18. maj 2016

Århus Lystbådehavn plages af ‘unge’: “Hvis man siger noget til dem, er luften fuld af trusler.”

Lokal kilde fortælle, at det mere er Muhammed end Martin der er problemer med. Med undtagelse af et foto af ‘Free Gaza’-graffiti, har Århus Stiftstidende næsten overgået sig selv i røgslør. Det drejer sig om ‘unge’, der stjæler ‘øl, vin og spiritus’ og ‘tatoverede mænd i hurtige biler’.

Her lidt fra artiklen – Lystbådehavn plages af hærværk, tyveri og trusler.

“Lystbådehavnen er et åbent rekreativt område – ikke kun for sejlerne, men for alle byens borgere. Desværre er det ikke dem alle, der kan kende forskel på dit og mit.

‘Vi har en kultur som idrætsforening, hvor vi er vant til at kunne lade tingene ligge frit fremme. …,’ siger Torben Houborg, der er næstformand i Aarhus Sejlklub. …

‘Der sejles alt for hurtigt på vandscootere inde i havnen blandt folk, der bader, kajakker og børn i optimistjoller,’ fortæller Per Risvang fra Aarhus Sejlklub. …

‘Hele klubben lider nød. De unge mennesker opfører sig ad helvede til. Der er brændemærker i broen fra deres engangsgriller. Hvis man siger noget til dem, er luften fuld af trusler,’ forklarer Per Risvang, der overvejer at finde et andet sted til sin båd, på trods af, han har været medlem af sejlklubben i 40 år. …

De olympiske sejlere har de seneste uger trænet i Aarhus, og det har ikke udelukkende været gode oplevelser for sejlerne, der på nærmeste hold har kunnet følge med i, hvordan en flok unge drenge kørte motorcykel på molen og legede med noget, der lignede våben. …

De går ind i vores klubhuse, hvis ikke vi låser efter os. Ting forsvinder. En af vores elitesejlere kunne sidste år genkende den vådedragt, han havde hængt til tørre få meter fra der, hvor sejlerne befandt sig, på kroppen af en ung vandscootersejler. …,’ fortæller Per Risvang.”

(Århus Havn, 4. juli 2015; Se evt. Uriasposten: I, II)

Oploadet Kl. 02:40 af Kim Møller — Direkte link19 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/73572/trackback

19 Comments »

  1. Årh… visse vasse.

    Alt det postyr bare fordi nogle få “unge sejlere” er lidt udadreagerende. Der skal jo være plads til os alle sammen:

    https://www.facebook.com/patchankalex2/posts/10156826101190123?hc_location=ufi

    (Hvis linket ikke virker, så sæt det venligst direkte ind i adresselinjen – jeg er ikke så skrap til at kode i HTML…)

    Kommentar by Bror Lerbror — 18. maj 2016 @ 07:49

  2. Hvad snakker de om i sejlklubben? Vil de have et fakkeltog? Skal vi synge “Imagine”? Vil de smide flere penge efter integrationsprojekter og forebyggelse?

    Vil de have mere politipatruljering og strengere straffe? Vil de lukke af for mere indvandring og kulturberigelse fra MENA? Vil de opsige konventioner og være med på flere udvisninger?

    Vil de stemme anderledes i stemmeboksen?

    Kommentar by BE — 18. maj 2016 @ 07:49

  3. Det kaldes Aarhus modellen, der skal dialog til for at fortælle de indavlede retarderede korandyrkere at der kan ske ulykker på vandet når de stjæler sejlernes ting, det må de have lært på deres stroppetur til de azurblå vande i Caribien, et sted de fleste Danske sejlere ønsker sig hen, en øjenåbner til de indavlede analfabeter kunne være at sætte dem ud i Nordsøen i en gummijolle og uden redningsvest, hvis de skulle komme i land igen så vil de sikkert være kureret deres kriminelle vaner, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 18. maj 2016 @ 07:54

  4. Igen skal takken rettes mod politikeren, uden hvem disse skadedyr, ikke var lukket ind i landet.

    Kommentar by Nielsen — 18. maj 2016 @ 08:17

  5. Der står intet om “de unge” på hjemmesiden for Århus lystbådehavn.

    Har du en nyhed?
    Vi vil gerne stille aarhuslystbaadehavn.dk til rådighed for foreningernes nyheder, hvis de har almen interesse.

    Det kunne oplagt være nyheder om kommende begivenheder og arrangementer, som enten er åbne for alle, eller som berører andre brugere af havnen.

    http://www.aarhuslystbaadehavn.dk/da.aspx

    Kommentar by Frank Hagmann — 18. maj 2016 @ 08:19

  6. Det er da et lille fint integrationsprojekt hvor eliten i en eller anden grad går foran. Tillykke med det, det tager lidt af trykket fra andre områder.

    Kommentar by River — 18. maj 2016 @ 08:57

  7. Fjern Satans Værk.
    Fjern Satans Bedehuse.
    Fjern Satans Dyrkere.
    Fjern de ildelugtende skadedyr.

    Kommentar by Sindsro — 18. maj 2016 @ 09:52

  8. Atter et bevis for, at de hører hjemme i Kabul. De BLIVER aldrig danskere! De er ødelæggere og tilbagestående, og de kommer til at koste os både liv og penge i stor stil! Se denne artikel fra breitbart: http://www.breitbart.com/london/2016/05/17/revealed-eu-migrants-cost-uk-1-billion-year/

    I Sverige er det vist omkr. 250 mia. svenske kroner, snylterne koster pr år, og Hedegaard har engang estimeret, at dem i DK koster os rundt regnet 100 mia. pr. år. Jeg tror, at det er lavt sat, og nu vil Løkke invitere 100.000 ekstra snyltere over de næste 4 år! Hvornår fatter de, at de vælter samfundet, også fordi de kun tager unge muslimske mænd ind – de kunne begynde at sige, at de kun tager ugifte kvinder ind – og udelukkende kristne. Det er de kristne, der er de forfulgte http://pamelageller.com/2016/05/graphic-photos-islamic-state-crucifies-syrian-for-collaborating-with-crusader-coalition.html/, og de forfølges endda i asyllejre over hele Europa nu.

    Nu er de begyndt at flyve fra Caribien for at fingere ‘flygtning’ i Grækenland!! http://www.express.co.uk/news/world/603797/Migrant-crisis-FAKE-Syrian-claim-asylum-Europe – EU er en samling skizoide magtmennesker, der burde fængsles, hele bundtet!!!

    Nu er der 800.000, der er klar til at blive kørt op igennem Europa http://pamelageller.com/2016/05/warning-on-the-next-migrant-onslaught-800000-line-up-to-flee.html/

    Kommentar by Andersine — 18. maj 2016 @ 10:40

  9. Hvad med et fakkeloptog og bannere inde foran Hoppeborgen snart?? Ikke noget med at marchere i gaderne, nej, det skal være høje råb og bongotrommer inde foran Borgen! Ligesom polakkerne kan stable det på benene. Løkke skal til at tage sig sammen og lytte til de hundredtusindvis af rasende danskere!

    Kommentar by Andersine — 18. maj 2016 @ 10:43

  10. Det er jo det samme hele tiden ingen konsekvens hverken for “egne”
    eller menap unge .Vi er blevet nogle skvat

    Kommentar by Dunk — 18. maj 2016 @ 11:16

  11. “..Hvis man siger noget til dem, er luften fuld af trusler…” Cafelatte segmentet går en lærerig sommer i møde i det Århusianske “Islandsbrygge/Tuborg havn” kvarter… Og jeg har et varmt smil på mine læber… :-)

    Kommentar by ny kommentator — 18. maj 2016 @ 11:23

  12. OT: Her er noget mer’ kulturberigelse, som kan komme til at koste kassen: Tuberkulose! I DK screener man ikke de ’skønne’, nye ‘danskere’, for uha, det ville vel være racistisk!! I USA har prøver vist, at 1 ud af 5 somaliere går rundt med TB! http://www.barenakedislam.com/2016/05/17/more-than-one-in-five-somali-muslim-freeloaders-in-minnesotastan-test-positive-for-tuberculosis/ – TB er ret smitsomt.

    Mon ikke DK skulle iværksætte TB-vaccinationsprogrammet igen (hed det ikke Calmette?)?

    Kommentar by Andersine — 18. maj 2016 @ 11:30

  13. Som jeg også skrev sidste år da denne århusianske tradition begyndte: De er nødt til at have en bil med en trailer til den, og den er de nødt til at parkere ved en rampe ned til vandet.
    Hvor svært kan det være 1: At ringe til politiet, og 2: At få dem til at vente ved bilen på at de kommer i land?
    Og hvis politiet “ikke har tid” (læs, er hunderædde for araberne) så gør kort proces med bilen eller få medierne til at skrive om det handlingslammede politi, iøvrigt den eneste politistation i landet med et muslimsk bederum!!!

    Eller glæd jer til århus åbner det nye havnebad, et stort udendørs badeareal der jo HELT sikkert ikke vil være en magnet på provokerende araberdrenge.. Hvis i tror i har problemer med dem nu på århus havn så bare vent til det her står færdigt: http://www.sailing-aarhus.dk/blog/2014/09/15/bassin-7-paa-aarhus-oe-bliver-hele-byens-nye-oplevelsessted/

    Kommentar by per — 18. maj 2016 @ 12:24

  14. #13 Det burde være nemt, men politiet nedprioriterer den slags. Selvtægt fører let til en optrapning, pludselig har du hundreder af dem hærgende. Deres klanmentalitet gør det let at mobilisere langt store styrker. Men selvfølgelig enig i, at vi må gøre modstand. Det er blot lettere sagt end gjort, og skal organiseres, hvis det skal nytte noget.

    Kommentar by Odo — 18. maj 2016 @ 13:09

  15. I princippet kan man godt blokere f.eks. deres biler indtil politiet kommer, eller foretage civile anholdelser uden at gøre noget ulovligt, men vi ved jo hvor voldsparate de sataner er, så reelt har du slagsmålet med det samme, og risikerer en dom, hvis du bruger “uforholdsmæssig vold” (og det er sgu let at komme til). Så man skal være villig til at risikere en dom, selvom der altid er “safety in numbers”, det er jo særere at finde ud af hvem der gjorde hvad i en større batalje.

    Kommentar by Odo — 18. maj 2016 @ 13:21

  16. Sværere er det vel ikke, mon ikke de stopper med at parkere dernede hvis de ved at de altid vender tilbage til et par smadrede ruder i bilen efter de har været ude og sejle? Sådan en rude kan endda ødelægges langt væk fra med et luftgevær hvis man er bange for at møde dem ansigt til ansigt, bare man er sikker på at det er den rigtige bil naturligvis.

    Der er rigeligt med muligheder, alene ud fra det billede der kan jeg komme i tanke om 3-4 metoder der ville sætte en stopper for deres badelyst de næste mange sæsoner, men det kræver selvfølgelig nogle danskere der ikke bare sætter sig ned og tror at løsningen er at ringe til et politi der aldrig kommer, og hvis de endelig gør, giver offeret en bøde for at blande sig: http://lokalavisen.dk/brutalt-overfaldet-paa-aaben-gade-tony-fik-3.000-kroner-i-boede—voldsmaendende-fik-lov-at-gaa-/Politi/20160517/artikler/160519385/1265

    Hovedproblemet her er at vi danskere i generationer er blevet kastreret af et system som vi har vænnet os til tænker for os, og pludselig står vi så overfor nogle mennesker som ikke accepterer den præmis og gør hvad der passer dem, hvilket åbenbart udløser en “error 404” i systemet så det bliver handlingslammet, da det er bygget op på at borgerne gør hvad der bliver sagt. Hvad er der så tilbage, udover selvtægt?

    Ironisk nok bor århus borgmester faktisk i selvsamme bygning hvor billedet er taget fra, hvilket vel siger alt..

    Kommentar by per — 18. maj 2016 @ 13:43

  17. “Hovedproblemet her er at vi danskere…bliver sagt”

    Et analytisk pletskud !

    Kommentar by Men dog ! — 18. maj 2016 @ 15:31

  18. Stort set alle danske kystbyer har samme problem. Politiet gør intet.

    Kommentar by Sigwar — 18. maj 2016 @ 16:16

  19. Ny rapport: Flygtninge kan tjene sig selv hjem to gange på de næste fem år

    Fra segmentet af ‘the usual suspects’: Tænketanken Open Political Economy Network (OPEN), Philippe Legrain, tidligere økonomisk rådgiver for EU-kommissionens præsident.

    Hvem ellers kan være så vanvittig.

    Men tænk lidt positivt: Selvfølgelig vil al den vold og hærværk skabe stigende efterspørgsel efter sikkerhedsvagter og div. reparationsarbejder, og det offentlige vil blomstre pga. alskens sociale ydelser og assistance til voldsofre. Det må være godt for BNP.

    Kommentar by traveler — 18. maj 2016 @ 21:17

RSS feed for comments on this post.