11. juni 2016

EM 2016, Marseilles: “… violence broke out after England fans started chanting: ‘Isis, where are you?!'”

EM 2106 er i gang, og det kan ikke rigtigt hidse mig op, nu hvor Danmark ikke er med. Jeg håber dog på England, for der er kun to uger til et muligt Brexit, og lidt nationalfølelse kan aldrig være en ulempe. BBC har på forhånd advaret fans mod at klæde sig ud som korsfarere, men pub-England er ikke sådan lige at tæmme.

Fra The Telegraph – ‘Isis, where are you?’ England fans ‘chant about terrorists’ amid Marseille clashes ahead of Euro 2016 opener against Russia.

“Two English football fans were arrested and one rushed to hospital with a serious head wound after trouble flared between supporters and locals in Marseille ahead of England’s opening European Championship match against Russia. …

One eyewitness, who arrived in Marseille on Thursday, said: ‘I was just sat at my table when my drink was ripped out of my hand and it all kicked off. I honestly couldn’t say who was to blame. It all happened in a blur.’ …

Some English supporters were said to have retaliated by attacking local shopkeepers and other youths in the area. Marseille resident Nicolas, 26, said violence broke out after England fans started chanting: ‘Isis, where are you?!’

Kevin Miles, chief executive of the Football Supporters’ Federation which runs the fans embassy in Marseille, said he believed the locals turned up with the intention of provoking the English fans. …

The National Police Chiefs¨’ Council lead for football policing, assistant chief constable Mark Roberts, said: ‘England supporters had been in Marseille yesterday without issue. At around midnight, there was a short confrontation where a group of approximately 70 local youths approached a pub where England fans had congregated.”

Oploadet Kl. 21:11 af Kim Møller — Direkte link18 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/74076/trackback

18 Comments »

  1. “local” “youths” I bet.

    Kommentar by Helmuth Kohl — 11. juni 2016 @ 21:41

  2. Jeg aner ikke en brik om fodvold, og det interesserer mig ikke en meter eller for den sags skyld et nanosekund.

    Men så vidt jeg er orienteret, er daesh ikke repræsenteret ved EM i fodvold, bortset fra, at ca. 1/3 af beboerne i Marseilles er fra Nordafrika.

    Og de to fodvoldsklovne på fotoet er for mig lige så blæste som muslimer i fuld indpakning. Ikke at det retfærdiggør vold mod dem, lige som vi heller ikke er voldelige mod muslima-fastelavnsklovne.

    Kommentar by Henrik Petersen — 11. juni 2016 @ 21:44

  3. Der er nu en hel del billeder ude af grupper af fodbold “fans” der ser umiskendelige russiske ud, der tæsker løs på engelske “fans”. England tabte tilsyneladende både på og udenfor banen (1-1 i overtiden mod Rusland kan kun betragtes som et nederlag).

    Der er iøvrigt flere analyser der peger på, at et tidligt exit fra EM vil øge chancerne betydeligt for, at englænderne stemmer for EU og imod Brexit.

    Kommentar by Pedersen — 11. juni 2016 @ 22:02

  4. Cirka 40 procent. Marseille bliver den første muslimske storby i Europa. Der er naturligvis allerede den farligste

    http://www.frontpagemag.com/point/214086/french-city-40-muslim-population-most-dangerous-daniel-greenfield

    Kommentar by BB — 11. juni 2016 @ 22:16

  5. Jeg så i Bruxelles for nogle år siden, en gruppe arabere,der troede de kunne chikanere russerne, sådan som de plejer at opføre sig som psykopater over for andre Europæere. Det kunne de virkelig ikke.

    Kommentar by FF — 11. juni 2016 @ 22:20

  6. Fans der slås ses vel altid.
    Men når utraditionelle midler tages i brug af af tredje part er direkte frygteligt.
    Lad os håbe at isis de kalder på ikke gør bold til vold.

    Kommentar by P — 11. juni 2016 @ 22:28

  7. Lad os håbe englænderne kan få banket så mange arabere som muligt – det trænger de til. Europa kunne generelt godt bruge lidt korsfarermentalitet.

    Kommentar by Odo — 11. juni 2016 @ 23:44

  8. Korsriddere, hehe… Men humoren blev multikulturalismens første offer.

    Kommentar by Arne Torp — 12. juni 2016 @ 00:21

  9. Britiske mænd er meget mer’ Mænd end mange europæiske svansemænd med fedtet imamskæg, især de svenske ‘hen’er’, så jeg synes, det er vildt humor, det her, og jeg håber sørme, at de får slået til det marseillanske krapyl! Hahaha! Take that, you British politician-clowns! Billedet er da sjovt, og hvor er det fedt med civil ulydighed.

    Kommentar by Andersine — 12. juni 2016 @ 00:27

  10. Det er nu bekræftet at den engelske hooligan der er i livsfare blev smadret i hovedet med en stol af russiske “fans”.

    Kommentar by Pedersen — 12. juni 2016 @ 06:19

  11. Hallo. Europærer slå jer istedet for sammen imod den fælles fjende, end og bruge kræfter indbyrdes.

    Kommentar by P — 12. juni 2016 @ 07:55

  12. Trist at voksne europæere skader hinanden, jeg har intet mod russere.

    Kommentar by Zatopek — 12. juni 2016 @ 09:20

  13. #11 enig. Trist at forholdet til Rusland ikke er bedre, de er nationalkonservative om nogen, i stedet har vi multietnisk political correctness.

    Kommentar by Zatopek — 12. juni 2016 @ 10:54

  14. Lad os håbe (Brexit eller ej), at engelske mænd endnu engang gider vinde en kommende verdenskrig for os (når nu vi europæere ikke selv gider). Men jeg tvivler.

    Kommentar by Bastardo — 12. juni 2016 @ 11:04

  15. > # 4 BB 22:16

    Tak for korrektionen. Jeg var ikke klar over, at det allerede nu står så galt til, men det herlige ved Uriasposten er jo, at man kan blive klogere.

    Kommentar by Henrik Petersen — 12. juni 2016 @ 11:51

  16. På hjemmebane fortsætter briterne dog med at afskaffe sig selv.

    Politimand “af pletfrit levned” fyret fra sit job pga. korsfarertatovering:

    http://www.dailymail.co.uk/news/article-3637108/Banned-police-Christian-tattoo-Image-Crusader-knight-branded-violent-partisan-force.html

    Kommentar by M — 12. juni 2016 @ 11:52

  17. Vedrørende England,
    https://en.wikipedia.org/wiki/Rivers_of_Blood_speech

    Kommentar by Zatopek — 12. juni 2016 @ 12:14

  18. Kan vi i øvrigt ikke snart blive fri for stavefejlen i bynavnet der har kørt omkring på flere blogs nu? Marseille har ikke noget -s til sidst.

    Kommentar by M — 12. juni 2016 @ 16:55

RSS feed for comments on this post.