2. august 2016

“Hvis man betragter sin nation som sit hjem, vil man gerne selv bestemme, hvem man inviterer ind…”

René Rasmussens oprindelige kommentar i Dagbladet Information kan anbefales. Her et år efter folketingsvalget har Olav Hergel interviewet museumsinspektøren til Politiken – ‘Der er nogle, der tager røven på os, og de griner oven i købet ad os’ (kræver login).

“‘Først pisser de på os, og bagefter siger de, vi lugter’, skrev han i et indlæg, som fra Informations hjemmeside bredte sig til de fleste af landets medier.

‘I kommentarerne fra København handlede det om, at vi var nogle dumme racister. Men man får ikke 28 procent af stemmerne på bare at være fremmedfjendsk’, siger René Rasmussen, der i indlægget oplistede syv årsager til, at det var gået, som det var. …

Torsdag 23. juni stemte 34 millioner englændere så, og da de vågnede om morgenen, var landet brækket midt over. 52 procent ville ud af EU. 48 procent ville blive. … En politisk klasse, der er ude af trit med store dele af befolkningen. Protestpartier, der samler de stemmer op, som de traditionelt regeringsbærende partier har ignoreret. Der er en elitær vision om et stadig mere integreret Europa, som et stigende antal vælgere bare ikke ønsker. De siger ikke ‘nej til fællesskabet’. De ønsker bare et andet fællesskab, nemlig det gammelkendte nationalstatslige fællesskab, som var rammen om den trygge tilværelse før globaliseringen. …

‘Politikerne siger jævnlig, at de ikke har været gode nok til at forklare fordelene ved EU; altså at folk ikke har fattet, hvad det drejer sig om. Men måske har folk netop forstået det. De ønsker det bare ikke. Hvis man betragter sin nation som sit hjem, vil man gerne selv bestemme, hvem man inviterer ind, og hvis man ikke synes, de opfører sig, som de burde, vil man gerne have ret til at smide dem ud. …’. Rigtig mange af de mennesker, René Rasmussen kender, stemmer på Dansk Folkeparti og er imod mere EU-integration. …

Set fra René Rasmussens sønderjyske udkigspost foregår der i øjeblikket to hovedstrømninger i Danmark. En national og en multikulturel strømning.

‘De multikulturelle søger det store menneskelige fællesskab, hvor det, vi er fælles om, er at være mennesker. Så betyder det mindre, hvad vi tror på, hvor vi kommer fra, og hvordan vi ser ud. Hvor var det dog dejligt at være i New York og få luft under vingerne, og hvor sker der i grunden lidt herhjemme i lille Danmark, siger de. At være verdensborger er et adelsmærke. Hernede er det omvendt. Vi betragter det danske og det nationale som noget værdifuldt. Hvor er det dejligt at være hjemme igen, siger vi, når vi kommer hjem til Sønderjylland’.

Er vi nødt til at blive mere homogene, for at landet ikke brækker mere over?

‘Det tror jeg. Vi er nødt til at have noget at være fælles om. Sproget, ytringsfrihed, kvinders rettigheder for eksempel. Man kan leve med det fremmede som noget eksotisk, så længe der ikke er for mange. Hvis man når en kritisk masse, kan man komme i den situation, at den hensyntagen, man bliver afkrævet i forhold til dem, der ikke var her oprindelig, påvirker din egen måde at leve på. Og så kan det blive farligt. Man kan lave fis med, at man ikke tager skade af at give afkald på frikadellen i børnehaven, og hvad sker der egentlig ved at lade piger bade alene. Men det føles som en glidebane, hvor samfundet centimeter for centimeter bevæger sig i en retning, man ikke ønsker’.

Oploadet Kl. 02:26 af Kim Møller — Direkte link13 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/75118/trackback

13 Comments »

  1. Man skal åbenbart være sønderjyde, for at have fattet en pind af det hele.

    Kommentar by Nielsen — 2. august 2016 @ 07:41

  2. @1 Kommentar by Nielsen — 2. august 2016 @ 07:41

    Er fra djævleøen og fattede for længe siden hvilken vej modvinden blæste.

    Og ellers:

    Opsig konventionerne.
    Start repatrieringerne.

    Kommentar by Neuhammer — 2. august 2016 @ 08:28

  3. Islam er en kultur oedelaegger, hvorfor i alverden skal vi invitere den ind. og betale for det.

    “Men det føles som en glidebane, hvor samfundet centimeter for centimeter bevæger sig i en retning, man ikke ønsker’.
    Rasmussen har jo fuldstaendigt ret.

    Kommentar by dunk — 2. august 2016 @ 08:35

  4. Sagen er at mandlige muslimer ikke kan håndtere det indviklede danske kurmageri, ligesom mange andre ting i vores avancerede samfund, og oveni kommer deres kulturelle stolthed og de traumer, de ellers slæber med. Selv om deres menneskelighed grundlæggende er den samme, får vi kun masser af problemer, udgifter, utryghed, kriminalitet og smerte. Lige da vi havde skabt et trygt, velfungerende samfund lukkede vi ulykkeskragerne ind. Men det er på sin vis fortjent for den katastrofale og umoralske udenrigspolitik vi fører overfor især Mellemøsten. Afrika kan vi slippe afsted med at ignorere.

    Kommentar by Zatopek — 2. august 2016 @ 08:42

  5. Jeg fatter ikke, at taktikken bag multikultur skulde være så svær at begribe.
    Ting, elementer, begreber – som ikke før fandtes i landet, indførtes som detailler i multikultur, som ingen bemærkede – endsige gjorde væsen af i begyndelsen. Så var den her, og var den her først, så havde den frit løb. Det var jo hensigten med at slippe den ind.
    Og da den først var blevet rigtig synlig, så så man også dens bagsider. Og dens videre fremfart tegnede sig klart for ens indre blik: den voksede sig stor og større end den oprindelige lokale kultur og endte med at kvæle den oprindelige.
    Er den taktik virkelig så svær at forstå?

    Kommentar by Gertrud — 2. august 2016 @ 09:02

  6. Gøgeungen.

    Kommentar by Bastardo — 2. august 2016 @ 14:17

  7. Havde vores flygtningepolitik været baseret på danske regler vedtaget af Folketinget – uden international betydning/ indflydelse – ville vi aldrig været havnet her. Så havde politikerne ændret disse for lang tid siden.

    Kommentar by britta due andersen — 2. august 2016 @ 14:56

  8. Fremragende skrevet! I 1995 begyndte jeg at skrive advarende breve, dengang var de maskinskrevne, til politikere, for en tur i udlandet nogle år tidligere havde efterladt mig med det uudslettelige indtryk, at muhammedanerne var alt for kriminelle og rent ud sagt farlige til Europa, især for kvinder, og der gik næsten ikke én dag, uden at jeg blev chikaneret seksuelt dét halve år, jeg opholdt mig i Paris.

    Jeg har skrevet og skrevet, også offentligt, og jeg har forsøgt at få forskellige folk i tale, også almindelige danskere. Stadig møder jeg blandt bekendte holdningen, at dét med ‘overtagelse’, islamisering og Hijrah, dét tror man ikke på…Well! Begynd hellere at tro på det, hellere igår end i dag, for løbet er ved at være kørt nu.

    Tænk, at så mange kloge folk skal have nødig at råbe SÅ meget op igennem mindst to årtier, og stadig sker der intet fra den elendige regerings side!? Det er at gøre nar ad befolkningen! LUK så de forpulede grænser!!

    Kommentar by Kuffar — 2. august 2016 @ 21:14

  9. Jeg har i dag talt med en kurder, som understregede, at han bestemt IKKE er muslim, og det er han heller ikkem ved jeg. Vi talte om syrere og Daesh, og han sagde, at daesh er ‘gode muslimer’ (han hader dem for vildt!), og spurgte, hvorfor danskerne ikke fatter det? Han lavede gak-gak tegnet til hovedet… Jeg fortalte ham, hvor syge og dumme vi er i samfundet, bl.a. med fortællingen om den 16-årige pige i Jylland eller på Fyn, som havde brugt peberspray for at undgå at blive voldtaget af en perker. Hun fik en bøde, fortalte jeg ham. Han gloede vantro på mig og nærmest eksploderede i gestikuleringer: “HVAD?? Skulle hun bare have lagt sig ned og ladet sig voldtage??” råbte han vantro. “Ja”, svarede jeg, “for det er jo Danmark, hvor muslimen har hals- og håndsret over den dumme, hvide kælling”. Det sidste sagde jeg nu ikke, men det er jo det, der er sandheden. En brun perker fra isis vægtes højere for politikere, der er åååh, så bange for at blive kaldt ‘racist’ af Lard-Arse Merkel, at de hellere vil se voldtægtsofret straffet. (Især det hvide voldtægtsoffer har nærmest NUL værdi!) Hvordan kan jeg påstå det? Jo, det kan jeg med sikkerhed påstå, fordi Danmark lader nogle hundrede isis-terrorister leve frit i samfundet – og på DAGPENGE og KONTANTHJÆLP – her i Danmark!!! Hvorfor fængsles de ikke og returneres til fx Iran?? – faktisk en sublimt go’ ide…

    SÅ syge er politikerne i vores dummerniks-land!!!!

    Kommentar by Kuffar — 2. august 2016 @ 21:23

  10. DF har skiftet holdning. Tulle-Tøzen har bare ikke fortalt vælgerne det. Han vil ikke ud af EUrabia. No way. Helt i tråd med Sognefogeden i regeringskontoret.

    Føj for satan.

    Kommentar by Iznogut — 3. august 2016 @ 00:51

  11. Som Poul Nyrup sagde på TV efter en tabt EU-Folkeafstemning: “Vi skal have genskabt tilliden til befolkningen.”

    DDR må have den i arkiverne, men jeg har aldrig set udtalelsen siden. Sjovt nok sender DDR den ene gang efter den anden hans udtalelse om, at DF aldrig bliver stuerene.

    Iøvrigt kender jeg en kristen iraker, der er flygtet hertil efter muslimsk forfølgelse, der siger, at danskerne er grænseløst naive overfor, hvad de har lukket indenfor dørene. Vedkommendes børn bliver hjernevasket i den Danske Folkeskole til ikke at kunne forstå, hvad deres ophav siger! De mener vedkommende er racist og islamofob!

    Ja jeg gør hvad jeg kan for at skjule identiteten på pers

    Kommentar by Hodja — 3. august 2016 @ 09:16

  12. Vi bør få genetableret den private ejendomsret. staten stjæler alt fra enhver af os.

    Kommentar by Nielsen — 3. august 2016 @ 18:57

  13. Igen kan man læse om skyderi, knivstik, bil kapring hvor de kører med offeret hjem i København.
    Knivdrab i London.
    Jamen hvis berigende.

    Kommentar by Anonym — 4. august 2016 @ 07:15

RSS feed for comments on this post.