3. juni 2016

Rødt flertal under en borgerlig regering…

I forlængelse af tidligere post om den parlamentariske virkelighed i Danmark. Tre billeder fra torsdagens afstemninger i Folketinget. Debatten kan ses på FT.dk.

(B98: Om afvisning af asylansøgere ved grænsen)

(B120: Om begrænsning af den ikkevestlige indvandring)

(B136: Om at sende flygtninge tilbage til lejre i nærområdet eller til lejre i andre lande)

“Problemet er, at regeringen forestiller sig, at man ved at indføre en løn på 49 kroner i timen og give folk ret til dagpenge efter to års beskæftigelse, så kan man løse en mislykket integration gennem 40 år. Det er simpelthen så himmelråbende naivt, så man tager sig til hovedet. Det, det drejer sig om, er at få standset den tilstrømning, og det kan ikke gå for hurtigt. Det skal ske nu. Og det er det fokus, ministeren bør have.” (Kenneth Kristensen Berth om Inger Støjberg via TV2 Online)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/73936/trackback

20 Comments »

  1. Ja, så kender vi alle landsforræderne igen. Vil gå ind på ft.dk og notere mig partiernes navne, uden at det virkelig gør nogen forskel, da DF ikke har fået noget til os hver fjerde dansker som stemte på dem og den garanti de skulle være for at der ville være flertal for mådehold overfor indvandringen til dette land.

    Kommentar by Winston Churchill — 3. juni 2016 @ 19:45

  2. I hvilken forstand er regeringen “borgerlig”? Ikke i betydningen “konservativ” i hvert fald. Regeringen er føderalistisk, og det er den selv, der stemmer rødt.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 3. juni 2016 @ 19:50

  3. P. S. Liberal Alliance stemte angiveligt imod kontrol på grænsen, fordi Venstre gjorde, og forslaget derfor ville falde. Mine kilder påstår, at LA vil skabe et kompromis til efteråret, selvom det er svært at se, hvordan man kan skabe et kompromis mellem “kontrol på grænsen” og “ikke kontrol på grænsen”

    Kommentar by Morten - - - — 3. juni 2016 @ 19:54

  4. Det ser rødt ud.. (og dermed også sort ud). DF er jo nu landets største arbejderparti, så de burde nok prøve for alvor at udfordre Socialdemokraterne og skabe deres egen konkurrerende fagbevægelse. Den kunne så bruges til at lave en generalstrejke, hvis regeringen ikke standser vanviddet. Tiden må efterhånden være moden til at udfordre LO.

    Kommentar by Odo — 3. juni 2016 @ 20:37

  5. Gem billederne. Vi skal bruge dem til Sandheds- og Forsoningskommissionen.

    Kommentar by Erling — 3. juni 2016 @ 21:12

  6. Døde nyhipoer er en mangelvare. FAT DET. Det er primitivt at tro, at udryddelsen af etniske danskere stopper før professor ved Århus universitet Helmuth Nyborgs spådom om en borgerkrig bliver en smuk blodrød realitet.– Niels Ebbesen.- Ære være hans minde.

    Kommentar by dansker — 3. juni 2016 @ 21:36

  7. #3 Morten, kompromisset kunne bestå i at tale “hårdt”, og derefter gøre mindst muligt, med mest mulig pressebevågenhed. Det er set før.

    Hvor mange kommer egentlig til Danmark i disse måneder? For et halvt år siden havde jeg forventet et rent Helvede, men MSM fortæller mig at tallene er væsentligt lavere i år, end på samme tid sidste år.

    Virker Støjberg-modellen reducerende på immigrationen?

    Kommentar by Hr. Naturli' — 3. juni 2016 @ 22:04

  8. @ Hr. Naturli’

    Ja ja – men det er jo intet kompromis … Blot blændværk og illusion.

    Opbremsningen skyldes hegnene sydøst for os. KUN dem! Hegn virker naturligvis …

    – – –

    Kommentar by MIG-29 — 3. juni 2016 @ 22:24

  9. Landsforræderne med stort L sidder på Christiansborg -på overførselsindkomster.

    Kommentar by Nielsen — 4. juni 2016 @ 01:45

  10. Jeg synes det er hver gang, at man ser en afstemning fra FT, at der kun er lige over 100 der stemmer. Er der altid 70 der pjekker fra deres arbejde?

    Kommentar by Liberté — 4. juni 2016 @ 01:46

  11. Lars Løkke blev stemt ned på karaktererne til gymnasium. Nu snakker ministeren om at der stemmes op på andre områder, man indrømmer ikke nederlaget

    Kommentar by k.m. — 4. juni 2016 @ 08:10

  12. Det der chokerer mig.

    Kommentar by M — 4. juni 2016 @ 09:36

  13. #11 Gymnasiereformen er jo også inderlig ligegyldig. Gymnasiet er allerede ødelagt, og den slags lapperier hjælper ingenting. Hvorfor skulle LLR beskæftige sig mere med det?

    Kommentar by Odo — 4. juni 2016 @ 11:07

  14. Det er dem mod os!

    Kommentar by britta due andersen — 4. juni 2016 @ 13:19

  15. 14 britta
    Det kan ikke siges mere præcist.

    Jeg forstår egentligt godt at df ikke er gået i regering. Det ville ha’ været formålsløst. De ville aldrig ha’ fået deres politik igennem på det ene punkt hvor det virkelig gælder. Det ville ha’ været små indrømmelser her og der, med andre ord de evige lappeløsninger vi er blevet fodret med i årtier.
    2 skridt frem og 3 tilbage.

    Kommentar by Frank Hagmann — 4. juni 2016 @ 21:17

  16. @ 5 Du mener dén dag, hvor de svinske landsforrædere skal føres ud i stribede bjørnebanden-dragter og i fodlænker og møde folkets dom på pladsen foran Hoppeborgen, ikk?

    Løkke skal Fyres! Det samme skal hende Rødhætte!

    Kommentar by Andersine — 4. juni 2016 @ 22:41

  17. @ 7 MSM og Løkke har sandsynligvis indgået en under-bordet-aftale om ikke at afsløre de reelle tal og undgå fokus på emnet; Løkke er garanteret bange for, at sandheden skal få danskerne op af lænestolen.

    Kommentar by Andersine — 4. juni 2016 @ 22:46

  18. 1: Kig på de 3 billeder af afstemningen.
    2: Læs den artikel her:
    http://www.bt.dk/danmark/bt-afsloerer-antallet-af-ikke-vestlige-indbyggere-i-danmark-vil-stige-massivt-de-k
    3: Kig på de 3 billeder af afstemningen igen.
    4: Nu er du klædt på til næste valg, tillykke.

    Kommentar by per — 5. juni 2016 @ 00:58

  19. >10 Liberté
    Kalder du de begrænsninger, snylterne lægger på vores liv og levned for arbejde???

    Kommentar by Nielsen — 5. juni 2016 @ 13:56

  20. […] Men se her hvordan dine Folketingsmedlemmer stemmer. […]

    Pingback by Danskerne elsker grænsekontrol | Hodjanernes Blog — 5. juni 2016 @ 15:13

RSS feed for comments on this post.