsminister Søren Pind (V), der siger, at danskerne må acceptere en overgangsperiode, hvor politiet nedpriopriterer tyveri og indbrud.

    http://www.dr.dk/nyheder/politik/df-til-pind-find-en-pose-penge-til-politiet

    Prioritering.

    Kommentar by Hodja — 4. maj 2016 @ 20:39

  5. Ovenikøbet med skudsikre veste på. De tager ingen chancer de der anti-terror betjente.

    Det værste de kunne komme ud for når det gælder Uwe Max Jenser er at han smider tøjet ;)

    Kommentar by Santor — 4. maj 2016 @ 21:05

  6. På youtube videoen kan man se de modige betjente være lige ved at lave et færdselsuheld da de skal væk derfra efter deres store heltedåd, og dermed blev de lige 1.000 gange farligere for den offentlige sikkerhed end uwe max jensen nogensinde var.
    Fucking idioter.

    Kommentar by Per — 4. maj 2016 @ 21:10

  7. Læg mærke til ordensmagtens adfærd under bortfjernelsen af misdæderen. Føreren af automobil AS 27322 igangsætter kørslen uden at have orienteret sig om bagfrakommende trafik, skifter vognbane uden at give signal, er meget tæt på at forårsage sammenstød, og foretager U-vending hen over fuldt optrukne midterlinier. Der må vist være til sammenlagt et par års ubetinget frakendelse af førerbevis?

    Kommentar by Bastardo — 4. maj 2016 @ 21:11

  8. Stikkere må det hele nu til daws.
    For mig at se, trænger de herrer til en kraftig afspasering.

    Kommentar by Sindsro — 4. maj 2016 @ 22:06

  9. Hvad tænker politiet på – hvis de tænker ?

    Kommentar by mb — 4. maj 2016 @ 22:50

  10. Uwe Max Jensen er herlig. Han spiller en vigtig kulturhistorisk rolle i de hersens år.

    Om få år vil den nøgne ‘Moderne pige’ blive fjernet for ikke at støde korandyrkere. Bare vent at se. Godt at kunstner Uwe Max Jensen udødeliggjorde den smukke skulptur, som er lavet af kunstneren Gerhard Henning i 1930.
    Nogen burde rejse landet rundt og gøre danskere opmærksomme på hvor mange skønne skulpturer der er lavet af kvinder. Mange af dem er endnu at se rundt omkring i det ganske danske land. Dyrk dem! Det er en stor hyldest til kvinder!

    Kommentar by Liva — 4. maj 2016 @ 23:31

  11. Staerkt.Godt gaaet drenge! Taenk sig hvilke udaader i har medvirket
    til at forhindre. Hvis i nu kunne gro nosser nok til at optraede
    ligesaa konsekvent i andre sammenhaenge ville det sikkert hjaelpe
    paa respekten for ordensmagten.

    Kommentar by Krassisten — 4. maj 2016 @ 23:34

  12. De to nidkære genier fra PET minder mig om Sjöwall & Wahlöö’s to betjente, Kristansson & Kvant. Men hvad kan man forvente fra en efterretningstjeneste, der ansætter Gøg & Gokke – øh, Bonnichsen & Scharff – i ledende stillinger?

    Kommentar by Voldposten — 5. maj 2016 @ 07:02

  13. Kan vi ikke godt alle sammen blive enige om, at det bedste der kunne ske var, at Uwe blev statsminister i Danmark?

    Kommentar by Winston Churchill — 5. maj 2016 @ 07:33

  14. Var det derefter muligt, at den almindelige brede befolkning kunne snøvle sig sammen til at blive enige om, at staten skal opløses, dekonstrueres og splittes til atombestanddele, og at vi derefter øjeblikkeligt skal indføre et fuldstændigt 100% folkeligt direkte demokrati og påbegynde at skrive en ny moderne grundlov, som tager de seneste års erfaring med “repræsentativt” demokrati med i betragtningerne og at alle valg til offentlige overordnede embeder ligeledes skal foregå ved FOLKELIG DEMOKRATISK AFSTEMNING, f.eks. en gang om måneden?

    Kommentar by Winston Churchill — 5. maj 2016 @ 07:38

  15. Uwe Max Jensen leverer alle tiders underholdning, og har gjort det i alle de år jeg har kendt til hans arbejde.
    Max underholdningsværdi Uwe!

    Kommentar by Nielsen — 5. maj 2016 @ 09:01

  16. Ad 10.
    “Om få år vil den nøgne ‘Moderne pige’ blive fjernet for ikke at støde korandyrkere. Bare vent at se”.
    Nemlig! For der fandtes ikke noget før Muhammed blev plantet i …..sandheden af Gabriel

    Kommentar by Gertrud — 5. maj 2016 @ 09:17

  17. For et par år siden var der en eller anden venstreorienteret demonstration eller forsamling på Christiansborg Slotsplads, hvor fulde folk kravlede rundt på rytterstatuen og tog billeder af sig selv.
    Lidt derfra stod en større gruppe betjente og observerede det hele. I forbifarten spurgte jeg en af dem, om det virkelig var lovligt at vælte sådan rundt på et offentligt monument; han smågrinede lidt og mumlede “næ, det er det vel egentlig ikke”, hvorefter de blev stående.
    Sådan er der forskel på folk.

    Kommentar by Thomas — 5. maj 2016 @ 09:18

  18. 💣💣 Halal. – 👩🏼👩🏼 Haram

    Kommentar by Bastardo — 5. maj 2016 @ 09:49

  19. “Politiet mangler resourcer” – yeah, right…

    Kommentar by Jern Henrik — 5. maj 2016 @ 14:44

  20. PS. Politiet mangler også situationsfornemmelse; de er jo tilsyneladende ved at vride Uwes skulder af led.

    De kan åbenlyst ikke skelne mellem en fredelig happening, og et terrorangreb…

    Kommentar by Jern Henrik — 5. maj 2016 @ 14:47

  21. Det er et lille, usselt land, og Løkke er en medløber! Det er jo også interessant, at de så må have overvåget Uwes telefon, når de var så velinformerede. De kan desuden ringe op til en mobil og aflytte den, selvom mobilen ligger på sofabordet. Man hører den ikke ringe.

    De gør det, fordi de er bange for at støde isis-terroristerne, som går rundt iblandt os. Der er flere hundrede tidligere isis-terrorister i Kbh, og det har jeg fra pålidelig kilde. PET kan ikke længere følge med.

    Det bringer mig til et andet problem, som de har taget op i dag: lad jihadisterne/halshuggerne rejse til Syrien, MEN de må ALDRIG lukkes ind i Europa igen! Det er jeg bange for, at europæiske ledere ikke fatter, for de mener, at de skal ind igen og så retsforfølges. Det er så dumt, at jeg får helt ondt i hovedet….

    Kommentar by Andersine — 5. maj 2016 @ 16:07

  22. jf 21 – jeg mente, at ‘de gør det’, altså at politiet fjernede Uwe Max fra statuen for at undgå, at muslimerne skulle blive stødt og fornærmede…

    Kommentar by Andersine — 5. maj 2016 @ 16:09

  23. Der er ingen forskel på ordensmagtens ageren i denne situation, og Stasi’s koordinerede forfølgelse af dissidenter i hedengangne DDR.

    Det ligner i den grad bestilt arbejde, og politiets indgriben er i øvrigt totalt ude af proportion. Tilsyneladende har den det ene formål at skræmme / terrorisere eventuelle holdningsmæssige afvigere fra at forsøge sig med lignende happenings.

    Beskæmmende – og komplet ubegribeligt – at man skal opleve det under en såkaldt “blå Regering”.

    Kommentar by Bror Lerbror — 6. maj 2016 @ 05:26

RSS feed for comments on this post.