14. juni 2016

Thorning-Schmidt til London-konference: “Selvfølgelig kunne Europa tage sig af en million flygtninge..”

Som formand for Socialdemokraterne gik hun til valg på en stram udlændingepolitik, men hun har altid været ‘European by heart’, og nu hvor hun er blevet direktør for den internationale afdeling af Red Barnet er der ingen folkelige forbehold. Poul Nyrup gjorde helt det samme. Fra BT – Thorning med opsigtsvækkende udmelding: Vi har plads til en million flygtninge!.

“Vi har taget et stort ansvar for flygtningesituationen i Danmark, men der er plads til mange flere i Europa, og det bør vi løfte fælles, siger tidligere statsminister for Danmark Helle Thorning-Schmidt i et stort interview.

‘Der er plads i Europa til en million flygtninge. Og der er plads i Europa til at tage sig af en million mennesker. Og hvad vi bliver nødt til at huske os selv på er, at disse mennesker flygter fra den mest forfærdelige krig, vi nogensinde har set i vores baggård.’ …

Selvfølgelig kunne Europa tage sig af en million flygtninge, hvis man var nødt til det, og hvis de delte byrden med hinanden. …'”

(Helle Thorning-Schmidt til Fortune-konference i London, 13.juni 2016); Foto: Twitter)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/74132/trackback

15 Comments »

  1. Ikke overraskende.

    Kommentar by Odo — 14. juni 2016 @ 20:23

  2. “Og hvad vi bliver nødt til at huske os selv på er, at disse mennesker flygter fra den mest forfærdelige krig, vi nogensinde har set i vores baggård.” Ja for de 80% eller mere der vandrer herop gennem 7-8-9-10 fredelige lande fra områder uden krig snakker vi ikke om vel!
    Politikerlede dækker det slet ikke mere, og lars løkke er præcis lige sådan!

    Kommentar by per — 14. juni 2016 @ 20:33

  3. Hele verden drejer sig om “flygtninge”, muslimer og islam….

    Hvorend man ser, læser og færdes – muslimer, muslimer, islam, islam….

    De har “dygtigt” om noget, taget over i hele vores bevidsthed – vi kan stort set ikke beskæftige os med andet – hele tiden i hver en vågen time – sniger denne vanvittige religion og dens udøvere sig ind i vores liv, tager over og bemægtiger sig alle emner og opfattelser på alle planer og sammenhænge….

    Jeg har i den grad fået nok af dem – det er ikke til at færdes uden at se dem hele tiden, selv nu her ude på landet!! – Overalt bemægtiger de sig opmærksomhed og kun ved at flygte ind i sig selv og sine andre førhen gode sysler, som birding, sport, musik osv. kan livet endnu holdes ud!

    Folk lukker sig ude af det og resignerer og lever “sorgløst” med deres adspredelser og fortrænger virkeligheden og fremtiden.

    Jeg har svært ved at blive ved med det!!
    Hvordan har I andre det?

    Demokrati, dialog, debat…hvad er det værd, når det ikke fører til noget der stopper dette galehus – hvordan for vi nogensinde stoppet op og finder tilbage til det gamle samfund på godt og ondt???

    Læste indlægget, som andre nok har, på tråden med Kim´s naturfotos:
    Kommentar by Boethius — 14. juni 2016 @ 09:04.
    Rablende og unik “sammenfatning”, som trods det til tider ekstreme ordvalg, sidder lige i skabet – Jeg kan kun, desværre, følge ham hele vejen…Man kan ikke mere holde til dette vanvid…

    Denne krig mod alt og alle i politik, medier, samfundssystem osv., kan vi ikke vinde og vi er ikke nok og kommer ikke til at blive det. De få der prøver at råbe op har ikke en chance mere – vi er over det punkt hvor noget kan ændres – ud over det der vil ske helt proportionalt med vanviddets afsindige fortsættelse og selvforstærkende malstrøm.

    Men jeg/vi må vel hellere dø stående, end bøje os og give op…?

    Men hvordan fanden gør man det?

    Kommentar by Black Watch — 14. juni 2016 @ 21:20

  4. Vi skal være glade for, at Helle Thorning-Schmidts regering med de radikale manglede ét mandat i at fortsætte efter sidste folketingsvalg.

    Hvordan havde det set ud, hvis det ikke var sket? Det, vi har nu, er efter min mening det bedste, vi kan håbe på.

    Mirakler skal vi ikke regne med. Hverken Liberal Alliance eller De Konservative vil stramme indvandringen mere, end det er sket. Nye partier er efter min mening rent stemmespild. Man kunne lige så godt stemme på Alternativet.

    Kommentar by Niels P. — 14. juni 2016 @ 21:41

  5. #4 Svært at se, hvorfor nye partier er stemmespild i den nuværende situation. Et NB med 8-10% vil skræmme LA og V til at skærpe profilen markant (K ryger forhåbentlig ud). Desuden er der muligheden for at sætte V og LA under massivt pres med en vejledende folkeafstemning, hvis DF + NB skulle få 60 mandater (evt. 59 og 1 til FF på Færøerne). Det er svært, men ikke helt urealistisk. Gem pessimismen til vi får meningsmålinger med de nye partier og kan vurdere potentialet.

    Enig i at SR og HTS under en flygtningekatastrofe havde været en katastrofe, men den nuværende regering er ikke blevet presset nok, og V er fr meget i lommen på DI & co. (og dermed Merkel/EU).

    Kommentar by Odo — 14. juni 2016 @ 22:41

  6. De der eurokrater, er bare så forudsigelige.

    Kommentar by Nielsen — 14. juni 2016 @ 23:03

  7. Red Barnet samt alle de andre såkaldte NGOer er affaldsspande til uduelige politikere fra alle lande der donerer skatteydernes penge til disse uduelige kujoner der aldrig selv har reddet en skid men derimod modtaget kæmpegager for at sige uinteressante ting til pressen som videreformidler oraklernes visdom til de stakkels skatteydere for at vriste flere penge fra dem, den mest uduelige statsminister i Danmarks historie Helle Thorning, og det siger ikke så lidt da der kun har været ringe ledere efter anden Verdenskrig, siger at der kan huses en million flygtninge endnu, men hvad er en flygtning i 2016, det er en velfærdshopper der forlader sit hjemland pga. religionskrige og de skal omgående sendes tilbage med stemplet uønsket i Danmark, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 15. juni 2016 @ 00:06

  8. https://www.information.dk/indland/2016/06/danskernes-parti-kalder-danske-politikere-racister

    Kommentar by Odo — 15. juni 2016 @ 01:13

  9. Hun har tildels ret, men nok ikke på en måde hun vil kendes ved eller helt forstår.

    Europa kan sagtens tage imod 1,000,000 flygtninge, så længe de kommer fra Sverige, Norge, Tyskland, Frankrig, Ungarn, osv osv. Og de skal nok komme i takt med befolkningsudskiftningen tager fart…men de tager nok til andre lande, da intet land i Europa er sikkert længere.

    Europa kan derimod ikke tage imod en eneste muslimsk flygtning til. Vi er allerede fyldt op til over randen af disse og har været det længe.

    Set i lyset af den katastrofe som den uindskænkede tilgang af muslimmer har været i Europa, burde Europa være net-eksportør af muslimmer og ikke importør.

    Kommentar by Vantroende — 15. juni 2016 @ 06:26

  10. Helle Thorning-Schmidt har aldrig været Danmarks politiker.

    Kommentar by Liva — 15. juni 2016 @ 08:24

  11. Som i Watergate i sin tid: “Follow the Money”.

    Hvor meget sparer Helle Thorning-Schmidt ved at bo i skattely i UK?

    Hvor meget sparede Helle Thorning-Schmidt og Stephen Kinnock på hans skattely i UK? Som partikammeraten Skat-København chefen, Erling Andersen, sørgede for han ikke blev frakendt ved en hemmeligholdt praksisændring, der gjorde, at han samtidig lovligt kunne bo på Østerbro i Kbh og arbejde i Geneve ?

    Har Helle Thorning-Schmidt og Stephen Kinnock nogensinde betalt den skat, de trods alt blev dømt til at betale?

    Hvor meget tjener de hver især i dag og hvor meget betaler de i skat hvor?

    Kommentar by A-mad — 15. juni 2016 @ 08:37

  12. At folk bliver smidt ud af deres bolig og små landsbyer bliver overrendt af flygtninge er selvfølgelig et problem HTS aldrig kommer til at opleve. Hendes elfenbenstårn er så højt at hun ikke kan se hvad der foregår med almindelige mennesker.

    Kommentar by Santor — 15. juni 2016 @ 08:44

  13. Ny stor Infomedia undersøgelse viser 47% af danskerne mener flygtningepolitikken er for slap. Hver fjerde dansker ønsker et parti med en hårdere flygtningepolitik end DF. På en skala fra 1-5, hvor 1 er “vi tager for få” og 5 vi tager for mange” er danskerne nu på 3.8 i gennemsnit. Det går den rigtige vej og man skal huske på, at flygtninge er der, hvor folk er slappest i indvandrerspørgsmålet – hvilket formentlig stadig er tilfældet. Vi danskere er et delt folk, men vinden blæser i vores retning.
    http://politiken.dk/indland/politik/ECE3253583/markant-hoejredrejning-flere-danskere-oensker-faerre-flygtninge/

    En ny Gallup måling viser 16.2% af de 18-25 årige vil stemme DF – det er op fra 10% for få år siden. LA er størst med 18.5%, men det tal kan NB forhåbentlig reducere.
    Rød Blok er på 48.2%, men i det mindste er Enhedslisten ikke de røde unges foretrukne parti mere (det er SocDem – trods alt det mest indvandrerkritiske parti i blokken).

    Kommentar by Odo — 15. juni 2016 @ 13:22

  14. Skal stavnsbåndet genindføres, eller hvordan forestiller blondinen sig mere præcist at vi skulle “dele byrden med hinanden”?

    Kommentar by Vagn Henning — 15. juni 2016 @ 14:54

  15. HTS har intet moralsk kompas, ingen troværdighed, hun kæmper kun for sin egen adgang til at omgås kendte mennesker. Guuuud, jeg nupper da stolen lige ved siden af Obama, hvor hans kone egentlig skulle have siddet. Er nogen med på en selfie? Hej du skuespiller på den røde løber, jeg er Danmarks Statsminister, må jeg få din autograf?

    Kommentar by Zatopek — 15. juni 2016 @ 23:39

RSS feed for comments on this post.